Bases de subvenció per a l'adquisició de Programa de Gestió d'Explotació de les ...Girona de 15-03-2021
Subvenciones
Bases de subvenció per a ...15-03-2021

Última revisión
16/03/2021

Bases de subvenció per a l'adquisició de Programa de Gestió d'Explotació de les ramaderies de producció lletera de les comarques gironines. - Boletín Oficial de Girona de 15-03-2021

Tiempo de lectura: 18 min

Tiempo de lectura: 18 min

Relacionados:

Bases de subvencio per a l adquisicio de Programa de Gestio d Explotacio de les ramaderies de produccio lletera de les comarques gironines. - Boletín Oficial de Girona de 15/03/2021

Plazo de la solicitud:Ver Detalles, 15/03/2021 hasta ----

Beneficiarios: Empresas y autónomos, Particulares

Tipo: Bases

Boletín: Boletín Oficial de Girona

Categorías: Ganadería

(Páginas 1-9)


El Consell d'Administració de l'EPE SEMEGA ( Serveis de millora i expansió ramadera i genètica aplicada), entitat pública i empresarial de la Diputació de Girona, en sessió de 4 de març de 2021, va aprovar les bases específiques que han de regular les subvencions per a l'adquisició de Programa d Gestió d'Explotació de les ramaderies de producció lletera de les comarques gironines, amb el text literal següent: 'Bases específiques que han de regir el procediment de concessió de subvenció per a l'adquisició de Programa de Gestió d'Explotació de les ramaderies de producció lletera de les comarques gironines.

1. Objecte.

L' objecte d'aquestes bases, és regular el procediment de concessió de subvenció a les explotacions ramaderes gironines, per poder adquirir programes informàtics de gestió d'explotacions de les explotacions lleteres de Girona.

2. Naturalesa i procediment de concessió. El procediment de concessió d'aquestes subvencions és el de concurrència competitiva i convocatòria pública, mitjançant la comparació de les sol·licituds que es presentin en el període fixat en la convocatòria i establint-ne una prelació d'acord amb els criteris de valoració establerts en aquestes bases. Les subvencions que s'atorguin tenen caràcter finalista, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

3. Despeses subvencionables i període d'execució Es consideren despeses subvencionables, les relacionades directament amb l'adquisició de Programes Informàtics de Gestió d'Explotacions, segons la sol·licitud presentada i que s´hagin realitzat dintre del període indicat a la corresponent convocatòria Són despeses subvencionables les relacionades amb l'adquisició de Programes informàtics de Gestió d'Explotacions. No es consideren despeses subvencionables:

· Els honoraris dels tècnics que intervinguin en el procés.

· Els imports satisfets en concepte d'IVA quan aquests tinguin el caràcter de despeses deduïbles, compensables o repercutibles per part de l'ens sol·licitant de la subvenció.

4. Destinataris.

Poden ser sol·licitants de les subvencions les Explotacions Ramaderes que compleixin els següents requisits:

a) Que es tracti d'una explotació ramadera establerta a les comarques gironines.

Butlletí Oficial de la Província de Girona Núm. BOP 50 · Núm. edicte 2002 · Data 15-03-2021 · CVE BOP-2021_0_50_2002 · Pàg. 1-9 · https://ddgi.cat/bop

b) Tenir els animals inscrits al Llibre Genealògic.

No podran ser beneficiaris d'aquesta subvenció les empreses afectades per les

prohibicions contingudes a l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de

Subvencions.

No podran ser beneficiaris d'aquesta subvenció les explotacions ramaderes que hagin

gaudit d'aquesta subvenció en les últimes dues convocatòries anteriors.

5. Import de la subvenció

La quantia de cada subvenció serà d'un import màxim de 450 euros a justificar amb la

presentació de la factura en concepte d'adquisició d'un Programa de Gestió

d'Explotacions

S'avaluarà cada sol·licitud d'acord amb el pressupost presentat i la dotació econòmica

establerta en la convocatòria. Es subvencionaran les ramaderies que compleixin els

requisits i es tindran en compte els criteris determinats a l'apartat 7 següent i fins a

exhaurir la dotació econòmica prevista.

6. Sol·licituds i terminis de presentació.

Les sol·licituds s'han de presentar en el termini establert en la convocatòria, i han d'estar signades per la persona interessada o pel representant legal de l'entitat. Les sol·licituds s'han de presentar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta a les presents bases i que romandrà disponible a les oficines de Semega: Finca Camps i Armet s/n, Codi Postal 17121 de Monells.

Es presentarà una sola sol·licitud per explotació, on es farà constar el Programa de

gestió que es vulgui adquirir.

Al formulari de la sol·licitud caldrà adjuntar-hi:

· Fotocòpia del D.N.I. de la persona física sol·licitant o de l´administrador

de l´empresa agrària.

En cas que la documentació ja es trobi en poder de Semega, els interessats, en virtut

de la LPAC, tindran dret a no aportar la documentació, advertint en tot cas el motiu a la

pròpia sol.licitud.

L'esmena de defectes en la sol·licitud s'ha de realitzar, després del requeriment i amb l'advertència de desistiment, en el termini màxim de deu dies des de la notificació. Si transcorregut aquest termini no s'ha esmenat cap defecte o s'ha aportat, s'entén que l'interessat ha desistit de la seva sol·licitud. Aleshores es dictarà la resolució prèvia, d'acord amb els termes previstos a la legislació de procediment administratiu, i s'arxivaran les actuacions sense cap tràmit ulterior.

La presentació de les sol·licituds implica la plena acceptació d'aquestes bases.

7. Criteris de valoració.

En cas que l'import del conjunt de les sol·licituds presentades pels interessats superés la dotació màxima prevista per la convocatòria corresponent, es podrà atorgar una subvenció per un import menor del sol·licitat o del màxim atorgable (450 euros), segons sigui el cas, amb l'objectiu de repartir proporcionalment la dotació establerta entre actuacions subvencionables. Si el repartiment del pressupost disponible entre actuacions subvencionables representés una disminució de l´import per atorgar que donés com a resultat menys del 80% del màxim atorgable o demanat, segons sigui el cas, es podrà no atendre les actuacions que obtinguin menor puntuació.

Aquesta puntuació s'obtindrà atenent el nombre de caps de bestiar de l'explotació, donant més puntuació a les explotacions de petites dimensions respecte a les que tenen un nombre major de caps de bestiar.

a) Nombre de caps de bestiar de l'explotació. (màxim 10 punts)

- Menys de 50 vaques 10 punts

- De 51 a 100 vaques 8 punts

- De 101 a 250 vaques 6 punts

- De 251 a 500 vaques 4 punts

- Més de 500 vaques 2 punts

En cas d'empat, es resoldrà prioritzant les sol·licituds per ordre del número de

registre d'entrada de la sol·licitud.

8. Instrucció de l'expedient.

La instrucció i l'ordenació de l'expedient per l'atorgament de de les subvencions

previstes en aquestes bases es realitzarà per la Gerència de Semega.

L'examen i la valoració de les peticions corresponen a la Comissió Qualificadora

que, d'acord amb els criteris fixats, ha d'examinar les sol·licituds presentades

dins de termini i estendre una acta amb la proposta de resolució. La proposta de

resolució ha d'expressar la llista de beneficiaris proposats per a l'atorgament de

la subvenció i la quantia d'aquesta, així com la relació dels sol·licitants exclosos,

amb indicació de la causa d'exclusió.

En cas que l'estudi de la documentació no sigui suficient per determinar la

proposta, la Comissió Qualificadora podrà demanar informació addicional i/o

concretar entrevistes amb algun/es dels/de les sol.licitants.

Comissió Qualificadora d'aquestes subvencions estarà integrada pels següents

membres:

President: El president de Semega, o el membre del Consell d'Administració en

qui delegui

Vocals:

Butlletí Oficial de la Província de Girona Núm. BOP 50 · Núm. edicte 2002 · Data 15-03-2021 · CVE BOP-2021_0_50_2002 · Pàg. 3-9 · https://ddgi.cat/bop

· 3 vocals del Consell d'Administració, designats pel president

· 1 vocal del Consell d'Administració representant del sector ramader,

designat pel president

· El gerent de Semega

Secretari/ària: El/La secretari/ària o altre funcionari/ària en qui delegui.

9. Resolució i notificació de les sol.licituds.

La proposta de resolució, elaborada per la Comissió Qualificadora, serà sotmesa

a consideració de la Presidència de Semega, que és l'òrgan que resoldrà

definitivament, en un o diversos actes, l' atorgament de les subvencions, d'acord

amb el que preveu l'article 9.2,i) del estatuts de l'entitat.

La subvenció serà notificada de manera individualitzada a tots els beneficiaris i

també als peticionaris als quals hagi estat desestimada la sol·licitud.

La resolució de concessió de les subvencions esmentarà obligatòriament les

dades següents:

' Identificació del beneficiari (Nom i CIF)

' Import de la subvenció atorgada.

