Convenio Colectivo de Empresa de CENTRE D ACOLLIMENT I SERVEIS SOCIALS LA SOPA de Girona
Convenios
Convenio Colectivo de Emp... de Girona

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de CENTRE D ACOLLIMENT I SERVEIS SOCIALS LA SOPA de Girona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2010 en adelante

Tiempo de lectura: 47 min

Documento oficial en PDF(Páginas 34-46)

Resolucio de 17 de gener de 2011, per la qual s ordena la inscripcio, el diposit i la publicacio del Conveni col lectiu de treball del Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials, La Sopa, per als anys 2010-2012 (codi de conveni 1701812) (Boletín Oficial de Girona num. 18 de 27/01/2011)

Preambulo

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials, la Sopa, subscrit, d una banda, pels representants del Consorci i, de l altra, pels seus treballadors, el dia 27 de setembre de 2010, i d acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s aprova el Text refós de l Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 199/2007, de 10 de setembre; l article 170.1.j) de la llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l Estatut d Autonomia de Catalunya, i altres normes concordants.

Resolc:

--1

Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials, la Sopa, per als anys 2010-2012 (codi de conveni 1701812) al registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball a Girona

--2

Ordenar-ne el dipòsit a l oficina corresponent d aquests Serveis Territorials.

--3

Disposar que el Conveni esmentat es publiqui en el BOP. Notifiqueu aquesta resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 17 de gener de 2011

Nuria Arnay i Bosch Directora dels Serveis Territorials de Treball a Girona

Text original signat per les parts. Conveni de condicions de treball 2010 - 2012 del personal del Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials

 

CAPITOL I. Condicions generals

 
Article 1. Àmbit d aplicació i naturalesa

El present conveni serà aplicable en tot el seu contingut a tot el personal laboral que presti serveis en el centre de treball, tan en caràcter fix com en caràcter temporal; en aquest darrer cas amb prestació de serveis continuada o acumulada d un període de tres mesos.

Article 2. Àmbit temporal

EI present conveni entrarà en vigor en el moment de la seva signatura per la mesa de Negociació i tindrà vigència des de l 1 de gener de 2010 i fins el 31 de desembre de 2012.

Article 3. Denúncia i pròrroga del conveni

La denúncia del conveni podrà efectuar-se per qualsevol de les parts signants i s haurà de formalitzar per escrit o per qualsevol mitjà que en permeti tenir constància fefaent. Si arribada la data del seu venciment no es produeix cap denúncia, s entendrà prorrogat tàcitament per períodes anuals. Un cop denunciat continuarà en vigor en tots els seus continguts, tan normatius com obligacionals.

Article 4. Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible, i a efectes de la seva aplicació pràctica seran considerades globalment. En el cas que per la jurisdicció laboral, a instància de l autoritat laboral o qualsevol dels afectats, es procedís a l anul·lació d alguns pactes del present conveni, quedarà sense efectes el contingut del pacte afectat, havent de constituir una nova mesa negociadora les parts afectades en el termini de dos mesos a partir de la notificació de la sentència, amb l objectiu de procedir a la re-negociació del seu contingut.

Article 5. Condicions mes avantatjoses i garantia ad personam

Aquest conveni no afectarà les condicions més beneficioses pel personal que siguin vigents en virtut de disposicions legals, normes convencionals o usos i costums. Es respectaran les condicions superiors i més beneficioses que vinguin rebent i gaudint els treballadors en plantilla a la firma del present conveni col·lectiu, ja siguin rebudes aquestes per pacte entre l empresa i els treballadors o per aplicació d un conveni o pacte superior al present.

Article 6. Comissió paritària de seguiment i interpretació

6.1. El present Conveni s interpretarà d acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i en atenció als objectius que es persegueixen en signar-les.

6.2. A l entrada en vigor del conveni, queda constituïda una Comissió Paritària, formada per un representant de l empresa i un representant dels treballadors i treballadores, assistits d un assessor o assessora cada part, com a òrgan d interpretació, seguiment, vigilància, arbitratge i conciliació en els conflictes, així com de desenvolupament dels pactes que s estableixin.

6.3. Aquesta comissió es reunirà en el termini màxim de 15 dies a partir de la convocatòria de qualsevol de les parts i les seves decisions es prendran per unanimitat dels seus membres.

6.4. Els treballadors i treballadores i l empresa s obliguen a sotmetre a la Comissió paritària els conflictes relacionats amb l aplicació del conveni, abans d iniciar qualsevol procediment judicial. la resolució que adopti la comissió serà de compliment obligatori, i s haurà de resoldre en el termini màxim de 45 dies des de la data en que es doni comunicació formal de la qüestió a interpretar.

6.5. la Comissió paritària queda facultada per negociar la introducció de qualsevol canvi legislatiu o reglamentari que es produeixi durant la vigència del present conveni que afecti l articulat o les condicions laborals que aquí es regulen.

Capítol II. Condicions econòmiques

 
Article 7. retribucions

L estructura retributiva del personal del Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials comprendrà els següents conceptes: salari base, antiguitat, complement de destí, complement específic, el complement de responsabilitat i plus d especial dificultat tècnica, en els casos que correspongui. les quanties de les retribucions bàsiques, triennis i nivells de CD seran per a l any 2010 les que figuren en l annex 1. Aquest annex serà actualitzat en cada un dels exercicis de vigència d aquest conveni amb els increments que siguin d aplicació d acord amb les seves clàusules. les retribucions per a cadascuna de les categories per a l exercici 2010 seran les que figuren en l annex 2 del present conveni que contemplen les taules salarials. Aquest annex serà actualitzat en cada un dels exercicis de vigència d aquest conveni amb els increments que siguin d aplicació d acord amb les seves clàusules.

