Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE CARLET. PERSONAL LABORAL Y FUNCIONARIO de Valencia
Convenios
Convenio Colectivo de Emp...e Valencia

Última revisión
15/11/2017

Modificacion/Interpretacion. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE CARLET. PERSONAL LABORAL Y FUNCIONARIO de Valencia

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 28 de Septiembre de 2017 en adelante

Tiempo de lectura: 11 min

Tiempo de lectura: 11 min

Documento oficial en PDF(Páginas 51-52)

Edicte de l Ajuntament de Carlet sobre acords relatius al procediment de flexibilitat horaria dels empleats publics. (Boletín Oficial de Valencia num. 219 de 15/11/2017)

EDICTE

En sessió plenaria de data 28 de setembre de 2017 es van adoptar els acords següents relatius al procediment de flexibilitat horària als empleats públics de l'Ajuntament de Carlet.

Primer.- Aprovar el procediment de la flexibilitat horària als empleats públics de l'Ajuntament de Carlet segons els termes exposats en el propi acord transcrit en la proposta.

Segon.- Acordar que l'aplicació de la flexibilitat horària, en concret l'article 3, tindrà caràcter retroactiu des del dilluns 18 de setembre de 2017, segons acord de la Mesa General de Negociació de data 12 de setembre de 2017.

Tercer.- Publicar l'acord adoptat al Butlletí Oficial de la Província per al general coneixement i als efectes oportuns i remetre'l a l'oficina pública a que fa referència la Llei orgànica 11/85 de 2 d'agost de llibertat sindical, en els termes de l'article 36 de la Llei 9/87 de 12 de juny, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les Administracions Publiques i l'article 38.6 del RD Legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'empleat públic.

L'acord transcrit a la proposta és la següent:

ACORD DE LA MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DELS EMPLEATS PÚBLICS DE L'AJUNTAMENT DE CARLET SOBRE LA FLEXIBILITAT HORÀRIA

A Carlet, 12 de setembre de 2017, reunits els representants de la Corporació de l'Ajuntament de Carlet, els representants de les organitzacions sindicals més representatives: Comissions Obreres (CCOO), Unió General de Treballadors (UGT), Sindicat Professional de Policies Locals i Bombers (SPPLB) i Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF)

PREÀMBUL

El present acord es realitza per mandat de l'article 38 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, les Administracions Públiques.

D'acord amb l'article 47 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, les Administracions Públiques establiran la jornada general de treball i les especials del funcionaris públics (empleats públics). La jornada de treball podrà ser a temps complet o a temps parcial.

Així es reitera la competència en l'article 68 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana.

La jornada de treball de funcionaris de l'administració local serà en còmput anual la mateixa que es fixe per als funcionaris civils de l'Estat, als quals se'ls aplicaran les mateixes normes sobre equivalència i reducció de jornada. Així ho estableix l'article 94 de la Llei 7/1985, Reguladora de les Bases de Règims Local.

D'acord amb l'article 37,1m) de l'EBEP, seran objecte de negociació les matèries relatives a calendari laboral, horaris, jornades, vacances, permisos, mobilitat funcional i geogràfica així com els criteris generals sobre la planificació estratègica dels recursos humans, en aquells aspectes que afecten a les condicions de treball dels empleats públics.

Vistos els canvis socials i normatius ocorreguts i les mesures establides amb la finalitat de promoure la conciliació de la vida personal, familiar i laboral de les persones treballadores, es fa necessari establir mesures que garantisquen efectivament aquests drets mitjançant la flexibilitat horària. L'Ajuntament de Carlet, com a administració local, no solament té l'obligació de regular la jornada de treball, sinó que ha disposar dels instruments necessaris que garantisquen el seu compliment com a condició necessària per a la prestació del servei públic.

L'Ajuntament de Carlet i els sindicats signats de l'esmentat acord, en el seu compromís per continuar avançant en les mesures de conciliació, amb l'objecte últim d'evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre el personal de l'Ajuntament, i sobretot amb l'ànim de regular de la manera més precisa l'exercici d'aquestes, han aconseguit en el si de la Mesa General de Negociació l'acord que es transcriu tot seguit.

ACORD

Article 1. Objecte

El present acord té per objecte regular el temps de treball pel que fa a la flexibilitat horària, el control horari, el descans setmanal, la pausa, la recuperació d'hores i l'aplicació del descompte per hora, del personal de l'Ajuntament de Carlet, d'acord amb la normativa que harmonitza la conciliació de la vida laboral i familiar i amb la prestació d'un servei eficient a la ciutadania.

Article 2. Àmbit

El personal de l'Ajuntament de Carlet que presta servei en les dependències administratives i que tenen horari genèric.

Excepcionalment per a la resta de personal que estiga en dependències o unitats similars i sempre i quan l'horari, característiques i funcions del lloc de treball ho permeta, prèvia proposta del cap de departament respecte a l'organització del servei i previ estudi de les necessitats del servei a cobrir en funció dels destinataris, activitat exercida etc.. se plantejarà a la Mesa de Negociació la proposta per al seu estudi i en el seu cas aprovació per l'òrgan competent.

Article 3. Horari de treball del personal de dependències administratives

1. L'horari de treball normal del personal de dependències administratives de l'Ajuntament es realitzarà dels dilluns als divendres de 9 a 14 hores i el temps restant fins a completar la jornada setmanal de 37 hores i 30 minuts es realitzarà en règim d'horari flexible. La part principal, anomenada de temps fix, serà de cinc hores diàries i serà de permanència obligatòria per a tot el personal entre les 9.00 i les 14.00 hores dels dilluns als divendres.

2. La part variable de l'horari, que són 12 hores i 30 minuts, està constituïda per la diferència entre la jornada setmanal que correspon realitzar (37 hores i 30 minuts) i les 25 hores de la part de l'horari fix setmanal.

La part variable de la flexibilitat es realitzarà segons la següent distribució horària:

Dels dilluns als divendres de 7.30 a 9.00 hores o de 14.00 a 16.30 hores

Els dilluns i els dijous de vesprada de 16.00 a 20.00 hores

Amb caràcter general el personal farà una jornada setmanal de 37 hores i 30 minuts i distribuirà a voluntat les hores de la jornada que es presten en la part flexible de l'horari del personal entre les propostes oferides.

No s'aplicarà la presència obligatòria de 9 a 14 hores en els supòsits següents:

1. Quan el personal tinga concedida una reducció horària d'una hora o més per motiu de la conciliació de la vida laboral i familiar.

2. Quan es tracte de dones víctimes de violència de gènere a les quals se'ls aplicaran altres formes d'ordenació del temps de treball.

3. Quan el personal tinga una reducció de jornada diària igual o superior a una hora per motiu de lactància.

Tots els anteriors supòsits s'aplicaran en els termes, condicions i requisits que marque la normativa aplicable.

Article 4. Horari especial per raó de l'activitat

S'exclou dels horaris regulats en l'article 2 tot aquell personal de l'Ajuntament que, per raó de l'activitat exercida, haja de realitzar un horari diferent.

Article 5. Horari del personal que treballa per torns o que no és de dependències administratives

1.L'horari dels centres de treball en què es preste el servei per torns, o que no tinguen el de les dependències administratives, s'adaptarà a les característiques del centres i llocs de treball.

2.El regidor/a de cada àrea o el cap de departament formularà una proposta d'horari amb les indicacions bàsiques que faça el departament de personal i el remetrà abans del 1 de novembre al departament de personal per a poder negociar-lo en la Mesa general de Negociació. Després de negociar-lo en la Mesa General de Negociació, serà aprovat pels respectiu òrgans competents en matèria de personal abans de finalitzar el mes de desembre de l'any precedent a la seua vigència i haurà d'exposar-se en un lloc visible en cada centre de treball.

3. Els horaris de treball contindran com a mínim

Departament o servei

Horari de treball

Horari d'estiu

Dies festius

Dies de descans setmanal

Persones afectades en cadascun dels horaris

Si s'aplica la flexibilitat i en quin horari

Article 6. Recuperació d'hores i deducció d'havers

1. La diferència en còmput setmanal entre la jornada que haja de realitzar el personal per raó del lloc que ocupe i l'efectivament prestada, podrà ser objecte de recuperació dins del mateix mes natural en què s'haja produït, o fins al dia 15 del mes immediatament posterior, excepte casos com vacances i Incapacitat Temporal on es podrà compensar al mes següent a la reincorporació al treball.

El personal podrà sol·licitar que se li descompte el saldo negatiu d'hores del dies d'assumptes propis dels quals dispose. En aquest cas es descomptarà en fraccions mínimes de mig dia d'assumptes propis.

En cas que no es recuperen les hores deixades de realitzar es procedirà a efectuar la corresponent deducció en la nòmina.

El Departament de Recursos Humans comunicarà a la persona interessada l'incompliment de la jornada mitjançant mitjos electrònics amb caràcter previ a l'adopció de qualsevol decisió sobre aquest tema.

2. El temps d'assistència a cursos, seminaris o jornades de formació organitzats per òrgans competents en matèria de formació, computarà com a temps de treball amb caràcter general si tenen lloc dins de la jornada labora, i no serà objecte de recuperació.

La deducció d'havers es calcularà prenent com a base la totalitat de les retribucions íntegres mensuals que perceba el funcionari dividida per trenta i, al seu torn, aquest resultat pel nombre d'hores que el personal tinga obligació de complir, de mitjana, cada dia. L'import obtingut determinarà el valor/hora que haurà d'aplicar-se al temps de treball no complit

Article 7. Descans setmanal

El personal de dependències administratives tindrà dret a dos dies continuats i complets per cada període setmanal treballat.

Article 8. Pausa diària

1. Durant la jornada laboral es disposarà d'una pausa de trenta minuts de descans, computable coma a treball efectiu.

2. El personal de serveis burocràtics o unitats d'índole semblant farà ús d'aquesta entre les 9.30 a 12 hores.

Article 9. Control d'horari

El personal estarà obligat a registrar les seues entrades i eixides al lloc de treball, per mitjà dels sistemes establits per par de l'Ajuntament.

L'Ajuntament facilitarà als empleats els mitjans necessaris per fer possible el seguiment del control horari. Tant el treballador com l'Ajuntament estan obligats a fer un control del compliment de la seua jornada.

Qualsevol oblit o anomalia en algun dels fitxatges establits com a obligatoris haurà de ser comunicat per escrit i visar pel responsable departamental corresponent, indicant en tot cas la circumstància esdevinguda, la data i hora en la qual no s'ha realitzar el fitxatge i la cusa. Aquesta comunicació haurà de ser enviada pel treballador preferentment a través de correu electrònic, al Servei de Recursos Humans, amb periodicitat setmanal.

Article 10. Horari de les oficines d'atenció al públic i registre de documents

L'Oficina d'Atenció al Ciutadà i el Registre General de documents tindrà un horari general d'obertura al públic de 9.00 a 14.00 hores, dels dilluns als divendres.

Article 11 .- Interpretació

Les qüestions o dubtes de fet o de dret que sorgisquen en la interpretació i aplicació del present acord seran soltes de la forma que resulte més beneficiosa per al personal, per a l'atenció al públic i per al servici al ciutadà.

Article 12: Aprovació i publicitat

El present acord s'aprovarà pel plenari de l'Ajuntament de Carlet i es publicarà al Butlletí Oficial de la Província.

Article 13 Garanties

La informació obtinguda per part de l'Ajuntament tindrà ús exclusiu per al fins previstos en el present acord i el control del compliment horari.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA

En el cas que la normativa establisca per al personal del sector públic una jornada de treball inferior a les contemplades en el present acord, s'efectuaran els ajustos corresponents.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA

Als sis mesos de l'entrada en vigor del present acord, es reunirà la Mesa General de Negociació per a estudiar les possibles incidències que puguen haver sorgir sobre la posada en funcionament d'aquest acord.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL TERCERA

Es continuarà treballant per arribar als acords necessaris per a la plena aplicació a tota la plantilla de la flexibilitat horària, que s'incorporaran a quest acord.

Per l'Ajuntament de Carlet

Presidenta de la Mesa General de Negociació

Pels Delegats del personal laboral de l'Ajuntament de Carlet

Per les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa General de Negociació de l'Ajuntament de Carlet

Secretària de la Mesa General de Negociació

El que es fa públic per a general coneixement.

Carlet, a 2 de novembre de 2017-L'alcaldessa, M. Josep Ortega Requena.

2017/16480