Convenio Colectivo de Sector de CAPTACION, ELEVACION, CONDUCCION, DEPURACION, TR...695011996) de Lleida
Convenios
Convenio Colectivo de Sec... de Lleida

C. Colectivo , Revision. Convenio Colectivo de Sector de CAPTACION, ELEVACION, CONDUCCION, DEPURACION, TRATAMIENTO Y DISTRIBUCION DE AGUA (NO VIGENTE. Ver 79100125012014) (25000695011996) de Lleida

Sector Provincial. Versión anterior. NO VIGENTE. NO VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2010

Tiempo de lectura: 31 min

Documento oficial en PDF(Páginas 6-10)

Conveni collectiu de treball del sector d Industries de captacio, elevacio, conduccio, tractament, i distribucio d aigues de les comarques de Lleida pera l any 2010. Codi de conveni num. 2500695 (Boletín Oficial de Lleida num. 24 de 17/02/2011)

Preambulo

Anunci de 7 de febrer de 2011, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del sector d Indústries de captació, elevació, conducció, tractament, i distribució d aigües de les comarques de Lleida per a l any 2010 (codi de conveni núm. 2500695).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del sector d Indústries de captació, elevació, conducció, tractament, i distribució d aigües de les comarques de Lleida per a l any 2010, subscrit per les parts negociadores el dia 27 de gener de 2011, i de conformitat amb el que estableixen l article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s aprova el Text refós de la Llei de l estatut dels treballadors; l article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball, i l article 170 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol de reforma de l Estatut d autonomia de Catalunya, i altres normes d aplicació,

Resolc:

1.

Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del sector d Indústries de captació, elevació, conducció, tractament, i distribució d aigües de les comarques de Lleida per a l any 2010 (codi de conveni núm. 2500695), al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Lleida.

2.

Disposar que el text esmentat es publiqui al Butlletí Oficial de la Província de Lleida.

Lleida, 7 de febrer de 2011 La directora en funcions, Pilar Nadal i Reimat

Transcripció literal del text signat per les parts

Conveni col·lectiu de treball de les indústries de captació, elevació, conducció, tractament, distribució, sanejament i depuració d aigües potables i residuals de la província de Lleida per l 1-01-10 al 31-12-10

 

CAPÍTOL I Disposicions generals

 
Article 1. Àmbit territorial

Aquest Conveni Col·lectiu provincial s aplica a tots els centres de treball que pertanyen a les empreses afectes, que desenvolupen o poden desenvolupar qualsevol de les activitats previstes a l àmbit funcional, de la província de Lleida.

Article 2. Àmbit funcional

Aquest conveni col·lectiu regula les condicions de treball entre les empreses i els treballadors que l activitat econòmica comprengui la gestió total o parcial del cicle integral de l aigua: captació, elevació, conducció, tractament, inclosa la desalació, distribució d aigües potables, tant per a usos domèstics com industrials, així com l evacuació mitjançant xarxes de clavegueram, sanejament i depuració d aigües residuals, tant urbanes com industrials, ja es tracti de serveis públics prestats por empreses o entintats privades o públiques, o d activitats prestades per empreses privades.

Per a un major rigor s especifica, per via d exclusió expressa, que aquest acord no serà d aplicació als organismes públics, amb o sense personalitat jurídica pròpia, que, compresos en les activitats citades al paràgraf anterior, realitzin la seva tasca a través de personal subjecte a la normativa que regula la funció pública, no quedant exclòs el personal laboral en las empreses de naturalesa pública, en el supòsit que aquest personal no estigui subjecte a la normativa de la funció pública ni a conveni col·lectiu propi.

Article 3. Àmbit personal

De conformitat amb l establert en l article anterior, s afectarà tot el personal subjecte a relació laboral de les empreses incloses en el àmbits anteriors, tant fixes com eventuals, sigui quin sigui el grup professional al qual pertany.

