Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE BUNYOLA. PERSONAL FUNCIONARIO de Baleares
Convenios
Convenio Colectivo de Emp...e Baleares

Última revisión
09/02/2012

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE BUNYOLA. PERSONAL FUNCIONARIO de Baleares

Empresa Autonómico. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2012 en adelante

Tiempo de lectura: 58 min

Tiempo de lectura: 58 min

Documento oficial en PDF(Páginas 129-136)

Pacte del personal funcionari de l Ajuntament de Bunyola (Boletín Oficial de las Islas Baleares num. 21 de 09/02/2012)

Capítol I.-Disposicions generals

 
Article Preliminar.

El present pacte ha estat negociat en representació dels treballadors pel delegat de personal de CCOO, i per altra banda, en representa ció de l Administració de l Ajuntament de Bunyola pels representants munici pals designats per l Acord del Ple de data 19 de gener de 2012.

Article 1er Objecte

El present Pacte, té com a objecte la regularització de les relacions entre l Ajuntament de Bunyola i els funcionaris al seu servei.

Article 2on Àmbit d aplicació personal.

El contingut del present pacte és d aplicació als funcionaris de carrera, als interins i eventuals d aquest ajuntament.

S entendrà sotmès a la normativa de rang superior aplicable.

Article 3er Àmbit d aplicació temporal.

1.- Aquest pacte entrarà en vigor, el dia de la seva aprovació pel Ple muni cipal i estendrà la seva vigència durant el període de tres anys, els seus efectes es retrauran al dia 01 de gener de 2012, per tant finalitzarà el 31 de desembre de 2014.

2.- Finalitzat el període de vigència el pacte s entendrà prorrogat d any en any, excepte quan sigui denunciat per qualsevol, de les parts afectades, dins els quatre últims mesos de vigència del mateix, la denúncia haurà de fer-se per escrit remetent-se a l altra part. En cas de pròrroga automàtica només seran objecte de variacions les retribucions, d acord amb l establert en la llei de pres suposts de l Estat i altres normatives aplicables.

Article 4rt

El present pacte negociat és vinculant i d obligat compliment per a les dues parts signants del mateix, una vegada aprovat pel Ple de l Ajuntament.

En el cas que fos anul·lat o modificat en alguna o algunes de les seves esti pulacions o parts per la jurisdicció competent, es modificaran aquelles que esti guin directament afectades pel contingut de la sentència. La resta del pacte seguirà vigent, durant el temps pactat, sempre que la comissió paritària deter mini que tal nul·litat o anul·lació no afectés de manera substancial a la totalitat del mateix, o no hagués acord referent a això.

Article 5è Comissió paritària d interpretació i vigilància.

Dintre dels quinze dies següents a l aprovació en el Ple del present pacte, es constituirà una comissió Paritària, integrada per representants de l Ajuntament i pels membres designats pels sindicats signants, en igualtat de condicions.

Les persones designades podran ser substituïdes, prèvia delegació i acord entre les parts.

La composició i el nombre de membres de la Comissió s adaptaran, en cada cas, als resultats de les eleccions sindicals. La seva missió serà la de vet llar per la fidel i puntual aplicació de l establert en el present Pacte i interpretar les parts dubtoses del mateix, que poguessin existir.

Aquesta Comissió es reunirà a petició de l Ajuntament o de qualsevol dels sindicats signants, fixant-se la reunió amb una antelació de tres dies, i com a mínim una vegada cada trimestre amb caràcter ordinari. Els acords que s adop tin quedaran reflectits en Actes que s aixecaran en cada reunió, signades per ambdues parts, tenint totes elles caràcter vinculant. Així mateix, els acords pre sos s hauran de sotmetre a la consideració del Ple de la Corporació a efectes informatius.

Capítol II.- Organització del treball.

 
Article 6è Organització.

L organització del treball serà competència de l Ajuntament de Bunyola, amb subjecció a la legislació vigent. Quan a conseqüència de les decisions de l Ajuntament, puguin tenir repercussió sobre les condicions de treball dels fun cionaris, procedirà la consulta a les Organitzacions Sindicals i Sindicats que fa referència l art. 31 i següents de la Llei 7/2007 de 12 d abril, de l Estatut Bàsic de l Empleat Públic.

Article 7è Procediment de selecció.

Quan un lloc de treball quedi vacant podrà ser cobert, en cas d urgent i inajornable necessitat, en comissió de serveis de caràcter voluntari, amb un fun cionari que reuneixi els requisits establerts per al seu acompliment en la relació de llocs de treball.

Podran acordar-se també comissions de serveis de caràcter forçós. Quan, celebrat el concurs per a la provisió d una vacant, aquesta es declari deserta i sigui urgent per al servei la seva provisió podrà destinar-se amb caràcter forçós al funcionari que presti serveis en el mateix Departament que tingui menors càrregues familiars i, en igualtat de condicions, al de menor antiguitat. Les cita des comissions de servei tindran una duració màxima d un any prorrogable per un altre en cas de no haver-se cobert el lloc amb caràcter definitiu.(R.D. 364/95).

L ingrés en la Funció Pública Local es realitzarà, amb caràcter general, a traves del sistema d oposició, tret que, per la naturalesa de les places o de les funcions a ocupar, sigui més adequada la utilització del sistema de concurs-opo sició o concurs.

Els procediments de selecció es regiran per les bases de convocatòria que seran negociades i aprovades pels òrgans competents.

Les bases haurien de contenir almenys:

a) La naturalesa i característica de les places convocades.

b) El sistema selectiu triat.

c) Les proves d aptitud o de coneixements a superar.

d) Els programes que han de regir les proves i, si escau, la determinació de les característiques generals del període de pràctiques o curs de formació.

e) Els tribunals, que contaran amb un President, un Secretari i els Vocals que determini la convocatòria. La seva composició serà predominantment supe riors a les exigides per a l accés a les places convocades. El nombre de repre sentants de les organitzacions sindicals serà d un per sindicat representatiu de l Ajuntament.

f) El nombre de membres d aquests Tribunals que en cap cas serà inferior a cinc.

g) Els sistemes de qualificació dels exercicis.

h) Les condicions i requisits que han de reunir o complir els aspirants.

i) Els requisits que han de reunir o complir els aspirants a places reserva des amb minusvalidesa així com la garantia que les proves es realitzin en igual tat de condicions amb els altres aspirants (R.D. 896/1991).

Article 8è Procediment de provisió de vacants.

1.- La cobertura de vacants pel sistema de comissió de serveis, no podrà superar en el temps, un any, encara que pugui prorrogar-se per una sola vegada un any més.

2.- Les bases de la convocatòria per a cobrir les vacants mitjançant el sis tema de concurs o concurs-oposició, seran negociades i aprovades pels òrgans competents, haurien de contenir els llocs concrets per als quals sigui necessari concursar, els mèrits que es valoraran el barem sobre la base del com es pun tuaran i la composició de la Comissió de Valoració.

3.- Els membres de la Comissió de Valoració, haurien de pertànyer a un grup de titulació igual o superior a l exigit per als llocs convocats.

4.- El nombre de representants de les Organitzacions Sindicals serà d un per sindicat representatiu en l Ajuntament.

5.- La composició de la Comissió de Valoració serà la següent:

a) President

b) Secretari.

c) Vocal o vocals designats per la Corporació.

d) Un vocal per cadascuna de les Organitzacions Sindicals amb represen tació en la Corporació. El nombre de vocals de les organitzacions sindicals serà inferior al de representacions de la corporació.

Article 9è Procediment de promoció interna.

La promoció interna s efectuarà mitjançant el sistema d oposició o con curs-oposició, amb subjecció als principis d igualtat, mèrit, capacitat i publici tat. En el sistema de concurs-oposició les convocatòries podran fixar una pun tuació mínima per a accedir a la fase d oposició. En cap cas la puntuació obtin guda en la fase de concurs podrà aplicar-se per a superar els exercicis de la fase d oposició. Per a participar en proves de promoció interna els funcionaris hau rien de tenir una antiguitat d almenys, dos anys en el Cos o Escala que pertan yin el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de partici pació i posseir la titulació i la resta dels requisits establerts amb caràcter gene ral per a l accés al Cos o Escala al qual aspiren a ingressar (RD 364/95). Amb la finalitat de facilitar la promoció interna dels funcionaris mitjançant l accés a un cos o escala immediatament superior al propi, es reservarà un 30% a un 50% (Decret 33/1994, de 28 de març, BOIB).

