Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE CAMARLES. PERSONAL FUNCIONARIO ...132011) de Tarragona
Convenios
Convenio Colectivo de Emp... Tarragona

Última revisión
09/05/2011

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE CAMARLES. PERSONAL FUNCIONARIO (43003392132011) de Tarragona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2008 en adelante

Tiempo de lectura: 38 min

Tiempo de lectura: 38 min

Resolucio del Departament d Empresa i Ocupacio, de 8 d abril de 2011, per la qual es disposa el registre i la publicacio de l acord de les condicions de treball per al personal funcionari de l Ajuntament de Camarles (codi de conveni num. 4303392). (Boletín Oficial de Tarragona num. 106 de 09/05/2011)

Preambulo

Vist el text de l Acord de les condicions de treball per al personal funcionari de l Ajuntament de Camarles, subscrit per les parts negociadores en data 11 de març de 2011, i presentat per les mateixes parts el 14 de març de 2011, i de conformitat amb el que estableixen l article 90.2 i 3 del Reial Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s aprova el text refós de la Llei de l Estatut dels treballadors, i els articles 68.5 i 170.1 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l Estatut d autonomia de Catalunya,

Resolc: -1 Disposar el registre de l Acord de les condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Camarles (codi de conveni núm. 4303392), en el Registre de convenis dels Serveis Territorials d Empresa i Ocupació a les Terres de l Ebre. -2 Disposar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de la província de Tarragona.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tortosa, 8 d abril de 2011. --- La directora dels Serveis Territorials Mercè Miralles i Guerrero. ales Terres de l Ebre,

ACORD REGULADOR DE CONDICIONS DE TREBALL DEL PERSONAL FUNCIONARI DE L AJUNTAMENT DE CAMARLES

CAPÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS

 
Article 1. ÀMBIT FUNCIONAL

El present Acord de condicions té com a finalitat la regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Camarles.

Article 2. ÀMBIT PERSONAL

Els pactes continguts en aquest Acord són d aplicació tant en el que respecta al personal funcionari de carrera com interí de l Ajuntament de Camarles.

Queden expressament exclosos els llocs de treball reservats al personal eventual que ocupi càrrecs de confiança o assessorament especial així com els càrrecs electes de la corporació.

Article 3. ÀMBIT TEMPORAL

Aquest Acord entra en vigor al dia següent de la seva ratificació corresponent feta per el Ple Municipal, tot i que tots els seus efectes que se n deriven entraran en vigència l 1 de gener de 2008, i finalitzarà la seva vigència el 31 de desembre de 2012 i serà tàcitament prorrogable d any en any a partir d aquesta data, excepte en el cas de denúncia expressa i escrita d alguna de les parts, formulada amb un mínim de 3 mesos d antelació del termini final de vigència o a partir d alguna de les seves pròrrogues.

En el supòsit de denúncia, el present Acord estarà en vigor fins que s aprovi el nou.

Com que la durada del present pacte només permet reduir la diferència salarial entre els dos col·lectius ressenyats, els signants es comprometen a la finalització d aquest a seguir amb el procés al mateix ritme que hem marcat en aquest document, en el proper pacte de condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Camarles.

Article 4. VINCULACIÓ AMB ALTRES NORMATIVES

Les normes contingudes en aquest Acord regulen les relacions entre l Ajuntament i el personal funcionari amb caràcter general. Amb caràcter supletori, o en allò que no estigui previst, son aplicables las normes reguladores de la funció pública, i també las disposicions de caràcter general i altres normes concordants, especialment el Reglament del personal al servei de las entitats locals i l EBEP.

Las modificacions retributives i de condicions de treball que es puguin establir en el futur per disposició legal, reglamentaria o com a conseqüència de l elaboració de nous Acords de Condicions de Treball del col·lectiu de funcionaris de l Ajuntament de Camarles, únicament tindran eficàcia i seran d aplicació quan, considerats en el seu conjunt i en còmput anual, millorin les condicions d aquest Acord.

Es respecten les situacions personals vigents anteriors que ultrapassin les condiciones pactades en aquest Acord, així com altres acords que puguin estar vinculats.

Les condiciones fixades en aquest Acord es consideren mínimes, raó per la que qualsevol pacte contrari entre l Ajuntament i el seu personal en perjudici objectiu d aquest no pot prevaler sobre el que aquí s estableix.

Article 5. COMISSIÓ PARITÀRIA DE SEGUIMENT

En un termini de quinze dies a partir de l aprovació d aquest Acord, es constituirà una Comissió Paritària de seguiment, integrada per un nombre igual de representants del personal i de la corporació, amb la funció de vetllar pel seu compliment. Les dues parts portaran els corresponents assessors.

En cas de denúncia i revisió de l Acord, és aquesta mateixa Comissió la que establirà el calendari de reunions i el pla de negociació de l Acord posterior.

