Convenio Colectivo de Emp... Tarragona

Última revisión
21/04/2015

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE FALSET. PERSONAL LABORAL (43002002011999) de Tarragona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2012 en adelante

Tiempo de lectura: 39 min

Tiempo de lectura: 39 min

Documento oficial en PDF(Páginas 10-21)

Conveni col lectiu del personal de l Ajuntament de Falset, anys 2012-2014. Codi de conveni num. 43002002011999. (Boletín Oficial de Tarragona num. 92 de 21/04/2015)

2015-04015

Generalitat de Catalunya

Departament d'Empresa i Ocupació - Serveis Territorials a Tarragona

RESOLUCIÓ de 15 d'abril de 2015 per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu del personal de l'Ajuntament de Falset, per als anys 2012-2014 (codi de conveni núm. 43002002011999).

Vist el text del Conveni lectiu del personal de l'Ajuntament de Falset, subscrit per les parts negociadores en data 17 de desembre de 2014 i 18 de març de 2015, i presentat per les mateixes parts en data 13 de gener de 2015 i 26 de març de 2015, respectivament, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1-1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors; l'article 2.1.a) del Reial decret 713-2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball, l'article 170.1 e) i j) de la Llei orgànica 6-2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, el Decret 352-2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d'Empresa i Ocupació, i altres normes d'aplicació.

RESOLC:

1. Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu del personal de l'Ajuntament de Falset, per als anys 2012-2014, en el corresponent Registre de convenis i acords col·lectius de treball amb funcionament a través de mitjans electrònics dels Serveis Territorials del Departament d'Empresa i Ocupació a Tarragona.

2. Disposar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tarragona, 15 d'abril de 2015.

Carme Mansilla Cabré, directora dels Serveis Territorials, e.f.

Transcripció del text original signat per les parts

Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Falset per als anys 2012-2014

Capítol 1. Disposicions generals

Article 1. Àmbit personal

Els pactes recollits en el següent conveni afecten tot el personal contractat en règim laboral que lliuri el seus serveis a l'Ajuntament de Falset. Queda expressament exclòs pel present pacte, el personal eventual o de confiança que es nomeni durant la seva vigència.

Article 2. Vigència i denúncia

2.1 Els presents acords tenen una durada de 3 anys, comptant a partir del dia 1 de gener de 2012.

2.2 Aquest Conveni es prorrogarà tàcitament per anys naturals, si no es formula denúncia de escissió o revisió durant els tres mesos últims de la seva vigència. Aixi mateix, s'entendrà prorrogat en el seu conjunt de manera tàcita durant el període de negociació del nou text de conveni fins a la seva signatura definitiva sense límit temporal.

Article 3. Compensació i absorció

Les condicions pactades al present Conveni col·lectiu són compensables a la seva totalitat amb les que anteriorment es regien per qualsevol causa o motiu i respecte als efectes de la seva aplicació, seran considerats globalment i en còmput anual.

Article 4. Clàusules de garantia

4.1. En tot el que no estigui previst o regulat en els presents pactes, s'ajustarà al que disposa la legislació i disposicions reglamentàries vigents en cada moment.

4.2. Les condicions pactades en el present Conveni constitueixen un tot orgànic i indivisible, restant les parts mútuament obligades al compliment de la seva totalitat.

4.3. En el supòsit que alguna part o precepte de l'acord fos anul·lat per la juris- dicció competent, la mesa negociadora n'establirà, sempre que sigui possible i ho consideri convenient, una nova redacció de la part anul·lada.

Article 5. Comissió Paritària i sistemes de resolució de conflictes

5.1. Per vigilar el compliment d'aquest Conveni i per tal d'interpretar-lo quan calgui, es constituirà una Comissió Paritària que començarà a actuar en el termini de 15 dies a partir de la firma del present Conveni.

5.2. Aquesta comissió la integren 4 membres i els suplents respectius, 2 dels quals representaran l'empresa i 2 el col·lectiu de treballadors, més els respectius assessors. De totes les reunions de la comissió s'estendrà una acta.

5.3. La Comissió es reunirà a petició de qualsevol de les parts, en les següents funcions específiques:

a) Interpretació del conveni.

b) Arbitratge de les qüestions que les parts sotmetin a la seva consideració.

c) Totes aquelles qüestions que se li encomanin derivades d'aquest Conveni.

5.4. Anualment, l'empresa posarà en coneixement dels delegats de personal la relació de treball i previsió de contractació per al present any, essent la valoració dels referits delegats en tot cas a títol il·lustratiu i no vinculant per a l'empresa.

5.5. Els acords d'aquesta Comissió tindran plena validesa i eficàcia en l'àmbit d'aquest Conveni i es faran públics en tots els centres de treball.

5.6. En cas que no s'arribi a l'acord, es sotmetrà a l'arbitratge del Tribunal Laboral de Catalunya.

5.7. Com a procediment per solucionar de manera efectiva les discrepàncies que puguin sorgir per a la no aplicació de les condicions de treball a què es refereix l'article 82.3, s'estableix la mediació davant el Tribunal Laboral de Catalunya.

Capítol 2. Condicions laborals

Article 6. Jornada de treball

6.1. L'horari laboral del personal estarà disposat de la següent manera:

6.2. El treball es prestarà indistintament a jornades partides o continuades, en jornada de còmput anual, segons les especificacions següents. Anualment es confeccionarà l'horari-calendari.

6.3. Diàriament el personal de l'Ajuntament de Falset gaudirà d'un descans de 30 minuts diaris, sempre i quan la jornada de treball superi les 6 hores efectives consecutives. Aquest descans computarà com a treball efectiu.

6.4. Quan sigui necessari cobrir un servei extraordinari, el personal inscrit en aquest torn sortirà ja d'inici amb un mínim de dues hores extraordinàries, és a dir que si la feina a realitzar és inferior a dues hores, el treballador cobrarà sempre dues hores. Quan sigui superior a les dues hores, cobrarà les hores reals realitzades.