1.- Les bases de les convocatòries reflectiran obligatòriament les proves a realitzar pels aspirants a places o llocs de treball, els temes a preparar i que seran objecte d examen, el tipus d examen que s exigirà, la forma de puntuar els mèrits, les proves i els factors que intervindran en la valoració de la nota final.

2.-S utilitzarà com a sistema selectiu en els processos de promoció inter na el concurs-oposició que se sotmetrà als següents principis:

A.-) La fase del concurs serà prèvia. Les places de promoció interna només podran oferir-se de forma separada a les places d accés lliure. Els mèrits de la fase del concurs estaran orientats a avaluar la carrera professional del can didat i les seves capacitats i aptituds per a complir les funcions pròpies del Cos o Escala de destinació.

B.-) La fase d oposició: S eximirà als candidats d aquelles matèries el coneixement de les quals s hagi acreditat suficientment en les proves d ingres sos als Cossos o Escales d origen. Per a fixar aquesta exempció es prendrà com a referència la última convocatòria.

C.-) Només haurien de superar una prova pràctica aquells candidats que pertanyin a un Cos o Escala l acompliment professional de la qual no permeti suposar un coneixement pràctic de les seves comeses.

D.-) En aquests casos de grups que hagin estat assimilats amb un grup nou, el temps de servei es computarà com a fet amb aquest grup.

Article 10é.-Formació

La formació del personal no podrà afectar al desenvolupament normal del servei això vindrà determinat unilateralment per l Ajuntament de Bunyola.

El crèdit màxim per a la formació serà de quaranta hores a l any. Les qua ranta hores de crèdit seran per la duració efectiva dels cursos, i en cap cas pel temps de trasllat, preparació dels cursos, etc.

Les hores del curs fora o parcialment fora de l horari de treball, es com pensaran per hores lliures.

En cas que el curs fos fora del municipi es donaria 30 minuts pel temps necessari del trasllat; en cap cas es computarà el temps de trasllat que coinci desqui en horari laboral.

Tota la formació que superi les quaranta hores anuals haurà de fer-se fora de la jornada laboral.

De conformitat amb la normativa vigent per a facilitar la seva formació i promoció, el personal inclòs a l àmbit del present Conveni tindrà dret a veure facilitada la realització d estudis per a l obtenció de títols acadèmics o profes sionals, així com a cursos de perfeccionament professional i accés a cursos de reconversió i capacitació professional que s organitzin per la pròpia Corporació, per l EBAP, o per qualsevol Administració o Institució pública.

L ajuntament crearà un fons econòmic anual de 100 euros, per a la for mació dels funcionaris, que es destinarà a cursos de formació, capacitat o per feccionament professional.

Es negociarà el calendari anual de formació.

Article 11è Jornada laboral i Calendari Laboral.

La jornada de treball dels funcionaris, serà l establerta en la legislació vigent, és a dir de 08:00 h a 15:00 h de forma continuada. Existint una flexibi litat horària amb les següents condicions: Entrada de 07:30 h a 08:30 h i Sortida de 14:30 h a 15:30 h de forma continuada.

Els dies 24 i 31 de desembre romandran tancades les oficines llevat de les dependències que determini la Normativa corresponent, és a dir, l Oficina de Registre.

En cas d assistència per motius laborals o professionals a Jutjats o a altres organismes similars, en el àmbit de la seva activitat a l ajuntament, el temps d a questa assistència serà retribuït com a gratificacions, sempre que no sigui dintre de la jornada laboral, essent el mínim de 4 hores.

En la mesura que la durada de la jornada laboral dels funcionaris públics serà la que reglamentàriament es determini, no existint sobre ella una reserva de la Llei, aquesta podrà ser objecte de negociació col·lectiva a l efecte de reduir la. Ara bé, com vulgui que la LBRL (art.94) estableix que la jornada dels fun cionaris locals serà igual a la dels funcionaris civils de l Administració de l Estat, no es podrà negociar una reducció de jornada aquests últims en les Taules de Negociació de les EELL, havent d estar al que disposi la Taula General de Negociació. La resolució de l 1 de juliol de 1992 desenvolupa les instruccions sobre jornada i horari de treball del personal, establint que la jor nada setmanal de treball en l Administració Civil de l Estat quedarà establerta en trenta-set hores i trenta minuts que es realitzarà amb caràcter general durant els cinc primers dies de cada setmana. Durant la jornada de treball es podrà gau dir d una pausa, per un període de 30 minuts, que es computarà com a treball efectiu. Aquesta interrupció no podrà afectar a la prestació dels serveis i, amb caràcter general, podrà efectuar-se, entre les deu i les onze trenta hores del matí.

Així mateix el Decret 70/1989 assenyala en el seu art.11 que la jornada de treball dels membres de la policia local serà, en còmput anual, la mateixa que s assenyali per als funcionaris de la respectiva Administració municipal. Aquesta jornada podrà ser ampliada eventualment per necessitats del servei, comportant la corresponent retribució o compensació en la forma establerta per la legislació vigent. Vist l anterior, es podrà efectuar un còmput anual d hores, a l efecte de la distribució de jornades de la policia local i a valorar les hores per serveis extraordinaris, sense que el resultat d aquest còmput anual pugui con travenir en cap cas la normativa de la jornada laboral exposada amb anterioritat. El càlcul efectuat respecte a les hores treballades l any passat pel personal supo sant la jornada diària en 7.5 hores durant cinc dies a la setmana donaria un total de 1.625,5 anuals.

Entre el final d una jornada i l inici de la següent intervindran obligatò riament dotze hores de descans.

Article 12è Conceptes retributius.

Per a totes les prestacions socials dels funcionaris afectats per aquest Pacte, percebran com a mínim les mateixes que el personal Laboral, que no es contemplin en el present Pacte.

Quan per a l exercici de les seves funcions hagi de fer ús d un vehicle que no sigui municipal. En aquest cas es percebrà 0.19 €/km.

D acord amb el disposat en l article 93 de la Llei 7/1985, de 2 d abril, els funcionaris d Administració Local només podran ser remunerats pels conceptes retributius establerts a l article 23 de la Llei 30/1984, de 2 d agost i altres nor matives aplicables.

En conseqüència, no podran percebre participació alguna dels tributs, comissions o altres ingressos de qualsevol naturalesa que corresponguin a l Administració o qualsevol poder públic com a contraprestació de qualsevol servei o jurisdicció, ni participació o premi en multes imposades, tot i que esti guessin normativament atribuïdes als mateixos, ni retribucions o contrapresta cions distintes a les determinades en els articles següents per cap altre concep te, ni tan sols per confecció de projectes, adreça o inspecció d obres o pressu postos, assessories o emissió de dictàmens o informes, i això sense perjudici del que resulti de l aplicació del sistema d incompatibilitats.

-Retribucions bàsiques

1.La quantia de les retribucions bàsiques dels funcionaris d Administració Local serà la que es fixi, per a cadascun dels grups A (subgrups A1 i A2), B i C (subgrups C1 i C2) que es refereix l article 23 de la Llei 7/2007, de 12 d abril, en la Llei de Pressupostos Generals de l Estat per a l any corresponent i altres normatives aplicables i haurien de reflectir-se anualment en el pressupost de cada Corporació Local.

2. El sou, triennis i pagues extraordinàries es reportaran i faran efectius de conformitat amb la legislació aplicable als funcionaris de l Administració Civil de l Estat i altres normatives aplicables.

-Complements de destí

1. Els intervals dels nivells de llocs de treball dels funcionaris d Administració Local seran els quals a cada moment s estableixin per als fun cionaris de l Administració de l Estat i altres normatives aplicables.