Les normes de funcionament, així com l elecció del president/ta i del secretari/a, es determinaran de mutu acord. Són funcions pròpies de la Comissió Paritària:

1. La interpretació de l Acord.

2. L arbitratge en totes les qüestions que les parts puguin sotmetre a la consideració de la Comissió.

3. Qualsevol altre qüestió que s estableixi en aquest Acord.

CAPÍTOL II CONDICIONS DE TREBALL

 
Article 6. JORNADA LABORAL

La jornada general de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Camarles serà de 35 hores setmanals de treball efectiu.

Els ponts i els dies 24 i 31 de desembre, treballarà la meitat del personal per a què quedi cobert el Servei.

El calendari laboral és l instrument tècnic mitjançant el qual s estableix la distribució de la jornada i els horaris a efectuar per el personal. Anualment s aprovarà el calendari anual d acord amb aquestes normes i prèvia negociació amb els representants dels funcionaris.

Amb caràcter general, la jornada laboral serà de dilluns a divendres. El descans setmanal de dos dies es gaudirà, preferentment, en dissabte i diumenge. El calendari anual i els quadrants de serveis establiran els períodes de descans setmanal per a cadascun dels col·lectius de la Corporació.

El personal amb un horari diari de 6 hores continuades de treball gaudirà d una pausa de 20 minuts diaris computable com a jornada de a treball efectiu. Aquesta pausa no pot afectar el normal funcionament dels serveis, per la qual cosa el responsable de cada servei establirà la franja horària en la qual el seu personal podrà gaudir d aquest descans.

Per tal d establir l equivalència de jornada anual dels col·lectius subjectes a jornades especials o de distribució irregular de la jornada, s aplicarà el següent càlcul:

Els dies naturals de l any, menys 1 mes de vacances, els dissabtes (excepte els corresponents al mes de vacances), els diumenges (excepte els corresponents al mes de vacances), 14 festius i 9 dies d assumptes propis dona com a resultat el còmput d hores anuals

Article 7. HORARI LABORAL

Tipologies de jornades de caire general:

Als efectes de distribució de la jornada laboral, es distingeix entre l horari laboral de règim comú o jornada ordinària, la jornada mixta i la jornada especial.

Jornada ordinària: l horari laboral comú, que afecta els centres i col·lectius de caràcter administratiu i aquells altres que, sense aquest caràcter, puguin assimilar-s hi genèricament, queda fixat en una jornada intensiva de dilluns a divendres des de les 8.00 a les 15:00 hores

Jornada especial: s inclouen en aquest apartat les jornades de treball d aquells col·lectius que, per les seves característiques funcionals i de prestació del servei públic, no es puguin acoblar a les jornades que, amb caràcter general, s han definit anteriorment. En aquests tipus de jornada s inclou el col·lectiu de personal de la Policia Local (col·lectiu que resta regulat a l annex específic) a desenvolupar el seu treball en jornades continuades de torns rotatius.

Durant les hores de la jornada de treball, no es pot abandonar el lloc de treball, excepte que hi hagi una causa degudament justificada i amb la corresponent autorització prèvia del superior a qui correspongui.

En cap cas, la distribució de la jornada i l horari s entendrà que té un caràcter personal, sinó que es determinarà en relació amb el lloc de treball, alhora que evitant el produir cap mena de discriminació envers cap treballador o col·lectiu d aquests sigui quina sigui la seva naturalesa.

Article 8. CALENDARI LABORAL

Es respectarà el calendari laboral establert per al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya a més dels dies de festa local.

Article 9. VACANCES I DIES DE LLIURE DISPOSICIÓ

Les vacances anuals tindran una durada de 22 dies hàbils o els dies que corresponguin proporcionalment si el temps de servei durant l any és menor.

Tota la plantilla de l Ajuntament tindrà dret a gaudir almenys de dos setmanes de vacances els mesos de juliol o agost (de 10 dies laborables).

S estableix un període mínim de vacances de 5 dies laborables (una setmana natural).

El còmput de les vacances es realitzarà des del seu dia inicial, que en cap cas coincidirà amb la festa setmanal, fins a l últim dia laboral anterior a la incorporació.

Els períodes de vacances seran sol·licitats i assignats al personal afectat, dins del primer trimestre de l any.

Es podrà disposar de 9 dies de lliure disposició a l any, com a màxim, per assumptes personals sense justificació. La concessió d aquests dies de lliure disposició estarà subordinada a les necessitats dels serveis i en tots els casos caldrà garantir que la mateixa unitat orgànica on es presten els serveis assumirà sense dany per a terceres persones o per a la mateixa organització les tasques del treballador al qual es concedeix el permís, i no acumulables a vacances, més els dies per antiguitat.

Els dies de lliure disposició s hauran de sol·licitar per escrit amb una antelació de 3 dies. En cas de necessitat urgent, es podran demanar amb una antelació inferior a 3 dies. Tanmateix, si no es poden disposar dins de l any en curs, es poden demanar fins al 31 de gener de l any vinent.

