Convenio Colectivo de Empresa de CONSEJO COMARCAL DE LA CONCA DE BARBERA. PERSON...012000) de Tarragona
Convenios
Convenio Colectivo de Emp... Tarragona

Última revisión
13/06/2017

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de CONSEJO COMARCAL DE LA CONCA DE BARBERA. PERSONAL LABORAL (43002172012000) de Tarragona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 30 de Marzo de 2017 en adelante

Tiempo de lectura: 43 min

Tiempo de lectura: 43 min

Documento oficial en PDF(Páginas 4-14)

Conveni col lectiu sobre les condicions de treball dels treballadors laborals del Consell Comarcal de la Conca de Barbera i de l Organisme Autonom de Desenvolupament de la Conca de Barbera, per als anys 2017-2020. Codi conveni num. 43002172012000. (Boletín Oficial de Tarragona num. 113 de 13/06/2017)

2017-04742

Generalitat de Catalunya

Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ´Serveis Territorials a Tarragona

RESOLUCIÓ de 2 de juny de 2017 per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu sobre les condicions de treball dels treballadors laborals del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i de l'Organisme Autònom de Desenvolupament de la Conca de Barberà, per als anys 2017 - 2020 (codi de conveni núm. 43002172012000).

Vist el text del Conveni col·lectiu sobre les condicions de treball dels treballadors laborals del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i de l? Organisme Autònom de Desenvolupament de la Conca de Barberà, subscrit per les parts negociadores en data 30 de març de 2017 i 30 de maig de 2017, i presentat per les mateixes parts en data 4 d? abril de 2017 i 31 de maig de 2017, i de conformitat amb el que estableixen l? article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d? octubre, pel qual s? aprova el Text refós de la Llei de l? estatut dels treballadors; l? article 2.1.a) del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball, l? article 170.1 e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l? Estatut d? autonomia de Catalunya, i el Decret 289/2016, de 30 d? agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

RESOLC:

1. Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu sobre les condicions de treball dels treballadors laborals del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i de l? Organisme Autònom de Desenvolupament de la Conca de Barberà, per als anys 2017 - 2020, en el corresponent Registre de convenis i acords col·lectius de treball amb funcionament a través de mitjans electrònics dels Serveis Territorials del Departament Treball, Afers Socials i Famílies a Tarragona.

2. Disposar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu. Tarragona, 2 de juny de 2017

Director dels Serveis Territorials, Francesc Tarragona Baró Transcripció del text original signat per les parts

Conveni col·lectiu de treball del Consell comarcal de la Conca de Barberà i de l? Organisme Autònom de desenvolupament de la Conca de Barberà

Aquest conveni col·lectiu afecta les condicions del personal que presta el seu servei al Consell Comarcal de la Conca de Barberà i a l? Organisme Autònom de Desenvolupament de la Conca de Barberà (2017-2020).

Capítol 1. Disposicions generals Article 1.Àmbit personal

El present conveni afecta tot el personal laboral en situació de servei actiu al Consell Comarcal de la Conca de

Barberà i a l? Organisme Autònom de Desenvolupament de la Conca de Barberà .

Article 2. Àmbit temporal, vigència, durada, denúncia i pròrroga

2.1. Aquest conveni entrarà en vigor en la data de la seva aprovació pel Ple del Consell Comarcal de la Conca de Barberà.

2.2. La durada d? aquest conveni serà fins al dia 31 de desembre de 2020. Les condicions previstes en aquest conveni es mantindran vigents una vegada conclosa la durada d? aquest, i fins a la signatura del nou conveni. Aquest conveni quedarà prorrogat tàcitament, per períodes anuals, si no es produeix expressa denúncia per alguna de les parts signants, amb una antelació mínima de tres mesos abans de la finalització del seu període de vigència o de qualsevol de les seves pròrrogues.

2.3. El present conveni perllongarà la seva vigència durant el període de negociació del següent.

2.4. Els canvis normatius que es produeixin durant la vigència d? aquest conveni i que afectin el personal laboral de l? administració local i el seu contingut establert seran d? aplicació, previ acord sobre això de la Comissió de Seguiment del Conveni Col·lectiu.

Article 3. Comissió de Seguiment

3.1. Es crea la Comissió de Seguiment per a la vigilància i compliment del conveni. Estarà formada per 2 representants de cadascuna de les parts negociadores d? aquest conveni. Correspon a la Comissió la funció d? assessorar i informar el Consell i els òrgans de representació del personal sobre la interpretació de les clàusules del conveni, les incidències que es produeixin, la vigilància del que s? ha pactat, l? estudi de l? evolució de les relacions entre les parts contractants i, en general, de les activitats que afavoreixin la millor eficàcia pràctica del conveni.

3.2. Les funcions i activitats d? aquesta comissió no obstaculitzaran en cap cas el lliure exercici de les jurisdiccions administratives i contencioses previstes als textos legals.

3.3. La Comissió es reunirà les vegades que calgui a petició de qualsevol de les parts. S? estendran actes de les reunions, en les quals s? indicaran els acords presos dins de la seva competència i, si escau, els vots particulars degudament motivats.

3.4. La Comissió de Seguiment del Conveni Col·lectiu assumeix les competències que legalment té assignades i les funcions d? estudi, interpretació, vigilància i desenvolupament dels pactes continguts en aquest conveni.

3.5. Les funcions de la Comissió de Seguiment seran les següents:

a) El control, seguiment i vigilància de l? acompliment del conveni. Emetre els informes que li sol·liciti la corporació o la representació de la plantilla sobre les matèries contingudes en el conveni.

b) Resoldre, a petició de qualsevol treballador/a o del qui el/la representi, les qüestions que puguin presentar conflicte en la interpretació i/o aplicació dels articles del present conveni col·lectiu.

c) Qualsevol altra que determinin les disposicions legals vigents en matèria de convenis col·lectius i normativa concordant.

3.6. Perquè els acords de la Comissió de Seguiment del Conveni Col·lectiu siguin vàlids, serà necessària l? aprovació per unanimitat dels membres presents a la sessió, sempre que hi hagi com a mínim un/a representant de cadascuna de les parts representades.