2.Dintre dels límits màxim i mínim assenyalats, el Ple de la Corporació assignarà nivell a cada lloc de treball atenent a criteris d especialització, res ponsabilitat, competència i comandament, així com a la complexitat territorial i funcional dels serveis que estigui situat el lloc.

3.En cap cas els funcionaris d Administració Local podran obtenir llocs de treball no inclosos en els nivells d interval corresponent al grup de titulació que figuri classificada la seva Escala, Subescala, classe o categoria.

4.Els complements de destinació assignats per la Corporació haurien de figurar en el pressupost anual de la mateixa amb la quantia que estableixi la Llei de Pressupostos Generals de l Estat i altres normatives aplicables per a cada nivell.

5.Els funcionaris només podran consolidar graus inclosos en l interval corresponent al grup que figuri classificada la seva Escala, Subescala, classe o categoria, de conformitat amb l establert a l article 21 de la Llei de Mesures per a la reforma de la Funció Pública, i d acord amb l establert en el mencionat Reial decret.

-Complement específic

1.El complement específic està destinat a retribuir les condicions particu lars d alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedi cació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penositat. En cap cas podrà assignar-se més d un complement específic a cada lloc de treball, encara que al fixar-lo podran prendre s en consideració conjuntament dues o més de les con dicions particulars esmentades que puguin concórrer en un lloc de treball.

2.L establiment o modificació del complement específic exigirà, amb caràcter previ, que per la Corporació s efectuï una valoració del lloc de treball atenent a les circumstàncies expressades en el numero 1 d aquest article.

3.Efectuada la valoració, el Ple de la Corporació, en aprovar la relació de llocs de treball, determinarà aquells als quals correspon un complement especí fic, assenyalant la seva respectiva quantia.

4.La quantitat global destinada a l assignació de complements específics figurarà en el pressupost i no podrà excedir del límit màxim expressat a l article 7.2, a) del RD 861/1986.

-Complement de productivitat

1.El complement de productivitat està destinat a retribuir l especial rendi ment, l activitat extraordinària i l interès i iniciativa amb què el funcionari ocupa el seu treball.

2.L apreciació de la productivitat haurà de realitzar-se en funció de cir cumstàncies objectives relacionades directament amb l acompliment del lloc de treball i objectius assignats al mateix.

3.En cap cas les quanties assignades per complement de productivitat durant un període de temps originaran cap tipus de dret individual respecte a les valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.

4.Les quantitats que percebi cada funcionari per aquest concepte seran de coneixement públic, tant dels altres funcionaris de la Corporació com dels repre sentants sindicals.

5.Correspon al Ple de cada Corporació determinar en el pressupost la quantitat global destinada a l assignació de complement de productivitat als fun cionaris dintre dels límits màxims assenyalats en l article 7.2, b) del RD 861/1986.

6.Correspon al Sr. Batle o al President de la Corporació la distribució d a questa quantia entre els diferents programes o àrees i l assignació individual del complement de productivitat, amb subjecció als criteris que si escau hagi esta blert el Ple, sense perjudici de les delegacions que pugui conferir conforme a l establert en la Llei 7/1985, de 2 d abril.

-Gratificacions

1.Correspon al Ple de la Corporació determinar en el pressupost la quan titat global destinada a l assignació de gratificacions als funcionaris dintre dels límits màxims assenyalats a l article 7.2, c) del RD 861/1986.

2.Correspon al Sr. Batle o President de la Corporació l assignació indivi dual, amb subjecció als criteris que, si escau, hagi establert el Ple, sense perju dici de les delegacions que pugui conferir conforme a l establert en la Llei 7/1985, de 2 d abril.

3.Les gratificacions, que en cap cas podran ser fixes en la seva quantia ni periòdiques en el seu import, hauran de respondre a serveis extraordinaris rea litzats fora de la jornada normal de treball.

Capítol III.- Permisos i vacances

D acord amb l art. 142 del RD Legislatiu 781/1986, de 18 d abril - Text Refós de les Disposicions Legals Vigents en Matèria de Règim Local -: Els funcionaris de l Administració local tindran dret a les recompenses, permisos, llicències i vacances retribuïdes previstes en la legislació sobre funció pública de la Comunitat Autònoma respectiva i, supletòriament, en l aplicable als fun cionaris de l Administració de l Estat , per la qual cosa és d aplicació al per sonal funcionari d aquest Ajuntament el Decret 47/1995 de 4 de maig, pel qual s aprova el Reglament regulador de la Concessió de Vacances, Permisos i Llicències al Personal Funcionari al Servei de l Administració de la Comunitat Autònoma. Aixi com la Llei 7/2007, de 12 d abril, de l Estatut Bàsic del Funcionari Públic.

Article 13è Vacances.

1.- Els funcionaris tenen dret a gaudir, durant cada any complet de servei, de vacances retribuïdes de 22 dies hàbils, o si escau, dels dies que proporcio nalment li corresponguin si no s ha prestat un any complet de servei actiu,

Excepcionalment, quan per necessitats del servei calgui que es gaudeixin les vacances fora del període normal establert en el punt 2 i així consti per mitjà de la corresponent resolució administrativa, la durada d aquestes serà de qua ranta dies naturals. Si, per la mateixa raó, cal dividir les vacances dintre del perí ode de vacacional normal, es podrà gaudir de trenta-quatre dies naturals.

2.- Les vacances anuals es gaudiran preferentment durant els mesos de juny, juliol i agost.

El període vacacional es determinarà tenint en compte l elecció del fun cionari i les necessitats del servei. Les unitats administratives l activitat de les quals durant el mes d agost es vegi notablement reduïda, afavoriran la conces sió de vacances a tot el seu personal en aquest mes, assegurant el funcionament dels serveis de registre i informació. Prèvia petició del funcionari i informe del responsable de personal, podrà autoritzar-se el gaudi de vacances fora dels mesos assenyalats en el paràgraf primer. En aquest cas, no s incrementaran els dies de vacances.

3.- Les vacances anuals podran gaudir-se en un sol període o en dos de quinze dies, a elecció del funcionari i condicionades a les necessitats del servei. En cas de fraccionament de les vacances els períodes s iniciaran preferentment els dies u i setze de cada mes. Si aquest fraccionament es concedeix a sol·lici tud de l interessat, no cabrà increment de nombre de dies de vacances.

4.- En la confecció del calendari de vacances, es tindran en compte la pro posta i informes existents i, quan escaigui, s atendrà al següent ordre de priori tats:

Primer.- Funcionaris amb fills en edat escolar o escolar o escolaritzats, sempre que es pretengui la coincidència amb el període vacacional escolar i estant referida aquesta preferència, al període vacacional escolar en el seu con junt, no a un mes concret.

Segon.- Funcionaris que tinguin reconeguda una major antiguitat en la carrera administrativa.

Tercer.- Funcionaris que sol·licitin un únic període coincident amb un mes natural.

5.- La malaltia sobrevinguda durant les vacances no les interromp. No obstant això, la baixa per malaltia o accident no laboral esdevingut en període vacacional deixarà en suspens el gaudi de les vacances si la seva durada és supe rior a 4 dies. Tal circumstància s haurà d acreditar mitjançant la presentació de l oportú comunicat mèdic que acrediti la baixa. Si la persona és donada d alta abans d acabar el període vacacional programat, continuarà gaudint de les vacances fins a completar aquest període. Si acabat el període vacacional pre vist persistís encara la situació de baixa mèdica, es romandrà en la mateixa fins a l obtenció de l alta. En l un i l altre cas, al funcionari se li reconeixerà un crè dit de dies de vacances igual al que hagi romàs de baixa durant el seu període vacacional. El gaudi d aquest crèdit es podrà fer efectiu una vegada conclòs el calendari vacacional del personal i segons les necessitats del servei.

Així mateix es tindrà dret als dies hàbils addicionals que s indiquen a con tinuació al complir els anys de servei efectiu en les Administracions Públiques de la següent forma:

De 15 a 19 anys; 1 dia

De 20 a 24 anys; 2 dies

De 25 a 29 anys; 3 dies

A partir de 30 anys; 4 dies

Article 14è.- Permisos i llicències

Permisos per causes justificades

L Administració concedirà permisos, sempre que resultin degudament justificats, per les següents causes:

a) Pel naixement o adopció d un fill o la defunció o malaltia greu o inter venció quirúrgica amb hospitalització d un familiar fins al segon grau de con sanguinitat o afinitat, 3 dies, si l esdeveniment s ha produït en la mateixa loca litat de destinació del funcionari, i 5 dies si ha ocorregut en una localitat dife rent d aquella que s estigués destinat.

b) Per trasllat de domicili sense canvi de residència, un dia. Si això supo sa trasllat a altra localitat, fins a 2 dies.

c) Per a realitzar funcions sindicals, de formació sindical o de representa ció de personal, en els termes que s estableixen en la legislació sindical o en aquells termes que convencionalment s estableixin entre l administració i sin dicats.

d) Per a concórrer a exàmens finals i a altres proves definitives d aptitud i avaluació en centres oficials, durant els dies de celebració, sense perjudici de l ampliació pel temps indispensable, quan la concurrència a aquests exàmens exigeixi desplaçament des del lloc de residència.

e) Per al compliment de deures inexcusables de caràcter públic o perso nal, durant el temps indispensable per a complir-los. A l efecte del present apar tat, es consideraran deures inexcusables de caràcter públic o personal els següents:

1. Citacions de jutjats, comissaries, governs civils i militars, passada de revista militar i d armes, renovació de document nacional d identitat i passaport i obtenció o presentació de certificats o realització de gestions en registres i cen tres oficials.

2. Acompanyament a parents minusvàlids psíquics o físics fins a segon grau de consanguinitat o afinitat, a la realització de tràmits puntuals i en raó del seu estat.

3. Examen o renovació del permís de conduir.

4. Tràmits necessaris en organismes oficials.

5. Assistència a reunions dels òrgans de govern i comissions dependents dels mateixos, dels quals formi part en qualitat de càrrec electiu com regidor o parlamentari.

f) Concessió de 15 dies de permís de paternitat, acolliment o adopció d un fill.

g) Les treballadores, per lactància d un fill menor de nou mesos tindran dret a una hora d absència del treball, que podran dividir en dues fraccions. Aquest permís podrà ser gaudit indistintament tant pel pare com per la mare, en el cas que tot dos treballin.

Substitució, amb caràcter opcional, del permís de lactància dels fills menors de 9 mesos per un permís addicional de fins a quatre setmanes.

h) Dret a acumular el període vacacional al permís de maternitat, lactàn cia i paternitat, fins i tot havent finalitzat l any natural.

i) Quan existeixin dos o més fills menors de nou mesos, el temps de per mís diari es multiplicarà pel nombre que correspongui.

j) El permís reconegut en els punts h) i i) podrà acumular-se al que corres pongui a la reducció de jornada per raons de guarda legal. Si els cònjuges o con vivents treballen, només un d ells podrà obtenir el permís.

k) El funcionari que, per raó de guarda legal, tingui al seu càrrec directe algun menor de sis anys o un disminuït psíquic, físic o sensorial que no realitzi cap activitat retribuïda, tindrà dret a una disminució de la jornada de treball, entre un mínim d un terç i un màxim de la meitat de la durada d aquella, amb la reducció proporcional de retribucions.

l) El mateix dret s estén al funcionari que tingui al seu càrrec cònjuge o personal amb la qual convisqui de manera estable, pare o mare, física o psíqui cament incapacitats.

m) El gaudi del dret regulat en aquest apartat és incompatible amb la rea lització de qualsevol altra activitat distinta a la d assistència a les persones dis minuïdes, sigui, o no remunerada, durant l horari que és objecte de reducció.

Tot el que s ha esmentat abans sempre quedarà sotmès a la normativa regulada al Pla Concilia.

En la concessió i gaudi dels permisos hauran de tenir-se en compte les següents regles:

Primera.- En els supòsits previstos en les lletres a) i b), el permís haurà d iniciar- se el mateix dia que es produeixi el fet en qüestió o en l immediata ment posterior, a elecció del funcionari.

Segona.- En el supòsit de la lletra d), s entendran compreses les proves selectives, amb inclusió dels exàmens parcials deslliuradors, convocats per qualsevol Administració, Institució Pública i centres oficials d ensenyament o assimilats.

Horaris més flexibles.

Dret a flexibilitzar en una hora l horari fix de jornada per als que tinguin al seu càrrec persones majors, fills menors de 12 anys o persones amb discapa citat.

Modificació de l horari fix.

Concessió, amb caràcter excepcional, personal i temporal, i previ autorit zació del responsable de la unitat, de la modificació de l horari fix en dues hores per motius relacionats amb la conciliació de la vida personal i en els casos de famílies monoparentals.

Reduir la jornada un 50% per un mes per atendre un familiar molt malalt. Dret a sol·licitar un reducció del 50% de la jornada laboral durant un mes, amb caràcter retribuït, per atendre la cura d un familiar en primer grau, per raó de malaltia molt greu.

Dues hores diàries de permís si el fill neix abans de temps, dret a absen tar-se dues hores diàries retribuïdes en el casos del naixement de fills prematurs o que hagin de romandre hospitalitzats després del part. En aquests cas, el per mís de maternitat podrà computar- se a partir de la data d alta hospitalària.

Dret a absentar-se del treball per a sotmetre s a tècniques de fecundació assistida durant el temps necessari per a la seva realització.

Dret a un permís de dos mesos en els casos d adopció internacional, quan sigui necessari el desplaçament previ dels pares al país d origen de l adoptat, mantenint les retribucions bàsiques del salari.

Els treballadors que tinguin fills amb discapacitat tindran dues hores de flexibilitat horària per a poder conciliar els horaris dels centres d educació espe cial i altres centres on el fill o filla pugui rebre atenció, en els horaris dels pro pis llocs de treball. Igualment, tindran dret a absentar-se del treball per a poder assistir a reunions de coordinació i recolzament.

Per matrimoni de pares, fills, néts o germans, un dia.

Permís per assumptes propis

a) El personal funcionari té dret a un màxim de set dies de permís per any per a assumptes propis sense necessitat de justificació, o els quals proporcio nalment resultin del temps de prestació de serveis.

b) La determinació dels dies de permís es condicionarà a les necessitats del servei, d acord amb el previ informe del Cap de departament o servei i, en el moment de la seva concessió, haurà de garantir-se que les tasques del funcio nari sol·licitant del permís han estat assumides, sense dany per als ciutadans o la pròpia organització, per la unitat o dependència corresponent.

c) El gaudi del permís haurà de fer-se dintre de l any natural o, excepcio nalment, fins al dia quinze de gener de l any següent. Els dies de permís no gau dits, no podran acumular-se als que corresponguin a l any següent. Així mateix i de conformitat amb la Instrucció del 21 de desembre de 1983 (BOE núm. 305, de 22 de desembre de 1983) els dies 24 i 31 de desembre romandran tancades les oficines públiques llevat dels serveis de Registre General i Informació. Quan aquests dos dies caiguin en cap de setmana l ajuntament concedirà dos dies a gaudir fins el dia 31 de gener. Així mateix aquest permís no es gaudirà junta ment amb les vacances.

Llicencies de concessió reglada

1. Llicència per raó de maternitat, acolliment o adopció. En aquest supò sit els funcionaris d aquest Ajuntament tindran dret a una llicència de setze set manes ininterrompudes, ampliables en dues setmanes més per cada fill a partir del segon.

El període de llicència podrà fraccionar-se a elecció de l interessat, sem pre que al menys es gaudeixi ininterrompudament de sis setmanes amb poste rioritat al naixement, acolliment o adopció. La llicència serà acumulable en tot cas al període de vacances.

En el supòsit de que el pare i la mare treballin, la mare podrà decidir, a l i nici del període de llicència, que el pare gaudeixi d una part determinada de la duració de que consta la llicència, ja sia de forma simultània o successiva amb la de la mare, sempre que siguin un període ininterromput i posterior al naixe ment.

La llicència regulada en el present apartat podrà gaudir-se en règim de jor nada completa o a temps parcial, a sol·licitud del funcionari, sempre que les necessitats del servei ho permetin.

2. Llicència per raó de malaltia. El personal funcionari d aquest ajunta ment tindran dret a la llicència per malaltia quan es trobi en situació de baixa per malaltia comú o professional, o per accident, sigui o no de treball, i ho acrediti degudament.

El funcionari que no pugui assistir al seu lloc de treball per malaltia o indisposició, notificarà el més aviat possible o al menys durant els primers 45 minuts de la jornada al responsable de la seva dependència, excepte per causes justificades de força major acreditades formalment.

En el supòsits de malaltia de duració no superior a tres dies, que se equi pararan a absències justificades del servei, els funcionaris hauran de presentar la corresponent justificació documental en el moment de reincorporar-se al servei.

Quan es tracti de malaltia o causa assimilada de duració superior a tres dies, els funcionaris hauran de presentar al departament de Recursos Humans el comunicat de baixa, en un màxim de 3 dies, i que haurà de fer referència al pri mer dia d absència, comptats a partir del dia següent al de la seva expedició pels serveis d atenció mèdica de la Seguretat Social, així com a setmanalment el comunicat de confirmació d incapacitació temporal.

El treballador haurà de presentar el comunicat d alta mèdica al Departament de Recursos Humans durant el primer dia hàbil següent a la data d expedició, excepte per causes justificades de força major acreditades formal ment.

L Ajuntament garantirà durant el període d IT derivat per qualsevol con tingència, el cent per cent de les retribucions ordinàries del treballador i de les dues pagues extres de Juliol i Desembre.

L Ajuntament durant l esmentat període d IT podrà comprovar pel metge d empresa o metge concertat per ell o bé per qualsevol altre mitjà admès en dret totes les situacions d IT.

En cas de baixa d IT fraudulenta serà reintegrada pel funcionari la quan titat abonada per l Ajuntament per aquest concepte, sense perjudici de les san cions que tinguessin lloc. En tot cas es considerarà baixa fraudulenta alguns dels següents supòsits:

- Incompliment o negativa a sotmetre s als reconeixements mèdics esta blerts pel metge o facultatiu designat a aquests efectes per l Ajuntament.

- Incompliment de l obligació de presentar davant de l Ajuntament el corresponent informe oficial de baixa per incapacitat laboral transitòria i/o els de confirmació subsegüents.

-Realitzar qualsevol feina, encara que fou sense retribució, o qualsevol activitat esportiva incompatible amb la patologia prescrita i que no hagi estat terapèuticament indicada pel metge que l atén.

Article 15è Ajuts per acció social i ajudes escolars per a fills a càrrec.

L Ajuntament de Bunyola concedirà ajuts econòmiques als funcionaris que es trobin en servei actiu, en concepte d acció o fons social, quan es pro duesquin el supòsits contemplats en el present acord i en les condicions del mateix regulades.

L Ajuntament disposarà una partida de 6.400,00 € per a ajuts d acció social i ajudes escolars per a fills a càrrec del personal funcionari.

1.-Classes d ajuts per a acció social.

a) Ajut per a la atenció de disminuïts físics, psíquics, o sensorials a càrrec del personal de l ajuntament.

b) Concertació d una assegurança col·lectiva per a cobrir els riscos de mort i invalidesa permanent en el seus graus de total per a la professió habitual quan s hagin produït per accident laboral.

c) Avançaments.

d) Ajudes mèdiques (veure annex III).

2.- Persones legitimades per a sol·licitar ajuts per acció social

Funcionaris de carrera, interins i eventuals

En el cas que dos o més membres de la unitat familiar tenguin dret a sol·licitar ajut d acció social, únicament podran accedir a la mateixa un d ells a cadascuna de les modalitats d ajut.

Les sol·licituds es formalitzaran en el model que l ajuntament faciliti a tal efecte, una vegada complimentada es dirigiran al Sr. Batle per a la seva ulterior tramitació.

No podrà sol·licitar-se més d un ajut per a un mateix fet i sol·licitant en cada exercici pressupostari.

3.- Ajut per a l atenció de disminuïts físics, psíquics o sensorials a càrrec del personal funcionari de l ajuntament.

3.1 L ajuntament concedirà ajuts econòmics al personal funcionari que tengui al seu càrrec i expenses a persones que tenguin la condició de disminuï des físiques, psíquiques o sensorials i que necessitin d una educació diferencia da, metges i fins i tot, l adquisició d aparells, instruments o mitjans destinats a pal·liar aquestes discapacitats.

3.2 Aquest ajut no serà procedent quan l educació diferenciada, tracta ment o demés mitjans destinats a pal·liar les esmentades discapacitats, estiguin cobertes pel sistema vigent de Seguretat Social o bé per altres ajuts que gaudes qui el sol·licitant.

3.3 La quantia de l ajut s abonarà per mensualitats per cada persona dis minuïda física, psíquica o sensorial, havent de concórrer, per al seu pagament, les següents condicions:

a)Tenir, les persones disminuïdes, reconeguda la condició per l organisme competent.

b) Esser parent del sol·licitat fins al quart grau civil i estar al seu càrrec.

c) Que els disminuïts físics, psíquics o sensorials no tenguin ingressos propis per rendes de treball superior al SMI o rendes de capital superiors a l esmentat mínim.

En el cas que els esmentats ingressos o rendes fossin inferiors al SMI, l import de l ajut a reconèixer no podria excedir de la diferència resultant entre les rendes percebudes en cada concepte i la de la prestació regulada en aquest article.

d) El funcionaris hauran de justificar mitjançant la documentació perti nent, els ingressos i altres percepcions rebudes per als familiars disminuïts al seu càrrec.

4.- Concertació d una assegurança col·lectiva per a cobrir els riscos de mort i invalidesa permanent.

a) L ajuntament concertarà per a tot el personal funcionari al servei del mateix una assegurança col·lectiva que cobresqui al menys, els riscos de mort i invalidesa permanent, en el seus graus de total per a la professió habitual que impliqui el cessament o l extinció de la relació laboral i absoluta per a tot tipus de feina que s hagin produït per accident laboral.

b) Els capitals establerts en aquest article es satisfaran únicament, des del moment en què s estableixi en la pòlissa, No obstant, l Administració podrà optar, quan així ho cregui convenient per al seus interessos, per no concertar la corresponent pòlissa d assegurances i garantir, directament, l abonament de les prestacions establertes.

c) les quantitats que s estableixin com a remuneratòries dels riscos coberts, són les següents:

Invalidesa permanent en el grau d incapacitat total pera a la feina habitual 12.000 00 €

Invalidesa permanent en el grau d incapacitat absoluta per a tot tipus de feina 12.000 00 €.

Per mort, es satisfarà aquesta quantitat als causahavents o a les persones designades legalment, a tal fi, per la persona morta 12.000 00 €.

5.- Avançaments

L Ajuntament de Bunyola podrà concedir al personal funcionari al seu servei avançaments dels seus salaris o retribucions que podran ésser ordinaris o extraordinaris. Els avançaments ordinaris se regulen en els següents termes:

a) El funcionaris en actiu tindran dret a la concessió d avançaments ordi naris, sense cap interès, de fins el cent per cent de la seva retribució líquida men sual, sempre i quan no es prevegi la finalització de la relació contractual abans de l acabament del mes que es demani. Aquest avançament haurà de ser com pensat a la nòmina següent corresponent al mes que s hagi demanat. Així mateix, quan es tractin d avançaments demanats per persones a les que es prac tiqui qualsevol tipus de retenció mensual, la quantia màxima de l avançament mensual que se ls concedeixi serà igual al cent per cent del salari o retribució líquida mensual menys l import de la retenció abans senyalada.

b) L ajuntament podrà concedir com a avançament ordinari l import ordi nari de fins a dues mensualitats líquides. Aquest avançaments hauran de ser reintegrats per dècimes parts iguals que seran mensuals retingudes en la nòmi na i no tindran, aquests avançaments cap interès.

Els avançaments extraordinaris es regulen en els següents termes

a) El personal en actiu inclusiu en l àmbit d aplicació del present Conveni, tindrà dret a avançaments, de fins a sis mensualitats de retribucions liquides, per atendre necessitats de caràcter urgent. Aquests avançaments esta ran condicionats a les possibilitats pressupostàries. El terme màxim de retornar d aquests avançaments serà de trenta mensualitats i seran sense interessos, i es podran tornar en terme inferior a l assenyalat.

b) No es podran concedir cap nou avançament mentre no es tenguin liqui dats, pel sol·licitant els anteriors si els hagués.

c) No es concediran excedències voluntàries a beneficiaris d avançaments en tant aquests avançaments no hagin estat reintegrats en la seva totalitat.

d) Tindran la consideració de necessitats urgents, als efectes de concessió del avançaments extraordinaris, les derivades de:

- Matrimoni

- Divorci, separació o nul·litat del matrimoni del sol·licitant.

- Naixement, adopció o mort d un fill o del cònjuge.

- Malaltia o intervenció quirúrgica greu del sol·licitant, cònjuge i fills.

- Amortització de despeses públiques documentades amb ocasió d adqui sició de primera vivenda.

- Realització d obra necessària e imprescindible per a la conservació de la primera vivenda.

- Trasllat de domicili a la localitat o en troba ubicat el centre de treball del sol·licitant.

- Adquisició de mobiliari per a la vivenda familiar.

- Despeses per estudis inicial, en centre nacionals per part del sol·licitant.

- Adquisició de vehicles quan aquests siguin necessaris per al trasllat al lloc de feina.

- Altres circumstàncies d anàloga naturalesa que mereixin aquesta quali ficació. Les necessitats contemplades en els números 5 i 6, seran incompatibles entre elles i donaran dret a la concessió d un únic préstec. El saldo màxim de crèdits vius es fixarà anualment en els pressupostos. Per a determinar el saldo màxim a que fa referència en el paràgraf precedent, ens computaran les quanti tats satisfetes, en el concepte d avançament ordinari que es regula en aquest mateix article.

6.- Abonament material de les ajudes per acció o fons social

Una vegada atorgada l ajuda per acció o fons social mitjançant l oportu na Resolució del Batlle de l Ajuntament de Bunyola, l import de la mateixa s a bonarà mitjançant la seva inclusió en la corresponent nòmina de personal. Les ajudes s entendran referides, sempre, a l exercici pressupostari en el qual van ser sol·licitades i haurien de sol·licitar- se novament, en cada exercici següent, si continués la situació que va donar dret a les mateixes.

7.- Termini de sol·licitud

El termini per a sol·licitar les ajudes per acció o fons social serà el que comprèn el mes de gener de cada exercici pressupostari, si el naixement del dret és posterior al mes de gener, dintre del mes següent en el qual s hagi produït aquest. Totes les ajudes i despeses que es regulen en el present acord quedaran supeditades, pel que es refereix al seu efectiu abonament als beneficiaris, a l e xistència i suficiència del corresponent crèdit pressupostari.

8.- Renovació de permís de conduir

Referent a la renovació del permís de conduir, l ajuntament es farà càrrec del 50% de les despeses necessàries per a l obtenció i la renovació del permís de conducció, A, B, BTP i C, als funcionaris que el necessiten obligatòriament per a la conducció dels vehicles especials d urgència.

9.- Ajudes escolars per a fills a càrrec.

Cada funcionari de l Ajuntament de Bunyola tindrà dret a una ajuda men sual de 30 € per cada fill al seu càrrec, des de la data del naixement i fins que acompleixin els 18 anys. Dita ajuda s haurà de sol·licitar mitjançant instància dirigida al Sr. Batle, juntament amb una fotocòpia compulsada del llibre de família.

Article 16è.- Jubilacions

L ajuntament de Bunyola concedirà al funcionari al seu servei per con cepte de jubilació anticipada i amb una antiguitat reconeguda per l Administració de, com a mínim, quinze anys i una edat mínima de seixanta anys i s hagi sol·licitat la jubilació anticipada o voluntària, al produir-se aques ta jubilació, una ajuda econòmica, que variarà segons l edat de jubilació.

Capítol IV.- Seguretat i higiene en el treball, prevenció de riscos laborals.

 
Article 17è Prevenció de riscos laborals

1.- S estarà al disposat en la Llei 31/1995, de 8 de novembre referent a Prevenció de Riscos Laborals.

Article 18è Reconeixements mèdics.

1.- S efectuarà periòdicament un reconeixement mèdic als funcionaris, d acord amb l establert en la Llei de Prevenció de Riscos Laborals.

Capítol V.- Règim disciplinari

 
Article 19è Expedients disciplinaris

1.- El Règim disciplinari dels funcionaris es regirà pel disposat en el regla ment de Règim Disciplinari de la CAIB, aprovat per Decret 45/1995, de 4 de maig.

2.-La suspensió provisional podrà acordar-se preventivament en la reso lució de l expedient i durant la tramitació del procediment disciplinari, quan la permanència del funcionari constitueixi un veritable obstacle real i notori per a la instrucció de l expedient o per al bon funcionament de l Ajuntament. Aquesta suspensió provisional es portarà a terme, en els termes i amb els efectes assen yalats en els articles 47, 48 i 49 de la Llei de Funcionaris Civils de l Estat.

3.- En els casos que s inicii procediment sancionador o sigui incoat expe dient disciplinari a algun funcionari, s efectuarà d acord el procediment esta blert pel decret 46/1995, de 4 de maig, pel qual s aprova el Reglament de Règim Disciplinari de la Funció Pública de la CAIB i pel R. D. 33/1996, de 10 de gener, pel qual s aprova el Reglament de Règim Disciplinari dels funcionaris de l Administració de l Estat.

Article 20è Faltes i sancions

De conformitat amb el disposat en el Reial decret Legislatiu 781/1986, les faltes comeses pels funcionaris de l Administració Local en l exercici dels seus càrrecs seran qualificades de lleus, greus i molt greus.

Les faltes lleus prescriuran al mes; les greus, als dos anys, i les molt greus, als sis anys.

Les faltes molt greus seran les tipificades per la legislació bàsica de la fun ció pública.

Les faltes greus i lleus seran les establertes en la legislació de funció pública de la respectiva Comunitat Autònoma i supletòriament en la legislació de funcionaris civils de l Estat.

-Són faltes lleus (Decret 45/1995 de la CAIB i demés normes d aplicació)

a) L incompliment injustificat de l horari de treball quan no suposi falta greu.

b) La falta d assistència injustificada d un dia.

c) La incorrecció amb el públic, els superiors, els companys o els subor dinats.

d) La falta de cura o la negligència en l exercici de les funcions pròpies.

e) L incompliment dels deures i obligacions del funcionari, sempre que no hagi de ser qualificat com falta molt greu o greu.

f) La utilització i ús tant d equips com de personal per a la realització de treballs particulars i/o aliens a l activitat contractual del treballador, així com l ús de noves tecnologies per a ús distint al del treball, sent la seva graduació de 0 a 5 falta lleu, de 6 a 10 falta greu i més de 10 falta molt greu, computant-se per períodes de 15 minuts.

-Són faltes greus (Llei 7/200/de 12 d abril de l Estatut Bàsic del Funcionari Públic)

a)La falta d obediència deguda als superiors i a les autoritats.

b) L abús d autoritat en l exercici del càrrec.

c) Les conductes constitutives de delicte dolós relacionades amb el servei o que causin dany a l Administració o als ciutadans.

d) La tolerància dels superiors respecte a la comissió de faltes molt greus o greus dels seus subordinats.

e) La desconsideració greu cap als superiors, companys o subordinats.

f) La producció de danys greus als locals, al material o als documents dels serveis.

g) La intervenció en un procediment administratiu quan es doni alguna de les causes d abstenció legalment assenyalades.

h) L emissió d informes i l adopció d acords manifestament il·legals quan causin perjudici a l Administració o als ciutadans i no constitueixin falta molt greu.

i) La falta de rendiment que afecti al funcionament normal dels serveis i no constitueixi una falta molt greu.

j) L absència del secret degut respecte als assumptes que es coneguin per raó del càrrec, quan causi perjudici a l administració o s utilitzi en profit propi.

k) L incompliment injustificat dels terminis d altres disposicions del pro cediment en matèria d incompatibilitats, quan no suposi el manteniment d una situació d incompatibilitat.

l) L incompliment injustificat de la jornada de treball que acumulat supo si un mínim de deu hores al mes.

m) La comissió de la tercera falta injustificada d assistència en un perío de de tres mesos, quan les dues anteriors haguessin estat objecte de sanció per falta lleu.

n) La pertorbació greu del servei.

o) L atemptat greu a la dignitat dels funcionaris o de l Administració.

p) La falta de consideració greu amb els ciutadans.

q) Les sancions o omissions dirigides a evadir els sistemes de control d horaris o a impedir que siguin detectats els incompliments injustificats de la jornada de treball.

- Son Faltes molt greus (Llei 7/2007 de 12 d abril de l Estatut Bàsic del Funcionari Públic)

a) L incompliment del deure de fidelitat a la Constitució en l exercici de la funció pública.

b) Tota actuació que suposi discriminació per raó de raça, sexe, religió, llengua, opinió, lloc de naixença o veïnatge o qualsevol altra condició o cir cumstància personal o social.

c) L abandó de servei.

d) L adopció d acords manifestament il·legals que causin perjudici greu a l administració o als ciutadans.

e) La publicació o utilització indeguda de secrets oficials, així declarats per llei o classificats com a tals.

f) La notòria falta de rendiment que comporta inhibició en el compliment de les tasques encomanades.

g) La violació de la neutralitat o independència polítiques, utilitzant les facultats atribuïdes per a influir en processos electorals de qualsevol naturalesa i àmbit.

h) L incompliment de les normes sobre incompatibilitats.

i) L obstaculització a l exercici de les llibertats públiques i drets sindicals.

j) La realització d actes encaminats a coartar el lliure exercici del dret de vaga.

k) La participació en vagues, als qui la tenguin expressament prohibida per la llei.

l) L incompliment de l obligació d atendre els serveis en cas de vaga.

m) Els actes limitatius de la lliure expressió de pensament, idees i opi nions.

n) Haver estat sancionat per la Comissió de tres faltes greus en un perío de d un any.

o) El trencament per part del personal que presti serveis en els Registres d Activitats i Béns i Drets Patrimonials del deure permanent de mantenir en secret les dades i informacions que conegui per raó del seu treball, establert en la Llei d Incompatibilitats dels membres del Govern de la Nació i dels alts càrrecs de l administració General de l Estat.

-Per raó de les faltes anteriors podran imposar-se les sancions següents:

a) Prevenció.

b) Deducció proporcional de les retribucions.

c) Suspensió de funcions.

d) Destitució del càrrec.

e) Separació del servei.

Les faltes lleus solament podran corregir-se amb les sancions que s assen yalen en els apartats a) i b). Les sancions dels apartats b), c) i d) s imposaran per la comissió de faltes greus. Les faltes molt greus es corregiran amb les san cions dels apartats c), d) i e).

La sanció de l apartat d) solament serà d aplicació als funcionaris amb habilitació de caràcter nacional. No es podran imposar sancions per faltes greus o molt greus sinó en virtut d expedient instruït a aquest efecte amb audiència de l interessat. La tramitació de l expedient es regirà per les disposicions regla mentàries corresponents. Les faltes lleus podran ser corregides sense necessitat d instruir expedient, donant audiència, en tot cas, a l interessat.

Prèviament a l inici del procediment es valoraran els fets, per una comis sió paritària.

Capítol VI.- Drets generals i sindicals

 
Article 21è Drets sindicals.

1.-La negociació col·lectiva i la participació en la determinació de les condicions de treball dels funcionaris de l Ajuntament de Bunyola, s efectuarà segons les condicions de la Llei 9/87, modificada per la Llei 7/90 sobre Llibertat Sindical.

2.-A tals efectes, es constituirà la Mesa General de Negociació de l Ajuntament de Bunyola, en la qual estaran presents els representants de la Corporació i de les Organitzacions Sindicals més representatives a nivell esta tal, autonòmic, així com els sindicats que hagin obtingut almenys un 10% dels representants en les eleccions a la Junta de Personal.

3.-Seran objecte de negociació totes les matèries assenyalades en el capí tol III de la Llei 9/87, modificada per la Llei 7/90.

4.-L Ajuntament es compromet a facilitar totes i quantes Actes existeixin i se sol·licitin referents a matèria de negociació. Així mateix, l Ajuntament garantirà el dret a la informació que ostenten les Organitzacions Sindicals.

5.-La Corporació i els Sindicats, podran a nomenar de mutu acord, un mediador si no resulta possible arribar a un acord en la negociació o si sorgissin problemes a l hora de complir els acords o pactes als quals s haguessin arribat.

Article 22è Drets Generals.

1.-Els funcionaris afectats pel present pacte, tindran els drets generals que legalment es reconeguin i en particular els de l apartat A), que a continuació es detallen:

A)

1-Lliure sindicació i associació

2-A la negociació col·lectiva.

3-A la reunió.

4-A l adopció de mesures de conflicte i vaga, en els termes establerts per la Llei.

B)

1-A la promoció i formació professional en el treball, en els termes esta blerts en la legislació.

2-A la integritat física i a una adequada política de prevenció de riscos laborals i higiene.

3-Al respecte a la intimitat i a la consideració deguda a la seva dignitat.

Article 23è Lliure sindicació i associació.

1.-Cap funcionari no podrà ser obligat a associar-se o sindicar-se, ni ser discriminat per fer-ho.

2.-Els funcionaris que ostentin càrrecs electius a nivell autonòmic o esta tal en les Organitzacions Sindicals més representatives, podran passar a la situa ció de serveis especials. Als funcionaris en tal situació se ls computarà el temps que romanguin en la mateixa a l efecte d ascensos, triennis, drets passius i tin dran dret a la reserva de plaça i destinació que ocupessin, tot això de conformi tat a l establert en la Llei.

Article 24è Dret de reunió.

1.-Els funcionaris podran exercir el seu dret a reunir-se en les dependèn cies municipals amb els requisits i condicions que es relacionen:

a)Comunicar amb antelació mínima de setanta-dues hores.

b)Assenyalar dia, hora i lloc de la celebració.

c)Remetre Ordre del dia.

d)Citar les dades dels signants de la convocatòria i acreditació de la seva legitimació per a promoure la mateixa.

2.-Estan legitimats per a convocar una reunió de funcionaris i per a for mular la corresponent comunicació davant el President de la Corporació:

a)Els representants de les Organitzacions Sindicals representatives en la Corporació.

b)Amb caràcter informatiu, la Junta de Personal.

Article 25è Delegats de personal.

1.-Els Delegats de Personal, són l òrgan representatiu col·legiat del con junt dels funcionaris.

2.-Les facultats d aquests, són les establertes i reconegudes en la norma tiva vigent.

Article 26è Drets i garanties dels Delegats de Personal.

1.-Els Delegats de Personal, tindran els següents drets:

a)Emetre informes, a sol·licitud de l Administració Pública sobre els Plans de Formació del personal.

b)Emetre informes, a sol·licitud de l Administració Pública sobre la implantació o revisió de sistemes d organització i mètodes de treball.

c)Difondre lliurement publicacions i anuncis de caràcter sindical, dintre dels marges legals del dret d expressió. Per a garantir aquest dret, la Corporació facilitarà taulers d anuncis instal·lats en tots els Centres de Treball.

d)Els Delegats de Personal, per a millor acompliment dels seus treballs, tindran accés i ús del material d oficina, fotocopiadora, fax i anàlegs de l Ajuntament durant l horari de treball de les oficines.

e)Representar i defensar a tots els funcionaris de la Corporació afiliats o no a la seva Organització.