Sigui com sigui, la planificació distributiva tant dels períodes de vacances com dels dies de lliure disposició es farà per serveis i de mutu acord entre el personal i el respectiu cap del servei.

La Comissió Paritària tindrà potestat per a resoldre les qüestions més particulars que es puguin plantejar en l aplicació d aquest article.

Artículo 48. 2 E.B.E.P.

Permisos

Triennis

Assumptes Propis

Dies addicionals

total

6

9

2

11

7

9

2

11

8

9

3

12

9

9

4

13

10

9

5

14

11

9

6

15

12

9

7

16

13

9

8

17

14

9

9

18

15

9

10

19

ANTIGUITAT

DIES HÀBILS

15 anys

23

20 anys

24

25 anys

25

30 anys

26

Tant els afers propis addicionals, com els dies de vacances addicionals seran d aplicació l any següent de consolidar l antiguitat.

Article 10. PERMISOS I LLICÈNCIES

Els permisos i llicències es regularan per la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya, i per l establer en l EBEP; Llei 7/2007 en allò específic de l aplicació.

Article 11. EXCEDÈNCIES

Les excedències es regularan per la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya, per la Llei orgànica 3/2007 de 22 de març, per la Igualtat efectiva entre dones i homes i per l establer en el EBEP; llei 7/2007 en allò específic de l aplicació.

Article 12.- REDUCCIÓ DE LA JORNADA LABORAL

La reducció de la jornada laboral es regular per la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya, per la Llei orgànica 3/2007 de 22 de març, per la Igualtat efectiva entre dones i homes i per l establer en el EBEP; llei 7/2007 en allò específic de l aplicació. Reducció de jornada per interès particular Els treballadors/es es podran acollir a la reducció de jornada per interès particular. La reducció de jornada serà com a màxim fins al 50% de la jornada laboral amb la reducció proporcional de les retribucions.

Article 13. RELACIÓ I VALORACIÓ DELS LLOCS DE TREBALL DEFINICIÓ I VALORACIÓ DE LLOCS DE TREBALL.

Durant la vigència del present Acord, es durà a terme la valoració de llocs de treball de la Corporació. La Comissió Partiria estudiarà periòdicament l adequació de les retribucions de cada lloc de treball per tal d assegurar que aquestes es corresponguin amb el contingut d especial dificultat, responsabilitat, dedicació, perillositat i la resta dels factors determinants de l import del complement específic, tot mantenint l equilibri de les retribucions i les funcions desenvolupades.

DESENVOLUPAMENT DE LA CARRERA PROFESSIONAL

1.- Desenvolupar un model de carrera professional per al personal de Serveis Generals, que consistirà en el reconeixement públic, exprés i de forma individualitzada, del progrés aconseguit per l esforç continuat de l empleat públic de la Administració en coneixements, experiència i en feines pròpies del seu àmbit professional, així com en el compliment dels objectius de la Administració, per a la millora dels serveis públics.

2.- L Objectiu és.

Promocionar, incentivar, motivar e implicar als empleats públics de la Administració, per a que per mitjà del reconeixement de la seva activitat, s assoleixi un desenvolupament professional continuat i adequat.

3.- l Àmbit d aplicació del model de carrera professional serà extensible a tots els empleats públics de la Administració dels serveis generals.

4.-Nivells/categories de la carrera professional: proposem que la duració de la carrera professional s assoleixi durant tota la vida professional i on es reconegui els diferents nivells/categories a consolidar cada 5 anys.

CAPÍTOL III CONDICIONS ECONÒMIQUES

1.- Les retribucions bàsiques i complementàries del personal al servei de l Ajuntament tindran la mateixa estructura i seran de la mateixa quantitat que les establertes amb caràcter bàsic per a la funció pública.

2.- El personal percebrà dues pagues extraordinàries a l any, la primera el mes de juny i la segona el mes de desembre, d import equivalent al cent per cent d una mensualitat de retribucions ordinàries.

Article14. INCREMENTS RETRIBUTIUS

Els augments de les retribucions aplicables al personal funcionari per a cada any i durant la vigència d aquest Acord, s establiran respectant els acords aplicables al personal funcionari tenint en compte també els fons addicionals destinats als efectes oportuns.

Article 15. RÈGIM RETRIBUTIU

L estructura i el règim de les retribucions són els establerts legalment per a la funció pública local i, en particular, els resultants del Reial decret 861/1986, de retribucions dels funcionaris de l Administració local, i del Reglament català del personal al servei de les entitats locals (Decret Legislatiu 1/1997 i Decret 214/1990), més l EBEP.

15.1 Retribucions Bàsiques

Salari base. És el que correspon al treballador segons el grup professional que tingui reconegut, conforme a l article 7 del Conveni.

Triennis. Consisteix en una quantitat igual per a cada grup i per a cada tres anys de serveis en aquest. Els criteris de meritació i discriminació seran els mateixos que s apliquin al personal funcionari.