6.5. Donada la pluralitat i especificitat dels diferents col·lectius que integren la plantilla de l'Ajuntament i dels seus organismes, l'horari i els torns de treball es fixarà anualment de forma particular, atenent a les necessitats del servei. Tot i això, es fixa una jornada màxima setmanal de trenta nou hores i trenta minuts.

Article 7. Faltes d'assistència

7.1. En casos de faltes d'assistència al treball per indisposició o per qualsevol altre motiu, s'haurà de comunicar a l'inici de la jornada de treball.

7.2. Es permetrà presentar la baixa mèdica, el tercer dia d'incompareixença, tot i això, haurà d'acreditar-se des del primer dia.

Article 8. Vacances del personal

8.1. Tindran una durada de 22 dies hàbils, tenint en compte que els dissabtes es consideren inhàbils) o dels dies que, en proporció, l'hi correspongui si el temps treballat es inferior a un any. Les vacances es podran gaudir durant tot l'any. Quan s'ostenti una antiguitat superior a 15 anys l'empresa, les vacances passen a ser de 23 dies; quan es portin més de 20 anys, passen a ser de 24 dies; quan es portin més de 25 anys, són de 25 dies, i quan es portin més de 30 anys a l'empresa, són de 26 dies.

8.2. Dins dels tres primers mesos de l'any es confeccionarà el calendari de vacances per tot el personal i es definiran quins col·lectius no podran realitzar vacances en el període comprés entre l'1 de juliol i el 31 d'agost.

8.3. Les vacances es gaudiran entre el dia 1 de gener i 31 de desembre de cada any. Excepcionalment, es poden fer fins el 31 de gener de l'any següent a petició de qualsevol empleat o empleada públics i d'acord amb les necessitats del servei sempre i quan s'hagi sol·licitat abans del 30 de novembre, de forma escrita i autorització expressa per part l'Administració.

8.4. El treballador que sigui alta durant l'any, tindrà dret als dies proporcionals que li pertoquin.

8.5. Cap treballador-a de l'Ajuntament no podrà iniciar les vacances si es troba en situació de baixa per malaltia comuna, accident de qualsevol tipus, malaltia professional o de permís per maternitat.

Article 9. Calendari laboral

9.1. El calendari laboral tindrà vigència a partir de del moment de la signatura del present Conveni col·lectiu fins al dia 31 de desembre del 2014. Pels anys següents de vigència del conveni, el calendari laboral es confeccionarà d'acord amb els criteris següents:

Seran laborables tots el dies de l'any, llevat dels enumerats que es consideren festius:

Diumenges

Els dies següents:

1. Les festes oficials de la Generalitat de Catalunya

2. Les festes locals

Article 10. Llicències, permisos i excedències

Es gaudiran de llicències i permisos retribuïts en els casos següents:

10.1. Per matrimoni d'un fill o d'un familiar fins a segon grau de consanguinitat o afinitat,1 dia natural.

10.2. Per la mort del cònjuge o membre de la parella, dels pares o dels fills, 3 dies hàbils o cinc dies quan sigui fora de la localitat.

Si es tracta d'un familiar fins a segon grau consanguinitat o afinitat, 2 dies naturals.

En tots els casos si es produeix el fet fora de la localitat, el permís serà de 4 dies naturals.

10.3. Per naixement, adopció o acolliment permanent o preadoptiu d'un-a menor:

15 dies naturals (pare).

10.4. Per motiu d'una intervenció quirúrgica que comporti l' internament en un centre hospitalari o per malaltia greu de familiar fins a segon grau de consanguini tat o afinitat, 2 dies. Si el succés es produeix fora de la localitat el permís seria de 4 dies. Aquests dies de llicència podran sol·licitar-se durant tot el període que es mantingui l' internament hospitalari. En els supòsits de part amb cesària s'equiparen a la intervenció quirúrgica pel que fa a aquesta llicència.

10.5. El progenitor o progenitora, que no gaudeix del permís per maternitat té dret a un permís de cinc dies laborables consecutius dins els deu següents a la data de naixement.

10.6. Per matrimoni, 15 dies naturals, que es podran afegir al període de vacances, respectant les necessitats del servei. Per la formació de parella s'exigirà la documentació corresponent.

10.7. Per citacions judicials i tramitació de documents que s'hagin de fer en un dia laborable, el temps necessari amb justificant.

10.8. Per visites al metge en horari laboral, el temps necessari, amb justificant d'assistència.

10.9. Per traslladar-se de domicili, 1 dia.

10.10. Per obligació inexcusable i personal de caràcter públic, el temps indispensable per complir-los.

10.11. Per realitzar funcions sindicals o de representació del personal, d'acord amb els paràmetres que es determinin.

10.12. Per concórrer a exàmens finals i altres proves definitives d'aptitud, durant els dies de la seva celebració.

10.13. Per a la realització d'exàmens prenatals i tècniques de preparació al part.

10.14. El treballador que per raó de guarda legal tingui cura directa d'un infant de menys de sis anys o d'un disminuït psíquic o físic, que no realitzi cap activitat retribuïda, té dret a una reducció d'un terç o de la meitat de la jornada de treball amb la reducció proporcional de les seves retribucions.

La concessió de la reducció de la jornada per raó de guarda legal és incompatible amb la realització de qualsevol altra activitat, sigui o no sigui remunerada, durant l'horari que sigui objecte de la reducció.

10.15. Per situacions de violència de gènere el temps imprescindible justificat pels serveis socials, policials o de salut, es tindrà dret a flexibilitat horària en funció de necessitats de protecció o d'assistència social.

10.16. Per lactància de fill menor de 12 mesos, tindran dret a 1 hora diària d'absència del lloc de treball, divisible en dues fraccions de 30 minuts i dues hores diàries en part, adopció o acolliment múltiple,fins que el el-la menor tingui 12 mesos. Pot gaudir el permís tant el pare com la mare. Es permetrà el seu gaudiment a continuació de les vacances que en el seu cas, corresponguessin. Altrament, podrà gaudir-se l'acumulació de vacances amb el permís de lactància referit.

10.17. Els treballadors-es al servei de l'Ajuntament tenen dret a gaudir, durant l'any natural de servei actiu, d'un total de 9 dies de lliure disposició retribuïts, per assumptes propis o personal sense necessitat de justificació, o bé els dies que en proporció l'hi corresponguin si el temps treballat és inferior a un any. L'atorgament d'aquests permisos correspon a l'alcalde o òrgan en qui delegui i sempre restarà condicionat a les necessitats del servei.

10.18. Per paternitat, en virtut de la disposició addicional 3 de la Llei 5-2007, de mesures fiscals i financeres de Catalunya, es concedeix el dret a gaudir de 4 setmanes consecutives des de la finalització del permís de paternitat, el dret és d'un dels dos progenitors. No serà requisit que els dos progenitors treballin.

10.19. Per maternitat, adopció o acolliment 16 setmanes ininterrompudes, ampliable 2 més per cada fill a partir del segon. En els casos de part prematur, quan el nadó resti hospitalitzat a continuació del part s'amplia tants dies com duri l'hospitalització, essent com a màxim 13 setmanes addicionals (Llei d'igualtat), aplicable tant a la filiació biològica com a les adopcions i als acolliments tant preadoptius com a permanents, sempre i quan, l'hospitalització sigui superior a 7 dies, en tot cas.

10.20. Per atendre a fills discapacitats absència del lloc de treball per assistir a reunions o visites als centres educatius, el mateix que amb els fills prematurs (Llei Igualtat), tenen el dret els dos progenitors al mateix temps.

10.21. Per assumptes propis, sense sou, la durada acumulada mai pot excedir dels 6 mesos cada 2 anys. Concessió subordinada a les necessitats del servei (Decret llei 1-1997).

10.22. Per atendre un familiar (sense sou) període mínim de 10 dies i màxim de 3 mesos, prorrogable excepcionalment 3 mesos més, per atendre familiars de fins a segon grau.

10.23. Qui per raó de guarda legal, tingui al seu càrrec directe un menor de dotze anys o persona amb discapacitat física, psíquica o sensorial, que no desenvolupi una activitat retribuïda, tindrà dret a una reducció de la jornada de treball, amb la disminució proporcional del salari entre, al menys, un vuitè i un màxim de la meitat de la duració d'aquella.

10.24. Reduccions de jornada

a) Reducció de 1-3 jornada amb la totalitat de la retribució, amb una durada màxima d'un any a partir del permís de maternitat o de la setzena setmana posterior al part, adopció o acolliment. Si la persona beneficiària ha gaudit del permís de paternitat, serà a partir d'aquest, la reducció es podrà compactar en jornades consecutives senceres. L'altre progenitor ha de treballar (article 24 Llei 8-2006).

b) Reducció de jornada per discapacitat legalment reconeguda, sense pèrdua de les retribucions íntegres, mentre hagin de rebre tractament en centres públics o privats, reducció de jornada de treball equivalent al mateix temps que han de dedicar a aquest Ajuntament. Cal un informe del corresponent servei mèdic que justifiqui la necessitat del tractament, la periodicitat o durada aproximada i la necessitat que es porti a terme en l'horari laboral. (article 25 Llei 8-2006).

c) Reducció de jornada de 1-3 o de 1-2, amb la percepció del 80% o del 60% de les retribucions respectivament per guarda legals dels fills, fins als 6 anys d'edat del fill-a, sempre que es tingui guarda legal (article 26.a Llei 8-2006).

d) Reducció de jornada de 1-3 o 1-2, amb la percepció del 80% o del 60% de les retribucions respectivament, per guarda legal d'una persona amb discapacitat psíquica física o sensorial, mentre es mantingui aquesta situació, el discapacitat no pot fer cap activitat retribuïda (article 26.b Llei 8-2006), no s'estableix un grau mínim d'incapacitat o disminució. Cal que es tingui la seva guarda legal.

e) Reducció de jornada de 1-3 o 1-2, amb la percepció del 80% o del 60% de les retribucions respectivament, per tenir un familiar a càrrec de fins a segon grau de consanguinitat o afinitat, mentre es mantingui aquesta situació, incapacitat o disminució reconeguda igual o superior al 65% o un grau de dependència que li impedeixi ser autònom, o que requereix especial dedicació o atenció. El discapacitat-a pot exercir activitats retribuïdes i no és necessari tenir la guarda legal (article 26.d Llei 8-2006).

f) Reducció de jornada de 1-3 o de 1-2 amb la percepció del 80% o del 60% de les retribucions respectivament, a dones víctimes de la violència de gènere, pel temps que ho sol·licitin, dirigit a permetre que es faci efectiva la seva protecció i el seu dret a l'assistència social íntegra (article 26.d Llei 8-2006).

g) Reducció de jornada per guarda legals del fills, fins als 12 anys d'edat del fill-a, amb la reducció de retribució corresponent (Llei igualtat).

h) Reducció per cura de fills prematurs o que hagin de romandre hospitalitzats a continuació del part, reducció de fins a un màxim de 2 hores, amb la disminució proporcional de les seves retribucions. (Llei igualtat).

i) Reducció de fins al 50% de la jornada laboral amb caràcter retribuït, per la cura de familiar en primer grau, per raons de malaltia molt greu, pel termini màxim d'un mes, si hagués més d'un titular d'aquest dret pel mateix fet causant, el temps de gaudir d'aquesta reducció es podrà prorratejar entre els mateixos, respectant en tot cas el termini màxim d'un mes (Llei Igualtat).

10.25. Excedències. S'aplicarà directament el que estableix la legislació vigent per al personal laboral d'aquest Ajuntament:

a) Excedència voluntària per tenir cura d'un fill o filla, màxima de 3 anys, a comptar des de la data de naixement, adopció o acolliment, reserva del lloc de treball durant tot el període d'excedència.

b) Excedència voluntària per a cuidar familiars de fins a segons grau de consanguinitat o afinitat, mínim de 3 mesos i màxim de 3 anys, reserva del lloc de treball durant tot el període, el familiar no pot fer cap activitat retribuïda.

c) Excedència voluntària per al manteniment de la convivència, mínim de 2 anys i màxim de 15 anys, si el cònjuge o el convivent ha de residir en un altre municipi per- què hi ha obtingut un lloc de treball estable. No hi ha reserva del lloc de treball.

d) Excedència voluntària per violència de gènere, pel temps que sol·licitin. Reserva del lloc de treball durant 6 mesos prorrogables fins als 18 mesos (Llei Igualtat), durant els 2 primers mesos té dret a percebre les retribucions íntegres (Llei Igualtat).

10.26. Tot aquells permisos que no constin de forma expressa, serà d'aplicació subsidiària tot allò que previst a la Llei 39-1999, de 5 de novembre, per promoure la conciliació de la vida familiar i laboral de les persones treballadores (BOE núm. 266, de 6 de novembre), a la Llei 8-2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya, que deroga la Llei 6-2002 de 25 d'abril, de mesures relatives a la conciliació del treball amb la vida familiar del personal de les administracions públiques catalanes i dels articles 96 i 97 del Decret legislatiu 1-1997, de 30 d'abril (DOGC núm. 3626), Llei 18-2003, de 4 de juliol, de suport a les famílies (DOGC núm. 3926),, la Llei Orgànica d'igualtat de dones i homes i la Llei 7-2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

Article 11

11.1. Tot el personal de nou ingrés quedarà sotmès a un període de prova de la durada següent:

6 mesos per als tècnics titulats

2 mesos per als treballadors-es qualificats

15 dies per a la resta de personal

11.2. Tots els contractes de treball, de qualsevol modalitat i característiques, s'hauran de formalitzar per escrit.

11.3. En cas de baixa voluntària d'un treballador, voluntàriament, s'haurà de comunicar a l'altra part amb una antelació de 30 dies per als tècnics titulats i 15 dies per a la resta.

11.4. La tramitació per part del treballador es farà mitjançant escrit adreçat a l'empresa. En cas que no es compleixi aquest requisit determinarà la pèrdua o des- compte en la liquidació final de la remuneració corresponent als dies que manquin de preavís.

Article 12. Mobilitat en els llocs de treball

12.1. L'adscripció als diversos llocs de treball es realitzarà amb els criteris de millor funcionament dels serveis.

12.2. Els treballadors-es podran ser adscrits, successiva o simultàniament, a la realització de qualsevol de les funcions que integren cada grup professional, per motius d'organització, creació de nou llocs, promoció, baixes perllongades, imperiosa necessitat, etc...

12.3. En tot cas serà d'aplicació l'articulat de l'Estatut dels treballadors.

Article 13. Treballs de nivell superior i inferior

1. Quan es realitzin feines corresponents a un grup professional o nivell salarial superior, s'aplicaran les condicions salarials d'aquest.

2. Quan per decisió de l'empresa, es realitzin tasques que corresponen a un grup professional inferior, el personal afectat seguirà percebent el salari corresponent al grup professional adscrit si durant més de 15 dies, aquest es cobrirà de preferent- ment forma rotatòria.

3. En tot cas serà d'aplicació subsidiària l'articulat de l'Estatut dels treballadors.

Capítol 3. Condicions econòmiques

Article 14. Augment salarial

L'augment salarial anual vindrà establert d'acord amb els pressupostos generals de l'Estat publicats als registres oficials que correspongui.

Article 15. Plus de nocturnitat

El personal que realitzi el seu treball dintre les 22 h, i les 6 h, percebrà un plus de 38,58 euros mensuals. Aquest import s'incrementarà anualment en la mateixa proporció que ho facin les taules salarials.

Article 16. Plus de perill i toxicitat

Els treballadors-es que el seu treball comporti un risc per la seva salut, percebran un plus de 27,02 euros. Aquest import s'incrementarà anualment en la mateixa proporció que ho facin les taules salarials.

Article 17. Pagues extraordinàries

Tots els treballadors-es tindran dret a dues pagues a l'any, 24 de juny i 20 de desembre, cada una per un import d'una mensualitat íntegra, corresponent al cent per cent dels conceptes que integren la massa salarial dels treballadors, exceptuan en tot cas, els que responguin a hores extraordinàries, complements extrasalarials o altres de naturalesa compensatòria.

Article 18. Hores extraordinàries i serveis extraordinaris

Es realitzaran únicament en cas de necessitat d'efectuar treballs urgents o imprevistos.

De forma preferent i per mutu acord entre l'Ajuntament i l'empleat, les hores extraordinàries realitzades de dilluns a divendres es compensaran amb temps de repòs, a raó d'1,5 hora normal de treball i de 2 hores de descans quan les hores extres es realitzin en cap de setmana, festiu o horari nocturn (De 22.00h a 06.00 h). Dita compensació haurà de fer-se efectiva en un termini màxim de 3 meses des de la seva execució. En el supòsit que s'abonin, el seu càlcul es regirà pel mateix percentatge, atenent al preu hora normal de treball, que a cada treballador correspongui.

Com a criteri general, es prohibeix l'acumulació en la compensació de les hores extres a fi de poder gaudir-ne de forma conjunta amb el període de vacances o d'assumptes propis que disposi el treballador.

Article 19. Antiguitat

19.1. Per tot el personal que hagi sigut alta a l'empresa abans del 31 de desembre de 1998, el complement d'antiguitat i els havers econòmics que comporta quedaran consolidats a partir del primer trienni que venci després de l'1 de gener de 1999. En el ben entès de que aquest trienni es calcularà sempre, venci quan venci, d'acord amb el salari base que aquest treballador tingués el 31 de desembre de 1998. S'aclareix expressament que el càlcul de l'esment a't trienni mai serà sobre el nous salaris bases pactats en l'annex I d'aquest Conveni.

19.2. En conseqüència el complement salarial d'antiguitat restarà congelat a la data de 31 de desembre de 1998 amb l'única excepció dels venciments esmentats, és a dir 1 trienni més per aquells treballadors-es enumerats en el paràgraf anterior. Si des de 31 de desembre de 1998 i fins la signatura del conveni si a qualsevol treballador li ha vençut algun trienni aquest serà entès com el darrer i en conseqüència l'antiguitat li restarà congelada des d'aquest moment.

19.3. El complement d'antiguitat, un cop consolidat passarà a denominar-se ¿Complement ad persona m' i li seran aplicats els increments salarials que es fixin en posterior convenis col·lectius.

19.4. El personal que hagi tingut entrada a l'Ajuntament a partir de l'1 de gener de 1999 no tindrà dins del seu salari cap quantitat per concepte d'antiguitat, ja que a partir d'aquesta data les parts de mutu acord renuncien a aquest complement salarial.

Capítol 4. Grups professionals

Article 20. Grups professionals

Els treballadors-es afectats pel present Conveni, en atenció a les tasques de realitzin i d'acord amb les definicions que s'especifiquen, estaran classificats en grups professionals:

Grup professional 0

Criteris generals

En aquest grup professional estaran tots els treballadors-es que siguin contractats a través dels plans d'ocupació.

Auxiliars de suport, tant a l'administració com en qualsevulla tasca de l'ajunta- ment, operacions que s'executen segons instruccions concretes, que requereixen esforç físic i-o atenció i que no necessiten formació específica.

Realitzaran tasques que s'executen segons instruccions concretes, clarament establertes, amb un alt grau de dependència, que requereixin preferentment esforç físic i-o atenció i que no necessiten formació especifica.

Formació. Coneixements a nivell de formació elemental.

Exemples. Plans d'ocupació

Grup professional 1

Criteris generals

Operacions que s'executen segons instruccions concretes, que requereixen preferentment esforç físic i-o atenció i que no necessiten formació específica.

Formació. Coneixements a nivell de formació elemental.

Exemples. En aquest grup professional s'inclouen totes aquelles activitats que, per analogia, són equiparables a la següent:

Netejadors-es.

Grup professional 2

Criteris generals

Feines que s'executen segons instruccions contretes, que requereixen preferentment esforç físic i que no necessiten formació específica. Formació. Coneixements a nivell de formació elemental. Exemples. En aquest grup professional s'inclou:

Peons d'ofici.

Grup professional 3

Criteris generals

Funcions que consisteixen en operacions realitzades seguin un mètode de treball, que exigeixen coneixements professionals elementals.

Formació. L'equivalent al graduat escolar o dilatada experiència.

Exemples. En aquest grup professional s'inclouen totes aquelles activitats que, per analogia, són equiparades a les següents:

Vigilants - conserges Auxiliars administratius/ves Auxiliars de la llar

Grup professional 4

Funcions que consisteixen en operacions realitzades seguint un mètode de treball precís i concret que normalment requereixen importants aptituds pràctiques i amb responsabilitat sempre depenent d'una supervisió directa i sistemàtica de superiors.

Formació. La formació bàsica exigible és l'equivalent al graduat escolar o dilatada experiència.

Exemples. En aquest grup s'inclouen les activitats que per analogia són equiparades a les de:

Ofi cial 3a d'ofi ci

Grup professional 5

Criteris generals

Funcions que consisteixen en operacions realitzades seguin un mètode de treball precís i concret amb alt grau de supervisió, que normalment exigeixen coneixements professionals de caràcter elemental.

Formació. La formació bàsica exigible és l'equivalent al graduat escolar o dilatada experiència.

Exemples. En aquest grup s'inclouen les activitats que per analogia són equipa- rades a les de:

Ofi cial 2a d'ofi ci amb capacitat sufi cient per realitzar les tasques normals de l'ofi ci.

Grup professional 6

Criteris generals

Treball d'execució autònoma que exigeixin, habitualment, iniciativa i raonament per part dels treballadors/es encarregats de la seva execució, comportant sota supervisió, la responsabilitat de les mateixes, poden ser ajudats per altre o altres treballadors.

Formació. Formació específi ca de caràcter professional

Exemples. En aquest grup professional s'inclouen totes aquelles activitat que, per analogia són assimilables a les següents:

Professor/a llar infants.

Grup professional 7

Criteris Generals

Treball d'execució autònoma que exigeixin, habitualment, iniciativa i raonament per part dels treballadors/es encarregats de la seva execució, comportant sota supervisió, la responsabilitat de les mateixes, poden ser ajudats per altre o altres treballadors. Formació. Formació bàsica, equivalen a BUP o bé Educació General Bàsica, o formació específi ca de caràcter professional.

Exemples. En aquest grup professional s'inclouen totes aquelles activitat que, per analogia són assimilables a les següents:

Ofi cials de 1a de construcció, fusteria, electricitat, pintura, mecànica, etc. amb capacitació al més alt nivell, que permeti resoldre tots els requeriments de la seva especialitat.

Administratius/ves.

Conducció o conducció amb distribució, amb permís de conducció de classe C, D o E, entenent que poden combinar l'activitat de conduir amb la distribució de mercaderies.

Grup Professional 8

Criteris generals

S'inclouen en aquest grup la realització de les funcions d'integrar, coordinar i supervisar l'execució de diferents tasques homogènies amb la responsabilitat d'ordenar el treball d'un conjunt de col·laboradors.

Inclouen a més la realització de tasques que, encara sense implicar ordenació de treball, tinguin un contingut mig d'activitat intel·lectual i de relacions humanes.

Formació. Coneixements equivalents als que s'adquireixen a BUP, complementats amb una experiència o una titulació professional a primer nivell superior o pels estudis específi cs necessaris per desenvolupar la seva funció.

Exemples. En aquest grup professional s'inclouen totes aquelles activitats que, per analogia, són assimilables a les següents:

Capatassos/as. Tasques que consisteixin en l'exercici d'autoritat directa al front d'un conjunt d'operaris dels anomenats ofi cis clàssics (construcció, fusteria, pintura, electricitat, mecànica, etc.).

Caps administratius.

Tècnic grau mitjà. Caps secció.

Grup professional 9

Criteris generals

Funcions que consisteixen en integrar, coordinar i supervisar l'execució de tasques heterogènies amb la responsabilitat d'ordenar el treball d'un conjunt de col·laboradors .

S'inclouen a més la realització de tasques complexes, però homogènies que, encara sense implicar autoritat, exigeix un alt contingut intel·lectual, així com aquelles que consisteixin en establir o desenvolupar programes o aplicar tècniques seguint instruccions generals.

Formació. Coneixements equivalents a formació acadèmica de grau mig o superior, completada amb un període de pràctiques o experiència adquirida en treballs anàlegs.

Exemples. En aquest grup professional s'inclouen totes aquelles activitats que, per analogia, són assimilables a les següents:

Coordinadors interdepartamentals. Tècnics/ques grau superior.

Capítol 5. Millores socials

Article 21. Assegurances

L'empresa ha de garantir la cobertura de la responsabilitat civil i la defensa penal per al seu personal, pels danys ocasionats a tercers en l'exercici de les seves funcions, incloses les fi ances i els costos judicials.

No procedirà quan l'actuació del treballador fos el resultat d'un fet delictiu comú.

Article 22. Pòlissa d'assegurança de vida i accident

L'empresa contractarà, en les millors condicions que ofereixi el mercat, una pòlissa d'assegurances per accidents de treball, per valor de 39.348,69 euros per treballador, que cobrirà la mort per motius de treball, i de 39.348,69 euros per treballador, per invalidesa permanent. Aquests imports s'incrementaran anualment en la mateixa proporció que ho facin les taules salarials.

Article 23. Assistència jurídica

L'empresa facilitarà l'assessorament i la defensa jurídica de tots els treballadors/es que tinguin confl icte judicial derivat de les activitats que desenvolupen a l'empresa, llevat els casos d'actuacions doloses i també assumirà el pagament de les despeses judicials i realitzarà la tramitació de recursos contra sentències que no es considerin satisfactòries pels serveis jurídics de l'empresa.

Article 24. Jubilació

24.1. El personal al servei de l'Ajuntament es jubilarà a l'edat i de la forma en virtut de la legislació vigent que en aquell moment sigui d'aplicació.

24.2. L'Ajuntament i els representats dels treballador/es pactaran expressament la possibilitat de la jubilació parcial i anticipada de tot el seu personal, quedant supeditat en tot cas, al vistiplau de l'Ajuntament.

Article 25. Malaltia/accident

L'empresa haurà d'abonar prestacions complementàries fi ns el 100% del salari mensual per incapacitat temporal.

Dins de les primeres hores de no - assistència al treball per motius de malaltia comuna, accident laboral o no laboral i malaltia professional, el treballador comunicarà la incidència a l'empresa, i el tercer dia presentarà la corresponent baixa mèdica ofi cial i setmanalment, els comunicats de confi rmació de baixa mèdica. El comunicat d'alta laboral es presentarà el dia de la incorporació de la feina.

Article 26. Assetjament sexual a la feina

26.1. El personal de l'Ajuntament de Falset té dret que es respecti la seva intimitat i té dret que la seva dignitat sigui considerada. És per això que es vetllarà per la seva protecció en el cas d'ofenses verbals o físiques de naturalesa sexual.

26.2. Les ofenses verbals o físiques de naturalesa sexual i la pressió i l'assetjament sexual a la feina per part de companys, companyes, superiors i subordinats/des seran considerats faltes greus o molt greus tenint en compte els fets i les circumstàncies que concorrin, donant les facilitats adients per a que es pugi resoldre per l'autoritat competent.

Article 27. Assetjament moral o mobbing

27.1. Es l'actitud que consisteix en el maltractament persistent, deliberat i sistemàtic d'un individu per part d'un o diversos membres d'una organització de superior igual o inferior jerarquia en l'empresa, amb l'objectiu entre d'altres, de la seva anul·lació psicològica i social i el seu abandonament de l'organització, amb el deteriorament del seu àmbit laboral i la seva salut.

27.2. Les persones que se sentin assetjades moralment podran posar-ho immediatament en coneixement de la Direcció de la corporació i dels representats del treballadors, prenent les mesures oportunes per tal d'aclarir els fets.

Article 28. Revisions mèdiques

28.1. L'empresa farà anualment una revisió mèdica al seu personal. Aquesta serà voluntària i confi dencial.

28.2. Només tindrà caràcter obligatori en aquells casos que es derivin malalties infecto-contagioses o que puguin tenir incidència professional.

Article 29. Formació

29.1. Es reconeix la formació com un dret i un deure del personal, per tant, l'empresa garantirà el dret de tots els empleats a assistir a cursets de formació i reciclatge adequats al seu nivell, categoria i condicions professionals, en un pla d'igualtat.

29.2. Els treballadors/es tindran dret a absentar-se del centre de treball el nombre d'hores necessàries per a l'assistència dels cursos esmentats. Aquest temps es computarà com a treball efectiu, prèvia autorització, en cap cas suposarà una minva de les seves retribucions i supeditat als apartats següents del present article.

29.3. S'estableixen dues vies de formació professional i reciclatge:

a) A instància de l'Ajuntament

b) A instància del treballador

29.4. Quan el curs es faci a instància de l'Ajuntament, aquest es farà càrrec del 100% del cost, i els treballadors/es tindran dret a percebre les oportunes indemnitzacions per raó de servei.

29.5. Quan el curs sigui a instància del treballador i l'Ajuntament ho consideri del seu interès, podrà autoritzar-ne l'assistència i fer-se càrrec de la part de les des- peses que en cada cas s'acordi. Les hores lectives que siguin fora de l'horari laboral del treballador no serviran per compensar o complementar la jornada normal, ni generaran dret a hores extraordinàries.

Article 30. Indemnitzacions

30.1. Quan un treballador de l'Ajuntament s'hagi de desplaçar fora de la localitat on estigui ubicat el seu lloc de treball, ja sigui per necessitat del servei o per altres circumstàncies aprovades per l'òrgan competent de la corporació, tindrà dret a les indemnitzacions següents:

a) Dietes: fi ns un màxim de 15 euros per cada àpat.

b) Desplaçaments em vehicles propis: 0,23 euros per quilòmetre.

c) Transport públic: S'abona l'import del bitllet.

d) Altres despeses: presentació de factures i/o rebuts.

Així mateix, s'abonarà l'import de les despeses d'autopista, quan sigui adient per al desplaçament. No obstant això, quan el trajecte ho permeti, s'utilitzarà preferentment el transport públic i, en aquest cas, s'abonarà l'import del bitllet.

30.2. La forma i temps de meritalment de les despeses que s'haguessin ocasionat a raó de l'execució del servei, serà efectiu en el moment en què el treballador presenti els justifi cants acreditatius o en el seu cas, relació de quilometratge realitzat, a excepció, d'aquelles despeses que superin la quantia de 200,00 euros, situació que requerirà el vist-iplau de la Junta de Govern. En cap cas, s'abonarà aquells conceptes que no s'acreditin documentalment.

Article 31. Roba de treball

La corporació facilitarà el material i vestuari adequat i indispensable pel bon funcionament del servei, el lliurament del vestuari d'hivern es farà abans del 15 d'octubre de cada any i el d'estiu abans del 15 d'abril de cada any. Es respectaran els terminis de renovació de les peces de vestuari d'ús personal, donant compliment als períodes establerts i atenent la seva qualitat i idoneïtat.

Els representants dels treballadors/es participaran decisivament en la selecció de les peces de roba a adquirir, detallades a continuació.

Roba de treball del personal de la brigada municipal

4 Pantalons: 2 d'hivern i 2 d'estiu

4 Camises: 2 d'hivern i 2 d'estiu

Guants: Quan calgui

Sabates de seguretat: Quan calgui

Anorac: Aquest es renovarà sempre que sigui necessari, donant la peça vella a canvi de la nova.

Roba de treball del personal de neteja

2 Bates: Cada any

2 Pantalons: Cada any

1 Esclops: Cada any

Roba de treball del personal de la llar d'infants

2 Bates d'estiu: Cada any

2 Bates d'hivern: Cada any

1 Esclops: Cada any

Article 32. Ajuda per naixement o adopció d'un fi ll

32.1. S'atribuirà la quantitat de 300,00 euros pel naixement o l'adopció de cada fi ll/a. Aquest import s'incrementarà anualment en la mateixa proporció que ho facin les taules salarials.

32.2. Les peticions s'hauran de presentar dins el tres mesos següents al naixement o l'adopció, acreditant-lo amb la corresponent documentació.

Capítol 6. Condicions sindicals

Article 33. Seccions sindicals

Les seccions sindicals dels sindicats legalment constituïts i amb representació a l'Ajuntament poden nomenar un delegat o delegada sindical al qual li són reconeguts els drets i obligacions recollits en la Llei orgànica de llibertat sindical. Poden assistir a totes les reunions entre l'Ajuntament i els representants sindicals, amb veu i sense vot, tindrà el mateix crèdit horari que els delegats de personal.

Article 34. Competències dels representants legals dels treballadors

Els representants legals dels treballadors, com a òrgan de representació del personal laboral de l'empresa, tindrà, entre d'altres, les competències següents:

a. Exercir accions administratives o judicials en tot el que fa referència a l'àmbit de les seves competències, per decisió majoritària dels seus membres.

b. Rebre informació d'aquells assumptes de personal que afectin el conjunt dels treballadors.

c. Audiències dels representats legals dels treballadors/es quan es segueixi expedient disciplinari a qualsevol treballador inclòs dins el personal laboral, a més de la de l'interessat.

Article 35. Drets, obligacions i facultats dels representants legals dels treballadors

a. Gaudir de les garanties establertes per la normativa vigent en matèria de protecció dels representants dels treballadors.

b. Dret a la negociació i fi rma amb l'empresa, d'acords o pactes amb referència al col·lectiu del personal.

c. Tractar tots els assumptes de la seva competència amb l'empresa. d. El crèdit horari mensual serà de 15 hores.

Article 36. Assemblees i reunions dels representats legals dels treballadors

a. Les convocatòries d'assemblees seran comunicades per escrit, amb un mínim de 48 hores d'antelació. Si 24 hores abans de la seva celebració, no s'ha fet cap objecció mitjançant resolució motivada, es consideraran autoritzades.

b. Les reunions informatives que realitzin els representants legals dels treballa- dors amb els diferents col·lectius seran comunicades per escrit amb un mínim de 24 hores d'antelació.

c. L'empresa posarà a disposició dels representants legals dels treballadors/es un lloc adequat per a la realització de les assemblees i les reunions.

Estan legitimats per convocar assemblees:

a. Els delegats o delegades de personal.

b. Un mínim del 33 % dels treballadors/es laborals.

Article 37. Dret d'afi liació representació sindical

a. Es garanteix el dret a la lliure sindicació, així com a la no discriminació, perjudici o sanció per l'exercici dels drets sindicals. S'admetrà que els treballadors/es afi liats a un sindicat puguin celebrar reunions, recaptar quotes i distribuir informació sindical, fora de les hores de treball, sense pertorbar l'activitat normal de l'empresa.

b. No es podrà discriminar un treballador pel fet que estigui o no afi liat, o renunciï a la seva afi liació sindical, ni tampoc acomiadar-lo de qualsevol manera, per motiu de la seva afi liació o activitat sindical.