' Import a justificar.

' Termini de justificació.

L'acord també indicarà la desestimació expressa de la resta de sol·licituds i podrà

incloure una relació de les sol·licituds que, complint les condicions establertes a

la bases, no s'han pogut atendre per insuficiència de crèdit. Aquestes peticions

restaran en llista d'espera i es podran atorgar, per estricte ordre de puntuació,

sempre que hi hagi renúncies de les entitats beneficiàries

10 . Acceptació.

Una vegada comunicada la concessió de la subvenció, si en el termini d'un mes

no es manifesta el contrari, aquesta s'entendrà acceptada, així com les

condicions generals i específiques fixades per la fixades per la seva aplicació.

11. Justificació i graduació d'incompliments.

La finalització del termini de justificació de les actuacions subvencionades serà

el 30 de novembre de l'any d'aprovació de la convocatòria.

Els beneficiaris presentaran la justificació mitjançant el model de compte

justificatiu normalitzat. L'import de la despesa subvencionable que s'ha de

justificar serà el que es determini com a tal en l'acord d'atorgament de la

subvenció.

A l'efecte de la justificació es podran presentar com a despeses imputables a

l'activitat subvencionada que, conforme a dret, s'hagin meritat abans d'acabar el

període de justificació de l'activitat, amb independència que s'hagin abonat o no

als creditors corresponents.

Butlletí Oficial de la Província de Girona Núm. BOP 50 · Núm. edicte 2002 · Data 15-03-2021 · CVE BOP-2021_0_50_2002 · Pàg. 4-9 · https://ddgi.cat/bop

En el cas que els documents presentats com a justificació fossin incorrectes o

incomplets, es comunicarà a la persona interessada la necessitat d'esmenar-los

o completar-los en el termini de 15 dies.

Una vegada examinada la documentació justificativa, amb les comprovacions

que, si escau, s'efectuïn, Semega podrà reduir la subvenció en cas que no

s'acreditin els elements que s'han tingut en compte en la concessió,

especialment el de l'import de la despesa subvencionable.

Es reduirà l'import de la subvenció quan els ingressos obtinguts, en el sentit

exposat a la base 13, superin la despesa efectiva.

Si un cop finalitzat el termini de presentació no s'hagués presentat la

documentació justificativa, es requerirà al beneficiari a presentar-la en un termini

màxim de quinze dies hàbils, a comptar de l'endemà de la notificació formal, amb

l'advertiment que en cas que no ho faci es procedirà a revocar la subvenció.

12. Pagament

Un cop acceptada cada subvenció, sigui de manera expressa o tàcita, Semega

procedirà a efectuar els pagaments totals o parcials de l'import atorgat en

proporció als justificants de la despesa que es presentin. No s'efectuaran

pagaments en concepte de bestretes anteriors a la presentació del corresponent

compte justificatiu.

El pagament de la subvenció s'efectuarà mitjançant transferència bancària.

13. Compatibilitat de subvencions

Les subvencions objecte d'aquestes bases són compatibles amb qualsevol altre

tipus d'ajuda sempre que la suma de tots els ingressos vinculats a la despesa

subvencionada siguin subvencions i no sobrepassi aquell cost.

14. Subcontractació

Es permet que les entitats beneficiàries subcontractin les actuacions objecte de

subvenció, però les obligacions econòmiques que se'n derivin hauran d'anar a

càrrec de l'entitat respectiva.

15. Modificació de les subvencions

Els beneficiaris no podran demanar ni sol·licitar un canvi de l'objecte o destí de

la subvenció atorgada, ni sol·licitar la modificació del pressupost o del

percentatge de finançament, una vegada s'hagi aprovat la resolució

corresponent.

16. Invalidesa, revocació i reintegrament.

Semega podrà revocar totalment o parcial les subvencions, amb l'obligació del

beneficiari de retornar l'import rebut i de pagar l'interès de demora corresponent,

en els supòsits següents:

Butlletí Oficial de la Província de Girona Núm. BOP 50 · Núm. edicte 2002 · Data 15-03-2021 · CVE BOP-2021_0_50_2002 · Pàg. 5-9 · https://ddgi.cat/bop

a) Els previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de

subvencions.

b) En cas d'incompliment d'altres obligacions que preveuen aquestes bases.

c) D'altres, que preveu la normativa reguladora de subvencions.

Semega tramitarà, si escau, els expedients d'invalidesa, revocació i

reintegrament de les subvencions concedides, i la Presidència de Semega serà

l'òrgan competent per adoptar els corresponents acords.

17. Prohibició de contractació amb persones vinculades.

Els beneficiaris no podran concertar l'execució total o parcial de les activitats

subvencionades amb persones o entitats amb les quals estiguin vinculats, llevat

que la contractació es realitzi amb les condicions normals de mercat i s'obtingui

l'autorització de l'òrgan concedent de Semega.

Tampoc no es podrà concertar l'execució en els altres supòsits previstos a

l'article 29.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

18. Protecció de dades

En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de

caràcter personal, els beneficiaris i entitats col·laboradores han de complir amb

la normativa, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per

la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i

garantia dels dret digitals, i en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del

Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel

que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.

19.Verificació i control

Els comptes justificatius que compleixin els requisits establerts per Semega

s'entendran com a documents suficients per acreditar el destí de la subvenció

concedida.

No obstant això, els beneficiaris estan obligats a sotmetre's a les actuacions de

comprovació que pugui efectuar Semega i a qualsevol altra actuació de

comprovació i control financer que puguin dur a terme els òrgans de control

competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que els

sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.

20. Obligació de difusió i publicitat

Els beneficiaris hauran de fer constar expressament el suport econòmic de

Semega en qualsevol acte, publicitat o difusió de l'explotació ramadera o dels

animals subvencionats que es realitzi per qualsevol mitjà, escrit, electrònic

(pàgina web), etc.

Si s'incompleix aquesta obligació, i sens perjudici de les responsabilitats en què,

per aplicació del règim previst en el títol IV de la Llei general de subvencions

puguin correspondre, s'aplicaran les regles següents:

Butlletí Oficial de la Província de Girona Núm. BOP 50 · Núm. edicte 2002 · Data 15-03-2021 · CVE BOP-2021_0_50_2002 · Pàg. 6-9 · https://ddgi.cat/bop

a) Si encara és possible el seu compliment en els termes establerts, l'òrgan

concedent ha de requerir el beneficiari perquè adopti les mesures de difusió

establertes en un termini no superior a 15 dies, amb expressa advertència que

aquest incompliment pot comportar la revocació de la subvenció.

b) Si pel fet d'haver-se desenvolupat les activitats afectades per aquestes

mesures no és possible el seu compliment en els termes establerts, l'òrgan

concedent pot establir mesures alternatives, sempre que aquestes permetin fer

la difusió del finançament públic rebut. En el requeriment que l'òrgan concedent

dirigeixi al beneficiari, s'ha de fixar un termini no superior a 15 dies per a la seva

adopció, amb l'advertència que aquest incompliment pot comportar la revocació

de la subvenció.

21. Altres obligacions del beneficiaris

a) Complir l'objectiu, executar el projecte, fer l'activitat o adoptar el comportament

que fonamenta la concessió de les subvencions.

b) Justificar el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de

l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de

la subvenció.

c) Comunicar a Semega, en qualsevol moment i, en tot cas, abans de la

justificació de l'aplicació dels fons, l'obtenció d'altres subvencions, ajuts i

ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades.

d) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents

exigits en la legislació general i sectorial aplicable al beneficiari.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos

els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de

comprovació i control.

f) Reintegrar els fons rebuts en els supòsits previstos en la legislació aplicable.

g) Quan l'import de la despesa subvencionable superi els llindars establerts a la

normativa de contractes públics per a la contractació menor, s'han de sol·licitar

com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la

contracció de compromís per a l'execució de l'obra, la prestació del servei o el

lliurament del bé, tret que per les seves característiques especials no hi hagi en

el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzin, prestin o subministrin, o

tret que la despesa s'hagi fet amb anterioritat a la concessió de la subvenció.

h) En compliment de l'article 15.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, les

persones jurídiques a les quals s'hagi concedit una subvenció per un import

superior a 10.000 ¬ han de comunicar a l'òrgan concedent, mitjançant declaració

responsable, la informació relativa a les retribucions dels seus òrgans de direcció

o administració.

22. Principis ètics i de conducta

Les persones beneficiàries d'ajuts públics han d'adoptar una conducta èticament

exemplar, abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol

mena de pràctica corrupta i posar en coneixement dels òrgans competents

qualsevol manifestació d'aquestes pràctiques que, al seu parer, sigui present o

pugui afectar el procediment. Particularment s'abstindran de realitzar qualsevol

acció que pugui vulnerar els principis d'igualtat d'oportunitats i de lliure concurrència.

Amb caràcter general, les persones beneficiàries d'ajuts públics en l'exercici de la seva activitat assumeixen les obligacions següents:

a) Observar els principis, les normes i els cànons ètics propis de les activitats, els oficis i/o les professions corresponents a l'activitat objecte de subvenció o ajut públic. b) No realitzar accions que posin en risc l'interès públic. c) Denunciar les situacions irregulars que es puguin presentar en les convocatòries de subvencions o ajuts o en els processos derivats d'aquestes convocatòries. En particular, les persones beneficiàries de subvencions o ajuts públics assumeixen les obligacions següents: a) Comunicar immediatament a l'òrgan competent les possibles situacions de conflicte d'interessos. b) No sol·licitar, directament o indirectament, que un càrrec o empleat públic influeixi en l'adjudicació de la subvenció o ajut. c) No oferir ni facilitar a càrrecs o empleats públics avantatges personals o materials, ni per a ells mateixos ni per a terceres persones, amb la voluntat d'incidir en un procediment d'adjudicació de subvenció o ajut. d) Col·laborar amb l'òrgan competent en les actuacions que aquest realitzi per al seguiment i/o l'avaluació del compliment de les obligacions establertes en les bases de la convocatòria, particularment facilitant la informació que els sigui sol·licitada per a aquestes finalitats relacionades amb la percepció de fons públics. e) Complir les obligacions de facilitar informació que la legislació de transparència imposa als adjudicataris en relació amb l'Administració o administracions de referència, sens perjudici del compliment de les obligacions de transparència que els pertoquin de forma directa per previsió legal, en el supòsits establerts en l'apartat quart de l'article 3 de la Llei de transparència. En cas d'incompliment dels principis ètics i regles de conducta serà d'aplicació el règim sancionador previst en la Llei 19/2014, de 29 de desembre, i les sancions que preveu l'article 84 pel que fa a beneficiaris d'ajuts públics, sens perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions.

23. Règim jurídic

El marc normatiu pel qual es regeixen aquestes subvencions és:

a) La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

b) La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

c) El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de subvencions.

d) El Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, aprovat per Decret 179/1995, de 13 de juny.

e) L'Ordenança general de subvencions de la Diputació de Girona.

Butlletí Oficial de la Província de Girona Núm. BOP 50 · Núm. edicte 2002 · Data 15-03-2021 · CVE BOP-2021_0_50_2002 · Pàg. 8-9 · https://ddgi.cat/bop

f) Qualsevol altra disposició normativa aplicable per raó de la matèria o del subjecte.

24. Interpretació

La facultat d'interpretació i aplicació d'aquestes bases recau exclusivament en Semega, i correspondrà a la Presidència d'aquest ens la resolució de les incidències que es produeixin en la gestió i execució de les bases, llevat de l'aprovació dels actes expressament atribuïts a la competència d'altres òrgans en aquestes mateixes bases.

25.Informació pública de les bases i al·legacions

Aquestes bases se sotmetran a informació pública durant el termini de 20 dies hàbils, mitjançant la publicació íntegra al Butlletí Oficial de la Província de Girona, i a les oficines de Semega, a efectes de presentació d'al·legacions. Si no es presenten al.legacions les bases restaran aprovades definitivament. La presentació d'al·legacions comportarà la suspensió de la tramitació de la convocatòria en el cas que questa hagi estat aprovada abans de la finalització del tràmit d'exposició pública.

26. Vigència.

Aquestes bases regeixen des del dia següent al de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de la Província de Girona, i seran vigents fins que se n'acordi la modificació o derogació.

Disposició addicional primera

En el supòsit que una vegada aprovades les bases definitivament s´hi interposi recurs, l´òrgan competent per resoldre-les, així com per resoldre els recursos que s´interposin contra la resolució de la convocatòria corresponent, serà la Presidència de la Diputació, d'acord amb el que preveu l'article 28 dels Estatuts de l'EPE Semega.

Disposició addicional segona

L'extracte de les convocatòries de les subvencions regulades en aquestes bases, previst a l'article 17-3 b) de la Llei 38/2003, general de subvencions, es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de Girona.'

Bases de subvenció per a l'adquisició de Programa de Gestió d'Explotació de les ramaderies de producció lletera de les comarques gironines. - Boletín Oficial de Girona de 15-03-2021

Ver el documento "Bases de subvenció per a l'adquisició de Programa de Gestió d'Explotació de les ramaderies de producció lletera de les comarques gironines. - Boletín Oficial de Girona de 15-03-2021"

Acceda bajo demanda

Accede a más de 4.000.000 de documentos

Localiza la información que necesitas