Convenio Colectivo de Empresa de CARITAS DIOCESANA D URGELL (LA SEU D URGELL. AL...202012010) de Lleida
Convenios
Convenio Colectivo de Emp... de Lleida

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de CARITAS DIOCESANA D URGELL (LA SEU D URGELL. ALT URGELL) (25001202012010) de Lleida

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2015 en adelante

Tiempo de lectura: 29 min

Convenio Colectivo
Tipo:
C. Colectivo
F. Publicación:
2015-04-07
Boletín:
Boletín Oficial de Lleida
F. Vigor:
2015-01-01
Convenio afectado por
Tipo:
Revision
F. Publicación:
2017-05-23
Boletín:
Boletín Oficial de Lleida
F. Vigor:
2017-01-01
Documento oficial en PDF(Páginas 4-18)

Conveni collectiu de treball de l empresa Caritas Diocesana d Urgell (Codi de Conveni numero 25001202012010). (Boletín Oficial de Lleida num. 65 de 07/04/2015)

Resolució de 25 de març de 2015, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Càritas Diocesana d'Urgell de la localitat de la Seu d'Urgell (l'Alt Urgell), per als anys 2015 a 2017 (Codi de Conveni número 25001202012010).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Càritas Diocesana d'Urgell de la localitat de la Seu d'Urgell (l'Alt Urgell), per als anys 2015 a 2017, subscrit per les parts negociadores el dia 29 de desembre de 2014, i de conformitat amb el que disposen els articles 86.3 i 90.2 i 3 del Reial Decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.1.a) del Reial Decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball; el Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d'Empresa i Ocupació, i altres Normes d'aplicació.

RESOLC

1. Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Càritas Diocesana d'Urgell de la localitat de la Seu d'Urgell (l'Alt Urgell), per als anys 2015 a 2017 (Codi de Conveni número 25001202012010) al Registre de convenis i acords col·lectius de treball en funcionament amb mitjans electrònics dels Serveis Territorials del Departament d'Empresa i Ocupació a Lleida.

2. Disposar que el text esmentat es publiqui al Butlletí Oficial de la Província de Lleida.

Lleida, 25 de març de 2015

El director dels Serveis Territorials, Octavi Miarnau i Roca

Conveni Col·lectiu de treball de l'empresa Càritas Diocesana d'Urgell de la localitat de la Seu d'Urgell (l'Alt Urgell) per als anys 2015 a 2017.

Transcripció literal del text signat per les parts.

II CONVENI COLLECTIU DE CÀRITAS DIOCESANA D'URGELL

PREÀMBUL

Càritas Diocesana d'Urgell (CDU), actuant en concordança amb els treballadors i les treballadores que la integren, subscriu el present Conveni col·lectiu amb la finalitat de fixar el marc jurídic dels seus drets i deures laborals pels propers tres anys.

De tot allò que no quedi expressament regulat en el present acord, serà d'aplicació el Reial Decret legislatiu 1/1995, del 24 de març, que aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors (TRLET).

Les parts negociadores gaudeixen de la legitimació que la llei determina i són:

En representació dels treballadors/es la Sra. Marta Fortuny, delegada de Personal.

En representació de CDU el Sr. Josep Casanova Obiols, director Diocesà.

CAPÍTOL I

Àmbits i garanties personals

Article 1. Àmbit personal i territorial

El present Conveni col·lectiu serà d'aplicació a tots els treballadors/es contractats per CDU amb caràcter fix o temporal i amb independència del lloc on prestin els seus serveis. Quedarà exclòs de l'àmbit territorial el Principat d'Andorra, que pertany a la Diòcesi d'Urgell.

Article 2. Àmbit temporal

Aquest Conveni col·lectiu entrarà en vigor a partir del dia 1 de gener del 2015 i la seva vigència serà fins al 31 de desembre de 2017.

Article 3 Àmbit funcional

Quedaran afectades pel present Conveni, les següents activitats o serveis que es realitzen en els centres d'activitats de CDU, tant les de caràcter permanent com les puntuals. A títol orientatiu i sense caràcter limitatiu són:

- Atenció social a les persones i col·lectius més febles: informació i tràmits, ajudes econòmiques i en espècie, acompanyament familiar, atenció a transeünts.

- Gestió de pisos d'acollida transitòria i de centres de distribució d'aliments.