Article 8. Sou i pagues extraordinàries

El sou vindrà determinat pel grup d assimilació que, a nivell de plantilla, tingui establerta la plaça que ocupi el treballador o la treballadora. Els diferents grups d assimilació estan determinats en l art. 76 i el punt segon de la Disposició Transitòria 3ª de la llei 7/2007 de l Estatut Bàsic de l Empleat Públic, i la quantia del sou l estableix anualment la llei de pressupostos generals de l Estat. les pagues extraordinàries seran dues en els tres exercicis de durada del conveni i s acreditaran els mesos de juny i desembre. l import serà la suma del sou base, l antiguitat, el complement de destí, el complement específic, el de responsabilitat i el plus d especial dificultat tècnica. EI treballador o treballadora de nou ingrés percebrà la part proporcional al temps treballat, tan de paga extraordinària com del seu increment.

Article 9. Antiguitat

La valoració de l antiguitat serà en base a triennis i pels imports fixats per als funcionaris i funcionàries en la llei de Pressupostos de l Estat segons els diferents grups. S acreditaran des de la data del primer contracte sempre que existeixi una relació laboral continuada, i sempre que la relació laboral no sigui interrompuda més de 20 dies.

Article 10. Complement de destí

És el concepte retributiu destinat a remunerar el lloc de treball que es desenvolupi. Durant els 3 anys de vigència dels present conveni la distribució del complement de destí serà la següent:

Categoria laboral Director/a ...........................CD 25

Treballador/a Social..................CD 21

Educador/a Social...................CD 21

Administratiu/va....................CD 20

Auxiliar Administratiu/va............CD 17

Treballadora Familiar.................CD 17

1r/a Cuiner/a.......................CD 17

Zelador/a...........................CD 16

2n/a Cuiner/a.......................CD 14

Ajudant/a de cuina...................CD 14

Auxiliar de cuina.....................CD 14

Article 11. Complement específic general

El complement específic està destinat a retribuir les condicions particulars dels llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat. la quantia serà fixada pel Comitè Executiu del Consorci, i figurarà en un catàleg derivat de la plantilla i ordenat per llocs de treball. De l esmentat catàleg se n lliurarà còpia a la representació sindical que, així mateix, rebrà informació de totes les variacions que es produeixin per noves assignacions.

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

S estableix un complement d especial dificultat tècnica amb caràcter general per a tot el personal del Centre d acolliment, per un import de 56,25 euros mensuals

Article 12. Complement de polivalència

Per al personal del grup E s estableix un complement de polivalència de 23 61 euros mensuals per compensar les tasques que ocasionalment s han d assumir en el conjunt dels serveis del centre i que no són les pròpies del lloc de treball. En l estudi de funcions que es desenvolupi a través de la relació de llocs de treball s establiran els altres llocs de treball als quals per les seves característiques els pugui ser d aplicació aquest complement.

Article 13. Gratificacions per hores extraordinàries

Es tindrà dret a la percepció d una gratificació extraordinària per un import de 1.100 euros, 1.200 euros, i 1.300 euros per cada un dels exercicis 2010, 2011 i 2012, a percebre el mes de setembre de cada any, i que restarà subjecte a aprovació amb caràcter anual fonamentada en l assoliment dels objectius en el conjunt del Consorci durant l anualitat anterior a la que s efectua el pagament. Aquesta gratificació serà també d aplicació, en la part proporcional que correspongui. A nivell individual, per percebre aquesta gratificació caldrà no haver estat sancionat per una falta greu ferma en expedient disciplinari. Amb caràcter general, caldrà acreditar que s han assolit els objectius del servei en el conjunt del Consorci durant l any anual anterior al del pagament de la gratificació, mitjançant consens amb les dues parts d aquest Conveni, presidència del Consorci i representació sindical, a parts iguals.

Tindran consideració d hores extraordinàries les que excedeixin, en cada cas, de la jornada establerta en aquest conveni, o la pactada en el contracte, en cas de ser inferior. Pel que fa al nombre màxim d hores extraordinàries en còmput anual el present conveni es remet a allò previst en l Estatut dels Treballadors, a excepció del que procedeixi efectuar per raó de forca major, per necessitats estructurals o per major dedicació.

La valoració del pagament dels serveis especials o extraordinaris en el període de vigència del conveni es realitzarà a partir de l aprovació del conveni pel Comitè executiu del Consorci, prenent com a referència les següents quantitats per hora i amb els efectes que s indiquen:

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Hora extra diürna. És l hora extraordinària efectuada fora de l horari normal de treball a partir de les 6 hores i fins les 22 hores. El seu preu incrementa un 50 % el de l hora normal.

Hora extra nocturna. És l hora extraordinària efectuada fora de l horari normal de treball en un dia laborable, a partir de les 22 hores i fins les 6 hores. El seu preu incrementa un 60 % el de l hora normal. Hora diürna festiva. És l hora extraordinària efectuada en dies festius fora de l horari normal de treball a partir de les 6 hores i fins les 22 hores. Es considerarà temps de treball festiu a partir de les 14 hores del dissabte i fins les 22 hores del diumenge.

El seu preu incrementa un 75 % el de l hora normal. Hora festiva nocturna. És l hora extraordinària efectuada en dies festius fora de l horari normal de treball a partir de les 22 hores i fins les 6 hores. Es considerarà temps de treball festiu a partir de les 22 hores del dissabte i fins les 24 hores del diumenge.

El seu preu incrementa un 100 % el de l hora normal.

En el cas que per anualitats successives s acordés l increment del preu de l hora extraordinària, aquest s efectuarà aplicant, per als diferents trams d hora extra que es vulguin revisar, els increments que corresponguin en cada moment d acord amb els articles 12 i 15 dels presents acords sobre el preu de l hora normal establerta per a l any 2010. De comú acord amb el treballador o la treballadora afectat/da, els serveis extraordinaris també es podran compensar amb hores o dies de descans. la compensació serà d 1 hora i mitja per cada hora extraordinària i de 2 hores si els serveis extraordinaris són nocturns o festius. Per les festivitats de Sant Joan, Nadal, Cap d Any i les seves vigílies, l import de l hora extraordinària s incrementarà en un 20 % sobre el preu de l hora extra festiva. la resta de festivitats d acord amb el calendari oficial, en cas que es facin hores extraordinàries, es pagaran al preu normal per aquest concepte.

