Convenio Colectivo de Empresa de AJUNTAMENT DE LA CANONJA. PERSONAL FUNCIONARIO ...142019) de Tarragona
Convenios
Convenio Colectivo de Emp... Tarragona

Última revisión
29/07/2019

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de AJUNTAMENT DE LA CANONJA. PERSONAL FUNCIONARIO Y LABORAL (43100142142019) de Tarragona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 29 de Abril de 2019 en adelante

Tiempo de lectura: 8 min

Tiempo de lectura: 8 min

Documento oficial en PDF(Páginas 1-31)

RESOLUCIO de 16 de juliol de 2019 per la qual es disposa la inscripcio i la publicacio de l Acord de condicions de treball dels empleats publics de l Ajuntament de La Canonja, des del dia 29 d abril de 2019 fins a 29 d abril de 2023 (codi de conveni num. 43100142142019). (Boletín Oficial de Tarragona num. 144 de 29/07/2019)

Vist el text de l'Acord de condicions de treball dels empleats públics de l'Ajuntament de La Canonja, subscrit per les parts negociadores en data 2 d'abril de 2019, i presentat per les mateixes parts en data 29 de maig de 2019 i 21 de juny de 2019, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors; l'article 2.1.a) del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball, l'article 170.1 e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i el Decret 289/2016, de 30 d'agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

RESOLC:

1. Disposar la inscripció de l'Acord de condicions de treball dels empleats públics de l'Ajuntament de La Canonja, des del dia 29 d'abril de 2019 fins a 29 d'abril de 2023, en el corresponent Registre de convenis i acords col·lectius de treball amb funcionament a través de mitjans electrònics dels Serveis Territorials del Departament Treball, Afers Socials i Famílies a Tarragona.

2. Disposar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu. Tarragona, 16 de juliol de 2019

Marta Cassany Virgili

La directora dels Serveis Territorials, e.f.

Transcripció del text original signat per les parts

Acord de condicions de treball dels empleats públics de l'ajuntament de La Canonja

Capítol I. Condicions generals

Article 0. Declaració de principis

Les administracions públiques i entitats de tot tipus han de comptar amb els factors organitzatius que els permetin satisfer el dret dels ciutadans a una bona administració. Entre aquests factors, el més important, és sens dubte el personal al servei de l'administració. L'ajuntament es compromet, quan legalment sigui possible, a reduir la taxa de temporalitat i garantir el manteniment dels llocs de treball.

L'ajuntament, abans de suprimir cap lloc de treball, esgotarà tots els instruments de reorganització previstos legalment, quan concorrin causes que ho justifiquin i prèvia negociació amb els representants dels treballadors.

Article 1. Àmbit personal

Aquest acord serà aplicable a tot el personal que presta serveis a l'ajuntament de la canonja, mitjançant qualsevol tipus de contractació, ja sigui a en règim funcionarial o laboral.

Les condicions pactades en aquest acord es consideren mínimes i, conseqüentment, qualsevol millora soci-econòmica que s'estableixi per als funcionaris municipals s'aplicarà també al personal laboral.