- Formació i inserció laboral: tallers, itineraris d'inserció, llengua i cultura, treballs d'aprenentatge, promoció de l'ocupabilitat laboral.

- Educació: aula de suport per joves, reforç educatiu, ajudes escolars.

- Suport a la gent gran: acompanyament residencial, suport a domicili.

- Voluntariat: promoció i gestió de voluntaris.

Article 4. Pròrroga i denúncia

El present Conveni s'entendrà tàcitament prorrogat per un any si no es promou la seva denúncia per qualsevol de les parts legitimades en el termini d'un mes abans del seu venciment.

Article 5. Absorció, compensació i condició més beneficiosa

L'actual Conveni compensa i absorbeix qualsevol millora que gaudeixen els treballadors amb caràcter convencional o personal. Si a la l'entrada en vigor del present Conveni les esmentades condicions econòmiques o d'altres tipus fossin superiors, valorades sempre en el seu conjunt i amb un còmput anual, es continuaran aplicant i respectant les condicions més favorables en el que sobrepassi les convencionals actuals.

En qualsevol cas i a efectes de poder regularitzar econòmicament les esmentades diferencies es crea un complement denominat CP, que es desenvolupa en l'article 12 del present Conveni.

Les parts es sometent a l'aplicació del present Conveni i resten vinculades a la totalitat del mateix.

Article 6. Comissió paritària del Conveni

6.1. Composició

Els vocals de la Comissió paritària, seran el director de CDU, el secretari/a general de CDU, el delegat/a de Personal de CDU i el treballador/a en funcions de coordinador general.

El president i el secretari de la Comissió seran designats per votació dels vocals en la primera reunió de la Comissió.

6.2. Funcions

Corresponent a la comissió paritària les següents funcions:

a) Correcció de qualsevol error que es pugui produir en la publicació del Conveni

b) La interpretació, la vigilància i el compliment del Conveni

c) Mediació o arbitratge voluntari de les parts en qüestions i conflictes de caràcter col·lectiu que es poden succeir en l'àmbit de l'aplicació del present Conveni col·lectiu

d) Pronunciament sobre les discrepàncies que puguin sorgir per no aplicar les condicions del Conveni a què es refereix article 82.3. de l'ET

e) Emetre informes o recomanacions en consultes o processos col·lectius d'adequació de categories i funcions pròpies relacionades amb les mateixes segons regulació de l'Annex 1 del Conveni

6.3. Procediment d'actuació

a) La part afectada es dirigirà per escrit al president de la comissió exposant la temàtica motivadora de la qüestió

b) El president de la Comissió, haurà de convocar-la en un termini màxim de 7 dies de la de la presentació de l'escrit

c) Si no s'arriba a un acord qualsevol de les part sotmetrà la solució de la discrepància a l'organisme que legalment correspongui de conformitat amb l'art. 82.3 de l'Estatut dels treballadors

6.4. Domicili i reunions

La Comissió paritària té el seu domicili a la plaça Patia Palau, números 3-5, de la Seu d'Urgell, i es reunirà quan les parts ho sol·licitin o quan les circumstancies així ho requereixin.

CAPÍTOL II

Contractació

Article 7. Contractació laboral

La contractació laboral s'efectuarà procurant tendir a la contractació estable del personal.

Per a l'execució de projectes o convenis amb administracions públiques o amb entitats privades que tinguin una determinada temporalitat, es podrà contractar a personal eventual.

Per promoure l'ocupació jove es fomentarà el tipus de contracte de pràctiques ordinari.

Article 8. Període de prova

Independentment dels diferents nivells professionals, s'estableix un període de prova de 3 mesos per a tots els treballadors/es, que en qualsevol cas s'haurà de pactar per escrit en el corresponent contracte o en el seu cas, remetre al present Conveni, essent d'aplicació supletòria el text de l'Estatut dels Treballadors RDL 1/1995.

CAPÍTOL III

Categories i grups professionals

Article 9. Nivells de categories i grups professionals

Nivell A. Personal de direcció

A1. Coordinador/a general

A2. Administrador/a de Recursos

Nivell B. Personal de rang intermedi

B1. Cap de Centre

B2. Coordinador/a de Pla

Nivell C. Personal tècnic i de gestió

C1. Gestor/a social

C2. Monitor/a de Projecte

Nivell D. Personal de suport

D1. Auxiliar administratiu

D2. Auxiliar en aprenentatge

La relació orgànica entre el diversos nivells, les respectives funcions en els diferents nivells de categories i grups professionals es detallen a l'Annex 1 del present Conveni.

La categories de nivell A i B seran consolidades al cap d'un any del seu nomenament.

CAPÍTOL IV

Condicions econòmiques

Article 10. Estructura salarial

Les retribucions que es pacten en el present Conveni es consideren com a contraprestació de l'aportació de cada treballador/a al lloc de treball i estan integrades pels següents conceptes: salari base i complements salarials.

Article 11. Salari base

S'entén per salari base la retribució mensual corresponent a la categoria professional de cada treballador/a d'acord a la seva jornada de treball.

Article 12. Complements salarials

a) Complement per Cap de Centre d'activitats: CC

Retribueix les funcions vinculades al nivell B1 segons tipus de Centre d'activitats:

Tipus 1: més de 3 treballadors, inclòs el Cap.

Tipus 2: de 2 a 3 treballadors, inclòs el Cap.

b) Complement per destinació del lloc de treball: DT

Retribueix les funcions vinculades a un lloc de treball en el qual es desenvolupen les seves tasques de forma directa i específica amb projectes adreçats a col·lectius de risc elevat: servei d'atencions, aula de suport UEC.

c) Complement per experiència professional: EP

Remunera les habilitats per resoldre correctament les competències requerides en un determinat lloc de treball. Aquesta experiència començarà a comptar des del primer contracte amb l'entitat i la temporalitat serà la suma dels diferents períodes contractats. L'escalat del complement EP serà:

Tipus 1: més de 144 mesos.

Tipus 2: més de 72 mesos.

Tipus 3: més de 36 mesos.

d) Complement per disponibilitat: DI

Remunera a treballadors/es a qui el desenvolupament de les seves tasques implica uns desplaçaments reiterats i una assistència a reunions de treball i altres de caràcter institucional relacionades amb les seves funcions.

e) Complement personal: CP

A efectes de regularitzar econòmicament les possibles diferencies per circumstàncies personals descrites en la clàusula d'absorció es crea l'actual complement que en qualsevol cas serà compensat progressivament e integrat en les futures revisions salarials amb possibles increments que puguin existir amb caràcter col·lectiu, per la seva categoria i/o pel seu específic lloc de treball.

f) Complement per ajudes familiars: AF

L'ajut es percebrà per cada fill de l'empleat, des del mes següent al del naixement i fins el mateix mes de complir l'edat de 21 anys.

Article 13. Gratificacions extraordinàries i abonament

Durant la vigència d'aquest Conveni hi hauran dues pagues extraordinàries d'import equivalent cadascuna al salari base, que s'abonaran de forma prorratejada mes a mes.

Per al personal de nivell A i B amb una antiguitat superior a 2 anys en el primer dia de l'any en curs, hi haurà una altra gratificació per productivitat, que remunera l'esforç i dedicació del personal dels nivells senyalats per a l'obtenció dels objectius relacionats amb el desplegament del Pla estratègic de CDU i el grau de compliment de les funcions relacionades amb les respectives categories.

Per poder aconseguir la gratificació de productivitat l'empleat haurà de signar el document d'objectius i reptes proposat per la direcció o pel cap respectiu, abans de finalitzar el mes de gener de cada any.

L'avaluació i la valoració de la gratificació de productivitat pels empleats de nivell A ho farà el director diocesà, respecte al personal de nivell B, també ho farà el director diocesà prèvia proposta del coordinador/a general.

La quantia d'aquesta gratificació serà variable i com a màxim un import equivalent a una paga del salari base respectiu i proporcional a la taula de valoració obtinguda de 0 a 10, segons detall:

Compliment funcions assignades segons Conveni: valoració de 0 a 4.

Obtenció de 4 objectius diferents: 1, 50 per cada objectiu.

Aquesta gratificació serà abonada en el primer abonament de nòmina de l'any següent al període del pacte senyalat.

Article 14. Revisió salarial

Les taules seran fixes fins 31-12-2015. A partir d'aquesta data es revisaran, en el mes de gener de cada any, sols el concepte de salari base per l'equivalent del percentatge fixat pel consell per als Assumptes Econòmics del Bisbat d'Urgell per al personal laic del Bisbat.

