BASES DE SUBVENCIONES DE IGUALDAD DE OPORTUNIDADES DE MUJERES Y HOMBRES - Boletín Oficial de Castellón de 24-05-2018

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  • Boletín: Boletín Oficial de Castellón
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  • Beneficiarios: Administraciones públicas
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02731-2018-U CASTELLÓN/CASTELLÓ

Bases de subvenciones de igualdad de oportunidades de mujeres y hombres

ANUNCIO

La Junta de Gobierno Local de esta Corporación Municipal, en fecha 18 de mayo de 2018, acordó aprobar las bases para la concesión de subvenciones destinadas al fomento de proyectos de igualdad de oportunidades de mujeres y hombres, que realicen las asociaciones del municipio, correspondiente al ejercicio 2018 y hasta el 28 de febrero de 2019.

Los anexos de estas bases, cuya relación figura en la base 18ª, así como la obtención de cualquier información en relación con las mismas pueden solicitarse en el Negociado de Promoción de la Igualdad, sito en Paseo Ribalta nº 21 de esta ciudad, con teléfono: 964251979 y en el portal de la ciudadanía del Ayuntamiento de Castellón de la Plana (https://portal.castello.es/PortalCiudadano/).

Contra el presente acuerdo podrá interponerse, potestativamente, recurso de reposición en el plazo de un mes, ante el órgano que lo ha dictado (art. 52 de la Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases del Régimen Local, y 112 y siguientes de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas), o alternativamente, recurso contencioso-administrativo ante el Juzgado de lo Contencioso-administrativo de Castellón dentro del plazo de dos meses (arts. 52 de la Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases de Régimen Local, y 8, 45 y 46 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, Reguladora de la Jurisdicción Contencioso- Administrativa). En ambos casos, el plazo se computa desde el día siguiente a aquél en que se practique la presente publicación.

En cumplimiento del citado acuerdo y al efecto de realizar la convocatoria pública para la concesión de estas subvenciones, se publica el texto íntegro de las bases aprobadas, que es el siguiente:

`BASES PARA LA CONCESIÓN DE SUBVENCIONES POR PARTE DEL AYUNTAMIENTO DE CASTELLÓN DE LA PLANA, DESTINADAS AL FOMENTO DE PROYECTOS DE IGUALDAD DE OPORTUNIDADES DE MUJERES Y HOMBRES QUE REALICEN LAS ASOCIACIONES DEL MUNICIPIO, CORRESPONDIENTE AL AÑO 2018 Y HASTA EL 28 DE FEBRERO DE 2019.

1ª.OBJETO Y FINALIDAD.

Estas bases tienen por objeto regular la concesión de subvenciones por parte del Ayuntamiento de Castellón de la Plana, en régimen de concurrencia competitiva, para financiar proyectos que se desarrollen en la ciudad Castellón de la Plana, a realizar en el año 2018 y hasta el 28 de febrero de 2019, por las asociaciones, que tengan la consideración de beneficiarias de conformidad a lo establecido en las presentes bases, y que desarrollen proyectos que puedan incardinarse en alguna de las finalidades siguientes:

OPCIÓN A): Proyectos dirigidos a facilitar el intercambio de información, recursos y experiencias para el desarrollo de un proyecto compartido entre varias asociaciones de la localidad en materia de igualdad de oportunidades entre mujeres y hombres y/o de prevención de la violencia de género.

OPCIÓN B): Proyectos que promuevan la igualdad efectiva de mujeres y hombres mediante el desarrollo de alguna de las finalidades siguientes:

Sensibilizar contra las desigualdades entre mujeres y hombres, así como las causas y consecuencias del sistema sexo-género y las maneras de llegar a su cuestionamiento y deconstrucción.

Proyectos dirigidos directamente a la sensibilización especializada para la prevención de la violencia sobre las mujeres y/o proyectos de educación especializada en materia de violencia de género. Se valorarán prioritariamente los proyectos que vayan dirigidos al colectivo juvenil y aquellos proyectos que desarrollen alguno de los objetivos del `Pacte Valencià contra la Violència de Gènere`

Proyectos dirigidos directamente a impulsar el empoderamiento y la autoestima de las mujeres, mediante técnicas especializadas y desarrolladas por profesionales capacitados/as.

Proyectos dirigidos directamente a la participación social de las mujeres que, debido a condiciones personales y/o socioculturales, están expuestas a una múltiple discriminación y particularmente si se encuentran en entornos socialmente desfavorecidos.

Potenciar unas relaciones de pareja igualitarias, justas y equilibradas.

Desarrollar las nuevas masculinidades para el empoderamiento de modelos masculinos positivos y búsqueda de disociaciones masculinas más allá de los parámetros del sistema sexo-género de la sociedad patriarcal.

Cada entidad podrá presentar un solo proyecto para cada una de las opciones A y B y recibir subvención por ello.

Estas subvenciones se concederán a proyectos que se desarrollen en la ciudad de Castellón de la Plana.

Quedan expresamente excluidos del ámbito de estas bases los proyectos dirigidos al estudio y/o investigación en los ámbitos de la Igualdad, Prevención de violencia de género y Salud de las mujeres, sin prejuicio de que la entidad solicitante pueda realizar estudios previos o posteriores complementarios al proyecto de actuación subvencionado en esta convocatoria.

No se podrá presentar un mismo proyecto técnico o parte de este, a más de una convocatoria de subvenciones efectuadas anualmente por esta Corporación Municipal.

La percepción de estas subvenciones es compatible con la de otras subvenciones procedentes de cualquier Administración o ente público o privado, siempre que el importe de las mismas, incluida la que es objeto de la presente convocatoria, no supere el coste de la actividad subvencionada.

El importe de la subvención debería ser, como máximo, el equivalente en su cuantía al coste económico total de ejecución del proyecto subvencionado.

Se admite la subcontratación de los proyectos subvencionadas por los beneficiarios con los límites establecidos en el artículo 29 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones (en adelante, LGS).

2ª.CRÉDITO PRESUPUESTARIO.

Para la financiación de las presentes bases se establece la cantidad máxima de 30.000,00 € , que comprende la cantidad máxima de 8.000,00 € para la financiación de los proyectos de la OPCIÓN A) y la cantidad máxima de 22.000,00 € para la financiación de los proyectos de la OPCIÓN B).

Esta cantidad se satisfará en concepto de pago anticipado del 90% en la OPCIÓN A) (es decir, 7.200,00 € ) y el 50% en la OPCIÓN B) (es decir, 11.000,00 € ) con cargo a la aplicación presupuestaria 2018-5-23102-48900 del Presupuesto Municipal de 2018.

Los importes restantes (10% en la OPCIÓN A), es decir, 800,00 € y 50% en la OPCIÓN B), es decir 11.000,00 € ), serán con cargo al Presupuesto Municipal de 2019.

3ª.ENTIDADES BENEFICIARIAS Y OBLIGACIONES.

Tendrán la consideración de beneficiarias, las asociaciones sin ánimo de lucro que realicen los proyectos objeto de las presentes bases y reúnan los requisitos exigidos en la misma.

Las entidades subvencionadas tendrán que cumplir las obligaciones genéricas establecidas en la cláusula 6 de la Ordenanza General de Subvenciones (en adelante, OGS).

Además, en los supuestos en que se subvencione la realización de material impreso, la realización de dicho material deberá ser revisada, con carácter previo a su edición, por el Negociado de Promoción de la Igualdad de Oportunidades de Mujeres y Hombres , no pudiéndose incorporar el carácter público de la financiación ni el logotipo del Ayuntamiento sin la autorización previa de dicho Negociado.

4ª.REQUISITOS.

Además de los requisitos establecidos en el artículo 5 de la OGS, las asociaciones beneficiarias deberán cumplir los siguientes requisitos, con carácter previo a la finalización del plazo de presentación de solicitudes:

a) Estar legalmente constituidas como asociaciones e inscritas en el Registro General de Asociaciones.

b) Estar inscritas en el Registro Municipal de Asociaciones Vecinales del Ayuntamiento de Castellón de la Plana.

c) Tener su domicilio social o delegación en la ciudad de Castellón de la Plana, así como una estructura organizativa que garantice el desarrollo del proyecto para el que se solicita subvención, así como disponer de capacidad y medios para la labor de seguimiento, justificación y evaluación del proyecto presentado.

d) Carecer de fines de lucro y no depender económica o institucionalmente de entidades lucrativas.

5ª.ÓRGANOS COMPETENTES PARA LA INSTRUCCIÓN Y RESOLUCIÓN DEL PROCEDIMIENTO.

La instrucción del procedimiento de concesión de estas subvenciones corresponde a la Jefa del Negociado de Promoción de la Igualdad de Oportunidades de Mujeres y Hombres que, como órgano gestor, realizará de oficio cuantas actuaciones estime necesarias para la determinación, conocimiento y comprobación de los datos en virtud de los cuales deba formularse la propuesta de resolución conforme a lo establecido en el artículo 24 de la LGS.

Finalizado el plazo de presentación de solicitudes, se procederá al estudio de las solicitudes presentadas y al examen de la documentación de las mismas, por el órgano gestor, que emitirá informe en el que conste, entre otros extremos, la presentación en plazo o no de las solicitudes presentadas, con referencia expresa a la fecha de presentación; asimismo se hará referencia expresa respecto de la presentación o no del proyecto a subvencionar, y si los solicitantes cumplen todos los requisitos necesarios para acceder a esta convocatoria de subvenciones.

Tras la emisión de los informes técnicos que se considere oportunos, se reunirá la Comisión Técnica de Valoración de los Proyectos, compuesta por personal técnico del Área Municipal de Bienestar Social, que valorará la adaptación de los proyectos a los criterios establecidos en la base 9ª, y propondrá a la Junta de Gobierno Local la resolución de la convocatoria, conceder o no conceder en todo o en parte, la subvención solicitada, inadmitir a trámite, o desestimar alguna solicitud presentada.

La Comisión Técnica de Valoración de los Proyectos estará integrada por las siguientes personas:

- Titular: la Jefa del Negociado de Promoción de la Igualdad de Oportunidades de Mujeres y Hombres

Suplente: un/a psicóloga del Servicio de Familia e Infancia

- Titular: la Jefa del Negociado de Cooperación Social y Solidaridad

Suplente: la DUTS adscrito/a al Negociado de Cooperación Social y Solidaridad

- Titular: el Jefe del Negociado de Coordinación de Programas

Suplente: un/a educador/a social adscrito/a al Equipo Social de Base

- Titular: el Jefe del Gabinete de Prevención de Trastornos Adictivos

Suplente: la Jefa del Negociado de Dinamización Comunitaria.

- Titular: la DUTS del Negociado de Promoción de la Igualdad de Oportunidades de Mujeres y Hombres

Suplente: un/a DUTS adscrito/a al Equipo Social de Base.

Ejercerá las funciones de Secretario/a de esta Comisión Técnica de Valoración de los Proyectos el Secretario General de la Administración Municipal o funcionaria/o en quien delegue.

6ª.PLAZO Y LUGAR DE PRESENTACIÓN DE SOLICITUDES.

El plazo para la presentación de solicitudes será de veinte días naturales a partir del día siguiente al de la publicación del extracto de esta convocatoria en el Boletín Oficial de la Provincia de Castellón. Si el último día de presentación fuera inhábil, el plazo finalizará el siguiente día hábil. También se efectuará publicación de la presente convocatoria en el tablón de anuncios de este Ayuntamiento de Castellón y en el Portal de la Ciudadanía del Ayuntamiento de Castellón de la Plana (https://portal.castello.es/PortalCiudadano/).

En cuanto al lugar de presentación, las asociaciones y entidades presentarán sus solicitudes en alguno de los lugares siguientes:

a) Registro General del Ayuntamiento de Castellón de la Plana, sito en las Casas Consistoriales, Plaza Mayor nº 1.

b) Registros de las Juntas de Distrito, situados en los siguientes lugares: Distrito Norte, Plaza Primer Molí 1; Distrito Sur, calle Ricardo Catalá, esquina con Joaquín Márquez; Distrito Este, Avenida Hermanos Bou nº 27; Distrito Oeste, Plaza Lagunas de Ruidera, s/n

Mas Blau; Distrito Centro, Plaza Mayor nº 1; Distrito Marítimo, Paseo Buenavista, nº 28.

Cuando la solicitud se remita por correo certificado, deberá presentarse en la correspondiente oficina de correos, en sobre abierto para que pueda ser estampado el sello de la fecha en el impreso de solicitud. En este caso, así como si la solicitud se presentara a través de otra Administración Pública, se remitirá un fax en la misma fecha de presentación, al Ayuntamiento de Castellón de la Plana, Negociado de Promoción de la Igualdad, al número 964241642 con el resguardo de presentación, en el que se lea claramente la fecha de presentación, la denominación de la entidad, el título del proyecto y la convocatoria para la que se presenta.

No se admitirá la presentación de solicitudes a través de correo electrónico ni por medios telemáticos.

7ª.DOCUMENTACIÓN EXIGIDA.

Las asociaciones y entidades que concurran a esta convocatoria de subvenciones deberán aportar la siguiente documentación:

1) Instancia en la que se solicita la concesión de subvención municipal, de conformidad con el modelo contenido en el Anexo I.

2) Proyecto para el que se solicita financiación, cumplimentando todos los apartados de la base 8ª, de conformidad con el modelo contenido en el Anexo II.

3) Fotocopia compulsada por la propia Corporación municipal de los estatutos de la asociación, en los siguientes casos:

3.1) En el caso de que concurran por primera vez a la convocatoria de subvenciones del Ayuntamiento de Castellón.

3.2) En el caso de que se haya producido alguna modificación de los estatutos de la asociación.

4) Copia de la tarjeta de identificación fiscal de la asociación solicitante, en el caso de que concurran por primera vez a la convocatoria de subvenciones del Ayuntamiento de Castellón.

5) Documentación que acredite la representación de la asociación solicitante y su DNI.

La presentación de dicha solicitud conllevará la autorización o no de la persona solicitante para que el Ayuntamiento de Castellón de la Plana, obtenga directamente de los órganos administrativos correspondientes la acreditación del cumplimiento de las obligaciones tributarias y con la Seguridad Social prevista en los artículos 18 y 19 del Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones (en adelante, RGLGS), en cuyo caso, las entidades no deberán aportar las correspondientes certificaciones ni documentos. No obstante, si se deniega este consentimiento, deberán aportarse los correspondientes certificados emitidos por la Agencia Estatal de Administración tributaria y la Tesorería de la Seguridad Social, de estar al corriente en el cumplimiento de las obligaciones fiscales y con la Seguridad Social.

6) Certificaciones y declaraciones conforme a las indicaciones del Anexo III.

7) En el caso de que el proyecto para el que se solicita la subvención conlleve un contacto habitual con menores, la asociación deberá presentar declaración actual responsable relativa a que dispone de los certificados negativos del Registro Central de Delincuentes Sexuales en relación con las personas profesionales y/o voluntarias que lleven a cabo cada una de las actividades de que se compone el proyecto.

8) Impreso de `hoja de mantenimiento de terceros` con los datos de la entidad bancaria a la que se ha de transferir el importe de la subvención, utilizando como modelo el normalizado al que tendrán acceso en el Portal de la Ciudadanía > trámites > hacienda > hoja de terceros https://portal.castello.es/PortalCiudadano/tramites/tramite.do?formAction=btShow&t=9383

(Sólo se cumplimentará en el caso de que la asociación concurra por primera vez a convocatoria de subvenciones municipales o se haya producido una modificación en los datos bancarios existentes de ejercicios anteriores).

Toda la documentación que se presente deberá ser original o copia compulsada por cualquier Administración Pública. No se tendrá en cuenta las simples fotocopias.

La admisión a trámite de una solicitud de subvención para cualquiera de los proyectos de su objeto, no generará compromiso alguno de concesión de la misma.

Si la solicitud no está acompañada de la documentación acreditativa del cumplimiento de los requisitos necesarios para concurrir a la presente subvención, se requerirá por escrito al solicitante para que subsane los defectos observados en el plazo máximo e improrrogable de 10 hábiles días, quedando apercibido, de que si así no lo hiciera, se le tendrá por desistido de su petición, conforme a lo previsto en el artículo 68 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas

Por otra parte, serán inadmitidas las solicitudes registradas fuera del plazo de presentación, aquellas solicitudes cuyo proyecto no se ejecute en este municipio y aquéllas que no vayan acompañadas del desarrollo total del proyecto a subvencionar, según el modelo establecido al efecto en Anexo II, especificando de modo pormenorizado el contenido de cada uno de los siete apartados que constituyen dicho anexo.

Por último, será causa de inadmisión aquellas solicitudes relativas a proyectos ya presentados a otras convocatorias municipales de 2018 previas a la actual, y aquellos expresamente excluidos del ámbito de ejecución de estas bases, de conformidad con lo establecido en la base 1ª.

8ª.REQUISITOS TÉCNICOS DEL CONTENIDO DE LOS PROYECTOS.

El contenido de los proyectos se ajustará al modelo contenido en el Anexo II y deberá incluir:

1º OPCIÓN de subvención a la que se presenta el proyecto, indicando OPCIÓN A) u OPCIÓN B).

2º Fundamentación teórica del proyecto desde la perspectiva de la igualdad de derechos y oportunidades entre mujeres y hombres.

3º Finalidad u objeto general del proyecto.

En el caso de proyectos de la OPCIÓN A) (dirigidos a facilitar el intercambio de información, recursos y experiencias para el desarrollo de un proyecto compartido entre varias asociaciones de la localidad en materia de igualdad de oportunidades entre mujeres y hombres y/o de prevención de la violencia de género), se deberá indicar:

- Datos de las entidades colaboradoras: identificación de la persona que ostenta la representación de la entidad; domicilio social; número de socias y de socios.

- La participación de cada una de las entidades colaboradoras, con indicación de naturaleza y contenido de los proyectos a realizar, lugar, fecha y número estimado de participantes por cada entidad que colabora.

- Determinación de la forma de colaboración de cada entidad en la elaboración de la memoria.

4º Enumeración de objetivos concretos que persigue el proyecto.

5º Descripción de cada una de las actividades previstas en desarrollo del proyecto, dejando constancia de los siguientes datos:

- Descripción concreta de la naturaleza de cada actividad.

- Metodología para alcanzar los objetivos propuestos.

- Número previsto de personas a las que se dirige la actividad, indicando su sexo y si se dirige exclusivamente a personas asociadas, o se trata de una actividad abierta a la población en general.

- Perfil de las personas destinatarias: sexo, edad, característica común que las vincula entre sí, pertenencia a un colectivo, problemática que comparten, etc.

- En caso de que los proyectos se dirijan a menores o personas con diversidad funcional, deberá constar la obligación de la entidad de obtener la autorización del padre, madre o tutor/a de estas personas o cuando las circunstancias de incapacidad de las personas beneficiarias así lo requiera, para la realización de estos proyectos objeto de subvención.

- Lugar concreto de realización de la actividad, en cuanto a ubicación de los espacios o las instalaciones donde se llevará a cabo el proyecto.

- Fechas de realización: indicando fechas previstas de inicio y finalización del proyecto para el que se solicita subvención, cuyo plazo de ejecución deberá estar comprendido entre el 1 de enero de 2018 y el 28 de febrero de 2019.

- Duración: número total de horas de cada actividad y su distribución a lo largo del periodo de ejecución (cronograma).

- Recursos:

a) Recursos Materiales y Técnicos necesarios para el desarrollo de la actividad.

b) Recursos Humanos de carácter profesional y/o voluntario, especificando titulación, experiencia y tiempo de dedicación al proyecto de cada uno de ellos, con acreditación, en su caso de formación en igualdad y/o violencia de género, especificando número de horas de formación y entidad que lo acredita.

Se indicará si la entidad dispone de estos recursos o resulta necesario adquirir y/o contratar algunos servicios.

- Medios previstos para la difusión de los proyectos planificados.

6º Desglose presupuestario del coste total de ejecución del proyecto objeto de subvención,con alusión expresa a la cuantía que se solicita con cargo a esta convocatoria y en el que se especifique cada concepto presupuestario con su correspondiente importe y aplicación del IVA si procede, siendo necesaria la concordancia entre los objetivos del proyecto y la naturaleza e importe del gasto presupuestado así como la adecuación a precios de mercado de esa actividad. Se deberá especificar cuáles son los gastos susceptibles de ser imputados al Ayuntamiento de Castellón de la Plana.

En caso de contratación de servicios profesionales por horas, especificar el coste hora de la persona profesional I.V.A. incluido, así como su titulación y especialidad profesional. Solo se subvencionará si la titulación profesional es la adecuada para el desarrollo de la actividad propuesta.

7º Identificación exacta y pormenorizada de las fuentes de financiación complementarias a la solicitada al Ayuntamiento de Castellón de la Plana.

8º Previsión del sistema de seguimiento y diseño de los mecanismo de evaluación de cada proyecto, que deberá establecer indicadores (cuantitativos y cualitativos) de evaluación que permitan medir el grado de aproximación a los objetivos previstos.

En caso de que el proyecto no contuviera pronunciamiento suficientemente detallado sobre alguno de los apartados requeridos en el Anexo II, el órgano gestor podrá requerir por escrito a la entidad la aclaración correspondiente. Y en el supuesto de que la entidad no respondiera sobre la aclaración requerida formalmente o lo hiciera de forma incompleta, el órgano gestor podrá desestimar la solicitud por la incompleta presentación del proyecto para el que se solicita la subvención.

9ª.CRITERIOS PARA LA VALORACIÓN DE LOS PROYECTOS.

La valoración técnica de los proyectos se realizará de manera diferenciada en atención a la opción:

OPCIÓN A): Proyectos que estén dirigidos a facilitar el intercambio de información, recursos y experiencias para el desarrollo de un proyecto compartido entre varias asociaciones de la localidad en materia de igualdad de oportunidades entre mujeres y hombres y/o de prevención de la violencia de género.

Los proyectos presentados se puntuarán entre 0 y 10 puntos según la calidad técnica del proyecto, atendiendo a su fundamentación desde el punto de vista de la igualdad de mujeres y hombres y/o de prevención de violencia de género, la definición de objetivos específicos, la metodología utilizada, la descripción de las actividades, así como la coordinación prevista entre la entidad solicitante y el resto de entidades participantes en el proyecto, en miras a generar sinergias.

Se valorará el desarrollo de alguno de los objetivos planteados en el `Pacte valencià contra la Violència de Gènere`.

La puntuación obtenida por la valoración de cada proyecto, será la base sobre la que se otorgará la asignación económica del proyecto. Se dividirá el importe de 8.000,00 € entre la suma de las puntuaciones obtenidas de todos los proyectos evaluados que hayan obtenido al menos 4 puntos, obteniendo de este modo el valor de cada punto. Si únicamente se hubiera presentado un proyecto para la OPCIÓN A), se dividirá el importe de 8.000,00 € entre 10 para obtener el valor del punto. La puntuación obtenida de cada proyecto, se multiplicará por el valor económico otorgado a cada punto (calculado según lo indicado anteriormente).

El importe económico otorgado a cada proyecto resultante de la operación anteriormente descrita, no podrá superar en ningún caso el importe máximo solicitado o subvencionable en cada proyecto.

En el supuesto de que la distribución económica efectuada diera como resultado la existencia de excedente presupuestario, quedará a criterio de la Comisión Técnica la distribución del importe excedente entre las entidades solicitantes, en función de la calidad de los proyectos.

OPCIÓN B): La valoración de los proyectos de la OPCIÓN B) se realizará sobre un total de 140 puntos. La puntuación se distribuirá de la siguiente manera:

A) Con referencia al contenido del proyecto: de 0 a 60 puntos.

En la valoración de los proyectos se medirá la calidad, puesta de manifiesto mediante la relación interna existente entre los apartados de que se compone el proyecto: Fundamentación teórica desde el punto de vista de la igualdad de mujeres y hombres Objetivo general Objetivos específicos y relación de Actividades, primando la coherencia entre estos aspectos enunciados del proyecto, así como la eficacia derivada de la concordancia entre los objetivos y el presupuesto de cada proyecto presentado.

Se valorará que el modo en que esté planteado el proyecto haga razonable prever que puede cumplir los objetivos propuestos.

Se valorarán los proyectos que presenten métodos profesionalizados así como que posean un carácter innovador respecto a las metodologías de educación en igualdad y/o prevención de violencia de género.

Se valorarán prioritariamente los proyectos dirigidos directamente a la sensibilización para la prevención de la violencia sobre las mujeres dirigidos al colectivo juvenil (de 13 a 18 años).

Se valorará el desarrollo de alguno de los objetivos planteados en el `Pacte valencià contra la Violència de Gènere`.

B) Con referencia a la metodología utilizada: de 0 a 30 puntos.

En la valoración de los proyectos se puntuará:

a) idoneidad de la metodología de difusión del proyecto respecto del objetivo propuesto (hasta 5 puntos).

b) la duración, consistencia y frecuencia de la actividad (hasta 5 puntos).

c) la definición de un perfil determinado de personas destinatarias que compartan una problemática específica en tema de género y requieran un tratamiento de especialista (hasta 5 puntos).

d) la definición de un perfil profesional adecuado para la impartición de las actividades del proyecto y acreditación documental de formación en igualdad de oportunidades de mujeres y hombres de este personal, con expresión del número de horas (hasta 5 puntos).

e) el trabajo comunitario entre diversas entidades o trabajo en red en el entorno inmediato de las entidades solicitantes, para el desarrollo del proyecto solicitado (hasta 5 puntos).

f) la utilización de un lenguaje inclusivo en la redacción del proyecto así como en la publicación y difusión del mismo (hasta 5 puntos).

Para la obtención de subvención, será necesario alcanzar una puntuación mínima de 40 puntos en la suma de los apartados A y B, siendo desestimados los proyectos que no alcancen dicha puntuación.

C) Con referencia a la proyección social del proyecto: de 0 a 15 puntos.

Se primarán aquellos proyectos que incluyan actividades abiertas a la población general, no dirigidas necesariamente a personas asociadas y que, por tanto, realicen una amplia difusión a nivel local de sus proyectos, circunstancia que se valorará en función de la publicidad prevista en relación a la capacidad de convocatoria de la entidad (alcance de los medios de difusión y convocatoria de los proyectos, número de ejemplares, y número de personas beneficiarias en el proyecto/s subvencionado/s en el año anterior, etc...). Se adjuntará la difusión prevista.

D) Con referencia a las características de la asociación solicitante: de 0 a 20 puntos.

Se primarán aquellas asociaciones que:

a) tengan una participación activa en el tejido social del barrio o sean considerados agentes sociales o dinamizadores del territorio (por ejemplo, con motivo de la conmemoración del 8 de marzo o 25 de noviembre) (hasta 5 puntos).

b) tengan una participación activa en el Consejo Municipal de Igualdad de Oportunidades de Mujeres y Hombres o en sus Comisiones de Trabajo, en el Foro Ciudadano Castelló Igualitari, o en la implementación de objetivos de los Planes Municipal de Igualdad de Oportunidades de Mujeres y Hombres (hasta 5 puntos).

c) entre los fines institucionales de la asociación conste la promoción de la igualdad de derechos y oportunidades de mujeres y hombres, la atención de necesidades de las mujeres derivadas de la desigualdad entre géneros y/o la prevención de violencia de género (hasta 5 puntos).

d) presenten dificultades culturales o étnicas para la participación de las mujeres en la vida pública (hasta 5 puntos).

E) Proyectos validados por la Escola d? Igualtat del Servicio de Igualdad de Oportunidades (SIO): de 0 a 15 puntos.

Podrán obtener una puntuación adicional de hasta 15 puntos aquellos proyectos que hayan resultado validados por la Escola d? Igualtat del Servicio de Igualdad de Oportunidades (SIO), municipal y que desarrollen alguno de los objetivos de los planes municipales de igualdad de oportunidades de mujeres y hombres.

Cada uno de los proyectos presentados será valorado conforme a las criterios de valoración establecidos anteriormente. La puntuación obtenida por la valoración de cada proyecto, será la base sobre la que se otorgará la asignación económica del proyecto.

Se dividirá el importe de 22.000,00 € del presupuesto económico correspondiente entre la suma de las puntuaciones obtenidas de todos los proyectos evaluados obteniendo de este modo el valor de cada punto. La puntuación obtenida de cada proyecto, se multiplicará por el valor económico otorgado a cada punto (calculado según lo indicado anteriormente).

El importe económico otorgado a cada proyecto resultante de la operación anteriormente descrita, no podrá superar en ningún caso el importe máximo solicitado o subvencionable en cada proyecto.

En el supuesto de que la distribución económica efectuada para todos los proyectos de esta OPCIÓN B), diera como resultado la existencia de excedente presupuestario, el importe excedente será distribuido, proporcionalmente a la puntuación, entre las tres entidades que hayan obtenido una mayor puntuación, y que por lo tanto cuentan con una mayor calidad técnica en el proyecto, siempre y cuando se haya asignado una cantidad inferior a la solicitada.

10ª.RESOLUCIÓN, NOTIFICACIÓN Y PUBLICIDAD DE LAS SUBVENCIONES.

En la resolución de la concesión de las subvenciones se hará referencia, entre otros extremos, a las entidades beneficiarias, a los proyectos subvencionados y al importe de la subvención concedida.

La resolución se ajustará a lo dispuesto en el artículo 25 de la LGS. Asimismo, es de aplicación lo dispuesto en el artículo 10.2.h) y q) y 10.5 de la OGS que hacen referencia a la resolución y notificación.

Finalmente, en cuanto a la publicación de la concesión o no de las subvenciones se estará a lo dispuesto en el artículo 8 de la OGS.

11ª.FORMA DE ABONO DE LAS SUBVENCIONES.

El importe de la subvención será abonado del siguiente modo:

Proyectos de la OPCIÓN A):

a) La cuantía equivalente al 90% de su importe, a la concesión de la subvención, en concepto de pago anticipado.

b) El 10% restante, una vez aprobada la cuenta justificativa por la totalidad de la subvención concedida.

Proyectos de la OPCIÓN B):

a) La cuantía equivalente al 50% de su importe, a la concesión de la subvención, en concepto de pago anticipado.

b) El 50% restante, una vez aprobada la cuenta justificativa por la totalidad de la subvención concedida.

12ª.MODIFICACIÓN DE LOS PROYECTOS SUBVENCIONADOS Y DE LA RESOLUCIÓN DE CONCESIÓN DE LAS SUBVENCIONES.

Antes de que concluya el plazo de ejecución del proyecto subvencionado y en el marco de lo dispuesto en el articulo 12 de la O.G.S., la entidad beneficiaria deberá solicitar autorización expresa del Ayuntamiento para llevar a cabo la modificación. Si dicha modificación implica la necesidad de ampliación de los plazos fijados, una reducción del importe o una alteración de las actuaciones que integran el proyecto, la misma se autorizará mediante acuerdo del órgano competente en base a la previa solicitud motivada de la entidad beneficiaria y la emisión del informe técnico favorable del órgano gestor. La entidad subvencionada deberá presentar el nuevo proyecto modificado, la justificación de las circunstancias imprevistas o que sean necesarias para el buen fin de la actividad y, en su caso, desglose presupuestario del coste de ejecución del proyecto modificado.

Si como consecuencia de la modificación solicitada se produjera una reducción del coste total del proyecto subvencionado y ello conllevara que la subvención concedida superara el nuevo coste de ejecución del proyecto modificado, la aprobación de la modificación conllevará la reducción correspondiente y la obligación de reintegro, en su caso, del exceso de financiación pública concedida.

13ª.DEVOLUCIÓN VOLUNTARIA.

Se entiende por devolución voluntaria aquella que es realizada por la entidad beneficiaria sin el previo requerimiento de la administración. Dicha devolución podrá realizase antes de que se acuerde el reintegro de la subvención y podrá ser por el importe total o parcial de la subvención concedida, incrementada con los intereses de demora que se devenguen desde que se produjo el pago de la cantidad anticipada hasta el día en que se produce la devolución efectiva por parte del beneficiario de conformidad con lo dispuesto en el articulo 90 del Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

Para proceder a efectuar dicha devolución la entidad beneficiaria deberá comunicar su voluntad de pago al órgano gestor de la subvención a efectos de que éste proceda al calculo de dichos intereses y le comunique la tramitación a realizar para efectuar la devolución voluntaria.

14ª.JUSTIFICACIÓN DE LAS SUBVENCIONES.

Las entidades perceptoras de subvenciones vendrán obligadas a justificar, como mínimo, la cantidad igual a la totalidad de la subvención concedida.

La justificación del cumplimiento de las condiciones impuestas y de la consecución de los objetivos previstos en la concesión de la subvención, se documentarán a través de la cuenta justificativa, que constituye un acto obligatorio de la entidad beneficiaria, los justificantes del gasto o cualquier otro documento con validez jurídica que permita acreditar el cumplimiento del objeto de la subvención.

La justificación total del gasto deberá presentarse en un plazo máximo de dos meses tras la finalización del plazo previsto para la ejecución total del proyecto, es decir, hasta el 30 de abril de 2019 inclusive, quedando sujetos los perceptores al régimen de responsabilidades que establece la normativa vigente. Se podrá solicitar la ampliación de plazo de justificación antes del 1 de marzo de 2019.

De conformidad con lo establecido en el artículo 70.3 del RGLGS, transcurridos los plazos establecidos de justificación sin haberse presentado la misma ante el órgano administrativo competente, éste requerirá a la entidad beneficiaria para que en el plazo improrrogable de 15 días hábiles sea presentada. En el supuesto de que la entidad beneficiaria no presente la justificación en el plazo indicado, llevará consigo la tramitación del correspondiente procedimiento para declarar el reintegro de la cantidad anticipada y/o la declaración de pérdida del derecho al cobro de la subvención concedida y demás responsabilidades establecidas en la LGS.

La presentación de la justificación en el plazo adicional antes referido no eximirá a la entidad beneficiaria de las sanciones que correspondan conforme a la mencionada LGS.

La acreditación de la justificación de la realización de la subvención, se realizará mediante la presentación en el Registro General del Ayuntamiento o en cualquiera de sus Juntas Municipales de Distrito de la documentación que integra la cuenta justificativa a la que alude el artículo 17.3 de la OGS, con las siguientes especificaciones y conforme a los Anexos de estas bases:

a) Instancia por la que se presenta la documentación justificativa, de acuerdo al Anexo IV.

b) Memoria final completa y detallada de la realización de la totalidad del proyecto, suscrita por la entidad beneficiaria que describirá los objetivos y resultados conseguidos y que contendrá un resumen económico y un informe final completo y detallado. Asimismo, se hará constar los datos de las personas participantes, desglosados por sexo, en cada proyecto ejecutado en cumplimiento de los Planes Municipales de Igualdad de Oportunidades del Ayuntamiento de Castellón de la Plana, y propuestas de mejora o perspectivas de futuro, de acuerdo al Anexo V.

La memoria incluirá imágenes de las actividades grupales que forman parte del proyecto objeto de la subvención las cuales deberán ser tratadas para preservar la protección de datos de carácter personal.

El Ayuntamiento podrá solicitar a la entidad perceptora de subvención su autorización para la difusión de los proyectos subvencionados, a través del facebook municipal del Servicio de Igualdad de Oportunidades de Mujeres y Hombres, o en cualquier otro medio o red de difusión social, como mecanismo de sensibilización social en materia de igualdad y prevención de violencia de género. Dicha solicitud de autorización no compromete a la entidad subvencionada, pudiendo negar su difusión, sin mediar documento por escrito.

c) Declaración de la entidad perceptora de que ha sido cumplida la finalidad para la cual se otorgó la subvención conforme al presupuesto y proyecto presentado, así como declaración de proyectos realizados, con descripción de aquéllas que han sido financiadas con la subvención y sus costes, así como aquellas otras que hayan sido financiadas con fondos propios o de otras subvenciones, de acuerdo al Anexo VI.

d) Relación numerada secuencial de los gastos realizados de acuerdo al Anexo VII.

Deberá presentarse originales de las facturas y demás documentación justificativa de los gastos efectuados y, además, deberán estar todas las facturas debidamente relacionadas en el documento que se adjunta como Anexo VII de estas bases.

La justificación de los gastos se realizará conforme a lo dispuesto en el artículo 17 de la OGS.

El pago a las entidades proveedoras se realizará preferentemente mediante transferencia bancaria, o en su caso talón nominativo, para justificar los gastos realizados, quedando el pago en metálico como residual para aquellos gastos de pequeña cuantía. El pago de los gastos se acreditará a través de los siguientes medios:

- Pago por transferencia bancaria: se justificará mediante resguardo de la entidad bancaria de la orden de transferencia realizada o del extracto de la cuenta corriente en el que figure el cargo de la transferencia realizada.

Esta documentación podrá sustituirse por un certificado (u otro título similar) emitido por la entidad bancaria que contenga: el/la titular y el número de cuenta en la que se carga la transferencia, el/la ordenante de la transferencia, el/la beneficiario/a, el concepto por el que se realiza la transferencia y el importe y fecha de la operación.

- Pago por domiciliación bancaria: se justificará mediante notificación bancaria del adeudo o extracto de la cuenta corriente donde figure el cargo de la domiciliación. Esta documentación podrá sustituirse por un certificado (u otro título similar) emitido por la entidad bancaria que contenga: el/la titular y el número de la cuenta en la que se carga el adeudo, el/la ordenante del adeudo, el/la beneficiario/a, el concepto por el que se realiza el adeudo y el importe y fecha de la operación.

- Pago por talón nominativo: se justificará mediante copia del talón nominativo emitido a nombre de la entidad proveedora que emite la factura o documento equivalente, junto con el extracto de la cuenta corriente donde figure el cargo del talón o certificado de la entidad bancaria en la que conste el número del talón, su importe, identificación de quién lo cobra y fecha del cobro.

- Pago con tarjeta: se justificará mediante la factura de compra en la que figure el pago con tarjeta, resguardo del mismo y extracto de la cuenta a nombre de la persona beneficiaria donde figure el cargo. El extracto de la cuenta podrá sustituirse por un certificado (u otro título similar) emitido por la entidad bancaria, en el que como mínimo conste el/la titular y el número de la cuenta en la que se carga el pago de la tarjeta, el/la beneficiario/a, la fecha y el importe pagado.

- Pago en metálico: esta forma de pago sólo se aceptará para aquellas facturas por importe igual o inferior a 100,00 euros (IVA incluido). Se justificará mediante factura en la que conste el recibo de la cantidad a través del texto `pagado`, `recibido`, `cobrado` o `venta al contado`, sin que se acepte la expresión `contabilizado`, así como la firma de su perceptor/a (persona física) identificada de forma clara con el nombre y apellidos y representación con la que actúa, número de DNI y fecha del pago.

En relación con los gastos de personal deberán justificarse, a través de las nóminas, debidamente firmadas por su perceptor/a y con el comprobante bancario del abono.

Cuando se aporten como justificantes nóminas deberá indicarse el porcentaje imputado sobre el importe neto de la misma. Asimismo, deberán aportarse las justificaciones del pago de las cotizaciones a la Seguridad Social (TC1 y TC2) así como la justificación de las retenciones e ingresos en la delegación de la Agencia Estatal Tributaria de las cantidades relativas al impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas y demás tributos, con independencia de la imputación o no de dichas cantidades.

15ª.GASTOS SUBVENCIONABLES.

Son gastos subvencionables los descritos en el artículo 14 de la OGS, y que resulten estrictamente necesarios según lo dispuesto en el artículo 31 de la Ley General de Subvenciones, y que el coste de cada uno de los conceptos sea proporcional al coste total de proyecto atendiendo a los precios de mercado. Quedan expresamente excluidos, los gastos por viajes de personas asociadas, fiestas conmemorativas, catering y obsequios a personas asociadas. En todo caso, los gastos deberán referirse al período de tiempo comprendido entre el 1 de enero de 2018 y el 28 de febrero de 2019 y deberán responder a la ejecución de las actividades incluidas en el proyecto subvencionado.

No se considerará gasto subvencionable el correspondiente a suministro de agua, electricidad, teléfono, gasolina, así como el arrendamiento de locales, vehículos y mantenimiento de maquinaria o instalaciones.

No serán subvencionados los gastos relativos a cuotas (tasas de basura, cuotas de inscripción en otras entidades), costes de gestoría, y cualquier otro gasto no imputable directamente a la ejecución del proyecto o actividad subvencionada.

En los proyectos que desarrollen un trabajo social comunitario en torno a objetivos de igualdad de mujeres y hombres entre diversas entidades y/o desarrollados en entornos socialmente desfavorecidos, será subvencionable un importe que no exceda del 25% del coste total de la subvención, en concepto de adquisición de alimentos u otros artículos para conmemoración y/o difusión del proyecto.

La cuantía máxima de gastos correspondientes a material de oficina (fotocopias, sellos, papelería, etc.) no podrá superar el 15% del importe total de la subvención concedida.

La cuantía máxima subvencionable, en caso de honorarios a profesionales para realización de proyectos grupales (mínimo 15 personas), no podrá superar los 100 euros (impuestos incluidos) por hora de sesión impartida por profesional acreditado y en caso de actividades individuales impartidas por profesionales especializados, debidamente acreditados, el coste máximo no podrá superar los 60 euros (impuestos incluidos) por hora.

16ª.INCUMPLIMIENTO DE OBLIGACIONES.

En caso de que el órgano gestor detectara al revisar la cuenta justificativa una variación en el coste del proyecto ejecutado y que, como consecuencia de ello, la subvención concedida superara el 100% del coste total del proyecto ejecutado,se solicitará el reintegro del exceso de subvención abonada y/o, en su caso, se declarará la pérdida del derecho al cobro de la cantidad no justificada, sin perjuicio de las sanciones que pudieran corresponder.

Los incumplimientos de las obligaciones en los que puedan incurrir las entidades subvencionadas reconocidas en la LGS y en esta convocatoria, constituirán infracciones administrativas y serán sancionables de conformidad con lo dispuesto en la mencionada ley, en su Reglamento y en el artículo 20 de la OGS.

Asimismo, en cuanto a los criterios de gradación de los posibles incumplimientos de condiciones impuestas con motivo de la concesión de subvenciones, se estará a lo dispuesto en el artículo 13 de la mencionada OGS.

17ª.LEGISLACIÓN APLICABLE.

Esta convocatoria se enmarca en los preceptos de la Ordenanza General reguladora de la concesión de subvenciones del Ayuntamiento de Castellón de la Plana (OGS), aprobada inicialmente por acuerdo plenario de fecha 5 de febrero de 2009 y elevada a definitiva mediante Decreto de la Alcaldía de 22 de abril de 2009, publicada en el B.O.P nº 61 de 19 de mayo de 2009. Asimismo, resultará de aplicación supletoria la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones (LGS); el Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones (RGLGS); Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas; Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público; Ley Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hombres; Ley Orgánica 1/1996, de Protección Jurídica del Menor, modificada por la Ley 26/2015, de 28 de julio, de modificación del sistema de protección a la infancia y a la adolescencia; Real Decreto 1110/2015, de 11 de diciembre, por el que se aprueba el Registro Central de Delincuentes Sexuales; Real Decreto 1619/2012, de 30 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento por el que se regula la obligación de facturación, así como cuantas otras normas de carácter general o procedimental resulten de aplicación.

18ª.ANEXOS.

Forman parte de estas bases los siguientes Anexos:

a) Anexos para la solicitud de subvención:

- ANEXO I: Instancia de solicitud de subvención.

- ANEXO II: Proyecto de igualdad de oportunidades de mujeres y hombres.

- ANEXO III: Declaraciones y certificación para concurrir a la concesión de subvenciones.

b) Anexos para la justificación de la subvención concedida:

- ANEXO IV: Instancia de presentación de la justificación de subvención.

- ANEXO V: Memoria final detallada de la realización del proyecto subvencionado.

- ANEXO VI: Declaración del cumplimiento de la finalidad por el que se otorga la subvención.

- ANEXO VII: Relación numerada secuencial de los gastos realizados en la ejecución del proyecto subvencionado.`

Castellón de la Plana, 23 de mayo de 2018

La Jefa de Sección de Servicios Sociales y Culturales, Elena Martí Segarra

(documento firmado electrónicamente)

* * *

ANUNCI

La Junta de Govern Local d? aquesta Corporació Municipal, en data 18 de maig de 2018, va acordar aprovar les bases per a la concessió de subvencions destinades al foment de projectes d? igualtat d? oportunitats de dones i homes, que realitzen les associacions del municipi, corresponent al exercici 2018 i fins al 28 de febrer de 2019.

Els annexos d? aquestes bases, la relació dels quals figura en la base 18a, així com l? obtenció de qualsevol informació en relació amb aquestes poden sol·licitar-se en el Negociat de Promoció de la Igualtat, situat al passeig Ribalta, núm. 21 d? aquesta ciutat, amb telèfon: 964251979 i al Portal de la Ciutadania de l? Ajuntament de Castelló de la Plana (https://portal.castello.es/PortalCiudadano/)

Contra aquest acord podrà interposar-se, potestativament, recurs de reposició en el termini d? un mes, davant de l? òrgan que l? ha dictat (art. 52 de la Llei 7/1985, de 2 d? abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, i 112 i següents de la Llei 39/2015, d? 1 d? octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques), o alternativament, recurs contenciós administratiu davant del Jutjat del Contenciós administratiu de Castelló dins del termini de dos mesos (arts. 52 de la Llei 7/1985, de 2 d? abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa). En ambdós casos, el termini es computa des de l? endemà del dia en que es practique la present publicació.

En compliment del citat acord i a l? efecte de realitzar la convocatòria pública per a la concessió d? aquestes subvencions, es publica el text íntegre de les bases aprovades, que és el següent:

«BASES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER PART DE L? AJUNTAMENT DE CASTELLÓ DE LA PLANA, DESTINADES AL FOMENT DE PROJECTES D? IGUALTAT D? OPORTUNITATS DE DONES I HOMES QUE REALITZEN LES ASSOCIACIONS DEL MUNICIPI, CORRESPONENT A L? ANY 2018 I FINS AL 28 DE FEBRER DE 2019

1a OBJECTE I FINALITAT

Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de subvencions per part de l? Ajuntament de Castelló de la Plana, en règim de concurrència competitiva, per a finançar projectes que es desenvolupen a la ciutat Castelló de la Plana, que es realitzen l? any 2018 i fins al 28 de febrer de 2019, per les associacions, que tinguen la consideració de beneficiàries de conformitat amb el que estableixen aquestes bases, i que desenvolupen projectes que puguen vincular-se a alguna de les finalitats següents:

OPCIÓ A): Projectes dirigits a facilitar l? intercanvi d? informació, recursos i experiències per al desenvolupament d? un projecte compartit entre diverses associacions de la localitat en matèria d? igualtat d? oportunitats entre dones i homes o de prevenció de la violència de gènere.

OPCIÓ B): Projectes que promoguen la igualtat efectiva de dones i homes per mitjà del desenvolupament d? alguna de les finalitats següents:

Sensibilitzar contra les desigualtats entre dones i homes, així com les causes i conseqüències del sistema sexe-gènere i les maneres d? arribar al seu qüestionament i desconstrucció.

Projectes dirigits directament a la sensibilització especialitzada per a la prevenció de la violència sobre les dones o projectes d? educació especialitzada en matèria de violència de gènere. Es valoraran prioritàriament els projectes que vagen dirigits al col·lectiu juvenil i aquells projectes que desenvolupen algun dels objectius del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere.

Projectes dirigits directament a impulsar l? apoderament i l? autoestima de les dones, per mitjà de tècniques especialitzades i desenvolupades per professionals capacitats/ades.

Projectes dirigits directament a la participació social de les dones que, a causa de condicions personals o socioculturals, estan exposades a una múltiple discriminació i particularment si es troben en entorns socialment desfavorits.

Potenciar unes relacions de parella igualitàries, justes i equilibrades.

Desenvolupar les noves masculinitats per a l? apoderament de models masculins positius i recerca de dissociacions masculines més enllà dels paràmetres del sistema sexe-gènere de la societat patriarcal.

Cada entitat podrà presentar un sol projecte per a cada una de les opcions A i B i rebre subvenció per això.

Aquestes subvencions es concediran a projectes que es desenvolupen a la ciutat de Castelló de la Plana.

Queden expressament exclosos de l? àmbit d? aquestes bases els projectes dirigits a l? estudi o investigació en els àmbits de la igualtat, prevenció de violència de gènere i salut de les dones, sense perjudici que l? entitat sol·licitant puga realitzar estudis previs o posteriors complementaris al projecte d? actuació subvencionat en aquesta convocatòria.

No es podrà presentar un mateix projecte tècnic o part d? aquest a més d? una convocatòria de subvencions efectuades anualment per aquesta corporació municipal.

La percepció d? aquestes subvencions és compatible amb la d? altres subvencions procedents de qualsevol Administració o ens públic o privat, sempre que l? import d? aquestes, inclosa la que és objecte d? aquesta convocatòria, no supere el cost de l? activitat subvencionada.

L? import de la subvenció hauria de ser, com a màxim, l? equivalent en la seua quantia al cost econòmic total d? execució del projecte subvencionat.

S? admet la subcontractació dels projectes subvencionats pels beneficiaris amb els límits establits en l? article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d? ara endavant, LGS).

2a CRÈDIT PRESSUPOSTARI

Per al finançament d? aquestes bases s? estableix la quantitat màxima de 30.000,00 € , que comprén la quantitat màxima de 8.000,00 € per al finançament dels projectes de l? OPCIÓ A) i la quantitat màxima de 22.000,00 € per al finançament dels projectes de l? OPCIÓ B).

Aquesta quantitat se satisfarà en concepte de pagament anticipat del 90% en l? OPCIÓ A), és a dir, 7.200,00 € , i el 50% en l? OPCIÓ B), és a dir, 11.000,00 € , a càrrec de l? aplicació pressupostària 2018-5-23102-48900 del Pressupost Municipal de 2018.

Els imports restants, el 10% en l? OPCIÓ A), és a dir, 800,00 € , i el 50% en l? OPCIÓ B), és a dir, 11.000,00 € , aniran a càrrec del Pressupost Municipal de 2019.

3a ENTITATS BENEFICIÀRIES I OBLIGACIONS

Tindran la consideració de beneficiàries les associacions sense ànim de lucre que realitzen els projectes objecte d? aquestes bases i reunisquen els requisits exigits.

Les entitats subvencionades han de complir les obligacions genèriques establides en la clàusula 6 de l? Ordenança general de subvencions (d? ara endavant, OGS).

A més, en els supòsits en què se subvencione la realització de material imprés, la realització del material ha de ser revisada, amb caràcter previ a l? edició, pel Negociat de Promoció de la Igualtat d? Oportunitats de Dones i Homes, i no es podrà incorporar el caràcter públic del finançament ni el logotip de l? Ajuntament sense l? autorització prèvia del negociat esmentat.

4a REQUISITS

A més dels requisits establits en l? article 5 de l? OGS, les associacions beneficiàries han de complir els requisits següents, amb caràcter previ a la finalització del termini de presentació de sol·licituds:

a) Estar legalment constituïdes com a associacions i inscrites en el Registre General d? Associacions.

b) Estar inscrites en el Registre Municipal d? Associacions Veïnals de l? Ajuntament de Castelló de la Plana.

c) Tindre el domicili social o la delegació a la ciutat de Castelló de la Plana, així com una estructura organitzativa que garantisca el desenvolupament del projecte per al qual se sol·licita subvenció, així com disposar de capacitat i mitjans per a la labor de seguiment, justificació i avaluació del projecte presentat.

d) No tindre fins de lucre i no dependre econòmicament o institucionalment d? entitats lucratives.

5a ÒRGANS COMPETENTS PER A LA INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT

La Instrucció del procediment de concessió d? aquestes subvencions correspon a la cap del Negociat de Promoció de la Igualtat d? Oportunitats de Dones i Homes, que, com a òrgan gestor, realitzarà d? ofici les actuacions que estime necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals haja de formular-se la proposta de resolució d? acord amb el que estableix l? article 24 de l? LGS.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es procedirà a l? estudi de les sol·licituds presentades i a l? examen de la documentació d? aquestes, per l? òrgan gestor, que emetrà un informe en què conste, entre altres punts, la presentació en termini o no de les sol·licituds presentades, amb referència expressa a la data de presentació; així mateix es farà referència expressa respecte de la presentació o no del projecte que s? ha subvencionar, i si els sol·licitants compleixen tots els requisits necessaris per a accedir a aquesta convocatòria de subvencions.

Després de l? emissió dels informes tècnics que es consideren oportuns, es reunirà la Comissió Tècnica de Valoració dels Projectes, composta per personal tècnic de l? Àrea Municipal de Benestar Social, que valorarà l? adaptació dels projectes als criteris establits en la base 9a, i proposarà a la Junta de Govern Local la resolució de la convocatòria, concedir o no concedir, en tot o en part, la subvenció sol·licitada, inadmetre a tràmit o desestimar alguna sol·licitud presentada.

La Comissió Tècnica de Valoració dels Projectes estarà integrada per les persones següents:

- Titular: la cap del Negociat de Promoció de la Igualtat d? Oportunitats de Dones i Homes

Suplent: un psicòleg o una psicòloga del Servei de Família i Infància

- Titular: la cap del Negociat de Cooperació Social i Solidaritat

Suplent: la DUTS adscrita al Negociat de Cooperació Social i Solidaritat

- Titular: el cap del Negociat de Coordinació de Programes

Suplent: un/a educador/a social adscrit/a a l? Equip Social de Base

- Titular: el cap del Gabinet de Prevenció de Trastorns Addictius

Suplent: la cap del Negociat de Dinamització Comunitària

- Titular: la DUTS del Negociat de Promoció de la Igualtat d? Oportunitats de Dones i Homes

Suplent: un/a DUTS adscrit/a a l? Equip Social de Base

Exercirà les funcions de secretari/ària d? aquesta Comissió Tècnica de Valoració dels Projectes el secretari general de l? Administració municipal o el funcionari/ària en qui delegue.

6a TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals a partir de l? endemà de la publicació de l? extracte d? aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló. Si l? últim dia de presentació fóra inhàbil, el termini finalitzarà el dia hàbil següent. També es publicarà aquesta convocatòria en el tauler d? anuncis d? aquest Ajuntament de Castelló i en el Portal de la Ciutadania de l? Ajuntament de Castelló de la Plana (https://portal.castello.és/PortalCiudadano/).

Quant al lloc de presentació, les associacions i entitats presentaran les sol·licituds en algun dels llocs següents:

a) Registre General de l? Ajuntament de Castelló de la Plana, situat a la casa consistorial, plaça Major, núm. 1.

b) Registres de les juntes de districte, situats als llocs següents: Districte Nord, plaça Primer Molí, 1; Districte Sud, carrer Ricardo Català, cantó amb Joaquín Márquez; Districte Est, avinguda Germans Bou, núm. 27; Districte Oest, plaça Lagunas de Ruidera, s/n Mas Blau; Districte Centre, plaça Major, núm. 1, i Districte Marítim, passeig Bonavista, núm. 28.

Quan la sol·licitud es remeta per correu certificat, ha de presentar-se en la corresponent oficina de correus, en sobre obert perquè puga ser estampat el segell de la data en l? imprés de sol·licitud. En aquest cas, així com si la sol·licitud es presentara a través d? una altra Administració pública, es remetrà un fax en la mateixa data de presentació a l? Ajuntament de Castelló de la Plana, Negociat de Promoció de la Igualtat, al número 964 241 642 amb el resguard de presentació, en el qual es llija clarament la data de presentació, la denominació de l? entitat, el títol del projecte i la convocatòria per a la qual es presenta.

No s? admetrà la presentació de sol·licituds a través de correu electrònic ni per mitjans telemàtics.

7a DOCUMENTACIÓ EXIGIDA

Les associacions i entitats que concórreguen a aquesta convocatòria de subvencions han d? aportar la documentació següent:

1) Instància en què se sol·licita la concessió de subvenció municipal, de conformitat amb el model contingut en l? annex I.

2) Projecte per al qual se sol·licita finançament, omplint tots els apartats de la base 8a, de conformitat amb el model contingut en l? annex II.

3) Fotocòpia compulsada per la corporació municipal dels estatuts de l? associació, en els casos següents:

3.1) En el cas que concórreguen per primera vegada a la convocatòria de subvencions de l? Ajuntament de Castelló.

3.2) En el cas que s? haja produït alguna modificació dels estatuts de l? associació.

4) Còpia de la targeta d? identificació fiscal de l? associació sol·licitant, en el cas que concórrega per primera vegada a la convocatòria de subvencions de l? Ajuntament de Castelló.

5) Documentació que acredite la representació de l? associació sol·licitant i el seu DNI.

La presentació d? aquesta sol·licitud comportarà l? autorització o no de la persona sol·licitant perquè l? Ajuntament de Castelló de la Plana obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l? acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social prevista en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s? aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d? ara endavant, RGLGS), i en aquest cas les entitats no han d? aportar les corresponents certificacions ni documents. No obstant això, si es denega aquest consentiment, s? han d? aportar els certificats corresponents emesos per l? Agència Estatal d? Administració Tributària i la Tresoreria de la Seguretat Social d? estar al corrent del compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social.

6) Certificacions i declaracions d? acord amb les indicacions de l? annex III.

7) En el cas que el projecte per al qual se sol·licita la subvenció comporte un contacte habitual amb menors, l? associació ha de presentar una declaració actual responsable relativa al fet que disposa dels certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals en relació amb les persones professionals o voluntàries que duguen a terme cada una de les activitats de què es compon el projecte.

8) Imprés del full de manteniment de tercers amb les dades de l? entitat bancària a què s? ha de transferir l? import de la subvenció, utilitzant com a model el normalitzat a què tindran accés en el Portal de la Ciutadania > tràmits > hisenda > full de tercers https://portal. castello.es/PortalCiudadano/tramites/tramite.do?formAction=btShow&t=9383

(Només s? omplirà en el cas que l? associació concórrega per primera vegada a convocatòria de subvencions municipals o s? haja produït una modificació en les dades bancàries existents d? exercicis anteriors).

Tota la documentació que es presente ha de ser original o còpia compulsada per qualsevol Administració pública. No es tindran en compte les simples fotocòpies.

L? admissió a tràmit d? una sol·licitud de subvenció per a qualsevol dels projectes del seu objecte no generarà cap compromís de concessió d? aquesta.

Si la sol·licitud no està acompanyada de la documentació acreditativa del compliment dels requisits necessaris per a concórrer a aquesta subvenció, es requerirà per escrit la persona sol·licitant perquè esmene els defectes observats en el termini màxim i improrrogable de 10 hàbils dies, i quedarà advertida que, si així no ho fera, es considerarà que desisteix de la seua petició, d? acord amb el que preveu l? article 68 de la Llei 39/2015, d? 1 d? octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

D? altra banda, no s? admetran les sol·licituds registrades fora del termini de presentació, aquelles sol·licituds el projecte de les quals no s? execute en aquest municipi i aquelles que no vagen acompanyades del desenvolupament total del projecte que s? ha de subvencionar, segons el model establit a aquest efecte en l? annex II, tot especificant de manera detallada el contingut de cada un dels set apartats que constitueixen l? annex.

Finalment, seran causa d? inadmissió les sol·licituds relatives a projectes ja presentats a altres convocatòries municipals de 2018 prèvies a l? actual, i els expressament exclosos de l? àmbit d? execució d? aquestes bases, de conformitat amb el que estableix la base 1a.

8a REQUISITS TÈCNICS DEL CONTINGUT DELS PROJECTES

El contingut dels projectes s? ajustarà al model contingut en l? annex II i ha d? incloure:

1r OPCIÓ de subvenció a què es presenta el projecte, indicant OPCIÓ A) o OPCIÓ B).

2n Fonamentació teòrica del projecte des de la perspectiva de la igualtat de drets i oportunitats entre dones i homes.

3r Finalitat o objecte general del projecte.

En el cas de projectes de l? OPCIÓ A) (dirigits a facilitar l? intercanvi d? informació, recursos i experiències per al desenvolupament d? un projecte compartit entre diverses associacions de la localitat en matèria d? igualtat d? oportunitats entre dones i homes o de prevenció de la violència de gènere), cal indicar:

Dades de les entitats col·laboradores: identificació de la persona que representa l? entitat, domicili social i nombre de sòcies i de socis.

La participació de cada una de les entitats col·laboradores, amb indicació de la naturalesa i el contingut dels projectes que s? han de realitzar, lloc, data i nombre estimat de participants per cada entitat que col·labora.

Determinació de la forma de col·laboració de cada entitat en l? elaboració de la memòria.

4t Enumeració d? objectius concrets que persegueix el projecte.

5é Descripció de cada una de les activitats previstes en desplegament del projecte, deixant constància de les dades següents:

Descripció concreta de la naturalesa de cada activitat.

Metodologia per a assolir els objectius proposats.

Nombre previst de persones a qui es dirigeix l? activitat, indicant el sexe i si es dirigeix exclusivament a persones associades, o es tracta d? una activitat oberta a la població en general.

Perfil de les persones destinatàries: sexe, edat, característica comuna que les vincula entre si, pertinença a un col·lectiu, problemàtica que comparteixen, etc.

En el cas que els projectes es dirigisquen a menors o persones amb diversitat funcional, ha de constar l? obligació de l? entitat d? obtindre l? autorització del pare, mare o tutor/a d? aquestes persones o quan les circumstàncies d? incapacitat de les persones beneficiàries així ho requerisca, per a la realització d? aquests projectes objecte de subvenció.

Lloc concret de realització de l? activitat, quant a ubicació dels espais o les instal·lacions on es durà a terme el projecte.

Dates de realització: indicant dates previstes d? inici i finalització del projecte per al qual se sol·licita subvenció, el termini d? execució del qual ha d? estar comprés entre l? 1 de gener de 2018 i el 28 de febrer de 2019.

Duració: nombre total d? hores de cada activitat i la seua distribució al llarg del període d? execució (cronograma).

Recursos:

a) Recursos materials i tècnics necessaris per a l? exercici de l? activitat.

b) Recursos humans de caràcter professional o voluntari, especificant titulació, experiència i temps de dedicació al projecte de cada un d? ells, amb acreditació, si és el cas, de formació en igualtat o violència de gènere, especificant el nombre d? hores de formació i l? entitat que ho acredita.

S? indicarà si l? entitat disposa d? aquests recursos o resulta necessari adquirir o contractar alguns serveis.

Mitjans previstos per a la difusió dels projectes planificats.

6é Desglossament pressupostari del cost total d? execució del projecte objecte de subvenció, amb al·lusió expressa a la quantia que se sol·licita a càrrec d? aquesta convocatòria i en el qual s? especifique cada concepte pressupostari amb el seu corresponent import i aplicació de l? IVA si és procedent, tot sent necessària la concordança entre els objectius del projecte i la naturalesa i import de la despesa pressupostada, així com l? adequació a preus de mercat d? eixa activitat. S? ha d? especificar quines són les despeses susceptibles de ser imputades a l? Ajuntament de Castelló de la Plana.

En cas de contractació de serveis professionals per hores, cal especificar el cost de l? hora de la persona professional, IVA inclòs, així com la seua titulació i l? especialitat professional. Només se subvencionarà si la titulació professional és l? adequada per a l? exercici de l? activitat proposada.

7é Identificació exacta i detallada de les fonts de finançament complementàries a la sol·licitada a l? Ajuntament de Castelló de la Plana.

8é Previsió del sistema de seguiment i disseny dels mecanismes d? avaluació de cada projecte, que haurà d? establir indicadors (quantitatius i qualitatius) d? avaluació que permeten mesurar el grau d? aproximació als objectius previstos.

En el cas que el projecte no continguera un pronunciament prou detallat sobre algun dels apartats requerits en l? annex II, l? òrgan gestor podrà requerir per escrit a l? entitat l? aclariment corresponent. I en el cas que l? entitat no responguera sobre l? aclariment requerit formalment o ho fera de forma incompleta, l? òrgan gestor podrà desestimar la sol·licitud per la presentació incompleta del projecte per al qual se sol·licita la subvenció.

9a CRITERIS PER A LA VALORACIÓ DELS PROJECTES

La valoració tècnica dels projectes es realitzarà de manera diferenciada en atenció a l? opció:

OPCIÓ A): Projectes que estiguen dirigits a facilitar l? intercanvi d? informació, recursos i experiències per al desenvolupament d? un projecte compartit entre diverses associacions de la localitat en matèria d? igualtat d? oportunitats entre dones i homes o de prevenció de la violència de gènere.

Els projectes presentats es puntuaran entre 0 i 10 punts segons la qualitat tècnica del projecte, atenent a la seua fonamentació des del punt de vista de la igualtat de dones i homes o de prevenció de violència de gènere, la definició d? objectius específics, la metodologia utilitzada, la descripció de les activitats, així com la coordinació prevista entre l? entitat sol·licitant i la resta d? entitats participants en el projecte, per tal de generar sinergies.

Es valorarà el desenvolupament d? algun dels objectius plantejats en el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere.

La puntuació obtinguda per la valoració de cada projecte serà la base sobre la qual s? atorgarà l? assignació econòmica del projecte. Es dividirà l? import de 8.000,00 € entre la suma de les puntuacions obtingudes de tots els projectes avaluats que hagen obtingut almenys 4 punts, per a obtindre d? aquesta manera el valor de cada punt. Si únicament s? haguera presentat un projecte per a l? OPCIÓ A), es dividirà l? import de 8.000,00 € entre 10 per a obtindre el valor del punt. La puntuació obtinguda de cada projecte es multiplicarà pel valor econòmic atorgat a cada punt (calculat segons el que s? ha indicat anteriorment).

L? import econòmic atorgat a cada projecte resultant de l? operació anteriorment descrita no pot superar en cap cas l? import màxim sol·licitat o subvencionable en cada projecte.

En el cas que la distribució econòmica efectuada donara com a resultat l? existència d? excedent pressupostari, quedarà a criteri de la Comissió Tècnica la distribució de l? import excedent entre les entitats sol·licitants, en funció de la qualitat dels projectes.

OPCIÓ B): La valoració dels projectes de l? OPCIÓ B) es realitzarà sobre un total de 140 punts. La puntuació es distribuirà de la manera següent:

A) Amb referència al contingut del projecte: de 0 a 60 punts.

En la valoració dels projectes es mesurarà la qualitat, posada de manifest per mitjà de la relació interna existent entre els apartats de què es compon el projecte: Fonamentació teòrica des del punt de vista de la igualtat de dones i homes Objectiu general Objectius específics i relació d? activitats, en què prime la coherència entre aquests aspectes enunciats del projecte, així com l? eficàcia derivada de la concordança entre els objectius i el pressupost de cada projecte presentat.

Es valorarà que la manera en què estiga plantejat el projecte faça raonable preveure que pot complir els objectius proposats.

Es valoraran els projectes que presenten mètodes professionalitzats, així com que posseïsquen un caràcter innovador respecte de les metodologies d? educació en igualtat o prevenció de violència de gènere.

Es valoraran prioritàriament els projectes dirigits directament a la sensibilització per a la prevenció de la violència sobre les dones dirigits al col·lectiu juvenil (de 13 a 18 anys).

Es valorarà el desenvolupament d? algun dels objectius plantejats en el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere`.

B) Amb referència a la metodologia utilitzada: de 0 a 30 punts.

En la valoració dels projectes es puntuarà:

a) Idoneïtat de la metodologia de difusió del projecte respecte de l? objectiu proposat (fins a 5 punts).

b) La duració, consistència i freqüència de l? activitat (fins a 5 punts).

c) La definició d? un perfil determinat de persones destinatàries que compartisquen una problemàtica específica en tema de gènere i requerisquen un tractament d? especialista (fins a 5 punts).

d) La definició d? un perfil professional adequat per a la impartició de les activitats del projecte i acreditació documental de formació en igualtat d? oportunitats de dones i homes d? aquest personal, amb expressió del nombre d? hores (fins a 5 punts).

e) El treball comunitari entre diverses entitats o treball en xarxa en l? entorn immediat de les entitats sol·licitants, per al desenvolupament del projecte sol·licitat (fins a 5 punts).

f) La utilització d? un llenguatge inclusiu en la redacció del projecte, així com en la publicació i difusió d? aquest (fins a 5 punts).

Per a l? obtenció de subvenció, és necessari aconseguir una puntuació mínima de 40 punts en la suma dels apartats A i B, i es desestimaran els projectes que no aconseguisquen aquesta puntuació.

C) Amb referència a la projecció social del projecte: de 0 a 15 punts.

Es primaran aquells projectes que incloguen activitats obertes a la població general, no dirigides necessàriament a persones associades i que, per tant, realitzen una àmplia difusió en l? àmbit local dels seus projectes, una circumstància que es valorarà en funció de la publicitat prevista en relació amb la capacitat de convocatòria de l? entitat (abast dels mitjans de difusió i convocatòria dels projectes, nombre d? exemplars i nombre de persones beneficiàries en el/s projecte/s subvencionat/s l? any anterior, etc.). S? adjuntarà la difusió prevista.

D) Amb referència a les característiques de l? associació sol·licitant: de 0 a 20 punts.

Es primaran aquelles associacions que:

a) Tinguen una participació activa en el teixit social del barri o es consideren agents socials o dinamitzadors del territori (per exemple, amb motiu de la commemoració del 8 de març o 25 de novembre) (fins a 5 punts).

b) Tinguen una participació activa en el Consell Municipal d? Igualtat d? Oportunitats de Dones i Homes o en les seues Comissions de Treball, en el Fòrum Ciutadà Castelló Igualitari, o en la implementació d? objectius dels Plans Municipals d? Igualtat d? Oportunitats de Dones i Homes (fins a 5 punts).

c) Entre els fins institucionals de l? associació conste la promoció de la igualtat de drets i oportunitats de dones i homes, l? atenció de necessitats de les dones derivades de la desigualtat entre gèneres o la prevenció de violència de gènere (fins a 5 punts).

d) Presenten dificultats culturals o ètniques per a la participació de les dones en la vida pública (fins a 5 punts).

E) Projectes validats per l? Escola d? Igualtat del Servei d? Igualtat d? Oportunitats (SIO): de 0 a 15 punts.

Podran obtindre una puntuació addicional de fins a 15 punts aquells projectes que hagen resultat validats per l? Escola d? Igualtat del Servei d? Igualtat d? Oportunitats (SIO) municipal i que desenvolupen algun dels objectius dels plans municipals d? igualtat d? oportunitats de dones i homes.

Cada un dels projectes presentats serà valorat d? acord amb els criteris de valoració establits anteriorment. La puntuació obtinguda per la valoració de cada projecte serà la base sobre la qual s? atorgarà l? assignació econòmica del projecte.

Es dividirà l? import de 22.000,00 € del pressupost econòmic corresponent entre la suma de les puntuacions obtingudes de tots els projectes avaluats per a obtindre d? aquesta manera el valor de cada punt. La puntuació obtinguda de cada projecte es multiplicarà pel valor econòmic atorgat a cada punt (calculat segons el que s? ha indicat anteriorment).

L? import econòmic atorgat a cada projecte resultant de l? operació anteriorment descrita no pot superar en cap cas l? import màxim sol·licitat o subvencionable en cada projecte.

En el cas que la distribució econòmica efectuada per a tots els projectes d? aquesta OPCIÓ B) donara com a resultat l? existència d? excedent pressupostari, l? import excedent serà distribuït, proporcionalment a la puntuació, entre les tres entitats que hagen obtingut una major puntuació, i que per tant tinguen una major qualitat tècnica en el projecte, sempre que s? haja assignat una quantitat inferior a la sol·licitada.

10a RESOLUCIÓ, NOTIFICACIÓ I PUBLICITAT DE LES SUBVENCIONS

En la resolució de la concessió de les subvencions es farà referència, entre altres punts, a les entitats beneficiàries, als projectes subvencionats i a l? import de la subvenció concedida.

La resolució s? ajustarà al que disposa l? article 25 de l? LGS. Així mateix, és d? aplicació el que disposa l? article 10.2.h) i q) i el 10.5 de l? OGS, que fan referència a la resolució i notificació.

Finalment, quant a la publicació de la concessió o no de les subvencions cal ajustar-se al que disposa l? article 8 de l? OGS.

11a FORMA D? ABONAMENT DE LES SUBVENCIONS

L? import de la subvenció s? abonarà de la manera següent:

Projectes de l? OPCIÓ A):

a) La quantia equivalent al 90% del seu import, a la concessió de la subvenció, en concepte de pagament anticipat.

b) El 10% restant, una vegada aprovat el compte justificatiu per la totalitat de la subvenció concedida.

Projectes de l? OPCIÓ B):

a) La quantia equivalent al 50% del seu import, a la concessió de la subvenció, en concepte de pagament anticipat.

b) El 50% restant, una vegada aprovat el compte justificatiu per la totalitat de la subvenció concedida.

12a MODIFICACIÓ DELS PROJECTES SUBVENCIONATS I DE LA RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS

Abans que concloga el termini d? execució del projecte subvencionat i en el marc del que disposa l? article 12 de l? OGS, l? entitat beneficiària ha de sol·licitar l? autorització expressa de l? Ajuntament per a dur a terme la modificació. Si aquesta modificació implica la necessitat d? ampliació dels terminis fixats, una reducció de l? import o una alteració de les actuacions que integren el projecte, aquesta s? autoritzarà mitjançant un acord de l? òrgan competent d? acord amb la sol·licitud prèvia motivada de l? entitat beneficiària i l? emissió de l? informe tècnic favorable de l? òrgan gestor. L? entitat subvencionada ha de presentar el nou projecte modificat, la justificació de les circumstàncies imprevistes o que siguen necessàries per al bon fi de l? activitat i, si és el cas, desglossament pressupostari del cost d? execució del projecte modificat.

Si com a conseqüència de la modificació sol·licitada es produïra una reducció del cost total del projecte subvencionat i això comportara que la subvenció concedida superara el nou cost d? execució del projecte modificat, l? aprovació de la modificació comportarà la reducció corresponent i l? obligació de reintegrament, si és el cas, de l? excés de finançament públic concedit.

13a DEVOLUCIÓ VOLUNTÀRIA

S? entén per devolució voluntària aquella que és realitzada per l? entitat beneficiària sense el previ requeriment de l? administració. Aquesta devolució pot realitzar-se abans que s? acorde el reintegrament de la subvenció i podrà ser per l? import total o parcial de la subvenció concedida, incrementada amb els interessos de demora que es meriten des que es va produir el pagament de la quantitat anticipada fins al dia en què es produeix la devolució efectiva per part del beneficiari de conformitat amb el que disposa l? article 90 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Per a procedir a efectuar la devolució, l? entitat beneficiària ha de comunicar la seua voluntat de pagament a l? òrgan gestor de la subvenció a l? efecte que aquest procedisca al càlcul dels interessos esmentats i li comunique la tramitació que s? ha de realitzar per a efectuar la devolució voluntària.

14a JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS

Les entitats perceptores de subvencions estan obligades a justificar, com a mínim, la quantitat igual a la totalitat de la subvenció concedida.

La justificació del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en la concessió de la subvenció es documentaran a través del compte justificatiu, que constitueix un acte obligatori de l? entitat beneficiària, els justificants de la despesa o qualsevol altre document amb validesa jurídica que permeta acreditar el compliment de l? objecte de la subvenció.

La justificació total de la despesa ha de presentar-se en un termini màxim de dos mesos després de la finalització del termini previst per a l? execució total del projecte, és a dir, fins al 30 d? abril de 2019 inclusivament, i queden subjectes els perceptors al règim de responsabilitats que estableix la normativa vigent. Es podrà sol·licitar l? ampliació del termini de justificació abans de l? 1 de març de 2019.

