Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE SILS. PERSONAL FUNCIONARIO (17002522132009) de Girona
Convenios
Convenio Colectivo de Emp... de Girona

Última revisión
15/02/2010

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE SILS. PERSONAL FUNCIONARIO (17002522132009) de Girona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Mayo de 2009 en adelante

Tiempo de lectura: 50 min

Tiempo de lectura: 50 min

Resolucio de 19 de gener, per la qual s ordena la inscripcio, el diposit i la publicacio de l Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Sils per als anys 2009‐2011 (codi de conveni 1702522) (Boletín Oficial de Girona num. 30 de 15/02/2010)

Preambulo

Vist el text de l Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Sils, subscrit per les parts negociadores en data 29 d abril de 2009, i d acord amb el que disposen l article 38.6 de la Llei 7/2007, de 12 d abril, de l Estatut bàsic de l empleat públic (BOE de 13 d abril de 2007) i l article 170.1.j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l Estatut d autonomia de Catalunya, i altres normes concordants;

Vista l aprovació expressa de l Acord per l òrgan competent en data 7 de maig de 2009, segons el que disposa l article 38.3 de la Llei 7/2007 abans esmentada,

Resolc:

--1.

Ordenar la inscripció de l Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l Ajuntament de Sils per als anys 2009-2011 (codi de conveni 1702522) al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball a Girona.

--2.

Ordenar-ne el dipòsit a l oficina corresponent d aquests Serveis Territorials.

--3.

Disposar que l Acord esmentat es publiqui en el BOP. Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora de l Acord.

Girona, 19 de gener de 2010

Núria Arnay i Bosch Directora dels Serveis Territorials a Girona

Text original signat per les parts. Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sils per als anys 2009-2011.

 

Capítol I. Condicions generals

 
Article 1. Àmbit personal i funcional Aquest acord s'aplicarà al personal que presti serveis a l'Ajuntament de Sils en qualitat de:

1. Funcionaris de carrera i interins que ocupin plaça de plantilla. Queda exclòs d'aquest acord el personal que, prestant els seus serveis en aquest Ajuntament, estigui acollit a altres acords o convenis.

Article 2. Àmbit temporal

1. Aquest acord tindrà validesa del maig de 2009 fins a 31 de desembre de l'any 2011. Les condicions establertes, que tenen el caràcter de mínimes, formen un tot orgànic i indivisible i, a efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment. Tanmateix, es garanteix el respecte dels drets adquirits pels treballadors per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri el dret administratiu vigent.

2. La seva revisió es considerarà denunciada automàticament el 31 d'octubre de l'any 2011. Es podran proposar revisions al llarg de la validesa d'aquest acord i ser aprovats.

3. Malgrat el que s ha assenyalat als apartats anteriors, continuarà en vigor a tots els efectes, fins a l aprovació d un acord posterior que el revoqui o derogui.

4. Qualsevol acord, disposició, decret o norma que sigui més favorable per als treballadors municipals, prevaldrà sobre el que aquí hi ha establert.

Article 3. Clàusula sobre productivitat

1. Les assignacions de productivitat actuals passaran a ser assignacions específiques.

2. L'Ajuntament de Sils es compromet a la constitució d'un fons comú que es repartirà en una única paga, que serà el 55% del sou total mensual (brut mensual de bàsiques i complementaries) a assolir en tres anys, el repartiment serà del 25% el primer any (2009), del 35% el segon any (2010) i del 55% el tercer any (2011), de productivitat per premiar diferents aspectes dels treballadors, els quals hauran de concretar-se conjuntament entre l'Ajuntament i els òrgans de representació dels treballadors. 3. Els criteris per assolir aquesta paga de productivitat seran aprovats per l'Alcaldia i responsable dels treballadors i s'atendran prioritàriament als següents aspectes: a. Assistència (40%) b. Informe del cap responsable (60%)

Article 4. Comissions paritàries de seguiment

Per tal de vigilar el compliment de l'Acord i interpretar-lo quan sigui convenient, en el termini de 7 dies des de la seva aprovació pel Ple de la corporació, es constituirà una Comissió Paritària de Seguiment, que s'haurà de reunir a petició de qualsevol de les parts amb un termini màxim de 7 dies. La designació dels components de la Comissió de Seguiment correspondrà a cadascuna de les parts que, de mutu acord, podran designar un president entre els components i comptar amb l'assistència d'assessors a les seves deliberacions, que actuaran amb veu però sense vot. La Comissió estarà formada per 2 representants de l'Equip de Govern i 2 representants dels funcionaris. Els seus acords hauran de ser adoptats per majoria. Correspon a la Comissió de Seguiment la interpretació de les clàusules de l'Acord, la vigilància de l'aplicació del que s'ha pactat, l'anàlisi de les incidències que s'esdevinguin, l'estudi de l'evolució de les relacions entre les parts contractants i totes aquelles actuacions que afavoreixin la major eficàcia pràctica de l'Acord. En cas de manca d'acord en el si de la Comissió sobre la interpretació o aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament la sotmesa de la discrepància als procediments de conciliació i mediació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (Cemical), a petició de qualsevol de les parts.

Capítol II. Condicions econòmiques

 
Article 5. Retribucions

Amb efectes de primer de gener de 2010, les retribucions íntegres del personal al servei de l Ajuntament tindran un increment respecte al 2009, en termes d homogeneïtat, d 1 punt per sobre de l'IPC en curs actual, sempre que sigui positiu i que no estigui per sota de l'increment que dicti la Llei de pressupostos generals de l'estat, aplicant-lo sobre el sou brut anual de cada treballador a partir de l'any 2010. El que s estableix en l apartat anterior s entén sense perjudici de l adequació de caràcter singular i excepcional de les retribucions complementàries fixes i periòdiques, si cal, per assegurar que les assignacions a cada lloc de treball mantenen la relació adequada amb el contingut d especial dificultat tècnica, de dedicació, de responsabilitat, d'incompatibilitat, de perillositat o de penositat.

Article 6. Retribucions bàsiques

Les retribucions bàsiques mensuals de sou i triennis i pagues extraordinàries seran durant el període 2009/2011, i per a cada grup, les que estableix la Llei de pressupostos generals de l'estat.

Article 7. Retribucions complementàries

a. Les retribucions complementàries del personal al servei de l'Ajuntament tindran la mateixa estructura i seran de la mateixa quantitat que les establertes amb caràcter bàsic per a la funció pública.

b. El personal percebrà 2 pagues extraordinàries a l'any, la primera el mes de juny i la segona el mes de desembre.

c. El complement de destinació i el complement específic s'adequaran a les previsions de la normativa bàsica de la funció pública i la seva determinació correspondrà al Ple de l'Ajuntament. L'import del complement específic serà el que en cada moment es determini a la relació de llocs de treball. Serveis extraordinaris Les parts signants d'aquest Acord, amb l'objectiu d'afavorir la creació de llocs de treball, manifesten la voluntat d'eliminar en tot quan sigui possible la realització de serveis extraordinaris, tot potenciant els mecanismes necessaris. Tindran la consideració de serveis extraordinaris els que, excepcionalment, puguin fer-se a més de la jornada habitual de treball. Respondran sempre a necessitats en períodes d'acumulació de feina, absències imprevistes i situacions d'emergència que puguin sorgir. El temps de treball considerat com a serveis extraordinaris serà compensat preferentment per temps de descans. Cada hora de serveis extraordinaris es compensarà amb 1,25 hores de descans, tret dels realitzats en dia festiu, dissabtes, diumenges o horari nocturn, que es compensaran amb 1,5 hores de descans. A aquests efectes, es consideraran realitzats en festivitat els serveis extraordinaris efectuats entre les 0:00 hores i les 24:00 hores del dia festiu, dissabte o diumenge i s'entendran realitzats en horari nocturn els serveis extraordinaris prestats en qualsevol data entre les 22:00 hores i les 6:00 del dia següent, en casos determinats adreçar-se als seus annexes. La compensació amb temps de descans s'efectuarà en un termini no superior als 4 mesos des de la data de la prestació dels serveis extraordinaris. La retribució de les hores de serveis extraordinaris, quan no sigui possible la compensació amb temps de descans, serà del 125% de la retribució per hora normal de treball, en cas d'efectuar-se en dies feiners i del 150% de la retribució per hora normal de treball, en cas d'efectuar-se en dies festius o en període nocturn. A l'efecte, el preu de l'hora ordinària de treball es calcularà sobre la base del salari Brut anual (inclosa les pagues extraordinàries) que estarà integrada pels següents conceptes salarials: sou, complement de destinació, complement específic i, si escau, el complement personal que pugui resultar de la valoració de llocs de treball. El total d'aquesta operació es dividirà entre el còmput anual d'hores. Indemnitzacions per raó del servei Les eventuals indemnitzacions per raó del servei s'abonaran d'acord amb la legislació aplicable als funcionaris i segons, l'import que consti en el justificant de despesa que es presenti pel seu abonament. Nòmina Les transferències de les nòmines es realitzaran dintre dels 5 dies últims del mes en curs. Respecte de les pagues extraordinàries de juny i desembre, l'ingrés es farà de l'1 al 5 de juny i desembre, respectivament. Complements de destí És el concepte retributiu destinat a remunerar el lloc de treball que s'ocupi, segons el nivell assignat pel Ple municipal.

Article 8. Dietes i quilometratge

1. En el cas que un desplaçament es faci amb el vehicle propi, s abonarà la quantitat que correspon al que estableixi les normes vigents que ho marqui. Així mateix s'abonarà l'import dels tiquets d'autopista i aparcament, amb justificació documental prèvia.

2. En el cas que, excepcionalment, els desplaçaments siguin fora de la província, es presentaran els justificants dels desplaçaments, estances i dietes.

Capítol III. Condicions de treball

 
Article 9. Calendari laboral

9.1. El calendari laboral de l'Ajuntament de Sils es configura d'acord amb el calendari oficial de la Generalitat de Catalunya.

9.2. Es considera festiu amb caràcter retribuït i no recuperable el dia 22 de maig, festivitat de Santa Rita.

Article 10. Organització del treball Organització del treball

L'organització del treball és facultat de l'Ajuntament d'acord amb els òrgans de representació dels treballadors, que ha d'establir els sistemes de racionalització, millora de mètodes i processos i simplificació de tasques que permetin un millor i més alt nivell de prestació de serveis, donant informació als representants dels empleats públics de l'establiment d'aquests. Plantilles La plantilla de personal al servei de la corporació haurà de respondre als principis de racionalitat, economia i eficiència. A la plantilla s'adjuntaran tots aquells informes i antecedents acreditatius dels compliment d'aquests principis, dels quals es donarà coneixement als representants del personal. Relació de llocs de treball La Relació de llocs de treball contindrà: Denominació i característiques essencials del lloc de treball. Grup o grups de classificació i retribució bàsiques i complementàries del lloc de treball. Naturalesa jurídica de la relació. Funcions assignades al lloc de treball. Règim horari del lloc de treball. Codi d'identificació. Sistema d'accés. L'expedient d'aprovació de la relació de llocs de treball que suposi l'ampliació, supressió o modificació dels llocs existents o de les seves determinacions serà tramés, juntament amb els informes i antecedents a què es refereix la normativa vigent, als òrgans de representació del personal, a fi que emetin l'informe oportú. La tramesa es farà com a mínim 15 dies abans de l'acord o resolució que hagi d'adoptar l'òrgan competent. L'informe dels òrgans de representació s'incorporarà a l'expedient administratiu. La relació de llocs de treball és pública i estarà a disposició de qualsevol funcionari/aria que la sol·liciti. Adscripció als llocs de treball L'adscripció als diversos llocs de treball es realitzarà d'acord amb l'organigrama de l'Ajuntament atenent criteris de millor funcionament dels serveis i es negociarà amb els òrgans de representació del personal. Els llocs de treball de nova creació o els que s'hagin de cobrir necessàriament per manca de personal, podran presentar-s'hi el personal de la corporació que pugui estar interessat en ocupar la plaça, sempre i quan sigui possible. Classificació professional La classificació professional té per objecte la determinació i definició dels diferents grups en què poden ser agrupats els treballadors d'acord amb la titulació i formació exigida, el lloc de treball i les funcions que exerceixen. L'escala, grup de titulació, categoria i lloc de treball defineix la prestació del funcionari i les funcions a realitzar, i determina la carrera i promoció professional. El fet d'incloure a la plantilla una categoria diferent de les previstes en el present Acord requereix la prèvia negociació amb els representants dels funcionaris, per tal de determinar la seva denominació, funcions i retribucions. Els representants dels funcionaris hauran d'emetre informe en el termini màxim de 15 dies.

Article 11. Jornada de treball

1. La jornada setmanal ordinària de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Sils és de 37,5 hores.

2. Cada treballador disposa de 30 minuts de descans que en cap cas pot coincidir amb l'inici o final de la jornada laboral.

3. Les jornades d'horari no habitual poden establir-se individualment i/o col·lectiva, segons les necessitats del servei, per resolució d'Alcaldia, previ informe potestatiu del cap de l'àrea.

4. Són hores extraordinàries les hores treballades i que excedeixin de la jornada de treball, sigui aquesta ordinària o no, per necessitats del servei. Aquestes hores tenen caràcter excepcional.

Article 12. Horari laboral

1. L horari laboral dels diversos serveis municipals serà el que es fixi per a cada àrea.

2. L incompliment de l horari i la manca d assistència al treball en casos no justificats donarà lloc a les responsabilitats administratives pertinents.

3. Per a circumstàncies especials, l'Ajuntament estudiarà les peticions de flexibilització de l horari.

4. L'Ajuntament, en ús de la seva facultat d'autoorganització, pot variar qualsevol dels horaris precedents amb informe previ d'exposició de motius del cap de l'àrea corresponent i amb notificació amb temps prèvia al personal afectat i al representant dels treballadors. Amb caràcter excepcional i personal podrà tenirse en compte l'horari flexible per a casos singulars, fent atenció especial a la necessitat de conciliar la vida familiar i laboral.

5. Els funcionaris/àries municipals poden gaudir d'un marge de 20 minuts de flexibilitat a l'entrada, excepcionalment, que s'han de compensar el mateix dia a l'acabament de la jornada. No s'aplica aquesta flexibilitat quan, per les especials característiques dels llocs de treball, calgui la presència dels qui els ocupen. Les persones que tinguin a càrrec seu un menor de menys de 12 anys, o una persona disminuïda psíquica, física o sensorial, o que hagin de tenir cura directa d'un familiar directe, prèvia comunicació per escrit a la Departament de recursos humans, podran distribuir el seu horari posposant l'hora d'entrada fins a les 9:15 h i recuperant dintre de la mateixa jornada el temps de treball.

Article 13. Vacances

1. La durada de les vacances serà de 22 dies hàbils anuals per any complert de servei o en forma proporcional al temps de servei efectiu, i es gaudiran fins el 31 de gener de l'any següent excepcionalment. A aquests efectes, els dissabtes no seran considerats dies hàbils, excepte en aquells horaris especials que estableixin una altra cosa. Donades les especials característiques del servei dels Policies locals les condicions particulars del personal adscrit a aquest es regulen al seu annex adjunt.

2. Quan un treballador estigui de baixa per accident laboral o malaltia i hagi de fer les seves vacances, no en gaudirà fins que no estigui donat d alta, i en la data que sigui fixada per l'alcaldia, amb audiència de l interessat prèvia. En cas de permís de maternitat, quan aquesta situació coincideixi amb el període de vacances, aquest quedarà interromput i el treballador/treballadora podrà gaudir de les vacances un cop finalitzat el període de permís per maternitat, dins de l'any natural o fins al 30 de gener de l'any següent.

3. Tot el personal de l Ajuntament té dret a gaudir de les seves vacances a l estiu. No obstant això, en aquells departaments on, per raó del servei, no tots els treballadors puguin fer-les en aquest període, es faran torns rotatoris i s'establiran uns mínims de persones per departament.

4. La Policia local i el personal tècnic cultural, donada la seva funció peculiar es recull els seus acords als annexes.

5. Per Nadal s establiran dos torns de vacances de 4 dies laborals per a cadascun d ells, a elecció del treballador i sempre mantenint cobertes les necessitats del servei. Les vacances seran aprovades per l'Alcaldia previ informe del Cap d'Àrea abans del 31 de març.

Article 14. Permisos i llicències

Els treballadors d'aquest Ajuntament gaudiran dels permisos i llicències que queden regits pels articles 48 i 49 de l'Estatut bàsic del treballador públic i normativa vigent.

a. Altres llicències:

1. Oficines. Les vigílies dels dies de Nadal i Cap d'any l horari de la jornada serà de 8 a 14 hores, amb caràcter no recuperable.

1. Retribuïts i sense justificació Tots els treballadors tenen dret a 9 dies de lliure disposició (més els que pertoquin per antiguitat) per a assumptes personals que no cal justificar, (segons article 14, apartat 1.2 de l'Estatut bàsic de la funció pública) distribuïts a conveniència seva, encara que sempre subordinada a les necessitats del servei; aquests dies s'han de sol·licitar per escrit almenys amb 5 dies d'antelació, llevat de casos excepcionals.

2. No retribuïts Les persones podran gaudir de permisos no retribuïts d'acord amb la llei vigent.

Article 15. Règim disciplinari

El règim disciplinari del personal funcionari estarà sotmès a les disposicions de la Llei 7/2007 dels empleats públics, la normativa aplicable i el present conveni.

Capítol IV. Condicions socials i professionals

 
Article 16. Declaració de principis

Places assegurades pels treballadors. En el moment de crear noves places per necessitats de l'ajuntament, els treballadors d'aquest ajuntament tindran la possibilitat de presentar-se, sempre que puguin justificar el seu accés al nou lloc de treball ofertat i siguin aptes en les proves que es marquin com a oposició.

Article 17. Sistemes d'accés i promoció interna

1. El sistema d'accés a les places de funcionari serà el vigent legalment.

2. L'Ajuntament es compromet a la no-discriminació per raó de sexe o tendència sexual del seu personal en cap concepte.

3. La corporació i els sindicats entenen que és necessari establir una política estable i previsible de promoció vinculada a la carrera professional que satisfaci les aspiracions dels treballadors municipals, que estigui d'acord amb les necessitats de la corporació i que contribueixi a una millor reassignació d'efectius. Per arribar a aquest objectiu, les parts acorden: Com a regla general, emprar el sistema selectiu de concursoposició en els processos de promoció interna, segons els criteris següents: Amb caràcter general, la fase de concurs serà prèvia. Les places de promoció interna només podran oferir-se de manera acumulada a les places d'accés lliure o de manera separada a aquestes. Els mèrits de la fase de concurs estaran orientats a avaluar la carrera professional de l'aspirant i les seves capacitats i aptituds per al compliment de les funcions pròpies del cos o escala de destí.

Article 18. Formació Es reconeix la formació com un dret i un deure dels treballadors.

1. L Ajuntament promocionarà o subvencionarà totalment l assistència de tots els treballadors/res a cursos de formació i perfeccionament necessaris per incrementar l aptitud professional i la capacitat del treball que efectuïn, i organitzarà cursos propis o facilitarà l assistència a d altres que es realitzin. 2. L'Ajuntament de Sils es compromet a destinar anualment una partida pressupostària d'import suficient per sufragar els cursos inclosos dins el Pla de formació que sigui aprovat i que no siguin finançats mitjançant altres fonts de finançament. La corporació directament o en col·laboració amb altres institucions o centres oficials reconeguts, organitzarà els cursos que s'estableixin en el Pla anual de formació. L'assistència a aquests cursos es considerarà com a treball efectiu, sempre que se'n obtingui el corresponent certificat d'aprofitament o similar i que sigui dintre de l'horari laboral. Caldrà la presentació del corresponent certificat d'assistència. La formació externa, és a dir la que no sigui programada ni organitzada per l'Ajuntament, es podrà autoritzar sempre i quan quedin cobertes les necessitats del servei, determinant en cada supòsit el percentatge del cost del curs que anirà a càrrec de l'organització i a càrrec del treballador i la consideració o no del temps d'assistència al curs com a treball efectiu i en quin percentatge i d'acord amb els següents criteris:

a. Els empleats públics que facin estudis per obtenir un títol acadèmic o professional oficialment reconegut, en centres oficials o homologats tindran dret a escollir torn de treball, sempre i quan sigui possible segons les necessitats del servei.

b. Els empleats públics que realitzin estudis de formació professional que tinguin relació directa amb el desenvolupament del seu lloc de treball tindran dret a l'adaptació de la jornada de treball i la subvenció de les despeses.

c. En el supòsit que els empleats públics vulguin realitzar algun curs per a la seva millora o promoció professional que no estigui relacionat directament amb el desenvolupament del seu lloc de treball, hauran de recuperar les hores de formació realitzades en un horari adequat pel desenvolupament de les funcions pròpies del seu lloc de treball, segons s'acordi amb l'Alcaldia previ informe del cap d'àrea de departament.

4. L'Ajuntament facilitarà als treballadors que ho necessitin l assistència a cursos de perfeccionament d adults, aprenentatge o perfeccionament del català i d altres idiomes necessaris, a través de l Escola d Adults i d'altres organismes que organitzin cursos d idiomes depenent de la Corporació.

5. Se subvencionarà el 100% de l import de la matrícula aquells estudis de centres reconeguts oficialment que el treballador cursi voluntàriament i tinguin una relació directa amb la seva feina. El pagament d'aquestes subvencions es farà a la presentació dels justificants del pagament del curs.

Article 19. Jubilació

1. El personal es jubilarà a l edat de 65 anys com està establert legalment i s'aplicarà els paràmetres establerts per la llei vigent.

Article 20. Auxili per llarga malaltia o incapacitat temporal

1. En cas de baixa per malaltia o incapacitat temporal, sigui per malaltia comuna per malaltia o accident de treball, la corporació complementarà al funcionari el 100% de les retribucions brutes durant tot el període de baixa.

2. En aquests supòsits l'Ajuntament es reserva la facultat d'utilitzar els mecanismes legals per tal de comprovar i verificar la situació d'incapacitat que es produeixi, podent efectuar els controls mèdics adients per facultatius especialment designats a l'efecte. En cas de negar-se el funcionari/ària a ser examinat per aquests especialistes, o no seguir de forma adequada el tractament prescrit, decaurà el seu dret a percebre el complement a què fan referència els apartats anteriors.

3. L'empleat públic haurà de presentar a l'Ajuntament, en qualsevol cas i en el termini de 3 dies des que es produeixi la baixa, el corresponent comunicat mèdic, sense importar el temps de durada de la baixa.

4. Els parts de confirmació de baixa es presentaran, amb qualsevol mitjà, cada setmana des de la data de confirmació de la malaltia.

Article 21. Bestretes reintegrables

Es podran concedir bestretes o acomptes fins a tres mensualitats de les seves retribucions a funcionaris de l'Ajuntament de Sils.

Article 22. Assegurances

1. La corporació es compromet a pagar anualment l import de les assegurances de responsabilitat civil i de vida que cobreixen a tots els treballadors afectats per aquest Acord, concertades amb la casa asseguradora corresponent.

2. En tot cas, la corporació es farà càrrec de les despeses ocasionades als treballadors per accident de treball, gestionant les indemnitzacions.

3. Es considera accident de treball el que ocorri quan qualsevol treballador d aquest Ajuntament es desplaci per raó d'assistència a cursos, per assumptes judicials o de qualsevol altre índole, sempre que siguin per raó del servei. Estan coberts per aquesta garantia, tant durant el desplaçament com durant l'estada.

Article 23. Assistència lletrada

L Ajuntament garanteix l assistència jurídica a tots els treballadors que la sol·licitin i la necessitin per raons de conflictes derivats de la prestació del servei, a través dels Serveis Jurídics de la corporació o contractada a l efecte.

Article 24. Reconeixement mèdic

El personal subjecte a aquest Acord podrà ésser sotmès a reconeixement mèdic a petició de l interessat. La Comissió de Seguretat i Higiene estudiarà les prioritats i definirà la periodicitat en funció de la perillositat, toxicitat, risc de contagi, etc. i se li dotarà de la informació necessària per al seguiment de les mateixes, així com del procediment. S'estudiarà la implantació d'un reconeixement optomètric per al personal que treballi habitualment davant de pantalles d'ordinador. Quan es comprovi, sota control de la inspecció mèdica d ofici, que el lloc de treball o l activitat prestada perjudica o pot perjudicar un determinat treballador/ra, s estudiarà el trasllat d aquest treballador/ra a un altre lloc de treball, amb petició prèvia de l interessat.

Article 25. Ajudes socials, a la reinserció i fons d'estudis

1. Tots els treballadors que, tenint fills amb disminucions físiques, psíquiques o sensorials, o fills amb necessitats educatives especials, podran disposar d'un ajut a fons perdut de: discapacitat del 33% al 64%: 902 euros a l'any; discapacitat del més del 65%: 1082 euros a l'any.

2. L'Ajuntament abonarà al personal que ho sol·liciti una quantitat anual per la compra de pròtesis oculars o per audiòfons o plantilles ortopèdiques. Aquests imports seran de: com a màxim del 35% de l'import i com a màxim en pròtesis oculars: Monofocals: 65 euros, Bifocals: 160 euros. Els imports assenyalats s'abonaran prèvia presentació de la factura corresponent. En el supòsit d'accident de treball es pagarà el 100% del cost de les ulleres i audiòfons amb la quantia màxima assenyalada, així com l'import total dels vidres graduats, prèvia presentació de la corresponent prescripció mèdica i factura. Així mateix, en el supòsit d'accident de treball es pagarà qualsevol altre element que hagi sofert danys com a conseqüència de la prestació del servei, l'import màxim del qual serà fixat per la comissió de seguiment. A petició dels treballadors, la Comissió de seguiment podrà estudiar la possibilitat d'atorgar ajuts socials a altres supòsits relacionats amb la salut dels treballadors, degudament justificats. 3. L Ajuntament proporcionarà un ajut per estudis als funcionaris/àries amb fills: a la llar d'infants: 44 euros al mes amb un màxim de 440 euros a l'any (a) al parvulari: 102€ anuals (a) a educació primària i secundària: 102€ anuals (a) a Batxiller o similars: 102€ anuals (a) a la Universitat o equivalents: 300€ anuals (a),(b) La concessió d'aquests ajuts estarà condicionada a:

(a) La presentació del justificant de matrícula.

(b) La presentació de la matricula (com a mínim matricula de 3 assignatures) i haver aprovat el 80% dels crèdits. El pagament es farà en un sol cop i sempre abans del 15 d'octubre.

Article 26. Targeta d'identificació

Es proveirà a tot el personal funcionari d'una targeta d identificació de difícil falsificació, amb format i característiques unificades, que serà tipus "targeta de crèdit" per tal de que sigui fàcil la identificació del personal.

Article 27. Premis per antiguitat

S'atorgarà un premi per antiguitat amb ocasió de complir 25 anys de servei a l'Ajuntament de Sils, que podrà consistir en diners en metàl·lic o en espècies, el qual es decidirà per la Comissió de Seguiment.

Article 28. Ajuda celebració patrons

Per tal de col·laborar en la celebració del Patró dels diferents col·lectius, la corporació es farà càrrec del cost total de cada treballador que hi assisteixi.

Capítol VI. Condicions sindicals

 
Article 29. Llibertat sindical

L Ajuntament garanteix el dret a la lliure sindicació i organització del personal subjecte a aquest conveni i a la no-discriminació, perjudici o sanció, per raó de l'afiliació i exercici de drets sindicals, sense cap classe d exclusió per pertinença a un determinat cos o lloc de treball.

Article 30. Garantia personal

Es considerarà accident laboral a tots els efectes el que pateixi el treballador, amb ocasió o com a conseqüència d ocupar-se de càrrecs electius o de direcció de caràcter sindical a l empresa, així com els ocorreguts en els desplaçaments que realitzi en l exercici de les funcions pròpies del càrrec.

Article 31. Competències del comitè d'empresa i de la junta de personal

A més de les establertes per les lleis, tindran les següents:

1. Rebre informació en aquells assumptes de personal que afectin el conjunt de treballadors o un o diversos col·lectius i que suposin variacions respecte del règim existent anteriorment.

2. Emetre informe amb caràcter previ, en el termini de 15 dies a partir de la comunicació, llevat que l adopció de l acord o resolució s hagués de resoldre en un termini més breu, en els supòsits següents:

a. Acords plenaris en matèria de personal.

b. Acords i resolucions que suposin modificacions del règim jurídic de premis i sancions.

c. Acords i resolucions que suposin modificació del règim general de prestació del servei.

d. Igualment el Comitè i la Junta de Personal podran emetre informes en qualsevol altre tipus d expedient en matèria de personal, que suposi modificació del règim jurídic vigent.

3. Emetre informe en aquells expedients disciplinaris instruïts al personal afecte a aquest Acord, amb petició per escrit prèvia de l interessat.

4. Ésser informat de l oferta anual d ocupació pública, abans que la corporació l'aprovi.

5. Conèixer prèviament, llevat de casos d urgència, i a fi de poder emetre informe en el termini màxim de 48 hores, les circulars i instruccions generals en matèria de personal.

6. No es requerirà petició prèvia del Comitè d Empresa o de la Junta de Personal, perquè la corporació acompleixi l establert en aquest article.

Article 32. Seccions sindicals

La corporació reconeix expressament les facultats següents per a les diferents seccions sindicals que ja existeixen o les que es puguin crear:

1. Recollir les reivindicacions professionals, econòmiques, socials i sindicals, dels diversos centres de treball i plantejar-les davant la corporació, el Comitè i la Junta de Personal.

2. Presentar i defensar els interessos de l organització sindical que representa o dels seus afiliats i servir d instrument de comunicació entre l'organització i la corporació.

3. Garantia de no ser discriminat en la seva promoció economicoprofessional per raó, precisament, de l exercici de les seves funcions.

4. Convocar assemblees als centres de treball sempre que les circumstàncies ho requereixin.

Article 33. Mitjans materials

La corporació facilitarà el material i lloc necessari i adient per a l'ús conjunt de les diferent seccions sindicals constituïdes a l'Ajuntament de Sils i els representants.

Article 34. Assemblees

Les seccions sindicals podran convocar assemblees de caràcter general o sectorial i es faran responsables del seu desenvolupament normal. Seran requisits per convocar una assemblea:

1. Comunicar-ne per escrit la celebració a la corporació o a la Prefectura de la secció que correspongui, amb una antelació de 5 dies.

2. Indicar a l'escrit l hora i el lloc de la reunió, l ordre del dia i les dades de qui la convoca. Si abans de les 24 hores anteriors a la data de la celebració, l Administració no formula objeccions motivades, podrà tenir lloc l assemblea sense cap altre requisit posterior.

Article 35. Regulació hores sindicals

1. D'acord amb l'establert en l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

Disposició transitòria única:

1. El nou règim de gratificacions (excepte les realitzades en hores laborals diürnes), el quilometratge i les dietes d'assistència a judicis, els permisos i llicències, les indemnitzacions per jubilacions anticipades, les ajudes a la reinserció i els fons d'estudis, els premis d'antiguitat i l'ajuda per a la celebració del Patró, així com el Complement Específic Singular en concepte de l'especial dificultat tècnica dels llocs de treball del Servei de Recepció de Denúncies i Atestats, s'aplicaran una vegada el Ple de l'Ajuntament aprovi aquest Acord.

Disposicions finals

1. Es donarà compte d'aquest Acord a totes les seccions i centres de treball d aquest Ajuntament, així com als òrgans de representació del personal municipal, Junta de Personal i Comitè d'Empresa i a tots els responsables polítics municipals, els quals vetllaran per la seva aplicació en tot allò que els pertoqui per raó de les seves atribucions.

2. Aquest Acord sobre Condicions de Treball es presentarà al Ple de la Corporació per a la seva aprovació, si s escau, en el primer Ple Ordinari que tingui lloc, una vegada signat.

Annex I. Promoció interna Promoció interna i provisió de llocs de treball

El personal té dret a la promoció interna, sempre que compleixin les condicions inherents a les esmentades places mitjançant el procediment legalment establert. Dins d'una mateixa escala, la provisió dels llocs de treball es fa obrint-la indistintament a tot el personal, tant funcionari/ària com laboral, sempre que legalment sigui possible. Concursos per a la provisió de llocs de treball Les convocatòries només poden exigir els requisits que figurin en el lloc de treball de la plantilla. La provisió de llocs de treball reservat a promoció interna s'ha de fer per concurs o concurs oposició. La convocatòria dels concursos s'ha de comunicar al personal mitjançant publicació al tauler d'anuncis. A les instàncies que presentin els interessats/ades s'ha de fer constar l'ordre dels llocs del concurs pels quals opten. Hi han d'adjuntar tota la documentació que considerin oportuna i que ha de ser valorada com a mèrit, sempre que no consti ja en el Registre de Personal. El període de treball realitzat pel funcionari/ària que hagi estat de categoria superior serveix com a mèrit per concursar en un possible concurs oposició en el mateix Ajuntament.

Annex II. Dependències municipals

I. Policia local Al col·lectiu dels funcionaris de la Policia Local de Sils li seran d'aplicació les previsions generals contingudes en l'Acord de condicions generals dels funcionaris de l'Ajuntament de Sils amb les especificitats que s'esmentaran tot seguit i que en qualsevol cas tindran prelació sobre les esmentades previsions generals:

1. Jornada i horaris La particularitat del servei de la Policia Local requereix de la garantia de presència d'efectius les 24 hores del dia durant tot l'any.

1.1 El quadrant horari és l'instrument tècnic mitjançant el qual s'estableix la distribució de la jornada laboral i els horaris a efectuar pels membres de la Policia Local així com els períodes de descans i els períodes de vacances de cadascun dels funcionaris de la Policia Local. A tals efectes es tindrà en compte el següent: Anualment s'elaborarà un quadrant-guia horari, sense perjudici que mensualment s'elabori un quadrant de treball on es faran constar totes les incidències i canvis que s'hagin introduït respecte el quadrant-guia. En aquest quadrant mensual hi constaran les jornades de treball, la franja horària que comprenen les mateixes, els períodes de descans, períodes de vacances, els dies d'assumptes personals i qualsevol altres incidències que pugui alterar l'horari de treball establert en aquell mes en el quadrant horari guia per a un membre de la Policia Local com baixes laborals, indisposicions, dies d'assumptes sindicals, llicències, permisos,.. El quadrant mensual es confeccionarà amb antelació suficient perquè els diferents membres de la Policia Local puguin compaginar la seva vida laboral amb la vida personal, sobretot els membres que es trobin en condicions de gaudir de compatibilitat amb altres feines o no percebin cap complement per disponibilitat. Un cop exposat al taulell d'informació de la Policia Local aquest horari mensual restarà inalterable i garantirà el gaudi per part del personal en el reflectit dels dies de descans indicats, llevat de canvis pactats entre els diferents membres de la Policia (que han de respectar la cobertura horària que afecti el canvi) o de força major; entenent aquesta com baixes per accident laboral d'algun membre del Cos, indisposicions temporals o necessitat de reforçar els efectius ja estipulats per motius d'actes populars comunicats a l'Ajuntament després de la confecció del quadrant horari mensual. La Direcció de la Policia Local serà l'encarregada de confeccionar els quadrants mensuals d'acord amb els següents paràmetres marc, sense perjudici d'altres acords puntuals personals als quals s'hagi pogut arribar per solucionar circumstàncies de caràcter excepcional: Com a criteri general entre el final d'una jornada de treball i el començament de la següent ha d'haver-hi un mínim de 12 hores de descans, llevat dels supòsits de canvi de torn voluntari entre membres de la plantilla i la realització voluntària de serveis extraordinaris. En tot cas sempre es respectarà un descans mínim de 8 hores entre jornades de treball. Com a màxim es treballaran 7 dies seguits de forma ininterrompuda, excepte torn de nit. Com a norma general, els dies de festa setmanal s'establiran de forma consecutiva., d'acord amb el servei. Els agents de la Policia Local que treballin jornades superiors a 6 hores seguides disposaran d'una pausa computable com a treball efectiu de 30 minuts i els que treballin 12 hores o més seguides, a més, disposaran d'una pausa de 60 minuts computables com a treball efectiu.

En aquestes pauses, els agents es trobaran en situació de disponibilitat per garantir les urgències. A tots els efectes que corresponguin, econòmics o de descans, s'entén per dia festiu d'un membre de la Policia Local aquell que el treballador té marcat com a festius en el quadrant horari mensual. Per tal de dur a terme la planificació dels períodes de vacances i de festius anuals, la Direcció de la Policia farà públic abans del 30 de Gener, el quadrant-guia anual de l'any en curs que s'agafarà com a referència a tots els efectes, d'acord amb les característiques del municipi i el contingent operatiu del moment. Tot i l'aprovació d'un quadrant-guia anual on constin les vacances, festius… S'autoritzaran canvis voluntaris d'aquests períodes entre els funcionaris o canvis posteriors d'aquests períodes d'un mateix funcionari si se sol·liciten voluntàriament per aquest, sempre que el nou canvi no afecti a cap període sol·licitat per altre membre de la plantilla, a desenvolupar un reglament de vacances per a la Policia local. D'acord amb això, els funcionaris del cos hauran de lliurar les sol·licituds de vacances i de festius anuals a la Direcció de la Policia abans del 30 de Gener de cada any. Cas que hi hagi aglomeració de peticions en una determinada època s'establirà un ordre de preferència inicial i una rotació anual per garantir una situació equitativa entre tots els membres del cos. Es garantirà que tothom pugui gaudir de 15 dies en els mesos de juny-setembre, en funció del personal s'haurà de desenvolupar un reglament de vacances. El servei de la Policia Local es desenvoluparà, de forma general, mitjançant 3 torns de treball diari de 8 hores cadascun. Aquests torns estaran formats per un torn de matí, un de tarda i un de nit: el torn de matins es desenvoluparà des de les 06:00 a les 14:00 hores, el torn de tarda de les 14:00 a les 22:00 hores i el torn de nit de les 22:00 a les 06:00 hores. Els horaris de principi i fi de torns podran tenir canvis per raó de servei, però mai variaran en més de dues hores els horaris marc referits anteriorment. Els torns seran rotatius amb una periodicitat que faci que aquesta rotació doni com a resultat un equilibri d'igualtat de tipus i quantitat de torns realitzats entre els diferents membres de la Policia Local dins un període determinat de temps. Es permetrà el canvi de torns entre els diferents membres de la Policia Local prèvia sol·licitud voluntària dels funcionaris afectats a la Direcció del Cos. Excepcionalment es podran fer torns de fins a 12 hores els caps de setmana quedant l'horari laboral d'aquests dies repartit de la següent manera: un torn intensiu de matí que comprendrà de les 06:00 a les 18:00 hores i un torn intensiu de nit que comprendrà de les 18:00 a les 06:00 hores.

2. Assumptes personals Els membres de la Policia Local de Sils tenen per dret un total de 9 dies, més els que pertoquin per antiguitat, a l'any de dies d'assumptes personals. El gaudi d'aquests dies és de lliure disposició i no s'han de justificar. Per poder gaudir d'aquests dies i ateses les característiques del servei policial, caldrà tenir en compte el següent: S'hauran de sol·licitar, com a mínim, amb 7 dies d'antelació, mitjançant una instància adreçada al Servei de Personal de l'Ajuntament. La seva autorització o denegació queda condicionada a les necessitats del servei. En cas de denegació, aquesta haurà de ser motivada. En cas de coincidència de dates de sol·licituds s'estableix el següent ordre per a la seva concessió: Data de la presentació de la sol·licitud. Nombre de dies pendents. Temps transcorregut des del gaudi de l'últim dia. La concessió d'assumptes personals serà d'acord a un reglament intern entre els agents. Mentre no hi hagi aquest reglament es regularà segons el punt anterior.

3. Treball efectiu Es considerarà treball efectiu computable dins el total d'hores anuals de treball establertes a realitzar pels membres de la Policia Local, les hores realitzades en els següents casos:

A. Les hores de treball realitzades durant l'any i que consten en els diferents quadrants horaris mensuals.

B. L'assistència a cursos o proves de formació, promoció o perfeccionament a l'Escola de Policia de Catalunya o altres organismes públics o institucions, quan l'assistència sigui de caràcter obligatori o siguin comissionats en representació del cos, així com l'assistència als cursos programats per l'Ajuntament dins dels plans anuals de formació contínua, només si està dintre de la jornada laboral.

C. L'assistència obligatòria i fora de l'horari del quadrant-guia anual en els casos de pràctiques de tir o proves de caràcter mèdic o psicotècnic derivades de la normativa d'armes o altres normatives municipals.

D. Les compareixences amb motiu d'expedients informatius, judicials i disciplinaris, ja sigui per ordre dels organismes judicials o per ordre d'organismes administratius.

E. Les assistències determinades com a obligatòries pel Cap del cos o per la Corporació a reunions pròpies del Cos o de l'Ajuntament.

4. Retribució dels llocs de treball La gran varietat horària i complexitat de combinacions que comporta la tasca organitzativa i de dedicació de la Policia Local i la implicació especial que es demana als seus membres tant des les Lleis que regulen la seva tasca, com des de la deontologia ètica i professional que cal que tinguin els seus membres, com perquè aquestes complexitats es portin a terme i no afectin al servei continu i acurat a la població i al ciutadà; fa necessari l'estudi de totes les particularitats i peculiaritats que els diferents membres de la Policia Local es poden trobar en el decurs del seu any laboral, cosa que porta a reflexions que posteriorment es descriuen i que ja establertes a l'article 35.1 de la Llei 16/1.991, de les Policies Locals de Catalunya, que diu: "Les Policies Locals tenen dret a una remuneració justa en la que es valori el nivell de formació, el règim d'incompatibilitats, la dedicació i risc que comporta la professió, l'especificitat dels horaris de treball i l'estructura peculiar del Cos". A tals efectes la Llei estableix una sèrie de conceptes retribuïts fixes que es corresponen amb la resta dels funcionaris de l'administració com són el sou base (segons el grup al que es pertany), el Complement de Destí (segons el nivell assignat al lloc de treball) i un concepte retributiu d'Antiguitat (valorada en triennis de treball fets pels funcionaris a l'administració). Alhora estableix un Complement Específic en el que queda reflectit el que cada administració vol valorar o valora un lloc de treball específic. Així mateix per valorar el rendiment personal de cada funcionari en concret s'estableix l'existència d'un Complement de Productivitat. Referit el que les Lleis ens recorden com a elements a tenir en compte a l'hora de valorar un lloc de treball i tenint en compte les especificitats del Municipi de Sils, voluntat de la seva Corporació i la situació actual i futura de la Policia Local es proposa es tinguin en compte a l'hora de valorar el lloc de treball d'un membre de la Policia Local els següents conceptes:

4.1. Sou Base (el que marqui l'Estat per mitjà de la Llei de Pressupostos, segons el Grup del funcionari).

4.2. Complement de Destí (el que marqui l'Estat per mitjà de la Llei de Pressupostos, segons el nivell assignat al funcionari dins el seu grup).

4.3. Antiguitat (la que marqui l'Estat per mitjà de la Llei de Pressupostos, segons el Grup del funcionari).

4.4. Complement Específic. En aquest Complement és on realment es valora per part de la Corporació, a priori, cada lloc de treball i tenint en compte ell abans referit tindria que reflectir una suma dels següents conceptes en el cas de la Policia Local:

A. Nivell de formació.

B. Dedicació i risc que comporta la professió (Perillositat).

C. Especificitats de l'horari de treball, en el que es valorarà: la tornicitat, la penositat, la festivitat i la nocturnitat.

D. Estructura peculiar del Cos, en el que es valorarà: el rang dins el Cos i l'assignació a llocs de treball especialitzats.

E. Disponibilitat.

F. Règim d'Incompatibilitats. Dels conceptes abans referits; els que no estan establerts econòmicament per legislació i que es deixen a la valoració que fa cada Corporació dels seus llocs de treball, es voldria proposar les següents quantitats:

A. Nivell de formació 110 euros

B. Perillositat 200 euros

C. Tornicitat 150 euros

C. Penositat 100 euros

C. Festivitat 50 euros

C. Nocturnitat 90 euros

D. Rangs:

Auxiliar 0 euros

Agent 80 euros

Caporal 280 euros

D. Assignació lloc de treball específic. 118 euros

E. Disponibilitat 100 euros

F. Règim d'Incompatibilitats 150 euros

G. Comandament o cap de la policia local 395 euros

4.5.Exposició de conceptes. Dels diferents conceptes que s'especifiquen dins el Complement Específic cal dir que les quantitats assignades ho serien per: Nivell de Formació: La tasca diària del treball de la Policia Local porta implícita que els seus membres tinguin uns coneixements específics, ja sia per les temàtiques a tractar (policials, sanitàries, administratives, medi ambientals,..) ja sia pel tracte amb el ciutadà, ja sia per les actuacions a portar a terme "in situ" que puguin afectar a actuacions posteriors de l'administració o altres estaments.

B. Perillositat: La naturalesa de les tasques de la Policia Local porta a lloc a situacions habitualment expositives físicament i puntualment molt perilloses.

C. Tornicitat: La combinació de voler donar un servei que cobreixi tot l'horari diari així com tots els dies de l'any, amb la igualtat de treball i descansos que es vol mantenir entre els diferents membres del Cos porta que cada membre del mateix hagi de fer torns diferents (amb els conseqüents canvis horaris) dins la jornada laboral anual individual.

C. Penositat: El fet de ser un funcionari que desenvolupa la seva feina al carrer porta a situacions climatològiques, emocionals, sanitàries, de manteniment de la roba de treball,...més desfavorable respecte a qualsevol altre mena de funcionari. C. Festivitat: Degut a l'especial cobertura horària del servei, moltes de les hores laborals es realitzen en horaris considerats festius per la resta de funcionaris, ja sigui caps de setmana o Festes Laborals Anuals del calendari Oficial de treball de qualsevol treballador de la Corporació.

C. Nocturnitat: En la mateixa dinàmica de l'exposat en el punt anterior, moltes hores laborals es treballen en horari de nit, amb el conseqüent increment de desgast de l'estat físic, anímic i augment de la perillositat. D. Rang: En aquest Complement s'intenta establir una justa remuneració, segons la categoria professional adquirida per cada membre del Cos.

D. Assignació a lloc de treball especial: Per determinades circumstàncies un membre del Cos pot arribar a desenvolupar una sèrie de tasques o torns diferents dels que es realitzen habitualment, sia per la seva especialització, sia per un millor funcionament de l'organigrama laboral general.

E. Disponibilitat: Tal i com s'ha explicat, a fi i efecte de tenir una estabilitat horària, habitualment es seguirà un quadrant-guia anual. Tot i així, per causes excepcionals d'urgència o necessitat es pot requerir als policies que tot i l'establert a l'horari mensual hagin de fer canvis o ampliacions en aquest per causes que no eren programables. Aquests requeriments només es podran fer als policies que entre els seus complements tinguin retribuït un Complement de Disponibilitat. Aquesta disponibilitat serà voluntària i obligarà a restar disponible al llarg del mes en què es cobra aquest complement. El requeriment serà pel termini indispensable del servei i l'agent es compromet a presentar-se al lloc de treball en un termini màxim de 30 minuts. La direcció de la Policia establirà un torn entre els agents voluntaris per tal de disposar del número d'agents amb disponibilitat necessaris.

F. Règim d'incompatibilitats. La Legislació preveu, degut a l'especial dedicació que suposa la feina i la idoneïtat de la imparcialitat dels funcionaris en l'exercici de les seves tasques, un règim d'incompatibilitats molt restrictiu. Aquest fet porta a què s'hagi de valorar la dedicació laboral en règim de quasi exclusivitat que dimana d'aquesta feina.

4.6 Requeriments per causes de Força Major L'Ajuntament dins les seves facultats de voler donar un servei específic com és el de la Policia Local es pot trobar obligat a fer requeriments fora de l'horari ja establert en el calendari anual guia. Alhora aquests requeriments, per la seva naturalesa provocaran un canvi en els horaris dels funcionaris de la Policia Local que es veuran obligats a reordenar tant possibles compromisos com tasques diàries i habituals de la seva vida privada. A fi de què aquests dos paràmetres abans exposats es puguin compaginar amb els menys perjudicis possibles tant per una part com per l'altra; es volen definir unes mínimes normes a seguir i complir tant per l'Administració com pel funcionari requerit, s'estableix el següent:

A. Aquests requeriments només queden justificats en casos d'indisposicions o baixes laborals en què l'absència de l agent que li pertocaria treballar, segons el calendari anual guia, afecti al cobriment de l'horari i, per tant, el servei no es donaria. També en els casos de reforçament de serveis amb ocasió de celebració d'actes populars, actes de Festa Major o actes esportius que per la seva dimensió física o de concentració de gent faci necessària la presència de més agents.

B. Aquests requeriments mai podran sobrepassar les vuit hores, que es faran continuades, de servei per dia.

C. En els casos d'actes populars, actes de la Festa Major o actes esportius, a requeriment de l agent, es podrà reduir a requeriment, les hores estrictament necessàries de celebració de l acte.

D. Els requeriments per accidents especials o greus, per catàstrofes naturals, emergències o altres calamitats públiques es procurarà no sobrepassar el límit de dotze hores, que es faran continuades, de servei per dia.

4.7 Assistències obligatòries als jutjats Les compareixences obligades als jutjats fora de les hores de servei seran retribuïdes com a hores extres i amb les dietes de quilometratge corresponent o compensar-les amb hores de festa. Perquè es puguin fer efectius els pagaments esmentats, els interessats hauran de justificar degudament les despeses i les assistències a la Direcció del cos.

4.8 Substitució comandaments En absència del cap els agents hauran d'assumir les funcions de responsable del servei. També els comandaments hauran de substituir a altres comandaments de rang superior en absència d'aquests. Les substitucions dels caporals les efectuaran els agents que siguin designats pel Cap del cos. Les substitucions del Cap del cos les designarà l'alcalde-president de la corporació.

5. Pràctiques de tir La Policia Local de l'Ajuntament de Sils haurà de realitzar les pràctiques i cursos de tir que correspongui, d'acord amb allò establert al Decret 219/1996, de 12 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'armament de les policies locals.

6. Roba de treball El policia és la cara uniformada de l'Ajuntament i, per tant, aquest proveirà de la roba i calçat adient així com de les eines i equips de protecció individuals necessaris. El vestuari s'anirà canviant a mesura que es vagi desgastant, caldrà l'entrega del vestuari antic per poder obtenir roba nova. També es facilitarà roba i calçat impermeable.

II. Àrea tècnica de cultura i joventut Al col·lectiu dels funcionaris de l'Àrea tècnica de cultura i joventut de Sils li seran d'aplicació les previsions generals contingudes en l'Acord de condicions generals dels funcionaris de l'Ajuntament de Sils amb les especificitats que s'esmentaran a continuació i que en qualsevol cas tindran prevaldran sobre les esmentades en revisions generals: Jornada i horaris La particularitat del servei de l'Àrea tècnica de Cultura i Joventut requereix que el personal d'aquesta àrea garanteixi la seva presència les activitats que ocorren en horaris molt variables.

1.1. El quadrant horari és l'instrument tècnic mitjançant el qual s'estableix la distribució de la jornada laboral i els horaris a efectuar pels membres de l'Àrea tècnica de Cultura i Joventut així com els períodes de descans i els períodes de vacances de cadascun dels funcionaris de l'esmentada àrea. A tals efectes es tindrà en compte el següent: Anualment s'elaborarà un quadrant-guia horari, sense perjudici que mensualment s'elabori un quadrant de treball on es faran constar totes les incidències i canvis que s'hagin introduït respecte el quadrant-guia. En aquest quadrant mensual hi constaran les jornades de treball, la franja horària que comprenen les mateixes, els períodes de descans, períodes de vacances, els dies d'assumptes personals i qualsevol altres incidències que pugui alterar l'horari de treball establert en aquell mes en el quadrant horari-guia per a un membre de l'Àrea tècnica de Cultura i Joventut com baixes laborals, indisposicions, dies d'assumptes sindicals, llicències, permisos,.. El quadrant mensual es confeccionarà amb antelació suficient perquè els diferents membres de l'Àrea tècnica de Cultura i Joventut puguin compaginar la seva vida laboral amb la vida personal, sobretot els membres que es trobin en condicions de gaudir de compatibilitat amb altres feines o no percebin cap complement per disponibilitat. Un cop exposat al taulell d'informació de l'Àrea tècnica de Cultura i Joventut aquest horari mensual restarà inalterable i garantirà el gaudir per part del personal en el reflectit dels dies de descans indicats, llevat de canvis pactats entre els diferents membres del col·lectiu dels funcionaris de l'Àrea tècnica de cultura i (que han de respectar la cobertura horària que afecti el canvi) o de força major; entenent aquesta com baixes per accident laboral d'algun membre de l'Àrea tècnica de Cultura i Joventut o indisposicions temporals. La Direcció de l'Àrea tècnica de Cultura i Joventut serà l'encarregada de confeccionar els quadrants mensuals d'acord amb els següents paràmetres marc, sense perjudici d'altres acords puntuals personals als quals s'hagi pogut arribar per solucionar circumstàncies de caràcter excepcional: Com a criteri general entre el final d'una jornada de treball i el començament de la següent ha d'haver-hi un mínim de 12 hores de descans de torn voluntari entre membres de la plantilla i la realització voluntària de serveis extraordinaris. En tot cas sempre es respectarà un descans mínim de 8 hores entre jornades de treball. Com a màxim es treballaran 7 dies seguits de forma ininterrompuda. Com a norma general, els dies de festa setmanal s'establiran al cap de setmana. Els membres de l'Àrea tècnica de Cultura i Joventut que treballin jornades superiors a 6 hores seguides disposaran d'una pausa computable com a treball efectiu de 30 minuts i els que treballin 12 hores o més seguides, a més, disposaran d'una pausa de 60 minuts computables com a treball efectiu. Per tal de dur a terme la planificació dels períodes de vacances i de festius anuals, la Direcció de l'Àrea Tècnica de Cultura i Joventut farà públic abans del 30 de gener, el quadrant-guia anual de l'any en curs que s'agafarà com a referència a tots els efectes, d'acord amb les característiques del municipi i el contingent operatiu del moment. Tot i l'aprovació d'un quadrant-guia anual on constin les vacances, festius… s'autoritzaran canvis voluntaris d'aquests períodes entre els funcionaris o canvis posteriors d'aquests períodes d'un mateix funcionari si se sol·liciten voluntàriament per aquest, sempre que el nou canvi no afecti a cap període sol·licitat per altre membre de la plantilla. D'acord amb això, els funcionaris del cos hauran de lliurar les sol·licituds de vacances i de festius anuals a la Direcció de l'Àrea tècnica de Cultura i Joventut abans del 31 de març amb les mateixes característiques que el personal funcionari administratiu de l'Ajuntament. Les vacances seran aprovades per decret d'Alcaldia.

Es permetrà el canvi de torns entre els diferents membres de la l'Àrea tècnica de Cultura i Joventut prèvia sol·licitud voluntària dels funcionaris afectats a la Direcció de l'Àrea tècnica de Cultura i Joventut.

III. Disposició final

Tots els complements retributius als quals fa referència aquest annex tindran caràcter retroactiu des del dia 1 de gener de 2009.

Annex III Compromisos per part de l'Ajuntament cap els funcionaris

1. L'Ajuntament de Sils es compromet a: A. Crear i/o mantenir un Fons de jubilació i pla de pensions.