Per a la meritació de triennis, es computarà el temps corresponent a la totalitat dels serveis efectius indistintament prestats en qualsevol administracions públiques, tant en qualitat de funcionari de carrera com de contractat en règim de dret administratiu o laboral, s hagi formalitzat o no documentalment aquesta contractació.

Quan un empleat públic local accedeixi a una plaça corresponent a un grup superior, continuarà percebent els triennis en la quantia en que els hagi perfeccionat, i quan es retribueixi un de nou es retribuirà conforme a l import del Grup en el qual el perfeccioni.

Gratificacions extraordinàries. El personal percebrà dues pagues extraordinàries a l any, la primera el mes de juny i la segona el mes de desembre, Els criteris sobre el seu còmput, quantia i meritació seran els mateixos que s apliquin al personal funcionari.

15.2 Retribucions complementàries

Complement de destinació. És el corresponent al nivell del lloc que efectivament s ocupa. Aquest complement ha de figurar a la relació de llocs de treballs (o en absència d aquesta en el Catàleg)

Complement específic. Retribueix les condicions particulars del lloc de treball que s ocupa, tal com la especial dificultat, el grau de dedicació, la responsabilitat, perillositat, penalitat, etc. La seva quantia serà la que en cada moment figuri en la relació de llocs de treball (o en absència d aquesta en el Catàleg). Els criteris per a la seva determinació seran els mateixos que s apliquin al personal funcionari.

Les retribucions complementàries es percebran en funció del lloc de treball que es desenvolupi. Aquestes retribucions tindran el caràcter de no consolidables, excepte el complement de destí que correspon en atenció al grau consolidat.

Les retribucions bàsiques així com els seus imports, són les legalment establertes en funció de la classificació en cinc grups (A1, A2, C1, C2 i Agrupacions professional) d acord amb la titulació acadèmica d accés.

Són retribucions bàsiques: el sou, els triennis i les pagues extraordinàries.

a) El sou

El sou bàsic ve determinat en funció del grup i d acord amb el que determini la Llei de pressupostos General de l Estat per a la funció pública.

b) Els triennis

b.1) Els triennis reconeixen l antiguitat consolidada com a treballador de l Ajuntament de Camarles, ocupant un o diversos llocs inclosos en la relació de llocs de treball aprovada anualment per la corporació. L antiguitat s aplicarà automàticament a la mensualitat següent a la de perfeccionament del trienni, un cop hagin transcorregut tres anys íntegres treballats, sense interrupció de cap tipus (menys de 30 dies) havent-se produït o no liquidació. Els successius triennis es devengaran també de forma automàtica.

b.2.) El treballador podrà acreditar a l Ajuntament els períodes treballats en altres administracions públiques per tal que computin a aquests efectes.

b.3.) L import dels triennis vindrà determinat per les quantitats fixades anualment, per a la funció pública, per la Llei de Pressupostos Generals de l Estat o les normes de desenvolupament, i d acord amb el grup corresponent i es percebrà proporcional al percentatge de jornada per al qual ha estat contractat/da.

b.4.) Si un treballador ha realitzat diferents percentatges de jornada o diferents categories professionals el trienni es computarà en el percentatge i categoria que estigui realitzant en el moment del perfeccionament del trienni.

c) Pagues extraordinàries Les pagues extraordinàries seran dues a l any, inclouran el sou base i els triennis, a més del complement de destinació per a l any 2008 els 2/3 de CE i pel 2009 i successius tots els conceptes íntegres i allò que pugui determinar la Llei de Pressupostos General de l Estat o les normes de desenvolupament. Es faran efectives els dies 22 de juny i desembre respectivament. El treballador de nou ingrés ha de percebre la part proporcional al temps treballat.

Article 16. COMPLEMENT DE DESTINACIÓ

És el concepte retributiu que es deriva de la classificació dels llocs de treball per nivells (de l 1 al 30), amb un import que és el que per cada nivell s estableix legalment, respectant l art. 71 del RD. 365/95.

Els nivells dels llocs de treball a desenvolupar en funció de la procedència professional dels seus titulars, així com atenent a criteris d especialització, competència i complexitat, s ajustaran en tasques generals als següents nivells:

Grup A1 26

Grup A2 20

Grup C1 17, 22

Grup C2 15

Agrupacions professionals 11

L assignació d aquest complement de destinació a cada un dels grups comportarà la regularització retributiva corresponent, tal com així determina la normativa legal vigent.

Tanmateix, l Ajuntament haurà d establir el procediment a seguir per a la regulació de la carrera administrativa en quant a la consolidació dels nivells de grau personal establerts més amunt, així com l accés a nivells superiors en base a una carrera de grau professional.

Article 17. COMPLEMENT ESPECÍFIC I COMPLEMENT DE PRODUCTIVITAT

El complement específic és destinat a retribuir les condicions particulars d alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat, penositat, toxicitat i comandament. laseva quantitat es fixarà anualment en les bases d execució del pressupost aprovades pel ple de la Corporació.

La resolució del complement de productivitat passarà a formar part del complement específic una part i l altra, prèvia resolució de la Presidència de la Corporació, es congelarà per a casos puntuals i motivats per als que està establert.

Article 18. LES GRATIFICACIONS EXTRAORDINÀRIES

Són serveis extraordinaris les hores treballades i que excedeixin de la jornada de treball, sigui aquesta ordinària o no, establertes per necessitats del servei. Aquestes hores tenen caràcter excepcional i no obligatori.

Els serveis extraordinaris s han de compensar amb temps de descans o bé amb la remuneració corresponent, d acord amb el que regula la normativa vigent.

Tots els serveis extraordinaris han d estar autoritzades pel Gabinet d Alcaldia, el qual pot denegar la seva compensació amb remuneració en funció de l existència o no de consignació en la partida pressupostària corresponent.

Les compensacions de les hores extraordinàries amb temps de repòs s han de computar segons el barem següent:

- 1 hora extraordinària efectuada en dia laborable fins a les 20 hores s ha de compensar amb 1 hora i 30 minuts de descans.

- 1 hora extraordinària efectuada en dia festiu o bé a partir de les 20 hores s ha de compensar amb 2 hores de descans. Es considera dia festiu aquell que per quadrant correspon jornada de descans.

Si s opta per la remuneració de les hores extraordinàries aquestes tenen retenció d IRPF i s estableixen segons el següent barem:

- 15 euros/hora per servei extraordinari

Aquests preus s incrementaran amb la mateixa quantia que la resta de conceptes retributius de l acord durant la vigència del mateix.

En tot cas els serveis extraordinaris remunerades que pot realitzar cada treballador no pot superar les 80 anuals.

Els serveis extraordinaris s han de registrar diàriament a l àrea de Recursos Humans en un llibre de registre d incidències en el qual ha de figurar el motiu que les hagi justificat. El Delegat de Personal té accés a la consulta d aquest registre.

Les reduccions de jornada que comportin una estada en el lloc de treball de menys de sis hores continuades, no gaudiran dels 20 minuts de descans.

Per a tots els departaments:

L import d aquesta escala s incrementarà cada any en el mateix percentatge que la resta de retribucions, i en qualsevol cas, es pretendrà reduir al màxim els serveis extraordinaris.

Si per necessitats del servei en un lloc determinat, es necessita fer més hores que les establertes per Llei, s estudiarà amb especial cura el fet de contractar si s escau al personal interí necessari per el període de temps que sigui convenient.

Tanmateix, quan algú faci treballs corresponents a una categoria professional o de nivell salarial superior se li aplicaran les condicions salarials d aquesta categoria i mentre duri la mateixa.

Article 19. DIETES I QUILOMETRATGE

Mitja dieta

Dieta sencera

12 euros

24 euros

Quilometratge

S abonarà un import de 0,24. En el cas de que s empri un transport públic, es farà efectiu l import del mateix.

El personal al servei de l Ajuntament rebran les següents retribucions en concepte de dietes:

Per l assistència a cursos de formació o reunions sense necessitat de quedar-se a dormir, es pagarà ½ dieta. Tot això, sense perjudici de les despeses de transport que es puguin originar.

Per assistir tant a reunions com cursos de formació a càrrec de l Ajuntament en dies festius del treballador/a, el temps es computarà com hores extres.

CAPÍTOL IV PROVISÍO DE VACANTS, INGRESSOS I PROMOCIÓ

 
Article 20. MOBILITAT I PROMOCIÓ INTERNA

Pel que fa a la mobilitat i la promoció interna així com en la provisió de llocs de treball, règim d ocupació, selecció i transferència s aplicarà allò que estableix el Reglament català del personal al servei de les entitats locals.

No obstant això, es facilitarà la promoció interna en les places que sigui possible de les vacants produïdes a la plantilla.

CAPÍTOL V CONDICIONS PROFESSIONALS

 
Article 21. FORMACIÓ

Anualment, la corporació haurà d estudiar i elaborar un Pla de Formació on es detallin les necessitats de formació professional del seu personal. Aquesta formació s haurà de relacionar i vincular amb la planificació integral dels recursos humans de l Ajuntament, adequant-se a cada treballador en relació amb les tasques que desenvolupa segons l establer al catàleg de llocs de treball del personal municipal. S haurà de facilitar una còpia d aquest pla a tot el personal. A tal efecte es podrà constituir una Comissió de Formació integrada per el personal escaient que determini i estableixi el contingut i l aplicabilitat de l esmenta t Pla de Formació. Sigui com sigui, el treballador/a podrà assistir als cursos de formació en horari laboral o fora d ell, pels quals rebrà les indemnitzacions legalment establertes per raó del servei. Sigui com sigui, el personal que assisteixi a cursos de formació realitzats pel mateix Ajuntament, o per encàrrec del mateix, generarà una puntuació per hores de formació i/o per tipologia del curs. Serà la Comissió paritària la que establirà el sistema de barems que, una vegada establerts es faran públics per a tot el personal de l Ajuntament.