Article 4. Àmbit temporal

El present conveni col·lectiu tindrà una duració de un (1) any, entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2010 i regirà fins el 31 de desembre del 2010, ambdós inclosos.

Article 5. Pròrroga i denúncia

La denúncia al present Conveni Col·lectiu s haurà de fer, al menys, amb tres mesos d antelació a la data de finalització o pròrroga de la mateixa. En cas de no presentar la denúncia, es prorrogarà anualment.

Article 6. Vinculació a la totalitat

Si l autoritat laboral no aprova aquest conveni col·lectiu o modifica algun dels seus aspectes fonamentals, la totalitat del conveni quedarà sense eficàcia, i l actual comissió deliberant haurà d examinar novament el seu contingut.

Article 7. Clàusules d absorció

El règim econòmic pactat en aquest conveni, i valorat en còmput anual, absorbeix automàticament, i fins on arribi, qualsevol augment de salaris o qualsevol percepció salarial, directa o indirectament que, si s escau, sigui establerta durant el període de vigència per disposició legal o reglamentària.

Article 8. Compensació i garantia "ad personam"

Les retribucions que estableix aquest conveni, considerades anualment, també absorbeixen en concepte anual totes les retribucions que els treballadors percebin de les empreses respectives per tots els conceptes, i s hauran de respectar ad personam els drets econòmics i condicions mes beneficioses que els treballadors tinguin reconeguts a títol personal que excedeixen el que es pacta en aquest conveni.

Article 9. Comissió paritària

Es crea una Comissió Mixta Paritària, constituïda per tres representants de la patronal i tres membres de la representació social. Aquesta Comissió es reunirà a instància de part, essent les seves funcions les que a continuació es detallen:

· Interpretació de la totalitat de les clàusules d aquest Conveni Col·lectiu.

· Interpretació de l acompliment del pactat.

· Estudi i valoració de noves disposicions legals, de promulgació posterior a l entrada en vigor del present Conveni Col·lectiu, que puguin afectar el seu contingut.

· Qualsevol altres activitats que tendeixin a l eficàcia del Conveni Col·lectiu i a una major i millor solució dels conflictes.

Les parts hauran de sotmetre qualsevol divergència ineludiblement i en primera instància a la Comissió Paritària. Aquesta no podrà eludir el pronunciar-se sobre la mateixa a pretext de silenci, foscor o insuficiència.

Article 10. Funcionament de la comissió paritària

Estan legitimats per promoure qüestions derivades de l aplicació i interpretació del present Conveni Col·lectiu, els representants legals dels treballadors en el si de les empreses, o les organitzacions sindicals firmants del Conveni Col·lectiu i les pròpies empreses.

La Comissió es reunirà a petició raonada d una o de l altra representació o sempre que li sigui sotmesa una qüestió, amb un termini de preavís en la convocatòria de deu dies. De les sessions de la Comissió s aixecarà la corresponent acta.

En cas de desacord, els conflictes derivats de l aplicació de la interpretació del Conveni Col·lectiu es resoldran, a petició de part, per la jurisdicció competent.

CAPÍTOL II Organització del treball

 
Article 11. Norma general

L organització tècnica i pràctica de la feina és facultat exclusiva de la Direcció de l Empresa, que haurà de fer-ne ús d acord amb el que estableixen les lleis.

L Empresa ha d adaptar en cada moment els seus sistemes de producció a les circumstàncies tecnològiques i ha de procurar, amb caràcter primordial, capacitar el personal de la seva plantilla pel desenvolupament i l aplicació dels nous rendiments, sense que aquests puguin redundar en perjudici dels drets econòmics o d un altre tipus adquirits.

Article 12. Plantilla

La plantilla ha de ser la que resulti adient en cada moment per a l explotació correcta del servei públic que l empresa té encomanat.

Article 13. Prestació de treball

El treballador està obligat a conèixer tots els treballs necessaris per a l execució correcta de les tasques que se li encomanen així com a exercir-los amb diligència i professionalitat, sempre dintre del grup professional al que pertany.