Article 14 bis. Clàusula d'inaplicació salarial

El percentatge de revisió salarial establert per la vigència d'aquest Conveni, en concret pels anys 2016 i 2017, tindrà un tractament excepcional en situacions econòmiques problemàtiques de CDU, pel que es deixarà d'aplicar la revisió salarial pactada en el l'article 14.

Circumstancies de no aplicació revisió salarial:

a) Disminució de més del 25% respecte exercici anterior a la revisió, de la suma total dels convenis i subvencions amb organismes públics

b) Noves regulacions administratives que obliguessin a un increment de personal superior al 10% respecte exercici anterior a la revisió

La direcció de CDU comunicarà per escrit al representant legal del treballadors les raons justificatives de la decisió de no aplicar la revisió salarial, el temps de no aplicació de la revisió i la documentació necessària per justificar la decisió presa.

Una copia d'aquesta comunicació es remetrà necessàriament a la comissió paritària del Conveni.

Durant 10 dies naturals posteriors a la comunicació, ambdues parts intentaran acordar les condicions de no aplicació de la revisió salarial.

Una copia de l'acord es remetrà a la comissió paritària i en cas de desacord es comunicarà a la comissió paritària del Conveni per resoldre en els 10 dies següents.

Article 15. Liquidació i pagament del salari

El salari s'abonarà l'últim dia hàbil de cada mes mitjançant transferència bancària. Cada treballador/a disposarà del seu rebut de nòmina via correu electrònic o portal de l'empleat.

Article 16. Dietes

Els treballadors/res que en l'exercici de l'activitat laboral suportin despeses relacionades amb desplaçament i manutenció seran indemnitzats per aquests conceptes sempre que:

1r. Presentin amb el vist i plau del Director o Coordinador general la factura o rebut justificatiu de la despesa realitzada.

2n. El càlcul del cost del quilometratge serà a raó de 0,25 euros, d'acord amb les distàncies editades pel Mapa oficial de Carreteres de la Generalitat de Catalunya.

Article 17. Assegurances

CDU contractarà una pòlissa d'accidents col·lectius per als seus treballadors/es. Aquesta pòlissa cobrirà la contingència de defunció per accident amb resultat de mort i la contingència d'accident amb resultat d'invalidesa permanent absoluta i també invalidesa permanent total, per un import equivalent a 25.000 euros, ambdues contingències.

CDU rescindirà la cobertura dels seus treballadors/es en el mateix moment que causin baixa a l'empresa.

CDU contractarà una assegurança de responsabilitat civil per cobrir els eventuals danys i perjudicis ocasionats pels seus treballadors/es en l'exercici de les seves funcions. CDU, però, es reserva el dret de repetir contra aquests treballadors/es dita acció en cas de negligència o manca de diligència deguda durant l'exercici de les seves funcions.

CAPÍTOL V

Jornada, horari, descansos, festes i permisos retribuïts

Article 18. Jornada de treball

La durada de la jornada completa a CDU serà de 39 hores setmanals sens perjudici dels treballadors/es que siguin contractats a temps parcial.

Article 19. Horari de treball

L'especificació concreta de l'horari de cada treballador/a vindrà determinada pel seu contracte laboral i quedarà reflectida en la seva fitxa personal que controlarà el coordinador general.

Durant els mesos de juliol i agost, i els dies dia 5 de gener, 24 i 31 desembre, i pels treballadors contractats a temps complet i de forma voluntària podran optar per l'horari intensiu de 8.00 hores fins a les 15.00 hores.

En aquest cas, les hores que manquen fins a completar la jornada de 39 hores setmanals es recuperaran durant l'últim quadrimestre de l'any, pel que cada treballador que opta per la jornada intensiva haurà de presentar el seu calendari de recuperació d'hores abans del dia 10 de setembre corresponent.

Article 20. Descansos

Respecte el descans entre jornades i el descans setmanal, CDU estarà al que estipuli el TRLET.

Respecte el descans anual, aquest serà de 22 dies hàbils distribuïts com queda:

- Període fix: durant el tancament d'activitats en el mes d'agost dels respectius centres de treball, que com a mínim serà de 15 dies.

- Període variable a elecció dels treballadors/es entre:

L'1 de Juliol i el 31 d'agost, el 22 desembre i el 6 gener de l'any següent, i durant la Setmana Santa.

Durant el primer trimestre de l'any es comunicarà les dates de tancament de cada Centre i una vegada comunicat, cada treballador farà la proposta del seu Pla de vacances que no serà en ferm fins l'aprovació de direcció.

Article 21. Festes

Els treballadors/es de CDU gaudiran d'un dia de pont a l'any que vindrà establert a començaments d'any per la Direcció prèvia consulta amb la Delega/da dels treballadors/es de CDU i que pot ser diferent per a cada Centre de treball. El Dijous Sant serà festa no recuperable.

Article 22. Permisos retribuïts

A banda dels permisos retribuïts regulats pel TRLET, els treballadors/es de CDU gaudiran de 2 dies de permisos retribuïts, de lliure disposició, en concepte de assumptes propis.

Caldrà comunicar-ho amb un mínim de una setmana d'antelació al seu cap respectiu.

Article 23. Permisos no retribuïts

Els treballadors/es de CDU podran demanar permís per absentar-se del seu lloc de treball per motius personals greus sense tenir dret a demanar cap tipus de compensació econòmica pel temps que duri aquest permís.

Sens perjudici del que s'estableix en el paràgraf anterior i, excepcionalment per motius greus de salut, el treballador/a que es trobi en aquesta circumstància podrà demanar canvi d'horari a la feina sempre i quan no obstaculitzi el desenvolupament normal, tant de les pròpies responsabilitats com de les responsabilitats alienes.

CAPÍTOL VI

Règim disciplinari

Article 24. Disposició general, tipificació de faltes i graduació

En virtut del que estableix el TRLET sobre el règim de faltes i sancions, CDU tipifica les següents faltes:

1. Faltes lleus.

2. Els retards injustificats per negligència en l'execució de les tasques derivades de la pròpia feina sens perjudici de què, si per aquests retards se'n derivés algun detriment greu per a CDU, aquesta mateixa falta es tipificarà com a greu.

a) La manca d'atenció o l'atenció deficient al públic o als usuaris/es que demandin qualsevol mena d'informació o serveis

b) La manca de puntualitat al lloc de treball. Sens perjudici d'això, les faltes de puntualitat reiterades superiors o iguals a 4 dies en un període inferior a un mes, es tipificaran com a faltes greus

c) Les discussions, els comentaris negatius o crítics sobre la feina o sobre els companys/es que afectin negativament al desenvolupament de les pròpies tasques o de les tasques dels altres

2. Faltes greus

a) L'accés a arxius, bases de dades o qualsevol font d'informació en qualsevol mena de suport físic o virtual alienes a les tasques específiques de cada treballador/a

b) Despatxar en hores de feina assumptes propis, ja sigui de forma telemàtica, telefònica o personalment

c) Les discussions, els comentaris negatius o crítics sobre la feina, sobre els companys/es o sobre l'entorn laboral que impliquin desqualificacions personals o insults vers als altres o qualsevol tipus d'injúria o calúmnia

d) L'absència injustificada al lloc de treball

e) L'abandonament del lloc de treball sense causa justificada

f) La simulació de l'assistència o de la participació d'algun treballador/a al lloc de treball o als actes organitzats per CDU o en els que CDU hi participi mitjançant la utilització fraudulenta de la seva signatura o de qualsevol mena d'identificació falsa

g) El retard injustificat per negligència en l'execució de les pròpies tasques que provoqui algun perjudici greu per a CDU

h) Les manques reiterades de puntualitat al lloc de treball iguals o superiors a 4 dies durant un període inferior a un mes

i) La manca greu de la diligència deguda en l'aplicació de les mesures de prevenció, protecció, seguretat i higiene en el desenvolupament de les pròpies tasques en el marc del que disposa la Llei 31/1995 de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals

j) La reincidència de tres o més faltes lleus durant un període de dos mesos consecutius o tres alterns

k) En relació a l'obligació de la protecció de dades personals entesa, tant de forma genèrica, com de forma específica pel que fa als usuaris, voluntaris, donants, socis o qualsevol d'altre persona vinculada directa o indirectament amb CDU, les que estableix l'article 44.3 de la Llei Orgànica de Protecció de Dades 15/1999, de 13 de desembre com a infraccions greus, concretament:

i) Procedir a la creació de fitxers de titularitat pública o iniciar la recollida de dades de caràcter personal per als mateixos sense autorització de disposició general publicada en el BOE o en el Diari Oficial corresponent

ii) Procedir a la creació de fitxers de titularitat pública o iniciar la recopilació de dades de caràcter personal per als mateixos amb finalitats diferents de les que constitueixen l'objecte legítim de l'empresa o entitat

iii) Procedir a la recollida de dades de caràcter personal sense el consentiment exprés de les persones afectades en els casos en que aquest sigui exigible

iv) Tractar les dades de caràcter personal o utilitzar-les posteriorment amb conculcació dels principis i garanties establert en la present Llei o amb incompliment dels preceptes de protecció que imposin les disposicions reglamentàries de desenvolupament quan no constitueixin infracció molt greu

v) L'impediment o l'obstaculització de l'exercici dels drets d'accés i oposició i la negativa a facilitar la informació que sigui sol·licitada per les persones interessades

vi) Mantenir dades de caràcter personal inexactes o no efectuar les rectificacions o cancel·lacions dels mateixos que legalment procedeixin quan resultin afectats els drets de les persones que la present Llei empara

vii) La vulneració del deure de guardar secret sobre les dades de caràcter personal incorporats a fitxers que continguin dades relatives a la comissió d'infraccions administratives o penals, Hisenda Pública, serveis financers, prestació de serveis de solvència patrimonial i crèdit, així com aquells altres fitxers que continguin un conjunt de dades de caràcter personal suficients per a obtenir una avaluació de la personalitat de l'individuo

viii) Mantenir els fitxers, locals, programes o equips que continguin dades de caràcter personal sense les degudes condicions de seguretat que per via reglamentària es determinin

ix) L'obstaculització de la funció inspectora

x) No inscriure el fitxer de dades de caràcter personal en el Registre General de Protecció de Dades quan hagi estat requerit per a tal fi per part del Director de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades

xi) Incomplir el deure d'informació que s'estableix en els articles 5, 28 i 29 d'aquesta Llei quan les dades hagin estat recaptades per persona diferent de l'afectat

3. Faltes molt greus

a) L'absència injustificada i reiterada al lloc de treball durant dos o més dies hàbils durant un mes consecutiu

b) No rendir comptes o amagar informació rellevant en relació a la cerca, tramitació o gestió tant de subvencions públiques, com d'ajuts privats que ocasionin un perjudici a CDU

c) La utilització en benefici propi d'informació o recursos de CDU

d) El frau, la deslleialtat o l'abús de confiança en la realització de les tasques encomandes

e) La falsificació de documentació interna o oficial

f) La manca molt greu de la diligència deguda en l'aplicació de les mesures de prevenció, protecció, seguretat i higiene en el desenvolupament de les pròpies tasques en el marc del que disposa la Llei 31/1995 de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals

g) La reincidència de tres o més faltes greus durant un període de dos mesos consecutius o tres alterns

h) En relació a l'obligació de la protecció de dades personals entesa, tant de forma genèrica, com de forma específica pel que fa als usuaris, voluntaris, donants, socis o qualsevol d'altre persona vinculada directa o indirectament amb CDU, les que estableix l'article 44.4 de la Llei Orgànica de Protecció de Dades 15/1999, de 13 de desembre com a infraccions molt greus, concretament:

i) El recull de dades de forma enganyosa i fraudulenta

ii) La comunicació o cessió de dades de caràcter personal fora dels casos en què està permès

iii) Recaptar i tractar les dades de caràcter personal als que es refereix l'apartat 2 de l'article 7 quan no hi hagi consentiment exprés de l'afectat; recaptar i tractar les dades referides en l'apartat 3 de l'article 7 quan no ho disposi una Llei o l'afectat no hagi donat el seu consentiment de forma expressa, o violentar la prohibició continguda en l'apartat 4 de l'article 7

iv) No cessar en l'ús il·legítim dels tractament de dades de caràcter personal quan sigui requerit per a tal fi pel Director de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades o per les persones titulars del dret d'accés

v) Tractar les dades de caràcter personal de forma il·legítima o amb menyspreu dels principis i garanties que els sigui d'aplicació quan, amb això, s'impedeixi o s'atempti contra l'exercici dels drets fonamentals

vi) La vulneració del deure de guardar secret sobre les dades de caràcter personal a que fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 7, així com els que hagin estat recaptats per a finalitats policials sense el consentiment de les persones afectades

vii) No atendre u obstaculitzar de forma sistemàtica l'exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació u oposició

viii) No atendre de forma sistemàtica el deure legal de notificació de l'inclusió de dades de caràcter personal en un fitxer

Article 25. Règim de sancions

1. Per la comissió de faltes lleus:

a) Per una falta lleu: amonestació per escrit

b) Per dos o més faltes lleus en un període inferior a 10 dies hàbils: suspensió de treball i sou durant un dia

2. Per la comissió de faltes greus:

a) Per una falta greu: suspensió de treball i sou durant 5 dies

b) Per dos o més faltes greus en un període inferior a 20 dies hàbils: suspensió de treball i sou durant 10 dies

De manera més específica, i per a les infraccions greus comeses en el marc del que tipifica la LOPD 15/1999, de 13 de desembre per aquest tipus d'infraccions, s'aplicaran les sancions estipulades en l'article 45 de la pròpia LOPD.

3. Per la comissió de faltes molt greus:

a) Per una falta molt greu: suspensió de sou i salari durant 30 dies

b) Per dos o més faltes molt greus en un període inferior a 60 dies hàbils: acomiadament disciplinari per incompliment greu i culpable, a més de les causes que específicament recull l'art. 45.2 del TRLET

En aquest darrer supòsit i, si de la comissió d'aquestes faltes se'n derivés algun perjudici greu contra tercers, CDU es reserva el dret a repetir contra el treballador/a les eventuals reclamacions adreçades a CDU en concepte de danys i perjudicis.

De manera més específica, i per a les infraccions molt greus comeses en el marc del que tipifica la LOPD 15/1999, de 13 de desembre per aquest tipus d'infraccions, s'aplicaran les sancions estipulades en l'article 45 de la pròpia LOPD.

Article 26. Prescripció

Les faltes lleus prescriuran als 10 dies, les greus als 20 dies i les molt greus als 60 dies. El temps per a la prescripció començarà a comptar des de que l'empresa va tenir coneixement dels fets i, en tot cas, als 6 mesos de la seva Comissió.

ANNEX 1

Desenvolupament de les tasques i funcions dels diferents nivells de categories i grups professionals

A1. Coordinador/a general

Treballador/a sota la dependència directa del Director Diocesà de CDU o del Secretari General, amb funcions de cap de programes i de recursos humans.

De manera específica té les següents tasques:

a) Dirigir de forma directa, responsable i personal el Pla d'acció de CDU

b) Ostentar la representació legal i institucional de CDU en absència del director diocesà o del secretari general

c) Portar a terme la tramitació i gestió de subvencions públiques, d'ajuts privats o de qualsevol d'altra font de finançament per al compliment de les necessitats socials de CDU

d) Elaborar les memòries internes i coordinar el sistema de gestió de la informació de CDU

e) Planificar els recursos humans que inclou: el desenvolupament i el seguiment del rendiment laboral dels treballadors/es, així com la detecció de necessitats formatives

f) Redactar i presentar la proposta de planificació d'activitats (Programació Anual), com també dur a terme el seguiment i l'avaluació de la Programació Anual i dels projectes aprovats

g) Dirigir el desplegament del Pla estratègic

h) Facilitar suport als caps de centres i coordinadors de programes. Supervisar el funcionament dels diversos centres d'activitats i el desenvolupament dels plans

i) Dirigir el grup de treball Coordinadora CDU i coordinar el manteniment dels manuals de gestió i dels seus arxius informàtics

A2. Administrador/a de recursos

Treballador/a sota la dependència directa del Director Diocesà de CDU o del Secretari General, amb funcions de cap d'administració.

De manera específica té les següents tasques:

a) Dirigir el departament d'administració i secretaria, amb la col·laboració estreta amb el coordinador/a general

b) Vetllar pel compliment efectiu de les normes de prevenció, protecció, seguretat i higiene dels treballadors/es contractats per CDU, en el marc del que disposa la Llei 31/1995 de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals

c) Responsable compliment LOAPD

d) Confecció de memòria econòmica anual per ser aprovada pels òrgans de govern de CDU

e) Elaborar el pressupost anual per ser aprovat pels òrgans de govern de CDU

f) Fer el control de les despeses i el seguiment del pressupost anual

g) Control i confecció de les justificacions econòmiques dels convenis

h) Responsable de l'administració dels recursos humans, materials, econòmics i del compliment de les obligacions tributaries

i) L'arxiu i la custodia de la documentació oficial i administrativa de tota l'organització de CDU

B1. Cap de Centre d'activitats

Treballador/a sota la dependència directa del Coordinador/a general, amb funcions de comandament d'un Centre d'activitats de CDU.

De manera específica té les següents tasques:

a) Dirigir, de forma directa i personal, l'activitat del Centre, conforme les actuacions que proposa el Manual de Gestió de Centres

b) Gestionar de forma responsable els recursos assignats al seu Centre, així com també del personal adscrit

c) Promoure i gestionar les aliances institucionals locals relacionades amb les activitats que es duen a terme en el Centre

d) Dur a termes les tasques assignades de forma directa en el desenvolupament dels projectes del seu Centre

e) Col·laborar de forma proactiva amb les actuacions i tasques proposades pels : Coordinador/a general, coordinador del Pla de formació i voluntariat, i del Pla de comunicació

f) Redactar per la seva aprovació la programació anual d'activitats segons criteris de direcció

g) Participar de forma proactiva en el grup de treball de la coordinadora de CDU

B2. Coordinador/a d'un Pla: de formació i voluntariat, de comunicació

Treballador/a sota la dependència directa del Coordinador/a general, amb funcions de direcció i desenvolupament del Pla assignat.

De manera específica té les següents tasques.

a) Liderar la implantació del Pla aprovat en tots els àmbits de CDU i ser el referent institucional de la temàtica del Pla

b) Gestionar el bon desenvolupament del Pla, amb les tasques i funcions senyalades en el mateix

c) Assegurar el manteniment de les eines de gestió i de la documentació dels seus arxius (carpeta servidor Pla)

d) Coordinar i supervisar els diferents agents que participen en activitats del Pla

e) Elaborar la programació anual d'activitats i d'objectius, conforme les actuacions del propi Pla

f) Elaborar la memòria interna del Pla

g) Participar de forma proactiva en el grup de treball de la coordinadora de CDU

C1. Gestor/a social

Treballador/a sota la dependència directa del Cap de Centre que te la funció de la gestió d'un projecte determinat vinculat a una UMG (unitat mínima de gestió).

De manera específica té les següents funcions:

Realitzar les tasques encomanades utilitzant les eines documentals i els suports informàtics establerts.

Col·laborador directe del cap del Centre.

Dirigir el personal assignat en el projecte.

Confecció informe d'activitats i memòria del projecte assignat.

C2. Monitor/a de projectes

Treballador/a sota la dependència directa del Cap de Centre i/o del Gestor social assignat al projecte.

De manera específica té les següents funcions:

Dur a terme accions encomanades i de suport.

Col·laborar de forma directa amb el seu gestor de projecte.

D1. Auxiliar Administratiu/va

Treballador/a sota la dependència directa de l'administrador/a, destinat al contracte d'aprenentatge.

De manera específica té les següents funcions:

a) Atenció telefònica, telemàtica i personal

b) Recollida i tramesa de correu, fax i servei de fotocòpies

c) Classificació i arxiu de la documentació

d) Tecleig d'apunts comptables, cartes, informes o qualsevol document administratiu

D2. Auxiliar en aprenentatge:

Treballador/a sota la dependència directa del cap de Centre i/o del gestor assignat al projecte.

De manera específica té les següents funcions:

Les tasques especifiques i directes relacionades amb el projecte assignat.

Col·laborar amb el personal assignat al projecte.

ANNEX II

TAULES SALARIALS CDU, ANY 2015

ANNEX III

TAULES SALARIALS CDU, ANY 2016

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

A l'inici de l'any 2016 es concretarà mitjançant un acte explícit de la comissió paritària la concreció de l'increment pactat en article 14 del Conveni.

ANNEX IV

TAULES SALARIALS CDU, ANY 2017

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

A l'inici de l'any 2017 es concretarà mitjançant un acte explícit de la comissió paritària la concreció de l'increment pactat en article 14 del Conveni.

------