3.7. D? acord amb els articles 82.3 i 85.3c) de l? Estatut dels Treballadors; quan concorrin causes econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció a l? empresa, es podrà establir la inaplicació, total o parcial, de les condicions establertes en aquest Conveni. Per poder-ho fer, caldrà portar a terme un període de negociació i consultes i arribar a un acord entre l? empresa i els treballadors.

En aquests supòsits, les empreses han de comunicar als representants legals dels treballadors o, altrament als seus treballadors, les raons justificatives per dur a terme aquestes mesures. Aquesta comunicació, en el cas d? acord, s? ha de trametre per escrit a la Comissió de Seguiment del Conveni Col·lectiu i a l? autoritat Laboral.

L? acord ha de determinar les noves condicions de treball aplicables a l? empresa; així com la seva durada, que no es pot perllongar més enllà del moment en què resulti d? aplicació la vigència d? un nou conveni col·lectiu a la mateixa empresa.

En el cas que es produeixi un desacord durant el període de consultes; qualsevol de les parts podrà sotmetre la discrepància a la Comissió de Seguiment del Conveni, la qual disposarà d? un termini de 10 dies per comunicar un pronunciament en relació a la mesura proposada.

En el cas que no s? assoleixi un acord al si de la Comissió de Seguiment del conveni; l? empresa i els representants dels treballadors podran recórrer als sistemes de mediació i arbitratge establerts al Tribunal Laboral de Catalunya, per mirar de solucionar les discrepàncies sorgides.

Capítol 2. Règim de treball Article 4. Jornada laboral

a. La jornada laboral de treball serà de 37,5 hores setmanals en còmput anual, amb un mínim de trenta (30) hores

setmanals i un màxim de quaranta (40) hores setmanals.

b. La Seu Central del Consell Comarcal restarà oberta dilluns i dimecres en horari de matí i tarda, i dimarts, dijous i divendres en horari intensiu de matí.

Altres dependències del Consell Comarcal podran adaptar l? horari a les necessitats del servei.

c. L? horari d? atenció al públic és el següent:

Horari general: de 9.00 a 14.00h i de 16.00 a 18.00h Horari intensiu: de 9.00 a 14.00 h

El calendari laboral aprovat anualment determinarà les dates d? horari intensiu que inclourà el període d? estiu, Setmana Santa i festes de Nadal.

a. El personal del Consell Comarcal no adscrit a cap servei que disposi d? un horari específic ha de treballar obligatòriament una tarda a la setmana i té dret a treballar-ne dues.

b. El personal que té reducció de jornada podrà decidir el tram horari diari en què farà efectiva la reducció, sense tenir en compte l? horari d? atenció al públic i amb el benentès que caldrà el vistiplau de l? empresa.

c. Si la reducció horària és d? un d? 10% o superior, el personal pot optar per no treballar cap tarda.

d. És obligatori realitzar un descans mínim de 30 minuts en finalitzar la jornada d? horari partit del dilluns o del dimecres i aquest s? haurà de fer abans d? incorporar-se a treballar a la tarda.

e. Qualsevol canvi en la concreció particular de l? horari laboral es realitzarà durant el mesos de gener o de setembre i haurà de rebre el vistiplau de la persona responsable de l? àrea.

f. L? horari d? obertura del Consell Comarcal durant el qual el personal pot complir el seu horari laboral és el següent:

- Dilluns i dimecres:

- de 7.30 a 20.00 h

flexibilitat horària: de 7.30 a 9.00 h (entrada) de 14.00 a 16.00 h (sortida)

de 14.30 a 15.30 h (entrada)

de 18.00 a 20.00 h (sortida)

- Dimarts, dijous i divendres: de 7.30 a 16.00 h flexibilitat horària:

de 7.30 a 9.00 h (entrada)

de 14:30 a 16.00 h (sortida)

j. Amb caràcter general, el personal que realitza jornada completa disposa d? un descans de 20 minuts diaris.

k. Aquestes disposicions no afecten les unitats, oficines, centres i llocs de treball en què, per les seves característiques especials, l? horari requereix adaptacions específiques per garantir el funcionament concret del servei.

Article 5. Calendari laboral

Anualment s? elaborarà un calendari laboral en el qual figurarà l? horari de treball, els dies festius i períodes de vacances, prèvia negociació amb el Comitè d? Empresa.

El calendari laboral s? haurà d? aprovar anualment abans del 31 de desembre de l? any anterior. El calendari de dies festius serà el següent:

1. Les festes oficials de Catalunya

2. Les festes locals aprovades per l? Ajuntament de Montblanc

3. Els dies 24 i 31 de desembre

Article 6. Vacances

Les vacances del personal tindran una durada de 22 dies laborables, o dels dies que li? n corresponguin en proporció al temps transcorregut en situació de servei actiu inferior a un any. Les vacances es podran gaudir fins al dia 10 de gener de l? any següent.

La sol·licitud dels períodes anuals de vacances s? ha d? efectuar abans del 15 de maig de cada any. Les peticions seran contestades en un període màxim de 15 dies a partir de la data final de presentació de sol·licituds.

En el cas d? instal·lacions o serveis que resten sense activitat en un determinat període, les vacances es concentraran en aquest període.

La resolució que s? adopti tindrà en compte els criteris que s? han assenyalat i les necessitats dels serveis.

En cas de conflicte en el moment d? escollir el període de vacances, aquest serà resolt dins de cada servei segons els criteris de rotació.

Anualment, s? establiran dos torns per a les vacances de Nadal i Setmana Santa, en funció de com s? escaiguin els dies festius d? aquestes dates. (A més, cal tenir en compte que els dies que es desitgin gaudir hauran d? ésser d? un dels dos torns i no es podrà utilitzar part d? un torn i part de l? altre).

Per regla general, no es podran agafar vacances en dies dels dos torns.

Sí que es podran afegir dies de vacances als torns, però en tot cas hauran de ser anteriors al primer torn o posteriors al segon.

També, en cas de baixa per incapacitat temporal que impedeixi el gaudiment de les vacances durant l? any natural, es podran gaudir en el moment de la reincorporació de la baixa sempre que no hagin transcorregut més de 18 mesos a partir del final de l? any en què s? hagin originat. S? exceptuen els casos en què la incapacitat temporal es produeix mentre ja s? estan gaudint les vacances.