Article 14. Indemnitzacions per raó del servei.

Dietes les eventuals indemnitzacions per raó del servei s abonaran d acord amb la legislació aplicable als treballadors i treballadores i segons l import que consti en el justificant de despesa que es presenti pel seu abonament, amb un topall màxim segons allò establert en cada moment en la normativa vigent per al grup A 1.

Article 15. Clàusula de revisió salarial

Serà d aplicació al present conveni col·lectiu l IPC de Catalunya. Cada 1 de gener s aplicarà un increment a compte amb el percentatge que fixi la llei de Pressupostos Generals de l Estat, revisant i abonant la diferència retroactivament des de l 1 de gener, en cas que l IPC de Catalunya superi el percentatge anterior. En cas de ser negatiu o bé de creixement 0 l IPC de Catalunya, s aplicarà un 0,5 d increment a tots els conceptes salarials. En el cas que s apliqués la reducció de la despesa pública que afectes a aquest conveni, en el moment que superi aquesta circumstància, tornaran a ser d aplicació les quantitats indicades en aquest conveni.

CAPITOL III. Condicions de treball

 
Article 16. Jornada laboral

La jornada laboral pels anys 2010, 2011 i 2012 és de 36 hores setmanals.

1. Jornada reduïda Hi ha diversos llocs de treball amb diferents dedicacions reduïdes. Aquests treballadors percebran les seves retribucions proporcionalment a la jornada que realitzen. l establiment de les jornades dels treballadors implicarà la màxima flexibilitat per a l adequació dels horaris i torns de treball als requeriments de la prestació del servei d acord, amb les necessitats del Centre i la millora dels serveis als usuaris. Anualment, en el primer mes de cada any, s elaborarà per la comissió paritària un calendari en el qual s establirà la distribució horària dels llocs que per les seves característiques així ho requereixin. Un cop determinat, serà exposat en el tauler d anuncis en el termini màxim de set dies.

Article 17. major dedicació

La determinació de jornades de major dedicació i la seva compensació s efectuarà, si s escau, i a proposta del Consorci, en aquells llocs de treball que per necessitats del servei, aquest s hagi de realitzar fora de la jornada ordinària del centre.

Article 18. Reduccions de jornada i conciliació vida personal familiar i laboral

Al personal del Centre d Acolliment i Serveis Socials els seran d aplicació les condicions de reducció de jornada establertes a la llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya. Elpersonal, per lactància d un fill menor de nou mesos, tindrà dret a una hora d absència del treball, que podrà dividir en dues fraccions. Es podrà substituir aquest dret per una reducció de la seva jornada en mitja hora amb la mateixa finalitat. Aquest permís podrà ser utilitzat per la mare o el pare en el cas que tots dos treballin. Alternativament a les condicions regulades legalment per a l alletament, les empleades i empleats podran optar per acumular al permís de maternitat o paternitat quinze dies laborables de permís retribuït que tindrà les mateixes consideracions que el permís de maternitat o paternitat, i les mateixes garanties a efectes de reserva de lloc de treball. les treballadores i treballadors que per raó de guarda legal tenen cura directa d un infant de menys de 8 anys, o d una persona disminuïda psíquica, física o sensorial que no fa cap activitat retribuïda, i també els que tenen a càrrec directe seu un o una familiar, fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, amb una incapacitat o disminució reconeguda de més del 65 % que en depèn i en requereix una dedicació especial tenen dret a una reducció d un terç o de la meitat de la jornada de treball, amb una percepció del 80 % o del 60 % de la retribució íntegra, respectivament. En el supòsit de reducció d un terç de la jornada de treball per raó de guarda legal d un infant, els treballadors i les treballadores tenen dret a percebre el 100% de la retribució fins que l infant tingui un any com a màxim. Per a obtenir aquesta reducció de jornada de treball, el treballador o la treballadora ha de presentar la sol·licitud a partir del moment en què es reincorpora al treball després del permís per maternitat que regula l article 21. Dintre de la jornada laboral es té dret a una pausa diària de 25 minuts. Aquest període de temps es podrà distribuir lliurement sempre que quedin ben cobertes les necessitats del servei. El Consorci habilitarà una zona de descans per al personal de l equipament. reducció de jornada per a les víctimes de violència de gènere. les treballadores a les quals s aplica aquest conveni que siguin víctimes de la violència de gènere, poden gaudir d una reducció d un terç o de la meitat de la jornada de treball, amb la percepció del 80% o del 60% de la retribució respectivament, per a fer efectiva llur protecció o llur dret a l assistència social íntegra.

Article 19. Calendari laboral

El calendari laboral pels anys 2010, 2011 i 2012 serà l establert per la Generalitat de Catalunya, a més dels 2 dies de festa local de Girona.

Article 20. Vacances

El període de vacances anuals serà de 24 dies laborables comptats de dilluns a divendres. En aquells casos que no s hagi completat l any de treball efectiu, es tindrà dret a la part proporcional que correspongui en funció del temps efectivament treballat. Durant els tres primers mesos de cada any s elaborarà el calendari de vacances per al personal del Centre, i en tot cas, amb un mes d antelació respecte del primer període de vacances que hagi de ser objecte d aprovació. les vacances han de gaudir-se durant l any natural, preferiblement de juny a setembre, no essent possible acumular-les a anys següents ni poden ser compensables econòmicament, excepte els casos de liquidació per finalització de la relació laboral. Per això, qualsevol que sigui la causa, el no gaudiment durant l any natural suposa la pèrdua de les mateixes o de la fracció pendent de gaudiment. Només es podran posposar a l any següent, per mutu acord de les parts. En compliment del que disposa l article 59 de la llei d Igualtat, quan el període de vacances coincideixi amb una incapacitat temporal derivada d IlT de l embaràs, part o lactància natural, o amb el permís de maternitat o paternitat, o amb la seva ampliació per lactància, la treballadora tindrà dret a gaudir les vacances en data diferent, encara que hagi acabat l any natural al qual corresponen.

Article 21. Permisos

Al personal del Centre d Acolliment i Serveis Socials els seran d aplicació les condicions de permisos establertes a la llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya. El personal del Consorci Centre d Acolliment podrà disposar dels següents dies de permisos, excepte si hi ha alguna modificació derivada de la normativa legal aplicable:

1. Preceptius i justificats. En tots els casos recollits en aquest apartat, la concessió dels permisos justificats quedarà condicionada a la presentació a la Direcció del Centre de la justificació oportuna. En cas contrari, els permisos seran considerats d assumptes propis.

1.1. Per naixement d un/a fill/a 5 dies laborables i per l adopció o acolliment permanent o pre-adoptiu d un o una menor, 5 dies laborables. En cas de part, acolliment o adopció múltiple el permís serà de 5 dies laborables per cada fill o menor.

1.2. Per la mort, l accident, la malaltia greu o l hospitalització d un o una familiar fins al 2n. grau de consanguinitat o afinitat, fins a

4 dies en funció del parentesc i si hi ha o no desplaçament, d acord amb el següent: 4 dies: familiars fins a 2n grau si hi ha desplaçament.

3 dies: familiars de 1r grau sense desplaçament.

2 dies: familiars de 2n grau sense desplaçament.

Els dies de permís d aquest apartat seran dies laborables. Quan la durada de la situació sobrepassi els dies màxims de permís, es podran sol·licitar de forma no continuada sempre que es planifiqui amb el servei del qual depengui el treballador o treballadora i entre el primer i l últim dia de permís no transcorri un període superior a quinze dies naturals. Cada procés només donarà opció a un permís dintre d un mateix any natural. En el cas que durant un procés es gaudeixi de permís per malaltia greu o hospitalització es produeixi la mort del causant, s interromprà aquest permís i es podrà gaudir del corresponent per defunció.

1.3. Per trasllat de domicili es concediran de 2 a 4 dies laborables. Els criteris per a la determinació del nombre de dies s establiran en funció de la distància a què es realitzi el trasllat. Girona, Salt, Sarrià o

Distància inferior a 5 Km: 2 dies

Distància superior a 5 Km: 3 dies

Distància superior a 25 Km: 4 dies

Per concórrer a exàmens eliminatoris o finals en centres oficials es disposarà de permís durant el dia de realització de les proves, encara que no coincideixi amb l horari laboral sempre que l examen sigui posterior a l horari de treball.

S atendran les peticions de permís que formulin les persones que realitzin torns de nit quan l examen tingui lloc el matí del dia següent. En tots els casos s haurà d acreditar el centre on s ha realitzat l examen, la matèria o assignatura, l assistència a la prova, i l hora de començament.

1.4. Pel temps indispensable perquè el treballador o treballadora pugui assistir a visites i proves mèdiques justificades.

1.5. Pel compliment de deures de caràcter públic o personal, durant el temps indispensable per dur-los a terme.

1.6. Per realitzar funcions sindicals, de formació sindical o de representació del personal, en els termes que es determinen reglamentàriament. Els interessats i les interessades hauran de comunicar-ho, prèviament, al seu/a superior/a immediat/a.

1.7. Per maternitat, 16 setmanes sense interrupció, ampliables en el cas de part múltiple en dues setmanes més per cada fill/a a partir del segon/a. El període de permís es distribuirà a criteri de la interessada sempre que 6 setmanes siguin immediatament posteriors al part. En cas de defunció de la mare, el pare podrà fer ús de la totalitat, o en el seu cas, de la part que resti del període de suspensió. No obstant l anterior, i sense perjudici de les 6 setmanes immediatament posteriors al part de descans obligatori per a la mare, en el cas que el pare i la mare treballin aquesta, al iniciar-se el període des descans per maternitat, podrà optar perquè el pare gaudeixi d una part determinada i ininterrompuda del període de descans posterior al part be de forma simultània o successiva amb el de la mare, tret que en el moment de la seva efectivitat la incorporació al treball de la mare suposi un risc per a la seva salut.

1.8. En els supòsits d adopció i acolliment, tan pre-adoptiu com permanent, de menors de fins a 6 anys, la suspensió tindrà una durada de 16 setmanes ininterrompudes, ampliables en el supòsit d adopció o acolliment múltiple en 2 setmanes mes per cada fill o filla a partir del segon/a, comptades a elecció del treballador o la treballadora, be a partir de la decisió administrativa o judicial d acolliment, be a partir de la resolució judicial per la qual es constitueix l adopció. la durada de la suspensió serà, tanmateix, de 16 setmanes en els supòsits d adopció o acolliment de menors majors de 6 anys d edat quan es tracti de menors discapacitats o minusvàlids o que per les seves circumstàncies i experiències personals o que per provenir de l estranger, tinguin especials dificultats d inserció social i familiar degudament acreditables per als serveis competents. En cas que la mare i el pare treballin el període de suspensió es distribuirà a opció dels interessats i de les interessades, que podran gaudir-lo de forma simultània o successiva sempre en període ininterromputs i amb els límits assenyalats. En els casos en que es gaudeixin simultàniament períodes de descans, la suma dels períodes no podrà excedir de les 16 setmanes previstes en els apartats anteriors o de les que corresponguin en cas de part múltiple. Els períodes als quals es refereix el present punt podran gaudir-se en règim de jornada complerta o a temps parcial, previ acord entre l empresa i els treballadors i les treballadores afectats/des, en els termes que reglamentàriament es determinin. En els supòsits d adopció internacional, quan sigui necessari el desplaçament previ dels pares al país d origen de l adoptat o adoptada, el període de llicència, previst per a cada cas en aquest punt 1.8., podrà iniciar-se fins a 4 setmanes abans de la resolució per la qual es constitueix l adopció.

Paternitat: El progenitor o progenitora, sens perjudici del dret al permís per maternitat, té dret a un permís de paternitat de 4 setmanes consecutives, de les quals 15 dies corresponen a la prestació de la Seguretat Social i els 13 dies restants corresponen al permís a càrrec de l Ajuntament derivat de l aplicació conjunta de l EBEP i la llei 8/2006.

El progenitor o progenitora pot gaudir d aquest permís durant el període comprès des del finiment del permís per naixement del fill o filla, des de la resolució judicial per la qual es constitueix l adopció o a partir de la decisió administrativa o judicial d acolliment, i fins que fineixi el permís per maternitat, o també immediatament després del finiment d aquest permís.

El progenitor o progenitora d una família monoparental, si té la guarda legal exclusiva del fill o filla, també pot gaudir del permís de paternitat a continuació del de maternitat.

En els casos de naixement de fills o filles prematurs/es o que, per qualsevol motiu, aquests/tes hagin de romandre hospitalitzats/des després del part, la treballadora o treballador té dret a absentar-se del lloc de treball fins a un màxim de 3 hores diàries, amb la percepció de les retribucions íntegres. En aquests supòsits, el permís de maternitat es pot computar, a instàncies de la mare o, si aquesta manca, del pare, a partir de la data de l alta hospitalària. S exclouen d aquest còmput les primeres 6 setmanes posteriors al part, de descans obligatori per a la mare. S han de tenir en compte les necessitats especials dels treballadors i les treballadores que tenen fills o filles amb discapacitació psíquica, física o sensorial, als/a les quals se ls ha de garantir, com a mínim, més flexibilitat horària, que els permeti conciliar els horaris dels centres d educació especial, o altres centres on el fill o filla discapacitat rebi atenció amb els horaris dels propis llocs de treball, tenint en compte la situació del domicili familiar. A aquests efectes, el treballador o la treballadora gaudeix de 2 hores de flexibilitat horària diària.

Es pot atorgar també als treballadors i treballadores amb fills o filles discapacitats/des un permís retribuït per a assistir a reunions de coordinació ordinària amb finalitat psicopedagògiques amb el centre d educació especial o d atenció precoç on rebi tractament el fill o filla, o bé per a acompanyar-lo/la si ha de rebre suport addicional en l àmbit sanitari. la concessió de les reduccions de jornada que regula aquest article és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol altra activitat econòmica, remunerada o no remunerada, durant l horari que sigui objecte de la reducció.

En els casos en què la concessió de la llicència al treballador o treballadora per raó de comandament, afecti el rendiment del treball d altres treballadors i/o treballadores, s han de prendre les mesures pertinents per a garantir una prestació del servei adequada. En el supòsit que dues persones que presten llurs serveis al sector públic, en qualsevol règim, generin pel mateix fet causant el dret a les reduccions de jornada i als permisos que reconeix el present article, només en pot gaudir una d elles. Això no obstant, aquest dret pot ésser exercit per les dues persones alternativament mentre es mantingui el fet causant.

1.9. Els treballadors i treballadores del centre podran, així mateix, disposar durant l any d un màxim de 10 dies acumulatius i basats en alguns dels següents motius que s han de justificar: matrimoni d un/a familiar fins al 2n, grau de consanguinitat, fins a 3º dies en funció de la distància (1 dia si és a Girona o província, 2 dies a Catalunya, i 3 dies fora de Catalunya).

Visita mèdica d un/a familiar de 1r grau, el temps imprescindible per a la visita o com a màxim 1 dia.

Intervenció quirúrgica d un/a familiar de 1r grau de consanguinitat o afinitat, 2 a 4 dies laborables en funció del tipus d intervenció i del lloc on es realitzi.

Preparació de proves selectives convocades pel Consorci Centre d Acolliment , fins a 2 dies i per un màxim de 2 convocatòries dintre d un mateix any natural.

Els que, ateses les circumstàncies concurrents, superin els dies de permís previstos en els apartats 1.1. i 1.2. Els graus de parentesc s expressen en el document annex núm. 3, del present conveni.

1.10. Permisos per atenció a un/a familiar fins al 2n. grau de consanguinitat o afinitat, que per raons d edat, accident o malaltia no es pugui valer per si mateix. En aquest cas la reducció de la jornada pot ésser de 1/3 o la 1/2, es necessari que la persona que necessiti les atencions no desenvolupi cap activitat retribuïda, i el permís serà amb la deducció proporcional de retribucions. la durada màxima d aquest permís serà de 6 mesos. En el cas que l acumulació dels diferents permisos preceptius i justificats d aquest article en el còmput d un mateix any natural suposi un inconvenient per al correcte desenvolupament dels serveis, l empresa podrà limitar la seva concessió previ informe del servei corresponent i amb el coneixement i conformitat de la Comissió Paritària de temes socials.

2. Preceptius i no justificables

2.1. Els treballadors i treballadores del Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials tindran dret a gaudir, durant la vigència del present conveni, de 9 dies de lliure disposició i 1 dia pel patró dels sense sostre per a cadascun dels contractats. Aquests dies de permís, estaran subjectes a les següents limitacions:

a) No podran acumular-se al període anual de vacances reglamentàries. Caldrà sol·licitar-los amb 7 dies d antelació com a mínim, amb la finalitat de disposar del temps necessari per emetre la corresponent resolució. Aquest termini només podrà ser menor en casos justificats i urgents. la seva concessió quedarà supeditada a les necessitats del servei.

Article 22. Llicències

1. llicència per a estudis. la present llicència, que es concedirà sempre per interès del Consorci, oferirà 3 possibles supòsits:

a) Estudis directament relacionats amb el lloc de treball que s està ocupant. En aquest cas la llicència serà amb el total de la retribució bàsica i els complements propis del lloc de treball.

B) Estudis que tinguin relació amb qüestions de tipus administratiu o tècnic que puguin suposar una millora en la prestació del servei. la llicència es concedirà amb la percepció de la retribució bàsica o mitjançant reducció de la jornada laboral.

C) Estudis que no tinguin relació amb el servei que es presta i que no repercuteixin en la seva millora. la concessió, si el servei ho permet, serà sense retribució. De les llicències que es concedeixin per a aquests casos se n donarà compte als òrgans de representació.

2. llicència per a assumptes propis Prèvia autorització de la Presidència, els treballadors o les treballadores fixos/es podran disposar de llicència per a assumptes propis. l esmentada llicència es concedirà, subordinada a les necessitats del servei, sense cap retribució, implicarà la suspensió del contracte de treball, i la seva durada acumulada no podrà en cap cas excedir de 6 mesos cada 2 anys. Una vegada acabat el període de la llicència, els treballador i treballadores conservaran el dret al reingrés al seu lloc de treball. Es poden concedir llicències, sense retribució, per atendre un/a familiar fins al segon grau, en casos de malalties greus, per a 3 mesos, prorrogables excepcionalment a 3 mesos més.

3. llicència per matrimoni, o formació de parella de fet(demostrada amb certificat de convivència) 15 dies, sense discriminació per raó de tendència sexual.

Article 23. Excedències

Al personal del Centre d Acolliment i Serveis Socials els seran d aplicació les condicions d excedència establertes a la llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya.

1. Voluntària per interès particular, de conformitat amb l establert en la disposició addicional primera de la llei Orgànica 3/2007, de 22 de març de 2007, punt vuit.2, que modifica l art. 46-2 de l Estatut dels Treballadors. la concessió d aquest tipus d excedència serà per a un mínim de 4 mesos i un màxim de 5 anys, sense dret a reserva del lloc de treball. El treballador o la treballadora excedent conserva només un dret preferent al reingrés en les vacants de igual o similar categoria a la seva que hi hagués o es produïssin en l empresa un cop hagi sol·licitat el seu reingrés.

2. Per atendre a un/a fill/a natural o adoptiu/va fins a 3 anys a comptar de la data del naixement. Aquesta situació d excedència serà computable a efectes de triennis, consolidació del grau personal i drets passius. Durant el primer any es tindrà dret a la reserva del mateix lloc de treball que s ocupava. Transcorregut aquest període la reserva serà d un lloc de categoria equivalent, igual nivell i retribució. Excedència voluntària per violència de gènere. les empleades víctimes de violència de gènere, per fer efectiva la seva protecció o el seu dret a l assistència social integral, tenen dret a sol·licitar la situació d excedència sense l obligació d haver prestat un temps mínim de serveis previs i sense que sigui exigible cap termini de permanència en aquesta. Durant els 6 primers mesos tenen dret a la reserva del lloc de treball que desenvolupaven, i aquest període es computarà als efectes dels drets del règim de Seguretat Social que sigui d aplicació. El personal laboral té dret a la suspensió del contracte amb el cobrament de la prestació d atur durant 6 mesos, ampliable fins a 18 mesos, i el personal funcionari té dret a un permís retribuït de salari base, triennis i complement de destinació durant 6 mesos, ampliables fins a 18 mesos.

Quan les actuacions judicials ho exigeixin es pot prorrogar aquest període per 3 mesos, i fins a 18 com a màxim, amb efectes idèntics als assenyalats anteriorment, a fi de garantir l efectivitat del dret de protecció de la víctima, i sens perjudici que es pugui ampliar aquest termini d acord amb el que disposi la normativa sobre violència de gènere.

El període de qualsevol tipus d excedència computa als efectes de reconeixement de triennis, i de consolidació del grau personal i del sistema de previsió o drets passius.

Qualsevol condició no especificada en els articles: 21 Permisos, 22 llicències i 23 Excedències, queda recollida en la llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya.

Article 24. Règim disciplinari

El règim disciplinari per al personal del centre serà, sens perjudici de les exigències procedimentals fixades en la normativa laboral, l establert en l Estatut del Treballadors i el reglament de Personal al Servei de les Entitats locals. la intervenció de la representació sindical en el règim disciplinari, tindrà lloc en el moment de l audiència a l interessat o interessada i en el moment de la proposta de resolució i podrà estar present en les diligències de les declaracions i la pràctica de proves.

Capítol IV. Plantilla de personal i provisió de llocs

 
Article 25. Plantilla de personal

L aprovació de la plantilla de personal i la relació de llocs de treball és competència de la Junta General del Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials que, almenys, aprovarà ambdós documents cada any. De la plantilla de personal i la relació de llocs de treball se n enviarà còpia a la representació sindical del Centre d Acolliment.

Article 26. Selecció de personal

La selecció del personal es farà d acord amb el règim jurídic aplicable en cada cas, i es respectaran sempre els principis d igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. Els sistemes normals de selecció seran els d oposició, concurs-oposició o concurs. Un representant sindical ostentarà la facultat d assistir a les reunions, en qualitat d observador, amb veu i sense vot.

Article 27. Promoció interna

El personal del Consorci Centre d Acolliment tindrà dret a la promoció interna, consistent en canvi de grup, sempre que compleixi les condicions inherents a les places a què aspira i superi les proves corresponents. El sistema a utilitzar serà, amb caràcter general, el concurs-oposició. D aquestes convocatòries se n farà difusió a tot el personal del centre. A través de la formació contínua s establiran barems de puntuació que podran integrar-se en la valoració de la formació en la fase de concurs dels processos de promoció interna. Els continguts i valoració d aquesta formació es desenvoluparan en el marc de la comissió paritària prevista en l article 6 d aquest conveni.

Capítol V. Condicions socioeconómiques

 
Article 28. Ajudes familiars

El Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials atorgarà una sola ajuda per l import que s indica a continuació, o dues del 50 % de l import previst, si són 2 els i les treballadors/es que acreditin el dret, en cadascun dels casos següents:

A. Per naixement de cada fill/a o adopció d un menor de 5 anys: 300,00 euros

A.1. Per naixement de cada fill/a o adopció a partir del tercer fill/a inclòs: 400,00 euros

B. Per matrimoni o formació de parella (demostrat amb certificat de convivència): 450,00 euros

C. Per mort d un/a familiar de 1r grau de consanguinitat i 1r grau d afinitat si es demostra la convivència: 350,00 euros

Altres ajudes: Audiòfons, despeses mèdiques per malalties cròniques, medicaments no subvencionats i despeses per alimentació especial.

S estableix una ajuda econòmica màxima de 100 euros anuals per persona pels següents motius: Despeses derivades de la prescripció d audiòfons als treballadors i treballadores del Centre d Acolliment Despeses mèdiques no subvencionades per malalties cròniques dels treballadors i treballadores del Consorci i dels familiars que convisquin amb ells/es i a les seves expenses. Despeses per medicaments no subvencionats que siguin prescrits pels serveis públics de salut als treballadors i treballadores del consorci als familiars que convisquin amb ells i a les seves expenses, que siguin necessaris pel tractament específic de dolències que surtin dels paràmetres de les malalties comunes i no puguin ser substituïts per altres medicaments genèrics o similars.

En cas que un mateix treballador o treballadora del Consorci Centre d Acolliment sol·liciti ajuda per més d una de les situacions exposades anteriorment, només tindrà dret a una ajuda màxima de 100 € anuals. Totes les sol·licituds hauran de justificar-se documentalment a través de les prescripcions dels serveis públics de salut i de les corresponents factures de les despeses.

Article 29. Fons per a estudis

El Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials atendrà les peticions d ajuda per estudis dels treballadors i dels seus fills, que s abonaran d un sol cop mitjançant una convocatòria anual que s efectuarà durant el mes d octubre per al curs que s inicia i pels següents imports: A. Ajuda per a estudis dels fills/es dels/de les treballadors/es dels grups:

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

A les prestacions esmentades els serà d aplicació la clàusula de revalorització en funció de l IPC de Catalunya. Ajudes per estudis en Escola d adults per realitzar cursos pont per a fills i filles menors o que convisquin en el domicili dels pares i no disposin de recursos propis (2) fins a:

Grup E

Grup C/D

Grup A/B

120,00 euros

100,00 euros

90,00 euros

En el cas de ser 2 els treballadors/es que poden optar per alguna d aquestes ajudes, s atorgarà una única ajuda per fill en concepte de fons per a estudis.

B. Ajuda per a estudis dels/de les treballadors/es:

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

C. Beques per a orfes de treballadors i treballadores morts/es en actiu, fins que compleixin 16 anys, i per les quantitats establertes per a educació primària. Totes les ajudes i quantitats establertes en aquest article tindran efecte per a totes les situacions i o despeses generades a partir del curs 2010/2011. Aquestes ajudes tindran la consideració d extrasalarials, excepte si ha una disposició legal en sentit contrari. Totes les ajudes sol·licitades hauran d anar acompanyades dels documents justificants. En el cas que la despesa justificada sigui inferior a les quantitats de les ajudes determinades anteriorment, es pagarà com a màxim l import que es justifiqui. Totes les ajudes referents als fills o filles quedaran augmentades en un 100% en el cas de que s acrediti el grau de discapacitació.

Article 30. malaltia o accident

En cas de malaltia o accident (laboral o no), el Consorci Centre d Acolliment abonarà el 100 % de la mensualitat des del primer dia i mentre duri l IT) El comunicat de baixa s haurà de presentar dins els 3 primers dies del període de baixa. la confirmació de les esmentades baixes s efectuarà setmanalment. Quan hi hagi constància d un ús indegut de la baixa, el Consorci, previ avis a la representació sindical, aplicarà la legislació sancionadora corresponent. El Consorci podrà disposar, respecte dels seus treballadors i treballadores, les visites mèdiques que consideri oportunes amb els serveis que tingui concertats per controlar l absentisme laboral.

Article 31. Assegurança per mort i incapacitat permanent absoluta

El Consorci Centre d Acolliment garanteix per a tot el personal subjecte al present conveni la cobertura, mitjançant la contractació d una pòlissa d assegurança, en relació a les següents contingències: mort per qualsevol causa 25.000 euros mort per accident per qualsevol causa 50.000 euros Incapacitat absoluta per a tot treball 25.000 euros Incapacitat absoluta per a tot treball per accident per qualsevol causa 50.000 euros Igualment es garanteix la cobertura de la responsabilitat civil derivada de l actuació del personal en compliment d un servei encomanat pel Consorci, mitjançant els/les seus/es responsables directes.

Article 32. Indemnització per incapacitat total per a la professió habitual

Es garanteix la cobertura, mitjançant la contractació d una pòlissa d assegurança, d un capital de 22.000 euros en el supòsit d incapacitat total per a la professió habitual i sempre que això motivi una desvinculació de la relació laboral amb el Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials. l esmentada quantitat serà deduïda de la que li pogués correspondre en el cas que la incapacitat es transformés en absoluta. l esmentada pòlissa tindrà efectes amb les noves quanties a partir del mes següent a la signatura del conveni.

Article 33. Bestretes de retribucions

Els treballadors i treballadores de la plantilla que ho necessitin poden demanar una bestreta de les seves retribucions fins a un màxim de 3.000,00 euros, a retornar amb descomptes a la nòmina en un màxim de 36 mensualitats improrrogables.

Tindran preferència les sol·licituds destinades a qüestions mèdiques no cobertes pel sistema general de la Seguretat Social, compra o rehabilitació d habitatge, pagaments improrrogables de la unitat familiar, etc. prèvia justificació corresponent. Es prendran com a referència els següents criteris: Situació econòmica del treballador o treballadora en funció del grup en què estigui inclòs en la plantilla, i nombre de familiars al seu càrrec. major facilitat de concessió com més petita sigui la quantitat sol·licitada. Serà preferent la petició en la qual s estableixi un període de devolució inferior als que es consideren com a norma general, i que són:

Fins a 3.000 euros, a retornar en un màxim de 36 mensualitats.

Fins a 2.500 euros, a retornar en un màxim de 30 mensualitats.

Fins a 2.000 euros, a retornar en un màxim de 24 mensualitats.

Fins a 1.500 euros, a retornar en un màxim de 18 mensualitats.

Fins a 1.000 euros, a retornar en un màxim de 12 mensualitats.

Quantitats inferiors, a retornar en un màxim de 6 mensualitats.

Així mateix, no es concediran bestretes si se n ha concedit una altra anteriorment i no han transcorregut sis mesos des del seu total reintegrament. El nombre de bestretes concedides anteriorment i la quantitat, serviran com a criteri desfavorable davant les peticions de personal que ho demanin per primera vegada. En circumstàncies molt especials, la comissió estudiarà la possibilitat d ampliar el límit màxim de la quantia. En tot cas, el treballador o treballadora haurà d acreditar la despesa amb les factures corresponents. S estableix un límit anual de 6.000 euros per atendre aquest tipus d ajudes per cada un dels exercicis 2010, 2011 i 2012.

Article 34. Jubilació parcial

El Consorci Centre d Acolliment admetrà les sol·licituds de jubilació parcial que efectuïn els treballadors i treballadores, dintre dels termes que en cada moment estableixi la normativa vigent en aquesta matèria.

Article 35. Formació

Es reconeix la formació com un dret i un deure dels treballadors i de les treballadores. El Consorci els la proporcionarà i els la facilitarà. Cada treballador o treballadora tindrà dret a 40 hores anuals de formació a càrrec de l empresa. El Centre d Acolliment facilitarà als treballadors i treballadores realitzar estudis per a l obtenció d un títol acadèmic o professional mitjançant la distribució de la jornada, la preferència en elegir torns, hores a canvi de vacances, o reducció de jornada i retribució, en la mesura que el servei ho permeti. El Centre d Acolliment facilitarà als qui ho necessitin l assistència a cursos de Formació Permanent d Adults. El Centre d Acolliment facilitarà la formació dels diversos col·lectius organitzant cursos propis o afavorint l assistència a d altres d externs. la formació del personal s efectuarà a través de la pròpia empresa o mitjançant concert amb centres oficials o reconeguts. la formació s impartirà, segons els casos, dins o fora de la jornada laboral. l assistència del personal serà obligatòria quan s imparteixin cursos en hores de treball. En la comissió paritària s establirà el nivell de compensació dels cursos amb l horari laboral en funció de la seva relació amb els respectius llocs de treball. la formació impartida amb caràcter obligatori per part de l empresa sempre serà a compensar. Tindrà preferència per a l assistència a cursos el personal que hagi participat en menys ocasions en la formació contínua, i aquelles persones que estiguin desenvolupant un lloc de treball relacionat amb l objecte del curs.

Article 36. Seguretat i salut en el treball

S estarà a allò que preveu la legislació vigent sobre salut laboral i previsió de riscos laborals i especialment en la llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals i normes de desenvolupament. EI centre efectuarà al personal una revisió mèdica anual adequada a les seves característiques laborals.

Article 37. Pla d igualtat

El Centre d Acolliment elaborarà un Pla d Igualtat destinat a adoptar mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre dones i homes. El Pla d Igualtat fixarà els objectius d igualtat a assolir, les estratègies i pràctiques a adoptar per a la seva consecució, així com l establiment de sistemes eficaços de seguiment i avaluació dels objectius fixats. Es garanteix l accés dels representants legals dels treballadors i treballadores a la informació sobre el contingut del Pla d Igualtat i l assoliment dels seus objectius, sens perjudici del seguiment de l aplicació de les mesures del Pla d Igualtat que es pugui establir en la Comissió Paritària.

Article 38. roba de treball

El lliurament de roba de treball al personal de cuina es portarà a terme cada any.

Article 39. Assistència jurídica

El Consorci Centre d Acolliment garantirà l assessorament permanent i la defensa jurídica de tots els treballadors i treballadores que com a conseqüència de la seva activitat laboral tinguin algun litigi amb qualsevol persona física o jurídica aliena al propi Centre d Acolliment, així com el pagament de les costes judicials i la tramitació dels recursos contra sentències que no es considerin satisfactòries.

Capítol VI. Condicions sindicals

 
Article 40. Drets sindicals

Els drets sindicals i les competències són els reconeguts per la legislació vigent: Estatut dels Treballadors i el seu desenvolupament, llei Orgànica de llibertat Sindical, llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva, i altres disposicions que hi siguin d aplicació, a més del que es descrigui en l articulat d aquest conveni.

Article 41. Garanties i crèdit horari

EI delegat/da de personal tindrà dret a quinze hores mensuals de crèdit sindical per a l exercici de les seves funcions de representació. EI delegat/da de personal haurà de comunicar a l empresa amb caràcter previ els períodes de temps en que farà ús d aquest crèdit horari.

CAPITOL VII. Disposicions

Disposició addicional.

En contemplació de la llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, entrada en vigor el passat 24 de març de 2007, aquest Conveni col·lectiu estarà a allò que disposa dita llei Orgànica i que modifica les disposicions legals fins ara vigents.

Disposició final.

Una vegada signat el conveni per ambdues parts i aprovat pel Comitè Executiu del Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials, es remetrà als serveis territorials de treball a efectes de registre, publicació en el BOP, i entrada en vigor. Els seus efectes seran a partir del dia següent de la seva signatura, a excepció dels articles en que s estableixi un altre termini.

Annex I.

Taula d imports de retribucions bàsiques i complement de destí 2010 G: Grup; SB: Sou Base; T: Trienni

G Any 2010 SB

A2 985,59

C1 734,71

C2 600,75

E 548,47

Complement Destí: Any 2010

Grup A2

Nivell 25 625,07

Nivell 21 498,26

Grup C1

Nivell 20 462,84

Grup C2

Nivell 17 391,92

Nivell 16 368,34

Grup E

Nivell 14 321,06

Annex II.

Retribucions any 2010 del personal del Consorci Centre d Acolliment i Serveis Socials, la Sopa

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Annex III.

Parentesc fins al 2n. grau

En relació amb el treballador o treballadora que ho sol·licita.

Consanguinitat i afinitat

1r.Grau: pares, mares, fills, filles, pares del cònjuge

2n. Grau: avis, avies, germans, germanes, nets, netes, avis del cònjuge, germans del cònjuge, cunyats del cònjuge.

Girona, 2 de juliol de 2010