Convenio Colectivo de Emp... de Lleida

Última revisión
25/01/2019

Adhesion. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE TORRES DE SEGRE. PERSONAL FUNCIONARIO Y LABORAL (25100242142019) de Lleida

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 11 de Enero de 2018 en adelante

Tiempo de lectura: 7 min

Tiempo de lectura: 7 min

Convenio Colectivo
Tipo:
Adhesion
F. Publicación:
2019-01-25
Boletín:
Boletín Oficial de Lleida
F. Vigor:
2018-01-11
Convenio afectado por
Tipo:
Adhesion
F. Publicación:
2019-01-25
Boletín:
Boletín Oficial de Lleida
F. Vigor:
2018-01-11

Acord d adhesio de l Ajuntament de Torres de Segre a l Acord comu de condicions per als empleats publics (Boletín Oficial de Lleida num. 18 de 25/01/2019)

Resolució, de 18 de gener de 2019, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'acord d'adhesió de l'Ajuntament de Torres de Segre a l'Acord comú de condicions per als empleats públics dels ens locals de Catalunya de menys de 20.000 habitants, per als anys 2015-2017 (25100242142019).

Vist el text de l'acord d'adhesió de l'Ajuntament de Torres de Segre a l'Acord comú de condicions per als empleats públics dels ens locals de Catalunya de menys de 20.000 habitants, subscrit, d'una banda, pels representants de l'Ajuntament i de l'altra, pels representants dels treballadors, el dia 11 de gener de 2018; i d'acord amb el que estableixen, l'article 38.6 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'article 2 del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball; el Decret 289/2016, de 30 d'agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i altres normes d'aplicació.

Vista l'aprovació expressa de l'Acord d'adhesió per l'òrgan competent en data 20 de febrer de 2018, segons el que disposa l'article 38.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

Resolc:

1. Disposar la inscripció de l'acord d'adhesió de l'Ajuntament de Torres de Segre a l'Acord comú de condicions per als empleats públics dels ens locals de Catalunya de menys de 20.000 habitants, per als anys 2015-2017 (25100242142019) al Registre de convenis i acords col·lectius de treball dels Serveis

Territorials de Treball, Afers Socials i Famílies a Lleida.

2. Disposar la seva publicació en el BOP de Lleida.

Lleida, 18 de gener de 2019

El director dels Serveis Territorials de Treball, Afers Socials i Famílies en funcions, Joan Santacana i Vélez

Acta de negociació de la Mesa General de Negociació comuna per a les matèries comuns al personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Torres de Segre

Acta M.G.N. comuna núm. 1/2018

A Torres de Segre, el dia 11 de gener de 2018, a les 10.00 hores, es reuneixen a la seu de l'Ajuntament els/les Senyors/res que a continuació es detallen:

President:

Sr. Joan Andreu Florensa Farran

Sr. Joan Carles Miró Puigvecino (president suplent)

Vocals:

Per part de l'Administració Municipal:

Sr. Joan Andreu Florensa Farran, regidor representant del PSC

Sr. Joan Carles Miró Puigvecino, regidor representant de CIU

Sr. Josep Lluis Huguet Beà, regidor representant d'ERC.

Per part de les Organitzacions Sindicals han assistit:

Sr. Fidel Navarro Pintado, de CC.OO.

Sra. Josefina Cases Bosch, de UGT

Sra. Estela Guerra Ramos, d'UGT

Per part de les Organitzacions Sindicals no ha assistit:

Sr. Modesto Berciano Berciano, de CSIF

Secretària:

Sra. Maria José Duque Vidal

Sra. Marina Aumatell Monné (secretaria suplent)

Punt primer. Aprovació de l'adhesió a l'Acord comú de condicions per als empleats públics dels ens locals e Catalunya de menys de 20000 habitants (2015-2017), codi de conveni núm. 79100015072015 i aprovació de l'Annex de condicions més beneficioses a mantenir després de l'adhesió.

Es debat la proposta d'adhesió i l'annex de millores i s'acorda, amb l'acord previ dels treballadors i treballadores, aprovar:

- L'adhesió a l' Acord comú de condicions per als empleats públics dels ens locals de Catalunya de menys de 20.000 habitants (2015-2017), codi de conveni núm. 79100015072015, i l' Annex de condicions mésbeneficioses a mantenir després de l'adhesió.

- Proposar l'aprovació dels acords adoptats al Ple municipal de l'Ajuntament de Torres de Segre.

I com a prova de conformitat amb el contingut, es firma la present acta en el lloc i data assenyalats.

Signatures

Annex condicions més beneficioses a mantenir després de l'adhesió de l'ajuntament de Torres de Segre a l'acord comú de condicions per als empleats públics dels ens locals de Catalunya de menys de 20.000 habitants (2015-2017), acordat per l'Associació Catalana de Municipis de Catalunya, la Federació de Municipis de Catalunya, per Comissions Obreres de Catalunya i per la Unió General de Treballadors de Catalunya el 19 de desembre de 2014.

1. Es realitzarà una revisió mèdica anual amb caràcter voluntari a tot el personal de l'Ajuntament d'acord amb l'article 37.3 del Reglament de Serveis de Prevenció i Estudi de Prevenció de Riscos, tot això d'acord amb la Llei 31/95 de Prevenció de Riscos Laborals.

2. En els casos de mort, invalidesa permanent total, invalidesa permanent absoluta i gran invalidesa, el personal afectat per la totalitat d'aquest Acord té dreta una indemnització inicial de 30.050.61 euros.

La invalidesa permanent total o absoluta i la gran invalidesa tindran efecte quan siguin certificades en forma definitiva com a tal per l'òrgan oficial corresponent, i en el cas d'invalidesa permanent total s'aplicarà en aquells supòsits en que no es pugi efectuar una recol·locació del treballador en un altre lloc de treball. El personal afectat es compromet a complir les obligacions que l'entitat contractada per l'Ajuntament imposi sempre que aquestes no suposin cap reducció en el dret establert.

En cas d'indemnització l'Ajuntament de Torres de Segre pot descomptar les obligacions econòmiques pendents que hagi pogut contraure el/la funcionaria o treballadora en aplicació del disposat en aquest acord comú.

3. El personal que tingui al seu càrrec algun familiar disminuït físic, psíquic o sensorial, i sempre i quan es tracti del cònjuge, ascendents o descendents de primer grau, té dret a un ajut especial per aquest concepte que s'haurà d'abonar mensualment segons el grau de disminució.

L'import d'aquest ajut no es revisarà anualment segons l'augment de l'IPC sinó que les seves variacions aniran determinades per la negociació d'un nou conveni o revisió del mateix.

L'acreditació de la disminució s'ha de fer mitjançant certificat emès per Servei d'Atenció a personal disminuïdes del Departament de Benestar i família de la Generalitat de Catalunya.

El seu import serà variable segons el nivell de renda familiar i segons el grau de disminució, en funció dels següents barems:

a. Grau de disminució del 33 al 50%: fins a 120 euros mensuals

b. Grau de disminució del 51 al 65%: fins a 150 euros mensuals

c. Grau de disminució superior al 65%: fins a 180 euros mensuals

L'aprovació d'aquest ajut serà prèviament sotmesa a la valoració de la comissió paritària.

4. S'estableix una gratificació especial per antiguitat per als 25 i 35 anys de servei que consisteix en gaudir d'una paga extraordinària que comprengui tots els conceptes de la nòmina.

5. S'estableix el dret del personal funcionari de carrera i laboral fix a sol·licitar una bestreta reintegrable consistent amb l'avançament màxim de l'import de tres nòmines i a retornar en 12 mensualitats.

6. Concessió de 40 hores de formació a l'any, com màxim, per assistir a cursos de perfeccionament professional, quan el seu contingut estigui relacionat amb el lloc de treball que s'ocupa o amb la carrera professional a l'Administració i sempre que l'esmentat curs es realitzi dins de la jornada laboral. El/la treballador/a que assisteixi als cursos de formació acreditarà documentalment la seva assistència.

Anualment i de manera individualitzada, l'Ajuntament estudiarà el pla de formació anual que negociarà a la comissió paritària a fi de determinar la seva viabilitat i calendari en relació a les necessitats del servei i la conveniència del mateix.

7. Pòlissa d'assegurança de salut. L'Ajuntament concertarà una pòlissa d'assegurança de salut col·lectiva per a tot el personal de la plantilla que ocupi una plaça estructural i durant el temps que estigui al servei de l'Ajuntament de Torres de Segre.

L'Ajuntament es farà càrrec del pagament de les quotes derivades de l'assegurança de salut fins al límit exempt fiscalment segons la normativa vigent (article 42.3.c) de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques).

Si cessen en la plantilla d'aquest Ajuntament, deixaran de beneficiar-se de l'assegurança a càrrec de l'Ajuntament, però podran sol·licitar el continuar-hi adherits, d'acord amb les condicions que es fixin i assumint el compromís del pagament íntegre de les quotes corresponents.