En el supòsit d? haver complert els anys d? antiguitat, es gaudirà dels següents dies de vacances: Per 15 anys de servei, 23 dies laborables

Per 20 anys de servei, 24 dies laborables Per 25 anys de servei, 25 dies laborables

Per 30 o més anys de servei, 26 dies laborables

Article 7. Llicències i permisos retribuïts

La totalitat del personal al servei del Consell, si avisen amb la deguda antelació i amb justificació prèvia, podran absentar-se del treball sense pèrdua de drets ni retribucions per algun dels motius previstos en aquest article.

Els permisos i llicències s? hauran de sol·licitar, com a mínim, amb 2 dies d? antelació. S? haurà d? aportar, juntament amb la sol·licitud, el justificant inicial de la petició en els casos en què sigui possible i, amb posterioritat, com a màxim en el dia posterior al de la reincorporació al treball, el justificant corresponent a la utilització del permís per la causa que va ser demanat i del temps utilitzat si correspon.

a) Per matrimoni o convivència de fet es tindrà dret a 15 dies naturals i aquests es podran ajuntar amb les vacances.

b) Per malaltia greu i/o hospitalització d? un familiar de primer grau de consanguinitat o afinitat, 3 dies hàbils; en els de segon grau, 2 dies hàbils. En cas de desplaçament amb un radi superior a 75 km del lloc de residència habitual del treballador/a, s? ampliarà la llicència fins a 5 dies.

c) Per defunció d? un familiar de primer grau de consanguinitat o afinitat, 3 dies hàbils; en els de segon grau, 2 dies hàbils. En cas de desplaçament fora de Catalunya, s? ampliarà a 5 dies hàbils.

d) Per casament dels fills/es o germans/es, 1 dia, i 2 dies si cal desplaçar-se fora de Catalunya.

e) En cas d? exàmens, s? atorgarà permís d? un dia per concursar en exàmens finals en centres oficials i per altres proves en centres no oficials el temps necessari per poder concórrer a l? examen, tenint en compte el lloc i l? hora.

f) Per lactància, 1 hora diària d? absència del lloc de treball, la qual es pot dividir en dues fraccions de trenta minuts, fins que el fill/a faci 9 mesos. En cas que en gaudeixi el pare, s? haurà de justificar la renúncia a aquest dret de la mare. En els casos de part, adopció o acolliment múltiple, el permís és de dues hores diàries, les quals es poden dividir en dues fraccions d? una hora. El període del permís s? inicia un cop acabi el permís per maternitat i té una durada màxima de vint setmanes. Es podrà sol·licitar la substitució del temps de lactància per un permís retribuït que acumuli en les jornades completes el temps corresponent. Es pot compactar en jornades senceres consecutives de treball. La durada màxima serà de 16 dies naturals o bé de 32 dies naturals en casos de part, adopció o acolliment múltiple.

g) Per canvi de domicili, 1 dia, si és en el mateix municipi i 3 dies si es canvia de municipi.

h) Per complir un deure inexcusable de caràcter públic i personal, s? atorgarà el temps necessari, sempre i quan no es pugui realitzar fora del temps de treball.

i) Per visites mèdiques del treballador/a s? atorgarà el temps necessari, sempre que no sigui possible realitzar-les fora del seu horari de treball; es tindran en compte les jornades en horari partit que puguin existir per valorar aquesta darrera possibilitat. Les visites s? hauran de justificar presentant el document pertinent.

j) El personal del Consell i de l? OAD pot disposar, com a màxim i per a cada any treballat, de 45 hores laborables de permís per a assumptes personals sense justificació. La concessió d? aquestes hores està subordinada a les necessitats del servei i a l? autorització de la persona responsable de l? àrea respectiva. En el cas que els dies 24 i 31 de desembre caiguin en dissabte i/o diumenge, les hores equivalents es sumaran a les dels assumptes propis. La concessió d? aquest permís resta subordinada a les necessitats del servei i, en tots els casos, cal garantir que la mateixa unitat orgànica on es presenten els serveis assumeixi sense danys per a terceres persones o per a la mateixa organització les tasques del treballador/a a qui es concedeix el permís. Aquestes es podran realitzar com a

màxim el dia 10 de gener de l? any següent.

Article 8. Mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral

Les persones que per raó de guarda legal tenen cura directa d? un fill o filla menor de dotze anys, o d? una persona amb discapacitat física, psíquica o sensorial, que no exerceixi cap altra activitat retribuïda, tenen dret a una reducció d? un terç o de la meitat de la jornada, amb la reducció proporcional de retribucions. Té el mateix dret qui s? encarregui de la cura directa d? un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, que per motius d? edat, accident o malaltia no pugui valer-se per si mateix i que no exerceixi cap altra activitat retributiva. Només si les necessitats del servei ho permeten, aquesta reducció pot ésser d? una altra fracció de jornada que ha de ser, en tot cas, d? entre la vuitena part i la meitat de la jornada.

Article 9. Requisits de concessió dels permisos

Aquests requisits són d? acord amb la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya

1. No es pot concedir un mateix tipus de permís a dues persones pel mateix fet causant, llevat que l? exerceixin d? una manera alternativa i que el termini global no superi l? establert com a màxim per a cada tipus de permís, a excepció del que disposen els articles 10, 11.5, 17 i 19 de la Llei 8/2006 sobre conciliació de la vida familiar i laboral.

2. Permís per matrimoni

a. El permís per raó de matrimoni o per inici de convivència, en el cas de les unions estables de parella, té una durada de quinze dies naturals consecutius. Els cònjuges o convivents el poden gaudir dins el termini d? un any que comptarà des de la data del casament o de l? inici de la convivència.

b. En el cas de les unions estables de parella, el desplegament reglamentari d? aquesta llei ha d? establir mecanismes amb efectes equivalents als de permís.

3. Permís per matrimoni d? un familiar

Les persones a les quals és aplicable aquesta llei tenen dret a un permís d? un dia per absència del lloc de treball per matrimoni d? un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat. Aquest permís és ampliable a dos dies si el matrimoni té lloc fora de Catalunya.

4. Permís per maternitat

a. El permís per maternitat té una durada de 112 dies naturals (16 setmanes), que són ampliables -en els casos de part, acolliment o adopció múltiple- 14 dies naturals ( 2 setmanes) més per cada fill o filla a partir del segon i en pot gaudir qualsevol dels dos progenitors. L? altre progenitor o progenitora, sempre que tingui la guarda legal del fill o filla, pot fer ús de tot el permís de maternitat, o de la part que en resti, en el cas de mort o malaltia incapacitant de la mare, o en el cas de guarda legal exclusiva.

b. En el cas de filiació biològica, el període de permís pot començar abans o immediatament després del part. Les sis primeres setmanes posteriors al part són de descans obligatori per a la mare.

c. En el cas d? adopció o acolliment, el període de permís per maternitat computa a partir de la sentència judicial o resolució administrativa. Si es tracta d? una adopció internacional, el permís pot començar fins a sis setmanes abans.

d. La persona que gaudeix del permís per maternitat ho pot fer a temps parcial, d? una manera ininterrompuda. La manera en què es distribueix el temps de permís requereix l? acord previ entre la persona afectada i l? òrgan competent per a la concessió del permís. En el cas de filiació biològica, la mare pot gaudir del permís a temps parcial només a partir de la sisena setmana posterior al part. El permís per maternitat a temps parcial és incompatible amb els permisos per lactància o per fills o filles prematurs i amb la reducció de jornada per guarda legal.

e. La persona que gaudeix del permís per maternitat pot optar perquè l? altre progenitor o progenitora gaudeixi d? una part determinada i ininterrompuda d? aquest permís. El permís es distribueix a opció del progenitor o progenitora que gaudeix de la primera part del permís. Els progenitors poden gaudir de la compartició del permís d? una manera simultània o successiva, sense superar les setze setmanes o el temps que correspongui en els casos de part, acolliment o adopció múltiple. En el cas de la filiació biològica, si s? opta per gaudir de la segona part del permís successivament al de la mare, només es pot fer a partir de la sisena setmana posterior al part i sempre que, en el moment de fer-se efectiva aquesta opció, la incorporació de la mare al treball no comporti un risc per a la seva salut.

f. L? opció exercida per un progenitor o progenitora en iniciar-se el període de permís per maternitat en favor de l? altre progenitor o progenitora a fi que aquest gaudeixi d? una part del permís pot ésser revocada en qualsevol moment per aquell si s? esdevenen fets que fan inviable l? aplicació d? aquesta opció, com ara l? absència, la malaltia, l? accident, l? abandonament de la família, la violència o altres causes equivalents, llevat que aquests tres darrers casos siguin imputables al primer progenitor o progenitora.

5. Permís de paternitat

La disposició addicional onzena de la Llei 48/2015, de pressupostos generals de l? Estat, va modificar la disposició final segona de la Llei 9/2009 d? ampliació del permís de paternitat en casos de naixement, adopció i acolliment. A partir de l? 1 de gener de 2017, el primer paràgraf de l? article 48 bis de l? ET queda redactat de la següent manera: En els supòsits de naixement de fill, adopció o acolliment el treballador tindrà dret a la suspensió del contracte durant quatre setmanes ininterrompudes, ampliables en el supòsit de part, adopció o acolliment múltiples en dos dies més per cada fill a partir del segon. Aquesta suspensió és independent del gaudiment compartit dels períodes de descans per maternitat regulats en l? article 48.4 .

6. Permís per naixement, adopció o acolliment

El progenitor o progenitora que no gaudeix del permís per maternitat té dret a un permís de cinc dies hàbils consecutius dins els deu dies següents a la data de naixement, o a l? arribada del menor o la menor adoptat o acollit a la llar familiar en el cas d? adopció o acolliment. En el cas de part, adopció o acolliment múltiple, la durada del permís s? amplia a deu dies si es tracta de dos fills i a quinze dies si en són tres o més.

7. Permís per a atendre fills prematurs

En el cas de naixement d? un fill o filla prematura o que hagi d? ésser hospitalitzat a continuació del part, s? atorga un permís equivalent al temps d? hospitalització fins a un màxim de dotze setmanes. Aquest permís s? inicia a partir del finiment del permís per maternitat o de la setzena setmana posterior al part, l? adopció o l? acolliment.

7. Període de vacances durant la maternitat o paternitat

Si el període del permís de maternitat, de paternitat o d? atenció de fills prematurs coincideix totalment o parcialment amb el període de vacances, la persona afectada gaudeix de les vacances un cop finit el permís. El còmput de les vacances s? inicia l? endemà de la data de finiment del permís.

8. Permisos per atendre fills/es amb discapacitat reconeguda

Els progenitors amb fills/es amb discapacitat reconeguda tenen dret conjuntament a permisos d? absència del lloc de treball per poder assistir a reunions o visites en els centres educatius especials o sanitaris on rebin suport. Així mateix, tenen dret a dues hores de flexibilitat horària diària per poder conciliar els horaris dels centres d? educació especial o dels altres centres on el fill o filla discapacitat rep atenció.

9. Permís prenatal

a. Les dones embarassades tenen dret a absentar-se del lloc treball per assistir a exàmens prenatals i a tècniques de preparació per al part, durant el temps necessari per dur a terme aquestes pràctiques, amb la justificació prèvia de la necessitat de fer-ho dins la jornada de treball.

b. Les parelles que opten per l? adopció o l? acolliment permanent o preadoptiu tenen dret a absentar-se del lloc de treball per dur a terme els tràmits administratius requerits per l? administració competent fets a Catalunya, durant el temps necessari, amb la justificació prèvia que s? han de fer dins la jornada de treball.

10. Permisos per situacions de violència de gènere

Les víctimes de situacions de violència de gènere que, per aquest motiu, s? hagin d? absentar del lloc de treball tenen dret que aquestes faltes d? assistència es considerin justificades d? acord amb el que determinin els serveis socials, policials o de salut corresponents. Així mateix, tenen dret a les hores de flexibilitat horària que, d? acord amb cada situació concreta, siguin necessàries per a la seva protecció o assistència social.