CAPÍTOL VI CONDICIONS SOCIALS

 
Article 22. SEGURETAT I SALUT EN EL TREBALL

L Ajuntament i el personal afectat per aquest Acord han de donar compliment rigorós a les disposicions sobre seguretat i salut en el treball vigents. El marc de discussió d aquests temes és el Comitè de Salut i Seguretat Laboral. Es constituirà aquest comitè amb els representants dels funcionaris i personal laboral al cap d un mes de la signatura d aquest acord.

Article 23. INCAPACITAT TEMPORAL PER CONTINGÈNCIES COMUNES I ACCIDENTS DE TREBALL

a) En els supòsits de malaltia o accident, l absència del lloc de treball requereix la presentació de la corresponent baixa mèdica oficial dins dels tres primers dies d absència al centre de treball.

b) En els supòsits d incapacitat transitòria per malaltia comuna, accident de treball o accident no laboral, s ha de satisfer al funcionari/ària el 100% de les seves retribucions íntegres des del primer dia, durant els 3 primers mesos, després es passarà a cobrar el 75% de la base reguladora de cotització al règim general de la Seguretat Social. L Ajuntament pot establir les mesures proporcionals de control que consideri necessàries.

Article 24. ASSISTÈNCIA JURÍDICA I RESPONSABILITAT CIVIL

a) La corporació ha de facilitar l assessorament i la defensa jurídica del personal funcionari, si hi ha algun conflicte derivat de la seva relació de prestació de serveis. La corporació ha de designar els professionals que convinguin segons les circumstàncies concretes que concorrin. Tanmateix, l Ajuntament haurà d assumir totes les despeses que es derivin del procés judicial. Únicament se n pot denegar l assistència en les actuacions del personal funcionari manifestament i objectivament indignes d aquesta condició.

b) L Ajuntament ha de garantir la cobertura de la responsabilitat civil, mitjançant la contractació d una pòlissa d assegurances establerta a l efecte, del seu personal per danys ocasionats a tercers en l exercici de les seves funcions, incloses les fiances i els costos judicials com també cobreix tot allò que pugui ocórrer als treballadors mentre s està fen el servei (trencades d ulleres, trencades de dents, etc.). En són exempts els casos en què el responsable és condemnat per imprudència temerària amb infracció de reglaments, negligència o ignorància inexcusables, dol o mala fe, infracció o incompliment voluntari de les normes.

Article 25. BESTRETES

Els funcionaris municipals tindran dret a demanar bestretes econòmiques reemborsables, mitjançant sol·licitud degudament motivada.

La quantia total no podrà excedir l import corresponent a una mensualitat del sol·licitant, a reemborsar el 100% en 10 mesos o dos mensualitats, a reemborsar en 14 mesos, sempre sense interessos.

Article 26. PERMISOS DE CONDUCCIÓ

Al personal amb funcions de conductor que li sigui retirat el permís de conduir a conseqüència d actes de servei, l Ajuntament li ha d abonar una quantitat a determinar durant el període de privació, llevat dels casos en que la retirada del permís sigui a causa d una acció o una omissió contrària a la Llei de trànsit o als reglaments que la desenvolupen, directament imputable al conductor i que pugui constituir delicte.

Al personal que habitualment condueix un vehicle de l Ajuntament, aquest li pagarà l import de la renovació dels permisos de conducció que necessiti per raó del seu lloc de treball.

Article 27. ROBA DE TREBALL I UNIFORMITAT

Es tindrà en compte la Llei 31/95 de 8 de novembre de prevenció de riscos laborals

La corporació ha de facilitar la roba de treball adequada per al personal que desenvolupi serveis en aquells llocs de treball que impliquin un desgast de peces superior al que és normal, o que requereixin unes mesures especials de seguretat i de protecció.

La comissió paritària de seguiment estudiarà les peces de roba i la periodicitat que s han d entregar.

CAPÍTOL VII CONDICIONS SINDICALS

 
Article 28. COMPETÈNCIES I FACULTATS DELS DELEGATS SINDICALS

Els delegats de personal tenen aquelles competències i facultats que s assenyalen a l article 9 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, d òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques.

Així mateix, els delegats de personal poden:

a) Disposar d assessors al seu càrrec.

b) Expressar col·legiada ment i lliurement les seves opinions en matèries pròpies del seu àmbit de representació.

c) Orientar, assessorar i assistir el personal afectat per haches Acord, en qüestions i peticions de tot tipus que facin referència a la seva relació amb l Ajuntament, així com als drets i deures que se n deriven.

d) En cas que l Ajuntament pretengui externalitzar o contractar amb empreses exteriors serveis d importància rellevant que puguin afectar personal propi de l Ajuntament, prèviament s han de mantenir consultes i negociacions amb la representació dels treballadors sobre la situació laboral del personal afectat.

Article 29. DRETS DE LA REPRESENTACIÓ DEL PERSONAL

Els delegats de personal gaudeixen dels següents drets:

a) Accedir i circular lliurement per les dependències de l Ajuntament, sempre que no es destorbi el normal funcionament dels corresponents serveis.

b) Assistir a totes aquelles reunions entre l Ajuntament i els ens sindicals amb veu i sense vot.

c) Publicar i distribuir lliurement les comunicacions d interès professional, laboral, social i sindical.

d) Disposar d un crèdit de 15 hores mensuals per a l exercici de les funcions representatives, computables com a treball efectiu.

Aquestes hores es poden acumular entre membres del mateix sindicat.

No s han de computar com a hores sindicals les que s utilitzin per a la negociació col·lectiva, ni tampoc les de reunionsconvocades a instàncies de la corporació, ni les utilitzades en reunions de la Comissió Paritària o del Comitè de Seguretat i Salut ni tampoc aquelles que es requereixen per a la discussió, negociació i/o aprovació del present Acord. Tampoc no s hi ha de computar les de requeriment per part de les autoritats laborals competents.

e) No ésser discriminats en la seva promoció econòmica o professional per raó de l exercici de la seva representació i activitat sindical.

f) Ésser informats d aquelles prestacions de serveis que contracti l Ajuntament.

g) Ésser informats de totes aquelles qüestions de caire laboral referents a qualsevol treballador municipal o bé a un cert col·lectiu en concret. A tal efecte, se els hi facilitarà tota aquella documentació que es sol·liciti i que en base a la Llei, pugui proporcionar-se. Emetre informes abans de l adopció d acords de caire laboral, negociar-los, alhora que suscitar noves propostes.

h) Tenir accés als butlletins oficials, a les bases de dades de legislació i jurisprudència i a la bibliografia que els pugui resultar d interès i que l Ajuntament té disponible.

i) Poder considerar com a accident laboral, a tots els efectes, en el cas que els delegats de personal en pateixin algun, durant l exercici del seu càrrec.

Article 30. OBLIGACIONS DE LA REPRESENTACIÓ DEL PERSONAL

Els delegats de personal tenen les obligacions següents:

a) Complir i respectar els acords i pactes negociats amb l Ajuntament.

b) Mantenir la discreció professional obligada, ja sigui de manera individual o col·lectiva, sobre totes aquelles matèries de les quals tenen informació específica per raó del seu càrrec, fins i tot després d haver acabat el mandat corresponent.

Article 31. MITJANS MATERIALS

Per desenvolupar les seves activitats, la representació del personal i les seccions sindicals amb representació dins l Ajuntament, tenen dret a la utilització d un local adequat, i també a l ús dels mitjans materials necessaris, facilitats per la corporació, per al compliment de les seves funcions.

Article 32. SECCIONS SINDICALS

Un cop s hagi comunicat formalment a la corporació que se n crea una, la secció sindical pot gaudir, entre altres, de la facultat de disposar d un mínim de 36 hores anuals per realitzar assemblees o reunions en hores de servei, amb la possibilitat d acumular fins a un màxim de 2 hores en una assemblea o reunió.

A petició de la central sindical que convoqui, es pot considerar la possible utilització d alguna dependència consistorial dins del còmput d hores establert.

Als delegats i delegades de les seccions sindicals se ls ha d aplicar el contingut de l article 31 d aquest Acord.

Els afiliats i afiliades a un sindicat que tinguin càrrecs electes comarcals, provincials, autonòmics, estatals o superiors, a les organitzacions sindicals més representatives, tenen dret a gaudir dels permisos no retribuïts necessaris per desenvolupar les funcions sindicals pròpies del càrrec.

Article 33. ASSEMBLEES

L Ajuntament ha de facilitar la realització d assemblees del personal, en els temes previstos en la legislació vigent.

En tots els casos és obligatori fitxar-ne la incidència i s ha de garantir tant l ordre, com també que els serveis d atenció al públic i la vigilància no quedin desatesos.

En la convocatòria s ha de fer constar l ordre del dia proposat pels convocants, a més d on es realitzarà, el dia i hora de reunió. Una assemblea s ha de comunicar amb una antelació mínima de 48 hores tant al personal com a l alcalde o regidor delegat en temes de personal, de tal manera que si qualsevol d aquests membres no presenta cap qüestió en contra en el termini de 24 hores s entendrà definitivament aprovada l esmentada convocatòria.

Article 34. SERVEIS MÍNIMS

En el supòsit de situacions de vaga, es reconeix plenament el dret dels delegats de personal dels funcionaris/àries a participar en l establiment dels serveis mínims, els quals s hauran d establir abans de les 48 hores de l inici de la vaga, amb uns mínims a pactar amb la corporació.

Article 35. REGALMENT DISCIPLINARI

El reglament disciplinari es regularà pel decret 243/1995 de 27 de juny, pel qual s aprova el reglament de règim disciplinari de la Funció pública de l Administració de la Generalitat de Catalunya.

DISPOSICIONS FINALS

 
D.F.ÚNICA

Si una qualsevol de les normes reguladores de condicions laborals, acord/conveni, referent al personal funcionari/laboral no es aprovat per els organismes o ens competents, aleshores tampoc serà d aplicació l altre encara que aquest si s hagi aprovat expressament.

En qualsevol cas, la pretensió de tot el col·lectiu de treballadors funcionaris, serà la d evitar provocar discriminacions de qualsevol mena, sens menyscapte de fer valer els seus drets que com a treballadors d aquest Ajuntament, els hi corresponen de ple dret.

ANNEX I SECTORIAL DE LA POLICIA LOCAL DE L AJUNTAMENT DE CAMARLES

 
1. ÀMBIT FUNCIONAL I PERSONAL

Aquest pacte obliga a les parts signants i afecta tant als funcionaris de carrera com als funcionaris interins de l Ajuntament de Camarles que integren el cos de la Policia Local.

El personal funcionari de carrera de la Policia Local que integra la plantilla municipal s estructura en les categories professionals i mínims següents, amb indicació, per a cada una d elles, del grup de titulació i del nivell de complement de destinació dels llocs de treball procedents:

Caporal grup C2, nivell 16.

Agent: grup C2, nivell 15.

Vigilant: grup Agrupació professional, nivell 11.

2. ÀMBIT TEMPORAL

La durada d aquest pacte s estendrà des de l 1 de gener de 2008 fins al 31 de desembre de 2012, i obligarà fins el seu venciment sense que hi hagi cap denúncia, excepte modificació lliurement acordada per les parts. Les parts signants es comprometen a mantenir i vetllar per la pau social durant la seva vigència.

La intenció dels signants del present pacte és d equiparar salarialment el personal de la Policia Local de l Ajuntament de Camarles amb els membres del Cos de Mossos d Esquadra de la Generalitat de Catalunya.

3. CONDICIONS ECONÒMIQUES ESPECÍFIQUES

El procés d homologació de retribucions

La intenció és que el procés d homologació de retribucions s apliqui en cinc anualitats, a partir d 1 de gener de 2008 fins la totalitat de la homologació (01/01/2012), de la manera següent:

POLICIES LOCALS

Augment salarial anual del 20% de la diferència salarial entre la policia local de Camarles (agent o caporal) i el nivell més baix del seu homòleg de la policia de la Generalitat de Catalunya de l any 2008 (taules salarials 2008).

AUXILIARS DE POLICIA

El salari base serà el corresponent a la seva categoria laboral, mentre que el complement específic serà el corresponent a les funcions que desenvolupin.

Quan acabi la vigència d aquest acord, es revisaran les condicions retributives.

4. JORNADA

El personal de la Policia Local, el cos de la Policia treballarà un màxim de 1680 hores anuals. D aquestes hores, 80, formaran part d una bossa per treballar-les segons les necessitats del servei Per cada 1 hora treballada, per damunt de les 1.680 es compensarà en 1 5 (1 x 1 5) hores de descans. El mateix que el personal laboral. No es computa l excés horari fins a 15 minuts, després del torn de jornada ordinària. Sobrepassat aquest marge, qualsevol fracció temporal superior a 15 minuts i inferior a 60 es considerarà hora completa.

5. ASSESSORIA JURÍDICA

L Administració assumeix el compromís de racionalitzar i potenciar els serveis d assessoria jurídica de la Policia Local.

6. VACANCES

El període de vacances serà l estipulat per la resta de funcionaris, fraccionant la seva durada per raons del quadrant de servei.

7. TORNS DE TREBALL

Els torns de la policia local queden establerts, excepte per casos excepcionals, de la següent manera: - Matí de 6 a 14 hores - Tarda de 14 a 22 hores - Nit de 22 a 6 hores Els caps de setmana podran ser de 6 a 18 hores i de 18 a 6 hores si així ho decideix el cap del servei.

DISPOSICIONS ADICIONALS

 
D.A.1ª

Com que la durada del present pacte només permet reduir la diferència salarial entre els dos col·lectius ressenyats, els signants es comprometen a la finalització d aquest a seguir amb el procés al mateix ritme que hem marcat en aquest document, en el proper pacte de condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Camarles.

D.A.2ª

Durant la vigència del present Pacte, l Ajuntament de Camarles es compromet a convocar una plaça de Policia Local ocupada actualment per personal interí.

DISPOSICIONS FINALS

 
D.F.1ª

I En allò no regulat al present pacte, ni al pacte del personal funcionari de l Ajuntament de Camarles, s estarà al que determini la legislació vigent en cada moment.