Si un treballador exerceix habitualment tasques corresponents a diversos nivells dins de cada grup professional, ha de percebre la que resulti més ben remunerada, sense que això signifiqui que pugui deixar d efectuar les de caràcter inferior.

No regeix el paràgraf anterior si el treballador efectua algunes tasques corresponents a un nivell superior al que té i percep una compensació específica per la funció múltiple que exerceix.

Article 14. Rendiments

S ha de procedir a la determinació del rendiment normal que cal desenvolupar en cada lloc de treball.

Les remuneracions que estableix aquest Conveni Col·lectiu corresponen a un rendiment normal.

Per a la determinació de rendiments, la saturació de treball en els llocs, i, la fixació si s escau d incentius, l empresa por efectuar el mesurament dels treballs en tots aquells casos en que és viable, tenint en compte tant els factors quantitatius com els qualitatius.

La representació dels treballadors constituïda legalment a l empresa té, en les matèries que especifiquen els paràgrafs anteriors, la intervenció que reconeix la legislació vigent.

Article 15. Dedicació plena a la feina

Quan és possible la realització simultània o successiva dintre de la jornada laboral de funcions corresponents a diversos llocs de treball de categoria anàloga o inferior, es poden encomanar a un sol treballador fins arribar a la plena ocupació de la seva jornada, mesura necessària per obtenir una productivitat òptima de tot el personal. El tipus de treball que se li encomana no pot ser ni vexatori ni pejoratiu. Si el treballador realitza treballs de nivell inferior el salari serà el de nivell superior.

Article 16. Roba de feina

La direcció de l empresa acordarà amb la representació dels treballadors, en base a les característiques de l explotació, les peces de roba de treball que s han d utilitzar en cada servei.

CAPÍTOL III Contractació

 
Article 17. Contractació

En les qüestions generals s estarà a allò disposat en la normativa vigent.

El treballador rebrà el seu exemplar del contracte de treball en el termini de 15 dies com a màxim des del moment de la seva signatura.

Quan el contracte de duració determinada previst en l apartat b) de l article 15 del nou text refós de la Llei de l Estatut dels Treballadors, que concerneix a atendre circumstàncies del servei, acumulació de feines, etc.…, la duració màxima del contracte podrà ser de 12 mesos dins d un període de 18 mesos. En cas de que es concerti per un període inferior als 12 mesos, podrà ser prorrogat mitjançant acords de les parts, sense que la duració total del contracte pugui excedir l esmentat màxim.

Article 18. Subrogació del personal

Serà d aplicació el Capítol IX, article 55, del III Conveni Col·lectiu Estatal de les Indústries de Captació, Elevació, Conducció, Tractament, Distribució, Sanejament i Depuració d Aigües Potables i Residuals.

CAPÍTOL IV Jornada i règim de treball

 
Article 19. Jornada laboral

La jornada laboral serà de 40 hores setmanals de treball efectiu, tant en jornada intensiva o continuada com partida amb un còmput anual per l any 2010 de 1752 hores.

Article 20. Horari

L horari serà pactat en cada empresa, entre aquesta i la representació dels treballadors en funció del tipus de servei que es presti.

Article 21. Serveis especials

Guàrdia: S entén per guàrdia el temps que el treballador està disponible a les dependències de l empresa fora de l horari habitual de treball i/o realitzant treballs del servei com a conseqüència d aquesta guàrdia.

La quantia de la compensació econòmica per la realització de les guàrdies es composa d un recàrrec del 50% sobre el preu de l hora normal. Aquesta retribució es farà efectiva quan el treball realitzat no s hagi compensat amb temps de descans.

En tot cas es respectaran els pactes d empresa que tinguin una regulació més favorable.

Reforç: S entén per reforç el temps durant el qual el treballador està a disposició de l empresa fora de la jornada laboral i fora del centre de treball, però localitzable en tot moment, i, en cas de ser avisat, preparat per anar el més aviat possible al centre de treball o a qualsevol altre lloc assenyalat per l empresa.

