Bases dels ajuts per donar suport al comerç al detall i als serveis de proximita...celona de 29-01-2021
Subvenciones
Bases dels ajuts per dona...29-01-2021

Última revisión
29/01/2021

Bases dels ajuts per donar suport al comerç al detall i als serveis de proximitat del municipi de Vic (2021) - Boletín Oficial de Barcelona de 29-01-2021

Tiempo de lectura: 15 min

Tiempo de lectura: 15 min

Relacionados:

Bases dels ajuts per donar suport al comerç al detall i als serveis de proximitat del municipi de Vic (2021) - Boletín Oficial de Barcelona de 29/01/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 29/01/2021 hasta ----

Beneficiarios:

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Barcelona

Categorías: Comercio y marketing

(Páginas 36-54)


Assumpte: Anunci de l'aprovació de bases reguladores dels ajuts per donar suport al comerç al detall i als serveis de proximitat del municipi de Vic (2021)

EDICTE

La Junta de Govern Local, en la sessió de 25 de gener de 2021, ha aprovat les bases reguladores dels ajuts per donar suport al comerç al detall i als serveis de proximitat del municipi de Vic, mitjançant el procediment de concurrència no competitiva en modalitat de concessió directa, el text íntegre de les quals consta a l'expedient AJT/1040/2021 i es publiquen en aquest anunci; i ha ordenat la tramitació urgent d'aquest expedient, a l'empara del que disposa l'art. 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es practica el tràmit d'informació pública d'aquestes bases durant el termini de deu (10) dies hàbils, mitjançant la publicació del corresponent edicte en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, per tal que les persones interessades puguin formular les al·legacions que considerin oportunes.

Annex

BASES REGULADORES DELS AJUTS PER DONAR SUPORT AL COMERÇ AL DETALL I ALS SERVEIS DE PROXIMITAT DEL MUNICIPI DE VIC (2021)

1. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquestes bases és un programa d'ajuts per a empreses, professionals i autònoms dels sectors més afectats per la crisi del COVID-19, amb l'objectiu de promocionar el manteniment de l'exercici d'aquestes activitats al municipi de Vic durant tot l'any 2021. Es diferencien dues línies d'ajudes:

- Grup A: aquelles activitats que van haver de tancar, per ordre ministerial, la seva activitat durant la primavera de 2020 i que no es van poder beneficiar de la primera convocatòria d'ajuts promoguts per l'Ajuntament de Vic (exp. AJT/5122/2020) per estar ubicats fora de la trama urbana consolidada (TUC).

- Grup B: aquelles activitats que van haver de tancar la seva activitat durant el període de la tardor de 2020, per la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d'octubre de 2020, de la Generalitat de Catalunya.

2. Requisits de les persones beneficiàries

Per a poder ser persones sol·licitants i/o beneficiàries dels ajuts a què es refereixen aquestes bases s'han de complir els següents requisits:

- Desenvolupar la seva activitat econòmica a Vic i, si s'escau, estar en possessió dels permisos exigibles relatius a l'activitat.

- Estar donats d'alta i al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Vic, amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

- Desenvolupar, a criteri de l'Ajuntament de Vic, una activitat lícita que no suposi discriminació, que no atempti contra la dignitat i la igualtat de les persones, que no fomenti la violència o vagi en contra els drets humans, que no porti a terme accions que siguin il·legals, nocives, perilloses o molestes o que puguin ferir la sensibilitat de les persones i/o les empreses.

- Reunir els requisits de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de

subvencions (d'ara endavant LGS).

3. Règim jurídic

Aquestes bases tenen naturalesa de bases complementàries a l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions d'aquest Ajuntament, publicada a la Seu electrònica.

També estan subjectes al que disposa la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència i accés a la informació pública i bon govern de Catalunya.

En tot allò no previst en aquestes bases serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el seu reglament de desenvolupament aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, i la resta de disposicions legals aplicables en matèria de règim local pel que fa al procediment per a la concessió de subvencions públiques.

De conformitat amb el que disposa l'art. 33 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, es considera la seva tramitació com a urgent.

4. Forma i termini en què s'han de presentar la sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de la seva convocatòria en el Butlletí oficial de la Província de Barcelona i finalitzarà el 31 de març de 2021.

2. Les sol·licituds s'hauran de presentar, exclusivament, per mitjans telemàtics a través del Catàleg de tràmits de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Vic, accessible des de la web https://seuelectronica.vic.cat, mitjançant l'emplenament del model normalitzat, que haurà de ser signat per l'interessat o pel representant legal de la persona sol·licitant.

3. A la sol·licitud d'ajut caldrà adjuntar-hi la documentació següent:

1) Document que acredita la representació que ostenta, si s'escau.

2) Certificacions d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries i de la

Seguretat Social, en el cas de no autoritzar a l'Ajuntament de Vic la seva consulta.

3) Fitxa de comunicació de dades del creditor, degudament signada, segons model inclòs a la Seu electrònica en el tràmit corresponent, llevat que ja l'hagin aportat i no existeixin canvis.

L'esmentada documentació haurà de presentar-se en qualsevol de les llengües cooficials de Catalunya, i anirà degudament signada pel sol·licitant.

4. La presentació de la sol·licitud d'ajut pressuposa el coneixement i l'acceptació de les

normes que la regulen, així com l'acceptació de l'ajut en cas que es concedeixi.

5. Rectificació de defectes o omissions en la documentació

En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà a la persona beneficiària perquè en el termini de deu dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, procedeixi a la seva rectificació o a les esmenes necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s'entendrà per desistit de la seva sol·licitud.

6. Quantitat de l'ajut

1. La quantia màxima de l'ajut atorgat serà per un import màxim de MIL SIS-CENTS EUROS (1.600¬) per establiment o activitat, d'acord amb els requisits que demanen les bases i segons els barem establerts en aquesta mateixa base.

La dotació màxima dels ajuts previstos en aquesta convocatòria és de DOS-CENTS MIL EUROS (200.000,00¬), que s'imputaran a la partida pressupostària 11.430.479000 - Ajuts extraordinaris COVID 19 del pressupost vigent, subjecte a l'aprovació definitiva de la modificació de crèdit plenària 1/2021.

2. L'import a concedir a cadascun dels establiments o activitats es determinarà segons el següent quadre:

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

7. C riteris per a l'atorgament dels ajuts

Els criteris d'atorgament dels ajuts són:

- La conformitat de la sol·licitud amb els requisits establerts per aquests bases.

- La disponibilitat pressupostària fixada per la convocatòria.

- L'ordre de presentació de les sol·licituds. La data i hora de registre de la sol·licitud determinarà l'ordre de preferència d'aquella sol·licitud, per optar a l'ajut de cada convocatòria fins a exhaurir la partida pressupostària.

La mera presentació d'una sol·licitud d'ajut correcta no dóna dret a obtenir-lo, encara que es compleixin els requisits exigits, si la dotació pressupostària ja ha quedat exhaurida.

8. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió dels ajuts regulats a la presents Bases Reguladores serà el de concurrència no competitiva en modalitat de concessió directa.

El procediment es justifica en preveure's l'existència d'una pluralitat de potencials beneficiaris, sense que hi hagi la voluntat de fixar ordre de prelació entre ells degut a què els ajuts es concediran a tots aquells ens que compleixin els requisits establerts, per odre de presentació, fins a exhaurir la disponibilitat pressupostària prevista a la convocatòria.

L'extracte de la convocatòria que regirà aquest procediment es publicarà, a través de la

Base de Dades Nacional de Subvencions, al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

2. L'òrgan responsable de la instrucció del procediment per a l'atorgament dels ajuts previstos en la present convocatòria serà l'Àrea de Serveis Generals, la qual haurà d'emetre els informes d'instrucció favorables o desfavorables a la concessió i elevar-los a l'òrgan competent per a la resolució.

3. L'Alcaldia o regidoria delegada en matèria de comerç serà l'òrgan competent per a la resolució de l'expedient de concessió de l'ajut.

9. Termini de resolució i de notificació i règim de recursos

Les sol·licituds seran ateses per rigorós ordre de presentació fins a la finalització del termini

de presentació de sol·licituds o fins a l'esgotament del pressupost disponible.

En cas que s'esgoti el pressupost assignat o la reassignació de pressupost, i sempre que no hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es podran registrar sol·licituds en llista d'espera, que seran ateses per rigorós ordre d'entrada, supeditades a què es produeixin desistiments o revocacions de les sol·licituds d'ajuts previs que poguessin alliberar pressupost, o bé a la incorporació de pressupost nou a la convocatòria.

El termini per a l'atorgament dels ajuts serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de

la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.