11. Permisos de flexibilitat horària recuperable

Es poden autoritzar permisos d? absència del lloc de treball sempre i quan no superin un màxim de set hores per a visites o proves mèdiques d? ascendents o descendents fins al segon grau de consanguinitat o afinitat i per a reunions de tutoria amb els docents responsables dels fills/es. La persona afectada ha de recuperar el temps d? absència tenint en compte les necessitats del servei. Aquests permisos poden ésser puntuals o periòdics.

12. Permisos sense retribució per atendre un familiar

Es poden concedir permisos sense retribució per atendre un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat per un període mínim de deu dies i màxim de tres mesos, prorrogable, excepcionalment, fins a tres mesos més.

La concessió d? aquesta llicència s? ha de subordinar a les necessitats del servei. En aquests casos les vacances i els assumptes personals seran proporcionals a la jornada realitzada. Les hores de formació seran lineals. Aquest permís és incompatible amb l? autorització de compatibilitat, que resta suspesa d? ofici fins al finiment del permís.

13. Reduccions de jornada

a. Es podrà acollir a aquesta reducció tot el personal que tingui una antiguitat mínima d? un any com a treballador/a del Consell Comarcal de la Conca de Barberà o de l? Organisme Autònom.

b. Les reduccions de jornada establertes per aquest conveni són incompatibles amb l? autorització de compatibilitat, que resta suspesa d? ofici fins al finiment del termini de la reducció.

c. El percentatge de reducció de jornada no és ampliable en el cas de part, adopció o acolliment múltiple ni per cap altre supòsit. Això no obstant, la persona afectada pot optar, sempre que sigui possible segons les necessitats del servei, per compactar les hores que corresponguin de reducció de jornada en jornades consecutives senceres. El període de compactació ha d? ésser el que correspongui proporcionalment segons l? horari de la jornada de treball.

d. El personal que tingui una reducció de jornada podrà fer compactació horària sempre que les necessitats del servei quedin cobertes.

14. Reducció de jornada per discapacitat legalment reconeguda

a. Les persones amb una discapacitat legalment reconeguda que, per aquest motiu, han de rebre tractament en centres públics o privats tenen dret a una reducció de jornada de treball equivalent al temps que hi han de dedicar, sense pèrdua de llurs retribucions íntegres.

b. Per gaudir d? aquesta reducció de jornada, cal un informe del servei mèdic corresponent que justifiqui la necessitat del tractament, la periodicitat o durada aproximada i la necessitat que es dugui a terme en l? horari laboral.

Article 10. Excedències

(Segons la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya)

El personal fix del Consell Comarcal i de l? Organisme Autònom de Desenvolupament tindrà dret a demanar excedència en els casos i en les condicions establertes a continuació:

10.1. Condicions generals

a. Els supòsits d? excedència voluntària establerts en aquest capítol tenen la finalitat de conciliar la vida personal i familiar amb la vida laboral i es regeixen pel que determina aquesta llei i, en tot allò que no hi sigui expressament regulat, per la normativa general vigent en matèria d? excedència voluntària.

b. No es poden acumular dos períodes d? excedència en el cas que s? esdevingui una nova causa. Si durant el període d? excedència un nou subjecte causant dóna dret a un altre període d? excedència, l? inici d? aquest posa fi al primer.

c. L? exercici simultani de l? excedència per a dues persones que presten llurs serveis en el sector públic per raó d? un mateix fet causant només és permès, amb l? autorització prèvia, si ho sol·liciten d? una manera expressa i si no afecta el funcionament dels serveis.

d. Les excedències per tenir cura d? un fill o filla o de familiars són incompatibles amb l? autorització de compatibilitat, que resta suspesa d? ofici fins al finiment del termini d? excedència.

e. Si un cop finida la causa que ha originat la declaració de l? excedència voluntària la persona afectada no sol·licita el reingrés en el termini d? un mes, es declara d? ofici la situació d? excedència voluntària per interès particular.

f. En el cas d? excedència voluntària per raó de violència de gènere, regulada per l? article 7, l? Administració ha de notificar a la persona afectada, amb un mes d? antelació, que fineix l? excedència i que disposa d? un mes, a comptar del finiment de l? excedència, per demanar-ne l? ampliació o per reincorporar-se.

10.2. Excedència voluntària per tenir cura d? un fill o filla

a. L? excedència voluntària per tenir cura d? un fill o filla es pot sol·licitar en qualsevol moment a partir del naixement, de la sentència o la resolució judicial de constitució de l? adopció o l? acolliment.

b. Aquesta excedència té una durada màxima de tres anys, comptadors des de la data del naixement o de la sentència o la resolució judicial en el cas d? acolliment o adopció.

c. El període d? excedència computa als efectes de reconeixement de triennis, de consolidació del grau personal i del sistema de previsió o drets passius. Així mateix, durant tot el període d? excedència, la persona afectada té dret a la reserva del lloc de treball amb destinació definitiva. No obstant això, si la persona afectada ocupa un lloc de treball amb destinació provisional, conserva els drets generals sobre aquest fins al cessament o fins al moment en què es resolgui la convocatòria de provisió corresponent.

10.3. Excedència voluntària per tenir cura de familiars

a. L? excedència voluntària per tenir cura de familiars es pot sol·licitar per tenir cura d? un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat inclòs, amb la condició que no es pugui valer i que no pugui exercir cap activitat retribuïda.

b. Aquesta excedència pot ésser atorgada per un període mínim de tres mesos i màxim de tres anys. El període concret d? excedència és determinat segons l? acreditació del grau de dependència i la durada estimada d? aquesta.

c. El període d? excedència computa als efectes de reconeixement de triennis, de consolidació del grau personal i del sistema de previsió o drets passius. Així mateix, durant tot el període d? excedència, la persona afectada té dret a la reserva del lloc de treball amb destinació definitiva. No obstant això, si la persona afectada ocupa un lloc de treball amb destinació provisional, conserva els drets generals sobre aquest fins al cessament o fins al moment en què es resolgui la convocatòria de provisió corresponent.

10.4. Excedència voluntària per al manteniment de la convivència

a. L? excedència voluntària per al manteniment de la convivència es pot sol·licitar, per una durada mínima de dos anys i màxima de quinze anys, si el cònjuge o la cònjuge o el convivent o la convivent ha de residir en un altre municipi perquè hi ha obtingut un lloc de treball estable.

b. El període d? excedència no computa als efectes de triennis, de grau personal i de drets passius, ni comporta la reserva de la destinació.

10.5. Excedència voluntària per violència de gènere

a. L? excedència voluntària per violència de gènere s? atorga a les dones víctimes de la violència de gènere pel temps que ho sol·licitin.

b. El període d? excedència computa als efectes de reconeixement de triennis, de consolidació del grau personal i del sistema de previsió o drets passius i comporta la reserva del mateix lloc de treball durant sis mesos, sens perjudici que es pugui ampliar aquest termini, d? acord amb el que disposa la normativa sobre violència de gènere.

Article 11. Baixes per incapacitat temporal

El Consell Comarcal complementarà les retribucions del personal afectat per una situació d? incapacitat laboral transitòria de la forma més àmplia que permet el RDL20/2012, de 13 de juliol. Això és:

1. Quan la situació derivi de contingències comunes:

- 50% els tres primers dies (percepció del 50% de les retribucions).

- 15% sobre la prestació econòmica reconeguda per la Seguretat Social des del 4t. dia fins al 20è. (percepció del 75% de les retribucions).

- 25% sobre la prestació econòmica reconeguda per la Seguretat Social des del 21è. dia en endavant (percepció del 100% de les retribucions).

Les prestacions que derivin de situacions d? incapacitat temporal que es produeixin per hospitalització, intervenció quirúrgica i durant l? embaràs (per causes derivades d? aquests fets i no per altres); les motivades per una situació de violència de gènere, i malalties greus recollides en el llistat annex al RDL 1148/2011, de 29 de juliol, es complementaran fins a arribar a un 100% de les retribucions fixes i periòdiques percebudes durant el mes anterior, durant tot el període de durada de la incapacitat temporal.

2. Quan la situació d? incapacitat temporal derivi de contingències professionals:

- Hi haurà un complement retributiu del 25% sobre la percepció de l? entitat gestora, mútua o empresa col·laboradora autoritzada (INSS/MÚTUA), a partir del 1r dia de la baixa (percepció del 100% de les retribucions).

El comunicat de baixa mèdica que justifiqui l? absència s? ha de presentar, com a molt tard, el tercer dia i tindrà efectes des del primer dia de baixa i igualment s? hauran de presentar els comunicats de confirmació corresponents.

No s? aplicarà el descompte en les retribucions dels empleats/ades fins a un màxim de quatre dies durant l? any d? absència, sempre que estiguin motivats per malaltia o accident i no donin lloc a incapacitat temporal dels quals només tres podran ser consecutius. En aquests casos no s? haurà de recuperar l? absència.

A partir del cinquè dia, l? absència d? un dia per indisposició s? haurà de compensar amb hores d? assumptes propis o vacances.

En ambdós casos caldrà informar de l? absència mitjançant un justificant conformat per la persona responsable de l? àrea el qual el lliurarà a recursos humans.

Les absències per visita mèdica amb justificant del centre d? atenció mèdica no s? hauran de recuperar i tampoc afectaran les retribucions dels treballadors.

En els supòsits d? absència del lloc de treball sense baixa mèdica ni justificant (del centre d? atenció o explicatiu a la persona responsable de l? àrea), s? aplicarà una reducció del 100% de la retribució relativa a la durada de l? absència.

Article 12. Seguretat i salut laboral

En totes les matèries que afectin la seguretat i salut en el treball s? aplicaran les disposicions legals vigents, en especial la Llei de prevenció de riscos laborals i la normativa reglamentària que la desenvolupi.

Article 13. Integració laboral de les persones amb discapacitat

El Consell manifesta la voluntat d? assolir l? objectiu de cobrir el 2% de les places totals de la plantilla, amb persones amb minusvalies físiques, psíquiques o sensorials. Amb la finalitat d? assolir aquest objectiu, es reservarà en les ofertes públiques d? ocupació el nombre de places per a aquestes persones que legalment correspongui, en aquells llocs de treball que puguin desenvolupar. Amb independència d? això, s? estudiaran tots els casos en què sigui possible la valoració com a mèrit en fase de concurs d? aquestes situacions de minusvalia.

Article 14. Promoció interna

La corporació es compromet a potenciar la promoció vertical, restringida, interna i general que prioritzi l? experiència i la professionalitat a l? hora d? ocupar places de major responsabilitat i categoria.

Tenint en compte aquest conveni col·lectiu, s? entén per promoció interna, en sentit ampli, el dret del personal d? aquest Consell a accedir a altres places, escales o subescales immediatament superiors a la que ocupa mitjançant contracte laboral indefinit.

D? acord amb el que s? assenyala en l? apartat anterior, el Consell es compromet a facilitar la promoció interna d? accés a categories, escales i subescales d? un grup de titulació a un altre immediatament superior. A aquest efecte, en l? oferta d? ocupació pública anual es reservarà, per al torn de promoció interna, el màxim percentatge legalment establert.

Els requisits per prendre part en els torns de promoció interna són els següents:

a) Tenir la titulació exigida per a cada escala, subescala, classe i categoria a la qual es vulgui accedir.

b) Tenir una antiguitat mínima de 2 anys en l? escala o subescala a la qual es pertanyi.

c) Estar en servei actiu.

El sistema de selecció per al torn de promoció interna serà el concurs de mèrits, llevat d? aquells supòsits en els quals la legislació estableixi un altre sistema diferent.

El Consell es compromet perquè en els supòsits d? adscripció als llocs de treball que no impliquin comandament s? elaborin i aprovin unes bases de caràcter restringit, a les quals podran acollir-se totes aquelles persones que compleixin els requisits següents:

1. Ser personal laboral fix del Consell Comarcal o de l? OAD.

2. Pertànyer al mateix grup de titulació i a la mateixa escala o subescala.

3. Tenir una antiguitat mínima de 2 anys.

Quan algun treballador/a faci, en un període superior a 1 mes, tasques corresponents a categories superiors, percebrà els emoluments que legalment li corresponguin, a més a més de les gratificacions que s? acordin.

El treballador/a que realitzi, per un període superior a 6 mesos durant 1 any o 8 mesos durant 2 anys, funcions de categoria superior a la categoria professional que tingui reconeguda, pot reclamar la classificació professional adequada, així com les retribucions econòmiques corresponents.

Quan es produeixi una vacant a un col·lectiu on es realitzin torns, jornades partides, diferents horaris, etc. i legalment no hi hagi impediment, amb anterioritat a la convocatòria per cobrir aquesta vacant, es posarà en coneixement

del conjunt del col·lectiu a fi de possibilitar la mobilitat interna. En els casos de concurrència, s? optarà per criteris objectius tenint en compte el concurs de mèrits.

El personal que forma part del Comitè d? Empresa podrà participar en els tribunals de proves de selecció de personal.

Article 15. Classificació professional de la plantilla de personal

1 La plantilla de personal és formada per les places que figuren en el pressupost.

2. La relació de llocs de treball inclou la totalitat dels llocs i s? estructura orgànicament.

3. Per a cada tipus de lloc de treball s? ha d? indicar almenys:

a. La denominació i les característiques essencials del lloc.

b. Els requisits exigits per ocupar el lloc de treball.

c. El nivell que té assignat.

d. La forma de provisió del lloc.

4. La relació de llocs de treball és pública.

5. Cada any, durant el primer trimestre, el Consell Comarcal aprovarà l? oferta d? ocupació pública anual i a partir d? aquest moment s? iniciarà el procés per a la provisió de les esmentades places dins el termini de l? any natural en curs. Si per qualsevol qüestió es retarda el procediment descrit, això no anirà en detriment de l? oferta d? ocupació de l? any següent, la qual s? iniciarà independentment que s? hagin proveït les places de l? any anterior.

6. Finalment, pel que fa al nomenament dels responsables de servei, aquests seran nomenats i revocats per decret de Presidència.

Capítol 3. Drets econòmics Article 16. Retribucions

a) Les retribucions de personal seran fixades anualment mitjançant el pressupost, que incorporarà la plantilla orgànica i la relació de llocs de treball.

b) L? increment retribuïdor general, per als anys de vigència de l? acord, serà el fixat en els pressupostos de l? Estat i aplicat sobre tots els conceptes salarials que correspongui. A principis d? any, s? aplicarà l? increment previst legalment. També es tindran en compte les possibles revisions salarials que es produeixin durant l? any.

De tota manera, els increments de sou mínims anuals per al personal del Consell seran els mateixos que els del personal de la Generalitat de Catalunya.

Article 17. Conceptes retributius

Tots els conceptes hauran d? especificar-se en la nòmina de forma clara i inequívoca.

Article 18. Pagues extraordinàries

S? abonarà a tot el personal una paga extraordinària en el mes de juny i una altra per Nadal, amb un valor igual a 1 mensualitat completa cada una d? elles, que inclourà tots els conceptes retributius fixos mensuals. A aquest efecte, les retribucions complementàries fixes mensuals es percebran repartides en 14 mensualitats.

El període de meritació de les pagues extraordinàries serà anual.

Article 19. Antiguitat

El personal té dret a la percepció de triennis per antiguitat des de la data del primer contracte laboral, la quantia dels quals vindrà determinada per l? últim grup retributiu que correspon al treballador/a, tot i que s? hagin acreditat serveis prestats anteriorment en altres grups.

El treballador/a que pugui acreditar tres anys treballats en el mateix lloc de treball, sense interrupció de cap tipus i sense que s? hagi produït liquidació, podrà beneficiar-se del trienni.

Article 20. Hores extraordinàries

Com a regla general i com a mesura de contenció de la despesa pública, les hores extraordinàries s? han de compensar per temps de descans i no per retribució econòmica.

A petició de la persona responsable de l? àrea i prèvia autorització de Recursos Humans, cada hora de treball que es faci per sobre de la durada màxima de la jornada ordinària es podran compensar amb temps de descans, a raó d? una hora i mitja per cada hora extraordinària realitzada, amb un mínim d? una hora treballada. En el cas de les hores festives o nocturnes, la compensació serà a raó de dues hores per hora treballada.

Amb anterioritat a la seva realització hi haurà d? haver l? aprovació de recursos humans.

Article 21. Indemnitzacions per raó del servei

Les indemnitzacions per raó del servei, amb justificació prèvia, seran les següents:

1. Dietes: S? abonaran fins a un màxim de 18 euros.

2. Ús del vehicle propi: En els casos de sinistre en el vehicle propi utilitzat per realitzar serveis del Consell Comarcal o de l? OAD, aquest es farà càrrec de les despeses corresponents a les reparacions del vehicle amb un màxim de

1.000 euros, sempre que aquest sinistre es pugui acreditar mitjançant un comunicat o denúncia d? accident i sempre que l? assegurança del vehicle no ho cobreixi.

3. Quotes de col·legiats: En els casos en què el pagament de quotes de col·legiat sigui indispensable perquè el treballador/a dugui a terme la seva activitat laboral i no en realitzi de professional, el Consell es compromet a pagar aquestes quotes prèvia presentació del justificant corresponent.

Capítol 4. Millores socials

Article 22. Ajudes per fills o filles amb reconeixement de grau de discapacitat

El Consell es compromet a garantir la quantitat de 180,00 € mensuals per aquest concepte. En el cas que el personal que el percebi tingués ajudes pel mateix concepte d? un altre organisme públic (Seguretat Social, municipal, etc.), el Consell pagarà la diferència fins a assolir la quantitat abans esmentada.

Article 23. Revisió mèdica

S? efectuarà anualment un reconeixement mèdic opcional a tot el personal, que anirà a càrrec de la corporació, en concordança amb el mapa de risc que s? estableixi. Els resultats obtinguts s? enviaran directament des del centre de revisió al lloc de treball i tindran caràcter confidencial.

Article 24. Incapacitat parcial laboral

A petició del treballador/a, el Consell tindrà en compte els casos d? incapacitat parcial laboral i farà el possible per enquadrar-los en un lloc de treball adequat a la incapacitació que presenti. El personal que forma part del Comitè participarà en el tractament d? aquestes situacions.

Article 25. Formació professional

El personal a jornada completa disposarà de 30 hores de formació anuals sense necessitat de recuperació i computaran com a temps treballat, independentment que el curs sigui dins o fora de la jornada laboral.

El personal que treballi a temps parcial en tindran la part proporcional.

Despeses relacionades amb els cursos de formació:

- Les despeses de desplaçament i aparcament dels cursos que estiguin compresos dins de les 30 hores anuals de formació o ja siguin d? obligada assistència per part de l? empresa, aniran a càrrec d? aquesta, sempre i quan es sol·liciti per escrit amb el full de dietes i altres despeses de personal i s? hi adjuntin els tiquets corresponents, amb la conformitat del cap de servei i del gerent.

- Les despeses de desplaçament i aparcament dels cursos que no estiguin compresos dins de les 30 hores anuals de formació i que no siguin d? obligada assistència per part de l? empresa, aniran a càrrec del treballador/a.

- Pel que fa referència a les dietes del personal, aquestes aniran a càrrec de l? empresa sempre que estiguin degudament justificades i autoritzades i fins a un màxim de 18 euros. S? entendrà la dieta com a justificada si s? assisteix al curs de formació en dues jornades, de matí i tarda; en cas contrari, la dieta anirà a càrrec del treballador/a.

Jornades de formació:

- Les jornades de formació amb acreditació d? assistència o convocatòria tindran la consideració de curs de formació.

Article 26. Bestretes

El Consell establirà un fons destinat a proporcionar bestretes al personal. L? import de cada bestreta no superarà en cap cas el total de tres nòmines.

Les sol·licituds es presentaran al Consell i se n? haurà d? especificar la quantitat, els motius o les causes i el termini de devolució, el qual no podrà superar les 12 mensualitats.

Es podrà sol·licitar la bestreta en els següents casos:

a. Davant dels processos d? execució de deutes quan responguin a necessitats urgents.

b. En casos de desnonament de l? habitatge.

c. Per cobrir despeses de malaltia no cobertes pels règims assistencials.

d. Per reparacions de l? habitatge d? inexcusable execució.

e. En els casos de defunció de parents de primer grau.

Seran estudiades altres peticions que responguin a circumstàncies especials de necessitats greus.

Article 27. Responsabilitat civil i penal

La corporació contractarà una pòlissa que cobreixi la responsabilitat civil i penal a favor de tot el personal del Consell Comarcal i de l? OAD, d? acord amb el grau de responsabilitat dels respectius llocs de treball. La corporació facilitarà al seu càrrec la defensa del treballador/a que, com a conseqüència de l? exercici de les seves obligacions, sigui objecte d? actuacions judicials i assumirà els costos i les despeses que se? n derivin, si no hi ha pòlissa, incloses fiances, excepte en els casos en què es reconegui en la sentència culpa, engany, negligència o mala fe.

Excepte en els casos de renúncia expressa del mateix treballador/a, o bé en els casos en què el demandat sigui el Consell Comarcal, l? elecció de la defensa es realitzarà de mutu acord entre el treballador/a i la corporació. El Consell Comarcal garantirà l? adscripció del treballador/a que presti els seus serveis com a conductor/a a un lloc de treball adequat als seus coneixements, sense menystenir els seus drets econòmics, en el cas de la retirada temporal o definitiva del carnet de conduir quan aquesta es derivi de l? exercici de les seves funcions i no s? apreciï engany, negligència o mala fe del treballador/a.

Article 28. Assegurança de vida i accidents

Es contracta una pòlissa d? assegurança de vida i accidents per a tota la plantilla, que cobrirà el risc de mort i invalidesa permanent.

Assistència sanitària il·limitada

Cobertura del Consorci de Compensació, assegurança inclosa

Les garanties per a la contingència d? accident s? incrementen en el mateix percentatge que l? índex del preu al consum (IPC).

Capítol 5. Drets sindicals

Article 29. Reunió de personal

Es podran fer reunions de personal dins l? horari de treball, convocades en la forma establerta. L? horari d? atenció al públic s? ha de respectar. Es faran com a mínim quatre reunions durant l? any.

S? haurà de sol·licitar permís a la gerència amb una antelació de 4 dies, i s? haurà d? indicar la data i l? ordre del dia. Aquest mateix dret de convocatòria de reunions generals correspondrà a qualsevol grup de treballadors/es, sempre que aquest grup sigui igual o superior al 35% de la plantilla.

Article 30. Ús de mitjans telemàtics

El personal no pot utilitzar els mitjans telemàtics (Internet, correu electrònic i telèfon) del Consell per a ús personal dins l? horari laboral. Es pot utilitzar fora d? horari laboral amb prèvia autorització de la gerència.

L? empresa garantirà la intimitat i/o confidencialitat dels treballadors i treballadores en les seves comunicacions personals i establirà, si es creu oportú, mitjans tècnics de control, sempre que no vulnerin aquest dret.

Article 31. Gestió de la qualitat

El personal es compromet a la implantació dels models de qualitat de l? administració pública per avançar en aspectes d? eficàcia i eficiència.

Disposicions addicionals

1. En relació amb la salut i seguretat laboral, la formació professional i la solució de conflictes de treball, caldrà ajustar-se a l? establert per l? Acord Interprofessional de Catalunya, signat pels sindicats CCOO i UGT i la patronal Foment del Treball Nacional.

2. En conseqüència, ambdues parts se sotmeten expressament als procediments de conciliació i mediació del Tribunal Laboral de Catalunya per a la resolució dels conflictes laborals de tipus col·lectiu o plural que puguin produir-se, i, específicament, les discrepàncies existents durant els períodes de consulta en els casos i terminis previstos en els articles 40 (mobilitat geogràfica), 41 (modificació de condicions de treball), 47 (suspensió del contracte de treball) i 51 (resolució dels contracte de treball) de l? Estatut dels Treballadors.

Montblanc, 27 de març de 2017

El president Els/Les representants de personal Francesc Benet i Ribé