2.-Els Delegats de Personal, tindran les següents garanties:

f)Ser informats de totes les sancions imposades per faltes molt greus.

g)No podran ser discriminats en la seva promoció econòmica o professio nal en raó de l acompliment de la seva representació durant el seu mandat ni dintre de l any següent a l expiració del mateix.

h)Quan hagi d organitzar-se un trasllat o canvi de torn per necessitats del servei, que afecti a un dels delegats de personal, aquest salvada la seva volun tat, serà l últim a ser traslladat o canviat de torn.

i)Ser escoltats els restants Delegats de personal en els expedients discipli naris o que poguessin ser sotmesos els seus membres durant el temps del seu mandat i durant un any immediatament posterior, sense perjudici de l audiència de l interessat regulada en el procediment sancionador.

Capítol VII. Deures dels funcionaris

 
Article 27è. Deures del funcionaris

De conformitat amb el Títol III del capítol VI de la Llei 7/2007 de 12 d a bril de l Estatut Bàsic del Funcionari Public, de l art. 144 del Text Refós de les Disposicions Legals Vigents en Matèria de Règim Local aprovat pel RDL 781/1986, de 18 d abril: Els funcionaris d Administració Local tenen les obli gacions determinades per la legislació sobre funció pública de la corresponent Comunitat Autònoma i, en tot cas, les previstes en la legislació bàsica de l Estat sobre Funció Pública . La Llei 2/1989, de dia 22 de febrer de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el seu article 88 estableix les obligacions dels funcionaris públics que són:

a)Acatar i complir la Constitució, l Estatut d Autonomia i totes les dis posicions que afectin l exercici de les funcions que tenen encomanades.

b)Servir amb objectivitat i imparcialitat els interessos generals, complint amb fidelitat les obligacions del càrrec.

c)Complir amb eficàcia les funcions que tinguin assignades i cooperar en la millora dels serveis i a la consecució de les fins de la unitat administrativa a la qual estiguin destinats.

d)Al respecte i a l obediència jeràrquics, sense perjudici que puguin for mular els suggeriments que considerin oportunes per a la millor atenció de les tasques encomanades. Si l ordre era, en opinió del funcionari, contrària a la legalitat, la podrà sol·licitar per escrit i, una vegada rebuda, podrà comunicar immediatament per escrit la seva discrepància al Cap Superior, qui decidirà o resoldrà motivadament. Si bé en cap cas es compliran les ordres que impliquin la comissió de delicte.

e)Tractar amb correcció als companys, subordinats o administrats, facili tant-los a tots l exercici dels seus drets i el compliment de les seves obligacions.

g)Guardar secret professional respecte dels assumptes que conegui per causa del compliment del lloc de treball que ocupa i no donar publicitat, difon dre, ni utilitzar indegudament els assumptes declarats per Llei o classificats reglamentàriament com secrets reservats.

h)Participar en els cursos de perfeccionament professional que organitzi l Ajuntament, quan s estableixi és caràcter obligatori.

i)Complir amb exactitud la jornada i l horari de treball corresponent al ja que ocupa en funció d atendre millor als administrats, els objectius assenyalats en els serveis i el bon funcionament dels mateixos.

j)Atendre els serveis mínims, en cas de vaga.

Article 28è Hores Extres

Atenent a la greu situació de l atur existent i per afavorir la creació de més llocs de feina, es reduiran al mínim indispensable la realització d hores extraor dinàries, entenent-se per aquestes les que es realitzen sota la duració màxima de la jornada ordinària de treball en el seu còmput anual, amb la mateixa finalitat. Sempre que les necessitats dels serveis ho permetin les hores extres es podran gaudir como a dies de permís, la valoració d aquestes hores serà de 4 hores per un dia de permís, i que no se podran adjuntar als dies de lliure disposició i a les vacances.

Capítol VIII Dret supletori

 
Article 29è Dret supletori

En tot el previst en aquest Pacte s estarà al disposat en les disposicions legals o reglamentàries que resultin d aplicació. Disposició addicional única, el convingut en aquest Pacte no podrà contravenir la normativa d obligat compli ment per l Administració Local i estarà subjecte a les modificacions que es pro dueixin en les mateixes.

Annex I. Policia Local

- Vigilància nocturna. Es cobrirà la vigilància en el terme municipal de Bunyola tots els dies de la setmana, excepte diumenge a la nit des de les 21 hores fins les 04 hores. Mentre el servei ho permeti quedaran fora dels torns de nit els policies majors de 45 anys. Entre les tasques que han de tenir els poli cies tenen l obligació d obrir i tancar departaments municipals, recollida i cus tòdia d animals, entrega de documents específics públics…

- Complement de nocturnitat i turnicitat, s establiran torns de nocturnitat i turnicitat, aquests seran de 123,50€ per nocturnitat i 66,50€ com a turnicitat.

- Dies festius.- Els dies festius es pagaran a 100 € i la productivitat a 109,58 €.

- Horari d hivern.- L horari d hivern és el que ha signat el Sr. Batle, i quant a l horari d estiu serà ampliat per necessitats del servei.

Tot l esmentat anteriorment sempre quedarà sotmès a la normativa regu lada a l Estatut Bàsic del Funcionari.

Annex II. Hores extres.

Subgrup A1. Diürnes 22.55 €.

Subgrup A2. Diürnes 22.55 €.

Subgrup C1. Diürnes 21.95 €.

Subgrup C2. Diürnes 21.35 €.

Al preu de les hores diürnes s afegiran 3€ per hora nocturna. En el cas de les hores en dies festius s afegirà 0.60 € segons correspongui a hora diürna o nocturna. Es consideren hores nocturnes les transcorregudes de les 21:00 a 07:00 hores.

Annex III. Ajudes mèdiques.

L Ajuntament facilitarà la prestació de les ajudes assistencials que s esta bleixen pels conceptes, imports i condicions que es relacionen a continuació, sempre que no resultin cobertes per qualsevol pòlissa d assegurança a aquest efecte, d acord amb el següent:

Les ajudes assistencials es facilitaran sempre que els treballadors ho sol·licitin, per a ells mateixos i els fills que depenguin d ells, menors de 21 anys i que s acrediti la seva necessitat mitjançant el corresponent informe facultatiu i la factura original, i també l autorització signada de la persona interessada on es compromet que la seva factura pugui ésser investigada per la Comissió Paritària.

Les sol·licituds podran ser presentades fins a la primera quinzena del mes d octubre on seran estudiades i es resoldran abans del 15 de novembre per la comissió paritària.

Les ajudes no s abonaran en el supòsit que ja siguin cobertes per qualse vol assegurança de caràcter públic o privat que tingui concertada l Ajuntament.

La Comissió Paritària resoldrà aquelles sol·licituds que tinguin caràcter dubtós.

Si hi hagués manca de pressupost, les primeres que es resoldran, seran les que no van rebre ajuda l any anterior.

Barem d ajudes mèdiques

Dentàries:

Empastaments/reconstrucció (3 per any), el 50% del cost cada un fins al límit de 100 euros.

Dentadura completa, el 50% del cost fins al límit de 450 euros.

Dentadura superior o inferior, el 50% del cost fins al límit de 200 euros.

Ortodòncia, el 50% del cost cada dos anys, fins al límit de 600 euros.

Endodòncia, el 50% del cost cada dos anys, fins al límit de 300 euros.

Periodòncia, el 50% del cost cada dos anys, fins al límit de 300 euros.

Oculars (es podran tramitar cada dos anys):

Ulleres(vidres i/o montures) o lentilles, el 50% del cost fins al límit de 450 euros.

Auditiva i fonació:

Per audífons, el 50% del cost fins al límit de 450 euros.

Bunyola, 26 de gener de 2012

EL BATLE, Jaume Isern Lladó

- o -