Article 2. Vigència i durada

Aquest acord entrarà en vigor a partir de la seva publicació al diari oficial corresponent. La seva durada serà de 4 anys a partir de la data d'entrada en vigor. Aquest acord s'entendrà prorrogat tàcitament, en tota la seva extensió, per períodes anuals successius, llevat de denúncia expressa d'una de les parts, mitjançant escrit, amb expressió de les matèries objecte de denúncia i negociació, la qual s'haurà d'efectuar un mes abans de la data de finalització de la seva vigència. No obstant això, un cop denunciat l'acord per qualsevol de les parts, i mentre es dugui a terme la negociació i la corresponent aprovació d'un de nou, el present acord serà vigent, a tots els efectes, fins l'entrada en vigor del nou text que el substitueixi. Un cop feta la denúncia, les parts es comprometen a iniciar les negociacions dins el termini dels trenta dies següents. Mantindrà la seva vigència en tots els seus articles fins que no s'aconsegueixi un altre acord que el substitueixi, sense límit temporal. En el supòsit que alguna administració impugni aquest acord, en tot o en alguna de les seves parts, tornarà aquest acord a la mesa negociadora. Article 3. Clàusula de garantia 'ad personam' Es garanteix el respecte als drets individuals adquirits mitjançant qualsevol contracte o resolució que no vulneri el dret administratiu. Les condicions pactades en aquest acord es consideren mínimes i, conseqüentment, qualsevol pacte, norma o disposició de rang superior més favorable ha de prevaldre sobre el que s'estableix en aquest acord. Article 4. Comissió Paritària Es crearà una comissió paritària formada pels representants dels treballadors i pels representants de la corporació. En aquesta comissió es garanteix el dret a assistir-hi, com a mínim, un representant, amb veu però sense vot, de cadascuna de les organitzacions sindicals i candidatures independents que hagin obtingut el 10% o més dels vots en les últimes eleccions sindicals. Sense perjudici de les funcions específiques previstes a altres disposicions del present acord, aquesta comissió tindrà les següents funcions de caràcter general: 1. Interpretació, vigilància, aplicació, desenvolupament i seguiment de l'acord. 2. Resolució de tots els assumptes que siguin sotmesos a la seva decisió respecte a qualsevol de les condicions establertes en el present acord. Els acords presos en el si de la comissió paritària vinculen a les parts, en l'àmbit de les seves competències. 3. Mediació i conciliació en el tractament de les qüestions i dels conflictes de caràcter individual o col·lectiu que es plantegin dins l'àmbit de regulació de l'acord. 4. Totes les activitats que tendeixin a una major eficàcia pràctica dels acords, o que s'hagin establert en el seu text o qualsevol altre que, en el seu cas, se li pugui atribuir a l'empara de les disposicions que es promulguin en el futur. 5. Ser informats del procés de l'elaboració de la valoració de llocs de treball. El règim de funcionament de la comissió paritària serà el següent: Les reunions han de tenir, amb caràcter ordinari, una periodicitat mínima semestral. També se'n podran fer, amb caràcter extraordinari, a petició de qualsevol de les parts. De totes les sessions, tant ordinàries com a extraordinàries, se n'estendrà l'acta corresponent. La comissió quedarà constituïda, en primera convocatòria, per les dues terceres parts de les persones que l'integren, i en segona convocatòria, que s'ha de fer sempre el mateix dia que la primera, mitja hora després, per la majoria dels seus membres. La corporació nomenarà un secretari, el qual exercirà les funcions pròpies del seu càrrec en els òrgans col·legiats, entre les quals s'inclouen la confecció de les actes i de les convocatòries. Aquestes seran personals, per escrit i hi ha de figurar l'ordre del dia a tractar, i adjuntar l'esborrany de l'acta de la sessió anterior. L'ordre del dia es confeccionarà amb els punts fixats en la sessió anterior i aquells altres que proposin per escrit qualsevol de les parts. Les convocatòries ordinàries s'han de notificar amb 7 dies hàbils d'antelació, com a mínim. Fins 72 hores abans de l'inici de la sessió, qualsevol de les parts podrà proposar la incorporació d'altres punts a l'ordre del dia. Quan l'assumpte sigui considerat molt greu, per la seva urgència, la convocatòria s'efectuarà, com a mínim, amb 24 hores d'antelació, incloent-se l'ordre del dia. Les convocatòries extraordinàries s'han de notificar amb 24 hores d'antelació i realitzar-se en un termini màxim de 5 dies hàbils posteriors a la presentació de la sol·licitud efectuada per qualsevol de les parts. La comissió pot utilitzar els serveis ocasionals o permanents de persones assessores, amb veu i sense vot. Aquestes seran nomenades lliurement per cadascuna de les parts. Tots els acords de la comissió requereixen el consens d'ambdues parts. Les parts poden decidir, en aquelles qüestions sobre les quals no hi hagi acord, sotmetre-les al criteri d'un arbitratge, com pot ser el tribunal laboral de conciliació, mediació i arbitratge de Catalunya. Capítol II. Condicions de treball Article 5. Jornada laboral 1. La jornada de treball, que s'estableix en el marc de la legislació vigent de l'estat per a tot el sector públic, és l'equivalent al següent nombre d'hores de treball efectiu setmanal de mitjana, en còmput anual: - Any 2019: 37 hores setmanals.

- Any 2020: 36 hores setmanals.

- Any 2021 i posteriors: 35 hores setmanals.

Qualsevol modificació legal en la determinació de la jornada anual de treball serà directament aplicable al personal inclòs dins l'àmbit l'aplicació d'aquest acord i la normativa derogada no generarà cap mena de dret consolidat.

2. S'entén per jornada de treball anual ordinària el resultat de restar als 365 dies anuals el nombre de dies de vacances, el nombre de dies de festius oficials del calendari laboral i el nombre de dissabtes i diumenges de l'any. El nombre de dies resultants s'ha de multiplicar per la jornada diària establerta amb caràcter general, que donarà, com a resultat, la jornada anual efectiva. En tot cas, la jornada anual resultant mai no superarà la que l'administració de l'estat determini per als seus empleats públics.

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI