Convenio Colectivo de Emp... de Girona

Última revisión
01/03/2010

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE LLANÇA. PERSONAL FUNCIONARIO (17001892132003) de Girona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2009 en adelante

Tiempo de lectura: 94 min

Tiempo de lectura: 94 min

Documento oficial en PDF(Páginas 4-48)

Resolucio de 18 de febrer, per la qual s ordena la inscripcio, el diposit i la publicacio de l Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Llança per als anys 2009‐2011 (codi de conveni 1701892) (Boletín Oficial de Girona num. 40 de 01/03/2010)

Preambulo

Vist el text de l Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Llançà, subscrit per les parts negociadores en data 23 de juny de 2009, i d acord amb el que disposen l article 38.6 de la Llei 7/2007, de 12 d abril, de l Estatut bàsic de l empleat públic (BOE de 13 d abril de 2007) i l article 170.1.j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l Estatut d autonomia de Catalunya, i altres normes concordants; Vista l aprovació expressa de l Acord per l òrgan competent en data 5 d agost de 2009, segons el que disposa l article 38.3 de la Llei 7/2007 abans esmentada,

Resolc:

--1.

Ordenar la inscripció de l Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Llançà per als anys 2009-2011 (codi de conveni 1701892) al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball a Girona.

--2.

Ordenar-ne el dipòsit a l oficina corresponent d aquests Serveis Territorials. --3. Disposar que l Acord esmentat es publiqui en el BOP. Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora de l Acord.

Girona, 18 de febrer de 2010

Núria Arnay i Bosch Directora dels Serveis Territorials a Girona

Text original signat per les parts Pacte de condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Llançà per als anys 2009-2011

 

Capítol I. Disposicions generals

 
Article 1. Àmbit funcional i parts concertants, finalitat

1. El present Acord té com a objecte la regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Llançà.

2. Les parts concertants són els representants de les organitzacions sindicals presents en la mesa general de negociació i els representants legals de l Ajuntament de Llançà.

Article 2. Àmbit personal

1. L Acord és d aplicació als funcionaris de carrera de l Ajuntament de Llançà.

2. També serà d aplicació als funcionaris interins excepte aquells drets reservats per llei al funcionari de carrera i quan de forma expressa així es determini en aquest Acord.

3. Resta exclòs d aquest Acord el personal eventual de confiança, o d assessorament especial.

Article 3. Àmbit territorial

Ha de ser el de competència d aquest Ajuntament dins de la seva demarcació territorial.

Article 4. Àmbit temporal

1. Aquest Acord entra en vigor, un cop aprovat per part del ple de l Ajuntament, el dia següent a la seva publicació al DOGC i serà vigent fins el 31 desembre de 2011 amb caràcter retroactiu des de l 1 de gener de 2009.

2. Les parts concertants s obliguen a elevar-lo al ple de l Ajuntament quan sigui firmat per aquestes en el termini més breu possible i mai superior a dos mesos des de la seva signatura.

Article 5. Pròrroga i denúncia

1. Si cap de les parts que ho concerten denúncia la vigència de l Acord, s entendrà tàcitament prorrogat per períodes successius d un any.

2. Un cop denunciat el present Acord de condicions de treball mantindran vigència les clàusules obligacionals i normatives fins que siguin substituïdes per un nou Acord de condicions de treball.

3. En cas que s efectuï la denúncia, aquesta s haurà de formular mitjançant comunicació escrita dirigida a l altra part durant el mes d octubre o durant el mes d octubre de qualsevol de les seves eventuals pròrrogues.

4. En el termini d un mes o des de la recepció de la comunicació s ha de constituir la comissió negociadora.

Article 6. Interpretació i vigilància. La Comissió Paritària

1. En el termini d un mes des de l aprovació d aquest Acord es constituirà una Comissió Paritària de seguiment d aquest Acord, formada per un membre de cada sindicat signant d aquest Acord i un nombre igual de representants de l Ajuntament de Llançà designats per l alcalde.

2. La Comissió Paritària realitzarà funcions consultives i específicament interpreta, estudia i vigila el compliment de qualsevol de les clàusules d aquest Acord que se li plantegin a instància de part.

3. La Comissió s ha de reunir amb caràcter ordinari un cop cada trimestre i amb caràcter extraordinari cada cop que ho sol·liciti almenys un terç dels seus components. en aquestes reunions ha d actuar com a secretari el titular de l Ajuntament o persona en qui delegui, amb veu i sense vot. cadascuna de les parts pot disposar d un assessor amb veu i sense vot.

4. A la primera reunió d aquesta Comissió Paritària s ha de plantejar la necessitat que es doti d un reglament intern per al seu funcionament.

5. En cas de desacord en el sí de la Comissió Paritària de seguiment, ambdues parts podran sol·licitar dictamen davant el consorci d estudis, mediació i conciliació a l administració (CEMICAL), mitjançant el procediment que aquest té establert.

6. El present Acord s interpretarà segons el sentit literal de les paraules o clàusules, segons la voluntat de les parts i els objectius perseguits.

7. La interpretació sempre es farà tenint en compte que en cas de dubte sigui sempre favorable al treballador si així ho contempla el dictamen del CEMICAL i la llei vigent.

Article 7. Indivisibilitat de l Acord

1. Aquest Acord col·lectiu que vincula les parts que el concerten, constitueix un tot orgànic i indivisible basat en l equilibri de les recíproques relacions i mútues contraprestacions assumides per les parts, com a tal, ha de ser objecte e consideració conjunta, global i en còmput anual; i per tant, cap de les obligacions i contraprestacions mencionades i pactats en aquest Acord pot ser aïlladament considerada.

2. En el supòsit que per decisió judicial ferma o per normativa sobrevinguda es deixessin sense efecte o es modifiqués alguna de les estipulacions d aquest Acord, qualsevol de les parts afectades podria sol·licitar l adequació de l Acord a aquesta, en el terme màxim de dos mesos.

Article 8. Organització del treball

L organització del treball és facultat i responsabilitat exclusiva de l Ajuntament de Llançà a través dels seus òrgans de direcció i d acord amb l art. 34.2 de la Llei 9/1987 de 12 de juny d òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques, les organitzacions sindicals podran ser consultades en aquelles decisions de l Ajuntament de Llançà que, dintre de les seves potestats d organització, puguin tenir repercussions sobre les condicions de treball dels funcionaris.

Article 9. Garantia personal

Les condicions establertes en aquest pacte es consideren mínimes, per la qual cosa qualsevol pacte més favorable per al personal, establert legalment entre l Ajuntament i el treballador o qualsevol normativa de compliment obligatori prevaldrà sobre el que s estableixi en aquest pacte, sempre que no es vulneri la legislació aplicable amb l audiència prèvia dels delegats sindicals de personal.

Capítol II. Condicions econòmiques

 
Article 10. Retribucions

1. Les retribucions dels empleats públics inclosos dintre de l àmbit d aplicació d aquest Acord estaran compostes pels conceptes retributius previstos en la Llei 30/1984, de 2 d agost, de mesures per a la reforma de la funció publica, el Real decret 861/1986, de 25 d abril, pel qual s estableix el règim de retribucions dels funcionaris de l administració local, i el Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s aprova el reglament del personal al servei de les entitats locals de Catalunya; no podrà existir cap altre concepte o plus que s allunyi d aquesta estructura.

2. Els empleats públics municipals que realitzin una jornada laboral inferior a la ordinària rebran la retribució proporcional.

3. Els empleats públics municipals que realitzin una jornada laboral ampliada, setmanalment han de rebre la compensació corresponent d Acord amb el que determini la relació de llocs de treball de l Ajuntament.

4. Totes les pagues s ingressaran, si això resulta factible, com a data límit tres dies abans de fi de mes.

Article 11. Conceptes retributius Els conceptes retributius son els següents:

a.- Sou: corresponent a cadascú dels grups de titulació. l import serà l establert anualment en la Llei de pressupostos generals de l estat per a cada grup de titulació.

b.- Triennis: consistent en una quantitat igual per a cada grup per cada tres anys de servei a l escala, classe o categoria. Quan un funcionari canvi d adscripció a grup abans de completar un trienni, la fracció de temps que hagi passat es considerarà com a temps de serveis prestats al nou grup. Els efectes de perfeccionament de triennis es computaran tots els serveis previs prestats en altres administracions publiques, sigui quin sigui el regim jurídic en que els hagi prestat, llevat d aquells que tinguessin el caràcter de prestacions personals obligatòries o no es desenvolupessin en el marc d una relació jurídica d ocupació. L import de cada trienni serà el fixat a les respectives lleis de pressupostos generals de l estat per a cada grup. aquest concepte retributiu només es d aplicació als funcionaris de carrera.

c. Les pagues extraordinàries: són 2 a l any i s abonaran els mesos de juny i desembre, s han d ingressar, si això resulta factible abans del dia 22 d aquests mesos. Integren els conceptes i complements establerts per llei.

d. Complement de destinació (CD): és el corresponent al nivell del lloc de treball determinat pel ple de l Ajuntament en la relació de llocs de treball en la quantia que anualment s estableixi en la llei de pressupostos generals de l estat. No podran ser inferiors als que marqui la llei per a cada grup.

e. Complement específic(CE): destinat a retribuir les condicions particulars d alguns llocs de treball atenent l especial dificultat tècnica, el grau de dedicació, la responsabilitat, l incompatibilitat, la perillositat, la penositat, turnicitat, nocturnitat, disponibilitat i ampliació de jornada. En cap cas es pot assignar més d un complement específic a cada lloc de treball. La seva quantia és la que consti a la RLLT aprovada pel Ple.

f. Complement de productivitat: destinat a retribuir el rendiment especial, l activitat extraordinària, l interès i la iniciativa de l empleat públic en la seva feina. En cap cas les quanties assignades en concepte de productivitat durant un període de temps originaran cap tipus de dret individual respecte a les valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius. L apreciació de la productivitat s ha de realitzar en funció de les circumstàncies objectives de treball i objectius assignats. En la realització de la RLLT en la mesura del que sigui possible, s han d anar incorporant els diferents imports del complement de productivitat a la resta de complements, a l hora que s ha d anar eliminant o reduint l import del Complement de productivitat. L import del Complement de productivitat serà públic en allò que estableix l article 172 del Decret 214/1990, i sempre d acord amb la llei de protecció de dades vigent.

g. Gratificacions per serveis extraordinaris: han de respondre a serveis extraordinaris realitzats fora de la jornada normal de treball. En cap cas poden ser fixes en la seva quantia ni periòdiques en el seu acreditament, ni originar drets individuals en períodes successius.

Article 12. Increments retributius

1. L increment de les retribucions dels empleats públics de l Ajuntament de Llançà durant la vigència del present Acord, ha de ser aquell que es fixi en les respectives lleis de pressupostos generals de l estat.

2. Es podran realitzar les adequacions retributives que, amb caràcter singular i excepcional, resultin imprescindibles pel contingut dels llocs de treball, per la variació del nombre d efectius assignats a cada programa o pel grau de consecució dels objectius fixats, sempre amb estricte compliment d allò que determinin les normes pressupostaries de cada exercici. L increment salarial ha d estar en funció de l IPC de Catalunya sempre i quan la legislació vigent ho permeti.

Article 13. Gratificacions per serveis extraordinaris

1. Es pot requerir el personal municipal per portar a terme fora de la jornada habitual per imprevistos o causes de força major. en la resta de casos, per necessitats especifiques del servei i, sempre que sigui possible, l oferiment de serveis especials o extraordinaris s ha de fer a tot el personal que estigui en condicions de fer-los.

2. L Ajuntament ha de tendir a aconseguir una reducció en la prestació de serveis extraordinaris, establint-se la necessitat d autorització prèvia per part del cap del departament corresponent i amb l autorització del regidor responsable de l àrea.

3. En aquells casos en que un determinat servei realitzi un nombre excessiu de serveis extraordinaris es poden formular propostes de millora organitzativa del servei esmentat.