Per l any 2010 la quantia de la compensació econòmica per la realització del reforç es revaloritza en el mateix percentatge que els salaris de Conveni (article 38), i és de 22,96 euros.

En tot cas es respectaran els pactes d empresa que tinguin una regulació més favorable.

Els treballadors faran guàrdies i/o reforç segons les necessitats del servei, repartint-se equitativament entre els treballadors que les fan actualment.

Article 22. Hores extraordinàries

Tindran la consideració d hores extraordinàries als efectes legals aquelles que excedeixin de la jornada màxima legal establerta en aquest conveni col·lectiu.

Les hores extraordinàries es compensaran preferentment amb descans, sempre que no pertorbi el normal procés productiu de les empreses. Les hores compensades per descans en els quatre mesos següents a la seva realització, no computaran a efectes del nombre màxim anual d hores extraordinàries establert per l article 35-2 del Estatut dels Treballadors. En qualsevol cas, la seva compensació econòmica no podrà ser inferior a la de la hora ordinària.

Sin perjudici del caràcter voluntari d aquestes hores, en els termes legalment establerts i tenint en compte el caràcter públic de los serveis que es presten en aquesta activitat, i el deure de garantir la continuïtat del servei amb les mínimes interrupcions possibles, es consideraran, com a hores extraordinàries d execució obligatòria per al treballador les següents:

a) Circumstàncies de força major que afectin al servei

b) Avaries o danys extraordinaris que requereixin reparacions urgents, o similars que, per la seva transcendència en el funcionament del servei siguin inajornables

c) Altres circumstàncies de caràcter estructural derivada de la natura de l activitat, així com qualsevol altre causa que pugui deteriorar greument la bona marxa del servei; sempre que no puguin ser substituïdes les hores extraordinàries, per la utilització de les diferents modalitats de contractació previstes legalment

D acord amb el que s estableix a l article 35.3 de l Estatut dels treballadors, les hores regulades als apartats a) i b) anteriors no es tindran en compte pel còmput del número màxim d hores extraordinàries autoritzades.

Les hores extraordinàries realitzades en dies laborables tindran un recàrrec del 30% sobre el preu de l hora normal (import base). Les hores extres festives (diumenges i festius intersetmanals i 24 i 31 de desembre) tindran un recàrrec del 60% sobre el preu de l hora normal (import base).

Article 23. Vacances

Els treballadors de plantilla gaudiran d unes vacances anuals de 26 dies feiners.

Les vacances han de gaudir-se ininterrompudament. No obstant això, l empresa pot autoritzar el gaudi fraccionat de les vacances, a conveniència de les necessitats del servei, però en aquest cas no poden superar-se els 30 dies naturals.

Dintre dels 3 primers mesos de cada any, l empresa ha d acordar els períodes en que han de gaudir-se les vacances i ha de procurar, si les necessitats del servei ho permeten, atendre les peticions que en aquest sentit realitzin els treballadors.

El personal que ingressa o cessa en el transcurs de l any, gaudeix de les vacances que li corresponen segons el temps treballat.

Article 24. Llicències i permisos

Els treballadors tindran dret als permisos retribuïts previ avís i justificació, per algun dels motius i pel temps següent:

· Quinze (15) dies naturals en cas de matrimoni.

· Tres (3) dies naturals en cas de naixement de fill, malaltia greu, intervenció quirúrgica i mort de parents fins a segon grau de consanguinitat o afinitat. Quan el treballador necessiti fer algun desplaçament a l efecte fora de la província, el període de temps serà de quatre (4) dies.

· Dos (2) dies per mort d altres familiars, ampliant-se a tres (3) dies si el treballador ha de fer un desplaçament a l efecte fora de la província on resideix.

· Un (1) dia per trasllat del domicili habitual.

· Els treballadors, per lactància de fills menors de nou (9) mesos, tindran dret a una reducció de la jornada, o absència del treball d una hora, que podran dividir en dos fraccions a voluntat dels treballadors. Aquest permís podrà ser gaudit tant per la mare com pel pare, en cas de que ambdós treballin.

CAPÍTOL V Règim econòmic general

 
Article 25. Salari base

El salari base del personal afecte al present Conveni Col·lectiu és el que es determina per cada nivell salarial en les taules de l Annex I.

Article 26. Antiguitat

La quantia de l antiguitat és única, igual per a totes les categories.

Per l any 2010, l import es fixa en 80,34 euros bruts anuals. Aquest imports, no acumulables, es percebran prorratejats en les 12 mensualitats ordinàries.

Els nous treballadors que ingressin a l empresa el primer semestre de l any natural meriten el premi el dia 1 de gener de cada any següent, els qui hi ingressin el segon semestre el meriten a partir de l´1 de juliol.

Per als treballadors que tinguin un import superior, aquest s incrementarà segons el que s estableix en l article 38.

Article 27. Pagues extraordinàries

S estableixen quatre (4) pagues extraordinàries que seran abonades amb les pagues ordinàries dels mesos de març, juny, setembre i el 20 de desembre, respectivament.

Aquestes pagues consistiran en un Salari Base.

Article 28. Bossa d estiu i de Nadal

Bossa d Estiu: per l any 2010, l import de la bossa d estiu, que s abona junt amb la paga extraordinària de juny, queda fixada en 281,93 euros bruts.

Bossa de Nadal: per l any 2010, l import de la bossa de Nadal, que s abona junt amb la paga extraordinària de Nadal, és de 281,93 euros bruts.

Article 29. Participació de beneficis

La Participació de Beneficis, consistirà en un 15% del Salari Base mensual. Es percebrà junt amb les dotze mensualitats ordinàries, però no en les pagues extraordinàries.

Article 30. Millora de les prestacions per incapacitat temporal

En cas d incapacitat temporal degudament acreditada per la Seguretat Social, com a conseqüència d accident laboral o de malaltia professional, i també de malaltia comuna o accident no laboral, l empresa ha de pagar al treballador que es trobi en aquesta situació la diferència entre el total del salari fix que percebi en el moment de produir-se la baixa i la prestació de la Seguretat Social que li pertoqui per aquesta contingència.

Article 31. Plus lloc de treball

S estableix un plus de lloc de treball per als Grups Professionals 1, 2 i 3 per un import anual 437,75 euros bruts per tota la vigència del Conveni Aquest import es percebrà prorratejat en els 12 mensualitats ordinàries a raó de 36,48 euros bruts. Aquest Plus compensarà qualsevol altre que es pogués percebre en concepte de penositat, toxicitat i/o perillositat.

Article 32. Plus conveni

S estableix un plus conveni igual per a tots els grup professionals, que per l any 2010 queda fixat en 401,70 euros bruts anuals.

El plus de conveni te caràcter de complement salarial, d acord amb el que disposa l article 26 de l Estatut dels Treballadors.

El plus de conveni es percep prorratejat en les dotze pagues ordinàries.

Article 33. Nocturnitat

Els treballadors que ocupin llocs de feina que requereixin treballar en horari nocturn entre les 22h fins a les 6h del matí, percebran el 25% del salari base diari del seu nivell salarial i en proporció al nombre d hores treballades en horari nocturn.

Si el treballador realitza fins a tres (3) hores nocturnes cobrarà exclusivament per les hores treballades. En el cas de que superés les esmentades tres (3) hores, cobraria aquest concepte per tota la jornada de treball.

Article 34. Menyscapte de diners

El personal que realitzi funcions de cobrament, tant a finestreta com a domicili, percebrà per aquest concepte la quantitat de 13,39 Euros bruts mensuals. Aquest import serà fixa per tota la durada del conveni.

Article 35. Dietes

Quan el treballador, per necessitat de l Empresa, es desplaci fora de la localitat on s ubiqui el seu lloc de treball, i li sigui impossible d anar a dinar o sopar al seu domicili particular, li serà abonat l import de la mateixa, prèvia justificació, amb un límit màxim de 11 Euros per àpat. Aquest import serà fixa per tota la durada del conveni.

En tot cas, es respectaran els pactes d empresa que tinguin una regulació més favorable.

Article 36. Utilització del vehicle particular

En el supòsit de que el treballador, per necessitats del servei i prèvia autorització de l empresa, utilitzi el seu vehicle particular, percebrà per aquest concepte la quantitat de 0 19 Euros per quilòmetre.

Aquest import serà fixa per tota la durada del conveni.

En tot cas, es respectaran els pactes d empresa que tinguin una regulació més favorable.

Article 37. Treballs de torn i plus de torn

S entén per treballs de torns aquells que requereixen l activitat

permanentles 24 hores del dia i els 365 dies de l any amb torns de treball de 8 hores, amb variació setmanal del torn que correspon treballar i gaudint del descans setmanal en una jornada variable, sense que tinguin la qualificació d hores extraordinàries les jornades treballades en diumenge o festiu intersetmanal. En cas de que hi hagués personal que de forma esporàdica realitzés treball per torns per substitució d un altre treballador, aquest cobraria la part proporcional al temps efectivament treballat a torns.

La retribució pel 2010 serà de 3,61 euros bruts per dia.

En tot cas, es respectaran els pactes d empresa que tinguin una regulació més favorable.

Article 38. Clàusula de revisió salarial

Per l any 2010 l increment del Salari Base que les parts han acordat és el que es reflexa a les taules de l Annex I que són definitives.

CAPÍTOL VI Règim disciplinari

 
Article 39. Règim disciplinari

Serà d aplicació el Capítol VIII, articles del 46 al 54 del III Conveni Col·lectiu Estatal de les Indústries de Captació, Elevació, Conducció, Tractament, Distribució, Sanejament i Depuració d Aigües Potables i Residuals.

CAPÍTOL VII Previsió social

 
Article 40. Assegurança d accidents

Les empreses mantindran contractades al seu càrrec una Assegurança d accidents, laborals i extralaborals, que ha de cobrir el casos de mort, incapacitat permanent absoluta i gran invalidesa, independentment de la protecció de la seguretat social.

El seu import serà de (21.500 euros) vint-i-un mil cinc-cents euros a partir de la publicació d aquest conveni en el DOGC i per tota la durada del conveni.

Article 41. Vinculació

L Assegurança d Accidents a la que es refereix l article precedent, es vincularà a la permanència de l assegurat a l Empresa.

CAPÍTOL VIII Seguretat i higiene al treball

 
Article 42. Seguretat i higiene

S observaran les normes sobre Seguretat i Higiene al Treball, establertes a la Llei 31/95 sobre Prevenció de Riscos Laborals i d altres legislacions vigents que siguin d aplicació.

CAPÍTOL IX Drets sindicals

 
Article 43. Representants dels treballadors

La representació dels treballadors estarà regida per Comitè o Delegats de Personal. Els seus membres seran escollits i revocats pels treballadors, d acord amb les disposicions legals vigents en aquesta matèria.

Les competències i garanties de la representació dels treballadors serà l establert en els articles 64 i 68 de l Estatut dels Treballadors i en la Llei Orgànica 11/85 de Llibertat Sindical.

Article 44. Quota sindical

L empresa procedirà al descompte en nòmina de la quota sindical corresponent a aquells treballadors que així ho sol·licitin.

El treballador interessat en la realització d aquesta operació, remetrà un escrit signat en el que s expressarà amb claredat la seva voluntat de que es realitzi el descompte esmentat.

