APROBACIÓN BASES PARA LA CONCESIÓN DE SUBVENCIONES PARA INVERSIONES TURÍSTICAS FINANCIERAMENTE SOSTENIBLES (IFS) A LOS MUNICIPIOS DE LA PROVINCIA DE CASTELLÓN - Boletín Oficial de Castellón de 12-10-2017

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  • Beneficiarios: Administraciones públicas
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04794-2017-U PLANIFICACIÓN

Aprobación bases para la concesión de subvenciones para inversiones turísticas financieramente sostenibles (IFS) A los Municipios de la Provincia de Castellón

La Excma. Diputación Provincial de Castellón, en sesión ordinaria de la Junta de Gobierno de fecha 10 de octubre de 2017, ha aprobado las bases que regirán la concesión de subvenciones en régimen de concurrencia competitiva para inversiones turísticas financieramente sostenible (IFS) a los municipios de la provincia de Castellón.

Así mismo se publican los Anexos y modelos que deberán acompañar a la solicitud o presentarse durante el procedimiento.

La publicación de estas Bases se realiza con anterioridad a la publicación de la convocatoria. Este anuncio no abre plazo de presentación.

BASES PARA LA CONCESIÓN DE SUBVENCIONES EN RÉGIMEN DE CONCURRENCIA COMPETITIVA PARA INVERSIONES TURÍSTICAS FINANCIERAMENTE SOSTENIBLES (IFS) A LOS MUNICIPIOS DE LA PROVINCIA DE CASTELLÓN PARA EL EJERCICIO 2017.

Considerando que, de conformidad con apartado a) del número 1 del artículo 36 de la Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases del Régimen Local, modificada por el artículo 13 de la Ley 27/2013, de 27 de diciembre, de racionalización y sostenibilidad de la Administración Local, es competencia propia de la Diputación, la coordinación de los servicios municipales entre sí para la garantía de la prestación integral y adecuada de los servicios de competencia municipal, a que se refiere el apartado a) del número 2 del artículo 31.

Siendo la información y promoción de la actividad turística de interés y ámbito local, competencia propia municipal, de acuerdo con el apartado h del número 2 del artículo 25, y siendo competencia de las Diputaciones garantizar la prestación de estas competencias, aplicando a tal fin los medios económicos propios de la misma que se asignen, conforme el apartado a) del número uno del artículo 30 del Real Decreto Legislativo 781/1986, de 18 de abril, la Diputación Provincial de Castellón plantea la convocatoria de una línea de subvenciones para la financiación de Inversiones Turísticas Financieras Sostenibles.

Las presentes bases se enmarcan dentro del Anexo I del Plan Estratégico de subvenciones de la Diputación Provincial de Castellón, en cuanto al objetivo de cooperación económica entre la Diputación de Castellón y los municipios de la provincia y fomento de la inversión en materia de infraestructuras y servicios municipales.

Estás inversiones se financiarán con la aportación de la Diputación Provincial, pudiendo cofinanciarse por parte de los Ayuntamientos. Además este plan será compatible con la aportación de otras administraciones. La aportación de la Diputación Provincial es de 1.700.000,00 € , contemplados en la Aplicación presupuestaria 43200 7624100 (RC 12017000045665).

La consignación de crédito se aprobó mediante acuerdo plenario de fecha 18 de julio de 2017, a través de la Modificación de Crédito 05/2017 de créditos extraordinarios para Inversiones Financieramente Sostenible (IFS) financiadas con el superávit de la liquidación del año 2016 en virtud de la disposición adicional nonagésima sexta de la Ley 3/2017, de 27 de junio, de Presupuestos Generales del Estado para 2017, que prorroga para 2017 la aplicación de las reglas contenidas en la disposicióna adicional sexta de la Ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, de Estabilidad Presupuestaria y Sostenibildiad Financiera en relación con las `Reglas especiales para el destino del superávit presupuestario` a inversiones financieramente sostenibles, teniendo en cuenta la disposición adicional decimosexta del texto refundido de la Ley reguladora de las Haciendas Locales, aprobado por Real Decreto Legislativo 2/2004.

La mencionada disposición adicional decimosexta, en su apartado 3, permite que las Diputaciones provinciales incluyan como Inversión Financieramente Sotenible el gasto imputable en los capítulos 6 y 7 del estado de gastos de sus presupuestos generales destinado a financiar inversiones que cumplan lo previsto en esta disposición, y se asignen a municipios que cumplan con lo previsto en la disposición adicional sexta e la Ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, o bien, no cumpliendo tengan un plan económico financiero debidamente aprobado y en él se acredite que la inversión no conlleva gastos de mantenimiento.

PRIMERAACTIVIDADES OBJETO DE LA SUBVENCIÓN.

El procedimiento para la concesión de estas subvenciones será el de concurrencia competitiva de conformidad con lo establecido en el artículo 22.1 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

Las presentes Bases de la subvención tendrán por objeto inversiones en actuaciones que supongan gastos de inversión, imputables al Capítulo 6 del presupuesto correspondiente de cada Ayuntamiento destinadas a Inversiones Turísticas Financieramente Sostenibles (IFS) y pretenden conseguir los siguientes objetivos:

Creación de producto turístico en la provincia.

Incentivar la competitividad de la provincia de Castellón como destino turístico.

Las actuaciones que serán objeto de esta subvención son:

1Creación de Producto Turístico a través de la puesta en valor de recursos turísticos para su transformación en producto turístico: aplicados a los gastos de realización, mejora y señalización turística de recursos, infraestructuras e inmuebles sitos en el municipio beneficiario cuyo uso sea turístico. Se entiende por realización de producto turístico la actuación de poner en valor turístico un recurso que, en su estado actual, no sea susceptible de uso por la demanda turística. Los productos turísticos podrán estar basados en recursos naturales, observatorios, centros de interpretación, rutas temáticas, pudiendo incluir la señalización indicativa, direccional y/o la interpretación turística de los mismos siempre y cuando esta última se realice `in situ` en el mismo emplazamiento objeto de actuación de la obra.

2Gestión del patrimonio: aplicados a los gastos de rehabilitación y mejora de infraestructuras e inmuebles afectos al servicio público y uso turístico (museos, edificios sede de congresos y convenciones, oficinas de información turística, edificios históricos, etc), pudiendo incluir la señalización indicativa, direccional y/o la interpretación turística de los mismos siempre y cuando esta última se realice `in situ` en el mismo emplazamiento objeto de actuación de la obra.

3Obras para la prehomologación de senderos municipales. La prehomologación se acredita mediante justificante de registro de entrada de la documentación en la Federación Valenciana de Montañismo, pudiendo incluir la señalización indicativa, direccional y/o la interpretación turística de los mismos siempre y cuando esta última se realice `in situ` en el mismo emplazamiento objeto de actuación de la obra.

4Obras para la realización, mejora y señalización de carriles bici en el municipio así como infraestructuras de uso para los cicloturistas, pudiendo incluir la señalización indicativa, direccional y/o la interpretación turística de los mismos siempre y cuando esta última se realice `in situ` en el mismo emplazamiento objeto de actuación de la obra.

5Obras para la realización, mejora y señalización de centros de bicicleta de alta montaña (BTT) e itinerarios de ámbito municipal, pudiendo incluir la señalización indicativa, direccional y/o la interpretación turística de los mismos siempre y cuando esta última se realice `in situ` en el mismo emplazamiento objeto de actuación de la obra.

6Acondicionamiento de accesos y entornos alrededor de monumentos declarados BIC, parajes naturales, árbol monumental, conjunto histórico artístico y bienes inmuebles inscritos en el catálogo de BIENES DE RELEVANCIA LOCAL, que poseen valores históricos, artísticos, arquitectónicos, arqueológicos, paleontológicos o etnológicos, pudiendo incluir la señalización indicativa, direccional y/o la interpretación turística de los mismos siempre y cuando esta última se realice `in situ` en el mismo emplazamiento objeto de actuación de la obra.

7Obras para la realización, mejora y señalización de recintos de festivales de música así como obras para sus accesos, pudiendo incluir la señalización indicativa, direccional y/o la interpretación turística de los mismos siempre y cuando esta última se realice `in situ` en el mismo emplazamiento objeto de actuación de la obra.

8Señalización indicativa y/o direccional de los recursos turísticos del municipio. La señalizacion podrá comprender un único recurso o integrar varios recursos del municipio en un único proyecto. En caso de que aplique, se realizará según normativa de Plan de Señalización Turística de la Generalitat Valenciana.

Todas las actuaciones objeto de subvención cumplirán los siguientes requisitos:

Debe tratarse de inversiones que cumplan los requisitos exigidos para las inversiones financieramente sostenibles por la disposición adicional decimosexta del texto refundido de la Ley reguladora de las Haciendas Locales, aprobado por el Real Decreto legislativo 2/2004, de 5 de marzo.

A los efectos de esta convocatoria se entiende por recurso turístico todo bien, valor, elemento o manifestación de la realidad física, geográfica, natural, cultural, histórica, gastronómica o social que sea susceptible de generar flujos de demanda de viajeros/excursionistas.

Proyectos destinados a gastos de inversión que sean o se conviertan en reclamo turístico del municipio.

La vida útil de la inversión no debe ser inferior a 5 años.

Los beneficiarios deberán destinar los bienes al fin turístico para el que se conceda la subvención al menos durante 5 años.

Los gastos de mantenimiento de aquellas actuaciones que sean objeto de subvención en esta convocatoria y que requieran gastos de mantenimiento posteriores, serán asumidos por las entidades beneficiarias de dicha subvención.

Esta ayuda no será compatible con otra de la Diputación de Castellón.

Para aquellas actuaciones que por su naturaleza lleven implícita la ejecución de obras en las que se requiera proyecto de ejecución, según la normativa vigente, se podrán incluir los gastos de redacción del Proyecto y dirección de obra. En este caso, el solicitante deberá explicitarlo en su solicitud.

No se contemplarán ayudas para proyectos cuyo coste sea inferior a 20.000 € , incluidos los gastos de párrafo anterior.

Las actuaciones que se subvencionen en el marco de la presente convocatoria no podrán haberse iniciado con anterioridad al día 1 de enero de 2018.

Si la actuación subvencionable es sobre una infraestructura, edificio, suelo, el solicitante de la ayuda deberá presentar certificado de propiedad del inmueble o titulo habilitante.

SEGUNDA.BENEFICIARIOS.

Podrán ser beneficiarios de estas ayudas, todos los Ayuntamientos de la provincia de Castellón que cumplan con los siguientes requisitos:

Cumplan con lo previsto en la disposición adicional sexta e la Ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, o bien, no cumpliendo tengan un plan económico financiero debidamente aprobado y en él se acredite que la inversión no conlleva gastos de mantenimiento.

Hayan obtenido la declaración de Municipio Turístico, mediante Decreto del Consell.

Cada Ayuntamiento de él dependiente podrá presentar una única solicitud que se corresponderá con una actuación.

TERCERA.FINANCIACIÓN.

Las subvenciones en Inversiones Turísticas Financieramente Sostenibles (IFS) para los municipios de la provincia de Castellón se financiarán con la aportación de la Diputación Provincial, pudiendo cofinanciarse por parte de los Ayuntamientos. Además este plan será compatible con la aportación de otras administraciones. La aportación de la Diputación Provincial de 1.700.000,00 € contemplados en la aplicación presupuestaria 43200 7624100 (RC 12017000045665).

CUARTA.SOLICITUDES, PLAZO Y FORMA DE PRESENTACIÓN.

La publicación de las Bases en el Boletín Oficial de la Provincia se realizará con anterioridad a la publicación de la convocatoria. Las solicitudes deberán presentarse en el plazo de un mes desde el día siguiente de la publicación del extracto de la convocatoria en el Boletín Oficial de la Provincia de Castellón.

La presentación de solicitudes por parte de todos los beneficiarios deberá realizarse electrónicamente, de conformidad con lo previsto en el art. 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, a través de correspondiente formulario disponible en la sede de la Diputación de Castellón, accesible a través de la web: http://dipcas. sedelectronica.es dentro del Catálogo de Trámites, en Cooperación y Planificación, Solicitud subvención inversiones turísticas. Cada beneficiario podrá realizar una única petición.

A las solicitudes de inclusión en las presentes ayudas, formuladas por los Ayuntamientos deberá acompañarse la siguiente documentación:

1. Detalle de la actuación a realizar, con el título, importes y desglose de los importes en presupuesto de ejecución por contrata, honorarios de redacción y honorarios de dirección, si los hubiere. Anexo I

2.Acreditación de que se trata de inversiones acordes con lo regulado en la disposición adicional decimosexta del texto refundido de la Ley reguladora de las Haciendas Locales, aprobado por el Real Decreto legislativo 2/2004, de 5 de marzo, y de que se trata de municipios que cumplan con lo previsto en la disposición adicional sexta de la Ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, o bien, no cumpliendo tengan un plan económico financiero debidamente aprobado y en él se acredite que la inversión no conlleva gastos de mantenimiento, de conformidad con el modelo que consta en el Anexo X y Anexo XI a) o b) en función de las circunstancias del solicitante.

3. Certificado del Acuerdo del órgano competente en virtud del cual se formula la petición en el que deberá constar el compromiso de aportación económica en la cuantía que exceda de la cantidad máxima subvencionable (modelo en página web).

4. Declaración responsable sobre peticiones o concesión de subvenciones para las actuaciones, de conformidad con el modelo publicado en la web de la Diputación Provincial de Castellón como `Anexo III`.

5. Acreditación de que el solicitante se encuentra al corriente de sus obligaciones tributarias y con la seguridad social, así como por reintegro de subvenciones, y no se encuentra incurso en ninguna de las prohibiciones para obtener la condición de beneficiario a las que hace referencia el art. 13.2 de la LGS. De conformidad con lo establecido en el art. 24 y 25 del RLGS, su cumplimiento se realizará mediante declaración responsable , según modelo adjunto en ANEXO IV.

En todo caso el órgano gestor de la presente convocatoria solicitará a la Tesorería de la Diputación Provincial informe/certificación acreditativo de que la entidad solicitante se encuentra al corriente de pago de cualquier derecho reconocido al favor de la Diputación o de sus Organismos Autónomos. En caso de resultar negativo, se requerirá a la entidad solicitante para que, en el término de diez días, lo subsane, con la advertencia de que, en caso contrario, se le tendrá por desistida su petición, previa resolución emitida al efecto.

6. Decreto del Consell por el que el municipio obtiene la Declaración de Municipio Turístico.

7. Informe justificativo de la necesidad y oportunidad de la actuación teniendo en cuenta criterios turísticos, así como su adecuación al objeto de la convocatoria, incluyendo una memoria descriptiva de las actuaciones a realizar que deberá incluir los puntos siguientes y en todo caso la información necesaria para evaluar los criterios de valoración de los proyectos:

1. Descripción detallada del proyecto global que incluye la actuación objeto de esta subvención con información suficiente que permita valorar los criterios relacionados con el interés turístico del proyecto. (Ejemplo de un proyecto: Creación de un museo que requerirá la obra en edificio, la señalización del mismo, la contratación de 3 personas para el normal funcionamiento del museo una vez abierto, la creación de un portal web que lo promocione y/o comercialice, si la gestión del mismo se hará por la entidad beneficiaria o se adjudicará a un tercero etc).

2. Descripción detallada de la actuación objeto de subvención, que será la que configure el gasto subvencionable de la misma y que por se una inversión financieramente sostenible deberá imputarse al Capítulo 6 del del Presupuesto del beneficiario (Ejemplo: la obra del museo) que incluya como mínimo:

2.1) Calendario de actuación en el que conste la ejecución de la actuación.

2.2) Croquis de ubicación y plano general de conjunto cuando proceda.

2.3) Dossier fotográfico del objeto, recurso o recursos sobre los que se va a actuar.

2.4) Cuando proceda, certificado de propiedad del inmueble o titulo habilitante.

2.5) Cuando proceda, estudio de impacto medioambiental.

2.6) Cuando proceda, documento acreditativo de que el recurso sobre el que se va a actuar está declarado como Bien de Interés Cultural (BIC), Bien de Relevancia Local (BRL) o cuenta con al gún tipo de protección de los previstos en la Ley 11/1994 de Espacios Naturales Protegidos de la Comunitat Valenciana.

8. Memoria valorada para todas aquellas actuaciones que por su naturaleza (obra), requieran de proyecto técnico. Este proyecto se requerirá junto con la notificación de la concesión de la subvención y se ajustará a lo estipulado en las BASES SEXTA Y SÉPTIMA.

QUINTA.IMPORTE DE LAS SUBVENCIONES Y CRITERIOS DE VALORACIÓN

Se concederán ayudas a todos los Ayuntamientos considerados como beneficiarios, según lo dispuesto en la Base Segunda que formulen la correspondiente solicitud en tiempo y forma. Para la concesión de estas subvenciones se tendrán en cuenta más de un criterio objetivo, de conformidad con lo establecido en el art. 17.3 e) de la ley General de Subvenciones.

Para la valoración de las solicitudes se tendrán en consideración los siguientes criterios. Siendo la puntuación máxima de 100 puntos:

Calidad Técnica y aplicabilidad del proyecto: 25 puntos.

Carácter integral del proyecto: La comercialización final del producto turístico, entendiéndose como tal la venta de entradas para acceder al recurso objeto de actuación, como objetivo a perseguir por la actuación será valorado positivamente: 25 puntos.

Grado de singularidad turística del proyecto o actuación en la provincia de Castellón: 10 puntos.

Repercusión del proyecto o la actuación sobre segmentos específicos de la demanda (turismo accesible, familiar, senior, senderistas, ciclistas, congresistas u otros): 10 puntos.

Eliminación de barreras arquitectónicas para facilitar el acceso al recurso a personas con movilidad restringida: 10 puntos.

Impacto sobre el municipio en términos de creación o mantenimiento de puestos de trabajo. Indicar número de puestos de trabajo que generará o mantendrá el proyecto una vez finalizado. 10 puntos.

Contribución del proyecto a la desestacionalización de la demanda turística: 10 puntos.

Para la puntuación de las solicitudes y la aplicación de cada uno de los criterios anteriores, se distribuirán de la siguiente forma:

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El porcentaje a subvencionar por cada actuación será del 100% con una cuantía máxima subvencionable de 70.000,00 € .

Las subvenciones se otorgarán a los que obtengan mejor valoración entre los que hubieran acreditado cumplir los requisitos. Se establecerá un orden de prelación de mayor a menor puntuación y la distribución de los créditos se hará a los mejor puntuados hasta agotar el crédito.

El gasto subvencionable para las obras será el importe solicitado para cada una de ellas por todos los conceptos (presupuesto ejecución por contrata + honorarios de redacción + honorarios de dirección), debiendo justificar la totalidad del mismo en cada una de las obras para cobrar el total de la subvención concedida. En caso de que el presupuesto solicitado exceda de la subvención concedida, dicho exceso será a costa del Ayuntamiento.

Así mismo, la subvención se minorará proporcionalmente en el caso de baja en la adjudicación, considerando como bajas en la adjudicación, además de las acordadas, las mejoras valoradas ofertadas por los contratistas, circunstancia esta que, en caso de producirse, deberá quedar expresamente reflejada en el acuerdo de adjudicación.

SEXTA.APROBACIÓN, INSTRUCCIÓN Y CONCESIÓN DE LAS SUBVENCIONES.

La gestión del los expediente de esta convocatoria se llevará a cabo por el Servicio de Cooperación Municipal de esta Diputación, que actuará como órgano instructor.

Al objeto de proceder a la concesión de las presentes ayudas se constituirá una Comisión de Valoración integrada por los siguientes miembros:

Presidente: El Diputado de Turismo.

Vocales: La Gerente del Patronato de Turismo y el Jefe del Servicio de Cooperación Municipal.

Secretario: Un funcionario del Servicio de Cooperación Municipal.

La Comisión de Valoración verificará y evaluará las solicitudes presentadas, previo informe emitido por la Oficina Técnica en el que se indique que las actuaciones a subvencionar cumplen con los requisitos de la normativa vigente y de la presente convocatoria. Considerando lo anteriormente dicho la Comisión de Valoración emitirá una propuesta de acuerdo provisional, en los términos del artículo 24.4 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre General de Subvenciones, concediendo un plazo de 10 días a los interesados para formular alegaciones. Posteriormente emitirá informe a la Comisión de Crecimiento Económico, que elevará la propuesta al órgano competente, determinando el importe de la subvención.

El acuerdo de la concesión será trasladado a los Ayuntamientos que resulten beneficiarios tras la propuesta anterior. En el caso de tratarse de Obras, se les requerirá la siguiente documentación para la correspondiente supervisión del órgano gestor:

Proyecto de la obra

Acta de replanteo previo

Declaración responsable del alcalde del ayuntamiento sobre la aprobación del proyecto de obras y de la titularidad/disponibilidad de los terrenos. Anexo V.

La Diputación Provincial se reserva, en todo caso, el derecho de realizar el seguimiento de las obras subvencionadas y las actuaciones de comprobación y control financiero que considere conveniente para garantizar el cumplimiento de la finalidad que determinó la concesión de las subvenciones.

Las cuestiones incidentales que se susciten en el procedimiento de la presente subvención serán resueltas por las correspondientes instrucciones del departamento de Cooperación y Planificación de la Diputación de Castellón.

SÉPTIMA.DEL PROYECTO DE OBRAS.

El proyecto de obras se ajustará en su contenido a las indicaciones que al respecto figuran en el artículo 123 del Texto Refundido de la Ley de Contratos del Sector Público, y artículos del 127 al 138 del Reglamento General de la Ley de Contratos de las Administraciones Publicas, aprobado por Real Decreto 1098/2001, de 12 de octubre.

De acuerdo con la normativa vigente se exigirá el Estudio Geotécnico y de Estudio de Seguridad y Salud de los proyectos a presentar, así como el Proyecto de gestión de Residuos.

OCTAVA.DEL PRESUPUESTO DE LAS OBRAS.

El Presupuesto de las obras incluirá la ejecución por contrata de las mismas y, en su caso, los honorarios de redacción, los honorarios de dirección de obra, de dirección de ejecución de obra y de coordinación en seguridad y salud.

El presupuesto total de las obras se desglosará en los siguientes conceptos:

a) PRESUPUESTO EJECUCIÓN MATERIAL .............................EUROS

b) 13% GASTOS GENERALES....................................................EUROS

c) 6% BENEFICIO INDUSTRIAL ...................................................EUROS

d) SUMA (A+B+C) ........................................................................EUROS

e) 21% IVA SOBRE D ...................................................................EUROS

Presupuesto Ejecución por Contrata...........................................EUROS

f) HONORARIOS DIRECCION OBRA EUROS.

g) IVA 21% SOBRE F EUROS.

SUMA EUROS.

h) HONORARIOS DIRECC. EJECUC. OBRA EUROS.

i) IVA 21% SOBRE H EUROS.

SUMA .................................................EUROS.

j) HONORARIOS COORDINA. SEG. Y SALUD EUROS.

k) IVA 21% SOBRE J EUROS.

SUMA ...........................................................................EUROS.

Total Honorarios ...........................................................EUROS.

Honorarios de Redacción............................................ EUROS.

TOTAL PRESUPUESTO ................................................EUROS.

La cuantía de estos honorarios de dirección y coordinación no deberán superar, en ningún caso, el 5% del presupuesto de ejecución material.

Las subvenciones se conceden por cada uno de los conceptos y por un importe concreto, de forma que la alteración de estos conceptos podrá suponer una minoración en caso de que no se justifique debidamente el total de dicho importe; o bien el Ayuntamiento deberán asumir el mayor importe justificado.

NOVENA.CAMBIOS DE OBRA Y MODIFICACIÓN DE LOS PROYECTOS.

En ningún caso se podrán solicitar cambios de obra una vez concedidas las subvenciones mediante acuerdo del órgano competente.

En cuanto a la modificación de los proyectos, deberán tramitarse de conformidad con lo establecido en la legislación vigente en materia de contratos. Asimismo, una vez iniciadas las obras, los Ayuntamientos, deberán presentar a la Diputación los modificados que hayan aprobado para que ésta de cuenta del mismo al órgano competente. En el caso de que los proyectos modificados supongan un incremento del presupuesto inicial del proyecto, en el certificado de aprobación del proyecto modificado que se remita a la Diputación por parte del Ayuntamiento deberá figurar también la asunción del mayor coste de las obras por parte de éstos

DÉCIMA. OBRAS EJECUTADAS POR PROPIA ADMINISTRACIÓN.

No se permitirá la realización de obras ejecutadas por la propia administración.

DÉCIMO PRIMERA. PLAZO PARA LA LIQUIDACIÓN DE LAS OBRAS.

Las obras incluidas en la presente convocatoria deberán iniciarse a partir del 1 de enero de 2018 y estar finalizadas y comunicadas el 1 de noviembre de 2018.

Los Ayuntamientos, que, excepcionalmente, no puedan cumplir los plazos indicados en el párrafo anterior, deberán remitir a esta Diputación antes del 1 de noviembre de 2018 su petición de prórroga, junto con los motivos que justifiquen la misma suscritos bien por el Técnico Director de las Obras, en el caso de que se trate de motivos técnicos, bien por el Técnico competente (en caso de no tener técnico en la plantilla, por el Funcionario Habilitado) por tratarse de causas de tipo administrativo, para que ésta pueda ser autorizada por la Diputación. En ningún caso se concederán prórrogas más allá del 1 de diciembre de 2018.

El incumplimiento de los plazos fijados en los párrafos anteriores conllevará la incoación del correspondiente expediente sancionador y en su caso, el reintegro de las cantidades percibidas por incumplimiento de las condiciones impuestas con motivo de la concesión de la subvención, sin perjuicio de los demás motivos de reintegro establecidos en el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

DÉCIMO SEGUNDA. RECEPCIÓN DE OBRAS.

Respecto a las recepciones de las obras se estará a lo establecido en el acuerdo de la Junta de Gobierno de fecha 24 de marzo de 2004, en virtud del cual se exime de la obligación de comparecencia de los técnicos de la Diputación Provincial en aquellas obras que hayan sido contratadas por los Ayuntamientos,sin perjuicio de la necesidad de constatar que la recepción de la obra ha sido suscrita por el personal establecido en la normativa de contratación.

Una vez terminadas las obras, los Ayuntamientos remitirán a la Oficina Técnica de la Diputación Provincial de Castellón un proyecto de liquidación con los planos definitivos en soporte digital a los efectos de su incorporación al Servicio de Información Geográfica Provincial.

DÉCIMO TERCERA. JUSTIFICACIÓN Y PAGO DE LAS SUBVENCIONES

PRIMER PAGO:

Una vez adjudicados los contratos, se librará el pago del 75% de la subvención calculada en base al importe de adjudicación, para lo que se requerirá:

Certificado del Acuerdo de adjudicación de contratos

SEGUNDO PAGO:

El 25% restante de la subvención se tramitará al recibirse la documentación que acredite la finalización del objeto de la subvención, con fecha límite el 1 de noviembre de 2018 :

Facturas y, de ser exigible por la normativa contractual adminsitrativa, también certificaciones de obra cuyo concepto deberá coincidir con el objeto de la subvención. En el caso de subvencionar honorarios de redacción de proyectos, dirección de obra, de dirección de ejecución y de coordinación en seguridad y salud, deberán presentarse las facturas emitidas por el facultativo correspondiente.

Certificado del interventor o secretario-interventor del Ayuntamiento acreditativo del detalle de los gastos y facturas identificando su emisor, número, concepto e importe, así como la fecha de aprobación de todos ellos por el órgano competente, mediante el modelo de Justificación de estados Contables para Entidades Públicas, adaptado para esta subvención, con indicación expresa de la naturaleza del IVA soportado por el beneficiario (deducible o no deducible) (Anexo VII).

Acta de recepción de la obra o suministro

Acreditación del cumplimiento de la obligación del beneficiario de colocar en lugar visible un cartel informativo.

En el caso de tratarse de una obra además: Acta de comprobación del replanteo o inicio de las obras, si no se hubiere presentado tras la adjudicación

Una vez presentada esta documentación y tras ser supervisada por la Oficina Técnica, desde el Servicio de Cooperación Municipal se emitirá un Certificado de terminación de las obras que deberá ser suscrito por el Alcalde y el Secretario del Ayuntamiento.

En el plazo de dos meses desde la fecha de pago del 25%, los Ayuntamientos deberán remitir la justificación del pago de los gastos realizados, agrupada para cada una de las obras, mediante el anterior modelo de Justificación de estados Contables para Entidades Públicas, adaptado para esta subvención (Anexo VII), completando la columna de pago efectivo si no se hizo en su día.

Según el art. 37 de la LGS y 89 del RLGS, el incumplimiento total o parcial de la obligación de justificar o la justificación insuficiente conllevará el reintegro de las cantidades percibidas y la exigencia del interés de demora correspondiente, o en su caso, la pérdida del derecho al cobro de la subvención.

No obstante, de conformidad con lo establecido en el art. 17.3.n) de la LGS, cuando el incumplimiento se acerque de forma significativa al cumplimiento total y se acredite una actuación inequívoca tendente a la satisfacción de los compromisos, la cantidad a reintegrar o la pérdida del derecho de cobro se determinará de forma proporcional al importe del gasto no justificado.

DÉCIMO CUARTA.DELEGACIÓN DE COMPETENCIAS

Todas las cuestiones incidentales que se susciten durante la tramitación de la presente subvención para la concesión de subvenciones en Inversiones Turísticas Financieramente Sostenibles para los municipios de la provincia de Castellón se resolverán por Decreto del Presidente.

DÉCIMO QUINTA.PUBLICIDAD DE LAS OBRAS.

Todas las actuaciones incluidas en la presente convocatoria deberán disponer obligatoriamente de un cartel indicativo en el que se informe de las inversiones públicas. La composición y el tamaño del cartel indicador se encuentran a su disposición en la página web www.dipcas.es/logotipos.

La instalación de vallas y demás material informativo en la zona de actuación mientras se realice la obra correrá a cargo de la empresa adjudicataria y cumpliendo las pautas marcadas en www.dipcas.es/logotipos.

En cumplimiento de lo establecido en la presente base todos los Ayuntamientos deberán remitir al Servicio de Cooperación de la Diputación Provincial, un dossier gráfico justificativo del cumplimiento de lo establecido. Dicho documento deberá remitirse a al Servicio de Cooperación junto con la documentación justificativa de la ejecución de la obra. Se podrá proceder a la inspección de lo establecido en la presente base por parte del personal de la Diputación.

DÉCIMO SEXTA - RECURSOS

Contra el acuerdo de aprobación de estas bases, que pone fin a la vía administrativa, podrá interponerse potestativamente recurso de reposición ante el órgano que lo ha dictado, en el plazo de un mes desde el día siguiente al de su publicación; o directamente recurso contencioso administrativo ante los Juzgados Contencioso-Administrativo de Castellón, en el plazo de dos meses contados desde el día siguiente al de publicación.

Todo ello de conformidad con la redacción vigente de los artículos 123 y 124 de la ley 39/2015 de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y los artículos 8, 25 y 46 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción Contencioso-Administrativa, y sin perjuicio de que se puede ejercer cualquier otro recurso que se estime procedente.

DÉCIMO SÉPTIMA.NORMATIVA APLICABLE.

A esta convocatoria le es de aplicación lo dispuesto en:

a) La Ordenanza General de Subvenciones.

b) Las bases de ejecución del Presupuesto provincial.

c) La Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones

d) El Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba su Reglamento.

e) Real Decreto Legislativo 781/86, de 18 de abril, por el que se aprueba el texto refundido de las disposiciones legales vigentes en materia de régimen locall

f) Real Decreto Legislativo 3/2011, de 14 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Contratos del Sector Público.

g) Real Decreto 1098/2001, de 12 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento general de la Ley de Contratos de las Administraciones Públicas.

Lo que se hace público para general conocimiento.

En Castellón, a la fecha de la firma electrónica

EL DIPUTADO DELEGADO,

EL SECRETARIO GENERAL,

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Lo que se hace público para general conocimiento.

EL DIPUTADO DELEGADO EL SECRETARIO GENERAL

* * *

L? Excma. Diputació Provincial de Castelló, en sessió ordinària de la Junta de Govern de data 10 d? octubre de 2017, ha aprovat les bases que regiran la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per a inversions turístiques financerament sostenible (IFS) als municipis de la província de Castelló.

Així mateix es publiquen els annexos i models que hauran d? acompanyar la sol·licitud o presentar-se en el procediment.

La publicació d? aquestes bases es realitza amb anterioritat a la publicació de la convocatòria. Aquest anunci no obri termini de presentació.

BASES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA PER A INVERSIONS TURÍSTIQUES FINANCERAMENT SOSTENIBLES (IFS) ALS MUNICIPIS DE LA PROVÍNCIA DE CASTELLÓ PER A L? EXERCICI 2017.

Considerant que, de conformitat amb apartat a) del número 1 de l? article 36 de la Llei 7/1985, de 2 d? abril, reguladora de les bases del règim local, modificada per l? article 13 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l? Administració local, és competència pròpia de la Diputació, la coordinació dels serveis municipals entre si per a la garantia de la prestació integral i adequada dels serveis de competència municipal, a què es refereix l? apartat a) del número 2 de l? article 31.

Sent la informació i promoció de l? activitat turística d? interés i àmbit local, competència pròpia municipal, d? acord amb l? apartat h del número 2 de l? article 25, i sent competència de les diputacions garantir la prestació d? aquestes competències, aplicant amb aquest fi els seus mitjans econòmics propis que s? hi assignen, conforme l? apartat a) del número u de l? article 30 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d? abril, la Diputació Provincial de Castelló planteja la convocatòria d? una línia de subvencions per al finançament d? inversions turístiques financeres sostenibles.

Les presents bases s? emmarquen dins de l? annex I del Pla estratègic de subvencions de la Diputació Provincial de Castelló, quant a l? objectiu de cooperació econòmica entre la Diputació de Castelló i els municipis de la província i foment de la inversió en matèria d? infraestructures i serveis municipals.

Aquestes inversions es finançaran amb l? aportació de la Diputació Provincial, podent cofinançar-se per part dels ajuntaments. A més aquest pla serà compatible amb l? aportació d? altres administracions. L? aportació de la Diputació Provincial és de 1.700.000,00 € , previstos en l? aplicació pressupostària 43200 7624100 (RC 12017000045665).

La consignació de crèdit es va aprovar mitjançant un acord plenari de data 18 de juliol de 2017, a través de la modificació de crèdit 05/2017 de crèdits extraordinaris per a inversions financerament sostenibles (IFS) finançades amb el superàvit de la liquidació de l? any 2016 en virtut de la disposició addicional norantasisena de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressupostos generals de l? Estat per a 2017, que prorroga per a 2017 l? aplicació de les regles contingudes en la disposició addicional sisena de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d? abril, d? estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera en relació amb les `Regles especials per a la destinació del superàvit pressupostari` a inversions financerament sostenibles, tenint en compte la disposició addicional setzena del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2004.

La mencionada disposició addicional setzena, en el seu apartat 3, permet que les diputacions provincials incloguen com a inversió financerament sostenible la despesa imputable en els capítols 6 i 7 de l? estat de despeses dels seus pressupostos generals destinada a finançar inversions que complesquen amb el que preveu aquesta disposició, i s? assignen a municipis que complesquen amb el que preveu la disposició addicional sisena de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d? abril, o bé, no complint tinguen un pla econòmic financer degudament aprovat i en ell s? acredite que la inversió no comporta despeses de manteniment.

PRIMERAACTIVITATS OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ.

El procediment per a la concessió d? aquestes subvencions serà el de concurrència competitiva de conformitat amb el que estableix l? article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Les presents bases de la subvenció tindran per objecte inversions en actuacions que suposen despeses d? inversió, imputables al capítol 6 del pressupost corresponent de cada ajuntament destinades a inversions turístiques financerament sostenibles (IFS) i pretenen aconseguir els següents objectius:

-Creació de producte turístic a la província.

-Incentivar la competitivitat de la província de Castelló com a destinació turística.

Les actuacions que seran objecte d? aquesta subvenció són:

1Creació de producte turístic a través de la posada en valor de recursos turístics per a la seua transformació en producte turístic: aplicats a les despeses de realització, millora i senyalització turística de recursos, infraestructures i immobles situats al municipi beneficiari l? ús del qual siga turístic. S? entén per realització de producte turístic l? actuació de posar en valor turístic un recurs que, en el seu estat actual, no siga susceptible d? ús per la demanda turística. Els productes turístics podran estar basats en recursos naturals, observatoris, centres d? interpretació, rutes temàtiques, podent incloure la seua senyalització indicativa, direccional i/o la interpretació turística, sempre que aquesta última es realitze `in situ` en el mateix emplaçament objecte d? actuació de l? obra.

2Gestió del patrimoni: aplicats a les despeses de rehabilitació i millora d? infraestructures i immobles afectes al servei públic i ús turístic (museus, edificis seu de congressos i convencions, oficines d? informació turística, edificis històrics, etc), podent incloure la seua senyalització indicativa, direccional i/o la interpretació turística, sempre que esta última es realitze `in situ` en el mateix emplaçament objecte d? actuació de l? obra.

3Obres per a la prehomologació de sendes municipals. La prehomologació s? acredita per mitjà de justificant de registre d? entrada de la documentació en la Federació Valenciana de Muntanyisme, podent incloure la seua senyalització indicativa, direccional i/o la interpretació turística, sempre que aquesta última es realitze `in situ` en el mateix emplaçament objecte d? actuació de l? obra.

4Obres per a la realització, millora i senyalització de carrils bici al municipi, així com infraestructures d? ús per als cicloturistes, podent incloure la seua senyalització indicativa, direccional i/o la interpretació turística, sempre que aquesta última es realitze `in situ` en el mateix emplaçament objecte d? actuació de l? obra.

5Obres per a la realització, millora i senyalització de centres de bicicleta d? alta muntanya (BTT) i itineraris d? àmbit municipal, podent incloure la seua senyalització indicativa, direccional i/o la interpretació turística, sempre que aquesta última es realitze `in situ` en el mateix emplaçament objecte d? actuació de l? obra.

6Condicionament d? accessos i entorns al voltant de monuments declarats BIC, paratges naturals, arbres monumentals, conjunt històric artístic i béns immobles inscrits en el catàleg de BÉNS DE RELLEVÀNCIA LOCAL, que posseeixen valors històrics, artístics, arquitectònics, arqueològics, paleontològics o etnològics, podent incloure la seua senyalització indicativa, direccional i/o la interpretació turística, sempre que aquesta última es realitze `in situ` en el mateix emplaçament objecte d? actuació de l? obra.

7Obres per a la realització, millora i senyalització de recintes de festivals de música, així com obres per als seus accessos, podent incloure la seua senyalització indicativa, direccional i/o la interpretació turística, sempre que aquesta última es realitze `in situ` en el mateix emplaçament objecte d? actuació de l? obra.

8Senyalització indicativa i/o direccional dels recursos turístics del municipi. La senyalització podrà comprendre un únic recurs o integrar diversos recursos del municipi en un únic projecte. En el cas que aplique, es realitzarà segons normativa de Pla de senyalització turística de la Generalitat Valenciana.

Totes les actuacions objecte de subvenció compliran els requisits següents:

Ha de tractar-se d? inversions que complesquen els requisits exigits per a les inversions financerament sostenibles per la disposició addicional setzena del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març.

Als efectes d? aquesta convocatòria s? entén per recurs turístic tot bé, valor, element o manifestació de la realitat física, geogràfica, natural, cultural, històrica, gastronòmica o social que siga susceptible de generar fluxos de demanda de persones viatgeres/excursionistes.

Projectes destinats a despeses d? inversió que siguen o es convertesquen en reclam turístic del municipi.

La vida útil de la inversió no ha de ser inferior a 5 anys.

Els beneficiaris hauran de destinar els béns al fi turístic per al que es concedesca la subvenció almenys durant 5 anys.

Les despeses de manteniment d? aquelles actuacions que siguen objecte de subvenció en aquesta convocatòria i que requeresquen despeses de manteniment posteriors, seran assumits per les entitats beneficiàries de la dita subvenció.

Aquesta ajuda no serà compatible amb una altra de la Diputació de Castelló.

Per a aquelles actuacions que per la seua naturalesa porten implícita l? execució d? obres en què es requeresca projecte d? execució, segons la normativa vigent, es podran incloure les despeses de redacció del projecte i direcció d? obra. En aquest cas, el sol·licitant haurà d? explicitar-ho en la seua sol·licitud.

No es contemplaran ajudes per a projectes el cost dels quals siga inferior a 20.000 € , incloses les despeses del paràgraf anterior.

Les actuacions que se subvencionen en el marc de la present convocatòria no podran haver-se iniciat amb anterioritat al dia 1 de gener de 2018.

Si l? actuació subvencionable és sobre una infraestructura, edifici, sòl, el sol·licitant de l? ajuda haurà de presentar certificat de propietat de l? immoble o títol habilitant.

SEGONA.BENEFICIARIS.

Podran ser beneficiaris d? aquestes ajudes, tots els ajuntaments de la província de Castelló que complesquen amb els requisits següents:

-Complesquen amb el que preveu la disposició addicional sisena de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d? abril, o bé, no complint tinguen un pla econòmic financer degudament aprovat i en ell s? acredite que la inversió no comporta despeses de manteniment.

-Hagen obtingut la declaració de Municipi Turístic, mitjançant un Decret del Consell.

Cada ajuntament d? ell dependent podrà presentar una única sol·licitud que es correspondrà amb una actuació.

TERCERA.FINANÇAMENT.

Les subvencions en inversions turístiques financerament sostenibles (IFS) per als municipis de la província de Castelló es finançaran amb l? aportació de la Diputació Provincial, podent cofinançar-se per part dels ajuntaments. A més aquest pla serà compatible amb l? aportació d? altres administracions. L? aportació de la Diputació Provincial de 1.700.000,00 € previstos en l? aplicació pressupostària 43200 7624100 (RC 12017000045665).

QUARTA.SOL·LICITUDS, TERMINI I FORMA DE PRESENTACIÓ.

La publicació de les bases en el Butlletí Oficial de la Província es realitzarà amb anterioritat a la publicació de la convocatòria. Les sol·licituds hauran de presentar-se en el termini d? un mes des de l? endemà de la publicació de l? extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló.

La presentació de sol·licituds per part de tots els beneficiaris haurà de realitzar-se electrònicament, de conformitat amb el que preveu l? art. 16.4 de la Llei 39/2015, d? 1 d? octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a través del corresponent formulari disponible en la seu de la Diputació de Castelló, accessible a través de la web: http://dipcas.seuelectronica.es dins del Catàleg de tràmits, en Cooperació i Planificació, sol·licitud subvenció inversions turístiques. Cada beneficiari podrà realitzar una única petició.

A les sol·licituds d? inclusió en les presents ajudes, formulades pels ajuntaments haurà d? acompanyar-se la documentació següent:

1. Detall de l? actuació a realitzar, amb el títol, imports i desglossament dels imports en pressupost d? execució per contracta, honoraris de redacció i honoraris de direcció, si els hi haguera. Annex I

2.Acreditació que es tracta d? inversions acords amb allò que s? ha regulat en la disposició addicional setzena del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, i que es tracta de municipis que complesquen amb el que preveu la disposició addicional sisena de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d? abril, o bé, no complint tinguen un pla econòmic financer degudament aprovat i en ell s? acredite que la inversió no comporta despeses de manteniment, de conformitat amb el model que consta en l? annex X i annex XI a) o b) en funció de les circumstàncies del sol·licitant.

3. Certificat de l? acord de l? òrgan competent en virtut del qual es formula la petició en què haurà de constar el compromís d? aportació econòmica en la quantia que excedesca de la quantitat màxima subvencionable (model en pàgina web).

4. Declaració responsable sobre peticions o concessió de subvencions per a les actuacions, de conformitat amb el model publicat en la web de la Diputació Provincial de Castelló com a `Annex III`.

5. Acreditació que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per reintegrament de subvencions, i no es troba incurs en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari a que fa referència l? art. 13.2 de la LGS. De conformitat amb el que estableix l? art. 24 i 25 del RLGS, el seu compliment es realitzarà per mitjà de declaració responsable, segons model adjunt en ANNEX IV.

En tot cas l? òrgan gestor de la present convocatòria sol·licitarà a la Tresoreria de la Diputació Provincial informe/certificació acreditativa que l? entitat sol·licitant es troba al corrent de pagament de qualsevol dret reconegut a favor de la Diputació o dels seus organismes autònoms. En cas de resultar negatiu, es requerirà l? entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, l? esmene, amb l? advertència que, en cas contrari, se? l tindrà per desistida la seua petició, prèvia resolució emesa a l? efecte.

6. Decret del Consell pel qual el municipi obté la declaració de Municipi Turístic.

7. Informe justificatiu de la necessitat i oportunitat de l? actuació, tenint en compte criteris turístics, així com la seua adequació a fi de la convocatòria, incloent-hi una memòria descriptiva de les actuacions a realitzar que haurà d? incloure els punts següents i en tot cas la informació necessària per a avaluar els criteris de valoració dels projectes:

1. Descripció detallada del projecte global que inclou l? actuació objecte d? aquesta subvenció amb informació suficient que permeta valorar els criteris relacionats amb l? interés turístic del projecte. (Exemple d? un projecte: Creació d? un museu que requerirà l? obra en edifici, la seua senyalització, la contractació de 3 persones per al funcionament normal del museu una vegada obert, la creació d? un portal web que el promocione i/o comercialitze, si la seua gestió es farà per l? entitat beneficiària o s? adjudicarà a un tercer, etc).

2. Descripció detallada de l? actuació objecte de subvenció, que serà la que configure la despesa subvencionable i que, perquè s? unesca inversió financerament sostenible, haurà d? imputar-se al capítol 6 del pressupost del beneficiari (Exemple: l? obra del museu) que incloga com a mínim:

2.1) Calendari d? actuació en què conste l? execució de l? actuació.

2.2) Croquis d? ubicació i pla general de conjunt quan s? escaiga.

2.3) Dossier fotogràfic de l? objecte, recurs o recursos sobre els quals es va a actuar.

2.4) Quan s? escaiga, certificat de propietat de l? immoble o títol habilitant.

2.5) Quan s? escaiga, estudi d? impacte mediambiental.

2.6) Quan s? escaiga, document acreditatiu que el recurs sobre el qual es va a actuar està declarat com Bé d? Interés Cultural (BIC), Bé de Rellevància Local (BRL) o compta amb algun tipus de protecció dels previstos en la Llei 11/1994 d? espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana.

8. Memòria valorada per a totes aquelles actuacions que per la seua naturalesa (obra), requeresquen projecte tècnic. Aquest projecte es requerirà junt amb la notificació de la concessió de la subvenció i s? ajustarà a allò que s? ha estipulat en les BASES SISENA I SETENA.

CINQUENA.IMPORT DE LES SUBVENCIONS I CRITERIS DE VALORACIÓ

Es concediran ajudes a tots els ajuntaments considerats com a beneficiaris, segons el que disposa la base segona, que formulen la corresponent sol·licitud en temps i forma. Per a la concessió d? aquestes subvencions es tindran en compte més d? un criteri objectiu, de conformitat amb el que estableix l? art. 17.3 e) de la Llei general de subvencions.

Per a la valoració de les sol·licituds es tindran en consideració els següents criteris. Sent la puntuació màxima de 100 punts:

Qualitat tècnica i aplicabilitat del projecte: 25 punts.

Caràcter integral del projecte: La comercialització final del producte turístic, entenent-se com a tal la venda d? entrades per a accedir al recurs objecte d? actuació, com a objectiu a perseguir per l? actuació serà valorat positivament: 25 punts.

Grau de singularitat turística del projecte o actuació a la província de Castelló: 10 punts.

Repercussió del projecte o l? actuació sobre segments específics de la demanda (turisme accessible, familiar, senior, senderistes, ciclistes, congressistes o altres): 10 punts.

Eliminació de barreres arquitectòniques per a facilitar l? accés al recurs a persones amb mobilitat restringida: 10 punts.

Impacte sobre el municipi en termes de creació o manteniment de llocs de treball. Indicar nombre de llocs de treball que generarà o mantindrà el projecte una vegada finalitzat. 10 punts.

Contribució del projecte a la desestacionalització de la demanda turística: 10 punts.

Per a la puntuació de les sol·licituds i l? aplicació de cada un dels criteris anteriors, es distribuiran de la manera següent:

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El percentatge a subvencionar per cada actuació serà del 100% amb una quantia màxima subvencionable de 70.000,00 € .

Les subvencions s? atorgaran als que obtinguen millor valoració entre els que hagueren acreditat complir els requisits. S? establirà un ordre de prelació de major a menor puntuació i la distribució dels crèdits es farà als millor puntuats fins a esgotar el crèdit.

La despesa subvencionable per a les obres serà l? import sol·licitat per a cada una d? elles per tots els conceptes (pressupost execució per contracta + honoraris de redacció + honoraris de direcció), havent de justificar la seua totalitat en cada una de les obres per a cobrar el total de la subvenció concedida. En el cas que el pressupost sol·licitat excedesca de la subvenció concedida, el dit excés serà a costa de l? ajuntament.

Així mateix, la subvenció es minorarà proporcionalment en el cas de baixa en l? adjudicació, considerant com a baixes en l? adjudicació, a més de les acordades, les millores valorades oferides pels contractistes, circumstància aquesta que, en cas de produir-se, haurà de quedar expressament reflectida en l? acord d? adjudicació.

SISENA.APROVACIÓ, INSTRUCCIÓ I CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS.

La gestió dels expedients d? aquesta convocatòria es farà pel Servei de Cooperació Municipal d? aquesta Diputació, que actuarà com a òrgan instructor.

A fi de procedir a la concessió de les presents ajudes es constituirà una Comissió de Valoració integrada pels membres següents:

President: El diputat de Turisme.

Vocals: La gerent del Patronat de Turisme i el cap del Servei de Cooperació Municipal.

Secretari: Un/a funcionari/ària del Servei de Cooperació Municipal.

La Comissió de Valoració verificarà i avaluarà les sol·licituds presentades, amb un informe previ emés per l? Oficina Tècnica en què s? indique que les actuacions a subvencionar compleixen amb els requisits de la normativa vigent i de la present convocatòria. Considerant l? anteriorment dit la Comissió de Valoració emetrà una proposta d? acord provisional, en els termes de l? article 24.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions, concedint un termini de 10 dies a les persones interessades per a formular al·legacions. Posteriorment emetrà un informe la Comissió de Creixement Econòmic, que elevarà la proposta a l? òrgan competent, determinant l? import de la subvenció.

L? acord de la concessió serà traslladat als ajuntaments que resulten beneficiaris després de la proposta anterior. En el cas de tractarse d? obres, se? ls requerirà la següent documentació per a la corresponent supervisió de l? òrgan gestor:

-Projecte de l? obra

-Acta de replantejament previ

-Declaració responsable de l? alcaldia de l? ajuntament sobre l? aprovació del projecte d? obres i de la titularitat/disponibilitat dels terrenys. Annex V.

La Diputació Provincial es reserva, en tot cas, el dret de realitzar el seguiment de les obres subvencionades i les actuacions de comprovació i control financer que considere convenient per a garantir el compliment de la finalitat que va determinar la concessió de les subvencions.

Les qüestions incidentals que se susciten en el procediment de la present subvenció seran resoltes per les corresponents instruccions del departament de Cooperació i Planificació de la Diputació de Castelló.

SETENA.DEL PROJECTE D? OBRES.

El projecte d? obres s? ajustarà en el seu contingut a les indicacions que respecte d? això figuren en l? article 123 del text refós de la Llei de contractes del sector públic, i articles del 127 al 138 del Reglament general de la llei de contractes de les administracions públiques, aprovat per Reial decret 1098/2001, de 12 d? octubre.

D? acord amb la normativa vigent s? exigirà l? estudi geotècnic i l? estudi de seguretat i salut dels projectes a presentar, així com el projecte de gestió de residus.

VUITENA.DEL PRESSUPOST DE LES OBRES.

El pressupost de les obres inclourà la seua execució per contracta i, si és el cas, els honoraris de redacció, els honoraris de direcció d? obra, de direcció d? execució d? obra i de coordinació en seguretat i salut.

El pressupost total de les obres es desglossarà en els conceptes següents:

a) PRESSUPOST EXECUCIÓ MATERIAL ........... ...............EUROS

b) 13% DESPESES GENERALS EUROS

c) 6% BENEFICI INDUSTRIAL ............................................EUROS

d) SUMA (A+B+C) ..............................................................EUROS

e) 21% IVA SOBRE D .........................................................EUROS

Pressupost execució per contracta................................... EUROS

f) HONORARIS DIRECCIÓ OBRA ......................................EUROS

g) IVA 21% SOBRE F............................................................EUROS

SUMA .................................................................................EUROS

h) HONORARIS DIRECC. EXECUC. OBRA.........................EUROS

i) IVA 21% SOBRE H............................................................EUROS

SUMA ................................................................................EUROS

j) HONORARIS COORDINA. SEG. I SALUT.......................EUROS

k) IVA 21% SOBRE J...........................................................EUROS

SUMA ...............................................................................EUROS

Total honoraris ..................................................................EUROS

Honoraris de Redacció......................................................EUROS

TOTAL PRESSUPOST.........................................................EUROS

La quantia d? aquestos honoraris de direcció i coordinació no hauran de superar, en cap cas, el 5% del pressupost d? execució material.

Les subvencions es concedeixen per cada un dels conceptes i per un import concret, de manera que l? alteració d? aquestos conceptes podrà suposar una minoració en el cas que no es justifique degudament el total del dit import; o bé l? ajuntament haurà d? assumir el major import justificat.

NOVENA.CANVIS D? OBRA I MODIFICACIÓ DELS PROJECTES.

En cap cas es podran sol·licitar canvis d? obra una vegada concedides les subvencions mitjançant un acord de l? òrgan competent.

Quant a la modificació dels projectes, hauran de tramitar-se de conformitat amb el que estableix la legislació vigent en matèria de contractes. Així mateix, una vegada iniciades les obres, els ajuntaments, hauran de presentar a la Diputació els modificats que hagen aprovat perquè aquesta ho envie a l? òrgan competent. En el cas que els projectes modificats suposen un increment del pressupost inicial del projecte, en el certificat d? aprovació del projecte modificat que es remeta a la Diputació per part de l? Ajuntament haurà de figurar també l? assumpció del major cost de les obres per part d? aquestos

DESENA. OBRES EXECUTADES PER PRÒPIA ADMINISTRACIÓ.

No es permetrà la realització d? obres executades per la pròpia Administració.

ONZENA. TERMINI PER A LA LIQUIDACIÓ DE LES OBRES.

Les obres incloses en la present convocatòria hauran d? iniciar-se a partir de l? 1 de gener de 2018 i estar finalitzades i comunicades l? 1 de novembre de 2018.

Els ajuntaments, que, excepcionalment, no puguen complir els terminis indicats en el paràgraf anterior, hauran de remetre a aquesta Diputació abans de l? 1 de novembre de 2018 la seua petició de pròrroga, junt amb els motius que la justifiquen, subscrits bé pel tècnic/a director/a de les obres, en el cas que es tracte de motius tècnics, bé pel tècnic/a competent (en cas de no tindre tècnic en la plantilla, pel personal funcionari habilitat) per tractar-se de causes de tipus administratiu, perquè aquesta puga ser autoritzada per la Diputació. En cap cas es concediran pròrrogues més enllà de l? 1 de desembre de 2018.

L? incompliment dels terminis fixats en els paràgrafs anteriors comportarà la incoació del corresponent expedient sancionador i si és el cas, el reintegrament de les quantitats percebudes per incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció, sense perjudici dels altres motius de reintegrament establits en l? article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

DOTZENA. RECEPCIÓ D? OBRES.

Respecte a les recepcions de les obres caldrà ajustar-se al que estableix l? acord de la Junta de Govern de data 24 de març de 2004, en virtut del qual s? eximeix de l? obligació de compareixença del personal tècnic de la Diputació Provincial en aquelles obres que hagen estat contractades pels ajuntaments, sense perjudici de la necessitat de constatar que la recepció de l? obra ha estat subscrita pel personal establit en la normativa de contractació.

Una vegada acabades les obres, els ajuntaments remetran a l? Oficina Tècnica de la Diputació Provincial de Castelló un projecte de liquidació amb els plans definitius en suport digital als efectes de la seua incorporació al Servei d? Informació Geogràfica Provincial.

TRETZENA. JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT DE LES SUBVENCIONS

PRIMER PAGAMENT:

Una vegada adjudicats els contractes, es lliurarà el pagament del 75% de la subvenció calculada basant-se en l? import d? adjudicació, per al que es requerirà:

-Certificat de l? acord d? adjudicació de contractes

SEGON PAGAMENT:

El 25% restant de la subvenció es tramitarà al rebre? s la documentació que acredite la finalització de l? objecte de la subvenció, amb data límit l? 1 de novembre de 2018 :

Factures i, de ser exigible per la normativa contractual administrativa, també certificacions d? obra, el concepte de les quals haurà de coincidir amb l? objecte de la subvenció. En el cas de subvencionar honoraris de redacció de projectes, direcció d? obra, de direcció d? execució i de coordinació en seguretat i salut, hauran de presentar-se les factures emeses pel facultatiu corresponent.

Certificat de l? interventor/a o secretari/ària-interventor/a de l? ajuntament, acreditatiu del detall de les despeses i factures, identificant el seu emissor, número, concepte i import, així com la data d? aprovació de tots ells per l? òrgan competent, per mitjà del model de justificació d? estats comptables per a entitats públiques, adaptat per a aquesta subvenció, amb indicació expressa de la naturalesa de l? IVA suportat pel beneficiari (deduïble o no deduïble) (annex VII).

Acta de recepció de l? obra o subministrament

Acreditació del compliment de l? obligació del beneficiari de col·locar en lloc visible un cartell informatiu.

En el cas de tractar-se d? una obra a més: Acta de comprovació del replantejament o inici de les obres, si no s? haguera presentat després de l? adjudicació

Una vegada presentada aquesta documentació i després de ser supervisada per l? Oficina Tècnica, des del Servei de Cooperació Municipal s? emetrà un certificat d? acabament de les obres que haurà de ser subscrit per l? alcaldia i la secretaria de l? ajuntament.

En el termini de dos mesos des de la data de pagament del 25%, els ajuntaments hauran de remetre la justificació del pagament de les despeses realitzades, agrupada per a cada una de les obres, per mitjà de l? anterior model de justificació d? estats comptables per a entitats públiques, adaptat per a aquesta subvenció (annex VII), completant la columna de pagament efectiu si no es va fer al seu dia.

Segons l? art. 37 de la LGS i 89 del RLGS, l? incompliment total o parcial de l? obligació de justificar o la justificació insuficient comportarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l? exigència de l? interés de demora corresponent, o si és el cas, la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció.

No obstant això, de conformitat amb el que estableix l? art. 17.3.n) de la LGS, quan l? incompliment s? acoste de forma significativa al compliment total i s? acredite una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels compromisos, la quantitat a reintegrar o la pèrdua del dret de cobrament es determinarà de forma proporcional a l? import de la despesa no justificada.

CATORZENA.DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES

Totes les qüestions incidentals que se susciten durant la tramitació de la present subvenció per a la concessió de subvencions en inversions turístiques financerament sostenibles per als municipis de la província de Castelló es resoldran per Decret de la Presidència.

QUINZENA.PUBLICITAT DE LES OBRES.

Totes les actuacions incloses en la present convocatòria hauran de disposar obligatòriament d? un cartell indicatiu en què s? informe de les inversions públiques. La composició i la grandària del cartell indicador es troben a la seua disposició en la pàgina web www.dipcas.es/logotips.

La instal·lació de tanques i la resta de material informatiu en la zona d? actuació mentres es realitze l? obra anirà a càrrec de l? empresa adjudicatària i complint les pautes marcades en www.dipcas.es/logotips.

En compliment del que estableix la present base tots els ajuntaments hauran de remetre al Servei de Cooperació de la Diputació Provincial, un dossier gràfic justificatiu del compliment del que estableix. El dit document haurà de remetre? s al Servei de Cooperació junt amb la documentació justificativa de l? execució de l? obra. Es podrà procedir a la inspecció del que estableix la present base per part del personal de la Diputació.

SETZENA - RECURSOS

Contra l? acord d? aprovació d? aquestes bases, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant de l? òrgan que l? ha dictat, en el termini d? un mes des de l? endemà de la seua publicació; o directament recurs contenciosadministratiu davant dels Jutjats Contenciosadministratiu de Castelló, en el termini de dos mesos, comptats des de l? endemà de publicació.

Tot això de conformitat amb la redacció vigent dels articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 d? 1 d? octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosadministrativa, i sense perjudici que es pot exercir qualsevol altre recurs que s? estime procedent.

DISSETENA.NORMATIVA APLICABLE.

A aquesta convocatòria li és d? aplicació allò que s? ha disposat en:

a) L? Ordenança general de subvencions.

b) Les bases d? execució del pressupost provincial.

c) La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

d) El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s? aprova el seu Reglament.

e) Reial decret legislatiu 781/86, de 18 d? abril, pel qual s? aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local

f) Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s? aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

g) Reial decret 1098/2001, de 12 d? octubre, pel qual s? aprova el Reglament general de la llei de contractes de les administracions públiques.

Cosa que es fa pública perquè es prenga coneixement.

A Castelló, a la data de la firma electrònica

EL DIPUTAT DELEGAT, EL SECRETARI GENERAL,

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