Convenio Colectivo de Empresa de AJUNTAMENT DE BUNYOLA. PERSONAL LABORAL (07002812012009) de Baleares
Convenios
Convenio Colectivo de Emp...e Baleares

Última revisión
16/06/2012

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de AJUNTAMENT DE BUNYOLA. PERSONAL LABORAL (07002812012009) de Baleares

Empresa Autonómico. Versión VIGENTE. Validez desde 17 de Junio de 2012 en adelante

Tiempo de lectura: 59 min

Tiempo de lectura: 59 min

Documento oficial en PDF(Páginas 4-12)

Resolucio del vicepresident economic, de Promocio Empresarial i d Ocupacio de dia 7 de juny de 2012 per la qual s ordena la ins- cripcio i el diposit en el Registre de convenis col lectius de les Illes Balears i es disposa la publicacio en el Butlleti Oficial de les Illes Balears del Conveni col lectiu per al personal laboral de l Ajuntament de Bunyola (exp.: CC_TA_02/012, codi de conveni 07002812012009) (Boletín Oficial de las Islas Baleares num. 86 de 16/06/2012)

Preambulo

Antecedents

1. El dia 6 de juny de 2012, la representació de l Ajuntament de Bunyola i la del seu personal laboral subscriviren el text del Conveni col·lectiu de treball d aquest ajuntament per al seu personal laboral.

2. En la mateixa data, el senyor Jaime Isern Lladó, en representació de la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu esmentat.

Fonaments de dret

1. L article 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s aprova el text refós de la Llei de l Estatut dels treballadors.

2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de con venis i acords col·lectius de treball.

3. L article 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modifica da per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Ordenar la inscripció i el dipòsit en el Registre de convenis col·lectius de les Illes Balears del Conveni col·lectiu per al personal laboral de l Ajuntament de Bunyola.

2. Disposar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Notificar aquesta Resolució a la Comissió Negociadora.

Palma, 7 de juny de 2012

La directora general de Treball i Salut Laboral Juana María Camps Bosch Per delegació del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d Ocupació (BOIB 153/2011)

CONVENI COL·LECTIU PER AL PERSONAL LABORAL AL SERVEI DE L AJUNTAMENT DE BUNYOLA.

Article Preliminar.- Parts negociadores

El present Conveni ha estat negociat en representació dels treballadors pel delegat de personal del CSI-CSIF, el delegat de personal de CCOO i la dele gada de personal del STEI i per la representació de l Ajuntament de Bunyola.

Capítol I. Disposicions generals

 
Article 1.- Àmbit funcional, personal i territori.

L objecte del present conveni és la regulació de les relacions laborals entre l Ajuntament de Bunyola i el personal laboral al seu servei, en aplicació de la normativa continguda a l Estatut dels Treballadors i demés legislació laboral vigent, i a l empar del Conveni 151 de la OIT, així com de la Constitució i l Estatut d Autonomia de les Illes Balears.

Les normes contingudes en el present Conveni Col·lectiu seran d aplica ció a tots els treballadors que pertanyen al personal laboral al servei d aquest ajuntament, sigui quina sigui la seva modalitat de contracte i activitat que des envolupen.

Article 2.- Àmbit temporal, vigència, denuncia i pròrroga.

El present Conveni una vegada signat per les parts, serà elevat al Ple Municipal per a la seva aprovació.

El present Conveni tindrà una vigència de tres anys considerat en vigor des del dia següent a la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Anualment es podran negociar les revisions salarials que procedeixin així como les incorporacions dels criteris seguits per la Comissió Paritària en les seves interpretacions del Text del Conveni.

Finalitzat el període de vigència general, el conveni s entendrà prorrogat d any en any, excepte quan sigui denunciat per qualsevol de les parts afectades, dins dels darrers quatre mesos de vigència del mateix, la denúncia haurà de rea litzar-se per escrit remetent-se per escrit a l altra part.

Una vegada denunciat, les parts estaran obligades a reunir-se per a cons tituir la Comissió Negociadora i iniciaran les deliberacions del pròxim Conveni en un termini màxim de 4 mesos, des de la data de recepció de la denúncia.

Article 3.- Vinculació a la totalitat

Els acords continguts en el present Conveni Col·lectiu formen un tot indi visible, no podent-se aplicar parcialment. En cas que la jurisdicció laboral decla ri ineficaç algun del seus preceptes, hauran de negociar-ne la totalitat del seu contingut.

Article 4.- Comissió paritària d interpretació, estudi i vigilància, concilia ció i arbitrària

Dins dels quinze dies següents a la publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears del present Conveni, es constituirà una Comissió Paritària, composada per representants de l Administració Local i pels representats dels treballadors designats pel Comitè d empresa o Delegats de Personal, en tot cas, l elecció no podrà recaure en personal aliè a aquest Ajuntament.

Les persones designades podran ser substituïdes, prèvia delegació i acord entre les parts.

En la primera reunió s establirà un reglament de funcionament intern.

Els acords que s adoptin quedaran reflectits en Actes que s aixecaran a cada reunió, signades per ambdues parts, tenint totes elles caràcter vinculant així mateix, els acords presos s hauran de sotmetre a la consideració del Ple de la Corporació a efectes informatius.

Tot treballador podrà aixecar les seves queixes i reclamacions en matèries relacionades amb el Conveni a la Comissió Paritària. La Comissió Paritària es reunirà a petició de qualsevol de les parts, en el següents terminis. En cas de caràcter extraordinari amb un màxim de 72 hores i en caràcter ordinari en 168 hores.

Són funcions de la comissió:

Interpretació, estudi i vigilància de l aplicació del present Conveni.

L estudi de les queixes i reclamacions formulades davant la Comissió pels treballadors,

Informar la definició, anihilació i integració dels distints nivells de les categories professionals no recollides en aquest Conveni que vinguin aconsella des per les necessitats de l organització del treball o per la integració de nous treballadors.

L intent de conciliació prèvia de les parts en els supòsits de conflictes col·lectius o vagues i d interpretació de les normes del present Conveni.

Les que s atribueixin expressament en aquest Conveni.

Article 5é.- Condicions més avantatjoses.

Prèvia consulta amb la comissió Paritària, totes les condicions establertes en el present conveni, en cas de dubte, ambigüitat, obscuritat i contradicció, pel que fa al seu sentit o abast, hauran de ser interpretades i aplicades de la forma que resulti més avantatjosa per als treballadors.

Capítol II. Organització del treball

 
Article 6é.- Organització i modificació de les condicions de treball

L organització del treball, conforme a la legislació vigent, és facultat exclusiva de l Ajuntament de Bunyola, sense perjudici dels drets i facultats d audiència i informació reconeguts als treballadors en els articles 40, 41, i 64.1del ET i d allò disposat a la Llei Orgànica 11/1985, de 2 d agost, de lliber tat sindical, i demés normativa de la funció Pública vigent que pogués esser d a plicació.

Article 7é.- Rllt, treballs de superior categoria

L instrument per a l ordenació del personal laboral al servei de l ajunta ment serà la Relació de Llocs de Treball (RLLT), o en el seu cas la plantilla, així com les seves modificacions o reestructuracions, independentment del tipus que siguin i dels motius que les promoguin, es negociaran amb els delegats de per sonal, per això l Ajuntament els convocarà per a iniciar la negociació de la RLLT corresponent a l exercici pressupostari següent.

Tota reestructuració que afecti a la distribució i funcions del personal haurà de tenir en compte la participació dels delegats del personal a través de la consulta i negociació.

L esborrany de la RLLT estarà elaborada dins aquesta legislatura. Paral·lelament s establiran els terminis per adequar-la a la realitat d aquesta administració.

Les vacants existents a la plantilla es proveiran a través de procediments legalment establerts, amb el següent ordre de preferència:

Reingrés: Són tots els canvis de situacions administratives que es pro dueixen degut a una nova situació de reincorporació del personal laboral a l a juntament de Bunyola, depenent de les diferents situacions en què es trobin.