4. Durant la vigència d aquest Acord s estableixen els següents imports per la realització de serveis extraordinaris fora de l horari habitual de treball: preu hores ordinàries: 17,90 euros. preu hores festives i/o nocturnes: 21,30 euros Aquest import s incrementarà anualment, d acord amb l establert a la Llei de pressupostos de l estat.

5. A proposta del cap de departament, d acord amb les instruccions generals del departament de recursos humans i de comú acord amb l empleat públic municipal, sempre i quan es tingui en compte de l adequada prestació dels serveis públics municipals, els serveis extraordinaris també es podran compensar en temps de descans en base al següent barem de compensació d hores

a) 1 hora extraordinària efectuada en dia laborable es compensa en 2 hores de descans

b) una hora extraordinària efectuada en dia festiu (diumenges, festius) i/o nocturnes entre les 22 i les 06 hores es compensarà en 2 hores i 30 minuts de descans.

6. La realització de serveis excepcionals, resolts mitjançant Decret d alcaldia efectuats fora de l horari habitual de treball, per part d efectius de la policia local és obligatòria d acord amb les necessitats del servei i seran gratificats com a serveis extraordinaris.

7. Els serveis extraordinaris o treballs efectuats fora de la jornada habitual, prèviament autoritzats, el seu pagament si és factible es farà efectiu el mateix més en la qual es realitzin, exceptuant les que arribin al departament de RRHH dintre dels últims catorze dies del mes, que es faran efectiu al mes següent. Els caps d àrea presentaran els llistats d hores fora de la jornada habitual establerta, a les oficines de recursos humans, què internament registraran el dia d entrada. 8. Els serveis extraordinaris o treballs efectuats fora de la jornada habitual, prèviament autoritzats,que s hagin de compensar amb hores de descans, s han de fer efectives en un termini màxim de 3 mesos.

Article 14. Assistència a judicis

D acord amb la proposta del cap de la policia i amb autorització del regidor responsable de l àmbit de seguretat ciutadana es poden establir les següents indemnitzacions per raó del servei que legalment corresponguin, per assistir a dependències judicials, sempre que es realitzin fora de la jornada habitual de treball, i en tot cas, amb els imports següents, que tindran la consideració de màxims: Per assistència a dependències judicials a Figueres: 50 euros. Per assistència a dependències judicials a Girona: 80 euros.

Article 15. Indemnitzacions per raó del servei. dietes i desplaçaments

1. Les eventuals indemnitzacions per raó del servei s han d abonar d acord amb allò establert en cada moment per la normativa vigent.

2. Desplaçaments: sempre que la llei ho permeti, els funcionaris tenen dret a la compensació per les despeses ocasionades per l'utilització de qualsevol mitja de transport en les quantitats següents:

a. Transport públic: segons justificació, l import dels bitllets.

b. Automòbil particular: indemnització de 0 27 euros per quilòmetre.

c. Motocicleta particular: indemnització de 0 17 euros per quilòmetre.

d. Dieta sencera (pernocta fora de la residència habitual): 105 euros.

e. Dieta reduïda (per un àpat): 18 euros.

f. Si la policia local realitza jornades de 12 hores com a mínim o més se ls facilitarà tiquets de menjador per valor de 15 euros per àpat. Sempre condicionats a la presentació dels justificants corresponents i dintre dels límits establerts. Aquests imports s han de revisar d acord en la llei vigent.

3. En aquells cursos d especialització interessats pels treballadors i que es considerin adequats al lloc de treball i funcions a desenvolupar, i previ autorització per l Ajuntament, es tindran en compte els següent finançament de la matriculació per part de la corporació:

- de 0 a 300,51 euros 100% de la matricula

- de 300 52 a 601,01 euros 75% de la matricula

- mes de 601,02 euros 50% de la matricula En el seu cas, s han d abonar a part les dietes i desplaçaments.

4. Quan aquests cursos siguin considerats indispensables per al lloc de treball per part de l administració, aquesta assumirà el 100% de la matricula, les dietes, allotjaments i desplaçaments. Si aquests cursos s han de realitzar fora de la jornada laboral es compensaran d acord amb l article 13 del present capítol.

5. En cas que la comissió de servei impliqui arribar mes tard de les 22 hores i/o en cas d un desplaçament de mes de 500 km, el treballador s incorporarà a la seva feina 2 hores mes tard de l hora habitual.

Article 16. Retribucions en situacions d incapacitat laboral temporal

1. Les prestacions econòmiques a les que tindran dret els empleats públics d aquest Ajuntament quan es trobin en el supòsits que donen lloc a la concessió d una llicencia per malaltia, s ajustaran a la normativa vigent que sigui d aplicació.

2. Sempre que la llei ho permeti, en cas de malaltia comuna o professional, accident laboral o no laboral, l Ajuntament completarà fins al 100% dels drets econòmics que li correspongui durant tot el període de baixa.

3. Per tenir dret al complement per llicència per malaltia estipulat en l apartat anterior, el funcionari de carrera haurà de complir amb els següents requisits:

a. Que es complimenti pel funcionari o persona en qui delegui i en els terminis previstos en la normativa vigent tots els tràmits establerts per al reconeixement oficial de la baixa i es segueixin els requeriments i procediments al respecte establerts en el present Acord.

b. Que s atenguin les recomanacions facultatives i es faciliti qualsevol revisió mèdica en els serveis mèdics designats per l Ajuntament estimessin convenients realitzar.

4. El funcionari o persona en qui delegui disposarà de un termini de 3 dies per lliurar la baixa mèdica oficial al departament de RRHH de l Ajuntament; aquesta baixa mèdica oficial s acreditarà des del primer dia d incapacitat.

5. L incompliment d alguna de les condicions establertes en aquest article, excepte per raons justificades, deixarà sense efecte el pagament de la prestació complementària, des del primer dia en que es produeix l incompliment i durant tota la durada posterior del procés. per tant es produiran les reduccions salarials dels complements específics i productivitat que es determini.

Article 17. Retribucions dels funcionaris en pràctiques

1. Els funcionaris en pràctiques que es trobin en període de pràctiques o que estiguin desenvolupant cursos selectius seran nomenats funcionaris en pràctiques.

2. Els funcionaris en pràctiques que hagin aprovat oposicions d ingrés a la funció pública municipal i durant l estada al curs a l escola de policia de Catalunya percebran el sou, el complement de destí i el complement específic corresponent al grup de classificació.

3. No obstant, si les practiques es realitzen desenvolupant un lloc de treball. l import anterior s incrementarà en les retribucions complementàries corresponents a aquest lloc de treball.

4. Per la resta de casos s estarà d acord amb la normativa vigent en matèria de retribucions dels funcionaris en pràctiques.

5. Els funcionaris en pràctiques no podran superar els 12 mesos de servei efectiu pel personal del grup a1 i a2, els 9 mesos pels del grup b i els 6 mesos pel grup C1 i C2. A excepció dels membres del cos de la policia local, que es regiran d acord amb les dates d inici del curs corresponent, a l Institut de Seguretat Pública de Catalunya.

Article 18. Pla de pensions

1. S estudiarà una aportació municipal per al pla de pensions per l any 2009, com a màxim, del 0,5% de la massa salarial global. L import s incrementarà d acord amb la Llei de pressupostos de l estat.

2. Per a l execució del pla de pensions es comptarà amb un reglament propi i amb la constitució d una comissió de control del pla. 3. La incorporació en la pla de pensions té caràcter voluntari.

Article 19. Reconeixement de serveis prestat

Els empleats públics municipals amb 25 anys de servei efectiu en l Ajuntament de Llançà tindran dret, per un sol cop, a un reconeixement de 5 dies de permís retribuït i de 500 euros, que es faran efectius dintre de l any en curs. aquest reconeixement tindrà caràcter retroactiu i es realitzarà prèvia sol·licitud. Es tramitaran les sol·licituds per data d entrada i a mida que sigui possible. també es reconeixeran els serveis prestats en aquest Ajuntament als empleats públics que quan entri en vigor el present acord ja portin més de 25 anys de servei efectiu i no es trobin en qualsevol situació administrativa de excedència o jubilació.

Article 20. Incentius a la jubilació anticipada

1. En el marc de la seva potestat de la seva autoorganització, l Ajuntament de Llançà podrà, amb subordinació als plans específics per incentivar la jubilació anticipada, aprovats per la Generalitat de Catalunya, portar a terme plans per tal d incentivar la jubilació anticipada, en els termes que es determinin i d acord amb la legislació vigent.

2. L edat de jubilació del personal és l establerta a cada moment en les normes vigents. els empleats municipals de més de 60 anys amb una antiguitat mínima de 15 anys a l Ajuntament de Llançà, en el supòsit esmentat en el punt anterior, poden sol·licitar l incentiu en una sola paga i en funció a la següent taula:

edat: 60 anys.............. 23.100 euros

edat: 61 anys.............. 19.580 euros

edat: 62 anys.............. 16.720 euros

edat: 63 anys.............. 13.860 euros

edat: 64 anys.............. 11.000 euros

La corporació ha de realitzar les previsions de jubilació amb 6 mesos d antelació amb l objectiu de planificar la cobertura de les futures vacants, mitjançant la seva incorporació o amortització a l oferta pública d ocupació següent.

Article 21. Bestretes

1. L Ajuntament de Llançà ha d atorgar bestretes als funcionaris de carrera que n acreditin i en justifiquin la necessitat, segons les partides pressupostades.

2 La quantitat ha ser com a màxim d una o dues pagues íntegres del seu sou mensual. es retornarà mitjançant descomptes mensuals a la nòmines en els següents 10 mesos quan es tracti d una paga o 14 quan es tracti de dues mensualitats, sense interessos. es contempla la possibilitat, en casos excepcionals, d ampliar l import i les condicions a retornar de les bestretes.

3. Els empleats públics municipals que gaudeixin d una bestreta i als quals se ls coincideixi excedència o que siguin baixa per qualsevol altre motiu han de tornar la quantitat pendent de liquidar abans de finalitzar la seva relació amb l Ajuntament.

4. No es poden atorgar noves bestretes fins que l empleat públic tingui liquidats els compromisos adquirits amb anterioritat.

Article 22. Renovació del permís de conduir. BTP

1. L Ajuntament abonarà l import de la revisió mèdica i les taxes de la Direcció General de Trànsit per la renovació del permís de conduir de la classe BTP per ser un dels requisits per accedir a les proves de la policia local. i per analogia s aplicarà a la resta de casos en els quals sigui requisit a les bases, per accedir a la funció pública.

Capítol III. temps de treball, descansos i condicions de treball

 
Article 23. Jornada de treball

1. La jornada de treball dels empleats públics al servei de l Ajuntament de Llançà serà, en còmput anual, la fixada per als funcionaris de l Administració civil de l estat, sense perjudici de la possibilitat d establir jornades especials, reduïdes o ampliades, d acord amb la legislació que resulti d aplicació.

2. La jornada de treball de la policia local és rotativa setmanalment. això significa que la primera setmana serà de treball efectiu, fent un còmput diari de 8 hores de dilluns a diumenge i la setmana següent de descans.

3. La retribució corresponent a jornades ampliades s ha d establir d acord amb els criteris fixats en el capítol II de condicions econòmiques.

Article 24. Jornada a temps parcial

1. S estableix la jornada a temps parcial per a aquells llocs de treball que realitzin una jornada inferior en còmput anual a la fixada com a jornada habitual de treball, amb la finalitat de poder atendre serveis o necessitats específiques de l Ajuntament i per afavorir la conciliació d ela vida familiar i laboral.

2. La jornada a temps parcial es podrà establir per a llocs de treball de nova creació, per a llocs de treball de naturalesa temporal i no estructural o per a llocs ja existents a l Ajuntament; en aquest darrer cas s atorgarà exclusivament a partir de la petició de l empleat públic sempre i quan compti amb l autorització del cap del departament on estigui destinat i del responsable de recursos humans.

3. La retribució corresponent a la jornada a temps parcial s establirà d acord amb allò establert en el capítol II condicions econòmiques.

Article 25. Horaris i condicions de treball

1. La jornada laboral, l horari i les condicions de treball son elements essencials per a l organització dels serveis municipals, que es una competència del govern municipal d acord amb la seva capacitat d autoorganització.

2. L horari laboral fix, que afecta als col·lectius de caràcter administratiu, tècnic i aquells altres que, sense aquest caràcter, puguin assimilar-s hi a aquest efectes, queda fixat de dilluns a divendres de 8 a les 15 hores. i la resta d hores es realitzarà en horari flexible. Els dissabtes al matí en horari de 10h. a 12h. el registre d entrada de documents de l Ajuntament es realitzarà a la nova oficina de turisme.

3. La jornada laboral de la brigada municipal d obres en horari fix d hivern del 15 de setembre al 15 de juny serà en horari intensiu de 7:00h. a 14:00 excepte dos treballadors que amb caràcter rotatiu i segons planificació del cap de la brigada la seva jornada serà en horari partit de 8:00h. a 12:00 i de 14:00 h. a 17:00 h. El cap de la brigada d obres elaborarà de forma periòdica el quadrant de servei per a poder arribar a completar la jornada laboral. El regidor de Serveis i Infraestructures en cas de necessitats del servei, podrà canviar d Acord amb el cap de la brigada d obres, l horari partit en horari intensiu. La jornada en horari d estiu del 16 de juny al 14 de setembre serà en horari fix intensiu de 6:30 a 13:00 de dilluns a divendres i de 6,00h a 11,00h un dissabte si i un altre no.

4. Aquells col·lectius que per les seves característiques funcionals i de prestació de servei públic no es poden acoblar a l horari establert als apartats dos i tres realitzaran jornades especials adequades a cada servei. Dins d aquestes jornades especials s inclouen, entre d altres col·lectius: El personal adscrit als diferents patronats municipals, casa de cultura, punt d informació, pavelló poliesportiu, camp de futbol, biblioteca, escoles, brigada de neteja, llar d infants municipal, àrea de turisme, espai juvenil i piscina municipal. La resta de personal no previst en els apartats anteriors ha de fer l horari que es pacti en acord individual o que s hagi previst en la convocatòria d accés.

5. L horari de les jornades especials i ampliades de la policia local queda establert en torns rotatius setmanals de 8 hores cadascun mati, tarda i nit de dilluns a diumenge. a més aquest col·lectiu per a poder arribar a completar la seva especial jornada laboral distribuïda de manera que realitzen una setmana de treball i un altra de descans, quadrant 7 x 7. Dins de la jornada laboral efectiva de la policia local, es destinaran 32 h, la distribució de les quals quedarà reflectit segons les directrius de la prefectura del cos, pels següents conceptes:

a. pràctiques de tir

b. formació

c. DEA S ha de consultar a la Comissió Paritària en cas que alguna de les jornades especials s hagin de modificar o suprimir per causes excepcionals.

6. El cap de la policia local elaborarà de forma periòdica els quadrants de servei,que podran ser diferents segons les característiques i l estructuració de les seves àrees, adequant els seus horaris a les necessitats del servei d acord amb les demandes i necessitats del municipi i les polítiques de seguretat ciutadana impulsades des de l Ajuntament. En el reglament intern de la policia local s ha de regular el quadrant.

7. En el quadrant de serveis de la policia local constaran, al menys, els dies de treball a realitzar, el sistema d assignació variable que es puguin establir, els festius a gaudir i, si s escau, les instruccions per sol·licitar les vacances o altres permisos legalment establerts. Per raons de servei, casos d urgència o necessitat plenament justificats i raonats, es podran modificar els quadrant de serveis prèviament establerts. Quan per qualsevol incidència algun dels torns restes amb menys de dos agents per a poder realitzar el servei ordinari, obligatòriament, un agent de l altre torn en que n hi hagi mes de dos agents, ha de passar a cobrir el torn descobert. L agent que haurà d entrar de servei per cobrir el torn, serà escollit per el cap de la policia local, o per defecte per el caporal de torn que es trobi de servei el dia de l incidència. No obstant això, n hi haurà la possibilitat que un altre agent de forma voluntària pugui realitzar aquest servei. Sense perjudici de la corresponent retribució dels serveis extraordinaris. En successives ocasions, l agent que haurà de passar a cobrir un torn de servei serà diferent, a no ser que coincideixi la circumstancia que no n hi hagi cap mes que ho pugui fer. S ha de portar un control dels agents que hagin hagut de realitzar un altre torn diferent al que li tocava per les circumstancies que siguin.

8. No obstant els apartats anteriors, prèvia consulta els òrgans de representació sindical, es podrà modificar l horari, com també la distribució de la jornada, quan per necessitats de servei objectivament acreditada resulti necessari per a la millora en la prestació del servei públic, d Acord amb l article 312 del decret 214/1990, del 30 de juliol, pel qual s aprova el reglament del personal al servei de les entitats locals.

9. La fixació de la jornada i la distribució de l horari es farà d acord amb els principis següents:

a.- L optimització de l eficàcia i la productivitat en la prestació dels serveis.

b.- El manteniment dels serveis que tenen caràcter continuat.

c.- L adequada atenció al públic.

d.- La coincidència horària entre els diferents serveis i dependències connexes.

10. Excepcionalment l empleat públic podrà sol·licitar per escrit al departament de Recursos Humans, amb el vist-i-plau del cap del departament on treballi, la modificació de l horari establert per al seu lloc de treball en els casos que tingui la necessitat de tenir cura de fills menors de 12 anys o de familiars amb necessitats especifiques. Després de 7 dies de treball, hi haurà mínim 2 dies de festa.

11. Per urgències del servei el cap de departament o responsable del torn podrà acordar la prolongació horària d algun dels membres o de tots els funcionaris o treballadors que es trobin treballant en aquell moment. La prolongació haurà de ser informada i motivada.

12. Hi haurà 12 hores de descans entre el fi del torn i l inici de la jornada laboral planificada. Les garanties no seran aplicades en els casos de canvis voluntaris entre els funcionaris o treballadors.

Article 26. Calendari laboral

1. L Ajuntament elaborarà anualment el calendari laboral, d acord amb el que aprovi el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, afegint a les festes oficials, les dues locals que corresponen.

2. Així mateix se celebrarà un dia de festa patronal d acord amb cada col·lectiu:

Oficines i brigada de neteja: 22 de maig Sta. Rita.

Brigada municipal obres i serveis: 13 de juny, Sant Antoni.

Policia local i administratius policia: 29 de setembre, St. Miquel.

Llar d infants municipal i escoles: el dia assignat pel consell escolar.

Si el dia de festa patronal cau en dissabte o diumenge es passarà al dia hàbil immediatament anterior o posterior.

4. El personal d aquest Ajuntament gaudirà dels dies 24 i 31 de desembre de festa. el personal que, per motius de servei, no pugui gaudir d aquests 2 dies de festa, els podrà recuperar.

5. El Dijous Sant es gaudirà d una reducció de 2 hores en la jornada laboral de tot el personal.

Article 27. Descansos

1. En aquelles jornades superiors a 6 hores de treball continu, es podrà gaudir d un període de temps de trenta minuts de descans computables com a temps de treball efectiu. Es gaudirà preferentment en l espai comprès entre les deu i les dotze del matí. o, en casos de jornades especials, entremig de la jornada laboral.

2. Aquest període de temps es podrà gaudir sempre que quedin ben cobertes les necessitats del servei sota l autorització i responsabilitat del cap de departament corresponent i d Acord amb les instruccions generals del departament de recursos humans.

Article 28. Control de presència

1. L empleat públic municipal està subjecte als sistemes de control de presència que l Ajuntament estableixi tenint en compte les diverses ubicacions físiques i les característiques de cada lloc de treball.

2. Els caps de cada departament seran els responsables directes del compliment de totes les mesures que l Ajuntament, a través del departament de recursos humans, estableixi en cada moment per fer efectiu el control d entrades, sortides i de presència dels seus empleats.

3. L incompliment de la jornada laboral serà subjecte de deducció proporcional de les retribucions si s escau de sanció disciplinari d acord amb el regim disciplinari que resulti d aplicació.

Article 29. Vacances

1. Els empleats municipals tindran dret a gaudir durant cada any complert de servei actiu, d unes vacances retribuïdes de 23 dies laborals, o dels dies que en proporció els correspongui si el temps transcorregut en situació d actiu es menor. El període de vacances s incrementarà en funció de l antiguitat activa a l Ajuntament de Llançà, d acord amb el següent detall:

15 anys d antiguitat: 2 dies

20 anys d antiguitat: 3 dies

25 anys d antiguitat: 4 dies

30 anys d antiguitat: 5 dies

2. El moment en que es gaudeixi d aquestes vacances serà subordinat les necessitats del servei i el manteniment d uns serveis públics de qualitat.

3. El personal podrà fraccionar les seves vacances en períodes de com a mínim set dies naturals.

4. Les vacances es poden gaudir com a màxim fins el darrer dia de la setmana de Reis de l any següent.

5. Els caps de departament hauran d establir-ne el pla de vacances del personal a les seves ordres, d acord amb els criteris generals i procediments establerts per el departament de recursos humans.

6. El calendari anual de vacances s ha d aprovar abans del 28de febrer de l any en curs.

7. Un cop autoritzades les vacances, només es podran modificar per raons molt justificades.

8. En cas que per necessitats del servei, no es pugui gaudir de vacances els mesos d estiu per cada mes que no se n pugui gaudir, s incrementa en 2 dies de permís retribuït.

9. La policia local, per les característiques del seu servei i degut que no gaudeix de vacances durant els mesos de juliol i agost i que deixa de realitzar el quadrant rotatiu de 7 x 7 que s aplica durant la resta de l any, gaudirà de 14 dies de permís retribuïts, distribuïts segons la planificació dels quadrants de serveis confeccionats des de la prefectura del cos.

Això anirà condicionat a que es realitzi durant l estiu el servei especial establert cobrint les 24h de servei al dia amb l horari corresponent Pel que fa referència al quadrant de serveis s aplicarà de manera que es distribueixin dos dies de festa setmanal respectant dos caps de setmana de festa al mes. Les garanties no seran aplicades en els casos de canvis voluntaris entre els funcionaris o treballadors.

Capítol IV. La plantilla, la selecció de personal i el foment de la promoció interna

 
Article 30. La plantilla

La plantilla de personal recull les places existents classificades per escales, subescales, classes i categories.

Article 31. La classificació del personal funcionari. Les escales i els grups de classificació

1. Els funcionaris de carrera sense habilitació de caràcter nacional s integren en les escales d administració general i d administració especial.

2. Correspon als funcionaris integrats en l escala d administració general la realització de les funcions comuns a la tramitació d expedients i a l exercici d l activitat administrativa en general.

3. Correspon als funcionaris integrats en l escala d administració especial la realització de funcions que requereixen determinada titulació acadèmica o la realització de funcions específiques fonamentalment no administratives per les que no calgui una titulació única.

4. Cada funcionari es titular d una plaça, el conjunt de les quals s estructuren en grups de classificació, d acord amb la titulació exigida per a l ingrés; els mèrits dels grups, així com les titulacions que els determinen són els següents:

Grup a, dividit en dos subgrups A1 i A2, per a l accés als cossos o escales d aquest grup s exigirà estar en possessió del títol universitari de grau. en aquells supòsits que la llei exigeixi un altre títol universitari serà aquest el que es tingui en compte.

La classificació dels cossos i escales en cada subgrup serà en funció del nivell de responsabilitat de les funcions a desenvolupar i de les característiques de les proves d accés.

Grup B, per a l accés als cossos i escales del grup B, s exigirà estar en possessió del títol de tècnic superior.

Grup C, dividit en dos subgrups, C1 i C2, segons la titulació exigida per a d ingrés.

C1: títol de batxiller o tècnic

C2: títol de graduat en educació secundària obligatòria. Agrupacions professionals.

Article 32. Els sistemes de selecció

1. L'ingrés a l administració municipal es realitzarà mitjançant convocatòria pública a través dels sistemes d oposició, concurs oposició o concurs, en els que es garanteixi el compliment dels principis d igualtat, mèrit i capacitat aixa com el de publicitat.

2. Independentment dels sistema de selecció triat, en qualsevol d ells es podrà incloure la realització de proves de caràcter psicotècnic, períodes de practiques no superiors als 6 mesos i cursos de formació selectius, entrevistes personals, així com qualsevol altre mecanisme de selecció que resulti adient per a assegurar l objectivitat i la idoneïtat del procés selectiu.

Article 33. Tribunals de selecció

Un representant dels delegats ha de participar en el tribunal de totes les proves de selecció de personal amb veu i sense vot. Quan es convoqui una plaça es comunicarà als representants dels treballadors, els quals decidiran quin delegat assistirà al tribunal. En cas contrari serà designat per l alcaldia.

Article 34. L accés de persones amb discapacitat

1. L Ajuntament de Llançà promourà les condicions necessàries per a facilitar l accés a la funció pública de persones amb discapacitat en igual de condicions que la resta de participants.

2. Es realitzarà una reserva no inferior a un 5% d les places incloses en la oferta pública d ocupació a persones amb discapacitat que tinguin reconeguda aquesta condició legal

3. Amb aquest objectiu i per a garantir el desenvolupament de les proves selectives a persones amb discapacitat, s afavoriran les adaptacions dels mitjans de realització dels exercicis que siguin necessàries.

Article 35. La promoció interna

1. Els funcionaris podran accedir, mitjançant la promoció interna, a les escales, subescales, classes i categories del grup immediatament superior al que pertanyin. S han de reservar un 50% de les places de nova creació a promoció interna.

2. L Ajuntament de Llançà ha de facilitar la promoció interna dels seus funcionaris determinant, d acord amb les característiques de cada plaça, el nombre de les mateixes que es reservaran per a promoció interna en cada convocatòria.

3. En els casos que en l oferta pública només hi hagi una sola plaça de nova creació o una plaça vacant en la categoria superior, en els casos que l accés es faci mitjançant concurs-oposició interadministrativa, s adaptarà la convocatòria perquè hi puguin participar els aspirants de promoció interna de la categoria inferior del propi Ajuntament.

Article 36. L accés a la promoció interna

1. Per concórrer a les proves de promoció interna, el funcionari haurà de trobar-se en situació de servei actiu o serveis especials en l escala de procedència, a excepció del personal que estigui en situació d excedència per tenir cura d un fill menor de 3 anys, haver acomplert 2 anys de serveis com a funcionari de carrera i estar en possessió de la titulació i la resta de requisits establerts per a l accés a l escala a la que aspiri a ingressar.

2. L accés per promoció interna requerirà la superació de les mateixes proves que les establertes en la convocatòria per a l ingrés amb caràcter general en l escala de què es tracti.

3. No obstant, els aspirants que concorrin en el torn de promoció interna es poden eximir de la realització d aquelles proves que estiguessin dirigides a l acreditació de coneixements ja exigits per a l ingrés en l escala de procedència.

4. Les vacants reservades a promoció interna que resultessin desertes es podrien sumar a les de torn lliure si així ho determinessin les respectives bases de convocatòries de selecció de personal.

5. L accés a cossos o escala del grup C (actual C1) podrà dur-se a terme mitjançant la promoció interna des de cossos o escales del grup D (actual C2), de l àrea d activitat o funcional corresponent, quan aquestes existeixin, i s efectuarà mitjançant el sistema de concurs oposició, amb valoració a la fase del concurs dels mèrits relacionats amb la carrera i els llocs ocupats, el nivell de formació i l antiguitat. A aquests efectes es requerirà la titulació establerta a l article 25 de la Llei 30/1984, de 2 d agost, o una antiguitat de 10 anys en un cos o escala del grup D (actual C2), o de 5 anys i la superació d un curs específic de formació al que s accedirà mitjançant criteris objectius. Aquest punt s aplicarà sempre i quan la llei que el regula estigui vigent.

Capítol V. La relació de llocs de treball. Els sistemes de provisió de llocs de treball i la promoció professional

 
Article 37. La relació de llocs de treball

1. La relació de llocs de treball és l expressió ordenada del conjunt de llocs de treball que pertanyen a l Ajuntament de Llançà, i inclou la totalitat dels existents d organització independentment de la seva naturalesa.

2. La relació de llocs de treball ha de contenir, en tot cas, la denominació, el tipus i el sistema de previsió d aquest. els requeriments exigits pel seu acompliment, el nivell de complement de destí i el complement específic que els correspongui.

Article 38. La promoció professional

L Ajuntament de Llançà facilitarà la promoció professional dels seus funcionaris, d acord amb la relació de llocs de treball de la institució i els sistemes de provisió legalment establerts.

Article 39. Sistemes de provisió de llocs de treball

Els llocs de treball de l Ajuntament de Llançà s han de proveir a través dels sistemes de concurs i lliure designació.

Article 40. El concurs

1. El concurs constitueix el sistema normal de provisió, s hi ha de valorar amb relació al lloc de treball que es tracti de proveir, els mèrits que es continguin en la convocatòria corresponent, entre els que han de figurar necessàriament la possessió d un determinat grau personal, l antiguitat, les titulacions i els graus acadèmics, els cursos de formació o perfeccionament a l escala d administració pública i l Institut de Seguretat Pública i la valoració de l execució de llocs de treball anteriorment ocupats.

2. En atenció a la naturalesa dels llocs a proveir, la convocatòria corresponent pot establir, com una fase més del procediment, la realització de proves de caràcter pràctic, memòries o entrevistes personals, que permetin avaluar l adequació dels aspirants a les característiques del lloc de treball.

3. Per accedir a una plaça de categoria superior, els funcionaris que obtinguin un lloc mitjançant concurs, no poden formar part en els successius que es convoquen dins dels 2 anys següents. Aquest límit temporal no s ha d aplicar quan, amb anterioritat al seu venciment, l empleat públic hagués perdut l adscripció al lloc obtingut per haver estat suprimit el seu lloc de treball.

Article 41. La lliure designació

S han de cobrir pel sistema de lliure designació els llocs de treball determinats en la relació de llocs de treball de l Ajuntament de Llançà d Acord amb la normativa de la funció pública.

Article 42. La modificació i supressió de llocs de treball

1. En tot moment, per necessitats organitzatives, es poden realitzar modificacions en els llocs de treball, referides a qualsevol de les determinacions previstes a la relació de llocs de treball, amb els procediments i garanties legalment establertes.

2. L Ajuntament, d acord amb els estudis organitzatius que es portin a terme, pot suprimir aquells llocs de treball que deixin de ser necessaris per a la prestació de serveis públics, amb els procediments i les garanties legalment establerts, prèvia consulta amb el representants sindicals.

3. Si es suprimeix el lloc de treball, aquest s ha d eliminar de la relació de llocs de treball de l Ajuntament.

4. En cas que aquest lloc de treball estigui ocupat per un treballador aquest es reubicarà automàticament a un altre lloc de treball amb dret a percebre el complement específic del lloc de treball a ocupar.

Article 43. Suplències

1. L Ajuntament, d acord amb les necessitats dels serveis, ha d establir els mecanismes adequats en cada cas per cobrir, en la mesura necessària i pels procediments legalment establerts, les absències temporals dels llocs de treball subjecte al present Acord.

2. Aquestes suplències no donen dret a percebre les retribucions del lloc de treball substituït, sempre que siguin del mateix nivell i per un període màxim de 3 mesos.

3. En els casos que la suplència acordada mitjançant decret d alcaldia, sigui duta a terme per treballador de categoria inferior que reuneixin els requisits de la suplència de categoria superior tindrà dret a percebre el complement específic corresponent a la categoria esmentada.

4. Les bases de les convocatòries dels concursos oposicions de l Ajuntament de Llançà, poden preveure la creació d una borsa de treball, amb caràcter anual, pels aspirants que s hagin presentat a aquestes, i que tot i haver aprovat el concurs oposició, no hagin obtingut plaça.

5. En cas de les esmentades suplències, cal resolució expressa i motivada.

Article 44. Atribució temporal de funcions

1. Es considera atribució temporal de funcions a l exercici temporal d un lloc de treball, de la mateixa categoria, de tasques especials que no estiguin assignades específicament a cap altre o que, per causa de major volum temporal de tasques o altres raons conjunturals, no pugin ser ateses suficientment pels empleats que ocupin amb caràcter permanent els llocs de treball que tinguin assignades aquestes tasques.

2. En tal supòsit continuaran percebent les retribucions corresponents al seu lloc de treball, d acord amb l article 187 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s aprova el reglament del personal al servei de les entitats locals de Catalunya i de l article 66.2 del Reial decret 364/1995 de 10 de març, pel qual s aprova el reglament general d ingrés del personal al servei de l administració general de l estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l administració general de l estat. Sempre que no representi assumir responsabilitats superiors.

3. L òrgan competent per atribuir temporalment funcions és l alcalde/alcaldessa o regidor.

Capítol VI. Seguretat i salut laboral

 
Article 45. Seguretat i salut laboral

1. L Ajuntament de Llançà es compromet a promoure la seguretat i la salut dels seus empleats per mitjà de l aplicació de mesures i l execució de les activitats necessàries per a la prevenció de riscos derivats del treball.

2. En les matèries que afecten la seguretat, higiene i salut funcionari, s han aplicar les disposicions contingudes a la Llei 31/1995 de 8 de novembre, de prevenció de riscos funcionaris i altres disposicions concordants.

3. L empleat públic té dret a una protecció eficaç en matèria de seguretat i salut en el treball, així com el deure d observar i posar en pràctica les mesures de prevenció de riscos que s adoptin legalment i reglamentàriament i, en concret, a:

a.- conèixer detalladament els riscos als quals està exposat en el seu lloc de treball, les avaluacions d aquests risc i les mesures preventives per evitar-lo.

b. vigilar la seva salut intentant detectar precoçment possibles mals originats pels riscos a què està exposat.

c. rebre una formació adequada en salut laboral.

d. totes aquelles competències i obligacions determinades per la legislació vigent.

4. L Ajuntament de Llançà ha de:

a. promoure, formular i aplicar una política de seguretat i salut adequada als seus centres de treball i facilitar la participació dels treballadors en aquesta tasca.

b. garantir una formació adequada i pràctica en aquestes matèries als funcionaris de nou accés, o quan canvi de lloc de treball o s hagin d aplicar noves tècniques, equips o materials que puguin ocasionar riscos al treballador, als seus companys o a terceres persones; el personal està obligat a seguir aquests ensenyaments i a realitzar les pràctiques que es facin.

c. determinar i avaluar els factors de riscos que puguin afectar la seguretat i la salut del personal, tant de les instal·lacions com de les eines de treball, manipulació de productes o procediments.

d. informar regularment sobre els accidents en acte de servei, les seves causes i els índexs de sinistres. e. totes aquelles altres competències i obligacions determinades per la normativa vigent.

Article 46. Pla de prevenció de riscos laborals

1. La prevenció de riscos laborals s ha d integrar en els sistemes de gestió de l Ajuntament tant en el conjunt de les seves activitats com en els nivells jeràrquics d aquesta, a través de la implantació i aplicació d un pla de prevenció de riscos laborals.

2. El pla de prevenció de riscos laborals ha d incloure l estructura organitzativa, les responsabilitats, les funcions, les pràctiques, els procediments, els processos i els recursos necessaris per a la realització de l acció preventiva de l Ajuntament.

3. El pla de prevenció ha de tenir com instruments essencials per a la gestió i aplicació, l avaluació de riscos funcionaris i la planificació de l activitat preventiva, en els termes següents:

aL avaluació de riscos laborals analitzarà, amb caràcter general, la naturalesa de l activitat i les característiques dels llocs de treball existents i dels empleats municipals que han d ocupar-los.

bLa planificació de l activitat preventiva tindrà com objecte eliminar, reduir o controlar els riscos que hagi detectat l avaluació de riscos laborals. Les activitats preventives han de detallar el termini d actuació, la designació de responsables i els recursos humans i materials necessaris per a la seva execució, i l Ajuntament realitzarà un seguiment continu de les activitats preventives portades a terme.

Article 47. Servei de Prevenció

El Servei de Prevenció de l Ajuntament s ha de regir pel que disposa la legislació vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.

Article 48. Delegats de prevenció

1. Els delegats de prevenció són els representants dels treballadors amb funcions específiques en matèria de prevenció de riscos laborals en el treball.

2. Els delegats de prevenció, en el nombre legalment establert, s han de designar per i entre els representants del personal.

3. Els delegats de prevenció, tenen atorgades les següents funcions específiques en matèria de prevenció de riscos en el treball:

a. ser informats per l Ajuntament dels riscos i del resultat de les avaluacions de prevenció.

b. informar i formar els empleats municipals en matèria de seguretat i salut laboral.

c. ser consultats, prèviament, quan es vulguin introduir noves tecnologies o modificar processos productius, locals de treball o adquisició de nous equips i, en general, totes aquelles mesures que puguin afectar la salut i la seguretat de manera immediata o transcorregut un període de temps.

d. proposar a l Ajuntament totes les iniciatives que considerin pertinents per tal de millorar les condicions de treball i proposar la realització de campanyes i cursets de formació i sensibilització dels treballadors en matèria de salut, medi ambient laboral i seguretat i higiene en l àmbit de la feina.

e. paralitzar les activitats quan s apreciï l existència d un risc greu, inevitable i imminent, i sol·licitar la convocatòria urgent del Comitè de Seguretat i Salut.

f. ser consultats prèviament a l hora de prendre decisions sobre inversions i despeses o modificacions de processos de treball que puguin tenir alguna repercussió sobre el medi ambient laboral, i en particular, el control d emissions i el tractament de deixalles.

g. ser informats dels seguiments o de les comprovacions d incapacitat temporal que s instrueixin i de la causa i els criteris que les motiven, així com del seu resultat amb l avaluació que els correspongui.

h. totes aquelles altres competències i obligacions que determini la legislació vigent.

4. Els delegats de prevenció han de guardar sigil professional respecte a totes les informacions a què accedeixin amb motiu de la seva actuació.

Article 49. Comitè de Seguretat i Salut

1. El Comitè de Seguretat i Salut és l òrgan destinat a la consulta regular i periòdica de les actuacions de l Ajuntament en matèria de prevenció de riscos.

2. El Comitè és un òrgan paritari i col·legiat i estarà format pels delegats de prevenció i igual nombre de representants de l Ajuntament.

3. El Comitè de Seguretat i Salut s ha de reunir un cop cada 3 mesos i a sol·licitud d alguna de les seves representacions del motivadament.

4. En les reunions del Comitè hi poden assistir, amb veu però sense vot, 1 representant de cadascuna de les seccions sindicals constituïdes i 1 representant dels serveis de prevenció de l Ajuntament que no formi part del comitè, així com els serveis d assessorament tècnic extern que siguin sol·licitats per qualsevol de les parts.

5. El Comitè ha d establir, si s escau, un reglament de funcionament intern.

Article 50. Competències i facultats del Comitè de Seguretat i Salut

1. El Comitè de Seguretat i Salut té les següents competències:

a. participar en la elaboració, posada en pràctica i avaluació dels plans i programes de prevenció de riscos de l Ajuntament.

b. promoure iniciatives sobre mètodes i procediments per a l afectiva prevenció de riscos proposant a l Ajuntament la millora de les condicions o la correcció de les deficiències existents.

2. En l exercici de les seves competències, el Comitè de Seguretat i Salut estarà facultat per a:

a. conèixer directament la situació relativa a la prevenció de riscos en cada lloc de treball, realitzant a aquest efecte les visites que siguin necessàries.

b. conèixer tots aquells documents i informes relatius a les condicions de treball que siguin necessaris per al compliment de les seves funcions.

c. conèixer i analitzar els danys produïts en la salut o en la integració física dels treballadors, a l objecte de valorar les seves causes i proposar les mesures preventives oportunes.

d. conèixer i informar la memòria i programació anual dels serveis de prevenció.

e. totes aquelles funcions i altres competències i obligacions que determina la legislació vigent.

Article 51. Reconeixements mèdics

1. Anualment l Ajuntament ha de fer un reconeixement mèdic voluntari al personal que ha de tenir en compte les característiques del lloc de treball.

2. L expedient mèdic és confidencial, tot i que l interessat ha de tenir coneixement del seu resultat.

3. S exceptuen d aquest caràcter voluntari aquells casos en què la realització dels reconeixements mèdics siguin imprescindible per avaluar els efectes de les condicions de treball sobre la salut dels treballadors o per verificar si l estat de salut del treballador pot constituir un perill per a ell mateix, per a la resta de treballadors o per al públic, o quan així estigui establert en una disposició legal en relació amb la protecció de riscos específics i activitats d especial perill.

4. Abans de l admissió del treballador al servei de l Ajuntament es podrà realitzar un reconeixement mèdic d ingrés. el contingut d aquest s ha de detallar a les bases de la convocatòria de la plaça.

5. Els reconeixements mèdics es realitzaran, preferentment en un centre sanitari i si no és possible es faran en un lloc adequat i digne.

6. Els funcionaris que tractin amb col·lectius de risc i es trobin en situació de risc per raó del lloc de treball tindran dret a proves analítiques específiques de malalties infeccioses i a la corresponent vacuna si s escau.

7. Es podran tornar a realitzar proves mèdiques i altres proves de capacitat en casos de malaltia mèdica prolongada als treballadors i funcionaris que causin baixes de llarga duració per tal d avaluar si reuneixen els requisits per continuar ocupant el lloc de treball que desenvolupaven i en tot cas es podran reubicar en altres llocs de treball dintre de l administració local, dintre de les seves especialitats i tenint en compte el lloc que ocupaven i la seva formació.

Article 52. Equips de protecció individual

1. L Ajuntament de Llançà ha de proporcionar als seus empleats els equips de protecció individual adequats a les feines que realitzin, considerant com a tals qualsevol equip destinat a ser portat o subjectat per l empleat perquè el protegeixi d un o més riscos que puguin amenaçar la seva seguretat o salut, restant exclosos la roba de treball corrent i els uniformes que no estiguin destinats a protegir la salut del treballador.

2. Els equips de protecció individual han de tenir en compte les condicions anatòmiques i fisiològiques així com l estat de salut de l empleat.

3. Els equips de protecció individual han de ser, com a norma general, d ús personal, adoptant les mesures necessàries si els utilitzen diversos empleats.

Article 53. Roba de treball

1. L Ajuntament ha de facilitar roba de treball adequada al personal d aquells serveis que ho requereixin.

2. Per a la reposició de qualsevol peça serà obligatori i indispensable retornar la peça anterior deteriorada, correspon al treballador que sol·liciti la reposició.

3. Excepcionalment s ha de lliurar als treballadors les peces esmentades abans de la periodicitat prevista, en cas que s inutilitzin per causes imprevistes com a conseqüència del treball realitzat.

4. Igualment en cas d absències prolongades del treball, es podria allargar el període de lliurement que correspongués en proporció a la durada de l absència.

5. Abans del mes de maig de cada any s ha de fer una reunió entre els responsables dels serveis, i representants dels treballadors per negociar el subministrament de l equip i les dades de lliurement d aquest, així com planificar les necessitats de l equip de treball pel proper exercici.

6. Tot allò relatiu al subministrament del vestuari serà negociat pels respectius responsables del servei i els representants dels treballadors, sens perjudici que la tramitació dels expedients d adjudicació la realitzi un altre servei. Al mes d octubre a través dels diferents caps d àrees es donarà individualment als treballadors un llistat amb el vestuari d hivern i d estiu necessari per al seu tipus de feina, amb un pressupost anual per realitzar les corresponents comandes. La reposició, periodicitat i lliurament del vestuari es durà a terme segons els reglaments de cada àrea.

Article 54. Protecció a la maternitat

1. Amb objecte de garantir la protecció efectiva de la mare i el fetus durant l embaràs, davant les condicions nocives per a la seva salut, s han d adoptar mesures per evitar l exposició als riscos, a través de l adaptació de les condicions o del temps o torn de treball, o si s escau al canvi temporal del lloc de treball o funcions, previ certificat del metge de la Seguretat Social que assisteixi facultativament a la treballadora.

2. L establert en l apartat anterior també és d aplicació durant el període de lactància, sempre que les condicions de treball puguin influir negativament en la salut de la mare o del fill, previ certificat del metge de la Seguretat Social que assisteixi facultativament a la treballadora. 3

En cas de no poder ser destinada a un lloc de treball o funció compatible, es pot destinar a l empleada a un lloc no corresponent al seu grup equivalent, conservant el dret al conjunt de retribucions del seu lloc d origen.

4. Les treballadores embarassades tenen dret a l absència del treball amb dret a remuneració, per a la realització d exàmens prenatals i tècniques de preparació al part, previ avís al responsable del departament o servei i lliurament del justificant al departament de recursos humans de la necessitat d assistència dins de la jornada laboral.

Capítol VII. Règim disciplinari

 
Article 55. Faltes i sancions.

El règim disciplinari de l Ajuntament de Llançà, s ha de regir quant a tipificació de faltes i sancions, així com el seu procediment, pel que disposa la legislació vigent sense perjudici de la responsabilitat civil o penal en què puguin incórrer els funcionaris.

Capítol VIII. Formació

 
Article 56. Formació professional

1. La formació i el desenvolupament professional del personal municipal és un objectiu prioritari en l estratègia de millora de la qualitat dels serveis que l Ajuntament de Llançà presta als seus ciutadans. es facilitarà la formació dels funcionaris de carrera, bé organitzant cursos propis, bé facilitant l assistència a d altres externs.

2. L Ajuntament de Llançà ha de potenciar la formació del seu personal elaborant polítiques de:

a. formació del personal per l adaptació al seu nou lloc de treball o a les noves exigències del mateix.

b. formació per afavorir la promoció interna i la promoció professional. c. reciclatge i capacitació professional.

3. S ha de garantir el dret del tots els funcionaris a accedir als programes formatius en condicions d igualtat.

4. Les polítiques de formació professional pretenen assegurar la concordança entre els objectius de la institució i els interessos professionals dels funcionaris.

5. L Ajuntament ha de destinar anualment un fons per implementar polítiques de formació i promoció professional dels funcionaris.

6. L Ajuntament haurà de vetllar per tal de sol·licitar les subvencions corresponents a l administració central o d altres administracions per la formació.

7. L Ajuntament vetllarà per la formació i el reciclatge continuat de tots els treballadors en centres especialitzats, administració pública i també en especial dels membres de la policia local a l Institut de Seguretat Pública, ja siguin de reciclatge o d especialització, cursos degudament homologats.

Article 57. Comissió de Formació

1. En el termini de 3 mesos es de l entrada en vigor del present Acord s ha de constituir una Comissió de Formació, de naturalesa paritària, integrada per un representant per cada una de les centrals sindicals signants i pel mateix nombre de membres en representació de l Ajuntament de Llançà, designats per l alcalde.

2. La Comissió de Formació s ha de reunir en sessió ordinària cada 4 mesos i en sessions extraordinària si ho acorden les parts.

3. La Comissió de Formació ha d elaborar, un reglament propi de funcionament intern.

4. La Comissió de Formació té com a missió fonamental elaborar una proposta de pla general de formació dels empleats públics municipals.

5. Pel cas que qualsevol director de servei o cap d àrea vulgui proposar algun treballador per a la realització de qualsevol curs formatiu, haurà d elevar la petició al regidor de l àrea, donant compte a la comissió de formació.

Article 58. Pla general de formació

El pla general de formació serà el conjunt de les accions formatives encaminades a aconseguir les competències necessàries pels plans de carrera així com l adequació de la persona al lloc, amb la finalitat d assolir els objectius de millora establerts per l Ajuntament. El pla de formació podrà recollir:

a. el sistema de detecció de les necessitats.

b. els objectius generals i la descripció d eles accions a desenvolupar.

c. els objectius específics d ela formació, les accions i els cursos a realitzar.

d. la modalitat de gestió d eles accions formatives.

e. les característiques del procés formatiu.

f. els cursos, els criteris d accés i els mecanismes de seguiment.

g. els criteris de selecció dels participants.

h. els col·lectius afectats, perfil dels destinataris i el nombre total de participants previstos.

i. el cost d eles diferents accions formatives i el cost total del pla.

j. l obligatorietat o no de l assistència per part dels treballadors afectats.

k. el calendari d execució previst.

l. previsions sobre el seguiment d eles accions formatives, tant durant el seu desenvolupament com a la finalització del mateix. m. els criteris d avaluació del pla de formació.

Article 59. Assistència als programes formatius

1. Amb caràcter general els programes formatius inclosos en el pla de formació dels empleats públics d aquesta administració, promoguts per l Ajuntament, s han de realitzar dintre de la jornada habitual laboral.

2. En cap cas la participació en un curs de formació suposarà el pagament de gratificacions per serveis extraordinaris.

3. El treballador haurà de justificar l assistència i presentar la documentació que pugui ser d interès per l Ajuntament.

4. L Ajuntament de Llançà pot condicionar l assistència a programes específics, a la fixació d un període de permanència a l Ajuntament de com a mínim 2 anys, així com la quantia de la possible indemnització o reembossament pels supòsits d incompliment de la citada permanència.

Capítol IX. Regulació de l ús d Internet

 
Article 60. Regulació de l ús d Internet

1. A conseqüència dels canvis incorporats per les noves tecnologies de la informació, ha sorgit una nova situació que pot suposar un ús no desitjat d aquestes, sent necessari regular les normes que han de regir la utilització de les eines i els mitjans tècnics posats a disposició dels empleats públics municipals.

2. A tal efecte, s acorden les normes de funcionament següents per regular l ús d Internet, intranet i correu electrònic:

a. amb caràcter general no es podrà utilitzar el correu electrònic, Internet i intranet per a fins particulars.

b. en aquest sentit no es poden utilitzar aquests mitjans per a realitzar enviaments massius de missatges, enviar correus amb annexes de gran capacitat, ni realitzar enviaments sense relació amb l exercici professional que interfereixi amb les comunicacions de la resta dels empleats, pertorbi el normal funcionament de l Ajuntament o vulneri la imatge pública de la institució.

c. l incompliment d aquestes normes pot suposar l adopció de restriccions en la utilització d aquests mitjans i l aplicació del règim disciplinari, si s escau. d. en cas d indicis d ús il·lícit o abusiu per part d un empleat públic municipal, l Ajuntament pot realitzar les comprovacions oportunes, i si fos necessari, s hauria de realitzar una auditoria a l ordinador de l empleat o en els sistemes que ofereixi el servei, que s efectuaria en horari laboral i en presència d algun representant dels treballadors o de l organització sindical en aquest determini, sempre amb respecte a la dignitat i intimitat de l empleat municipal.

3. L ús per part dels representants del personal i de les organitzacions sindicals d Internet, intranet i el correu electrònic per a la realització de la seva tasca, s ha de portar a terme d una forma mesurada, sense pertorbar el normal funcionament dels serveis públics municipals.

Capítol X. Protecció contra la violència de gènere

 
Article 61. Mesures de protecció contra la violència de gènere

L Ajuntament de Llançà ha de facilitar d acord amb la legislació vigent i en aplicació de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, totes aquelles mesures al seu abast que facilitin la protecció dels seus funcionaris/àries víctimes de la violència de gènere.

Article 62. Drets dels funcionaris i funcionàries públics

Els funcionaris víctimes de violència de gènere tenen dret, per fer efectiva la seva protecció, a: a. la reducció de la jornada de treball, amb disminució proporcional de les seves retribucions durant el temps que acrediti l ordre de judicial a favor de la víctima i d acord amb els criteris fixats pel departament de RRHH.

Capítol XI. Drets sindicals i de representació

 
Article 63. Llibertat sindical

L Ajuntament de Llançà garanteix el dret a lliure sindicació i organització del personal subjecte a aquest Acord i a la no discriminació, perjudici o sanció per raó de la seva afiliació i exercici de drets sindicals.

Article 64. Drets col·lectius

Els funcionaris afectats pel present Acord tindran els drets generals que legalment se ls reconeix i en particular:

a. a la llibertat sindical.

b. a la negociació col·lectiva i a la participació en la determinació de les condicions de treball.

c. a l exercici de la vaga, amb la garantia del manteniment del serveis essencials de la comunitat.

d. al plantejament de conflictes col·lectius de treball, d acord amb la legislació aplicable en cada cas. els policies locals no poder exercici el dret de vaga ni participar en accions substitutives d aquest o en actuacions concertades amb la finalitat d alterar el funcionament normal dels serveis. e. a la reunió en els termes que estableix l article 46 de l'EBEP.

Article 65. Competències de les organitzacions sindicals

És competència dels sindicats, a través de les seccions sindicals i els seus òrgans de representació, la defensa dels interessos generals i específics dels empleats públics de l Ajuntament en el termes establerts per la Llei 11/1985, de 2 d agost,de llibertat sindical, la Llei 7/2007, de l Estatut bàsic de l empleat públic, així com la Llei 9/1987 de 12 juny d òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques en els termes assenyalats en la disposició derogatòria única de la llei 7/2007, de 12 d abril.

Article 66. Funcions i legitimació dels òrgans de representació. facultats dels delegats de personal

Els delegats de personal, si s escau, tenen les funcions següents, ens els seus àmbits respectius:

1.- rebre informació sobre la política de personal.

2.- emetre informe previ, a petició de l Ajuntament, sobre el trasllat total o parcial de les instal·lacions i implantació o revisió dels seus sistemes d organització i mètodes de treball.

3.- ser informats de les sancions imposades de caràcter molt greu.

4.- tenir coneixement i ser escoltats sobre l establiment de la jornada laboral i horari de treball, així com el règim de permisos, vacances i llicències.

5.- vetllar pel compliment de les normes vigents en matèria de condicions de treball, prevenció de riscos laborals, Seguretat Social i ocupació, i exercir, si escau, les accions legals oportunes davant els organisme competents.

6.- col·laborar en l establiment de mesures que procurin el manteniment i l increment de la productivitat i la qualitat dels serveis.

Article 67. Garanties i obligacions de la funció representativa del personal

Els delegats de personal tenen les garanties i els drets reconeguts per les normes que li siguin d aplicació i en particular:

a. no podran ser discriminats en la seva promoció econòmica o professional per raó de l exercici de la seva representació i activitat sindical.

b. no ser traslladats ni sancionats per causes relacionades amb l exercici del seu mandat representatiu, durant l exercici de les seves funcions, ni dintre de l any següent a l expiració del seu mandat, excepte en cas de que aquesta es produeixi per revocació o dimissió, sempre que el trasllat o la sanció es fonamenti en l activitat sindical. si per necessitats manifestes del servei s han de traslladar, seran els últims a ser-ho, llevat oposició voluntària en contra.

c. l accés i la lliure circulació per les dependències de la seva unitat electoral, sense que s entorpeixi el funcionament normal de les dependències corresponents, dins els horaris habituals de treball i amb excepció de les zones que es reservin de conformitat amb el que disposa la legislació vigent.

d. tenir dret d audiència en els supòsits d incoació d expedient disciplinari d un dels seus membres, durant el temps del seu mandat i durant l any immediatament posterior, sense perjudici de la de l interessat que es regula en el procediment disciplinari.

e. tenir dret a disposar d un crèdit de fins a 15 hores mensuals dins de la jornada de treball i retribuïdes com de treball efectiu. els delegats de personal de la mateixa candidatura que així ho manifestin, prèvia comunicació a l òrgan que tingui la direcció de personal davant la qual la junta exerceixi la seva representació, poden acumular els crèdits horaris.

f. publicar i distribuir lliurement les comunicacions d interès professional, laboral, social i sindical sempre que això no perjudiqui el funcionament normal de la institució.

g. els delegats de personal, han d observar sigil professional en tot el que faci referència als assumptes en què l administració assenyali expressament el caràcter de reservat, fins i tot després que expiri el seu mandat. en tot cas, cap document reservat lliurat per l administració pot ser utilitzat fora de l estricte àmbit de l administració per a fins diferents dels que en van motivar el lliurament.

h. seccions sindicals; seran les constituïdes en base a l art. 8. de la Llei orgànica de llibertat sindical 11/1985, amb els drets i deures que s hi recullen i d acord amb la legislació vigent en cada moment. La quota sindical: l Ajuntament de Llançà procedirà a descomptar l import de la quota sindical sobre les retribucions del personal afiliat a les organitzacions sindicals i a la transferència corresponent, a sol·licitud d aquest i prèvia conformitat, sempre pe escrit, del interessat.

i. el treballador que ho consideri necessari, pot delegar en un dels seus representants de personal perquè aquest s adreci, amb autorització expressa del treballador afectat, dintre l horari establert per aquest concepte, al departament de RRHH per tal de resoldre els dubtes plantejats per aquest.

Article 68. Del dret de reunió

1. Estan legitimats per convocar una reunió:

a. les organitzacions sindicals, directament o a través dels delegats sindicals.

b. els delegats de personal.

c. el personal funcionari, sempre que el seu nombre no sigui inferior al 40% del col·lectiu convocat.

2. Les reunions en les dependències municipals s han de realitzar, preferentment, fora de l horari de treball llevat d acord entre l òrgan competent en matèria de personal i els que estiguin legitimats per convocar-les. La realització de la reunió no pot perjudicar la prestació dels serveis i els qui la convoquin són responsables del seu normal desenvolupament.

Són requisits per a convocar una reunió:

a. comunicar per escrit, amb una antelació de com a mínim 2 dies hàbils, la voluntat de dur a terme la reunió al Departament de Recursos Humans.

b. indicar en aquest escrit els noms dels responsables convocats, l acreditació que legitimi la seva capacitat per convocar-la, així com el lloc, l hora, la durada màxima estimada i l ordre del dia.

3. Els casos excepcionals de convocatòria de reunions en horari laboral, tindran els requisits addicionals següents:

a. no perjudicar l acompliment normal dels serveis públics que es presten als ciutadans.

b. fer la convocatòria referida a la totalitat del personal laboral de l Ajuntament, o la totalitat del col·lectiu de què es tracti.

c. determinar el lloc de reunió és a càrrec de l Ajuntament.

d. dur a cap la reunió mitja hora abans de finalitzar la jornada. En cas de diferències dintre d un mateix col·lectiu en l inici i finalització de jornada, s ha de realitzar a l hora que ambdues parts acordin. (Ajuntament i representants sindicals).

4. Atès que les assemblees que s han de portar a cap no poden perjudicar la prestació dels serveis, l Ajuntament es reserva el dret a no autoritzar-la al·legant motius justificats de tal perjudici; en aquest cas s ha de comunicar aquesta decisió almenys 24 hores abans de dur a terme l assemblea.

Article 69. Mitjans materials

1. L Ajuntament ha de facilitar a les seccions sindicals i les organitzacions sindicals signants d aquest Acord els mitjans materials necessaris per al correcte compliment de les seves funcions.

2. L Ajuntament facilitarà a les organitzacions sindicals:

a. una sala per a la realització de reunions.

b. el material indispensable per a la realització de la feina.

Capítol XII. Excedències, llicències, permisos i reduccions de jornada

Article 70. Excedències voluntàries

1. Significa el cessament temporal de la relació de treball, sense dret a percebre cap tipus de retribució.

2. A petició del funcionari, es poden concedir les següents, degudament justificades:

a. Per interès particular Per poder sol·licitar aquesta excedència cal haver prestat serveis efectius en qualsevol administració pública durant els 5 anys immediatament anteriors, i no s hi pot romandre menys de 2 anys continuats També procedeix declarar en excedència voluntària als funcionaris públics quan, finalitzada la causa que va determinar el passi a una situació diferent a la de servei actiu, incompleixin l obligació de sol·licitar el reingrés en el termini establert reglamentàriament. La concessió d aquest excedència queda subordinada a les necessitats del servei degudament motivades no es pot declarar quan al funcionari se li instrueixi expedient disciplinari. Els qui estan en aquesta situació no meriten retribucions, ni els és computable el temps que estiguin en aquesta situació als afectes d ascensos, triennis i drets en el règim de la seguretat social que els sigui aplicable.

b. Per agrupació familiar - manteniment de la convivència Es pot concedir l excedència voluntària per agrupació familiar, amb una durada mínima de 2 anys i màxima de 15, si el/la cònjuge o el convivent legalment acreditat, ha de residir en un altre municipi perquè ha obtingut un lloc de treball estable. El període d excedència no computa als efectes de triennis, de grau personal i de drets passius, ni comporta la reserva del destinació.

c. Per tenir cura de familiars Per tenir cura de familiars fins el 2n grau Els funcionaris tenen dret a un període d excedència, per tenir cura d un familiar que estigui al seu càrrec, fins el 2n grau, de consanguinitat o afinitat inclòs, amb la condició que no es pugui valer i que no pugui exercir cap activitat retribuïda. Aquesta excedència pot ésser atorgada per un període mínim de 3 mesos i màxim de 3 anys. el període concret d excedència és determinat segons l acreditació del grau de dependència i la durada estimada d aquesta. Aquesta excedència comporta els mateixos drets i efectes que els establerts per a l excedència per tenir cura d un fill de durada màxima de 3 anys. Per tenir cura d un fill Els funcionaris tenen dret a un període d excedència no superior a 3 anys per tenir cura de cada fill, tant si ho és per naturalesa com per adopció o acolliment permanent o preadoptiu. L excedència voluntària per tenir cura d un fill o filla es pot sol·licitar en qualsevol moment a partir del naixement o de la sentència o la resolució judicial de constitució de l adopció o l acolliment El període d excedència és únic per cada subjecte causant. Si durant el període d excedència un nou subjecte causant dóna dret a un altre període d excedència, l inici d aquest posa fi al primer. Aquesta excedència constitueix un dret individual dels funcionaris. En el cas que 2 empleats generin el dret a gaudir-ne pel mateix subjecte causant, l administració en pot limitar l exercici simultani per raons justificades relacionades amb el funcionament dels serveis. El període de permanència en aquesta situació es computa a efectes de triennis, consolidació del grau personal i sistema de previsió o drets passius durant tot el període d excedència, els empleats públics tenen dret a la reserva del lloc de treball que ocupaven amb destinació definitiva. No obstant això, si la persona afectada ocupa un lloc de treball amb destinació provisional, conserva els drets generals sobre aquest fins el cessament o fins al moment en què es resolgui la convocatòria de provisió corresponent.

d. Per raó de violència de gènere Les funcionàries públiques víctimes de violència de gènere, per a fer efectiva la seva protecció o l assistència social integral, tenen dret a sol·licitar la situació d excedència sense necessitat d haver prestat un temps mínim de serveis previs i sense que resulti d aplicació cap altre termini de permanència en aquesta durant els 6 primers mesos tenen dret a la reserva de lloc de treball que ocupin, aquest període és computable a efectes d ascensos, triennis i drets passius. Això no obstant, quan de les actuacions de la tutela judicial resultés que l efectivitat del dret de protecció de la víctima ho exigeix, es pot prorrogar per períodes de 3 mesos, amb un màxim 18, període en què, d acord amb el paràgraf anterior, es té dret a la reserva del lloc de treball, amb idèntics efectes als assenyalats en el paràgraf esmentat.

Article 71. Excedència forçosa

1. És procedent declarar l excedència forçosa en els casos següents: a. si, esgotat el període d excedència voluntària per tenir cura d un fill, el funcionari sol·licita el reingrés al servei actiu i aquest no és possible per manca de vacant pressupostària. b. si, d acord amb els procediments legalment vigents, es produeix una reducció de llocs de treball i no és possible mantenir els funcionaris afectats en servei actiu per manca de llocs vacants amb dotació pressupostària. c. si un funcionari que ha estat declarat en situació de suspensió ferma sol·licita el reingrés, pel fet d haver complert la sanció imposada, i aquest no és possible per manca de vacant amb dotació pressupostària.

2. Els excedents forçosos tenen dret a percebre les retribucions bàsiques i, si escau, l ajut familiar. Així mateix han de percebre el complement de destí i el complement específic, sempre que no estigui prohibit per la legislació vigent. El temps d excedència forçosa és computable a efectes d antiguitat i triennis.

3. Els excedents forçosos són reingressats provisionalment quan es produeix una vacant amb dotació pressupostària, i tenen dret preferent els excedents per tenir cura d un fill, després els excedents per reducció de llocs de treball i en darrera instància els excedents procedents d una suspensió ferma. Els excedents forçosos han de participar necessàriament en tots els concursos de trasllats que es convoquin que siguin adequats per al seu cos o escala; en cas de no fer-ho, són declarats en situació d excedència voluntària per interès particular.

4. Aquest precepte no és d aplicació al personal interí.

Article 72. Llicències

a. Per estudis sobre matèries directament relacionades amb el lloc de treball, sempre que hi hagi un informe favorable del cap de la unitat orgànica en la qual l'empleat públic presta els seus serveis. Només si aquesta llicència es concedeix per interès propi de l administració el funcionari té dret a percebre totes les seves retribucions. La llicència per estudis sobre matèries directament relacionades amb el lloc de treball no és d aplicació al personal interí.

b. Es poden concedir llicències per assumptes propis, sense cap retribució, la durada acumulada de les quals no pot excedir en cap cas els 6 mesos cada 2 anys. Aquesta llicència s ha de sol·licitar amb una antelació mínima d un mes i la seva concessió s ha de subordinar a les necessitats del servei. La llicència per assumptes propis no és d aplicació al personal interí.

c. S han de determinar per reglament les llicències que corresponguin per raó d una malaltia que impedeixi l exercici normal de les funcions públiques, d acord amb el règim de previsió social al qual el funcionari s acolli.

e. Les llicències per exercir funcions sindicals, de formació sindical o de representació de personal s han d atenir al que sigui determinat per reglament, amb consulta prèvia als òrgans de participació en la determinació de les condicions de treball.

f. Es poden concedir llicències, sense retribució, per atendre un familiar fins al 2n grau, en casos de malalties greus, per a 3 mesos, prorrogables excepcionalment a 3 mesos més.

Article 73. Permisos preceptius amb necessitat de justificació

Es poden concedir permisos per les causes següents, degudament justificades:

a. Per la mort, l accident, la malaltia greu d un familiar del primer grau de consanguinitat o afinitat, 3 dies hàbils si el fet es produeix a la mateixa localitat, i 5 dies hàbils si es produeix en una localitat diferent. Quan es tracti de la mort, accident hospitalització o malaltia greu d un familiar fins el segon grau de consanguinitat o afinitat té una durada de 2 dies laborables. Aquest permís és ampliable a 4 dies si el fet es produeix en un municipi diferent del municipi del lloc de treball. Excepcionalment i per motius degudament justificats, pot ampliar-se el permís fins a 6 dies laborables.

b. Per trasllat de domicili sense canvi de residència, 1 dia si comporta trasllat a una altra localitat de la província fins a 2 dies, i si es fora de la província fins a 4 dies.

c. Per concórrer a exàmens finals en centres oficials, 1 dia, i per a altres proves definitives d avaluació i alliberadores en els centres esmentats, el temps indispensable per fer-les, amb l excepció que es tracti de realització de proves selectives per accedir a una altra administració pública, cas en el qual s ha de compensar el dia o s ha de fer servir un dia d assumptes personals. En tots els casos, llevat que s hagi sol·licitat en concepte d assumptes propis, cal justificar posteriorment l assistència a la prova.

d. Per a la realització d exàmens prenatals i tècniques de preparació al part, el temps indispensable, sempre que es justifiqui la necessitat de la seva realització dintre de la jornada habitual de treball.

e. Per a supòsits de naixement i d adopció o d acolliment permanent o preadoptiu d un o una menor, el progenitor o progenitora que no gaudeixi del permís per maternitat té dret a un permís de 5 dies laborables consecutius dins els 10 dies següents a la data de naixement, o a l arribada del menor o la menor adoptat o acollit a la llar familiar en el cas d adopció o acolliment. En el cas de part, adopció o acolliment múltiple, la durada del permís s amplia a 10 dies si es tracta de 2 fills i a 15 dies si en són 3 o més.

f. Per a deures inexcusables de caràcter públic o personal, durant el temps indispensable per complir-los.

g. Per raó de matrimoni o per inici de convivència acreditada notarialment, o per inscripció en el registre administratiu corresponent, el funcionari té dret a una llicència de 15 dies naturals consecutius. els cònjuges o convivents en poden gaudir dins el termini d un any a comptar de la data del casament o de l inici de la convivència acreditada.

h. Per raó de matrimoni d un familiar fins a segon grau d afinitat o consanguinitat, el temps indispensable per assistir-hi.

i. Per concurrència a les convocatòries públiques d accés a les places vacants d aquesta corporació pel procediment d oposició o de concurs oposició, disposa per preparar-se dels 2 dies immediatament anteriors, sempre que no pertorbi el correcte acompliment del servei.

Article 74. Permisos per lactància, maternitat, paternitat, adopció i acolliment

1. Permís per maternitat:

a. té una durada de 16 setmanes ininterrompudes, que són ampliables, en els casos de part, acolliment o adopció múltiple, a 2 setmanes més per cada fill o filla a partir del segon i en pot gaudir qualsevol dels dos progenitors. L altre progenitor/ora, sempre que tingui la guarda legal del fill o filla, pot fer ús de tot el permís de maternitat, o de la part que en resti, en el cas de mort o malaltia incapacitant de la mare o en cas de guarda legal exclusiva.

b. En el cas de filiació biològica, el període de permís pot començar abans o immediatament després del part. Les 6 primeres setmanes posteriors al part són de descans obligatori per a la mare.

c. En el cas d adopció o acolliment, el període de permís per maternitat computa a partir de la sentència judicial o resolució administrativa. si es tracta d una adopció internacional el permís pot començar fins a 6 setmanes abans.

d. La persona que gaudeixi del permís per maternitat ho pot fer a temps parcial, d una manera ininterrompuda. La manera en què es distribueix el temps de permís requereix l acord previ entre la persona afectada i l òrgan competent per a la concessió del permís. En el cas de filiació biològica, la mare pot gaudir del permís a temps parcial només a partir de la 6a setmana posterior al part. El permís a temps parcial és incompatible amb els permisos per lactància o per fills prematurs i amb la reducció de jornada per guarda legal.

e. El progenitor o progenitora que gaudeix del permís per maternitat pot optar perquè l altre progenitor o progenitora gaudeixi d una part determinada i ininterrompuda d aquest permís. El permís es distribueix a opció del progenitor o progenitora que gaudeix de la primera part del permís. Els progenitors poden gaudir de la compartició del permís d una manera simultània o successiva, sense superar les 16 setmanes o el temps que correspongui en els casos de part, acolliment o adopció múltiple. En el cas de l afiliació biològica, si s opta per gaudir de la segona part del permís successivament al de la mare, només es pot fer a partir de la 6a setmana posterior al part i sempre que, en els moment de fer-se efectiva aquesta opció, la incorporació de la mare al treball no comporti uns risc per a la seva salut.

f. L opció exercida per un progenitor o progenitora en iniciar-se el període de permís per maternitat en favor de l altre progenitor a fi que aquest gaudeixi d una part del permís pot ésser revocada en qualsevol moment per aquell si s esdevenen fets que fan inviable l aplicació d aquest opció, com ara l absència, la malaltia o l accident, o també l abandonament de la família, la violència o altres causes equivalents, llevat que aquests tres darrers casos siguin imputables al primer progenitor o progenitora.

2. Permís de paternitat: el progenitor o progenitora, sens perjudici del dret al permís per maternitat, té dret a un permís de paternitat de 4 setmanes consecutives des del finiment del permís de maternitat o de la 16a setmana posterior al part o a l adopció, sempre que tingui la guarda legal de l infant i l altre progenitor o progenitora treballi. Aquest permís és incompatible amb l autorització de compatibilitat, que resta suspesa d ofici fins el finiment del permís. El progenitor/ora d una família monoparental, si té la guarda legal exclusiva del fill o filla, també pot gaudir d aquest permís a continuació del de maternitat.

3. Permís per lactància: el permís per lactància és d una hora diària d absència del lloc de treball, la qual es pot dividir en dues fraccions de 30 minuts. En els casos de part, adopció o acolliment múltiple el permís és de 2 hores diàries, les quals es poden dividir en dues fraccions d una hora. El període del permís s inicia un cop finit el permís per maternitat i té una durada màxima de 20 setmanes. A petició de l interessat o interessada, les hores del permís de lactància es poden compactar per gaudir-ne en jornades senceres de treball, consecutives o repartides per setmanes, sense alterar el moment d inici del període de permís i tenint en compte les necessitats del servei.

4. Permís per atendre fills prematurs: en el cas de naixements d un fill o filla prematurs o que hagi d ésser hospitalitzat a continuació del part, s atorga un permís equivalent al temps d hospitalització amb un màxim de 12 setmanes. Aquest permís s inicia a partir del finiment del permís per maternitat o de la 16a setmana posterior al part, l adopció o l acolliment.

5. Permisos per atendre fills discapacitats: els progenitors amb fills discapacitats tenen dret conjuntament a permisos d absència del lloc de treball per a poder assistir a reunions o visites en els centres educatius especials o sanitaris on rebin suport. Així mateix, tenen dret a 2 hores de flexibilitat horària diària per poder conciliar els horaris dels centres d educació especial o dels altres centres on el fill o filla discapacitat rep atenció. Si el període del permís de maternitat, de paternitat o d atenció del fills prematurs coincideix totalment o parcialment amb el període de vacances, la persona afectada gaudeix de les vacances un cop finit el permís. El còmput de les vacances s inicia l endemà de la data de finiment del permís.

Article 75. Permisos per assumptes personals

1. L empleat públic pot disposar de 9 dies de permís a l any, com a màxim, per assumptes personals sense justificació. A més dels establerts per l Ajuntament, els funcionaris tindran dret a gaudir de 2 dies addicionals al complir el 6è trienni, s incrementaran en un dia addicional per cada trienni complert al partir del 8è. Aquests dies addicionals es podran afegir al període de vacances, així com afegir 5 dies més dels 9 establerts per l Ajuntament. Els dies de lliure disposició restants es podran demanar amb un màxim de 2 dies consecutius. Aquests dies es podran gaudir fins el darrer dia de la setmana de festes de Reis de l any següent.

2. La concessió d aquests dies de permís restarà subordinada a les necessitats del servei i en tots el casos caldrà garantir que el departament on es presten els serveis assumeix, sense dany per a terceres persones o per a la mateixa organització, les tasques de l empleat públic al qual es concedeix el permís i requereix l'autorització corresponent per part del regidor de personal.

3. Les sol·licituds dels permisos s han de presentar al departament de RRHH. al menys amb 3 dies d antelació a les dates sol·licitades amb el vist i plau del cap de departament o responsable de la unitat orgànica on es presten els serveis; aquest termini només pot ser menor en casos molt justificats i urgents.

Article 76. Reduccions de jornades

1. En el supòsit de reducció d un terç de la jornada de treball per raó de guarda legal d un infant, amb la percepció del cent per cent de les retribucions per a tenir cura d un fill o filla, es podrà concedir, sempre que no estiguin privades de la guarda legal d aquest per resolució judicial i que l altre progenitor o progenitora treballi.

a. La reducció de jornada regulada per aquest article té una durada màxima d un any a partir del finiment del permís per maternitat o de la setzena setmana posterior al part, l adopció o l acolliment. Si la persona beneficiària ha gaudit del permís de paternitat, la durada de la reducció computa de manera consecutiva a partir del finiment d aquest permís.

b. El percentatge de reducció de jornada no és ampliable en el cas de part, adopció o acolliment múltiple ni per cap altre supòsit. Això no obstant, la persona afectada pot optar, sempre que sigui possible segons les necessitats del servi, per compactar les hores que corresponguin de reducció de jornada en jornades consecutives senceres. El període de compactació ha d ésser el que correspongui proporcionalment segons l horari de la jornada de treball.

2. L empleat públic municipal que per raons de guarda legal tingui cura directa d un infant de menys de 10 anys o d un disminuït físic, psíquic o sensorial que no realitzi cap activitat retribuïda, i també els que tenen a càrrec directe seu un/a familiar, fins a 2n grau de consanguinitat o afinitat, amb una discapacitat o disminució reconeguda de més del 65%, que en depèn i en requereix una dedicació especial, tenen dret a una reducció d un terç o de la meitat de la jornada de treball, amb dret a percebre el 80% o 60%, respectivament de la retribució íntegra.

3. Les dones víctimes de la violència de gènere, per fer efectiva llur protecció o llur dret a l assistència social íntegra, tenen dret a una reducció d un terç o de la meitat de la jornada de treball, amb dret a percebre el 80% o 60%, respectivament de la retribució íntegra.

4. Així mateix, les dones tenen dret a una reducció de jornada en 1 hora diària, amb un màxim de 5 hores setmanals, durant els dos darrers mesos de gestació. Aquestes hores s han de decidir de mutu acord i s han de gaudir a l inici o al final de la jornada. Aquesta reducció de jornada comporta una reducció proporcional de retribucions. La concessió de les reduccions de jornada és incompatible amb la realització de qualsevol altre activitat econòmica, sigui o no sigui remunerada, durant l horari que sigui objecte de la reducció.

Article 77. Naturalesa i vigència dels permisos i llicencies

D acord amb la naturalesa de cada permís o llicencia, aquests s han de gaudir immediatament amb posterioritat a la producció de la causa que els originen, a excepció del que estableixi la llei. Així mateix, els permisos i llicencies inclosos en aquest capítol esgoten la seva vigència amb independència que coincideixin amb cap de setmana, dies de descans intersetmanal, o dies festius del calendari laboral.

Article 78. Control i seguiment dels permisos i llicencies

El Departament de Recursos Humans ha de portar a terme el control, la comprovació i el seguiment de permisos i llicències amb la col·laboració que determini l Ajuntament dels caps de departament responsables.

Article 79. Assistència al treball i justificació d absències

1. L empleat públic que no pugui assistir al seu lloc de treball per malaltia o per qualsevol altre motiu, ho ha de notificar el més aviat possible i en tot cas durant els primers 30 minuts de la jornada, al responsable de la seva dependència, excepte causes justificades de força major formalment acreditades, independentment de la resta d actuacions administratives que s hagin de portar a terme amb posterioritat.

2. En cas de baixa per malaltia, el funcionaris han de presentar al Departament de Recursos Humans el comunicat mèdic de baixa, en un màxim de 3 dies, comptats a partir del dia següent al de la seva expedició pels serveis d atenció medica de la Seguretat Social, així com setmanalment el comunicat de confirmació d incapacitació temporal.

3. Els funcionaris han de presentar el comunicat d alta medica al Departament de Recursos Humans durant el primer dia hàbil següent a la data de l expedició.

4. L Ajuntament pot disposar, respecte del seu personal, les visites mediques que consideri oportunes amb els serveis que tingui concertats per controlar l absentisme laboral. Tanmateix, l Ajuntament també pot exigir a el personal que s absenti del seu lloc de treball reiteradament amb una durada inferior als 3 dies que ho acrediti amb informe mèdic.

Capítol XIII. Condicions socials

 
Article 82. Ajuts socials

L Ajuntament de Llançà establirà anualment un fons social amb un dotació màxima de 4.500 euros anuals, destinat a cobrir necessitats urgents, situacions extraordinàries o circumstàncies especials que econòmicament siguin difícils d afrontar, i a la concessió d ajuts de caràcter social per als seus empleats municipals d acord amb les especificacions contingudes en el reglament del fons d ajuda social.

Article 83. Assistència jurídica

1. L Ajuntament ha de garantir l assessorament i la defensa jurídica necessària als empleats públics municipals, en horari de treball, subjectes a aquest Acord en les causes judicials que es segueixin contra aquest com a conseqüència d actuacions dutes a terme en l exercici de les seves funcions. depenen el cas judicial s assignarà un advocat especialitzat en la matèria.

2. En el cas que el responsable resulti condemnat per imprudència temerària amb infracció de reglaments, negligència i ignorància inexcusables, dol o mala fe, infracció o incompliment de normes, haurà de reembossar a l Ajuntament les despeses d assistència jurídica.

3. En cap cas es prestarà assistència jurídica en cas de conflicte entre l Ajuntament de Llançà i l empleat o empleats públics municipals.

Article 84. Assegurança de responsabilitat civil i mort per accident

Es garanteix per part de l administració municipal la cobertura de la responsabilitat civil, a través d una pòlissa d assegurances en les condicions usuals del mercat que cobreixi les accions derivada de l actuació del personal en compliment d un acte encomanat per el consistori mitjançant els seus responsables directes, per danys causats a tercers.

Article 85. Protecció de la dignitat

El personal al servei de l Ajuntament te dret a que es respecti la seva intimitat i que la seva dignitat sigui considerada. es per això que s ha de vetllar per la seva protecció enfront d ofenses verbals o físiques en general i també les de naturalesa sexual.

Disposició addicional primera L equip de govern de l Ajuntament de Llançà, en el termini de 3 mesos a partir de l aprovació del pacte de condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Llançà, ha de redactar, si escau, la relació de llocs e treball, d Acord amb les condicions pactades en l esmentat pacte. L Ajuntament de Llançà es compromet a lliurar un exemplar d aquest Acord als representants dels empleats públics municipals.

Disposició addicional segona Aquest pacte de condicions de treball del personal funcionari, en cas que la seva publicació sigui posterior a l 1 de gener de 2009, s ha d aplicar amb efectes retroactius a partir de l 1 de gener de 2009. Tots els conceptes econòmics reflectits en el present Acord s actualitzaran anualment d acord amb el que estableixin els pressupostos generals de l estat. A la signatura del present Acord, la Comissió de Seguiment, elaborarà un reglament que reguli la segona activitat dels empleats municipals de l Ajuntament i en especial als funcionaris de la policia local, prèvia consulta amb la mesa general de negociació.

Disposicions finals

 
1.

Clàusula derogatòria queden derogats la totalitat dels Acords i convenis anteriors, així com aquelles instruccions, acords parcials i altres disposicions de caràcter col·lectiu d igual o inferior rang que puguin oposar-se, ser incompatibles, limitar o contradir els acords aquí adoptats.

2.

Registre i publicació Aquest Acord de condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament s ha de registrar, dipositar i publicar de conformitat amb el que disposa la legislació vigent d aplicació (art. 36 de la Llei 9/1987, d òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques).

3.

Les parts, de comú acord i compromeses recíproca i solidàriament en la millora permanent dels serveis públics del municipi, adopten el compromís d impulsar: un pla de modernització e l administració municipal, que contempli:

a. la modernització de les infraestructures, les instal·lacions, dels edificis i de les oficines municipals, fins aconseguir que tot el personal municipal pugui treballar en unes condicions adequades de l entorn, alhora pugui oferir una imatge digna al ciutadà (des dels arxius, magatzems, instal·lacions, oficines, dependències policials, etc.) l estructuració organitzativa de l Ajuntament, estable i fonamentada en l objectivitat, la transparència i la professionalitat.

b. l actualització i la modernització, a fons, dels recursos informàtics i tecnològics que millorin l eficàcia de totes les oficines i serveis municipals, amb la incorporació de programes actualitzats, la incorporació d ela signatura electrònica, etc.

c. una actualització de la valoració dels llocs de treball objectiva i fomentada en la competència professional i l eficàcia.

d. els plans de formació periòdics, que s ajustin als objectius del pla de modernització i que comptin amb les dotacions econòmiques anuals suficients.

La Comissió de Seguiment, podrà proposar mesures concretes per impulsar els anteriors plans.