Convenio Colectivo de Empresa de COLEGIO DE FARMACEUTICOS (08000702011994) de Barcelona
Convenios
Convenio Colectivo de Emp... Barcelona

Última revisión
20/02/2018

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de COLEGIO DE FARMACEUTICOS (08000702011994) de Barcelona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2016 en adelante

Tiempo de lectura: 48 min

Tiempo de lectura: 48 min

Convenio Colectivo
Tipo:
C. Colectivo
F. Publicación:
2018-02-20
Boletín:
Boletín Oficial de Barcelona
F. Vigor:
2016-01-01
Convenio afectado por
Documento oficial en PDF(Páginas 167-187)

Conveni collectiu de treball del Col legi Oficial de Farmaceutics de Barcelona per als anys 2016-2018. (Boletín Oficial de Barcelona num. 36 de 20/02/2018)

RESOLUCIÓ de 10 de gener de 2018, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona per als anys 2016-2018 (codi de conveni núm. 08000702011994).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona subscrit pels representants de l? empresa i pels dels seus treballadors el dia 5 de juliol de 2017 i de conformitat amb el que disposen l? article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d? octubre; l? article 2.1.a) del Reial decret 713/2010, de 28 de maig; el Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l? àmbit de competència dels departaments de l? Administració de la Generalitat de Catalunya, el Decret 289/2016, de 30 d? agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i altres normes d? aplicació,

Resolc:

1. Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona per als anys 2016-2018 (codi de conveni núm. 08000702011994) al Registre de convenis i acords col·lectius de treball en funcionament amb mitjans electrònics dels Serveis Territorials del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies a Barcelona, amb notificació a la Comissió Negociadora.

2. Disposar que el text esmentat es publiqui al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI COL·LECTIU DE TREBALL DEL COL·LEGI OFICIAL DE FARMACÈUTICS DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA PER ALS ANYS 2016-2018

Capítol I Àmbit territorial, personal i funcional

Secció 1. Àmbit personal, funcional i territorial

Article 1. Àmbit funcional i personal

Aquest Conveni regula les relacions i les condicions laborals de tot el personal que treballa per compte d? altre al Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona d? acord amb allò que estableix l? article 1 del Text refós de la Llei de l? Estatut dels treballadors, llevat del personal directiu que n'estigui expressament exclòs segons la legislació vigent.

Article 2. Àmbit territorial

Aquest Conveni és aplicable al/s centre/s de treball actual/s del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona del/s qual/s se? n deriva i prové la legal representació del Comitè d'Empresa legitimat per a la seva negociació.

Secció 2. Àmbit temporal: vigència i durada

Article 3. Àmbit temporal

Aquest Conveni entra en vigor en la data en què sigui signat. Això no obstant, els efectes econòmics de caràcter retributiu són vigents des de primer de gener de 2016.

Article 4. Vigència i revisió

La durada d'aquest Conveni és de 3 anys, des de l? 1 de gener de 2016 fins al 31 de desembre de l'any 2018, excepte en els punts o matèries en les quals les parts determinin concretament i expressament una altra vigència o durada.

Aquest Conveni s? ha d? entendre prorrogat automàticament per períodes successius d? 1 any natural si en la data en què deixa de ser vigent o qualsevol de les pròrrogues no s? ha demanat la rescissió o la revisió en forma legal.

En el cas de denúncia de qualsevol de les parts signants, aquesta s? ha de fer per escrit, amb notificació a l? altra part signatària amb, almenys, 3 mesos d'antelació de la data inicial de venciment o de qualsevol de les pròrrogues.

Article 5. Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i per aplicar-les s? han de tenir en compte globalment i referides a un període anual.

En cas que la jurisdicció competent, en ús de les seves facultats, anul·lés o invalidés qualsevol dels pactes continguts en aquest Conveni, les parts negociadores estudiarien si, per si mateixa, la resta del text aprovat resulta vàlida o si, per contra, és necessària una nova negociació total o parcial. En aquest cas, les parts signatàries es comprometen a reunir-se en els 30 dies següents al dia de la fermesa de la resolució corresponent a fi de resoldre i renegociar la part que correspongui i resoldre el problema plantejat.

Si en el terme de 90 dies a comptar des de la data de la fermesa de la resolució administrativa esmentada, les parts signatàries no arribessin a un acord, quedarien compromeses a fixar un calendari de reunions per negociar tot el Conveni.

Article 6. Compensació i absorció

Les millores econòmiques i d? una altra índole que puguin establir les millores pactades unilateralment per l? empresa o les disposicions legals o reglamentàries actuals seran compensades i absorbides per les establertes en conjunt i en còmput anual en aquest Conveni.

Capítol II Organització i participació

Article 7. Organització del treball

L'organització pràctica del treball és competència directa de la Junta de govern del Col·legi a fi que quedi garantida la consecució de les finalitats de la corporació professional. Per aconseguir-ho establirà els mètodes, els sistemes i els procediments de treball que consideri més efectius i farà totes les innovacions o les modificacions en els circuits de treball que consideri convenients, prèvia informació als representants dels treballadors.

Article 8. Titularitat

La Junta de govern exercirà aquesta facultat o bé a través dels seus membres, als quals encarregarà funcions específiques, o bé a través de la persona o persones en qui delegui expressament aquesta facultat.

Mentre la Junta de govern no estableixi una altra cosa, el secretari o la persona que el substitueixi en cas d'absència llarga, és el representant de la Junta davant dels treballadors del Col·legi i pot nomenar altres representants en la negociació sense més formalitat que la prèvia notificació al Comitè d'Empresa.

Capítol III Classificació del personal

Article 9. Classificació funcional

Per raó de les funcions professionals que desenvolupa, el personal comprès en aquest Conveni es classifica, en els grups i llocs de treball següents:

Grup 1. Personal titulat

Són personal titulat aquelles persones que tenen algun títol reconegut d'ensenyament superior o de grau mitjà i que estan unides al Col·legi per un vincle de relació laboral, concertada d'acord amb el títol que tenen per exercir funcions específiques de la seva titulació, o bé per a altres equivalents, dins del grup professional al qual pertanyen.

Grup 2. Personal administratiu o tècnic

Constitueixen el personal administratiu i tècnic aquells empleats que tenen coneixements de mecànica administrativa, comptables o tècnics i al Col·legi fan feines reconegudes pel costum com a pròpies de personal d'oficina i de despatx segons les definicions i funcions descrites en aquest Conveni.

El personal administratiu i tècnic comprèn els següents llocs de treball:

1. Cap de departament: Les obligacions peculiars dels caps administratius, independentment d'aquelles que en cada cas els assigni la Junta de govern, són les següents:

- Organitzar, coordinar i dirigir les feines dels empleats que tenen a les seves ordres d'acord amb les instruccions rebudes. - Mantenir la disciplina, fer complir les normes laborals vigents i proposar pel conducte reglamentari al representant de la Junta de govern aquells premis o sancions que consideri convenients. - Comprovar el bon estat d'ordre i neteja de les dependències assignades als empleats. - Signar les autoritzacions de sortides del personal i determinar les causes que les motiven. - Qualsevol altra funció de naturalesa similar o equivalent, amb els límits establerts a l'Estatut dels treballadors.

2. Cap de primera

3. Cap de segona

El 'secretari/a de presidència' està assimilat a la categoria de cap de segona.

4. Oficial de primera

5. Oficial de segona.

Correspon als oficials despatxar tota la correspondència, prestar els serveis de comptabilitat, fitxers i arxiu general, d'emmagatzematge de material d'oficina, d'edicions i auxiliar les seccions administratives restants i qualsevol altra funció de naturalesa similar o equivalent, amb els límits establerts a l'Estatut dels treballadors.

6. Auxiliar: Les funcions pròpies dels auxiliars són assistir als oficials, d'acord amb les instruccions que rebin d'aquests i també fer els treballs manuals de caràcter administratiu.

7. Auxiliar de serveis administratius:

Els treballadors que ingressin en aquesta categoria en període de prova, transcorregut el temps màxim d? 1 any en contractació, i en el supòsit que continuïn al Col·legi, passaran a tenir la categoria d'auxiliar. El mateix criteri s'aplicarà als contractats com a auxiliars de serveis subalterns, que passaran a ser automàticament ordenances.

Els treballadors que ingressin amb un contracte de formació o pràctiques en la categoria d? auxiliars de serveis administratius en període de prova, transcorregut el temps màxim d? 1

any en contractació i, en el supòsit que continuïn en el Col·legi passaran a tenir la categoria d? auxiliars.

Grup 3. Personal subaltern

Són aquells empleats que desenvolupen funcions de vigilància, recepció, cobrament i altres feines equivalents de caràcter elemental, pròpies d'una oficina.

Comprèn els següents llocs de treball:

1. Conserge major: Li correspon la direcció de tot el personal subaltern.

2. Conserge, té les funcions següents:

a) Ocupar-se que abans de les hores d'entrada estigui feta tota la feina de neteja de les dependències.

b) Portar un llibre de registre en el qual s? anotin els paquets o les trameses que no s'hagin registrat en altres dependències i que s'enviïn a repartir a Barcelona.

c) Al final de la jornada, fer una revisió escrupolosa de tots els despatxos i les dependències per assegurar-se que no hi ha perill visible d'incendi, que portes i finestres estan tancades, els llums apagats i es mantenen en bon estat els serveis d'aigua i calefacció.

d) Atendre personalment el servei de consergeria i els despatxos de la Junta de govern durant la permanència d'aquesta en el Col·legi.

e) Qualsevol altra funció de naturalesa similar o equivalent, amb els límits establerts a l? Estatut dels treballadors.

3. Ordenança: Les obligacions pròpies dels ordenances són les següents:

a) Portar ràpidament aquells avisos verbals o escrits que els encarreguin, tant si és per enviar per correu com si és per repartir, lliurar-los tots amb la màxima exactitud i prestesa o bé tornar-los al remitent en cas de no trobar el destinatari.

b) Tenir cura de la condícia complementària de les dependències del Col·legi.

c) Dur a terme els altres serveis subalterns que els encarreguin.

d) Qualsevol altra funció de naturalesa similar o equivalent, amb els límits establerts a l'Estatut dels treballadors.

4. Auxiliar de serveis subalterns: L'auxiliar de serveis subalterns té com a missió dur a terme els serveis subalterns que se li encomanen, encàrrecs o qualsevol feina de caire similar.

5. Vigilant nocturn: El vigilant nocturn ha de tenir cura en hores de nit de l'edifici del Col·legi i de totes les seves dependències.

6. Personal de neteja.

Capítol IV Ingressos ascensos, canvis de lloc de treball i cessaments

Secció 1. Ingressos

Article 10. Ingressos

Per ingressar en el Col·legi els sol·licitants han de complir les condicions i els requisits establerts en els procediments de selecció i reclutament de personal que l? empresa tingui establerts en cada moment.

Article 11. Classificació segons la permanència

Segons quina sigui la permanència del personal en el Col·legi, tindrà la consideració de fix, eventual o interí.

Té el caràcter de fix aquell empleat que de manera permanent ocupa un lloc de treball en la plantilla del Col·legi.

És interina aquella persona contractada en ocasions puntuals per substituir empleats de caràcter fix en absències com malaltia, excedències forçoses, exercici de càrrecs polítics o per cobrir una vacant mentre no sigui definitivament coberta per mitjà del corresponent procediment de selecció.

És eventual el personal que en situacions extraordinàries és contractat de manera intermitent, sigui per un temps fix o per fer una determinada feina temporal en funció de les necessitats col·legials.

A més, el Col·legi pot utilitzar totes les modalitats contractuals temporals establertes a l'Estatut dels treballadors i la resta de lleis sobre contractació temporal.

Pel que fa a règim i procediment de contractació s? ha de fer allò el que estableix la normativa legal vigent per a cada supòsit.

Secció 2. Ascensos

Article 12. Ascensos

L'ascens als diferents grups o nivells de caràcter superior exigeix sempre l'existència d'una vacant o d'un lloc de treball de nova creació i es fan prenent com a base inexcusable tenir els títols corresponents en cas que siguin legalment exigibles, i sempre en funció de la capacitat dels aspirants per mitjà de les corresponents proves d? accés i selecció que en cada moment tingui establertes l? empresa.

En cas que es tracti d'una vacant i amb preferència sobre la resta, hi optaran els treballadors del Col·legi que compleixin les condicions que la convocatòria estableix per participar-hi.

El Col·legi ha d? informar el Comitè d'Empresa de les bases de la convocatòria, de la tramitació del procés de selecció i del resultat de cada una de les proves. Per raó del seu càrrec, el Comitè ha de mantenir en secret les dades que conegui. En tot cas, en el concurs de mèrits corresponent es valorarà el temps de prestació de serveis al Col·legi.

Excepcionalment i amb caràcter transitori, les persones a les quals d'acord amb el sistema vigent anteriorment els correspongués ascendir aquell any o el vinent, consolidaran el seu dret a l'ascens.

Secció 3. Canvi de grup/lloc de treball

Article 13. Mobilitat funcional

Respectant els límits referits a la mobilitat funcional, és facultat de l? empresa, mitjançant els seus representants, traslladar els empleats d'una secció a una altra en funció de les necessitats d? organització del treball i de les característiques professionals del personal laboral. Al mateix temps i d'acord amb allò que estableixen els articles 8.3, 22 i 39 de l? Estatut dels treballadors vigent pot encomanar a qualsevol empleat tasques equivalents a les que corresponen a la seva categoria/grup professional.

Article 14. Substitució de caps per absència

Amb la finalitat que en les diferents dependències del Col·legi i segons les necessitats, en tot moment hi hagi una persona que sigui responsable de l'organització del treball, en cas d'absència, momentània o temporal, del cap natural, provisionalment es pot fer càrrec d'aquesta responsabilitat l'empleat de més categoria professional que ha de ser designat lliurement pel cap/superior de departament d? entre el personal present.

Article 15. Feines de categoria superior

L? empleat que transitòriament ocupi o faci feines d? un lloc de treball superior a l? assignat ha de percebre el salari que correspon al lloc superior mentre faci aquestes funcions.

Llevat dels casos en què se substitueixi un company per absència d? aquest, les tasques de categoria superior no poden tenir una durada ininterrompuda de més de 6 mesos, ni tampoc de 8 mesos en un període de 2 anys. Passats aquests períodes, l'empleat ha de reincorporar-se a la categoria anterior i deixar de cobrar la diferència per categoria o bé ascendir definitivament a la categoria superior.

El temps transcorregut mentre es desenvolupa la feina de categoria superior computarà com a antiguitat en la categoria superior quan l'empleat hi accedeixi definitivament. Queden excloses d'aquesta disposició les feines de categoria superior que l'empleat desenvolupi, d'acord amb el Col·legi per preparar-se per l'ascens, per ajudar momentàniament els companys per necessitats de la feina o en casos de substitució esporàdica dels caps.

Article 16. Feines de categoria inferior

Si per necessitat i per conveniència de l'empresa un empleat és destinat a feines de categoria inferior a l? assignada, d? acord amb les titulacions acadèmiques o professionals necessàries per exercir la prestació laboral i amb respecte a la dignitat del treballador, l'empleat conservarà el salari que correspon a la seva categoria inicial.

Si el canvi de lloc de treball estigués motivat per una petició de l'empleat, s'assignarà a aquest el salari corresponent al nou càrrec ocupat.

Article 17. Plantilles, configuració i modificacions

El personal del Col·legi està enquadrat en les plantilles legals i classificat tenint en compte les característiques professionals i les funcions a dur a terme. Abans del 31 de març de cada any, s'ha d? elaborar la plantilla del personal laboral i l'escalafó corresponent a les diferents categories amb referència al primer de gener del mateix any. El personal que no estigui conforme amb la classificació que se li ha assignat pot demanar, per mitjà del seu cap immediatament superior i en escrit raonat adreçat al representant de la Junta, la classificació en la categoria que creu que li correspon. Aquesta sol·licitud s'ha de resoldre i comunicar a l'interessat dintre d'un termini de 20 dies. Contra la dita resolució els interessats tenen 10 dies per interposar recursos, directament davant de la Junta de govern, que l? ha de resoldre en la primera sessió que faci. Contra la resolució dictada els interessats poden iniciar el procediment de classificació professional que estableixen les disposicions vigents, davant de l'organisme oficial corresponent. Durant aquest any la direcció del Col·legi establirà en un termini prudencial l'organigrama del personal, d'acord amb el que s'ha pactat en aquest Conveni.

Secció 4. Cessaments

Article 18. Cessaments

Són causes de cessament a la prestació de serveis al Col·legi entre d'altres, les següents:

a) La jubilació b) La rescissió del contracte per sanció disciplinària c) La baixa voluntària

d) La resta de causes establertes a l'art. 49 de l'Estatut dels treballadors

Article 19. Premi de jubilació

A tot el personal que estigui en actiu/alta durant la vigència d'aquest Conveni se li concedirà un premi consistent en 1 mensualitat del salari real de la seva categoria en el moment de la jubilació, independentment de l? antiguitat que tingui en el Col·legi.

Capítol V Jornada de treball, hores extraordinàries, descansos, vacances i permisos

Article 20. Jornades i horaris

1. Jornada completa

La jornada de treball ordinària completa dels treballadors del Col·legi en el temps de vigència del Conveni és de 1.760 hores de treball efectiu l? any per al personal amb jornada de 40 hores setmanals d? acord amb el que especifiquen els paràgrafs següents.

Té consideració de jornada completa la jornada de 40 hores setmanals de mitjana, de dilluns a divendres. En aquelles situacions en què, a causa de la distribució de les tasques, es faci una jornada inferior, la diferència d? hores que falten per arribar a la jornada completa han de ser recuperades en un altre o altres dies laborables de l? any, previ acord amb el Comitè d? Empresa. Les jornades en què es compensin les hores no fetes poden superar les 8 hores diàries de treball.

2. Jornada de 32,30 hores setmanals

Es respecta el dret adquirit dels treballadors que fan una jornada de 32 hores i 30 minuts, que tindrà una taula retributiva especial a la corresponent al personal de 40 hores setmanals.

3. Altres jornades

Els treballadors que fan jornades inferiors a la prevista en l? apartat 1 d? aquest article percebran la retribució en proporció a la jornada feta.

4. Horaris

L'horari general d'atenció al públic dels diferents departaments i serveis del Col·legi s'estableix de dilluns a dijous, de 09.00 a 18.00 hores, de forma permanent i ininterrompuda, i és atès pel personal dels departaments i serveis de la manera següent:

a) Personal de 40 hores setmanals

Els horaris i el temps de lleure per al personal dels diferents departaments i serveis són aquells que de manera individualitzada figuren en el document que, signat per ambdues parts, acompanya com a annex aquest acord.

El Col·legi condicionarà un local en què el personal pugui menjar durant els períodes de lleure. El local l? escolliran de mutu acord les parts en funció de les possibilitats del moment.

Els divendres i el 23 de juny, l'horari de permanència i atenció és de 08.00 a 14.30 hores.

b) Personal de 32,30 hores setmanals.

De forma general, el personal que fa una jornada de 32 hores i mitja manté l? horari de 08.00 a 14.30 hores. L'annex adjunt descriu també els serveis que algun dels dies de la setmana part d'aquest personal, que de manera detallada específicament, presta els serveis al migdia i a la tarda amb disminució de jornada la resta del dia

Els divendres, l'horari de permanència i atenció és el mateix que el de la resta del personal: de 08.00 a 14.30 hores.

c) Personal amb jornades especials

Es mantenen les jornades especials per determinat personal que treballa en serveis com els d'atenció de presidència, juntes i altre que requereixen un horari diferent: els de biblioteca, Centre d'Informació del Medicament i AFR.

A aquest personal no li és aplicable la regla general continguda en l'apartat 1.

6. Regla general dels horaris laborals

Els horaris pactats regiran durant la durada del Conveni i mentre no es modifiquin les necessitats d'atenció al col·legiat. Arribat el cas que per necessitat d'un o més serveis la direcció entengués que s'ha de variar l'horari i la dedicació d? algun dels serveis o departament col·legials, ho comunicaria al Comitè, i, respectant sempre la jornada, negociaria amb aquest per arribar a un acord pertinent, de conformitat amb la normativa vigent i aplicable.

L'horari del Col·legi, del 15 de juliol al 31 d? agost, i també els dies 5 de gener, 24 i 31 de desembre és de 08.00 a 14.30 hores per tot el personal. El personal que durant aquest període fa una jornada inferior a la seva, ha de recuperar en un altre o altres dies laborables de l'any les hores que li falten per arribar a la jornada completa.

7. Quadre horari

Incorporat com a annex a aquest Conveni i signat per les parts hi ha un quadre horari explicatiu del personal dels diferents horaris en els serveis i departaments i la distribució. (Veure text original)

8. Control horari

El personal del Col·legi ha de marcar al rellotge de control totes les entrades i sortides que efectuï al centre de treball.

S'estableix una flexibilitat d'horari de 15 minuts per a la primera entrada. En cas que el treballador faci servir aquesta flexibilitat tindrà l? obligació de recuperar aquests minuts el mateix dia. Quan superi el marge de 15 minuts, el retard es considerarà falta.

Article 21. Hores extraordinàries

Quan a criteri de la Junta de govern, per mitjà del seu representant, consideri que les necessitats de la feina ho requereixen, pot autoritzar hores extraordinàries que s'han d? ajustar en nombre i forma de pagament que estableix la normativa vigent.

No entra dintre de les atribucions dels caps autoritzar la realització d'hores extraordinàries, sinó que aquests han de fer la proposta al representant de la Junta de govern indicant les persones que convindria que les fessin en funció de les necessitats i la naturalesa de la feina i la categoria de cada persona.

Article 22. Descans

Tot el personal afectat pel aquest Conveni amb jornada continuada superior a 4 hores diàries gaudeix d? un descans retribuït de 20 minuts, que té la consideració de temps de treball efectiu.

És competència del cap de cada secció establir l'horari i els torns més adients per a aquest descans.

Article 23. Dies festius

Es consideren dies festius tots els diumenges de l'any i aquells dies inclosos en el calendari oficial de festes. També son dies festius Dijous Sant i Dissabte Sants.

Article 24. Vacances anuals

Tot el personal afectat per aquest Conveni gaudeix d? un període anual de 25 dies laborables a l'any. A efectes del còmput dels dies de vacances, els dissabtes tenen consideració de festius.

El període de meritació de les vacances compta des del 16 de gener fins al 15 de gener de l? any següent o a partir de la data d? ingrés per al personal que s? hagi incorporat a partir del 16 de gener.

Durant el període que va de l? 1 al 15 de gener es poden demanar les vacances del període de meritació nou.

El representant de la Junta de govern ha d'autoritzar el període de vacances tenint en compte, preferentment les exigències del servei i les tasques a dur a terme i les propostes del cap de departament i del mateix empleat. El període de vacances es pot dividir en 2 o més fraccions que en aquest cas seran també de 25 dies laborables en total.

En cada secció o tipus de treball s? ha de fixar el quadre de vacances dintre del primer trimestre de l'any, i com a data límit el dia 31 de març alternant l'elecció de preferència un any, el personal de més antiguitat i l'altre, de menys antiguitat.

Quan un empleat demani fer les vacances en més d'un torn només tindrà preferència d'elecció en un d'aquests torns amb relació a l'altre torn d'empleats de la mateixa secció o tipus de feina.

Quan en una secció hi ha acord i estan garantits el servei i la continuïtat de la feina es pot prescindir de la norma esmentada i combinar les vacances segons les peticions del personal. Sempre que un sol dels components de la secció no hi estigui d'acord, s'han de seguir les normes d'aquest article.

Article 25. Permisos

El personal de plantilla té dret als següents permisos sense pèrdua del salari en els casos següents:

a) 15 dies en cas de matrimoni o acreditant documentalment l? inici d? una convivència de fet en parella, que pot fer conjuntament amb les vacances.

b) 5 dies naturals per defunció de cònjuge o parella de fet, ascendents o descendents directes.

c) 3 dies naturals en casos de naixement d'un fill, malaltia greu del cònjuge o parella de fet, o malaltia greu o defunció dels parents fins a segon grau de consanguinitat o afinitat. Quan per tal motiu el treballador necessiti fer un desplaçament, el permís serà de 4 dies.

d) El temps indispensable, convenientment justificat, per complir un deure de caràcter públic.

e) 40 hores al mes els membres del Comitè d'Empresa, en el temps de mandat.

f) El temps indispensable, degudament justificat, per concórrer a exàmens per obtenir un títol.

g) 3 dies l'any per resoldre assumptes personals no inclosos en els apartats anteriors.

h) 1 dia per trasllat de domicili

i) 1 dia per naixement d? un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat

j) 1 dia per casament d? un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat

k) 1 dia de permís retribuït no inclòs en els apartats anteriors.

El personal de plantilla té dret a permís sense sou, per causa degudament justificada durant un període no inferior a 5 dies ni superior a 1 mes.

Els caps de departament vigilaran l'estricte compliment d'aquest article i n'informaran immediatament al representant de la Junta de govern, amb expressió dels motius de l'absència i la durada.

Cap empleat s'absentarà del Col·legi sense l'autorització pertinent.

Article 26. Llicències

En cas de necessitat justificada, el personal que tingui com a mínim una antiguitat d'1 any pot demanar llicències sense retribució d? un termini no inferior a 1 mes ni superior a 6 mesos.

Aquestes llicències només es poden demanar 1 cop cada 3 anys. El personal amb aquest mínim d'antiguitat té dret, en cas d'infantament, a una llicència sense retribució d'un període d'1 any.

Aquesta sol·licitud s'ha de fer amb 1 mes d'anticipació, mitjançant escrit adreçat al representant de la Junta de govern, el qual té facultat per investigar la veracitat i la necessitat de la sol·licitud i pot demanar els justificants que consideri oportuns.

Article 27. Reducció de jornada per guarda legal d? un menor de 12 anys

Si per raons de guarda legal algú té directament a càrrec seu un menor de 12 anys o un disminuït físic, psíquic o sensorial que no exerceix cap altra activitat retribuïda, té dret a una reducció de la jornada laboral d? entre almenys una vuitena part i un màxim de la meitat de la durada d? aquesta, amb la disminució proporcional del salari.

Article 28. Excedències

El personal fix de la plantilla pot passar a situació d'excedència sense dret a retribució fins que no es reincorpori al servei actiu, de conformitat amb el que estableixen els apartats següents:

1. La excedència pot ser voluntària o forçosa. La forçosa, dóna dret a la conservació del lloc de treball i el còmput de l? antiguitat en el temps de vigència, es concedeix per designació o elecció per a un càrrec públic que impossibilita l? assistència al lloc de feina. El reingrés s? ha de demanar en el mes següent al cessament del càrrec públic.

2. El treballador amb un mínim d? antiguitat d? 1 any a l? empresa té dret al reconeixement de la possibilitat de situar-se en excedència voluntària per un termini no inferir a 4 mesos i no superior a 5 anys.

S'ha de demanar per escrit i ser informada pel Comitè d'Empresa. És facultat del representant de la Junta de govern concedir-la o denegar-la en un termini no superior a 20 dies.

Aquest dret únicament pot ser exercit una altra vegada pel mateix treballador si han transcorregut 4 anys de l? excedència anterior.

3. Els treballadors tenen dret a gaudir d? un període d'excedència per tenir cura de cada fill, tant si ho és per naturalesa com per adopció, o en els supòsits d? acolliment tant permanent com preadoptiu, a comptar de la data de naixement del nounat o, si escau, de la resolució judicial o administrativa.

També tenen dret a un període d'excedència els treballadors per tenir cura d'un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, que per motius d'edat, accident, malaltia o discapacitat no pugui valer-se per si mateix, i no exerceixi cap activitat retribuïda.

L'excedència prevista en aquest apartat, el període de gaudi de la qual pot ser fraccionat, constitueix un dret individual dels treballadors, homes o dones. No obstant això, si 2 o més treballadors de la mateixa empresa generen aquest dret pel mateix subjecte causant, l'empresari pot limitar-ne l? exercici simultani per motius justificats de funcionament de l'empresa. Si un nou subjecte causant dóna dret a un nou període d'excedència, l'inici de la nova excedència posa fi a aquella que, si escau, es gaudia. D? acord amb el que estableix aquest article, el període en el qual el treballador està en situació d'excedència és computable a l'efecte d'antiguitat i el treballador té dret a assistir a cursos de formació professional, la participació en els quals l? ha de convocar l'empresari, especialment amb motiu de la reincorporació. En el primer any té dret a la reserva del lloc de treball. Un cop transcorregut aquest termini, la reserva queda referida a un lloc de treball del mateix grup professional o categoria equivalent o inferior.

No obstant això, si el treballador forma part d? una família que té reconeguda oficialment la condició de família nombrosa, la reserva del lloc de treball s? estendrà fins a un màxim de 15 mesos si es tracta d? una família nombrosa de categoria general, i fins a un màxim de 18 mesos si es tracta de categoria especial.

El treballador que demana el reingrés dintre del límit fixat, té dret a ocupar la primera vacant que es produeixi en la seva categoria. Si la vacant que es produís és en una categoria inferior del seu grup, el treballador pot optar entre ocupar-la amb el salari assignat al lloc o esperar que es produeixi una vacant en la seva categoria.

L? opció de reincorporar-se en un lloc de treball de categoria inferior no exclou el dret d'ocupar una vacant de la categoria que té realment quan aquesta es produeixi, o de participar en el concurs pertinent si es tracta de creació d'un nou lloc de treball de la mateixa categoria professional, sempre amb preferència sobre el personal de nou ingrés.

Al mateix temps, poden demanar passar a la situació d'excedència de l? empresa els treballadors que exerceixen funcions sindicals d'àmbit provincial o superior mentre dura l'exercici del seu càrrec representatiu.

El treballador excedent conserva només un dret preferent al reingrés de les vacants de la mateixa categoria o similar a la seva, que hi hagi o es produeixin a l'empresa.

La situació d'excedència es pot estendre a altres.

Capítol VI Retribucions

Secció 1. Disposicions generals

Article 29. Remuneracions

Les condicions econòmiques pactades per a aquest Conveni són les establertes als articles 30 i següents del mateix. Per l? any 2016, s? acorda aplicar un augment salarial del 0,5% a partir de l? 1 gener de 2016. Si un cop tancat l? exercici actual s? obtingués un resultat amb superàvit suficient, s? intentaria aplicar un segon 0,5%.

Per l? any 2017, s? acorda aplicar un 1,6% sobre la taula salarial de l? any 2016, amb efectes econòmics a 1 de gener.

Per l? any 2018, s? estableix que la Comissió Negociadora es reunirà per acordar l? augment salarial corresponent, que tindrà efectes econòmics a partir de l? 1 de gener.

Article 30. Condicions econòmiques

Les condicions econòmiques d'aquest Conveni s'han pactat tenint en compte les normes i els criteris establerts en les disposicions sobre política de rendes i ocupació, que s'han respectat en tota la negociació.

Article 31. Conceptes salarials

Els conceptes que constitueixen la retribució dels treballadors del Col·legi són els següents:

a) Pel que fa a l? any 2016, el salari base. És el que apareix a les taules annexes d? aquest Conveni.

b) Les gratificacions extraordinàries de venciment periòdic. Són les que estableix l? article 36.

c) Els incentius

d) Complement personal no compensable ni absorbible substitutiu del concepte salarial d'antiguitat vigent fins a l'entrada en vigor d? aquest Conveni.

e) Qualsevol altra retribució que la Junta apliqui en atenció a les circumstàncies particulars de cada lloc de treball.

f) A tots els treballadors que siguin farmacèutics i estiguin col·legiats el Col·legi els subvenciona la quota col·legial bàsica COFB.

Article 32. Bestretes reintegrables

Els treballadors de la plantilla del Col·legi poden obtenir bestretes reintegrables, sense interès i per una quantia no superior al 30% del sou base anual, sempre que n? estigui completament justificada la necessitat. És facultat de la Junta de Govern concedir aquestes bestretes i també assenyalar els terminis d'amortització, el total de les quals no pot excedir del 10% de la retribució mensual total.

No es podrà concedir cap més bestreta fins que l'anterior no estigui totalment amortitzada, llevat que es donin unes circumstàncies que, a criteri de la Junta de govern, n'aconsellin la concessió. En casos excepcionals i a proposició del representant, la Junta pot concedir préstecs de caràcter extraordinari al personal, d'un import màxim igual a l'haver anual, prèvia justificació en cada cas de la necessitat i garantint indispensablement l'operació de la manera que s'acordi amb el representant de la Junta. Si el personal demana una bestreta inferior a la quantitat de la paga mensual a percebre, se li pot concedir fins a un límit del 90% de la quantitat meritada en el moment de demanar la bestreta. Aquestes bestretes es reintegraran del tot en el moment en què s'abonin els havers. Si un empleat es donés de baixa de la plantilla del Col·legi tenint pendent l'amortització parcial d'una bestreta, s'aplicarà a l'import íntegre del saldo i la liquidació a pagar fins on arribi l'import del deute. Si queda una part de deute pendent d'amortització, l'empleat pagarà la diferència o en garantirà el pagament futur mitjançant l'acceptació de lletres o la signatura del document legal que el representant de la Junta de govern consideri més convenient.

Secció 2. Salari base

Article 33. Salari base

El salari base dels treballadors compresos en aquest Conveni que s'entén com la part de retribució fixada per unitat de temps i per raó de la categoria professional, sense parar esment en les circumstàncies determinants dels complements, és el que estableix la taula salarial que en full annex 1 s? adjunta a aquest Conveni.

Secció 3. Complements salarials

Article 34. Gratificacions voluntàries

Les gratificacions que amb caràcter voluntari concedeix la Junta de govern a partir de l'entrada en vigor d? aquest Conveni poden ser augmentades, reduïdes o suprimides en privativa estimació de les circumstàncies o els antecedents personals que en van determinar la concessió en el moment en què es va fer.

Article 35. Antiguitat

A tot el personal que fins a la data de la signatura del Conveni cobri biennis per antiguitat, se li respectarà l'import que actualment cobra per aquest concepte, que passarà a denominar-se complement personal .

A partir de la signatura d? aquest Conveni no es merita cap quantitat pel concepte d'antiguitat.

El concepte retributiu 'complement personal' serà tingut en compte quan s? estableixin els augments cada any prenent la massa salarial corresponent a l'antiguitat pels biennis que recull l'apartat primer d? aquest article, amb l'excepció de l'antiguitat consolidada a 31 de desembre de 1979, i s? hi aplicarà el mateix percentatge d'augment que el referit en l'article 29 d'aquest Conveni, distribuït de forma lineal i igual entre tots els treballadors de l'empresa.

Les mesures adoptades en aquest pacte i altres del cos d? aquest Conveni, es prenen per aconseguir una distribució més justa de les retribucions i en funció de les tasques i també per garantir la viabilitat de la feina i el manteniment de la plantilla mitjançant una distribució més adequada dels recursos per obtenir les finalitats col·legials amb el propòsit de contribuir a mantenir aquesta estabilitat.

Durant la validesa del Conveni, l'empresa es compromet a no fer acomiadaments per causes objectives llevat dels casos de força major o de supervivència del mateix Col·legi.

Article 36. Gratificacions extraordinàries

Tots els treballadors del Col·legi a qui afecta aquest Conveni han de percebre 4 gratificacions extraordinàries que s'abonen els mesos de març, juny, setembre i desembre. L? import d'aquestes gratificacions és 1 mensualitat de salari real.

Article 37. Premis

Amb la finalitat de recompensar actuacions extraordinàries i rellevants del personal tant pel que fa a conducta, rendiment, laboriositat o dedicació, els caps de departament poden proposar al representant de la Junta de govern la concessió de premis o mencions honorífiques amb caràcter individual o col·lectiu i comunicar la concessió als representants dels treballadors.

Secció 4. Indemnitzacions i abonament de despeses

Article 38. Plus/compensació transport

1. S? estableix un plus de transport de caràcter mensual, per compensar les despeses que hagi de suportar el treballador per desplaçar-se des del seu domicili al centre de treball, per aquells treballadors que perceben una quantitat inferior a 31.500 euros bruts anuals.

2. Durant la vigència d? aquest Conveni l? import és de 20,60 euros al mes.

Capítol VII Règim disciplinari

Secció 1. Faltes

Article 39. Faltes i sancions

Tenint en compte la importància i la gravetat, la reincidència i la intenció, les faltes que cometin els treballadors al servei del Col·legi es classifiquen en lleus, greus i molt greus de conformitat amb allò que disposen els articles següents.

Pel que fa a les faltes relacionades amb l? assetjament sexual i moral, empresa i representants dels treballadors, conjuntament, durant la vigència d? aquest Conveni es comprometen a elaborar un protocol de prevenció i investigació de l? assetjament que garanteixi els principis de presumpció d? innocència, confidencialitat del procés d? instrucció i mesures cautelars adequades.

Article 40. Faltes lleus

Són considerades faltes lleus:

a) 3 faltes de puntualitat durant 1 mes sense que hi hagi causa justificada

b) Negligència, deficiència o retards injustificats en l'execució de qualsevol treball

c) No atendre el públic, presencial o telefònicament, amb la correcció i diligència degudes

d) La manca d? higiene i neteja personals

e) No cursar en el termini fixat el comunicat de baixa per incapacitat temporal

f) No comunicar a l'empresa els canvis de residència o domicili

g) Les discussions que repercuteixin en la bona marxa del treball

h) La no comunicació, amb prou antelació, de la absència a la feina per causa justificada, tret que es provi la impossibilitat de fer-ho

i) L'embriaguesa ocasional.

Article 41. Faltes greus

Es consideren faltes greus:

a) Més de 3 faltes de puntualitat durant 1 mes sense que hi hagi causa justificada

b) Faltar 1 dia a la feina sense causa justificada

c) Simular la presència d'un altre treballador, valent-se de la seva fitxa, signatura, targeta de control o qualsevol altre sistema organitzatiu del control de presència implantat en l'empresa

d) La simulació de malaltia o accident

e) No comunicar amb la puntualitat necessària, els canvis experimentats en la família que afectin a l'IRPF o a la Seguretat Social

f) Canviar, mirar o regirar els armaris i roba de qualsevol treballador de l'empresa, sense autorització

g) Dedicar-se a jocs o distraccions en la jornada de treball

h) L'abandó del lloc de treball sense causa justificada

i) Les accions o omissions contra la disciplina en la feina o contra el respecte

j) Negligències, deficiències o retards injustificats en l'execució del treball quan causin perjudici greu a l'empresa

k) La reincidència en faltes lleus, encara que siguin de diferent naturalesa, en un trimestre, quan ja hi ha hagut sancions

l) Fer de manera ocasional, treballs particulars durant la jornada sense el permís adient i utilitzar de manera extraprofessional els mitjans telemàtics que l'empresa posa a disposició del treballador.

Article 42. Faltes molt greus

Són considerades faltes molt greus:

a) Faltar a la feina 2 dies al mes sense causa justificada

b) El frau, la deslleialtat o l? abús de confiança en les gestions encomanades

c) El furt o el robatori, tant a qualsevol empleat de l'empresa com a aquesta o a qualsevol persona dins dels locals de l'empresa o fora, durant acte de servei

d) Violar el secret de correspondència

e) Furtar documents de l'empresa o dels seus clients.

f) Revelar a tercers dades de l'empresa o dels clients, sense intervenir autorització expressa d? aquesta

g) La contínua i habitual manca d? higiene i de neteja personal que produeixi queixes justificades dels treballadors de l'empresa

h) L'embriaguesa durant la feina

i) Dedicar-se a treballs de la mateixa activitat de l'empresa que impliquin competència amb aquesta, excepte autorització

j) L'abús d'autoritat

k) Abandonar el lloc de treball en llocs de responsabilitat sense causa justificada

l) L? assetjament sexual i moral. Per assetjament sexual s? ha d? entendre qualsevol conducta, proposició o requeriment sexual, tant de sentit ascendent com descendent o transversal, no consentida i que pugui determinar una decisió que afecti les condicions de treball. L? assetjament moral ( mobbing ) s? ha d? entendre com el tracte, tant de caràcter ascendent com descendent o transversal, hostil o vexatori al qual sotmeten una persona de forma sistemàtica i que li pot provocar problemes psicològics i professionals

m) L'incompliment per part del treballador de les ordres que recull la llei de prevenció de riscos laborals

n) Negar-se a utilitzar els sistemes de protecció col·lectiva o individual

o) La reincidència en falta greu, encara que sigui de diferent naturalesa, dintre d'un trimestre, sempre que hagi estat objecte de sanció

p) Fer de manera continuada sense el permís adient, treballs particulars durant la jornada i utilitzar de manera continuada i extraprofessional els mitjans telemàtics posats a disposició del treballador per part de l'empresa. En qualsevol cas, es considerarà falta molt greu l'enviament d'un sol correu electrònic o l'accés voluntari a una pàgina o lloc web, si el contingut d? aquest tingués caràcter racista, sexista, violent o pornogràfic, o pogués danyar la imatge de l'empresa o els seus treballadors

Secció 2. Sancions

Article 43. Sancions

Les sancions que es poden imposar segons la qualificació de les faltes comeses.

1) Per falta lleu:

a) amonestació verbal b) amonestació escrita

2) Per falta greu:

a) suspensió d'ocupació i sou d'1 a 10 dies b) inhabilitació per un període no superior a 1 any per promocionar a una categoria superior

3) Per falta molt greu:

a) suspensió d'ocupació i sou d'11 dies a 2 mesos b) inhabilitació durant 2 anys per a promocionar a una altra categoria c) acomiadament

Per imposar les sancions esmentades s? ha de tenir en compte el major o menor grau de responsabilitat de la persona que ha comès la falta, la categoria professional i la repercussió general dels fets en l? empresa.

Secció 3. Procediment sancionador

Article 44. Competència sancionadora

Els caps de departament estan obligats a comunicar al representant de la Junta de govern, com a òrgan sancionador competent, les transgressions de les normes laborals vigents en el Col·legi.

La conducta posterior de la persona sancionada podrà produir l'anul·lació de les notes desfavorables, a criteri del representant de la Junta de govern.

Article 45. Procediment sancionador

En cada moment se seguirà allò que estableixin les disposicions generals del procediment disciplinari i sancionador.

Capítol VIII Règim assistencial

Article 46. Baixes per malaltia (IT)

D'acord amb la legislació vigent, en el temps en què un treballador està de baixa per malaltia, el Col·legi li abonarà el salari mensual íntegre, deduint les quantitats que percebi de la Seguretat Social o de les mutualitats, segons els casos.

El personal de baixa per incapacitat temporal (IT) està obligat a comunicar la contingència i a traslladar el full de baixa per IT corresponent a l? empresa en el termini legalment establert.

Atesos els complements de la prestació econòmica d? IT establerts en aquest Conveni, l? empresa té la facultat (i el treballador l? obligació) de possibilitar, permetre i col·laborar a verificar l? estat de salut que els treballadors al·leguin per justificar faltes d? assistència, mitjançant reconeixements a càrrec de personal mèdic.

Article 47. Premi per núpcies

Els treballadors que, amb una antiguitat mínima d? 1 any a l? empresa, contraguin matrimoni o acreditin documentalment l? inici d? una convivència de fet en parella tindran dret a una gratificació consistent en 1 mensualitat de salari real, sempre que continuïn en actiu/alta a l? empresa en acabar el permís per núpcies.

Aquest premi es concedeix per una sola vegada en tota la vida laboral del treballador (sigui contínua o discontínua) en l? empresa.

Article 48. Premi als 25 anys

Els treballadors amb 25 anys de serveis a l? empresa tenen dret a una gratificació especial equivalent a 1 mensualitat de salari real.

Article 49. Ajuts per natalitat/fills menors de 16 anys

Es concedeix la quantitat de 30 euros bruts per mes i fill a tots els empleats que tenen fills, des del dia del naixement fins que fan els 16 anys d? edat.

Capítol IX Ajuts a la formació. Comissió Paritària del conveni

Secció 1. Formació

Article 50. Formació del personal

El representant de la Junta de govern té l'obligació de vetllar pel perfeccionament del personal i d'orientar-lo per facilitar-li l'ascens a categories superiors en previsió del cas d'haver de cobrir les baixes que es produeixin, si escau i és necessari.

Els treballadors del Col·legi tenen dret:

a) A gaudir dels permisos necessaris per concórrer a exàmens i una preferència per elegir torn de treball, en cas que n'hi hagi, quan cursen estudis amb regularitat per obtenir un títol acadèmic o professional.

b) A una adaptació de la jornada de treball, per assistència a cursos de formació professional o a la concessió del permís oportú per formació o perfeccionament professional, sense retribució però amb reserva del lloc de treball.

Durant la vigència d'aquest Conveni, el Col·legi destinarà una quantitat global de 9.000 EUR per cada un dels anys de durada a formació i reciclatge de la plantilla de personal.

Del primer any en endavant la quantitat esmentada augmentarà amb l? increment de l'IPC del conjunt de l? Estat dels 12 mesos anteriors.

El destí i l'administració dels fons dedicats a la formació la faran de forma conjunta la direcció i el Comitè. En cas d? obtenir ajuts públics per complir aquesta finalitat, els fons existents al Col·legi no es perdran i en tot cas es destinaran a altres finalitats socials.

Secció 2. Comissió Paritària i conflictes

Article 51. Comissió Paritària d? interpretació, vigilància i compliment del conveni

1. Mentre aquest Conveni col·lectiu sigui vigent, s? ha de constituir una Comissió Paritària que s? ha de formalitzar i constituir-se en el termini dels 30 dies següents a la signatura, i que serà l? òrgan paritari d? interpretació, aplicació i vigilància del compliment del conveni.

2. La dita Comissió Paritària l? han de formar 2 representats designats pel Col·legi i 2 representants dels treballadors designats pel Comitè i tindrà la seu al domicili del Col·legi. En les reunions de la Comissió Paritària cada una de les representacions pot comptar amb assessors que tindran veu però no vot.

3. Són funcions de la Comissió Paritària:

- Aplicar i interpretar el Conveni. - Vigilar el compliment d? allò pactat. - Entendre, entre d? altres, en aquelles gestions que tendeixin a la màxima eficàcia del Conveni. - Actualitzar i posar al dia les normes d? aquest Conveni quan el contingut resulti afectat per disposicions legals o reglamentàries. - Totes les altres activitats que tendeixin a la major eficàcia pràctica del Conveni o estiguin establertes en el text.

4. La Comissió s? ha de reunir per tractar els assumptes que se li sotmetin tantes vegades com sigui necessari quan hi hagi causes justificades per a això i ho demani qualsevol de les parts.

Segons els assumptes que li siguin sotmesos, les reunions de la Comissió Paritària revestiran caràcter d? ordinàries o d? extraordinàries. Qualsevol de les parts pot atorgar fonamentadament aquesta qualificació.

En les convocatòries ordinàries, la Comissió Paritària ha de resoldre amb acord o sense els assumptes que se li plantegin en un termini màxim de 30 dies, i en les extraordinàries en el termini de 20 dies després de feta la reunió.

Tanmateix, quan es sotmeti a consulta de la Comissió Paritària les discrepàncies sorgides durant el període de consultes sobre la inaplicació del Conveni col·lectiu, d? acord amb allò que estableixen l? article 7è d? aquest Conveni i l? article 82.2 de l? Estatut dels treballadors, la Comissió Paritària s? haurà de pronunciar en un termini màxim de 20 dies a comptar des que la discrepància li hagi estat plantejada.

D? acord amb la normativa vigent, en cap cas les funcions o les activitats d? aquesta Comissió Paritària obstruiran o impediran el lliure exercici d? accions de les parts davant de la jurisdicció competent. Ambdues parts estan legitimades per convocar la Comissió Paritària, de forma indistinta, sense cap més requisit que la comunicació corresponent a l? altra part, amb 5 dies hàbils d? antelació a la data de la reunió, fent constar l? ordre del dia i el caràcter de la reunió.

Com a tràmit, que ha de ser previ i preceptiu a tota actuació administrativa o jurisdiccional que es promogui, les parts signatàries d? aquest Conveni s? obliguen a posar en coneixement de la Comissió Paritària tots aquells dubtes, discrepàncies i conflictes de caràcters general que es puguin plantejar amb relació a la interpretació i l? aplicació, sempre que siguin de la seva competència conforme a allò establert en l? apartat anterior, amb la finalitat que, mitjançant la interpretació, es resolgui el problema plantejat o, si no fos possible, emeti un dictamen sobre el tema. El tràmit s? entendrà complert quan hagi transcorregut el termini al següent apartat 5 sense que s? hagi emès resolució o dictamen.

5. Per adoptar acords vàlids, amb caràcter vinculant, s? exigirà el règim de majories establert en l? article 89.3 de l? Estatut dels treballadors.

6. De les reunions de la Comissió Paritària se n? estendrà acta que ha de reflectir puntualment els acords a què s? ha arribat i ha de ser redactada de forma mancomunada per les parts. Per ser vàlides, les actes han de ser aprovades per la Comissió. Un cop aprovades les parts queden vinculades pel contingut.

7. En els casos en què la Comissió Paritària no arribi a cap acord dintre dels terminis previstos, les parts poden, de comú acord, recórrer a l? arbitratge com a mitjà subsidiari de solució de conflictes quan a l? aplicació i la interpretació del contingut d? aquest Conveni col·lectiu.

Article 52. Dels delegats de personal o Comitè d'Empresa

D'acord amb els articles 63 a 68 de l'Estatut dels treballadors, els delegats de personal o Comitè d'Empresa, com a representants legals dels treballadors del Col·legi, són el canal legal i representatiu en tots aquells problemes que es presentin entre el personal i la Junta de govern.

Article 53. Conflictes col·lectius

Els conflictes col·lectius de treball que es puguin suscitar durant la vigència del Conveni es tramitaran amb les normes establertes en les disposicions vigents.

Article 54. Inaplicació de les condicions del Conveni

Independentment dels articles anteriors, quan es presenten les causes previstes i definides a l? article 82.3 de l? Estatut dels treballadors (econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció), per acord entre empresa i representants del treballadors legitimats per negociar aquest Conveni col·lectiu, es pot actuar, previ desenvolupament d? un període de consultes, en els termes de l? article 41.4 de l? Estatut dels treballadors. Si el Col·legi no aplica les condicions de treball previstes que afecten les matèries a què es refereix el paràgraf segon de l? article 82.3 de l? Estatut dels treballadors. En cas de no arribar a un acord, el període de consultes es pot ampliar en un màxim de 15 dies, amb la voluntat d? arribar a un acord entre les parts.

Durant els períodes de consultes les parts han de negociar de bona fe, amb vista posada en a la consecució d? un acord. L? empresa es compromet a aportar tota la documentació que se li requereixi per avaluar la necessitat de la mesura. L? esmentat acord requereix la conformitat de la majoria de membres del Comitè.

Quan el període de consultes acabi amb acord s? entendrà que hi concorren les causes justificatives de desvinculació, i només pot ser impugnat davant de la jurisdicció social per l? existència de frau, coacció o abús de dret en la conclusió. L? acord ha de determinar amb exactitud les noves condicions de treball aplicables en l? empresa i la durada, que no es pot prolongar més enllà de l? extinció de les causes que la van motivar o l? aplicació del nou conveni.

L? acord d? inaplicació no pot donar lloc a l? incompliment de les obligacions establertes en Conveni relatives a l? eliminació de les discriminacions per raó de gènere o les que estiguin previstes, si és el cas, al pla d? igualtat aplicable a l? empresa.

Al mateix temps, l? acord ha de ser notificat a la Comissió Paritària del conveni i a l? autoritat laboral.

En cas de desacord en el període de consultes, qualsevol de les parts pot sotmetre la discrepància a la Comissió del conveni, que tindrà d? un termini de 20 dies a comptar des que la discrepància li ha estat presentada per pronunciar-se. Quan no s? hagi demanat la intervenció de la Comissió o aquesta no hagi assolit un acord, les parts hauran de recórrer als procediments de mediació i conciliació del Tribunal Laboral de Catalunya segons allò establert en els acords interprofessionals d? àmbit estatal o autonòmic, previstos a l? article 83 de l? Estatut dels treballadors, per resoldre de manera efectiva les discrepàncies sorgides en la negociació dels acords a què es refereix aquest apartat, incloent-hi el compromís previ de sotmetre les discrepàncies a un arbitratge, en cas de qual el laude arbitral tindrà la mateixa eficàcia en període de consultes i només serà recurrible d? acord al procediment i partint dels motius establerts a l? article 91 de l? Estatut dels treballadors.

Si el període de consultes acabés sense acord i no fossin aplicables els procediments a què es refereix l? apartat anterior, llavors s? hauria d? actuar segons allò que disposa expressament al penúltim paràgraf de l? article 82.3 de l? Estatut del treballadors.

Disposicions addicionals

Disposició addicional primera

La Junta de govern a través del seu representant pot dictar les normes necessàries per al desplegament dels preceptes continguts en aquest Conveni i en funció d'allò que preveu l'article 7è pel que fa a l'organització del treball.

Disposició addicional segona

En tot el que no preveu expressament aquest Conveni regiran les normes de l'Estatut dels treballadors i les que desenvolupi.

Disposició addicional tercera

Aquest Conveni substitueix tots els reglaments de règim anterior, pactes, acords col·lectius i d? empresa, subscrits per les parts abans de la data d? entrada en vigència d? aquest Conveni.

Disposició addicional quarta

Si alguna persona hagués sigut baixa a l'empresa, de l'1 de gener fins a la signatura d? aquest Conveni se li aplicaran els efectes econòmics retroactius fins a la data de la baixa.

Disposició addicional cinquena

Les concessions fetes per la representació social no significaran minva de condicions més beneficioses, si examinades conjuntament amb les fetes per la part econòmica aquestes resulten més favorables.

Disposició addicional sisena

Les parts signatàries declaren la voluntat de promoure i respectar el principi d? igualtat de tracte en el treball amb caràcter general, per tant no admetran discriminacions per raó de sexe, estat civil, edat, raça o ètnia, religió o conviccions, discapacitats, orientació sexual, idees polítiques, afiliació o no a un sindicat, etc.

ANNEX 1

TAULA SALARIAL 2016

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

La categoria de la Bibliotecària actual queda inclosa en la de titulat de Grau mitjà.

(1) En jornada parcial (2) Per al personal amb antiguitat anterior al 31.12.1979 (3) Per al personal amb antiguitat posterior al 1.01.1980

Els horaris esmentats i les seves futures revisions són per a tots els empleats, sigui l? horari que facin i pel període de vigència del Conveni.

TAULA SALARIAL 2017

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

La categoria de la Bibliotecària actual queda inclosa en la de titulat de Grau mitjà.

(1) En jornada parcial (2) Per al personal amb antiguitat anterior al 31.12.1979 (3) Per al personal amb antiguitat posterior al 1.01.1980

Els horaris esmentats i les seves futures revisions són per a tots els empleats, sigui l? horari que facin i pel període de vigència del Conveni.

Barcelona, 10 de gener de 2018 La cap de Servei de Coordinació dels Serveis Territorials a Barcelona (per suplència del director dels Serveis Territorials, d? acord amb l? article 41 del Decret 289/2016, de 30 d? agost), Lídia Frias Forcada