De conformitat amb el que estableix l? article 70.3 de l? RGLGS, transcorreguts els terminis establits de justificació sense haver-se presentat aquesta davant de l? òrgan administratiu competent, aquest requerirà l? entitat beneficiària perquè en el termini improrrogable de 15 dies hàbils siga presentada. En el cas que l? entitat beneficiària no presente la justificació en el termini indicat, comportarà la tramitació del corresponent procediment per a declarar el reintegrament de la quantitat anticipada o la declaració de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida i la resta de responsabilitats establides en l? LGS.

La presentació de la justificació en el termini addicional abans referit no eximirà l? entitat beneficiària de les sancions que corresponguen d? acord amb la mencionada LGS.

L? acreditació de la justificació de la realització de la subvenció es realitzarà per mitjà de la presentació en el Registre General de l? Ajuntament o en qualsevol de les seues juntes municipals de districte de la documentació que integra el compte justificatiu a què al·ludeix l? article 17.3 de l? OGS, amb les especificacions següents i d? acord amb els annexos d? aquestes bases:

a) Instància per la qual es presenta la documentació justificativa, d? acord amb l? annex IV.

b) Memòria final completa i detallada de la realització de la totalitat del projecte, subscrita per l? entitat beneficiària que ha de descriure els objectius i resultats aconseguits i que ha de contindre un resum econòmic i un informe final complet i detallat. Així mateix, es faran constar les dades de les persones participants, desglossades per sexe, en cada projecte executat en compliment dels Plans Municipals d? Igualtat d? Oportunitats de l? Ajuntament de Castelló de la Plana, i propostes de millora o perspectives de futur, d? acord amb l? annex V.

La memòria inclourà imatges de les activitats grupals que formen part del projecte objecte de la subvenció, que han de ser tractades per a preservar la protecció de dades de caràcter personal.

L? Ajuntament pot sol·licitar a l? entitat perceptora de subvenció la seua autorització per a la difusió dels projectes subvencionats, a través del Facebook municipal del Servei d? Igualtat d? Oportunitats de Dones i Homes, o en qualsevol altre mitjà o xarxa de difusió social, com a mecanisme de sensibilització social en matèria d? igualtat i prevenció de violència de gènere. Aquesta sol·licitud d? autorització no compromet l? entitat subvencionada, que pot negar-ne la difusió, sense presentar document per escrit.

c) Declaració de l? entitat perceptora del fet que ha sigut complida la finalitat per a la qual es va atorgar la subvenció d? acord amb el pressupost i el projecte presentat, així com declaració de projectes realitzats, amb descripció d? aquelles que han sigut finançades amb la subvenció i els seus costos, així com aquelles altres que hagen sigut finançades amb fons propis o d? altres subvencions, d? acord amb l? annex VI.

d) Relació numerada seqüencial de les despeses realitzades d? acord amb l? annex VII.

Han de presentar-se originals de les factures i la resta de documentació justificativa de les despeses efectuades i, a més, han d? estar totes les factures degudament relacionades en el document que s? adjunta com a annex VII d? aquestes bases.

La justificació de les despeses es realitzarà d? acord amb el que disposa l? article 17 de l? OGS.

El pagament a les entitats proveïdores es realitzarà preferentment per mitjà de transferència bancària, o si és el cas taló nominatiu, per a justificar les despeses realitzades, i quedarà el pagament en metàl·lic com a residual per a aquelles despeses de xicoteta quantia. El pagament de les despeses s? acreditarà a través dels mitjans següents:

* Pagament per transferència bancària: es justificarà per mitjà de resguard de l? entitat bancària de l? ordre de transferència realitzada o de l? extracte del compte corrent en què figure el càrrec de la transferència realitzada.

Aquesta documentació pot substituir-se per un certificat (o un altre títol semblant) emés per l? entitat bancària que continga: el/la titular i el número de compte en què es carrega la transferència, l? ordenant de la transferència, el/la beneficiari/ària, el concepte pel qual es realitza la transferència i l? import i la data de l? operació.

* Pagament per domiciliació bancària: es justificarà per mitjà de notificació bancària del deute o extracte del compte corrent en què figure el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació podrà substituir-se per un certificat (o un altre títol semblant) emés per l? entitat bancària que continga: el/la titular i el número del compte en què es carrega el deute, l? ordenant del deute, el/la beneficiari/ària, el concepte pel qual es realitza el deute i l? import i la data de l? operació.

* Pagament per taló nominatiu: es justificarà per mitjà de còpia del taló nominatiu emés a nom de l? entitat proveïdora que emet la factura o document equivalent, junt amb l? extracte del compte corrent on figure el càrrec del taló o certificat de l? entitat bancària en què conste el número del taló, l? import, identificació de qui el cobra i data del cobrament.

* Pagament amb targeta: es justificarà per mitjà de la factura de compra en què figure el pagament amb targeta, resguard d? aquest i extracte del compte a nom de la persona beneficiària on figure el càrrec. L? extracte del compte pot substituir-se per un certificat (o un altre títol semblant) emés per l? entitat bancària, en què com a mínim conste el/la titular i el número del compte en què es carrega el pagament de la targeta, el/la beneficiari/ària, la data i l? import pagat.

* Pagament en metàl·lic: aquesta forma de pagament només s? acceptarà per a aquelles factures per import igual o inferior a 100,00 euros (IVA inclòs). Es justificarà per mitjà de factura en què conste el rebut de la quantitat a través del text `pagat`, `rebut`, `cobrat` o `venda al comptat`, sense que s? accepte l? expressió `comptabilitzat`, així com la firma del perceptor/a (persona física) identificada de forma clara amb el nom i cognoms i representació amb què actua, número de DNI i data del pagament.

En relació amb les despeses de personal han de justificar-se, a través de les nòmines, degudament firmades pel perceptor/a i amb el comprovant bancari de l? abonament.

Quan s? aporten com a justificants nòmines, ha d? indicar-se el percentatge imputat sobre l? import net d? aquestes. Així mateix, han d? aportar-se les justificacions del pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social (TC1 i TC2), així com la justificació de les retencions i ingressos en la delegació de l? Agència Estatal Tributària de les quantitats relatives a l? impost sobre la renda de les persones físiques i la resta de tributs, amb independència de la imputació o no de les quantitats esmentades.

15a DESPESES SUBVENCIONABLES

Són despeses subvencionables les descrites en l? article 14 de l? OGS, i que resulten estrictament necessàries segons el que disposa l? article 31 de la Llei general de subvencions, i que el cost de cada un dels conceptes siga proporcional al cost total del projecte atenent als preus de mercat. Queden expressament excloses les despeses per viatges de persones associades, festes commemoratives, càtering i obsequis a persones associades. En tot cas, les despeses han de referir-se al període de temps comprés entre l? 1 de gener de 2018 i el 28 de febrer de 2019 i han de respondre a l? execució de les activitats incloses en el projecte subvencionat.

No es considerarà despesa subvencionable la corresponent a subministrament d? aigua, electricitat, telèfon, gasolina, així com l? arrendament de locals, vehicles i manteniment de maquinària o instal·lacions.

No seran subvencionades les despeses relatives a quotes (taxes de fem, quotes d? inscripció en altres entitats), costos de gestoria, i qualsevol altra despesa no imputable directament a l? execució del projecte o activitat subvencionada.

En els projectes que desenvolupen un treball social comunitari entorn d? objectius d? igualtat de dones i homes entre diverses entitats o desenvolupats en entorns socialment desfavorits, serà subvencionable un import que no excedisca del 25% del cost total de la subvenció, en concepte d? adquisició d? aliments o altres articles per a commemoració o difusió del projecte.

La quantia màxima de despeses corresponents a material d? oficina (fotocòpies, segells, papereria, etc.) no podrà superar el 15% de l? import total de la subvenció concedida.

La quantia màxima subvencionable, en cas d? honoraris a professionals per a realització de projectes grupals (mínim 15 persones), no podrà superar els 100 euros (impostos inclosos) per hora de sessió impartida per professional acreditat i en cas d? activitats individuals impartides per professionals especialitzats, degudament acreditats, el cost màxim no podrà superar els 60 euros (impostos inclosos) per hora.

16a INCOMPLIMENT D? OBLIGACIONS

En el cas que l? òrgan gestor detectara en revisar el compte justificatiu una variació en el cost del projecte executat i que, com a conseqüència d? això, la subvenció concedida superara el 100% del cost total del projecte executat, se sol·licitarà el reintegrament de l? excés de subvenció abonada o, si és el cas, es declararà la pèrdua del dret al cobrament de la quantitat no justificada, sense perjudici de les sancions que pogueren correspondre.

Els incompliments de les obligacions en què puguen incórrer les entitats subvencionades reconegudes en l? LGS i en aquesta convocatòria constituiran infraccions administratives i seran sancionables de conformitat amb el que disposa la llei esmentada, en el seu Reglament i en l? article 20 de l? OGS.

Així mateix, quant als criteris de gradació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de subvencions, caldrà ajustar-se al que disposa l? article 13 de la mencionada OGS.

17a LEGISLACIÓ APLICABLE

Aquesta convocatòria s? emmarca en els preceptes de l? Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l? Ajuntament de Castelló de la Plana (OGS), aprovada inicialment per acord plenari de data 5 de febrer de 2009 i elevada a definitiva mitjançant un Decret de l? Alcaldia de 22 d? abril de 2009, publicada en el BOP núm. 61 de 19 de maig de 2009. Així mateix, resultarà d? aplicació supletòria la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS); el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s? aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (RGLGS); la Llei 39/2015, d? 1 d? octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d? 1 d? octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; la Llei orgànica 1/1996, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l? adolescència; el Reial decret 1110/2015, d? 11 de desembre, pel qual s? aprova el Registre Central de Delinqüents Sexuals, i el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s? aprova el Reglament pel qual es regula l? obligació de facturació, així com les altres normes de caràcter general o procedimental que siguen aplicables.

18a ANNEXOS

Formen part d? aquestes bases els annexos següents:

a) Annexos per a la sol·licitud de subvenció:

- ANNEX I: Instància de sol·licitud de subvenció.

- ANNEX II: Projecte d? igualtat d? oportunitats de dones i homes.

- ANNEX III: Declaracions i certificació per a concórrer a la concessió de subvencions.

b) Annexos per a la justificació de la subvenció concedida:

- ANNEX IV: Instància de presentació de la justificació de subvenció.

- ANNEX V: Memòria final detallada de la realització del projecte subvencionat.

- ANNEX VI: Declaració del compliment de la finalitat per a la qual s? atorga la subvenció.

- ANNEX VII: Relació numerada seqüencial de les despeses realitzades en l? execució del projecte subvencionat.»

Castelló de la Plana, 23 de maig de 2018

La Cap de Secció de Serveis Socials i Culturals, Elena Martí Segarra

(Document signat electrònicament al marge)

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