Capítol 7. Faltes i sancions

Article 38. Règim disciplinari

Les accions o omissions sancionables en que incorren els treballadors/es en les empreses es classifi caran, segons la seva índole i circumstàncies que concorren, en lleus, greus i molt greus.

Article 39. Faltes lleus

1. Les de descuit, error o retard inexplicable en l'execució de qualsevol treball.

2. D'una a tres faltes de puntualitat en l'assistència al treball durant el període d'un mes, inferior a trenta minuts, sempre que aquest retards no es derivin per la funció especial del treballador greus perjudicis pel treball que l'empresa li tingui encomanat, en aquest cas es qualifi carà com a falta greu.

3. No cursar en el temps oportú la baixa corresponent quan es falti al treball per motiu justifi cat, a no ser que es provi la impossibilitat d'haver-ho efectuat.

4. En abandonar sense causa justifi cada del treball, encara que sigui per poc temps.

5. Petits descuits en la conservació del material.

6. No atendre al públic amb la correcció i diligència degudes.

7. No comunicar a l'empresa el canvis d'adreça.

8. Les discussions amb els companys de treball dins de les dependències de l'empresa, sempre que no sigui en presència de públic.

9. Faltar un dia al treball sense la autorització o causa justifi cada.

10. Símptomes d'embriaguesa.

Article 40. Faltes greus

1. Més de tres faltes de puntualitat en l'assistència al treball, no justifi cades, comeses en el període d'un mes.

2. Faltar dos dies al treball durant el període d'un mes sense causa justifi cada. Quan d'aquestes faltes es deriven perjudicis per al públic, es consideraran com faltes molt greus.

3. Entregar-se a jocs o distraccions, siguin quines siguin, estant de servei.

4. La simulació de malaltia o accident.

5. La mera desobediència als superiors en acte de servei. Si la desobediència implica trencament manifest per al treball o d'ella es derivés perjudici notori per l'empresa, podrà ser considerada com falta molt greu.

6. Simular la presència d'un altre treballador, fi txant o fi rmant per ell.

7. Descuit important en la conservació del gènere o articles de l'establiment.

8. Falta notòria de respecte o consideració al públic.

9. Discussions molestes amb els companys de treball en presència de públic.

10. Realitzar sense l'oportú permís treballs particulars durant la jornada, això com utilitzar per a us propi eines o material de l'empresa.

11. La embriaguesa, fora d'acte de servei, vestint l'uniforme de l'empresa.

12. La reincidència en més de cinc faltes lleus, encara que siguin de diferent naturalesa, dins d'un trimestre i havent mitjançat sanció que no sigui la d'amonestació verbal.

13. Reiteració de símptomes d'embriaguesa.

Article 41. Faltes molt greus

Es consideraran com faltes molt greus les següents:

1. Més de deu faltes d'assistència al treball sense justifi car en un període de 6 mesos o vint durant l'any.

2. Frau, deslleialtat o abús de confi ança en les gestions encomanades, així com en el tracte amb els companys de treball o qualsevol altra persona al servei de l'empresa en relació de treball amb aquesta, o fer negociacions de comerç o indústria per compte propi o d'altra persona sense l'expressa autorització de l'empresa.

3. Fer desaparèixer, inutilitzar o causar desperfectes en material, útils, eines, maquinària, aparells, instal·lacions, edifi cis, estris i documents de l'empresa.4. El robatori, furt o malversació comès dins o fora de l'empresa.

5. L'embriaguesa o ús de drogues durant el servei o fora del mateix, sempre que aquest segon cas fos habitual.

6. Violar el secret del correu o documents reservats a l'empresa.

7. Revelar a elements estranys a l'empresa dades de reserva obligada.

8. Dedicar-se a activitat que l'empresa hagués declarat incompatibles en el seu Reglament de Règim Interior.

9. El mals tractes de paraula i obra, abús de l'autoritat o la falta greu de respecte i consideració als caps o als seus familiars, així com als companys i subordinats.

10. La blasfèmia habitual.

11. La falta de netedat, sempre que sobre això s'hagués cridat repetidament l'atenció al treballador o sigui de tal índole que produeixi queixa justifi cada dels companys que realitzin el seu treball en el mateix local que aquell.

12. La disminució voluntària i continuada en el rendiment normal de la tasca.

13. Originar freqüents baralles i bregues amb els companys de treball.

14. La reincidència en falta greu, encara que sigui de diferent naturalesa, sempre que es cometi dins d'un període de sis mesos de la primera.

15. Altrament, queden incloses totes les faltes contemplades a l'article 95 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

Article 42. Sancions

Les sancions màximes que podran imposar-se als que incorrin en faltes seran les següents:

A. Per faltes lleus: Amonestació verbal. Amonestació per escrit

Suspensió de treball i sou fi ns a 2 dies

B. Per faltes greus:

Suspensió de treball i sou de 3 a 14 dies

C. Per faltes molt greus:

Suspensió de treball i sou de 15 a 30 dies

Acomiadament disciplinari

Capítol 8. Contractació

Article 43. Podrà concentrar-se el contracte de treball pel Foment de la Contractació indefi nida que es regula anualment en la Llei de mesures fi scals, administratives i de l'ordre social, amb tots els treballadors/es que estiguessin treballant en l'empresa mitjançant qualsevol tipus de contracte de durada determinada o temporal, inclosos els contracte formatius.

Clàusules addicionals

1. Aquest Conveni podrà ser ampliable amb noves propostes durant tota la seva vigència, supeditat al vistiplau exprés d'ambdues parts.

2. Qualsevol pacte unilateral fora de conveni serà nul.

3. Queda'n suspesos tots aquells artº. que pugin estats afectats per RD 20/2012 en tant aquet mantingues la seva vigència.