Un cop acordada la concessió dels ajuts, aquesta serà notificada als interessats en un termini màxim de 10 dies des de la data d'aprovació de la resolució, d'acord amb allò previst a l'article 40 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La manca de resolució dins el termini indicat tindrà efectes desestimatoris.

10. F orma de pagament de l'ajut

El pagament de l'ajut concedit, s'efectuarà d'un sol cop una vegada aprovada la concessió de

l'ajut.

Serà requisit per al pagament de l'ajut que el beneficiari estigui al corrent de pagament de les obligacions amb l'Agència Tributària i la Seguretat Social.

11. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions de les persones beneficiàries d'aquests ajuts, a més de les especificades a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les que tot seguit s'indiquen. El seu incompliment originarà les responsabilitats que en cada cas corresponguin i la incoació de l'expedient de reintegrament de l'ajut. Les obligacions són:

a) Mantenir l'exercici de l'activitat en l'establiment declarat, situat a Vic, durant tot l'any 2021.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que realitzi la Intervenció General de l'Ajuntament, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors i en relació a l'ajut concedit.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

d) Comunicar a l'Ajuntament de Vic l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol de les administracions públiques o qualsevol altres fonts de finançament.

e) Acreditar davant l'Ajuntament de Vic que compleix els requisits i les condicions

establertes en aquestes bases mitjançant l'oportuna documentació.

f) Complir amb la normativa comunitària relativa a les ajudes a mínimis (articles 107 i 108 del Reglament (UE) 1407/2013 de 18 de desembre de 2013), segons la qual l'entitat beneficiària no podrà rebre més de 200.000 euros en concepte de mínimis durant un període de tres anys.

12. Despeses subvencionables

Les despeses subvencionables són qualsevol que compleixi amb els següents requisits:

o Qualsevol despesa, formalitzada amb factura, relacionada amb l'activitat econòmica per la qual es rep l'ajut (lloguers, despeses de subministres, despeses EPIS's, gestories, autònoms, etc.)

o Seran subvencionables les despeses:

o Grup A: despeses corresponents al període comprès entre el 15 de març i el 30 de maig de 2020.

o Grup B: despeses corresponents al període entre el 15 d'octubre i el 30 de

novembre de 2020.

o Aquestes despeses han d'estar efectivament pagades per la persona beneficiària en

el moment de la justificació.

o L'IVA no serà subvencionable quan el/la beneficiari/ària pugui repercutir-lo.

No són subvencionables:

o Despeses de productes o del servei que s'ofereix.

o Les taxes i els impostos indirectes i els impostos personals sobre la renda quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.

o Els interessos deutors dels comptes bancaris.

o Les sancions administratives i penals, els interessos i recàrrecs

o Les despeses de procediments judicials.

o Les despeses en inversió en equips informàtics i mobiliari, i immobles i les seves amortitzacions.

13. Forma de justificació

La justificació es presenta en el mateix moment de la sol·licitud de l'ajut. El sol·licitant haurà d'emplenar el model normalitzat de sol·licitud, el qual inclourà la justificació, i en el que haurà de declarar de forma responsable l'import de les despeses subvencionables.

Per tal d'obtenir una evidència raonable de l'adequada aplicació de l'ajut, l'Àrea de Serveis Generals seleccionarà de forma aleatòria un 10% de les persones beneficiàries de l'ajut, a les quals els requerirà, prèviament a la concessió de l'ajut, que aportin els justificants de les despeses declarades en la sol·licitud d'ajut, i realitzarà la comprovació de la veracitat de la declaració presentada i la correcta aplicació de l'ajut.

La justificació insuficient de l'ajut comportarà la corresponent revocació i reintegrament de

la part de l'ajut no justificat, d'acord amb la base 19.

Posteriorment a la seva concessió, es realitzarà el control financer oportú de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 424/2017, de 28 d'abril, pel qual es regula el règim jurídic del control interno en les entitats del Sector Públic Local.

14. Mesures de garantia

Les persones beneficiàries quedaran exonerades de la presentació de garanties del pagament de l'ajut, en atenció a la seva naturalesa així com a la dels seus beneficiaris.

15. Circumstàncies que poden donar lloc a la modificació de la resolució

Amb posterioritat a l'acord de concessió i abans de la finalització del termini d'execució de l'activitat subvencionada, se'n podrà modificar, d'ofici o prèvia sol·licitud de la persona beneficiària, l'import, l'activitat, el termini d'execució, el de justificació i altres obligacions, quan no es perjudiquin els interessos de tercers i es doni algun dels supòsits següents.:

a) Quan es produeixi una alteració en els condicions que van determinar la concessió de

l'ajut.

b) Quan el/la beneficiari/ària hagi obtingut per a la mateixa actuació altres subvencions, ajuts o aportacions de qualsevol origen, púbic o privat, que, sumats als de l'Ajuntament, superin el cost total del projecte o de l'activitat subvencionada.

c) Quan el beneficiari no compleixi amb l'obligació establerta a la base 11.a) de mantenir l'exercici de l'activitat durant tot l'any 2021.

16. C ompatibilitat amb d'altres subvencions o ajuts

L'ajut atorgat serà compatible amb qualsevol altre concedit per altres administracions o ens públics o privats.

Aquests ajuts es poden acumular a altres subvencions o ajuts públics i/o privats, nacionals o internacionals, tenint en compte que l'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o amb concurrència amb altres subvencions, ajudes o ingressos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb allò que disposa l'art. 19.3 de la LGS.

Aquests ajuts resten sotmesos al règim de mínimis, de forma que la quantia total dels ajuts que es puguin rebre no podrà superar la quantitat de 200.000 euros en un període de tres exercicis fiscals, d'acord amb el que estableix el Reglament UE 1407/2013, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 referent a les Ajudes de Mínimis. Aquest límit s'aplicarà a tots els ajuts de mínimis percebuts per la persona beneficiària, sigui quina sigui la seva procedència, forma i l'objecte dels mateixos.

Les persones beneficiàries hauran de comunicar la petició i/o obtenció de qualsevol subvenció pública concurrent que no s'hagi declarat amb la sol·licitud.

17. Publicitat dels ajuts concedits

Els ajuts atorgats a l'empara d'aquestes bases seran objecte de publicitat, amb indicació de la convocatòria, l'aplicació pressupostària, les persones beneficiàries, la quantitat concedida, la finalitat, els diferents projectes i els participants en cada projecte o programa a mesura que es vagin publicant al Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions, a través de la seva tramesa a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

18. Mesures de difusió del finançament públic

Les persones beneficiàries hauran de fer constar la col·laboració de l'Ajuntament en l'execució del projecte o de l'activitat, en tota la documentació impresa i en cartells o mitjans electrònics i audiovisuals.

19. Causes de reintegrament

1.- Quan a conseqüència de l'anul·lació, revocació o de la revisió de l'ajut, l'import definitiu d'aquest sigui inferior a l'import pagat, el/la perceptor/a estarà obligat a reintegrar l'excés.

2.- Així mateix, també estarà obligat a reintegrar-lo el/la beneficiari/ària que hagi percebut l'ajut falsejant les condicions exigides o amagant aquelles que haguessin impedit la seva concessió; per incompliment total o parcial de les obligacions del/de la beneficiari/ària; per resistència o obstrucció a les actuacions de comprovació i de control financer i en els altres supòsits previstos en la normativa de la LGS.

3.- Serà procedent el reintegrament per part dels/de les beneficiaris/àries de la totalitat o part de les quantitats percebudes, i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de l'ajut fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament.

20. Obligats al reintegrament

1.- Respondran solidàriament del reintegrament els membres de les persones jurídiques i entitats que gaudeixin de la condició de persones beneficiàries.

2.- Seran responsables subsidiaris de l'obligació de reintegrar els administradors de les persones jurídiques, que no realitzin els actes de la seva competència necessaris per al compliment de les obligacions, adoptin acords que facin possibles els incompliments o consentin el de qui d'ells depenguin. Així mateix seran responsables en tot cas, els administradors de les persones jurídiques que hagin cessat en les seves activitats.

21. Infraccions i sancions

En matèria d'infraccions i sancions s'aplicarà el que es disposa en el Títol IV de la LGS, en el Títol IV del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol de 2006, i en el Títol XIII de l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Vic.

Bases dels ajuts per donar suport al comerç al detall i als serveis de proximitat del municipi de Vic (2021) - Boletín Oficial de Barcelona de 29-01-2021

Ver el documento "Bases dels ajuts per donar suport al comerç al detall i als serveis de proximitat del municipi de Vic (2021) - Boletín Oficial de Barcelona de 29-01-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas