Aprovació definitiva de les bases específiques d'ajuts al transport en autobús urbà i interurbà per a persones majors de 65 anys. - Boletín Oficial de Barcelona de 07-06-2018

TIEMPO DE LECTURA:

  • Boletín: Boletín Oficial de Barcelona
  • Tipo: Bases
  • Plazo: Ver Detalles , 07/06/2018 hasta ----
  • Beneficiarios: Particulares
  • Documento en formato PDF

EDICTE

No havent-se presentat al·legacions en el termini d? exposició pública de vint dies a l? acord d? aprovació inicial pel Ple de data 19/04/18, de les Bases específiques reguladores destinades a ajuts al transport en autobús urbà i interurbà per a majors de 65 anys, el mateix ha quedat elevat a definitiu i es dona publicitat al text íntegre:

BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES PER A L? ATORGAMENT D? AJUTS EN ESPÈCIE PER AL TRANSPORT EN AUTOBÚS URBÀ I INTERURBÀ ENTRE ELS MUNICIPIS D? ARENYS DE MUNT, ARENYS DE MAR I SANT ISCLE DE VALLALTA PER A PERSONES DE 65 O MÉS ANYS D? EDAT

Article 1. Objecte

L? objecte d? aquestes bases específiques és regular i fixar els criteris i el procediment de sol·licitud, tramitació i concessió dels ajuts en espècie que s? atorguen als/les veïns/es de 65 o més anys d? edat d? Arenys de Munt per al servei de transport en autobús urbà i interurbà d? entre els municipis d? Arenys de Munt, Arenys de Mar i Sant Iscle de Vallalta. Aquests ajuts permetran fer més accessible el transport públic a la ciutadania, específicament als col·lectius més vulnerables com són les persones de 65 o més anys d? edat.

Article 2. Requisits dels beneficiaris/àries i forma d? acreditar-los

1.- Podran ser beneficiaris/àries d? aquests ajuts les persones físiques que reuneixin les següents condicions:

· Acreditar 65 o més anys d? edat. · Estar empadronat/da al municipi d? Arenys de Munt amb una antiguitat mínima de sis

mesos. · La unitat familiar o de convivència de la qual forma part el beneficiari/ària ha

d? acreditar uns ingressos bruts anuals iguals o inferiors als indicats en la taula que s? annexa en funció dels membres que la composen.

La unitat familiar haurà de considerar-se com a unitat econòmica en termes d? ingressos.

Es considerarà unitat familiar o de convivència, als efectes d? aquestes bases, la constituïda pel o la cònjuge, o si s? escau, la persona a la qual estigui unida en anàloga relació, els descendents així com els ascendents dels sol·licitants quan resideixin al mateix domicili.

En el cas que un o més membres de la unitat familiar acrediti tenir un grau de discapacitat superior al 33% s? aplicarà el tram immediatament superior al previst en la present taula.

Composició unitat convivència Llindar ingressos bruts/any

Un membre 1,5 * IRSC any convocatòria

Dos membres 2,3 * IRSC any convocatòria

_____

Tres membres

Quatre membres o més

2,6 * IRSC any convocatòria

3 * IRSC any convocatòria

2.- La concurrència d? aquests requisits s? acreditarà en el moment de presentar la sol·licitud, mitjançant la presentació de la documentació que s? indiquen a les presents bases.

Article 3. Quantia i condicions de l? ajut

Els ajuts concedits a l? empara d? aquestes bases, s? hauran de destinar a finançar l? ús del transport públic que el/la beneficiària realitzi durant l? any natural en el que s? aprovi la convocatòria.

En cada convocatòria que s? aprovi en aplicació d? aquestes Bases es concretarà quin és el import màxim que es destinarà per a la concessió dels ajuts i la corresponent aplicació pressupostària.

La quantia màxima individual dels ajuts en espècie es determinarà en la convocatòria corresponent en funció de la disponibilitat pressupostària.

L? atorgament de les prestacions restarà subjecte a la disponibilitat pressupostària de l? Ajuntament d? Arenys de Munt.

Article 4. Documentació a aportar

A la sol·licitud s? haurà d? adjuntar i/o autoritzar la consulta de la documentació relativa a tots els membres computables de la unitat familiar, inclosa la persona beneficiària.

1) NIF/NIE o passaport 2) Certificat d? empadronament i de convivència 3) Acreditació de la composició de la unitat familiar

4) Documentació acreditativa dels ingressos de la unitat familiar.

Darrera declaració de la renda, o acreditació de la situació econòmica dels darrers sis (6) mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud, acreditant alguna de les situacions següents:

En cas de pensionistes, el certificat acreditatiu de la percepció d'una pensió i de la seva quantia actualitzada.

En cas de ser treballador/a fix/a o temporal, els fulls de salari o certificat equivalent dels últims 6 mesos anteriors la presentació de la sol·licitud, on constin els ingressos percebuts.

En el cas de treballadors autònoms, les dues darreres declaracions trimestrals dels models 130 o bé 131. No obstant, en cas d'estar exempt de presentar els esmentats

_____

models, caldrà acreditar-ho mitjançant l'alta d'autònoms en cas d'autònom col·laborador, o bé mitjançant el model 303 en cas d'autònom professional.

En cas de persones en situació d'atur, les dades de la prestació per desocupació a l'Institut Nacional de Treball (SEPE), on consti si es percep la prestació d'atur i la seva quantia.

En cas de persones perceptores de la renda garantida de ciutadania, el certificat acreditatiu actualitzat.

Qualsevol altra documentació no prevista amb anterioritat que acrediti fefaentment altres ingressos. Si s? escau, declaració responsable d? ingressos econòmics dels últims 6 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud, d? aquells membres de la unitat familiar que no els puguin acreditar d? altra forma.

5) Certificat d? estar al corrent en les obligacions tributàries amb la Seguretat Social i l? Agència Estatal de l? Administració tributària

6) Certificat demostratiu de reconeixement de grau de la discapacitat

7) Declaració responsable de la concurrència dels requisits per poder obtenir la condició de beneficiar/ària d? acord amb el model normalitzat

8) Declaració de compromís de compliment de les condicions imposades per a l? atorgament de la subvenció, d? acord amb el model normalitzat.

Els sol·licitants autoritzen a l'Ajuntament a consultar les dades relatives a DNI, les dades econòmiques i de padró, a les Administracions que disposin d'aquestes dades, en base a la interoperabilitat entre Administracions Públiques regulada a la Llei 39/2015.

Article 5. Termini, forma i lloc de presentació de sol·licituds

En cada convocatòria que s? aprovi per la Junta de Govern Local en aplicació d? aquestes Bases es concretarà quin és el termini de presentació de les sol·licituds.

Les sol·licituds podran presentar-se per escrit mitjançant la complementació del model normalitzat, que serà signat per l'interessat/da, al registre de l'Ajuntament.

També es podran presentar per qualsevol dels mitjans que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Els models podran trobar-se al web municipal i a l'Oficina d'Atenció de la Vila.

La presentació de la sol·licitud d? ajut pressuposa el coneixement i l'acceptació de les normes que la regulen.

Article 6. Esmena de sol·licituds

En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà al/a beneficiari/ària, per tal que en el termini de deu dies hàbils a partir del dia següent a la

_____

notificació, procedeixi a la seva rectificació o a les esmenes necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s? entendrà per desistit de la seva sol·licitud.

L? Ajuntament podrà exigir qualsevol altre document administratiu que considerés convenient en relació a les sol·licituds presentades

Article 7. Procediment de concessió

Les ajudes s? adjudicaran segons l? ordre d? entrada de les sol·licituds i fins a esgotar el crèdit disponible, sempre que es compleixin els requisits exigits en la convocatòria. En cas que la sol·licitud presentada estigui incompleta, es tindrà en compte la data de presentació dels documents que completen la sol·licitud als efectes d? establir l? ordre per a l? adjudicació de l? ajut.

Article 8. Instrucció de l'expedient i proposta de concessió

L? òrgan responsable de la instrucció del procediment per a l? atorgament dels ajuts serà departament de Serveis Socials, el qual verificarà el compliment per part del sol·licitant dels requisits exigits en la convocatòria així com la disponibilitat de crèdit, i elaborarà la corresponent proposta de resolució sobre la base de la documentació presentada.

La concessió o denegació de l? ajuda es realitzarà mitjançant acord de la Junta de Govern Local, a proposta de l? òrgan instructor.

No es podran concedir ajuts per una quantia superior al crèdit disponible.

L'òrgan competent per a la concessió podrà deixar deserta la convocatòria de forma justificada o bé no esgotar el crèdit total previst.

Article 9. Termini de resolució i de notificació

El termini màxim per a la resolució serà d? un mes des de la presentació de la sol·licitud.

La resolució de l'atorgament posarà fi a la via administrativa, contra la qual les persones interessades podran interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició en el termini d'un mes, o bé recurs contenciós administratiu, o qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Transcorregut el termini fixat sense que s'hagi notificat una resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud d'atorgament de l? ajut.

Article 10. Acceptació de l? ajut

S'entén acceptada la concessió de l? ajut per part de les persones beneficiàries si en el termini d? un mes comptat a partir de l'endemà de la data de la notificació de concessió, no han manifestat expressament la seva renúncia.

_____

Article 11. Entrega de les targetes de transport

Un cop concedit i acceptat l? ajut, el/la beneficiari/ària adquirirà les targetes gratuïtament, en el lloc previst per l? Ajuntament.

Article 12. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris les especificades a l'article 14 LGS i en les Bases Generals d? ajuts socials i les que tot seguit s? indiquen:

1. Els/les perceptors/res d? ajuts concedits per l? Ajuntament, s? obliguen a executar les activitats/comportaments de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i presumpció de legalitat. 2. Els/les beneficiaris/àries hauran d? estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. 3. Mantenir els requeriments exigits per aquestes bases. 4. Comunicar les alteracions que suposin una modificació sobrevinguda de les circumstàncies que justifiquen la recepció de l? ajut. 5. El/la beneficiari/ària d? un ajut està obligat a sotmetre? s a les actuacions de comprovació i de control que realitzi la Intervenció General de l? Ajuntament, i a aportar tota la informació que els sigui requerida en l? exercici de les actuacions anteriors i en relació a la subvenció concedida. 6.Els usuaris hauran de proveir-se de la targeta d? ATM bonificada a les oficines municipals. 7. Les persones usuàries dels títols de transport gratuïts, hauran d? identificar-se adequadament si el conductor (o el revisor en el seu cas) així ho sol·licita. 8. El titular haurà de portar, per a acreditar-se en cas d? inspecció, el NIF original. En el seu defecte podrà ser admès algun altre document oficial com ara el carnet de conduir o el passaport. 9. Les persones usuàries hauran de passar la targeta per la màquina validadora per cada trajecte a realitzar. 10. Les persones usuàries hauran de respectar la normativa reguladora del transport de viatgers, sense tenir cap tipus de privilegi respecte als altres usuaris. 11. Els títols de transport bonificats són personals i intransferibles.

El seu incompliment originarà les responsabilitats que en cada cas corresponguin i la incoació de l'expedient de reintegrament de la ajuts.

Article 13. Publicitat dels ajuts

Els ajuts atorgats seran objecte de publicitat al web municipal.

Article 14. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris les especificades a l'article 14 LGS i en les Bases Generals

_____

d? ajuts socials. El seu incompliment originarà les responsabilitats que en cada cas corresponguin i la incoació de l'expedient de reintegrament de la ajuts.

Article 15. Aplicació pressupostària i finançament

En cada convocatòria que s? aprovi per la Junta de Govern Local en aplicació d? aquestes Bases es concretarà quin és l? import màxim que es destinarà per a la concessió dels ajuts i la corresponent aplicació pressupostària. Es podrà preveure la possibilitat d? incrementar el crèdit amb un import addicional.

La concessió dels ajuts estarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució d'atorgament.

Article 16. Verificació i control.

Els ajuts atorgats per l'Ajuntament d'Arenys de Munt estan sotmesos a verificació i control segons el que estableixen les Bases Generals d? Ajudes socials i la Llei General de Subvencions.

Article 17. Infraccions i sancions

En matèria d'infraccions i sancions s'aplicarà el que es disposa en el Títol IV de la LGS, en el Títol IV del RLGS.

Article 18. Règim jurídic supletori

En el no previst en aquestes bases s'estarà al que disposen les Bases general d? Ajuts socials, l'Ordenança general de Subvencions de l'Ajuntament d'Arenys de Munt, així com els preceptes de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament que la desenvolupa.

Article 19. Vigència

La vigència d'aquestes bases és indefinida mentre no es modifiquin o es deroguin.

Les presents bases entraran en vigor l'endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la

Província de Barcelona .

La secretària

M. Carmen Gómez Muñoz-Torrero Arenys de Munt, (document signat electrònicament)

Transporte y vehículos
Transporte
Discapacidad
Tercera edad
Contratación de desempleados
Servicios Sociales
Actividades de servicios sociales