Aquestes situacions poden esser:

Reingrés des de la situació de serveis especials.

Reingrés des de l excedència voluntària per interès particular.

Reingrés des de la situació d excedència voluntària per serveis en el sec tor públic.

Reingrés des de l excedència voluntària per agrupació familiar

Reingrés des de l excedència voluntària incentivada.

Reingrés des de la situació d excedència per a la cura de fills.

Reingrés des de la situació de suspensió en ferm.

Reassignació d efectius operarà quan un lloc de treball desenvolupat per un laboral, és suprimit per l aprovació d un Pla d Ocupació, i pugui esser desti nat a un altre amb caràcter definitiu. La reassignació només es durà a terme per a pal·liar les conseqüències dels plans d ocupació i només es podran utilitzar en aquests casos. La reassignació es farà aplicant criteris objectius relacionats amb les aptituds de formació, experiència i antiguitat que hauran de respectar-se dins del Plans d Ocupació.

La provisió de llocs de treball. La provisió ordinària està constituïda pels procediments de concurs i lliure designació. Juntament hi ha altres procediments de provisió, que fan tots ells un conjunt, d acord amb la normativa aplicable o segons el que està disposat en la RLLT.

Promoció interna. En les proves de promoció interna la titulació de Graduat Escolar, es podrà convalidar per demostrada valia i antiguitat de 15 anys en el lloc de feina.

Personal de nou ingrés.

L ajuntament cobrirà totes les vacants produïdes per baixes, maternitat, jubilació o promoció, a través de contractes temporals o interins en la mesura del que sigui possible.

En cas de raons tècniques u organitzatives sense més limitacions que les establertes en l art. 39.1 del ET, qualsevol treballador podrà realitzar funcions de superior categoria, pel que percebran les retribucions del lloc encomanat des de la data del seu nomenament o designació efectiva per la persona u organis me competent.

El temps que transcorri ocupant una placa de categoria superior, no dona rà en cap de cas dret a consolidar l esmentada plaça, estant subjecta l ocupació de les places de forma definitiva en l establert en la Llei de Funció Pública i la pròpia Constitució.

Article 8é.- Obligacions generals del personal laboral al servei de l ajun tament.

El personal laboral de l Ajuntament de Bunyola té com a caràcter general les obligacions següents:

Acatar i complir la Constitució i l Estatut d Autonomia.

Servir amb objectivitat i imparcialitat als interessos generals, complint amb fidelitat i professionalitat les obligacions de les seves funcions.

Exercir amb eficàcia les tasques que tenen assignades i cooperar amb la millora dels serveis i a la consecució dels objectius de la unitat administrativa on estan destinats.

Respectar i obeir els superiors jeràrquics, sense perjudici que es puguin formular les suggerències que es creuen oportunes en benefici de la tasca assig nada. No obstant, si l empleat públic creu que l ordre rebuda pot esser contrària a la legalitat o que per les característiques d aquesta es pugui derivar una espe cial responsabilitat de la seva execució, tenen dret a que se li comuniqui l ordre per escrit.

Article 9é.- Plantilla laboral, classificació del personal i reclassificacions.

Els treballadors al servei de l Ajuntament tenen dret a una classificació professional d acord amb les funcions efectivament desenvolupades en el seu lloc de treball, la definició de la qual, tant nominal, substancial com de contin gut haurà d establir-se a la RLLT.

L Ajuntament, prèvia negociació amb els delegats de personal, es com promet a revisar i desclassificar aquelles categories professionals i llocs de tre ball que, en virtut de la pròpia evolució de l administració, es demostri la seva necessitat de realitzar-lo.

Article 10é.- Registre de personal.

L Ajuntament disposarà d un registre general de personal en el qual cons taran, al menys les següents dades:

Identificació del treballador.

Adscripció al lloc de treball.

Situació laboral (actiu, baixa per malaltia o altres causes, excedència, etc)

Mèrits i reconeixements especials.

Altres dades d interès professional o laboral; títols acadèmics o profes sionals, cursos de formació.

El servei de Recursos Humans de l ajuntament permetrà al personal labo ral l accés al propi expedient individual que existeixi al registre general del per sonal.

Article 11é.- Mobilitat funcional

La mobilitat funcional entre els distints centres i dependències de l Administració Local, que pogués produir-se como a conseqüència de les necessitats del servei, podran efectuar-se sense altres limitacions que les exigi des per les titulacions acadèmiques o professionals precises per a exercir la pres tació laboral i la pertinència a la categoria professional corresponent.

Dita mobilitat funcional no podrà implicar canvi de residència ni modifi cació substancial de les condicions de treball i s efectuarà, en tot cas, sense per judici dels drets econòmics i professionals del treballador, ni de les retribucions corresponents al lloc de treball d origen.

Capítol III. Formació

 
Article 12é.- Cursos de formació i perfeccionament.

La formació del personal no podrà afectar al desenvolupament normal del servei i això vindrà determinat unilateralment per l Ajuntament de Bunyola.

El crèdit màxim per a la formació serà de quaranta hores a l any. Les qua ranta hores de crèdit seran per la duració efectiva dels cursos, i en cap cas pel temps de trasllat, preparació dels cursos, etc.

En cas que el curs fos fora del municipi es donaria 30 minuts pel temps necessari del trasllat; en cap cas es computarà el temps de trasllat que coinci deixi en horari laboral.

Tota la formació que superi les quaranta hores anuals haurà de fer-se fora de la jornada laboral.

De conformitat amb el que s assenyala al article 23.2 de l ET per a facili tar la seva formació i promoció, el personal inclòs a l àmbit del present Conveni tindrà dret a veure facilitada la realització d estudis per a l obtenció de títols acadèmics o professionals, així com a cursos de perfeccionament professional i accés a cursos de reconversió i capacitació professional que s organitzin per la pròpia Corporació, per l EBAP, o per qualsevol Administració o Institució pública.

L ajuntament crearà un fons econòmic anual de 100 euros, per a la for mació del personal laboral, que es destinarà a cursos de formació, capacitat o perfeccionament professional.

Podrà negociar-se el calendari anual de formació

Capítol IV. Temps de treball, horaris i descans

 
Article 13é.- Jornada laboral i funcions.

1.La jornada laboral de tot el personal laboral de nova incorporació serà de 37,5 hores setmanals.

En cas d assistència per motius laborals o professionals a Jutjats o a altres organismes similars, en l àmbit de la seva activitat a l ajuntament, el temps d a questa assistència serà retribuït com a gratificacions, sempre que no sigui dintre de la jornada laboral, essent el mínim de 4 hores.

Durant la jornada de treball es podrà gaudir d una pausa, per un període de 30 minuts, que es computarà com treball efectiu. Aquesta interrupció no podrà afectar a la prestació dels serveis i, amb caràcter general, podrà efectuar se, entre les deu i les onze trenta hores del matí.

El càlcul efectuat respecte a les hores treballades l any passat pel perso nal suposant la jornada diària en 7.5 hores durant cinc dies a la setmana donaria un total de 1.625,5 anuals.

Entre el final d una jornada i l inici de la següent intervindran obligatò riament dotze hores de descans.

La jornada laboral per al personal en plantilla, qualsevol que sigui la seva relació contractual, abans de l entrada en vigor del primer Conveni Col·lectiu publicat en el BOIB nº114 de data de 16.09.2000, seguirà sent l establerta en els seus contractes individuals o bé les quals vinguessin efectuant de forma habitual o l establerta en aquest Conveni.

A causa de les especials característiques de determinats llocs de treball, es fa precís assenyalar les particularitats sobre la jornada laboral dels següents col·lectius:

-Personal administratiu: L horari del personal d administració serà de 08,00 hores a 15,00 hores de dilluns a divendres, quedant les dues hores i mit jana restants per al personal amb jornada de 37,5 hores a la disposició de l Administració que podrà fer ús d elles quan ho consideri necessari sempre que no superi les quaranta hores setmanals en còmput mensual, respectant els des cansos mínims establerts legalment i no podent acumular-se les hores deixades de realitzar d un mes per a un altre.

-Personal de brigada i neteja viària: Tindrà una jornada laboral de 37,5 hores a la setmana. La distribució de la jornada podrà efectuar-se de forma irre gular sempre que no superi les 37,5 hores setmanals en còmput anual i respec tant els descansos mínims establerts legalment. La jornada de presència física serà de 35 hores a la setmana, sent l horari de 08,00 hores a 15,00 hores de dilluns a divendres, quedant les dues hores i mitjana restants a la disposició de l Administració, que podrà fer ús d elles quan ho consideri necessari i sempre d acord amb el paràgraf anterior.

A compte de les hores a la disposició de l Administració assenyalades en el paràgraf anterior s estableix un torn de guàrdies setmanals de dilluns a diven dres de 15,00 hores a 22,00 hores compost per dos treballadors cadascun d ells, durant els mateixos deuran aquestes localitzables i a la disposició de l Entitat Local pel que cobren un *plus de disponibilitat. Els treballs efectius realitzats en el període indicat no suposaran import retributiu addicional algun, sempre que no se superi la jornada màxima en còmput anual i quedin esgotades les 108,75 hores a la disposició de l Ajuntament, en aquest cas l excés d hores es pagaran com hores extraordinàries. De la mateixa manera s entendran hores extraordi nàries, totes aquelles que es realitzin a partir de les 22,00 hores fins a les 08,00 hores.

Durant el període de les festes patronals del Municipi de San Mateu, el torn de guàrdia estarà compost per tot el personal de brigada i neteja viària.

- Personal de neteja d edificis municipals: El personal de neteja amb jor nada a temps parcial podrà voluntàriament i per necessitat de l Ajuntament tenir disponibilitat per a perllongar puntualment la seva jornada, que s entendran hores extraordinàries.

-Personal d Escoleta: A causa de les característiques inherents al lloc de treball, la jornada laboral serà de quaranta hores setmanals, sense que en còm put anual puguin superar-se les 1.625,25 hores, com la resta del personal amb jornada de 37,5 hores setmanals.

L horari s establirà en dos torns diferents. El primer torn serà de 07,30 hores a 15,30 hores de dilluns a divendres i el segon torn de 08,30 hores a 16,30 hores de dilluns a divendres.

Les vacances es gaudiran en el mes d agost.

Amb la finalitat d evitar que es superi la jornada laboral de 37,5 hores set manals en còmput anual, aquest personal, a més de tenir el mateix nombre de dies de descans, permisos, etc. que la resta de personal, gaudirà de cinc dies hàbils per Nadal, quatre dies hàbils per Setmana Santa, un dia per la festa esco lar unificada, dos dies hàbils que coincidiran amb els dies no electius de lliure elecció del centre escolar públic Mestre Colom i tres dies hàbils de lliure elec ció, la determinació de la data de gaudi d aquests dies de lliure elecció es con dicionarà a les necessitats del servei i en el moment de la seva concessió haurà de garantir-se que les tasques del sol·licitant han estat assumides, sense perjudi ci per als alumnes o la pròpia organització. El gaudi d aquests tres dies haurà de fer-se dintre de l any natural.

Aquests dies de compensació de jornada han estat calculats per un any complet de serveis, en cas contrari tindran dret al gaudi dels dies que propor cionalment resultin del temps de prestació de serveis.

-Guarda forestal: La jornada serà de 37,5 hores setmanals. Els dilluns, dimarts, divendres, dissabtes i diumenges de 10,00 hores a 17,00 hores, però es podran establir canvis d horari previ acord entre el treballador i l Ajuntament. Els dies lliures seran dimecres i dijous, quedant les dues hores i mitjana restants a la disposició de l Administració, que podrà fer ús d elles quan ho consideri necessari i sempre respectant els descansos i jornades màximes establerts legal ment.

Entre les funcions del Guarda forestal es troben, les de vigilància general i prevenció d incendis de les zones forestals públiques del terme municipal, cui dat de camins, manteniment i neteja de les instal·lacions municipals, tala d arbres i cort de llenya i transport per a usos municipals, coordinació per a tas ques de manteniment i vigilància amb la Conselleria i amb el IBANAT i altres entitats i organismes per a la defensa i protecció del medi ambient, col·labora ció amb la brigada municipal en aquells casos que es precisi i en general totes aquelles tasques que l Ajuntament o autoritat corresponent pogués encomanar li.

-Conserge Escolar: Tindrà una jornada setmanal i de còmput anual de qua ranta hores. A causa de les activitats inherents al lloc de treball l horari s ade quarà a les necessitats per a cobrir el servei durant el curs escolar, pel que la jor nada laboral vindrà determinada pel calendari escolar.

Les funcions del conserge seran les establertes expressament en les bases de convocatòria per la qual va ser contractat.

Capítol V. Excedències, permisos, llicències i vacances

 
Article 14é. Excedències

Els treballadors tindran dret a les excedències voluntàries, forçoses i per cura de fills o familiars que se recullen en l article 46 de l Estatut dels Treballadors i demés normatives d aplicació, amb les següents particularitats:

S amplia fins a tres anys el període màxim d excedència al que tenen dret els treballadors per a la cura de cada fill o familiar al seu càrrec, fins al segon grau de consanguinitat. Dins els dos primers anys es reserva el mateix lloc de treball. A partir d aquest moment es garantirà un lloc de feina del mateix nivell i retribució.

Els treballadors tindran dret a una excedència, per a fer efectiva la seva protecció (contra la violència de gènere) o la seva assistència social, integrada, sense necessitat de tenir un temps mínim d antiguitat i sense termini de perma nència en la mateixa. Dins els dos propers mesos d aquesta excedència es rebran les retribucions íntegres.

Article 15é.- Permisos i vacances.

Els treballadors podran sol·licitar, justificant la seva petició, mitjançant document oficial, permís retribuït per qualsevol d aquest motius:

15 dies natural en cas de matrimoni o parelles de fet, per raó de d ins cripció de parelles de fet en el registre oficial constituït a tal efecte.

3 dies pel naixement, mort, accident o malaltia greu u hospitalització de parents fins a segon grau de consanguinitat o afinitat. Quan per tal motiu el tre ballador necessiti fer un desplaçament a tal efecte, el termini serà de cinc dies.

Un dia per trasllat del domicili habitual, si es troba dins del mateix muni cipi, dos dies si fos en un altre municipi.

Pel temps indispensable per al compliment d un deure inexcusable de caràcter públic i personal comprès en l exercici del sufragi actiu.

Pel temps indispensable per a la realització d exàmens prenatals i tècni ques de preparació per al part que hagin de realitzar-se dins de la jornada de tre ball.

Concessió de 15 dies de permís de paternitat, acolliment o adopció d un fill.

Les treballadores, per lactància d un fill menor de nou mesos tindran dret a una hora d absència del treball, que podran dividir en dues fraccions. Aquest permís podrà ser gaudit indistintament tant pel pare com per la mare, en el cas que tot dos treballin.

Substitució, amb caràcter opcional, del permís de lactància dels fills menors de 9 mesos per un permís addicional de fins a quatre setmanes.

Dret a acumular el període vacacional al permís de maternitat, lactància i paternitat, fins i tot havent finalitzat l any natural.

Reducció de jornada per a pares amb fills menors de 12 anys. Ampliació de la reducció de jornada als que tinguin a la seva cura directa fills menors de 12 anys.

Horaris més flexibles. Dret a flexibilitzar en una hora l horari fix de jor nada per a els que tinguin al seu càrrec persones majors, fills menors de 12 anys o persones amb discapacitat.

Modificació del horari fix. Concessió, amb caràcter excepcional, personal i temporal, i previ autorització del responsable de la unitat, de la modificació de l horari fix en dues hores per motius relacionats amb la conciliació de la vida personal i en els casos de famílies monoparentals.

Reduir la jornada un 50% per un mes per atendre un familiar molt malalt. Dret a sol·licitar un reducció del 50% de la jornada laboral durant un mes, amb caràcter retribuït, per atendre la cura d un familiar en primer grau, per raó de malaltia molt greu.

Dues hores diàries de permís si el fill neix abans de temps, dret a absen tar-se dues hores diàries retribuïdes en el casos del naixement de fills prematurs o que hagin de romandre hospitalitzats desprès del part. En aquest cas, el per mís de maternitat podrà computar-se a partir de la data d alta hospitalària.

Dret a absentar-se del treball per a sotmetre s a tècniques de fecundació assistida durant el temps necessari per a la seva realització.

Dret a un permís de dos mesos en els casos d adopció internacional, quan sigui necessari el desplaçament previ dels pares al país d origen de l adoptat, mantenint les retribucions bàsiques del salari.

Els treballadors que tinguin fills amb discapacitat tindran dues hores de flexibilitat horària per a poder conciliar els horaris dels centres d educació espe cial i altres centres on el fill o filla pugui rebre atenció, en els horaris dels pro pis llocs de treball. Igualment, tindran dret a absentar-se del treball per a poder assistir a reunions de coordinació i recolzament.

Per matrimoni de pares, fills, néts o germans, un dia.

Vacances:

Els treballadors al servei de l Ajuntament de Bunyola tenen dret a gaudir, dins cada any sencer de servei, de vacances retribuïdes d un mes, o en el seu cas, dels dies que en proporció els correspongués si el temps de servei prestat fos menor.

Si han prestat un any sencer de servei, les vacances comprendran tants dies com tingui el mes en què es gaudeixen, amb inclusió del primer i darrer dia del mes en qüestió, garantint-se el gaudir-les un mínim de trenta dies naturals consecutius.

El període de vacances es fixarà de comú acord entre l ajuntament i els treballadors. Es considerarà període normal de vacances el comprès entre l 1de juny i el 31 d agost.

L Ajuntament podrà excloure com a període vacacional aquell que coin cidís amb la major activitat productiva, prèvia consulta dels representats legals dels treballadors.

Les vacances podran gaudir-se de la següent forma:

- En mes consecutiu, en aquest cas hauran de començar el dia primer del mes i finalitzar el darrer dia d aquest, o bé, podran començar el dia 16 i la fina lització serà el dia 15 del mes següent (aquest darrer dia serà de vacances).

- Tres setmanes consecutives, que hauran de començar o bé el dia 1 del mes, tenint la seva finalització el dia 23 inclusivament, o començar el dia 16 finalitzant als 23 dies naturals. La resta es repartirà en cinc dies hàbils a elecció del treballador, sempre supeditats a les necessitats del servei.

- En dues quinzenes, en aquest cas hauran de començar el dia 1 i finalit zar el dia 15, o començar el dia 16 i finalitzar el darrer dia del mes. En el cas que el mes tingui 31 dies, finalitzaran el dia 30 (inclusivament).

Dins del període vacacional s hauran de tenir en compte en tot moment les necessitats del servei sense que aquests poguessin quedar desatesos, per la qual cosa els distints serveis hauran de quedar suficientment coberts, dins les vacan ces del personal.

Les sol·licituds de vacances hauran de realitzar-se per part del personal laboral abans del dia quinze de març de cada any, i el calendari laboral confec cionat haurà de facilitar-se per part de l ajuntament dins de la primera setmana del mes d abril.

Al personal laboral el serà d aplicació el que està disposat a l article 51 de llei 53/2002, de 30 de desembre, de Mesures Fiscals, Administratives i de l Ordre Social, que modifica l art. 68 de la Llei de Funcionaris Civils de l Estat aprovada per Decret 315/1964, en el mateix moment que sigui d aplicació per al personal funcionari d aquesta Administració Local.

Allò suposa tenir dret a vint-i-dos dies hàbils anuals, o el que correspon gui proporcionalment.

A un dia hàbil addicional al complir quinze anys de servei, (afegint-se) un dia hàbil mes al complir els vint, vint- i- cinc i trenta anys de servei, respecti vament fins un total de vint-i-sis dies hàbils per any natural.

Quan un treballador es posi malalt mentre estigui gaudint de les seves vacances, aquestes no s interrompran, llevat que es tracti d un accident o malal tia que exigeixi el seu internament en un establiment hospitalari, durant més de quatre dies o quan el dictamen metge sigui de malaltia greu o molt greu amb o sense ingrés cosa que haurà de ser acreditada mitjançant els certificats metges oportuns.

En aquestos casos d interrupció sortirà efectes des del primer dia de l internament o malaltia.

Article 16é.- Llicències retribuïdes

a) El personal laboral té dret a un màxim de set dies de permís a l any per assumptes propis sense necessitat de justificació, els que proporcionalment resulten del temps de prestació de serveis.

b) La determinació del dies de permís es condicionarà a les necessitats del servei, d acord amb el previ informe del cap de departament o servei i, en el moment de la seva concessió, s haurà de garantir que les tasques del funcionari sol·licitant del permís han estat assumides, sense dany per als ciutadans, o la pròpia organització, per la unitat o dependència corresponent.

c) El gaudir del permís haurà de fer-se dins l any natural o, excepcional ment, fins el dia quinze de gener de l any següent. El dies de permís no gaudits, no podran acumular-se fins als que li corresponguin a l any següent.

Els dies 24 i 31 de desembre tenen la consideració de no laborables. El personal que presti serveis els dies 24 i 31 de desembre ha de gaudir d un dia de descans en compensació per cada dia treballat dels abans mencionats, aquests dies podran acumular-se als dies de vacances o d assumptes propis.

Els calendaris laborals incorporaran dos dies addicionals de permís per assumptes propis, quan el dies 24 i 31 de desembre coincidesquin en festiu, dis sabte o dia no laboral, a gaudir fins el dia 31 de gener.

Article 17é.- Llicències no retribuïdes

El personal al servei de l Ajuntament de Bunyola que hagi complert al menys un any de serveis efectius podrà sol·licitar llicències sense sou per un terme no inferior a dos mesos ni superior a dotze. Aquestes llicències li seran concedides dins del mes següent al de la sol·licitud, sempre que ho permetin les necessitats del servei La duració acumulada d aquestes llicències no podrà exce dir de dotze mesos cada dos anys.

El període en què el treballador romangui en situació de llicència confor me a allò establert en aquest article no serà computable a efectes d antiguitat.

Les llicències no podran acumular-se al període vacacional llevat d una raó suficientment acreditada i en el casos següents:

Per estudis

Malaltia greu de familiar.

Per naixement o adopció d un fill menor d un any.

Per separació entre cònjuges.

En el cas que concorrin circumstàncies de malaltia greu de llarga duració de familiars compresos en el primer grau de consanguinitat i s acrediti la neces sitat d atendre personalment les conseqüències derivades de les esmentades situacions, podrà el treballador sol·licitar aquest tipus de llicència sens límit de temps i en directa dependència i manteniment de les circumstàncies que varen donar lloc a les mateixes.

Capítol VI. Prestacions socials.

 
Article 18é.-Accidents de circulació

En el cas que el personal inclòs en aquest Conveni Col·lectiu, conduint vehicles de propietat municipal o particulars al servei de l Ajuntament, tingués un accident de trànsit a conseqüència de la seva activitat laboral i dins la jorna da de treball, no considerant-se a aquests efectes com a tal els accidents in iti nere , l Ajuntament garantirà les següents cobertures:

- Assumir la defensa lletrada davant els jutjats, Tribunals u altres Organismes, en cas que la necessitats.

- Donar fiança carcerària que pogués assenyalar-se i l abonament de cos tos judicials i honoraris professionals que poguessin originar-se.

- Si per motiu de l accident se li privés temporalment de llibertat al con ductor, se li respectarà aleshores, les retribucions reals que vingués percebent.

- Dins del període en el que un treballador pogués estar privat del permís de conduir, l ajuntament podrà destinar-lo a fer unes altres tasques alienes a la seva categoria o funcions, sempre que no fos possible exercir les pròpies. En tot cas se li respectarà la seva retribució.

- En aquest període no podrà dur a terme acomiadament objectiu al·legant ineptitud sobrevinguda (derivada) de la retirada del permís. Aquesta situació no es podrà dur a terme als treballadors la relació contractual de la qual sigui de caràcter temporal.

- En el cas que l accident de circulació sigui en el vehicle del treballador i sempre que aquest es produeixi en les circumstàncies establertes en el paràgraf primer d aquest article, l Ajuntament indemnitzarà per un costat al treballador mitjançant l abonament de les despeses de transport que se produeixin amb oca sió del trasllat del seu domicili habitual al centre de treball i viceversa. El trans port utilitzat pel treballador i serà el tren o l autobús, l abonament es farà prèvia justificació.

En cas que l accident sigui per culpa d un tercer i no sigui per negligèn cia del treballador, el vehicle sinistrat, la reparació del vehicle serà abonada en el 100% per part de l ajuntament, reservant-se el poder reclamar al tercer el cost de dita reparació.

Per que pugui dur a terme l abonament de la factura de reparació, el tre ballador haurà d adjuntar amb la sol·licitud, l atestat de la policia o qualsevol altre document oficial que verifiqui l accident, com a la factura de la reparació, no essent vàlides factures proforma o pressupostos. Així mateix per poder acre ditar l ús del vehicle particular, es farà servir un model diari oficial, consensuat per les partes signants, en el que constarà la ruta i els kms. diaris per al seu darrer pagament.

Tot això serà d aplicació, sempre i quan no sigui degut a la imprudència temerària o per conduir baix els efectes de begudes alcohòliques o estupefa cients, i l assegurança obligatòria del vehicle no cobrirà aquestes contingències.

El cost suportat per l Ajuntament serà sense perjudici que es pugui exigir als treballadors que haguessin incorregut en culpa, dol o negligències greus, el degut rescabalament previ la instrucció de l expedient oportú.

L administració local es farà càrrec de les despeses necessàries per a la renovació del permís de conducció A, B, BTP, i C als treballadors que l hagin de menester de forma obligatòria pera la conducció de vehicles especials d ur gència. Així com als altres treballadors de l Ajuntament que els hagin d utilit zar i no siguin d urgència, igualment als altres treballadors que hagin d emprar el seu cotxe particular per poder desenvolupar la seva tasca quotidiana dins l ad ministració, de forma habitual (5 dies a la setmana). De igual forma al personal que posteriorment a l ingrés se ls canviï de funcions i per al desenvolupament d aquestes per la Corporació o per Llei s exigeixi un permís de conducció dife rent al requerit inicialment, s abonaran les despeses d obtenció i posterior reno vació del permís pertinent.

Article 19è Ajudes per acció social i ajudes escolars per a fills a càrrec.

L Ajuntament de Bunyola concedirà ajudes econòmiques al personal laboral que es trobin en servei actiu, en concepte d acció o fons social, quan es produeixin el supòsits contemplats en el present acord i en les condicions del mateix regulades.

L Ajuntament disposarà una partida de 3.600,00 € per a ajuts d acció social i una partida de 3.800,00 € per a ajudes escolars per a fills a càrrec del personal laboral.

1.-Classes d ajudes per a acció social.

a) Ajut per a la atenció de disminuïts físics, psíquics o sensorials a càrrec del personal laboral de l Ajuntament.

b) Ajuda per estudis del personal al servei d aquest Ajuntament.

c) Concertació d una assegurança col·lectiva per a cobrir els riscos de mort i invalidesa permanent en el seus graus de total per a la professió habitual quan s hagin produït per accident laboral.

d) Avançaments

e) Ajudes establertes en l annex III.

2.- Persones legitimades per a sol·licitar ajudes per acció social

Personal laboral en actiu.

En el cas que dos o més membres de la unitat familiar tinguin dret a sol·licitar ajuda d acció social, únicament podran accedir a la mateixa un d ells a cadascuna de les modalitats d ajuda.

Les sol·licituds es formalitzaran en el model que l Ajuntament faciliti a tal efecte, una vegada complimentada es dirigiran al Sr. Batle per a la seva ulterior tramitació.

No podrà sol·licitar-se més d una ajuda per un mateix fet i sol·licitant en cada exercici pressupostari.

3.- Ajuda per a la atenció de disminuïts físics, psíquics o sensorials a càrrec del personal laboral de l Ajuntament.

3.1 L Ajuntament concedirà ajudes econòmiques al personal laboral que tengui al seu càrrec i expenses a persones que tinguin la condició de disminuï des físiques, psíquiques o sensorials i que necessitin d una educació diferencia da, metges i fins i tot, l adquisició d aparells, instruments o mitjans destinats a pal·liar aquestes discapacitats.

3.2 Aquesta ajuda no serà procedent quan l educació diferenciada, tracta ment o demés mitjans destinats a pal·liar les esmentades discapacitats, estiguin cobertes pel sistema vigent de Seguretat Social o bé per altres ajudes que gau desqui el sol·licitant.

3.3 La quantia de l ajuda s abonarà per mensualitats per cada persona dis minuïda física, psíquica o sensorial, havent de concórrer, per al seu pagament, les següents condicions:

a)Tenir, les persones disminuïdes, reconeguda la condició per l organisme competent.

b) Esser parent del sol·licitat fins al quart grau civil i estar al seu càrrec.

c) Que els disminuïts físics, psíquics o sensorials no tinguin ingressos pro pis per rendes de treball superior al SMI o rendes de capital superiors a l esmen tat mínim.

En el cas que els esmentats ingressos o rendes fossin inferiors al SMI, l import de l ajuda a reconèixer no podria excedir de la diferència resultant entre les rendes percebudes en cada concepte i la de la prestació regulada en aquest article.

d) El treballadors hauran de justificar mitjançant la documentació perti nent, els ingressos i altres percepcions rebudes per als familiars disminuïts al seu càrrec.

4.- Ajuda per a estudis per als treballadors laborals de l Ajuntament (límit de 400€ per treballador i any).

a) Aquesta modalitat d ajuda té per objecte sufragar, en determinada mida, les despeses que el personal realitzi en matèria d estudis per a ell mateix.

b) L ajuda que integra la present modalitat te com a finalitat la d atendre a la cobertura de dues distintes contingències.

- La compensació de les despeses per matrícula en centres docents.

- La compensació de les despeses realitzades en llibres per al curs en el que s hagi formalitzat la matricula.

c) La compensació de les despeses realitzades en llibres per al curs en que s hagi formalitzat la matricula.

-Haver formalitzat la matrícula per al curs corresponent en un centre docent radicat en territori nacional.

-No gaudir de matricula gratuïta.

-No percebre ajuda d altra entitat u organisme per a aquesta finalitat, lle vat que la quantitat percebuda fos inferior a la que s atorgàs per a aquest con cepte, en el cas del qual es contemplaria l ajuda gaudida fins a la quantia límit reservada a la cobertura d aquest tipus de contingència.

d) Donat que l ajuda a la qual es refereix el punt anterior s estableix en compensació de les despeses de matrícula, aquesta no podrà ser superior en cap cas a l import real de la mateixa.

e) No podrà sol·licitar-se l abonament d aquesta ajuda si, prèviament, no s ha realitzat l abonament de la matrícula. Si l abonament de la matrícula s e fectuàs en dos o més terminis, no es podrà cursar la sol·licitud d ajuda fins que no s hagin satisfet en la seva totalitat.

- No gaudir de matricula gratuïta.

- No percebre ajuda d un altre centre entitat u organisme per a aquesta finalitat, llevat que la quantitat percebuda fos inferior a la que s atorgà per aquest concepte, en aquest cas es complementaria l ajuda gaudida fins la quan tia límit reservada a la cobertura d aquest tipus de contingència.

f) Donat que l ajuda a què es refereix el punt anterior s estableix en com pensació de les depeses de matrícula, aquesta no podrà ésser superior, en cap cas a l import real de la mateixa.

Si algun dels termines se satisfés fora de l exercici pressupostari en què s abonés el primer, la sol·licitud haurà de realitzar-se dins de l exercici en què efectivament s hagi abonat el darrer termini.

g) La compensació de les despeses realitzades en llibres per al curs en què s hagi formalitzat la matrícula s abonarà així mateix, prèvia l aportació de les corresponents factures que acreditin, en cada cas, l import real satisfet pel sol·licitant.

h) L ajuda regulada en aquest apartat, una vegada sigui reconeguda s a bonarà d un sol cop.

i) Les ajudes que es reconeguin sempre serà per matricula nova.

5.- Concertació d una assegurança col·lectiva per a cobrir els riscos de mort i invalidesa permanent.

a) L Ajuntament concertarà per a tot el personal laboral al servei del mateix una assegurança col·lectiva que cobreixi almenys, els riscos de mort i invalidesa permanent, en el seus graus de total per a la professió habitual que impliqui el cessament o l extinció de la relació laboral i absoluta per a tot tipus de feina que s hagin produït per accident laboral.

b) Els capitals establerts en aquest article es satisfaran únicament, des del moment en què s estableixi en la pòlissa, No obstant, l Administració podrà optar, quan així ho cregui convenient per al seus interessos, per no concertar la corresponent pòlissa d assegurances i garantir, directament, l abonament de les prestacions establertes.

c) Les quantitats que s estableixin com a remuneratòries dels riscos coberts, són les següents:

Invalidesa permanent en el grau d incapacitat total pera a la feina habitual 12.000 00 €

Invalidesa permanent en el grau d incapacitat absoluta per a tot tipus de feina 12.000 00 €.

Per mort, es satisfarà aquesta quantitat als causahavents o a les persones designades lealment, a tal fi, per la persona morta 12.000 00 €.

6.- Abonament material de les ajudes per acció o fons social

Una vegada atorgada l ajuda per acció o fons social mitjançant l oportu na Resolució de l Alcalde de l Ajuntament de Bunyola, l import de la mateixa s abonarà mitjançant la seva inclusió en la corresponent nòmina de personal. Les ajudes s entendran referides, sempre, a l exercici pressupostari en el qual van ser sol·licitades i haurien de sol·licitar- se novament, en cada exercici següent, si continués la situació que va donar dret a les mateixes.

7.- Termini de sol·licitud

El termini per a sol·licitar les ajudes per acció o fons social serà el qual comprèn el mes de gener de cada exercici pressupostari, si el naixement del dret és posterior al mes de gener, dintre del mes següent en el qual s hagi produït aquest. Totes les ajudes i despeses que es regulen en el present acord quedaran supeditades, pel que es refereix al seu efectiu abonament als beneficiaris, a l e xistència i suficiència del corresponent crèdit pressupostari.

8.- Ajudes escolars per a fills a càrrec.

La partida de 3.800,00 € per a ajudes escolars per a fills a càrrec del per sonal laboral, es repartirà entre els treballadors laborals de l Ajuntament de Bunyola que tenguin fills menors de 18 anys i que sol·licitin aquesta ajuda expressament mitjançant instància dirigida al Sr. Batle, juntament amb una foto còpia compulsada del llibre de família, entre el 15 de desembre i el 15 de gener, ambdós inclosos (per l any 2012 es contemplarà el període de sol·licitud d un mes natural a partir de l endemà de la publicació del nou conveni en el BOIB). Cada any s haurà de renovar la sol·licitud d aquesta ajuda i, fora del període indicat, no es podrà incloure cap nova sol·licitud. Una vegada rebudes totes les sol·licituds, la partida per ajudes escolars per a fills a càrrec es repartirà entre els sol·licitants i notificarà a la gestoria la quota corresponent a cada treballador per que s inclogui en les dotze nòmines corresponents de gener a desembre.

Article 20é.- Avançaments

L Ajuntament de Bunyola podrà concedir al personal laboral al seu servei avançaments dels seus salaris o retribucions que podran ser ordinaris o extraor dinaris.

Els avançaments ordinaris es regulen en els següents termes:

Els treballadors en actiu tindran dret a la concessió d avançaments ordi naris, sense interès qualcun, de fins el cent per cent de la seva retribució líquida mensual, sempre i quan no es prevegi la finalització de la relació contractual abans de final del mes en què es sol·liciti. Dit avançament haurà de ser com pensat a la nòmina corresponent al mes en què s hagi sol·licitat. Així mateix, quan es tracti d avançaments sol·licitats per persones a les que s hagi practicat qualsevol tipus de retenció mensual, la quantia màxima de l avançament men sual que se ls concedeixi serà igual al cent per cent del salari o retribució líqui da mensual menys l import de la retenció abans assenyalada.

L Ajuntament podrà concedir com a avançament ordinari l import de fins a 3.000,00 euros. Aquests avançaments hauran de ser reintegrats per parts iguals fins a devuit mesos, que seran mensualment retingudes a la nòmina i no repor taran, aquest avançaments, interessos alguns. Aquests avançaments estaran con dicionats a les possibilitats reals de la Tresoreria.

Els avançaments extraordinaris es regulen en el següents termes:

El personal en actiu inclòs a l àmbit d aplicació del present Conveni, tin drà dret a avançaments de fins a sis mensualitats de retribucions líquides per atendre necessitats de caràcter urgent. Aquests avançaments estaran condicio nats a les possibilitats pressupostàries i de Tresoreria. El terme màxim de rein tegrament d aquests avançaments serà de trenta mensualitats i no reportaran interès algun, podent esser reintegrats en terme inferior a l assenyalat.

No podrà concedir-se cap nou avançament mentre no es tinguin liquidats, pel sol·licitant el anteriors si els tingués. No es concediran excedències voluntà ries a beneficiaris d avançaments en tant en quant aquests avançaments no hagin estat reintegrats en la seva totalitat.

Tindran la consideració de necessitats urgents, als efectes de concessió dels avançaments extraordinaris, les derivades de:

- Matrimoni o parella de fet, sempre que s aporti certificat de matrimoni o certificat d inscripció en registre de parella de fet i en aquest darrer cas certi ficat de convivència.

- Divorci, separació o nul·litat del matrimoni del sol·licitant.

- Mort del cònjuge o fills.

- Naixement o adopció d un fill.

- Malaltia o intervenció quirúrgica greu del sol·licitant, cònjuge o fills.

- Amortització de despeses públicament documentades amb ocasió de pri mera vivenda.

- Realització d obres necessàries i imprescindibles per a la conservació de la primera vivenda.

- Trasllat de domicili a la localitat en es troba ubicat el centre de treball del sol·licitant.

- Adquisició de mobiliari per a la vivenda familiar.

- Despeses d estudis oficials, en centres oficial per part del sol·licitant.

- Adquisició de vehicles quan aquests siguin necessaris per al trasllat al lloc de feina.

- Altres circumstàncies d anàloga naturalesa que mereixi dita qualificació. Les necessitats contemplades en els números 6 i 7, seran incompatibles entre elles i donaran dret a la concessió d un únic avançament.

El saldo màxim de crèdits vius es fixarà anualment per part de l Ajuntament.

Per a determinar el saldo màxim de crèdits vius als que es fa referència en el paràgraf precedent, no es computaran les quantitats satisfetes en el concepte d avançament ordinari que es regula en aquest article.

Article 21é.- I.T.

El treballador que no pugui assistir al seu lloc de treball per malaltia o indisposició, notificarà el més aviat possible o al menys durant els primers 45 minuts de la jornada al responsable de la seva dependència, excepte per causes justificades de força major acreditades formalment.

En el supòsits de malaltia de duració no superior a tres dies, que se equi pararan a absències justificades del servei, els treballadors hauran de presentar la corresponent justificació documental en el moment de reincorporar-se al ser vei.

Quan es tracti de malaltia o causa assimilada de duració superior a tres dies, els treballadors hauran de presentar al departament de Recursos Humans el comunicat de baixa, en un màxim de 3 dies, i que haurà de fer referència al pri mer dia d absència, comptats a partir del dia següent al de la seva expedició pels serveis d atenció mèdica de la Seguretat Social, així com a setmanalment el comunicat de confirmació d incapacitació temporal.

El treballador haurà de presentar el comunicat d alta mèdica al Departament de Recursos Humans durant el primer dia hàbil següent a la data d expedició, excepte per causes justificades de força major acreditades formal ment.

L ajuntament garantirà durant el període d IT derivat per qualsevol con tingència, el cent per cent de les retribucions ordinàries del treballador i de les dues pagues extres de Juliol i Desembre.

L Ajuntament durant l esmentat període d IT podrà comprovar pel metge d empresa o metge concertat per ell o bé per qualsevol altre mitjà admès en dret totes les situacions d IT.

En cas de baixa d IT fraudulenta serà reintegrada pel treballador la quan titat abonada per l Ajuntament per aquest concepte, sense perjudici de les san cions que tinguessin lloc. En tot cas es considerarà baixa fraudulenta alguns dels següents supòsits:

* Incompliment o negativa a sotmetre s als reconeixements mèdics esta blerts pel metge o facultatiu designat a aquests efectes per l Ajuntament.

* Incompliment de l obligació de presentar davant de l Ajuntament el corresponent informe oficial de baixa per incapacitat laboral transitòria i/o els de confirmació subsegüents.

* Realitzar qualsevol feina, encara que fou sense retribució, o qualsevol activitat esportiva incompatible amb la patologia prescrita i que no hagi estat terapèuticament indicada pel metge que l atén.

Article 22é.- Jubilació

Amb caràcter general la jubilació serà obligatòria al complir el treballador els 65 anys d edat.

L edat de jubilació establerta amb caràcter general en paràgraf anterior no impedirà que tot treballador pugui completar els períodes de carència per a la jubilació, en aquests supòsits aquesta es produirà al completar el treballador dits períodes de carència en la cotització de la Seguretat Social. Per això, el treba llador haurà de sotmetre s obligatòriament a un reconeixement del seu estat de salut i el resultat de dit reconeixement, necessàriament haurà de qualificar com a apte al treballador per a continuar en el seu lloc de feina.

Complerts els 60 anys el treballador podrà sol·licitar la jubilació anticipa da sempre que compleixi els requisits establers en la legislació vigent.

Els treballadors tindran el dret a jubilar-se voluntàriament al complir els seixanta-quatre anys d edat en la forma i amb les condicions establertes en el Reial Decret 1194/85 de 17 de juliol.

Article 23é.- Vestuari

L Ajuntament facilitarà al personal de l Escoleta, al personal de neteja d edificis municipals i al personal de la brigada municipal d obres i neteja vià ria i treballadores familiars, el vestuari establert a l annex I.

Capítol. VII Règim disciplinari.

 
Article 24é.- Règim disciplinari.

En virtut d incompliments laborals, els treballadors podran ser sancionats d acord amb la graduació de faltes i sancions que s estableixen en aquest capí tol. Tota sanció requerirà comunicació escrita al treballador, fent-se constar la data i motiu de la mateixa.

Article 25é.- Graduació de faltes disciplinàries.

Les faltes disciplinàries dels treballadors comeses amb ocasió o com a conseqüència del seu treball, podran ser lleus, greus i molt greus.

A)Seran faltes lleus, les següents:

a.1 La incorrecció amb el públic i amb els seus companys o subordinats.

a.2 El retard, negligència o negligència en el compliment de les seves tas ques.

a.3 La no comunicació, amb deguda antelació, de la falta al treball per causa justificada, tret que provi la impossibilitat de fer-lo.

a.4 Les faltes repetides de puntualitat sense causa justificada, de tres a cinc dies al mes.

a.5 La negligència en la conservació dels locals, material i documents dels Serveis, així com no comunicar els desperfectes i anomalies que es produeixin o s observin en el material en un termini màxim de quaranta-vuit hores, sempre que d aquest incompliment no es derivin conseqüències greus.

a.6 En general, l incompliment dels deures per negligència o negligència excusable.

a.7 Abandó del treball que no produeixi perjudicis al Servei.

B) Seran faltes greus, les següents:

b.1 La falta de disciplina en el treball o del respecte a causa de els supe riors, companys o subordinats.

b.2 L incompliment de les ordres i instruccions dels superiors i de les obligacions concretes del lloc de treball o les negligències de les quals es deri vin o puguin derivar-se perjudicis greus per al Servei.

b.3 La desconsideració amb el públic en l exercici del seu treball.

b.4 L incompliment o abandó de les normes i mesures establertes en matèria de Seguretat i Higiene en el Treball, quan dels mateixos puguin derivar se riscos per a la salut i la integritat física del treballador o d altres treballadors.

b.5 La falta d assistència al treball sense causa justificada, d un a tres dies al mes.

b.6 Les faltes repetides de puntualitat sense causa justificada, sempre que impliquin perjudicis al Servei.

b.7 L abandó del treball sense causa justificada, sempre que impliqui per judicis al Servei.

b.8 La simulació de malaltia o accident.

b.9 La simulació o encobriment de faltes d altres treballadors en relació amb els seus deures de puntualitat, assistència i permanència en el treball.

b.10 La disminució continuada i voluntària en el rendiment de treball nor mal o pactat.

b.11 La negligència que pugui causar greus danys en la conservació dels locals, material o documents dels serveis o perjudicis greus a la població del municipi.

b.12 L exercici d activitats professionals, públiques o privades, sense haver sol·licitat autorització de compatibilitat.

b.13 La reincidència en la comissió de faltes lleus dintre d un mateix tri mestre, encara que siguin de diferent naturalesa, quan hagin intervingut san cions per les mateixes.

b.14 La obstaculització a l exercici de les llibertats públiques o drets sin dicals.

b.15 Els actes que manifestament limitin a la lliure expressió de pensa ments, idees i opinions.

C) Seran faltes molt greus les següents:

c.1 El frau, la deslleialtat i l abús de confiança en les qüestions encoma nades, així com qualsevol conducta constitutiva de delicte dolós, comès en rela ció amb el desenvolupament de les seves funcions.

c.2 La manifesta insubordinació individual o col·lectiva.

c.3 El falsejament voluntari de dades i informacions del Servei.

c.4 La falta d assistència al treball no justificada durant més de tres dies al mes.

c.5 Les faltes reiterades de puntualitat no justificades, durant deu dies al mes, o durant més de vint dies al trimestre.

c.6 L exercici d activitats públiques o privades incompatibles amb l acompliment de l ocupació pública.

c.7 La reincidència en faltes greus, encara que siguin de diferent naturale sa, dintre d un període de sis mesos, quan hagin recaigut sancions per les matei xes.

c.8 La utilització i ús tant d equips com de personal per a la realització de treballs particulars i/o aliens a l activitat contractual del treballador, així com l ús de noves tecnologies (e-mail, Internet,..) per a ús distint al del treball, sent la seva graduació de 0 a 5 falta lleu, de 6 a 10 falta greu i més de 10 falta molt greu, computant- se per períodes de 15 minuts.

c.9 La manifesta i reiterada obstaculització a l exercici de les llibertats públiques i drets sindicals.

c.10 La realització d actes que coartin el lliure exercici del dret a la vaga i al treball.

c.11 Assetjament sexual o moral tant vertical com horitzontal.

c.12 Per incompliment molt greu de les obligacions en matèria de pre venció de riscos laborals establerts en la normativa vigent, entenent-se com a tals quan del mateix pugui derivar-se risc per a la salut, integritat física o psí quica d altre treballador o de tercers.

c.13 La utilització o difusió indeguda de dades o assumptes dels quals es tingui coneixement per raó del treball.

c.14 Tota actuació que suposi discriminació de raça, sexe, religió, llengua, opinió, edat, origen, estat civil, condició social, idees polítiques, afiliació sindi cal, lloc de naixença o veïnatge, relació personal o familiar o qualsevol altra condició o circumstància personal o social.

Article 26é.- Sancions

Les sancions que podran imposar-se en funció de la qualificació de les fal tes, sense perjudici del descompte proporcional de les retribucions correspo nents a temps real deixat de treballar per faltes d assistència o puntualitat no jus tificada que en cap cas es podran imposar multes econòmiques ni descompte de vacances, seran les següents:

a)Per faltes lleus:

-Amonestació per escrit.

-Suspensió d ocupació i sou de fins a dos dies.

b)Per faltes greus:

-Suspensió d ocupació i sou de tres dies a un mes.

-Suspensió del dret a concórrer a proves de promoció interna per un perí ode d un a dos anys.

c)Per faltes molt greus:

-Suspensió d ocupació i sou d un a tres mesos.

-Inhabilitació per a l ascens per un període de dos a sis anys.

-Trasllat forçós sense dret a indemnització.

-Acomiadament.

La imposició de sancions es portarà a terme d acord amb la normativa d aplicació en cada cas tenint en compte el grau d intencionalitat, negligència o negligència que rebel·li la conducta, el dany a l interès públic quantificant-lo inclusivament en termes econòmics quan sigui possible i la reiteració o reinci dència.

Article 27é.- Prescripció i cancel·lació de faltes.

Es faltes lleus prescriuran als deu dies, les greus als vint dies i les molt greus als seixanta dies a partir de la data que l Administració va tenir coneixe ment de la seva comissió i, en tot cas, als sis mesos d haver-se comès. Aquests terminis quedaran interromputs per qualsevol acte propi de l expedient instruït o preliminar del que pugui instruir-se, si escau sempre que la durada d aquest, en el seu conjunt, no superi el termini de sis mesos sense intervenir culpa del treballador format.

La cancel·lació de les sancions a instància de part serà un cop transcorre gut 3 mesos per la falta lleu, 1 any per a falta greu i 2 anys si son faltes molt greus.

Capítol VIII. Seguretat i salut a la feina

 
Article 28é.- Salut laboral

L empresari ha de garantir la seguretat i salut dels seus treballadors adop tant quantes mesures siguin necessàries i d acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals.

Capítol IX. Retribucions salarials.

 
Article 29é.- Estructura retributiva.

Salari Base: Es la retribució del treballador per unitat de temps.

Antiguitat: El personal laboral de plantilla pot percebre, en concepte d an tiguitat, un complement composat per la quantitat assenyalada en l annex II.

Aquest complement es reportarà per cada període de tres anys de serveis efectius acumulats i reconeguts per l administració.

El dret al l import de cada trienni serà efectiu en el mes següent en que aquest es compleixi.

Gratificacions extraordinàries: Tots el treballadors compresos en l àmbit d aplicació del present conveni percebran dues gratificacions extraordinàries, a abonar en els mesos de desembre i juliol, per import, cadascuna d elles, de la suma de tots aquells conceptes retributius fixos cotitzables. En cap cas podrà entendre s com a concepte retributiu fixo la productivitat.

Complement de conveni. Amb aquesta denominació s estableix un con cepte en quantia fixa mensual que percebran tots els treballadors, inclosos en l àmbit d aplicació d aquest conveni, l import del qual serà el fixat a l annex II del mateix per a cada un dels diferents nivells retributius existents.

D aquest concepte poden quedar exclosos aquells treballadors de plantilla que degut a la necessitat de regularització del seus complements salarials.

Indemnització per residència: Estarà a lo disposat en la resolució de 17 d abril de 2000, de la Subsecretaria, per la que es disposà la publicació de l Acord del Consell de Ministres de 25 de febrer de 2000, pel qual, en compli ment del disposat en la disposició addicional trigèsima tercera de la Llei 55/1999, de 29 de desembre, es modifica l apartat primer de l Acord del Consell de Ministres de 23 de desembre de 1992, sobre indemnització per residència.

D aquest concepte poden quedar exclosos aquells treballadors degut a la necessitat de regularització del seus complements salarials.

Complement Específic: Aquest complement esta destinat a retribuir les condicions particulars d alguns llocs de feina en atenció a la seva especial difi cultat tècnica, dedicació, responsabilitat, incompatibilitat i penositat.

Complement Personal: En aquest complement s acreditaran aquelles quantitats que resulten de la diferència existent entre les retribucions que tin guessin reconegudes determinats treballadors amb anterioritat a l aplicació del present Conveni i les que se deriven de l aplicació del mateix.

El Complement Personal Salari Base, en aquest complement s acreditaran aquelles quantitats que resulten de la diferència existent entre les retribucions que tinguessin reconegudes en concepte salari base determinats treballadors amb anterioritat a l aplicació del present Conveni i les que se deriven de l apli cació de la mateixa.

El complement Personal Salari Base, tindrà a tots els efectes, excepte els increments retributius, la consideració de Salari Base.

Tots els complements personals resultants de la diferència existent entre les retribucions que tinguessin reconegudes determinats treballadors amb ante rioritat a l aplicació del present Conveni i els que es deriven de l aplicació del mateix i, amb la finalitat de que dites diferencies retributives entre personal laboral de les mateixes categories desapareguin paulatinament, quedaran excep tuats de qualsevol increment.

Despeses de locomoció: Es consideren despeses de locomoció les despe ses normals del treballador que es desplaci fora de l ajuntament o centre habi tual de treball per a realitzar-lo en altre diferent del mateix o diferent municipi. Per a la vigència d aquest Conveni la quantitat i serà de 0 19 € per quilòmetre.

Article 30é.- Hores extres

Atenint a la greu situació de l atur existent i per afavorir la creació de més llocs de feina, es reduiran al mínim indispensable la realització d hores extraor dinàries, entenent-se per aquestes les que es realitzen sota la duració màxima de la jornada ordinària de treball en el seu còmput anual, amb la mateixa finalitat, la quantia retributiva de l hora extraordinària s incrementara anualment en l in dex del IPC o el que estipuli la legislació vigent.

DISPOSCIONS ADDICIONALS

 
D.A. 1ª

El personal en plantilla que seguidament s indica podrà cobrar els següents complements específics.

- Assistent social

Els assistents socials cobraran 64,64 € per la coordinació amb altres enti tats, la disponibilitat fora de la jornada laboral i utilització del vehicle propí per a les tasques de la pròpia activitat.

- Coordinadora escoleta

Cobrarà 100,63 euros per a la coordinació de les educadores i les activi tats desenvolupades a l escoleta municipal.

- Oficial Administratiu.

Cobraran 213,79 € per les característiques que du el tracte d atenció i informació al ciutadà en la seva activitat administrativa.

- Auxiliar Administratiu.

Cobraran 213,79 € per les característiques que du el tracte d atenció i informació al ciutadà en la seva activitat administrativa.

- Guarda forestal.

Cobrarà 57,81 € per la flexibilitat i disponibilitat horària fora de la jorna da laboral i utilització de vehicles especials i equips.

-Oficial 1ª Picapedrer.

Cobrarà 157,19 € per la flexibilitat i disponibilitat horària fora de la jor nada laboral i per la utilització i conducció de vehicles.

- Oficial 2ª Picapedrer.

Cobrarà 120,94 € per la flexibilitat i disponibilitat horària fora de la jor nada laboral i per la utilització i conducció de vehicles.

- Peó.

Cobrarà 98,01 € per la flexibilitat i disponibilitat horària fora de la jorna da laboral i per la utilització i conducció de vehicles.

- Conserge

Cobrar 58,49 € per la dedicació especial fora de la jornada habitual.

- Treballadora Familiar.

Cobrarà 35,16 € per la mobilització de malalts i tasques pròpies de la seva activitat. Per la utilització de vehicles.

- Personal de neteja.

El personal de neteja a temps parcial cobrarà per la disponibilitat horària fora de la jornada laboral la part proporcional que li correspongui a la seva jor nada laboral de la quantitat de 85,99 €, quantitat que correspondria a jornada completa.

Annex I

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Annex II Taula salarial

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Annex III Ajudes socials

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Bunyola, 26 de gener de 2012 EL BATLE, Jaume Isern Lladó