Convenio Colectivo de Empresa de CESPA INGENIERIA URBANA, S.A. (SANT FELIU DE G...201011997) de Girona
Convenios
Convenio Colectivo de Emp... de Girona

Última revisión
06/04/2017

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de CESPA INGENIERIA URBANA, S.A. (SANT FELIU DE GUIXOLS) (17001201011997) de Girona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2016 en adelante

Tiempo de lectura: 43 min

Tiempo de lectura: 43 min

Documento oficial en PDF(Páginas 2-14)

Resolucio per la qual es disposa la inscripcio i la publicacio del Conveni collectiu de treball de l empresa Cespa, SA, per al centre de treball de Sant Feliu de Guixols, per als anys 2016 - 2019 (codi de conveni num. 17001201011997) (Boletín Oficial de Girona num. 68 de 06/04/2017)

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA, per al centre de treball de Sant Feliu de Guíxols, subscrit, d'una banda, pels representants de l'empresa, i de l'altra, pels dels seus treballadors, el dia 23 de gener de 2017, i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'estatut dels treballadors; l'article 2 del reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col-

lectius de treball; el Decret 289/2016, de 30 d'agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i altres normes d'aplicació,

resolc:

­1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA, per al centre de treball de Sant Feliu de Guíxols, per als anys 2016 - 2019 (codi de conveni núm. 17001201011997) al registre de convenis i acords col·lectius de treball dels Serveis Territorials de Treball, Afers Socials i Famílies a Girona.

­2 Disposar la seva publicació en el BOP de Girona.

Girona, 7 de març de 2017

marta Casacuberta i Solà

Directora dels Serveis Territorials

Transcripció literal del text original signat per les parts

Conveni col·lectiu de l'empresa Cespa, SA, de Sant Feliu de Guíxols

Capítol 1. Disposicions generals

Article 1. Àmbit territorial i personal

els acords d'aquest Conveni col·lectiu tenen força normativa i obliguen l'empresa Cespa, SA, concessionària dels serveis de recollida d'escombraries, neteja viària, neteja de platges i gestió de la deixalleria del municipi de Sant Feliu de Guíxols i afecta tots els seus empleats.

els treballadors de nova contractació han d'estar adscrits en una de les categories professionals previstes en el Conveni, i han de percebre el seu salari i gaudir dels mateixos drets i deures que la resta de personal de la mateixa categoria.

Aquestes disposicions no es poden modificar per pactes inferiors ni per contractes o pactes individuals, i únicament poden derogar-se per un altre conveni col·lectiu. S'exceptuen els acords que es puguin assolir amb la representació dels treballadors.

Article 2. Vigència

La durada d'aquest Conveni és de quatre anys, des del 1 de gener 2016 fins 31 de desembre de 2019. no obstant, els seus efectes econòmics es retrotrauran a l'1 de gener de 2016.

Denunciat el Conveni, en tant que no s'arribi a un acord sobre un nou conveni col·lectiu que substitueixi aquest, s'entendrà que el contingut íntegre del present Conveni es prorroga durant un total de dos anys, període de ultraactivitat en el qual s'inclou el termini d'un any a què fa referència el paràgraf quart de l'article 86.3 del text refós de la Llei de l'estatut dels Treballadors.

Article 3. Denúncia i revisió

La denuncia proposant la iniciació, revisió o prorroga s'ha d'efectuar amb l'antelació mínima de 3 mesos a la data del seu venciment davant l'autoritat laboral competent.

Aquest Conveni forma un tot orgànic i indivisible, al qual se sometent en la seva totalitat les parts signants, i està constituït pel seu articulat, disposicions, annexos i taules salarials.

Article 4. Prelació de normes i dret supletori

Les normes que conté aquest Conveni regulen les relacions entre l'empresa i el seu personal, de forma preferent i prioritària. Amb caràcter supletori i en tot allò no previst, s'ha d'aplicar el Text refós de l'estatut dels treballadors, aprovat pel reial Decret Legislatiu 2/2015, de 24 d'octubre, i el Conveni d'àmbit estatal del sector de sanejament públic, neteja viària, regs, recollida, tractament i eliminació de residus i neteja i conservació de clavegueram, publicat al BOe de 30 de juliol de 2013, així com la resta de disposicions de caràcter general i la legislació laboral vigent.

Article 5. Comissió Paritària i resolució de conflictes

A) Comissió Paritària

a.1. La Comissió Paritària tindrà com funcions especifiques, les següents:

- L'interpretació autèntica de les normes contingudes en el conveni col·lectiu d'acord amb l'establert en el article 91 de la Llei de l'estatut dels Treballadors. - La vigilància del compliment de lo pactat en el conveni col·lectiu. - L'arbitratge de les qüestions sotmeses a la consideració de les parts i la mediació obligatòria en els conflictes col·lectius que es puguin suscitar-se amb relació a l'acordat en el conveni col·lectiu.

a.2. La Comissió Paritària està formada per 2 representants de l'empresa i 2 dels treballadors, que entre ells han de triar un secretari.

a.3. Aquesta Comissió pot estar assistida per assessors de l'empresa i dels sindicats amb representació en el Comitè d'empresa. els assessors han de participar en les reunions amb veu però sense vot.

a.4. La Comissió Paritària es reunirà sempre que lo sol·liciti qualsevol de les parts o quan sigui vàlidament requerida per part de un tercer. La resolució de les qüestions plantejades es farà en un termini de 7 dies.

a.5. Per que els acords de la Comissió Paritària siguin vàlids hauran de ser acordats per la majoria, es a dir, per com a mínim 3 dels seus 4 membres.

a.6. De cada reunió s'aixecarà acta amb la relació dels temes tractes, intervencions, i en el seu cas, dels acords aconseguits o dels punts de discrepància, sent signada per la totalitat dels assistents.

B) Resolució de conflictes

Per resoldre els conflictes laborals d'índole col·lectiva o plural que puguin suscitar-se i, específicament, les discrepàncies sorgides durant els períodes de consulta en els casos i terminis previstos en els articles 40 (mobilitat geogràfica), 41 (modificacions de les condicions de treball), 47 (suspensió del contracte de treball) i 51 (resolució del contracte de treball), de l'estatut dels treballadors, en la nova redacció donada pel reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre i per resoldre les discrepàncies que puguin sorgir per la no aplicació de les condicions de treball a que es refereix l'article 82.3 de l'estatut dels Treballadors ambdues parts hauran de recórrer als procediments de mediació del Tribunal Laboral de Catalunya.

Article 6. Garantia personal

S'han de respectar les situacions personals que amb caràcter general, siguin més beneficioses que les fixades en aquest Conveni, les quals s'han de mantenir estrictament com a personals.

Article 7. Organització del treball

L'organització del treball és facultat exclusiva de la Direcció de l'empresa, sense que això perjudiqui la formació professional del seu personal, ni hagin de fer comeses que suposin desistiment de la seva missió laboral.

els delegats de personal han de tenir audiència d'acord amb l'article 64 de l'estatut dels treballadors i normes concordants.

Article 8. Classificació professional. Grups professionals

La classificació del personal que s'indica és merament enunciativa i no implica l'obligació de tenir cobertes totes les places.

El personal ha d'estar enquadrat, ateses les funcions que executi en l'empresa, en algun dels grups professionals següents: grup de comandaments intermedis, grup d'administratius i tècnics i grup d'operaris.

Cada grup professional agrupa les següents funcions i/o especialitats professionals:.

a) Grup Professional I. Comandaments intermedis

1. Cap de servei operatiu

Amb comandament directe sobre el personal, li correspon l'organització del treball i la distribució de les tasques entre tot el personal. A més, ha de vetllar pel compliment de les normes de Seguretat i salut laboral, coordinar les diferents tasques que afecten al taller i atendre els requeriments del client. en cas de necessitats del servei farà tasques de conductor. 2. Cap de servei tècnic

es responsabilitzarà de revisar els parts de treball dels treballadors, del control de incidències i queixes del servei, preparació i enviament d'estadístiques i informes al client, control mensual de despeses, gestió de la deixalleria, gestió de la formació del personal, gestió de compres i control de stock i manteniment de contenidors. Pot substituir al Cap de servei operatiu. 3. Capatàs

el treballador que a les ordres d'un cap de servei, té al seu càrrec el comandament sobre el personal operari, els treballs dels quals dirigeix, vigila i ordena. Té coneixements dels oficis de les activitats al seu càrrec i dots de comandament suficients per al manteniment dels rendiments previstos i de la disciplina. Pot substituir el seu cap superior immediat en serveis en què no calgui el seu comandament permanent. 4. Cap d'equip

És el treballador que, a més de fer la seva pròpia feina, dirigeix i es responsabilitza del treball del personal que integra el seu equip. Pot substituir el capatàs en les seves absències. b) Grup Professional II. Administratius i Tècnics

1. Administratiu

És l'empleat que, amb iniciativa o responsabilitat restringida, subordinat a un cap, realitza treballs de caràcter auxiliar o secundari, que requereixen coneixements generals de les tècniques administratives. 2. Auxiliar Administratiu

És l'empleat que dedica la seva activitat a operacions elementals administratives i en general a les purament mecàniques inherents al treball de l'oficina. 3. educador Ambiental

És l'empleat que, amb formació específica té la tasca d'impulsar i realitzar actuacions per tal de formar i informar als ciutadans incrementant la seva sensibilització i fomentant la participació en les recollides selectives. c) Grup professional III. Operaris

1. Conductor o maquinista

en possessió del carnet de conduir corresponent, té els coneixements necessaris per executar tot tipus de reparacions que no requereixin elements de taller. especialment, té cura que el vehicle o màquina que condueix surti del parc en les condicions de funcionament adequades.

Té al seu càrrec la conducció i el maneig de les màquines o vehicles remolcats o sense remolcar pròpies del servei. S'ha de responsabilitzar del manteniment i de l'adequada conservació de la màquina o vehicle que se li assigni, i d'observar-ne les prescripcions tècniques i de funcionament. 2. Conductor de 2a

És el dedicat a determinades funcions que, sense constituir un ofici, exigeixen certa pràctica i especialitat. 3. Peó

És el treballador encarregat d'executar tasques per l'execució de les quals no es requereix cap especialització professional ni tècnica. Pot prestar els seus serveis indistintament en qualsevol servei o lloc dels centres de treball. 4. Oficial Mecànic

Amb comandament o sense sobre altres operaris, té els coneixements de l'ofici i els aplica amb cura i delicadesa, i amb el més alt rendiment. 5. Patró barca

És el treballador que amb possessió de les acreditacions corresponents té el encàrrec, entre altres, d'executar tasques de neteja de les aigües de la platja. Capítol 2. Condicions de treball

Article 9. Jornada i horari

La jornada de treball és de 35 hores de treball setmanals. La distribució de la jornada setmanal és de 6 dies de dilluns a dissabte.

el personal ha de gaudir d'un període de 30 minuts per a l'entrepà.

A partir de la nova adjudicació del contracte de prestacions de serveis per part de l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols, la nova distribució de jornada setmanal serà de 5 dies de treball de dilluns a divendres de d'octubre a març (excloent els dies de Setmana Santa) i de 6 dies de treball de dilluns a dissabte de d'abril a setembre.

Aquest nou sistema de distribució de la jornada estarà subjecte al control de la productivitat i la polivalència per part de l'empresa, garantint el manteniment del mateix. els paràmetres de productivitat i polivalència a tenir en compte per part de l'empresa s'acordaran amb el Comitè d'empresa durant el primer semestre de l'any 2017.

Article 10. Vacances

Tot el personal regit per aquest Conveni ha de gaudir de 34 dies naturals de vacances anuals. el començament de les vacances serà sempre en dilluns no festiu.

el període de gaudi ha de tenir lloc entre l'1 de gener i el 14 de juny i el 16 de setembre i el 31 de desembre.

el seu còmput ha de ser per anys naturals de l'1 de gener al 31 de desembre.

Es fixa el criteri de gaudir de les vacances consistent en fer avançar un més cada any el pla de vacances sobre el de l'any anterior. els treballadors dins d'una mateixa categoria laboral i polivalència, podran canviar-se mútuament els seus períodes de vacances preavisant a l'empresa com a màxim 2 mesos desprès d'haver signat el calendari de vacances anual.

Article 11. Diumenges i festius

Les festes que s'han de gaudir són les establertes en el Calendari laboral de la Generalitat de Catalunya, més les 2 locals.

Això no obstant, atès que els serveis que són objecte d'aquest Conveni tenen el caràcter de públics, i són d'inexcusable execució diària, quan s'hagin de fer en diumenges i dies festius, per imperatius del servei, el treball d'aquest dies s'ha de compensar amb l'abonament de la partida econòmica prevista en les taules salarials annexes.

es considera festiu el dia 3 de novembre, festivitat de Sant martí de Porres. Si aquest dia coincideix en diumenge passa a gaudir-se el dia següent.

Tindrà la consideració de festiu la nit de dissabte enlloc de la nit de diumenge.

Capítol 3. Condicions econòmiques

Article 12. Conceptes retributius

La retribució de cada treballador està composta pel salari base, l'antiguitat i els complements que per a cada activitat, nivell i categoria es determinen en les taules salarials annexes i en els articles següents.

Article 13. Salari base

El salari base per al personal regit per aquest Conveni és el que s'especifica per a cada nivell i categoria en la taula salarial annexa.

Article 14. Antiguitat

els treballadors meriten un complement personal d'antiguitat que consisteix en 3 biennis del 5% i posteriorment en quinquennis del 7% del salari base de cada categoria, amb el límit del 60%.

el càlcul de l'antiguitat es computa sempre sobre el salari base d'aquest Conveni que es determina per a cada categoria en la taula salarial annexa.

L'antiguitat s'ha d'abonar a partir del dia 1 de gener de l'any que es meriti.

S'ha de respectar estrictament a cada persona els drets adquirits que superin les condicions d'antiguitat recollides en aquest article.

Article 15. Plus penós, tòxic i perillós

el personal que realitzi qualsevol activitat que donés lloc a l'abonament d'aquest plus, ha de percebre l'import corresponent al 20% del salari base. Les categories professionals que meriten el dret a aquest plus estan determinades a la taula salarial annexa l'import de la qual correspon a l'esmentat 20% del salari base.

Els treballadors que percebien un import superior per aquest concepte la quantitat que percebien queda congelada fins que a l'aplicar el 20% del salari base resulti un import superior.

Article 16. Plus bufadora i grafits

El personal que realitzi treballs amb màquines bufadores i de neteja de grafits percebran aquest plus.

Per treballar fins la meitat de la jornada es percebrà la meitat del plus i si es treballa més de la meitat de la jornada es percebrà el plus complet.

Article 17. Plus nocturnitat

S'estableix un plus de nocturnitat pel personal que treballi entre les 22h i les 6:00 del mati en el servei de recollida d'escombraries. La quantia es el 25% del salari base.

Els treballadors que percebin un import superior per aquest concepte la quantia ha de quedar congelada fins que en aplicar-se el 25% del salari base resulti un import superior.

*La base de càlcul per als treballadors que treballin en horari nocturn, de manera esporàdica, es fixa de la següent manera:

Plus nocturn mensual establert a les taules del conveni dividit en 30 dies = Plus nocturn diari, base per la qual multiplicarem els dies treballats en aquest horari.

*en cas de treballadors que només realitzin unes hores de la seva jornada en horari nocturn trobarem el preu hora nocturna de la següent manera:

Plus nocturn diari dividit entre el nombre d'hores de la jornada diària = preu hora nocturna.

Article 18. Plus activitat

La seva quantia és la que s'estableix per a cada nivell i categoria en la taula salarial annexa.

Article 19. Plus de transport

La seva quantia és la que s'estableix per a cada nivell i categoria en la taula salarial annexa.

Article 20. Plus locomoció

Aquest concepte és exclusivament personal, i es percep en les quanties establertes en l'Annex II d'aquest Conveni. en el futur no pot ser absorbible ni compensable, ni ha d'estar subjecte a revisió o increment.

Article 21. Vehicle rocar, escombradora o un altre de semblant

Aquesta mena de vehicles els ha de conduir un peó especialitzat, un peó conductor o un conductor de 2a que disposi del carnet de conduir corresponent, com a mínim de 2a classe, i que tingui coneixements necessaris de taller. Ha de tenir cura del manteniment i de la neteja del vehicle perquè surti del taller en perfectes condicions de funcionament.

en la seva feina ha d'alternar la conducció amb les tasques pròpies de peó i per tant ha de dur a terme ambdues funcions.

Per necessitats del servei, falta de vehicle, avaria o per qualsevol altra raó, a aquest personal se li pot assignar les feines pròpies de la categoria de peó, amb la qual cosa és d'aplicació tot allò que estableix el paràgraf anterior.

Article 22. Plus vehicle lleuger

Quan un peó requereixi d'un vehicle lleuger per poder desplaçar-se, sol o amb altres operaris, fins al lloc de prestació efectiva dels serveis assignats, percebrà aquest plus.

Article 23. Hores extraordinàries

La seva quantia s'especifica per a cada nivell i categoria en la taula salarial annexa.

Únicament es podran realitzar hores extraordinàries en casos imprevistos o d'emergència.

Article 24. Pagues extres estiu, Nadal, beneficis i setembre

a) Pagues extres estiu, Nadal i beneficis:

S'han d'abonar per a cada categoria segons els imports establerts en la taula salarial annexa més l'antiguitat corresponent a 30 dies.

els períodes de meritació són:

paga d'estiu, d'1 de juliol a 30 de juny paga de nadal, d'1 de gener a 31 de desembre paga de beneficis, d'1 de gener a 31 de desembre de l'any anterior. I les dates d'abonament són:

paga d'estiu, el 30 de juny paga de nadal, el 15 de desembre paga de beneficis, el 31 de març de l'any següent. b) Paga extra de setembre:

La quantitat que s'ha de percebre per aquesta paga extra ha de ser lineal per a totes les categories, la data de meritació és de l'1 de setembre al 31 d'agost. La data d'abonament ha de ser juntament amb la nomina de setembre.

Totes les pagues extraordinàries tindran l'increment pactat en aquest Conveni.

Article 25. Augments salarials

revisió salarial i condicions econòmiques per als 4 anys de vigència del Conveni.

Any 2016: 0,25% garantit. Any 2017: 0,25% garantit.

Any 2018: 0,25% garantit. Any 2019: 0,25% garantit.

A més, cada un dels anys s'aplicarà un increment addicional anual del 85% de l'IPC interanual a mes de juliol i sempre que aquest no sigui negatiu. Aquest increment se aplicarà amb efectes de l'1 de gener de cada any.

A partir de la nova adjudicació, a l'hora de realitzar el increment addicional acordat en el paràgraf anterior, es tindrà en compte el índex de revisió que apliqui l'Ajuntament en el nou contracte de prestacions de serveis.

el salari de la categoria professional de educador Ambiental se equipararà en un període de 3 anys al de la categoria professional de Auxiliar Administratiu. Aquesta equiparació es farà en un 40% en l'any 2016, en un 30% en l'any 2017 i en un 30% en l'any 2018.

Capítol 4. Drets sindicals

Article 26. Comitè d'empresa

els membres del Comitè d'empresa disposen de 40 hores mensuals per exercir les seves funcions sindicals.

Les hores sindicals dels membres del Comitè es poden acumular, segons l'establert en l'article 68 de l'estatut dels treballadors. S'ha de determinar el membre o membres a qui s'ha d'aplicar aquesta acumulació a l'efecte de l'exercici de la seva representació.

L'empresa ha de posar a disposició del Comitè un local fix per exercir les seves activitats.

Article 27. Tauler d'anuncis

L'empresa ha de posar a disposició del seu personal i/o membres del Comitè d'empresa un tauler d'anuncis protegit amb vidre i tancat amb clau, per a cada centre de treball, amb la finalitat d'anunciar-hi, tota classe d'informació laboral, comunicats i propaganda de tipus sindical.

Article 28. Assemblees

Tot el personal té dret a 18 hores anuals, dins de la jornada laboral, per realitzar assemblees. L'empresa ha de proporcionar un local de la pròpia empresa o un altre que no li pertanyi, previ comunicat amb 24 h d'antelació.

L'assemblea es convocarà la darrera hora de la jornada laboral, per no alterar excessivament la realització dels serveis.

el dia d'assemblea tot el personal del torn de matí iniciarà el servei a la mateixa hora.

el personal dels torns de tarda i de nit que assisteixin a l'assemblea l'empresa el haurà de compensar amb descans el temps real d'assistència a l'assemblea.

Article 29. Competències del Comitè d'empresa

- rebre informació dels assumptes del personal que afectin el conjunt dels treballadors, o a 1 o diversos col·lectius i que suposin variació en el règim anteriorment existent.

- Ser informats de la proposta de saldo i quitança de tots els contractes que es rescindeixin en l'empresa.

- estar presents en el moment de la signatura del rebut de saldo i quitança de tots aquells treballadors a qui es rescindeixin els contractes de treball, llevat dels qui no ho vulguin.

- Rebre la còpia bàsica de tots els contractes fets per escrit (llevat dels alts càrrecs, que només s'ha de notificar).

- rebre informació trimestral de la previsió de subscripció de nous contractes de l'empresa, indicant el nombre, les modalitats i els tipus de contractes que s'utilitzen, així com els supòsits de subcontractació. No obstant això, s'entén la dificultat de preveure contractacions per substitucions i puntes de producció que existeixen en aquest servei.

- rebre trimestralment de l'empresa còpia dels TC1 i TC2.

- I en totes aquelles competències reconegudes als representants dels treballadors en l'estatut dels treballadors en els articles 64, 15.4, 19.5, 29.4, 41, 44.1, 77.1 i.1 87.1.

L'empresa ha d'escoltar el Comitè en:

El tractament d'aquells problemes de caràcter col·lectiu que afectin els treballadors en general i els afiliats al sindicat.

També se'ls ha d'informar i escoltar amb caràcter previ:

a) Amb relació als acomiadaments i les sancions greus i molt greus que afectin els afiliats al sindicat.

b) en matèria de reestructuracions de plantilla, regulació d'ocupació, trasllat de treballadors amb caràcter col·lectiu o de centre de treball general, i sobre tot, projecte o acció empresarial que pugui afectar substancialment els interessos dels treballadors

c) La implantació o revisió de sistemes d'organització del treball i de les seves possibles conseqüències, només si implica modificació de condicions.

Article 30. Quota sindical

Als treballadors afiliats a un sindicat legalment reconegut i que ho sol·licitin per escrit expressament a l'empresa, aquesta els ha de descomptar de la nòmina, i pel temps que s'ha previst la duració d'aquest Conveni, la quota sindical.

Si no estan afiliats a cap sindicat, els treballadors de manera voluntària podran pagar un cànon conveni a l'any de 72 euros, que s'ha de descomptar de la nòmina mensualment a raó de 6 euros al mes que s'han de pagar al sindicat de la mesa negociadora.

L'empresa ha de lliurar al Comitè 200 euros anuals per material sindical. Aquest import es podrà acumular pels anys següents. El comitè tindrà que lliurar a l'empresa els justificants de les despeses.

Article 31. Lliure sindicació

L'empresa ha de garantir el dret a la lliure sindicació dels treballadors de la plantilla i la no discriminació per raó de l'esmentada sindicació.

Capítol 5. millores socials

Article 32. Permisos retribuïts

El treballador, previ avís i justificació, pot absentar-se de la feina amb dret a remuneració per algun dels motius i durant el temps que a continuació s'esmenten:

- Per matrimoni o unió de fet del treballador/a: 25 dies naturals l'any. en el supòsit de unió de fet el treballador/a ha d'aportar certificat de convivència expedit per l'Ajuntament o organisme competent. Aquesta llicència només es concedeix 1 vegada cada 10 anys.

- 3 dies per malaltia greu o hospitalització, intervenció quirúrgica o mort de familiars fins al 2on. grau de consanguinitat o afinitat. Aquest permís seria de 7 dies si el treballador necessités desplaçar-se per haver succeït fora de la Comunitat Autònoma de Catalunya.

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

- 4 dies per naixement d'un fill, ampliables a 2 dies més si el naixement fos fora de la localitat.

- 2 dies per canvi de domicili.

- 1 dia pel casament del fill/a, germans/anes, germans/anes polítics.

- 1 dia pel bateig o comunió de fill o nét.

- 6 dies en concepte d'assumptes propis a elecció del treballador sense cap justificació i un preavís de 48 h, tenint en compte que com a màxim podran coincidir en un mateix dia 2 conductors de 1a, 1 conductor de 2a i 2 peons. Per evitar acumulacions de dies, cada trimestre de l'any s'haurà de demanar un mínim d'un dia i un màxim de dos dies, fins assolir els 6 dies.

- Exàmens: El temps indispensable per examinar-se; el treballador/a està obligat a justificar la seva assistència a les proves.

Tots els permisos afecten les situacions que sense ser matrimoni acreditin la convivència de fet.

el salari previst en la retribució d'aquests permisos és el salari real.

Article 33. Peces de treball

Tots els treballadors tenen dret a rebre:

- 2 vestits d'estiu, 2 vestits d'hivern, calçat d'estiu, calçat d'hivern, 1 anorac (cada 2 anys segons l'última entrega), 1 jersei (cada 2 anys segons l'última entrega), 1 parell de guants, 1 gorra d'estiu, 1 gorra d'hivern, 1 armilla reflectant per temporada.

- A la plantilla de recollida d'escombraries se'ls ha de lliurar 1 pantalon i 1 camisa addicional per temporada.

- A la plantilla de recollida d'escombraries i als treballadors que treballin amb equips d'aigua se'ls ha de lliurar 1 parell de botes d'aigua.

Tot això renovable cada vegada que quedi en desús.

el lliurament de peces d'estiu s'ha de fer abans del dia 1 de maig i les d'hivern abans de l'1 de novembre.

Article 34. Privació del carnet de conduir

La privació del carnet de conduir a qualsevol treballador afectat per aquest Conveni, no pot comportar, en cap cas, la rescissió del seu contracte laboral amb l'empresa i aquesta està obligada a donar-li ocupació en un altre lloc de treball fins que estigui de nou en possessió del carnet de conduir, moment en què s'ha d'incorporar al seu lloc anterior. Durant la permanència en un altre lloc de treball l'afectat ha de percebre el mateix salari.

Article 35. Detenció o presó del treballador

en cas que un treballador regit per aquest Conveni pateixi detenció o presó preventiva, sigui de caràcter judicial o imposada com a substitutiva de no pagar les sancions administratives, l'empresa pot donar-lo de baixa de la Seguretat Social a tots els efectes; un cop posat en llibertat, l'empresa està obligada a readmetre'l, amb les mateixes condicions, respectant l'antiguitat i categoria anterior.

Per poder exercir aquest dret, el treballador ha d'incorporar-se a l'empresa després del mes següent al de la seva posada en llibertat i ha de percebre les seves retribucions des del primer dia en què s'incorpori al treball.

L'establert anteriorment no és d'aplicació per a aquells casos què la detenció o presó del treballador sigui a causa d'haver comès delictes o faltes contra la propietat de l'empresa o de les persones que la constitueixen.

Article 36. Serveis mèdics

Anualment, l'empresa programarà una revisió mèdica, amb caràcter voluntari, per a tot el personal del centre de treball. en cas que el treballador no vulgui realitzar-se la corresponent revisió mèdica, s'obliga a signar un document que determini tal extrem.

Aquesta revisió s'ha d'efectuar el tercer trimestre de l'any.

Article 37. Seguretat i salut laboral

es reconeix l'existència del Comitè Paritari de Salut Laboral per adaptar la realitat de Cespa, SA, de Sant Feliu de Guíxols amb la missió d'efectuar una protecció eficaç en matèria de salut laboral en l'empresa.

Aquest Comitè està format per 2 representants de l'empresa i 2 representants dels treballadors. A petició de qualsevol d'ambdues parts, hi poden assistir assessors, tant de l'empresa com dels sindicats.

el treballador està obligat a observar en la seva feina les mesures legals i reglamentàries de salut laboral.

L'empresari està obligat a facilitar una formació pràctica i adequada en matèria de salut laboral als treballadors que contracta, o quan canviïn de lloc de treball o hagin que aplicar una nova tècnica que pugui ocasionar riscos greus pel propi treballador o pels seus companys o tercers, ja sigui amb els propis serveis, o amb la intervenció dels serveis oficials corresponents. El treballador està obligat a seguir els ensenyaments i a realitzar les pràctiques, o que han de ser dins de la jornada laboral.

els membres del Comitè de Salut Laboral que apreciïn una probabilitat seriosa i greu d'accident per la inobservança de la legislació aplicable en la matèria, han de requerir per escrit l'empresari per tal que adopti les mesures oportunes que facin desaparèixer el risc; si la petició no fos atesa en el termini de 4 dies, s'haurien de dirigir a l'autoritat competent; aquesta, si apreciés les circumstàncies al·legades, mitjançant resolució fonamentada, hauria de requerir l'empresari perquè adopti les mesures de seguretat apropiades o que suspengui l'activitat en la zona o local de treball o amb el material en perill. També pot ordenar, amb els informes tècnics necessaris, la paralització immediata del treball si s'estimés risc greu d'accident.

Si el risc d'accident fos imminent, la paralització de les activitats la pot acordar qualsevol dels membres del Comitè de Salut Laboral o pel 100% dels membres del Comitè d'empresa; aquest acord s'ha de comunicar immediatament, a l'empresa i a l'autoritat laboral, la qual, en 24 h, ha d'anul·lar o ratificar la paralització acordada.

Si un vehicle presentés anomalies que afectessin les garanties de seguretat i el conductor ho hagués comunicat a l'empresa sense que aquesta les hagués esmenat, qualsevol dels membres del Comitè de Salut Laboral o del Comitè d'empresa pot immobilitzar i deixar fora de servei el vehicle fins a la reparació corresponent.

Per als primers auxilis, en cas d'accident, l'empresa ha de disposar de farmacioles d'urgència en els centres de treball i en els camions; el personal mèdic les ha de revisar cada mes.

L'empresa ha de disposar, en cada centre de treball, d'una habitació vestidor per al personal al seu servei, amb penjadors individuals i banquetes per tal que els treballadors puguin canviar-se de roba. També s'han d'instal·lar cambres d'acondiciament

amb lavabos i dutxes per a l'ús del personal, així com serveis higiènics adequats.

Quan s'adjudiqui el nou contracte l'empresa es compromet a dotar al centre de treball de lavabos i dutxes separades per a homes i dones. Mentrestant el actual lavabo de les oficines serà utilitzat com a vestuari per les dones.

L'empresa ha de posar a disposició dels treballadors taquilles tancades amb clau.

el Comitè de Salut Laboral s'ha de reunir com a mínim 1 vegada al mes i els seus membres disposen d'1 jornada laboral al mes per efectuar les seves tasques. en cas de necessitat, aquesta disponibilitat pot ampliar-se a 3 jornades laborables al mes, sempre que justifiquin les gestions que s'han de realitzar en les reunions que mantingui l'esmentat el Comitè. Aquestes jornades han de ser a càrrec de l'empresa.

Article 38. malaltia o accident

Quan el treballador pateixi un accident, dins la jornada laboral o fin itinere i calgui la baixa o la hospitalització l'empresa s'obliga a completar el sou del treballador fins 100% de la seva retribució bruta establerta al conveni per a la seva categoria professional.

en el cas de accident de treball que pugui provocar la reassignació del treballador a un altre lloc de treball amb menor retribució, el treballador mantindrà al seva retribució d'origen llevat que el accident se hagi produït per una negligència per part del treballador en la observança de les normes de seguretat i/o en el cas de que el treballador es trobés sota els efectes de l'alcohol o substàncies psicotròpiques

En els supòsits de incapacitat temporal per contingència comuna l'empresa s'obliga a completar el sou del treballador fins 100% de la seva retribució bruta establerta al conveni per a la seva categoria professional.

els períodes d'accident de treball i incapacitat laboral no han de repercutir en la percepció de les pagues extraordinàries.

Article 39. Prestacions per invalidesa o mort

En cas d'accident de treball (inclòs el itinere) o malaltia professional com a conseqüència de l'activitat exercida per a l'empresa de la que es derivi la mort, la incapacitat permanent absoluta o gran invalidesa per a qualsevol activitat laboral, el treballador o els seus beneficiaris, si escau, han de percebre una indemnització independentment de les percepcions que per aquest motiu li corresponguin.

L'import d'aquesta indemnització serà el següent:

Any 2016: 33.000

Any 2017: 34.000

Any 2018 i següents: 35.000

Article 40. Ajuda a treballadors amb fills amb discapacitats o alta capacitat

Aquells treballadors que tinguin fills amb discapacitat i/o alta capacitat, les quals estiguin reconegudes oficialment, percebran la quantitat de 60 bruts mensuals per fill.

El treballador tindrà que lliurar a l'empresa la documentació que justifiqui la discapacitat i/o alta capacitat del seu fill.

Aquest import tindrà els augments del Conveni.

Article 41. Ajuda per trencament d'ulleres

en el cas que un treballador, en temps i lloc de treball, tingui trencament d'ulleres, el comitè de seguretat i salut valorarà la procedència o no del lliurament al treballador d'una ajuda per a reparació o substitució de les mateixes, establint com a condició per a l'abonament d'aquesta quantitat que la factura s'haurà d'emetre a nom de l'empresa.

Article 42. manteniment de la plantilla

L'empresa es compromet a mantenir en tot moment la plantilla de treballadors fixos.

Quan se hagi de cobrir la vacant de un treballador fix, es derivarà a la Comissió de Contractació.

Article 43. excedència voluntària

a) el treballador amb almenys una antiguitat en l'empresa d'un any té dret que se li reconegui la possibilitat de situar-se en excedència voluntària per un termini inferior a quatre mesos i no superior a cinc anys. Aquest dret només pot ser exercit una altra vegada pel mateix treballador si han transcorregut dos anys des del final de l'anterior excedència voluntària.

El treballador excedent ha de reingressar en el seu lloc de treball un cop finalitzada l'excedència, comunicant-ho prèviament amb 1 mes d'antelació.

b) Respecte a l'excedència per atendre a un fill o familiar s'aplicarà íntegrament l'establert en el article 46.3. de l'Estatut dels treballadors, en la nova redacció donada pel reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

c) Durant el període d'excedència el treballador no pot prestar serveis en una altra empresa que es dediqui a la mateixa activitat. Si ho fes, perdria automàticament el dret al reingrés.

Article 44. Premi de vinculació

Tot treballador adscrit a aquest Conveni que es jubili anticipadament, ha de percebre un premi per any de servei d'acord amb el barem següent:

Anys euros

60 96,28

61 77,04

62 61,19

63 51,35

64 o més 38,51

Article 45. Saldo i quitança

Tot treballador que cesi voluntàriament al servei de l'empresa, ha de signar el corresponent document de saldo i quitança; el treballador pot demanar la presència del Comitè d'empresa. el document de saldo i quitança s'ha de redactar de forma que figurin per separat tots i cadascun dels conceptes que integren la liquidació per cessament.

Article 46. Formació professional

Les parts signants d'aquest Conveni han de valorar la importància de la formació professional dels treballadors per a la millora de la competitivitat i l'esperit de l'acord assolit per les organitzacions empresarials i sindicats. Ambdues parts es comprometen a fomentar-la conjuntament.

Tots els treballadors de l'empresa tenen dret a 60 h a l'any dins de la jornada laboral, per poder participar en plans de formació vinculats a la promoció personal, professional i cultural.

el treballador haurà de preavisar amb 15 dies d'antelació l'assistència als cursos de formació que vulgui realitzar dins la jornada laboral.

Capítol 6. Ingressos, ascensos i contractació

Article 47. Ascensos

Tot el personal adscrit en aquest Conveni té dret, en igualtat de condicions, a cobrir les vacants de categoria superior o places de nova creació que es produeixin en l'empresa, i per això es crea una Comissió Paritària de Contractació i d'ascensos composta de 4 persones, 2 en representació de l'empresa i 2 en representació dels treballadors. Aquesta comissió té la finalitat de possibilitar als treballadors l'ascens a una categoria superior, i s'ha de regir per les normes següents:

1. Amb l'ajuda del Comitè d'empresa, es confeccionarà la llista del personal que vulgui tant, realitzar treballs de major categoria, com promocionar a categoria superior. La llista confeccionada es podrà ampliar en el moment en què un treballador de la plantilla existent, hagi obtingut el carnet de conduir B o C i podrà valer la seva antiguitat a l'empresa perquè se l'inclogui en l'ordre que li correspongui. L'esmentada llista estarà ordenada per data d'antiguitat (de més a menys antiguitat a l'empresa) i per accedir-hi serà necessari reunir els requisits per poder fer els treballs (per exemple, disposar del carnet de conduir adequat, adquirir la formació necessària, etc.).

2.- Les vacants que es produeixin, per a cobrir un lloc de més categoria, tant les definitives com les temporals, es cobriran amb treballadors que estiguin inclosos en la llista esmentada en l'apartat anterior i seguint l'ordre de la mateixa.

3.- L'empresa ha de cobrir les vacants de més categoria, atenent a la llista esmentada a l'apartat 1r i de no poder complir-lo, ho ha de posar en coneixement del Comitè d'empresa, amb el qual es buscarà la solució més adequada en un termini màxim de 48 hores. S'exceptuen d'aquest apartat, aquells canvis que s'hagin de realitzar per urgències del servei sorgides en el mateix dia. en aquest cas, l'empresa ha de prendre la decisió i informarà al Comitè d'empresa.

4. Només es promocionarà, de forma definitiva, a conductor 2a i Conductor 1a, quan causi baixa definitiva en l'empresa un treballador que tingui reconeguda una d'aquestes dues categories o es creïn noves places d'alguna d'aquestes dues categories i per estricte ordre de antiguitat.

5.- els peons podran accedir a vacants de Conductor 2a quan disposin de carnet de conduir B.

6.- els Conductors 2a podran accedir a vacants de Conductor 1a quan disposin de carnet de conduir C.

7.- els treballadors assignats al torn de diumenges i festius, quan passin a treballar de dilluns a dissabte per necessitats del servei, ho faran amb la categoria peó, i per això, si el treballador té la categoria de Conductor 2a o Conductor 1a, el mateix treballador ha d'acceptar el canvi temporal a la categoria de Peó. només en el cas que no hi hagi, en aquest moment (per falta de personal, de competència o d'horari), treballadors de dilluns a dissabte que puguin cobrir les vacants puntuals de Conductor 2a i de Conductor 1a, ho faran els treballadors de diumenges i festius.

8.- Fins que hi hagi treballadors en plantilla que desitgin promocionar Conductor 2a i/o Conductor 1a, qualsevol contractació que es faci de nou personal, es farà amb la categoria de Peó. en el cas que aquests treballadors de nova contractació, haguessin de realitzar treballs de Conductor 2a i/o Conductor 1a, se'ls ha d'abonar el concepte de diferència de categoria.

9. Comandaments intermedis: el lloc d'encarregat general és de lliure designació de l'empresa.

10. Personal administratiu: Les vacants o noves places que es produeixin en aquestes categories s'han de cobrir tenint en compte el reglament de Contractació de Personal Administratiu signat amb el Comitè d'empresa i vigent en cada moment.

Article 48. Ingrés en l'empresa

es crea la Comissió Paritària de Contractació i d'ascensos, composta per 4 persones, 2 en representació de l'empresa i 2 en representació dels treballadors.

Aquesta Comissió és l'encarregada de seleccionar i valorar el personal més idoni per cobrir aquestes places. el lloc de Cap de Servei és de lliure designació de l'empresa.

Les vacants o noves places que es produeixin s'han de cobrir tenint en compte els reglaments de Contractació de Personal Operari i de personal Administratiu signats amb el Comitè d'empresa i vigents en cada moment.

Article 49. empreses de treball temporal

Abans de realitzar la contractació a traves de una empresa de treball temporal, l'empresa informarà al Comitè d'empresa amb una antelació de trenta dies.

Article 50. Període de prova

Les admissions de personal es consideren provisionals durant un període de prova variable, segons l'índole de la labor que a cada treballador correspongui, que en cap cas pot excedir de l'assenyalat en el barem següent:

1. Personal tècnic: 2 mesos

2. Personal administratiu: 2 mesos

3. Comandaments intermitjos: 1 mes

4. Personal auxiliar, operari i subaltern: 15 dies

La situació d'incapacitat temporal interromp el període de prova.

Durant el període de prova, tant el treballador com l'empresa, respectivament, poden donar per finalitzada la seva relació laboral sense necessitat d'avís previ.

en tot cas, el treballador ha de percebre, durant el període de prova, les remuneracions corresponents a la categoria professional en què provisionalment s'hagi classificat, i segons les funcions realitzades.

Transcorregut l'esmentat termini, el treballador queda en la plantilla de l'empresa, i el temps de prova li ha de ser computat a efectes d'antiguitat.

Article 51. Contracte a temps parcial

L'empresa el pot subscriure amb treballadors que reuneixin les condicions exigides per a la seva contractació, segons la modalitat de contracte descrita en aquest apartat, d'acord amb el següent:

a) La jornada de treball diària ha de ser com a mínim la meitat de la regulada per Conveni col·lectiu, i mai inferior a 12 h setmanals o 48 mensuals.

b) els treballadors amb aquesta modalitat de contracte han de gaudir dels mateixos drets i condicions que els treballadors a temps complet. Aquestes condicions s'han de determinar proporcionalment només quan es derivin de la duració del treball o del nivell d'ingressos.

Article 52. Contracte d'interinitat

Sempre que es faci constar el nom del substitut i la causa de la substitució, es poden fer per escrit contractes d'interinitat per substituir treballadors amb dret a reserva del lloc de treball.

És personal interí el que es contracta per substituir el treballador durant les absències d'aquest per circumstàncies de permisos, vacances, IT, excedències i qualsevol altra causa que obligui l'empresa a reservar la plaça a l'absent.

Si el treballador fix absent no es reintegrés en el termini corresponent, l'interí ha de passar a formar part de la plantilla de l'empresa amb caràcter fix i, ocupar el darrer lloc del seu grup i categoria professional.

Article 53. Contracte de relleu i jubilació parcial

Per poder realitzar aquest contracte, l'empresa ha de subscriure simultàniament un contracte de treball amb un altre treballador en situació d'atur o amb contracte temporal; com a mínim, està obligada a cobrir la jornada de treball substituïda fins a la data de la jubilació, que ha de ser aquella establerta amb caràcter general pel sistema de la Seguretat Social per causar dret a pensió de jubilació i s'ha d'extingir la relació laboral del treballador que ha reduït la seva jornada en assolir l'esmentada edat; en aquest moment, s'ha de transformar, sense solució de continuïtat, el contracte del nou treballador en indefinit i a jornada completa.

Article 54. Contracte eventual per circumstàncies de la producció

Són treballadors eventuals, aquells admesos d'acord amb les disposicions vigents, contractats quan les circumstàncies del mercat, acumulació de feina, excés de comandes o raons de temporada, així ho exigeixin, encara que es tracti de l'activitat normal de l'empresa. en aquests casos el contracte té una durada màxima de 6 mesos dins d'un període de 12. Si al termini d'aquest període el treballador continués prestant els seus serveis, hauria d'adquirir la condició de fix de plantilla, sigui per haver completat aquest període en un sol contracte o en diversos.

Article 55. Acomiadaments individuals

Amb caràcter previ a la comunicació per escrit de l'acomiadament al seu empleat, l'empresa ha de notificar amb almenys 10 dies d'antelació el contingut de l'esmentada carta d'acomiadament al Comitè d'Empresa, amb la finalitat d'informar-lo de la causa o motiu pel qual s'ha decidit l'acomiadament, i que aquests coneguin i puguin emetre informe sobre la concurrència o no de l'esmentada causa, i de si existeix o no una justificació en la conducta del treballador, o si la causa legal que s'al·lega té o no l'entitat i la transcendència suficients com per determinar com a mesura imprescindible l'extinció del contracte de treball, en comptes d'un altre tipus de mesura empresarial.

el termini de prescripció de les faltes que es pretenguin sancionar restarà suspès mentre duri aquest tràmit d'audiència als delegats, sempre que es faci la comunicació dels fets que motiven la sanció pertinent al treballador afectat com si es tractés d'un expedient disciplinari.

Si l'acomiadament està basat en una causa aliena a la conducta del treballador, l'empresa, tant en la comunicació prèvia al Comitè d'Empresa com en el contingut de la carta d'acomiadament, ha de raonar i justificar les circumstàncies concretes i singulars concurrents que determinen com inexorable la decisió de l'acomiadament, igualment ha d'assenyalar per quin criteri i quines causes, la mesura que s'ha d'adoptar ha de ser la d'acomiadament i no altres alternatives que excloguin l'extinció del contracte de treball.

L'incompliment d'aquests requisits determinen la no validesa de l'acomiadament.

Quan es produeixi un acomiadament que els tribunals declarin improcedent, sigui per via judicial, com per via extrajudicial (Jutjat Social o Tribunal Laboral de Catalunya), l'opció entre la readmissió o la indemnització la té el treballador.

Capítol 7. Altres drets

Article 56. Mobilitat geogràfica

No es considera mobilitat geogràfica la pròpia activitat del servei, o el canvi d'ubicació del centre de treball quan aquest sigui en el terme municipal de Sant Feliu de Guíxols. en la resta de supòsits s'ha de negociar de forma preceptiva amb el Comitè d'empresa durant un període de 15 dies.

Amb caràcter previ a l'execució empresarial en matèria de mobilitat és bàsicament preceptiu en els casos de caràcter col·lectiu el següent:

1. Intervenció i dictamen de la Comissió Paritària del Conveni.

2. Procediments i solucions arbitrals pels supòsits de no acord (Tribunal Laboral de Catalunya).

establiment de garanties precises i d'aplicació immediata per als supòsits de caràcter individual, partint de:

- recuperació del lloc de treball anterior o anàleg en cas de laude o sentència favorable.

- Preavisos pels trasllats i desplaçaments: 2 mesos per trasllat, 15 dies per desplaçament.

- Terminis d'incorporació al nou centre: mínim de 45 dies en els trasllats i 15 dies en els desplaçaments.

Garanties amb caràcter general:

Compensació per despeses:

a) Per l'habitatge i per estudis en els supòsits de trasllat.

b) De trasllat i per viatges propis i de la família. Garanties específiques per als desplaçaments:

a) S'estableix un límit màxim de duració de 6 mesos en un període de 3 anys.

b) Període de negociació i consulta en tots els casos, individuals o col·lectius.

c) Permisos retribuïts de 5 dies laborals cada 2 mesos de desplaçament.

d) Prioritat de permanència dels membres del Comitè d'empresa i delegats sindicals.

e) Prioritat de permanència dels treballadors amb càrregues familiars.

Article 57. extinció del contracte per causes objectives

en els supòsits previstos en l'article 52 de l'eT, ambdues parts acorden introduir en la regulació legal del procediment, un període de consultes de 10 dies que s'ha de portar a cap dins del termini de preavís reglamentàriament establert.

Article 58. Modificacions substancials de les condicions de treball

Per tal d'afavorir el diàleg social, respecte a les modificacions substancials de les condicions de treball (art. 41 de l'Estatut dels Treballadors), s'acorda fixar un període de negociació de 21 dies per a les modificacions individuals i de 30 dies per a les col·lectives, abans que la mesura que unilateralment comuniqui l'empresa tingui efectes.

Article 59. Comissió de seguiment de l'absentisme

S'acorda la creació d'una comissió paritària conjunta que estudiarà i analitzarà l'absentisme per contingències comunes. Aquesta comissió tindrà accés a aquella informació estrictament necessària per a desenvolupar aquesta tasca i que serà relativa al nombre de baixes i la durada de les mateixes.

S'estableix una reunió mensual d'aquesta comissió.

Article 60. Acomiadament objectiu per causes econòmiques

L'empresa es compromet a no aplicar la causa d'acomiadament objectiu de previsió de pèrdues ni la clàusula de desvinculació salarial.

Article 61. Pla d'Igualtat

Durant l'any 2017 s'adequarà el Pla d'Igualtat del Grupo Ferrovial al centre de treball de Sant Feliu de Guíxols.

Article 62. Protocol d'Assetjament

Durant l'any 2017 s'adequarà el Protocol d'Assetjament del Grupo Ferrovial al centre de treball de Sant Feliu de Guíxols.

Annex 1. Taules definitives any 2016

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Annex 1. Taules provisionals any 2017

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

AnneX II. TAuLeS DeFInITIVeS AnY 2016

PLuS LOCOmOCIÓ

empleat Import

Jorge Serrat royo 120,20 euros

Angel Alberca royo 120,20 euros

Antonio Gallardo González 120,20 euros

nicolás Cobo montalvo 60,10 euros

Alberto marttí Larragay 42,07 euros

Abdelaziz mohamed 42,07 euros

resto de personal 30,05 euros