Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE CALDES DE MONTBUI. PERSONAL LAB...CIONARIO de Cataluña
Convenios
Convenio Colectivo de Emp...e Cataluña

Última revisión
08/02/2019

Revision , Modificacion/Interpretacion. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE CALDES DE MONTBUI. PERSONAL LABORAL Y FUNCIONARIO de Cataluña

Empresa Autonómico. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2018 en adelante

Tiempo de lectura: 9 min

Tiempo de lectura: 9 min

Documento oficial en PDF(Páginas 1551-1553)

EDICTO sobre aprobacion de las actas 16, 17 y 18 de los acuerdos entre los sindicatos y el comite de empresa y el Ayuntamiento de Caldes de Montbui, sobre las mejoras retributivas en situacion de incapacidad temporal y el incremento retributivo para el 2018 para el personal al servicio del Ayuntamiento. (Diario Oficial de Cataluña num. 7806 de 08/02/2019)

Que el Ple de l'Ajuntament, en la sessió ordinària del dia 29 de novembre de 2018, va acordar el següent:

«Resolució

En conseqüència el Ple de l'Ajuntament acorda:

Primer. Aprovar les actes de negociació número 16, 17 i 18 de 18 i 26 de setembre i 15 de novembre de 2018, respectivament, que consten a l'expedient.

Segon. Aprovar l'increment salarial per a l'any 2018 i la modificació de l'article 26è Malaltia i Accidents, de l'Acord de Condicions de Treball Comunes dels Empleats Públics de l'Ajuntament de Caldes de Montbui:

Article 26è. Malalties i accidents

26.1 El tercer dia d'absència per malaltia o accident, s'haurà de presentar el corresponent justificant de baixa mèdica, que haurà de fer referència al primer dia d'absència, i setmanalment els oportuns comunicats de confirmació. El comunicat d'alta es presentarà el mateix dia de la seva incorporació. Tant en l'alta com en la baixa, el personal haurà d'avisar al seu cap d'aquest fet.

26.2 En el cas d'absència per indisposició per un temps inferior a tres dies solament serà necessari presentar amb posterioritat el corresponent justificant mèdic de la Seguretat Social especificant la necessitat de repòs. En tots dos casos s'haurà de comunicar l'absència telefònicament al cap de la seva Àrea.

Durant els primers 3 dies d'indisposició l'any natural, els empleats percebran el 100% de les seves retribucions.

Durant el 4t dia d'indisposició l'any natural, els empleats percebran el 50% de les seves retribucions, poden percebre el 100% de les seves retribucions, bé amb hores de treball ja recuperades, o bé amb hores a recuperar. Les hores recuperades o a recuperar seran el 50% corresponent a la jornada del dia en què hagi estat en indisposició.

26.3 Subsidi per Incapacitat temporal

Primer. El subsidi per incapacitat temporal (d'ara endavant IT), tant per contingències comunes com per contingències professionals dels empleats públics de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, serà complementat amb un import des del primer dia de la IT, que sumat a la prestació del Règim General de la Seguretat Social o de la prestació per IT de l'Ajuntament de Caldes de Montbui en el cas dels funcionaris integrats, abasti el cent per cent (100%) de les retribucions fixes del mes d'inici de la IT de l'empleat/ada.

Els empleats públics de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, percebran el total de les pagues extraordinàries a les que tinguin dret si durant el període de meritació semestral d'aquestes han estat en situació d'IT.

Segon. Abonament de la millora de la IT en la situació d'IT directa. A partir de la pròrroga de la IT el dia 366, fins el dia 545 d'aquesta, l'empleat percep el subsidi per IT en forma de pagament directe per part de la mútua col·laboradora de la seguretat social.

Per tal que l'Ajuntament sigui coneixedor de l'import que se li abona en concepte de subsidi per la mútua col·laboradora de la Seguretat Social, i conseqüentment abonar la diferència entre aquest subsidi i el 100% de les seves retribucions, l'empleat haurà de justificar aquest import al servei de Recursos Humans, mitjançant document o certificació expedit per la mútua col·laboradora.

L'import de la part a abonar per l'Ajuntament de Caldes de Montbui per aquest concepte, es farà efectiu en un termini màxim de dos mesos des de la comunicació efectuada al servei de Recursos Humans de l'Ajuntament de Caldes de Montbui.

L'empleat percebrà la millora del subsidi de la IT a partir del dia 1 i fins que aquest causi baixa a la seguretat social per haver sobrepassat els 545 dies d'IT.

26.4 Quan es comprovi sota el control de la inspecció mèdica, que el lloc de treball o l'activitat prestada, perjudica o pot perjudicar de forma temporal la salut d'un determinat personal, aquest serà traslladat a un altre lloc més adient prèvia petició, sempre que hi hagi un lloc de treball vacant equivalent a la seva categoria. En el cas de no haver-hi un lloc de treball vacant s'aplicarà la normativa vigent.

26.5 Així mateix es tindrà una cura especial amb les dones embarassades, si el seu treball pot afectar negativament la seva salut o la del fetus, i segons prescripció mèdica, s'actuarà d'acord amb la normativa vigent.

26.6 En finalitzar el permís de maternitat, l'afectada es reincorporarà al mateix lloc de treball i amb les mateixes condicions.

26.7 Així mateix, les baixes degudament acreditades durant els mesos d'embaràs, no computaran com a temps de permís de maternitat, llevat de les directament imputables al procés de gestació.

Tots els empleats i empleades de la policia local, les brigades d'obres i de jardins i l'Escola Bressol, a l'edat de 55 anys, prèvia petició, passaran a una segona activitat, sempre que hi hagi un lloc de treball vacant del seu grup A1, A2, C1, C2 o agrupacions professionals, sempre que compleixin les condicions i capacitats necessàries per ocupar l'esmentat lloc de treball.

26.8 Segona activitat. El personal laboral fix passarà a realitzar serveis sedentaris o secundaris en el mateix o en altres departaments de l'Ajuntament quan al·leguin motius d'incapacitat total, tenint en compte la disponibilitat de places vacants en plantilla i/o la possibilitat d'intercanvi dins del mateix Ajuntament sempre que els serveis ho permetin i previ al seguiment del procés selectiu que correspongui, quan s'escaigui.

26.9 En el termini de sis mesos des de l'aprovació d'aquest Acord, la Comissió de Seguiment estudiarà i proposarà un reglament de segona activitat del personal al servei de l'Ajuntament de Caldes de Montbui.

26.10 D'acord amb el que disposa la disposició addicional cinquantena quarta de la Llei 6/2018, apartat quatre, l'Ajuntament de Caldes de Montbui dissenyarà un pla de control d'absentisme que serà de objecte de difusió pública a través del respectiu Portal de Transparència. En l'esmentat portal serà igualment objecte de publicació les dades d'absentisme, classificats per la seva causa, amb una periodicitat mínima semestral.

- Increment de les retribucions del personal com a conseqüència de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per l'any 2018.

Incrementar les retribucions del personal al servei de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, en els percentatges següents, de conformitat amb el que disposa l'article 18, apartat Dos de la Llei 6/2018 de PGE:

- Un increment retributiu de tots els conceptes salarials de l'1,5% sobre les retribucions de l'any 2017, amb efectes retroactius al dia 1 de gener de 2018.

- Un increment retributiu addicional de tots els conceptes salarials, del 0,25% sobre les retribucions de l'any 2017, amb efectes retroactius al dia 1 de juliol de 2018, atès que el PIB de l'any 2017 a preus constants ha estat del 3,1%

- Així mateix, s'acorda destinar un 0,3% de la massa salarial de pressupost del capítol I de l'any 2017 a equiparació de complements específics, per aplicació de la corba retributiva de l'Acord de Condicions de Treball Comunes de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, incrementada pels anys 2016, 2017 i 2018, de conformitat amb les Lleis de Pressupostos Estatals, dels llocs de treball següents:

V=Valoració; E=Empleats; DT=Diferència total; AE=Any Equiparació

ANNEX D'EQUIPARACIÓ SALARIAL
DENOMINACIÓ 2011 2012 V 2016 2017 2018 Diferència E DT AE
Operari d'Obres 18.518,90 19.334,35 123 19.527,69 19.722,97 20.733,77 2.214,87 € 1 2,214,87 € 2018
Operari PJZV 18.518,90 19.334,35 123 19.527,69 19.722,97 20.733,77 2.214,87 € 1 2,214,87 € 2018
Operari SS.GG. 18.518,90 19.334,35 123 19.527,69 19.722,97 20.733,77 2.214,87 € 3 6.644,62 € 2018
Bidell 18.230,21 19.060,97 116 19.251,58 19.444,10 20.440,61 2.210,40 € 3 6.631,19 € 2018
TOTAL - - - - - - - - 17.705,55 € 2018

Tercer. Publicar l'acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, i trametre còpia al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, pel seu degut registre.

Quart. Contra aquest acte administratiu que és definitiu en via administrativa podeu interposar en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la recepció de la notificació d'aquest acord, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la província de Barcelona.

Tanmateix, podeu interposar contra aquest acte administratiu recurs de reposició atès l'article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en el termini d'un mes a comptar des del dia següent al de la recepció de la notificació d'aquest acord, i contra la seva resolució i en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius. En el supòsit que no es dictés resolució expressa en el termini d'un mes s'entendrà expedita la via contenciosa durant sis mesos.»

Durant el termini indicat, l'expedient es podrà consultar a l'àrea de Serveis Generals, per tal que es puguin formular les al·legacions , observacions, suggeriments i/o reclamacions que s'estimin pertinents.

Caldes de Montbui, 24 de gener de 2019

Jordi Solé i Ferrando

Alcalde