Article 45. Secció sindical

Els treballadors afiliats a un sindicat podran, en l àmbit de l empresa o centres de treball, constituir seccions sindicals, de conformitat amb l establert a l Estatut dels Treballadors i d altres normatives que siguin d aplicació.

CAPÍTOL X Formació

 
Article 46. Cursos de formació

Les empreses, amb la col·laboració dels representats dels treballadors, podran organitzar cursos de formació i perfeccionament pel personal, orientats a aconseguir una major capacitació i productivitat i amb la finalitat addicional de possibilitar la mobilitat i promoció professional dels treballadors.

CAPÍTOL XI Classificació professional i definicions

 
Article 47. Classificació professional

A partir de 1er de gener de 2008 la classificació professional vigent serà la regulada al III Conveni Col·lectiu Estatal de les Indústries de Captació, Elevació, Conducció, Tractament, Distribució, Sanejament i Depuració d Aigües Potables i Residuals, adoptant la definició de grups professionals i nivells dels articles 14 i 15 de dit conveni. L adaptació de la classificació professional vigent fins l any del 2007 amb la del 2008 es farà d acord amb la taula d equivalències establert a la Disposició Transitòria Primera del present conveni.

CLÀUSULES FINALS

 
Article 48. Regulació

Pel que fa a tot el que no s estipula específicament en aquest Conveni, cal atenir-se al que disposa el III Conveni Col·lectiu Estatal de les Indústries de Captació, Elevació, Conducció, Tractament, Distribució, Sanejament i Depuració d Aigües Potables i Residuals.

Article 49. Adhesió als procediments del tribunal laboral de Catalunya

Les parts signants d aquest Conveni, en representació dels treballadors i empreses compreses en l àmbit personal del Conveni, pacten expressament la seva submissió als procediments de conciliació i mediació del Tribunal Laboral de Catalunya, per a la resolució dels conflictes laborals de caràcter col·lectiu o plural que poguessin suscitar-se als efectes d allò establert en els articles 63 i 154 del Text Refós de la Llei de Procediment Laboral.

Article 50. Igualtat efectiva de dones i homes

Al respecte s estarà a tot allò que disposa la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva d homes i dones, i d un manera especial allò establert a l article 63 del III Conveni Col·lectiu Estatal de les Indústries de Captació, Elevació, Conducció, Tractament, Distribució, Sanejament i Depuració d Aigües Potables i Residuals.

Article 51. Violència de gènere i assetjament

Al respecte s estarà a tot allò que disposa la Llei Orgànica 1/2004 de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere, així com legislació i disposicions d aplicació en matèria d assetjament sexual i moral.

Article 52. Gènere neutre

Totes les referències fetes al text del conveni als "treballadors", "empleats", "fills", "interessats", i altres referències aparentment fetes al gènere masculí, als efectes de una major simplificació en la redacció del text, s entenen fetes a un gènere neutre, es a dir, també afecten al gènere femení.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

 
D.T.1ª

La classificació professional del present conveni s adaptarà, a partir de 1er de gener del 2008, als factors d enquadrament i grups professionals que regulen els articles 14 i 15 del III Conveni Col·lectiu Estatal del sector, d acord amb la següent taula d equivalències:

GRUPS PROFESSIONALS 2007

GRUPS PROFESSIONALS 2008

G.P. 5 N.S. 1

G.P. 6

(Àrea Funcional Tècnica)

G.P. 5 N.S. 2

G.P. 5

(Àrea Funcional Tècnica)

G.P. 4 N.S. 1

G.P. 5

(Àrea Funcional Tècnica)

G.P. 4 N.S. 2

G.P. 4

(Àrea Funcional Tècnica)

G.P. 3 N.S. 1

G.P. 3 Nivell A

(Àrea Funcional Administrativa i Tècnica)

(Àrea Funcional Tècnica, Administrativa i Operaria)

G.P. 3 N.S. 2

G.P. 3 Nivell B

(Àrea Funcional Administrativa i Tècnica)

(Àrea Funcional Tècnica, Administrativa i Operaria)

G.P. 3 N.S. 3

G.P. 2 Nivell A

(Àrea Funcional Administrativa i Tècnica)

(Àrea Funcional Tècnica, Administrativa i Operaria)

G.P. 2 N.S. 1

G.P. 2 Nivell A

(Àrea Funcional Administrativa i Tècnica)

(Àrea Funcional Tècnica, Administrativa i Operaria)

G.P. 2 N.S. 2

G.P. 2 Nivell A

(Àrea Funcional Administrativa i Tècnica)

(Àrea Funcional Tècnica, Administrativa i Operaria)

G.P. 2 N.S. 3

G.P. 2 Nivell B

(Àrea Funcional Administrativa i Tècnica)

(Àrea Funcional Tècnica, Administrativa i Operaria)

G.P. 2 N.S. 4

G.P. 2 Nivell B

(Àrea Funcional Administrativa i Tècnica)

(Àrea Funcional Tècnica, Administrativa i Operaria)

G.P. 2 N.S. 5

G.P. 2 Nivell B

(Àrea Funcional Administrativa i Tècnica)

(Àrea Funcional Tècnica, Administrativa i Operaria)

G.P. 1 N.S. 1

G.P. 1

(Àrea Funcional Administrativa i Tècnica)

(Àrea Funcional Administrativa i Operaria)

G.P. 1 N.S. 2

G.P. 1

(Àrea Funcional Administrativa i Tècnica)

(Àrea Funcional Administrativa i Operaria)

G.P. 1 N.S. 3

G.P. 1

(Àrea Funcional Administrativa i Tècnica)

(Àrea Funcional Administrativa i Operaria)

D.T.2ª

Si durant la vigència d aquest conveni provincial de Lleida, les parts legitimades per la negociació pacten l entrada en vigor d un conveni sectorial d àmbit autonòmic per Catalunya, s estarà a les condicions i terminis regulats en aquest, per a la substitució del conveni provincial de Lleida pel d àmbit autonòmic.

CONVENI COL·LECTIU DE TREBALL DEL SECTOR D INDÚSTRIES DE CAPTACIÓ, ELEVACIÓ, CONDUCCIÓ, DEPURACIÓ, TRACTAMENT I DISTRIBUCIÓ D AIGÜES DE LA PROVÍNCIA DE LLEIDA. Taula salarial definitiva any 2010

SALARI BASE

PARTICIP

PLUS

PLUS

BOSSA

SALARI BRUT

PREU HORA

PREU HE

PREU HE

GRUP

ÀREA FUNCIONAL

MENSUAL

BENEFICIS

CONVENI

LLOC TREBALL

ESTIU I NADAL

ANUAL

HORA BASE (*)

NORMAL

FESTIVA

6

Tècnica

1.463,87

219,58

33,48

563,86

27.022,50

15,10

19,63

24,16

5

Tècnica

1.339,96

200,99

33,48

563,86

24.816,86

13,84

17,99

22,14

4

Tècnica

1.072,81

160,92

33,48

563,86

20.061,62

11,13

14,47

17,81

3A

Tècnica, Administrativa i Operaria

982,27

147,34

33,48

36,48

563,86

18.887,78

10,46

13,60

16,74

3B

Tècnica, Administrativa i Operaria

929,43

139,41

33,48

36,48

563,86

17.947,18

9,92

12,90

15,87

2A

Tècnica, Administrativa i Operaria

898,21

134,73

33,48

36,48

563,86

17.391,50

9,60

12,48

15,36

2B

Tècnica, Administrativa i Operaria

850,03

127,50

33,48

36,48

563,86

16.533,86

9,12

11,86

14,59

1

838,52

125,78

33,48

36,48

563,86

16.329,06

9,00

11,70

14,40

*Per al càlcul del preu hora base es tenen en compte SBM, Participació en Beneficis, Plus Conveni i Plus Lloc de treball

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI