Aprovació definitiva de l'Ordenança general de subvencions. - Boletín Oficial de Barcelona de 16-09-2016

TIEMPO DE LECTURA:

  • Boletín: Boletín Oficial de Barcelona
  • Tipo: Bases
  • Plazo: Ver Detalles , 16/09/2016 hasta ----
  • Beneficiarios: Particulares
  • Documento en formato PDF

ADMINISTRACIÓ LOCAL

Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort

ANUNCI

Aprovada inicialment l'Ordenança General de Subvencions del Pont de Vilomara i Rocafort, per acord de Ple de data 11 de juliol de 2016, i no havent-se formulat cap reclamació durant el període d'informació pública, l'acord esdevé definitiu, per la qual cosa es procedeix a la inserció íntegre del text de l'esmenada Ordenança.

TÍTOL I. DISPOSICIONS GENERALS.

1.-Objecte.

Aquesta ordenança té per objecte establir les normes generals per a la sol·licitud, la concessió, la justificació i el pagament de les subvencions que atorgui l'Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort a l'empara del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS d'ara en endavant), i el seu reglament de desenvolupament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (RLGS d'ara en endavant).

2.-Concepte de subvenció.

S'entén per subvenció, als efectes d'aquesta Ordenança, qualsevol disposició dinerària o en espècie efectuada per l'Ajuntament o entitats que en depenen, a favor de persones públiques o privades, i que compleixi els requisits següents:

a) Que el lliurament es faci sense contraprestació directa dels beneficiaris.

b) Que el lliurament estigui subjecte al compliment d'un determinat objectiu, l'execució d'un projecte, la realització d'una activitat, l'adopció d'un comportament singular, ja efectuats o per efectuar, o la concurrència d'una situació, en el benentès que el beneficiari haurà de complir les obligacions materials i formals que es derivin.

c) Que el projecte, l'acció, la conducta o la situació finançada tingui per objecte el foment d'una activitat d'utilitat pública o d'interès social o de promoció d'una finalitat pública.

3.-Àmbit d'aplicació subjectiu.

Aquesta Ordenança serà d'aplicació a les subvencions concedides per l'Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort.

4.-Supòsits exclosos.

1. Aquesta Ordenança no serà d'aplicació en els següents casos:

a) Subvencions impròpies regulades per la legislació tributària o sectorial aplicable.

b) Les cessions d'ús de béns immobles a entitats públiques o privades.

c) Premis que s'atorguin sense la sol·licitud prèvia del beneficiari.

d) Subvencions atorgades al concessionari d'un servei públic que les rep com a contraprestació del funcionament del Servei i/o per mantenir el principi d'equilibri econòmic.

e) Els ajuts o auxilis per atendre necessitats peremptòries que satisfacin finalitats de caràcter social.

f) Subvencions concedides per altres administracions en les quals l'Ajuntament actuï com a simple intermediari.

g) Aportacions de l'Ajuntament destinades a finançar globalment les activitats dels ens receptors: consorcis, mancomunitats, fundacions, associacions, etc. en les quals està representat l'Ajuntament i als quals, anualment es fan aportacions econòmiques per finançar els seus pressupostos.

h) Aportacions dineràries en forma de quotes a favor de les associacions a què es refereix la disposició addicional 5a. de la Llei 7/1985 Reguladora de les Bases del Règim Local.

i) Ajuts econòmics als grups polítics representats a l'Ajuntament per atendre les seves despeses de funcionament.

j) Quotes abonades a entitats que amb caràcter científic, tècnic o especialitzat del tipus que sigui, s'hagin constituït amb qualsevol àmbit geogràfic, i de les que l'Ajuntament en formi part com a soci.

k) Aquells altres previstos a la LGS i al RLGS.

2. La present Ordenança només tindrà caràcter supletori, respecte a la corresponent normativa específica, en els següents casos:

a) Subvencions concedides o finançades amb Fons Europeus o d'altres administracions públiques, que es regiran en primer lloc per la normativa o condicions establertes per l'Administració que financi, totalment o parcialment, la subvenció.

En cas que la normativa esmentada no reguli la forma d'atorgament de la subvenció, serà d'aplicació aquesta Ordenança.

b) Subvencions imposades en virtut de norma legal, que es regiran en primer lloc per aquesta.

5.-Règim jurídic.

El marc legal pel qual es regiran les subvencions està constituït per:

a) La Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i el seu Reglament de desenvolupament aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.

b) La legislació bàsica de l'Estat reguladora de l'administració local (arts. 25 i 72 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local; arts. 40, 189.2. i 214.2 de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, Text Refós aprovat pel RD. Legislatiu 2/2004, de 5 de març) (d'ara en endavant LRHL); Disposició Final vuitena de la Llei 39/2010, de 22 de desembre, Pressupostos Generals de l'Estat per al 2011; Disposició Final cinquena de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació; Disposició Final dotzena de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, Pressupostos Generals de l'Estat per al 2013.

c) Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del Sector Públic i altres mesures de reforma administrativa.

d) Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

e) Resolució de 9 de desembre de 2015 de la IGAE, per la que es regula contingut i la periodicitat de la informació a subministrar a la nova Base de Datos Nacional de Subveciones (BDNS).

f) Resolució de 10 de desembre de 2015 de la IGAE, per la que es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions.

g) La legislació de la Comunitat Autònoma (arts. 239, 240 i 241 del Text Refós de la Llei Municipal de Règim Local de Catalunya), i (arts. 118 a 129 del Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny).

h) Normativa europea (Tractat constitutiu de la Unió Europea, arts. 87 a 89, i Reial Decret 1755/1987, de 23 de desembre, i disposicions concordants).

i) L'Ordenança de subvencions.

j) Les Bases d'Execució del Pressupost i la normativa sobre delegació de competències i atribucions dels òrgans de govern de l'Ajuntament vigents en el moment de la concessió.

6.-Caràcter de les subvencions.

1. Les subvencions regulades per la present Ordenança tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reduïbles en tot moment, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors (salvat que s'hagin concedit amb el caràcter de despeses plurianuals) i no es poden al·legar com a precedent.

2. Les subvencions estan subjectes al compliment de la finalitat d'interès general a què es condicioni l'atorgament i tenen caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l'incompliment de les condicions i càrregues imposades en l'acte de concessió.

3. En qualsevol cas, l'Ajuntament i les entitats que en depenen quedaran exemptes de qualsevol responsabilitat civil, mercantil, laboral o de qualsevol mena derivada de les actuacions a què quedin obligades les persones o entitats subvencionades.

7.-Finalitat de les subvencions.

1. Les subvencions hauran de finançar obres o activitats d'interès públic o social.

2. Les subvencions es poden destinar a alguna de les següents finalitats:

a) Promoció de la cultura, esport, educació, assistència social, atencions benèfiques, entre d'altres, en l'àmbit territorial del Municipi.

b) Assistència i cooperació amb altres ens locals de la Província o amb altres ens diferenciats amb personalitat pròpia.

c) Finançament d'obres o actuacions, dintre de la Província, que siguin competència de l'Ajuntament, responguin a necessitats socials o fomentin els interessos generals de la Província.

d) Per raons de solidaritat, ajudes a països o zones deprimides o per remeiar calamitats públiques, encara que sigui fora del territori de la Província i de l'Estat Espanyol.

3. Queden prohibides les subvencions que responguin a criteris de mera liberalitat, les quals es consideraran nul·les.

TÍTOL II. PROCEDIMENT I GESTIÓ DE LES SUBVENCIONS.

8.-Principis generals.

La gestió de les subvencions a què es refereix la present Ordenança s'efectuarà d'acord amb els següents principis:

a) Publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

b) Eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'Administració atorgant.

c) Eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.

9.-Quantia de les subvencions.

1. L'import de la subvenció, junt amb el de les subvencions concedides amb la mateixa finalitat per altres entitats públiques o privades, no podrà ultrapassar el cost de l'obra o activitat subvencionada.

2. Les subvencions no han d'excedir, normalment, del 90 % del cost de l'activitat a que s'apliquin. En cas de que s'excedeixi aquest límit, s'haurà de justificar a l'expedient.

10.-Consignació pressupostària.

1. Les subvencions tindran la consideració de despeses públiques i l'efectivitat d'aquestes quedarà condicionada a l'existència de crèdit pressupostari suficient.

2. En la tramesa de l'expedient a la Intervenció per al seu informe, s'haurà de confeccionar el corresponent document comptable segons sigui la seva fase de gestió. La seva fiscalització es farà d'acord amb el que s'hagi establert en les Bases d'Execució del Pressupost.

11.-Formes d'atorgament de les subvencions.

1. Les subvencions regulades en aquesta Ordenança es podran concedir mitjançant concurrència competitiva o bé de forma directa.

2. La concurrència competitiva és la forma ordinària de concessió de les subvencions.

12.-Concessió mitjançant concurrència competitiva.

1. Prèviament a la convocatòria del procés de selecció s'hauran d'aprovar i publicar les corresponents Bases Reguladores.

2. L'anunci de la convocatòria detallarà els elements essencials de les Bases Reguladores per les quals es regeixi el procediment de concessió de la subvenció.

3. En el procés de selecció s'examinaran conjuntament, en un sol procediment, totes les sol·licituds presentades en el termini establert, i es resoldrà en un únic acte administratiu a favor de la sol·licitud o sol·licituds que compleixin els requisits previstos a les Bases Reguladores i obtinguin, al mateix temps, una major puntuació en aplicació dels criteris de valoració fixats a les pròpies Bases.

4. L'òrgan competent per a la concessió podrà, discrecionalment, deixar desert el procés de selecció o no esgotar l'import total previst o el crèdit disponible de la corresponent aplicació pressupostària o de la seva bossa de vinculació. No podran atorgar-se subvencions per quantia superior a la que es determini en la convocatòria.

5. Es crearà un òrgan col·legiat per examinar i valorar les sol·licituds, la composició del qual s'haurà de determinar en les Bases Reguladores, i el seu president formularà la proposta de concessió.

L'òrgan col·legiat estarà integrat per un representant de l'Alcalde; pel Regidor que atorgui la subvenció o persona en qui delegui. A través de les Bases Reguladores es podrà incrementar el nombre de components d'aquest òrgan col·legiat.

13.-Bases Reguladores.

1. Per a totes les subvencions que s'hagin de concedir mitjançant concurrència competitiva s'hauran d'aprovar les corresponents Bases Reguladores, que s'aprovaran prèviament a la convocatòria i que no podran contradir la present Ordenança.

2. Aquestes Bases podran tenir una vigència limitada o indefinida en el temps, de forma que s'apliquin només a una única convocatòria o a vàries bé d'un mateix any o d'anys posteriors.

En qualsevol cas, abans de la seva aprovació s'hauran de sotmetre preceptivament al tràmit d'informe previ per part de la Intervenció.

3. Es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província un anunci del contingut de les Bases, en la forma prevista en l'article 124.2 del Reglament d'Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals.

4. El contingut de les Bases Reguladores serà, com a mínim, el següent:

a) Objecte de la subvenció, definint el període en què s'executarà l'activitat per la qual es sol·licita la subvenció.

b) Requisits que han de reunir els beneficiaris i forma d'acreditar-los.

c) Especificació del procediment de concessió.

d) Diari oficial en el què es publicarà l'extracte de la convocatòria, a través de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), un cop s'hagi presentat davant d'aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seva publicació.

e) Criteris objectius d'atorgament de la subvenció i en el seu cas la seva ponderació.

f) Quantia total màxima de les subvencions i aplicació pressupostària on s'imputa l'import de la subvenció.

g) Import màxim individualitzat de les subvencions o criteris per a la seva determinació, i percentatge d'aquestes respecte al cost de l'activitat subvencionada.

h) Composició de l'òrgan competent per l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió, d'acord amb el que es preveu a l'article 12 d'aquesta Ordenança.

i) Termini i forma de justificar l'aplicació dels fons a l'activitat subvencionada, d'entre les previstes a l'article 23 d'aquesta Ordenança. En el cas de justificació per mòduls, caldrà indicar la unitat física de mesura de l'activitat així com l'import unitari del mòdul.

j) Mesures de garantia que es consideri precís constituir, si s'escau.

k) Forma de pagament i en el seu cas possibilitat d'efectuar pagaments parcials.

l) Possibilitat, o no, de comptabilitzar altres subvencions o ingressos amb la mateixa finalitat.

m) Termini per al seu atorgament, que no ha d'excedir dels tres mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

n) Obligatorietat que en la sol·licitud consti un pronunciament exprés del sol·licitant respecte l'autorització o negativa per tal que en el cas de resultar beneficiari, l'Ajuntament obtingui de forma directa l'acreditació d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics.

o) Obligatorietat que en l'activitat subvencionada figuri la col·laboració o el logotip de l'Ajuntament, en els termes establerts en les bases reguladores.

14.-Convocatòria.

1. El procediment de concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent, amb posterioritat a l'aprovació de les Bases Reguladores.

2. La convocatòria serà objecte de la corresponent publicitat via la BDNS, a la que caldrà enviar les dades estructurades de la convocatòria, el text complert i l'extracte de la mateixa, que serà publicat al Diari Oficial corresponent.

3. La publicitat de la convocatòria via la BDNS es realitzarà seguint el procediment establert a l'article 20.8 de la LGS, per tant caldrà publicar un extracte de la mateixa al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

4. Qualsevol convocatòria que no compleixi el requisit de publicitat de l'apartat anterior serà un acte anul·lable.

5. La convocatòria tindrà necessàriament el següent contingut:

a) Indicació de l'aprovació de les Bases específiques i el diari oficial on s'han publicat

b) Quantia total màxima de les subvencions i aplicació pressupostària on s'imputa l'import de la subvenció

c) Objecte condicions i finalitat de la subvenció

d) Indicació de que la concessió és per concurrència competitiva

e) Requisits per la sol·licitud i forma d'acreditar-los

f) Òrgans competents per la instrucció i resolució del procediment

g) Termini de presentació de sol·licituds

h) Termini de resolució i notificació

i) Documents que han d'acompanyar la sol·licitud

j) Possibilitat de reformulació, si s'escau

k) Recursos contra la resolució

l) Criteris de valoració de les sol·licituds

m) Mitjans de notificació o publicació.

15.-Concessió directa.

1. Les subvencions podran atorgar-se directament, no essent preceptiva la concurrència competitiva, en els següents casos:

a) Quan estiguin consignades nominativament en el Pressupost general inicial de l'Ajuntament o en modificacions de crèdits aprovades pel Ple. La subvenció serà nominativa quan es determinin als estats de despeses del pressupost la dotació pressupostària i el beneficiari. L'objecte de la subvenció es determinarà expressament al conveni de col·laboració o la resolució de concessió i serà congruent amb la classificació funcional i econòmica definida al corresponent crèdit pressupostari.

b) Subvencions, l'atorgament o la quantia de les quals, vingui imposada a l'Administració per una norma de rang legal.

c) Amb caràcter excepcional, aquelles altres subvencions en les quals s'acreditin raons d'interès públic, social, econòmic o humanitari, o altres degudament justificades que dificultin la seva convocatòria pública mitjançant concurrència competitiva.

2. Per a concedir una subvenció de forma directa, serà necessària la incoació d'un expedient que contingui com a mínim els següents documents:

a) Sol·licitud del beneficiari.

b) Memòria explicativa de l'activitat objecte de la subvenció i pressupost dels ingressos i despeses vinculades a la seva execució.

c) Informe del gestor en el qual consti que de la informació que obra en el seu poder es desprèn que el beneficiari compleix tots els requisits necessaris per accedir a la subvenció, així com que concorre algun dels supòsits previstos a l'article 15 d'aquesta Ordenança.

d) Termini per a justificar la subvenció i forma de justificació per part del beneficiari del compliment de la finalitat i de l'aplicació dels fons que es concedeixin, d'entre les que es preveuen a l'article 23 d'aquesta Ordenança.

e) Possibilitat d'efectuar pagament a compte o anticipats i, en el seu cas, garanties que hauran d'aportar els beneficiaris.

f) Indicació de la seva compatibilitat amb l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional. Si es declara aquesta compatibilitat, obligació d'incloure en la documentació justificativa una relació de totes les despeses i ingressos corresponents a l'activitat subvencionada.

3. Són subvencions previstes nominativament als Pressupostos de les Entitats Locals, aquelles que el seu objecte, dotació pressupostària i beneficiari, apareguin determinats expressament a l'estat de despeses del pressupost.

Els acords administratius o els convenis seran l'instrument habitual per a canalitzar les subvencions previstes nominativament als Pressupostos de les corporacions locals.

El procediment per a la seva concessió s'iniciarà d'ofici pel centre gestor del crèdit pressupostari al que s'imputa la subvenció, o a instància de l'interessat, i finalitzarà amb la resolució de la concessió o el conveni.

El corresponent conveni o, en el seu cas, la resolució de concessió, haurà d'incloure els següents extrems:

a) Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

b) Termini i forma de pagament de la subvenció, possibilitat d'efectuar pagaments anticipats que, en el seu cas, hauran d'aportar els beneficiaris.

c) Termini per justificar la subvenció i forma de justificació per part del beneficiari del compliment de la finalitat i de l'aplicació dels fons que es concedeixin.

4. Per donar publicitat a la convocatòria caldrà enviar a la BDNS les dades estructurades de la convocatòria fictícia que genera aquest tipus de procediment i el text del conveni en la llengua espanyola oficial de l'Estat, un cop concedida la concessió.

16.-Sol·licituds.

Per a la concessió de subvencions caldrà la prèvia sol·licitud del possible beneficiari, en la qual s'haurà de fer constar el següent:

a) Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb que ho fa.

b) Identificació de qui ha de ser el beneficiari (amb expressió del seu DNI, NIE o NIF).

c) Memòria de l'obra o activitat a subvencionar. Quan l'objecte de la subvenció sol·licitada sigui el finançament general indiferenciat de les activitats del beneficiari, s'adjuntarà una memòria de les activitats a realitzar al llarg de l'any pel qual es sol·licita la subvenció i es justificarà la necessitat de la subvenció. Caldrà indicar els participants en l'execució de cadascuna de les activitats relacionades.

d) Pressupost total de les despeses previstes.

e) Declaració de les subvencions o altres ingressos obtinguts per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'Ajuntament les que s'obtinguin en el futur.

f) Compromís de complir les condicions de la subvenció.

g) Documentació acreditativa de reunir els requisits específics exigits.

h) Dades bancàries on, si és subvencionada l'activitat proposada, es podrà transferir l'import de la subvenció.

i) Declaració responsable d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

j) La sol·licitud contindrà un pronunciament exprés del sol·licitant respecte l'autorització o negativa per tal que en el cas de resultar beneficiari, l'Ajuntament obtingui de forma directa l'acreditació d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics.

Quan s'observin defectes o omissions en les sol·licituds, o es consideri necessari ampliar la informació, es podrà donar als sol·licitants un termini, que no podrà excedir de 10 dies, per solucionar els defectes o omissions o per ampliar la informació. En cas de concurs, el termini haurà de ser igual per a tots els concursants afectats.

17.-Resolució de la concessió.

1. Seran competents per resoldre les sol·licituds de subvencions els òrgans que tinguin competència segons la normativa sobre 'delegació de competències o atribucions d'òrgans de l'Ajuntament, diferents del Ple', vigent en el moment de la seva concessió.

2. El procediment de concessió de les subvencions s'ha de resoldre en 3 mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, o des de la data de presentació de la sol·licitud en el cas de la concessió directa, i la manca de resolució, dins d'aquest termini, tindrà caràcter de desestimació.

3. Abans de la seva aprovació les resolucions de concessió s'hauran de sotmetre preceptivament al tràmit d'informe previ per part de la Intervenció.

4. No podran concedir-se subvencions per import superior al que es determini a la convocatòria.

18.-Publicitat.

1. La BDNS opera com Sistema Nacional de Publicitat de les Subvencions (SNPS).

2. Per garantir el dret dels ciutadans a conèixer totes les subvencions convocades i per donar compliment als principis de publicitat i transparència, la Intervenció General de l'Administració de l'Estat publicarà les convocatòries de subvencions i les subvencions concedides.

3. Per donar compliment a l'apartat anterior l'Ajuntament comunicarà a la BDNS la següent informació de les convocatòries gestionades mitjançant el procediment de concurrència competitiva (convocatòries clàssiques), en la llengua espanyola oficial de l'Estat:

a) El text de la convocatòria

b) El text de l'extracte de la convocatòria

c) Les dades estructurades de la convocatòria, entre les que figurarà el diari oficial en el que es publicarà l'extracte

d) Opcionalment es podran comunicar els textos de les lletres a) i b) anteriors en una segona llengua oficial i qualsevol altre document que contribueixin a la finalitat de publicitat i transparència, per tal de facilitar l'accés als interessats.

La BDNS publicarà gratuïtament els extractes de les convocatòries al Diari Oficial corresponent.

4. Per donar compliment a l'apartat anterior l'Ajuntament comunicarà a la BDNS la següent informació de les convocatòries gestionades mitjançant el procediment de concessió directa (convocatòries fictícies), en la llengua espanyola oficial de l'Estat:

a) El text de la convocatòria

b) Les dades estructurades de la convocatòria.

No caldrà publicar l'extracte d'aquestes convocatòries en un Diari Oficial.

5. Les convocatòries que no es comuniquin a la BDNS per tal de complir el corresponent tràmit de publicació exposat als apartats anteriors seran actes anul·lables.

6. Addicionalment al sistema de publicitat esmentat als apartats anteriors, l'Ajuntament publicarà a la seva seu electrònica o a qualsevol altre mitjà de difusió, els següents documents:

a) Text de les bases reguladores gestionades pel procediment de concurrència competitiva

b) Text de les convocatòries gestionades pel procediment de concurrència competitiva

c) Pressupost corrent, amb un nivell de detall per aplicacions pressupostàries

d) Models de sol·licitud, declaracions responsables i justificació de les subvencions necessaris per a cada línia de subvencions.

7. La BDNS anirà publicant a través del SNPS les convocatòries i concessions, conforme l'Ajuntament les vagi comunicant a la BDNS, dins els terminis legalment establerts. A tal efecte l'Ajuntament comunicarà les següents dades de cada concessió:

a) Convocatòria

b) El programa i el crèdit pressupostari al que s'imputa la despesa

c) El beneficiari

d) L'import concedit

e) L'objectiu o finalitat de la subvenció

f) Els diferents projectes o programes subvencionats

g) Els participants de cada projecte o programa subvencionat.

8. La BDNS no publicarà les subvencions concedides quan l'Ajuntament comuniqui que la publicació de les dades del beneficiari, en raó de l'objecte de la subvenció, pugui ser contrària al respecte i salvaguarda de l'honor, la intimitat personal i familiar de les persones físiques en virtut del que estableix la Llei Orgànica 1/1982, de 5 de maig, o la Llei Orgànica 15/1999 de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i sempre i quan l'excepció a la publicitat assenyalada a l'apartat 1 s'hagi previst a la normativa reguladora de la subvenció.

9. La concurrència als processos de concessió de subvencions implicarà la manifestació tàcita de consentiment inequívoc al tractament de dades de caràcter personal i a la seva publicació en els termes establerts als apartats anteriors, d'acord amb el que es preveu a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, tret que les Bases Reguladores indiquin una altra cosa.

19.-Obligacions dels beneficiaris.

A més de les obligacions assenyalades a l'art. 14 de la LGS, s'haurà de tenir en compte:

a) Els perceptors de subvencions concedides per l'Ajuntament o per les entitats que en depenen, s'obliguen a executar les activitats subvencionades de conformitat amb els principis de bona administració, bona fe i presumpció de legalitat.

L'incompliment d'aquests principis originarà les responsabilitats que en cada cas corresponguin i la incoació de l'expedient de reintegrament de la subvenció.

b) Els beneficiaris hauran d'estar al corrent de les seves obligacions fiscals i financeres i amb la Seguretat Social.

c) Els beneficiaris que tinguin un conveni de regularització de deutes en vigor i estiguin al corrent de pagament dels terminis, es considerarà que estan al corrent de les seves obligacions financeres amb l'Ajuntament.

d) Les associacions i fundacions per poder ser beneficiàries de subvencions hauran d'estar inscrites en el corresponent registre oficial.

e) En les subvencions emmarcades en la cooperació al desenvolupament, les ONG hauran d'estar inscrites en els registres públics corresponents.

f) Els beneficiaris de la subvenció estaran obligats a donar l'adequada publicitat al fet que l'activitat, programa, inversió o actuació ha estat subvencionada per l'Ajuntament.

g) El beneficiaris han de donar publicitat de les subvencions i ajudes percebudes per mitjans electrònics, en els termes i condicions establerts a la Llei 19/2013. La BDNS servirà de mitjà electrònic per a les entitats sense ànim de lucre amb finalitats exclusivament d'interès social o cultural i amb un pressupost inferior a 50.000,00 EUR.

h) El beneficiari d'una subvenció està obligat a sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que realitzi la Intervenció de l'Ajuntament.

i) Els documents de qualsevol mena justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, s'hauran de conservar per un període no inferior als 6 anys.

20.-Acceptació.

1. Per a l'efectivitat de la subvenció caldrà que aquesta i les condicions amb les quals s'ha concedit, siguin acceptades, sense reserves, pel beneficiari, en la forma i termini que assenyalin les Bases Reguladores o l'acord de concessió.

Si el beneficiari no presentés la seva acceptació en el corresponent termini o formulés reserves respecte a aquesta, l'Ajuntament podrà optar, discrecionalment, entre concedir un nou termini per a l'acceptació o considerar que el beneficiari ha renunciat a la subvenció.

2. Les bases reguladores podran preveure la possibilitat que l'acceptació s'entengui efectuada de forma tàcita, pel fet del transcurs d'un determinat termini de temps sense que el beneficiari hagi manifestat expressament les seves objeccions.

3. En el cas de subvencions instrumentades mitjançant conveni, l'acceptació s'entendrà efectuada la signatura del mateix per part del beneficiari.

4. Sempre requeriran acceptació expressa aquelles subvencions no formalitzades en un conveni i en les que s'hagin d'efectuar pagaments anticipats.

21.-Pagament de la subvenció.

1. Amb caràcter general, el pagament de les subvencions s'efectuarà contra presentació de les justificacions de l'activitat subvencionada.

2. Es podran efectuar pagaments a compte, a mesura que es vagin presentant justificants de part de l'obra o activitat efectuada.

3. El pagament anticipat o bestreta de la subvenció abans de la justificació, s'efectuarà en casos puntuals que s'hauran d'explicitar en les Bases Reguladores o en l'acte de concessió. En aquest cas el termini per presentar les justificacions serà el que s'hagi establert a les corresponents Bases Reguladores o a l'acte de concessió.

4. En els casos de pagaments a compte o de pagaments anticipats es podran exigir garanties als perceptors per assegurar que s'efectua la totalitat de l'obra o activitat subvencionada i que es compleixen els objectius de la subvenció.

5. En tots els casos, quan el beneficiari sigui deutor de l'Ajuntament es podrà efectuar la compensació del pagament de la subvenció amb els deutes del beneficiari.

22.-Acreditació del compliment d'obligacions tributàries i amb la seguretat social.

1. No es podrà efectuar cap pagament si no consta acreditat fefaentment que el beneficiari es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social de conformitat amb els articles 18 i ss. del RLGS.

2. No obstant, en aquelles subvencions en les que la quantia a atorgar a cada beneficiari no superi en la convocatòria l'import de 3.000 EUR, tal com es preveu en l'apartat 4 de l'article 24 RLGS, es podrà substituir aquesta acreditació per una declaració responsable.

En aquests casos, es considerarà que la declaració responsable presentada amb la sol·licitud, té una validesa màxima de sis mesos des de la seva emissió, de forma que no caldrà presentar-ne una de nova mentre aquest termini no hagi expirat.

3. Prèvia petició del centre gestor de les subvencions, la Intervenció podrà subministrar informació sobre l'estat de deutes del beneficiari vers l'Ajuntament.

23.-Justificació.

1. La justificació de les subvencions per part del beneficiari tindrà l'estructura i abast que es determini en les corresponents Bases Reguladores o acte de concessió, i es podrà efectuar mitjançant les modalitats que es relacionen a continuació:

a) Compte justificatiu amb aportació de justificants de la despesa per subvencions concedides per un import superior als 6.000 EUR, que contindrà:

1) Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en els instruments reguladors de la seva concessió, així com de les activitats realitzades, els participants i els resultats obtinguts.

2) Memòria econòmica justificativa del cost de l'activitat amb el contingut establert en l'article 72.2 del RLGS.

b) Compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor, que contindrà:

1) Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en els instruments reguladors de la seva concessió, així com de les activitats realitzades, els participants i els resultats obtinguts.

2) Informe d'auditor de comptes inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, amb l'abast que es determini en les Bases Reguladores de la subvenció.

3) Memòria econòmica abreujada justificativa del cost de l'activitat amb el contingut mínim previst a l'art. 74.5 del RLGS, així com amb aquell contingut addicional previst a les Bases Reguladores de la subvenció.

c) Compte justificatiu simplificat per subvencions concedides per un import de fins a 6.000 EUR, que contindrà:

1) Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en els instruments reguladors de la seva concessió, així com de les activitats realitzades, els participants i els resultats obtinguts.

2) Memòria econòmica justificativa del cost de l'activitat amb el contingut establert en l'article 75.2 del RLGS.

d) Mòduls, que contindrà:

1) Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en els instruments reguladors de la seva concessió, així com de les activitats realitzades, els participants i els resultats obtinguts.

2) Memòria econòmica justificativa del cost de l'activitat amb el contingut establert en l'article 78 del RLGS.

e) Presentació d'estats comptables:

1) Tindran el contingut i abast previst a l'art. 80 del RLGS.

2. Quan la subvenció tingui per objecte el finançament general d'una entitat, sigui quin sigui el percentatge de la subvenció en relació al Pressupost general de l'entitat, aquesta haurà de presentar com a justificant els estats comptables corresponents a l'exercici a què es refereixi la subvenció.

3. En la confecció de la memòria econòmica s'hauran de tenir en compte els següents aspectes:

a) S'haurà de justificar una despesa per un import com a mínim igual al que s'indiqui en els instruments reguladors de la concessió de la subvenció.

b) S'haurà d'indicar el cost total de l'activitat.

c) Els documents justificatius a presentar seran factures, minutes o d'altres determinats en els instruments reguladors de la concessió de la subvenció, hauran de reunir tots els requisits legals exigibles, i seran originals llevat que els esmentats instruments permetin la presentació de fotocòpies compulsades.

d) Quan la subvenció tingui per objecte l'adquisició d'un immoble, s'exigirà còpia de la corresponent escriptura.

4. Quan el beneficiari sigui una Administració Pública, i tant si la subvenció s'ha destinat a finançar inversions o activitats, es podrà acceptar com a justificació una certificació acreditativa de les despeses efectuades signada per un funcionari públic habilitat en l'exercici de les seves funcions, d'acord amb el model normalitzat aprovat a tal efecte, quedant els justificants concrets a disposició de l'Ajuntament per al seu examen, si es considerés oportú.

24.-Despeses subvencionables.

1. Es consideren despeses subvencionables, als efectes que preveu aquesta Ordenança, aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, siguin estrictament necessàries i s'efectuïn en el termini establert per les diferents Bases Reguladores de les subvencions. En cap cas el seu cost podrà ser superior al valor de mercat.

2. Llevat que hi hagi una disposició expressa en contra a les Bases Reguladores de les subvencions, es considera despesa efectuada la que hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a l'acabament del període de justificació determinat per la normativa reguladora de la subvenció.

3. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties per al contracte menor, establertes a la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, el beneficiari ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, o, si s'escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria la seva elecció, quan aquesta no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

4. En el cas d'adquisició, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables, s'han de seguir les regles següents:

a) Les Bases Reguladores han de fixar el període durant el qual el beneficiari ha de destinar els béns al fi concret per al qual es va concedir la subvenció, el qual no pot ser inferior a cinc anys, en el cas de béns inscribibles en un registre públic, ni a dos anys per a la resta de béns.

En el cas de béns inscribibles en un registre públic, aquesta circumstància s'ha de fer constar en l'escriptura, així com l'import de la subvenció concedida, aspectes que han de ser objecte d'inscripció en el registre públic corresponent.

b) L'incompliment de l'obligació d'afectació referida en el paràgraf anterior, que es produeix en tot cas amb l'alienació o el gravamen del bé, és causa de reintegrament, en els termes que estableix el capítol II del títol II de la LGS, i aquest quedarà subjecte al pagament del reintegrament, sigui quin sigui el posseïdor, llevat que fos un tercer protegit per la fe pública registral o es justifiqui l'adquisició dels béns amb bona fe i títol just o en un establiment mercantil o industrial, en cas de béns mobles no inscribibles.

5. Es considera satisfeta l'obligació d'afectació a què es refereix l'apartat anterior quan:

a) Si, tractant-se de béns no inscribibles en un registre públic, són substituïts per altres que serveixin en condicions anàlogues a la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i aquest ús es mantingui fins a completar el període establert, sempre que la substitució hagi estat autoritzada per l'Ajuntament o l'entitat concedent.

b) Si tractant-se de béns inscribibles en un registre públic, el canvi d'afectació, alienació o gravamen és autoritzat per l'Ajuntament o l'entitat concedent. En aquest cas, l'adquiridor assumeix l'obligació d'afectació dels béns pel període restant i, en cas d'incompliment d'aquesta obligació, del reintegrament de la subvenció.

6. Les Bases Reguladores de les subvencions han d'establir, si s'escau, les regles especials que es considerin oportunes en matèria d'amortització dels béns inventariables. No obstant això, el caràcter subvencionable de la despesa d'amortització ha d'estar subjecte a les condicions següents:

a) Que les subvencions no hagin contribuït a la compra dels béns

b) Que l'amortització es calculi de conformitat amb les normes de comptabilitat generalment acceptades

c) Que el cost es refereixi exclusivament al període subvencionable.

7. Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, i les despeses pericials per a l'execució del projecte subvencionat i les d'administració específiques són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada, i són indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta, i sempre que així ho prevegin les Bases Reguladores. Amb caràcter excepcional, les despeses de garantia bancària poden ser subvencionades quan així ho prevegi la normativa reguladora de la subvenció.

En cap cas són despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris

b) Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals

c) Les despeses de procediments judicials.

8. Els tributs són despeses subvencionables quan el beneficiari de la subvenció els abona de manera efectiva. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos personals sobre la renda.

9. El beneficiari ha d'imputar els costos indirectes a l'activitat subvencionada en la part que raonablement correspongui, d'acord amb els principis i les normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en el qual efectivament es du a terme l'activitat.

25.-Comprovació de les justificacions.

1. L'òrgan atorgant de la subvenció comprovarà que les justificacions es presentin en els terminis fixats i les comprovarà formalment, i podran requerir al beneficiari perquè esmeni defectes, completi la documentació o ampliï la informació.

2. En el cas de justificació mitjançant compte justificatiu simplificat, de conformitat amb allò previst a l'article 75.3 del RLGS, comprovarà els justificants que estimi oportuns per tal d'obtenir una evidència raonable de l'adequada aplicació de la subvenció, tot requerint al beneficiari per que els aporti.

3. El centre gestor podrà comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, utilitzant els criteris assenyalats a l'art. 33 de la LGS.

4. El centre gestor podrà comprovar directament l'execució de l'obra o activitat subvencionada, ja sigui mitjançant personal propi, o bé, a través d'empreses contractades a l'efecte.

5. La Intervenció determinarà el procediment de fiscalització i els criteris de control de les justificacions de les subvencions atorgades per l'Ajuntament.

26.-Subcontractació d'activitats subvencionades.

El beneficiari de subvencions per activitats podrà subcontractar l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció, de conformitat amb el que preveu l'art. 29 de la LGS i l'article 68 del RLGS.

TÍTOL III. INVALIDESA, MODIFICACIÓ I REINTEGRAMENT DE LES SUBVENCIONS.

27.-Invalidesa de les resolucions de concessió de subvencions.

1. Són causes de nul·litat de les resolucions de concessió:

a) Les indicades a l'art. 62.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

b) La carència o insuficiència de crèdit pressupostari.

2. Són causes d'anul·labilitat de la resolució de concessió les demés infraccions de l'ordenament jurídic, i, en especial, de les regles contingudes a la LGS, de conformitat amb el que disposa l'art. 63 de la Llei 30/1992 esmentada.

3. La tramitació i declaració de nul·litat s'ajustarà al que disposen l'art. 36 de la LGS i els articles 102 i 103 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

28.-Modificacions de la resolució de concessió.

1. Amb posterioritat a l'acord de concessió i abans de la finalització del termini d'execució de l'activitat subvencionada, es podrà modificar, d'ofici o prèvia sol·licitud del beneficiari, l'import, l'activitat, el termini d'execució i altres obligacions, quan no es perjudiquin els interessos de tercers i es doni algun dels supòsits següents:

a) Quan es produeixi una alteració en les condicions que van determinar la concessió de la subvenció.

b) Quan el beneficiari hagi obtingut per a la mateixa actuació altres subvencions, ajuts o aportacions de qualsevol origen, públic o privat, que sumats a la de l'Ajuntament superin el cost total de l'obra o de l'activitat subvencionada o aquell percentatge que s'hagi fixat en les Bases Reguladores.

c) Quan el beneficiari no hagi justificat adequadament la totalitat de l'import de les despeses subvencionables previstes a les Bases Reguladores o en el conveni que les reguli.

2. Així mateix, quan es consideri oportú, es podrà concedir una pròrroga del termini de presentació de les justificacions, d'ofici o prèvia sol·licitud del beneficiari, la qual s'haurà d'aprovar abans de la finalització del termini inicial.

Les pròrrogues dels terminis d'execució i/o justificació que eventualment poguessin concedir-se, no podran superar la meitat del termini inicial.

3. En el supòsit de les modificacions tramitades d'ofici serà necessari efectuar el tràmit d'audiència prèvia del beneficiari per un període de 10 dies.

4. El beneficiari pot renunciar a la subvenció, restant alliberat de la càrrega a que es trobi sotmesa aquella, i amb la pèrdua del dret a exigir-la. La renúncia ha de ser prèvia a l'inici de l'activitat subvencionada o al seu cobrament. En el cas de subvencions ja satisfetes, el beneficiari ha de procedir al reintegrament de les quantitats percebudes.

5. Totes les modificacions substancials hauran de ser objecte de publicitat pels mateixos mitjans utilitzats per a la concessió inicial, a través de la BDNS. Quan la modificació afecti al contingut de l'extracte de la convocatòria publicat inicialment, es redactarà un nou extracte corregit que s'haurà de publicar com si fos l'original.

29.-Reintegrament de subvencions ja satisfetes.

1. Quan a conseqüència de l'anul·lació, revocació o revisió de la subvenció, l'import definitiu d'aquesta sigui inferior a l'import pagat, el perceptor estarà obligat a reintegrar l'excés. Així mateix, estarà obligat a reintegrar el beneficiari que ha percebut la subvenció falsejant les condicions exigides o amagant aquelles que haguessin impedit la seva concessió; per incompliment total o parcial de l'objectiu de l'activitat o del projecte; per incompliment de l'obligació de justificar en els terminis establerts; per resistència o obstrucció a les actuacions de comprovació i de control financer i en els altres supòsits previstos en la normativa de la LGS.

2. El procediment de reintegrament de subvencions es regeix per les disposicions generals sobre procediments administratius aplicables a l'Ajuntament.

3. El procediment de reintegrament s'iniciarà d'ofici per acord exprés de l'òrgan competent, bé per iniciativa pròpia o bé com a conseqüència d'una ordre superior, a petició raonada d'altres òrgans, per denúncia o a conseqüència de l'informe de control financer emès per la Intervenció, i ha d'indicar la causa que determini el seu inici, les obligacions incompletes pel beneficiari i l'import de la subvenció afectat.

4. En la tramitació del procediment s'ha de garantir, en tot cas, el dret d'audiència de l'interessat, mitjançant la notificació de la resolució d'inici i la concessió d'un termini de 15 dies per tal que al·legui el que consideri oportú o presenti els documents que estimi pertinents.

5. La resolució del procediment de reintegrament ha d'identificar l'obligat a la devolució, les obligacions incompletes acreditades, la causa de reintegrament que concorre entre les previstes a l'article 37 de la LGS i l'import de la subvenció a reintegrar juntament amb la liquidació dels interessos de demora.

6. Els interessos de demora, es calcularan segons els tipus d'interès legal incrementats en un 25%, meritats des del moment del pagament fins a la data de l'acord de reintegrament.

7. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment de reintegrament és de 12 mesos, des de la data de l'acord d'iniciació, sens perjudici de les possibilitats generals d'ampliació o suspensió que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

8. El transcurs d'aquest termini sense que s'hagi notificat la resolució expressa produeix la caducitat del procediment, sens perjudici de continuar les actuacions fins al seu acabament i sense que es consideri interrompuda la prescripció per les actuacions realitzades fins a la finalització del termini esmentat.

9. Les resolucions i acords en matèria de reintegrament de subvencions exhaureixen la via administrativa.

10. La resolució es notificarà a l'interessat, requerint-lo per a realitzar el reintegrament corresponent en el termini i forma previstos al Reglament General de Recaptació.

11. Aquests ingressos tindran el caràcter d'ingressos de dret públic. El període d'ingrés en via voluntària serà l'establert amb caràcter general per als ingressos directes. Si no s'ingressessin dins d'aquest període es procedirà per via de compensació o de constrenyiment d'acord amb el Reglament General de Recaptació i a través de l'Organisme de Gestió Tributària (ORGT).

12. En general el reintegrament del pagament indegut de subvencions es regirà pel que disposen els arts. 36 a 43 de la LGS, i art. 91 a 101 del RLGS.

TÍTOL IV. INFRACCIONS, SANCIONS ADMINISTRATIVES I RESPONSABILITATS EN MATÈRIA DE SUBVENCIONS.

30.-Concepte d'infracció.

Als efectes de la present Ordenança, constitueix infracció administrativa en matèria de les subvencions atorgades per aquesta Corporació, les accions o omissions tipificades a la Llei General de Subvencions, les quals seran sancionades, fins i tot, a títol de simple negligència.

31.-Responsables.

Seran responsables de les infraccions administratives en matèria de subvencions, aquells que es determinen a l'article 53 de la LGS que, per acció o omissió, incorrin en els supòsits tipificats com infraccions en els articles 56 i següents de la LGS.

32.-Supòsits de no responsabilitat.

Les accions u omissions tipificades com infraccions administratives en matèria de subvencions no donaran lloc a responsabilitat per infracció administrativa, en els supòsits següents:

a) Quan siguin realitzades per qui no tingui capacitat d'obrar.

b) En cas de força major

c) Quan es derivi d'una decisió col·lectiva d'un òrgan col·legiat i el presumpte infractor hagués votat en contra o no hagués assistit a la reunió en que es va adoptar.

33.-Conducta delictiva.

En el cas de què una conducta pogués ser constitutiva d'un delicte, l'Ajuntament passarà el tant de culpa a la jurisdicció competent i s'abstindrà de continuar el procediment sancionador fins que l'autoritat no dicti sentència ferma, es produeixi el sobreseïment o arxiu de la causa, o la devolució de l'expedient pel Ministeri Fiscal.

La pena imposada per l'autoritat judicial, exclourà la imposició de sanció administrativa.

34.-Classes d'infraccions.

1. Les infraccions en matèria de subvencions es classifiquen en lleus, greus i molt greus.

2. Són infraccions lleus les tipificades a l'article 56 de la LGS.

3. Són infraccions greus les tipificades a l'article 57 de la LGS, entre les quals s'inclou la manca de subministrament d'informació per part de l'Ajuntament a la BDNS.

4. Són infraccions molt greus les tipificades a l'article 58 de la LGS.

35.-Classes de sancions.

1. Les sancions per infracció administrativa en matèria de subvencions es materialitzaran sempre mitjançant una sanció pecuniària i quan procedeixi, una no pecuniària.

2. La sanció pecuniària podrà consistir en una sanció fixa o proporcional i s'aplicarà sobre la quantitat indegudament obtinguda, aplicada o no justificada.

La sanció proporcional pot arribar a ser del triple de la quantitat esmentada en aquest apartat.

En qualsevol cas, les sancions sempre seran independents de l'obligació de reintegrament.

3. Les sancions no pecuniàries, només es podran imposar en cas d'infracció greu o molt greu, i per un termini màxim de tres i cinc anys, respectivament. Aquestes sancions podent consistir en:

a) Pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions, ajudes o avals de qualsevol de les Administracions Públiques

b) Pèrdua de la possibilitat d'actuar com entitat col·laboradora

c) Prohibició de contractar amb les Administracions Públiques.

4. Les sancions per infraccions lleus seran les previstes a l'article 61 de la LGS.

5. Les sancions per infraccions greus seran les previstes a l'article 62 de la LGS.

6. Les sancions per infraccions molt greus seran les previstes a l'article 63 de la LGS.

7. En el cas de sancions pecuniàries sempre s'aplicaran les quanties màximes fixades a l'article 59 de la LGS.

36.-Graduació de les sancions.

Les sancions per infracció en matèria de subvencions es graduaran, en cadascun dels casos, en els termes de l'article 60 de la LGS i atenent als criteris següents:

a) Reincidència

b) Resistència, negativa o obstrucció a les actuacions de control

c) Utilització de medis fraudulents en la comissió d'infraccions

d) Ocultar a l'Administració de les dades necessàries per a verificar l'aplicació de la subvenció rebuda

e) Retard en el compliment de les obligacions formals.

37.-Prescripció.

1. Les infraccions prescriuran en el termini de 4 anys des del dia en què la infracció s'hagués comès.

2. Les sancions prescriuran als quatre anys a comptar des del dia següent a aquell en què la resolució que va imposar la sanció hagués adquirit fermesa.

3. La prescripció de la sanció i de la infracció s'aplicarà d'ofici, sense perjudici que pugui ser sol·licitada la seva declaració per l'interessat.

4. El termini de prescripció es podrà interrompre en el supòsits previstos a l'article 132 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

38.-Procediment.

1. No podrà imposar-se sanció si no és en virtut d'un procediment, en el qual es garantirà, en tot cas, l'audiència a l'interessat i que serà tramitat conforme el que disposa el Capítol Segon, del Títol IX, de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, parcialment modificada per la Llei 4/1999, reguladora del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici.

3. Els acords d'imposició de sancions posen fi a la via administrativa.

39.-Responsabilitat i extinció de la responsabilitat.

1. Respondran solidàriament de la sanció pecuniària els membres, partícips o cotitulars de les entitats a que es refereix l'article 11.3 de la LGS, en proporció a les seves participacions, i en els termes de l'article 69.1 de la LGS.

2. Respondran subsidiàriament de la sanció pecuniària els administradors de les societats mercantils o aquells que ostentin la representació legal d'altres persones jurídiques, en els termes dels punts 2, 3 i 4 de l'article 69 de la LGS.

3. La responsabilitat derivada de les infraccions s'extingeix pel seu pagament; per compliment de la sanció, per prescripció o per mort del beneficiari.

40.-Responsabilitat administrativa, comptable i penal.

1. La responsabilitat administrativa serà exigida de conformitat amb el que preveuen l'art. 176 i següents de la Llei estatal 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària.

2. Les responsabilitats comptable i penal s'exigiran pels òrgans competents de conformitat a la normativa que regula el Tribunal de Comptes (Llei Orgànica 2/1982 de 12 de maig) i el que es disposa sobre aquesta matèria en el Codi Penal (arts. 308 i 309).

3. Les autoritats i el personal de l'Ajuntament que tingui coneixement del contingut de la BDNS resten obligats al més estricte i complert secret professional respecte les dades contingudes. A banda de les responsabilitats civils o penals que poguessin correspondre, la infracció del deure de secret es considerarà sempre una falta disciplinària molt greu.

TÍTOL V. CONTROL FINANCER DE LES SUBVENCIONS.

41.-Control financer de les subvencions.

1. S'efectuaran actuacions de control financer sobre tota classe de subvencions atorgades per l'ens local i els seus dependents, independentment del seu procediment de concessió.

2. La Intervenció General efectuarà el control financer, de conformitat amb el que disposen els articles 220 a 222 del Text Refós de la LRHL, el Títol III de la LGS, el Títol VI de la Llei General Pressupostària i altres normes concordants. 3. Per realitzar aquesta tasca es podran contractar, a través del corresponent expedient de contractació, la col·laboració d'empreses privades d'auditoria per realitzar els controls financers de subvencions d'acord amb la metodologia utilitzada per la pròpia Intervenció.

4. Els beneficiaris i tercers relacionats amb l'objecte de la subvenció estan obligats a prestar col·laboració i facilitat la documentació que els sigui requerida pel personal que efectuï el control financer.

42.-Objecte.

1. L'objecte del control financer de les subvencions és verificar, respecte del comportament dels perceptors de les subvencions:

a) L'adequada i correcta obtenció de la subvenció per part del beneficiari.

b) El compliment de les obligacions del beneficiari en la gestió i aplicació de la subvenció.

c) L'adequada i correcta justificació de la subvenció.

d) La realitat i la regularitat de les operacions que, d'acord amb la justificació presentada, han estat finançades amb la subvenció

e) L'adequat i correcte finançament de les activitats subvencionades, és a dir, verificar que l'import de les subvencions no superen, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, el cost de l'activitat subvencionada.

f) L'existència de fets, circumstàncies o situacions no declarades a l'Administració pels beneficiaris i que poguessin afectar al finançament de les activitats subvencionades, a l'adequada i correcta obtenció, utilització, gaudi o justificació de la subvenció, així com a la realitat i regularitat de les operacions amb ella finançades.

43.-Comprovacions.

El control financer de subvencions podrà consistir en:

a) L'examen de registres comptables, comptes o estats financers i la documentació que els suporta, de beneficiaris i entitats col·laboradores.

b) L'examen d'operacions individualitzades i concretes relacionades o que poguessin afectar a les subvencions concedides.

c) La comprovació d'aspectes parcials i concrets d'una sèrie d'actes relacionats o que poguessin afectar a les subvencions concedides.

d) La comprovació material de les inversions finançades.

e) Les actuacions concretes de control que hagin de realitzar-se conforme amb el que en cada cas estableixi la normativa reguladora de la subvenció i, si s'escau, la resolució de concessió.

f) Altres comprovacions que resultin necessàries en atenció a les característiques especials de les activitats subvencionades.

44.-Facultats i deures de l'òrgan que exerceix el control financer.

1. L'òrgan que exerceixi el control financer gaudirà de les següents facultats:

a) Lliure accés a la documentació i als establiments on es desenvolupa l'activitat subvencionada que hagi de comprovar.

b) Obtenció de còpia dels documents justificatius o altres operacions de les que es dedueixi una incorrecta obtenció, gaudi o destí de la subvenció.

c) Lliure accés als comptes bancaris de les entitats financeres en les què s'han efectuat les disposicions de les subvencions.

2. Les facultats i deures del personal controlador, així com el procediment per a l'exercici del control financer seran els previstos als articles 47 a 50 de la LGS.

En cas de disconformitat entre l'informe de la Intervenció i l'òrgan gestor, se sotmetran a consideració del Ple de la Corporació.

DISPOSICIONS ADDICIONALS.

Els preceptes d'aquesta Ordenança que, per sistema, incorporen o reprodueixen aspectes de la normativa directament aplicables a les subvencions que atorgui l'Ajuntament, s'entén que són automàticament modificats en el moment en què se'n produeixi la modificació o derogació de la normativa esmentada. En el supòsit de modificació normativa, continuen essent vigents els preceptes que són compatibles o permeten una interpretació harmònica amb els nous principis de la normativa modificada, mentre no hi hagi adaptació expressa d'aquesta Ordenança.

L'atorgament de premis de qualsevol naturalesa, s'haurà d'ajustar al contingut d'aquesta Ordenança, llevat en aquells aspectes en els què per l'especial naturalesa de les subvencions, no resulti aplicable.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES.

Als procediments de concessió de subvencions ja iniciats a l'entrada en vigor d'aquesta Ordenança, els serà d'aplicació els acords adoptats en el moment del seu inici. A aquests efectes, en els expedients de concessió per concurrència competitiva, s'entendrà que estan iniciats aquells expedients en que s'haguessin publicat les Bases Reguladores. En el cas d'expedients de concessió directa, el moment d'inici es determinarà per la seva data d'aprovació.

En compliment d'allò previst a l'article 6 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, l'Ajuntament promourà en l'exercici de la seva activitat subvencionadora, l'ús de les tècniques i mitjans electrònics, informàtics i telemàtics que permetin als interessats exercir els seus drets i complir amb les seves obligacions a través d'aquests mitjans amb plenes garanties i amb compliment dels requisits previstos per a cada procediment.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA.

Queden sense efecte totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposin al contingut d'aquesta Ordenança.

DISPOSICIONS FINALS.

En tot allò que no es reguli en aquesta Ordenança, s'estarà al que disposin les Bases d'Execució del Pressupost de l'Ajuntament de l'any corresponent i la normativa sobre delegació de competències i atribució dels òrgans de govern de l'Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort vigent en el moment de la concessió.

Primera.-

Segona.-

Primera.-

Segona.-

Única.-

Primera.-

Segona.-

La present Ordenança de Subvencions, aprovada inicialment pel Ple de l'Ajuntament en sessió celebrada l'11 de juliol de 2016 i que ha quedat definitivament aprovada, regirà a partir del dia següent a la publicació del seu text íntegre al Butlletí Oficial de la Província, i continuarà vigent fins que es modifiqui o es derogui expressament.

El Pont de Vilomara i Rocafort, 5 de setembre de 2016 L'alcalde, Cecilio Rodríguez Martín

Actividades de servicios sociales
Cultura
Ciencia
Tecnología
Educación
Deporte
Cooperación al desarrollo
Cultura e idiomas
Apoyo a ONGs
Industrialización