Convenio Colectivo de Emp... de Coruña

Última revisión
29/12/2017

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de LECHE CELTA, S.L.U. (PONTEDEUME) (15100681012017) de Coruña

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 10 de Noviembre de 2017 en adelante

Tiempo de lectura: 47 min

Tiempo de lectura: 47 min

Convenio Colectivo
Convenio afectado por
Tipo:
Modificacion/Interpretacion
F. Publicación:
2018-04-16
Boletín:
Boletín Oficial de A Coruña
F. Vigor:
2018-01-29
Documento oficial en PDF(Páginas 18-36)

Resolucion pola que se inscribe no rexistro e se da publicidade ao convenio colectivo da empresa LECHE CELTA SLU para o centro de traballo sito en Regueira, Pontedeume. (Boletín Oficial de A Coruña num. 246 de 29/12/2017)

Visto o expediente do convenio colectivo da empresa LECHE CELTA SLU para o centro de traballo sito en Regueira, Pontedeume, (código nº 15100681012017) que foi suscrito pola comisión negociadora na xuntanza do 10.11.2017, de conformidade co disposto no artigo 90 do Real Decreto Lexislativo 2/2015, de 23 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto dos Traballadores, no Real decreto 713/2010, do 28 de maio, sobre rexistro e depósito de convenios e acordos colectivos de traballo e na Orde de 29 de outubro de 2010 pola que se crea o Rexistro de Convenios e Acordos Colectivos de Traballo da Comunidade Autónoma de Galicia, esta Xefatura Territorial de Economía, Emprego e Industria

RESOLVE:

1º.- Ordenar a súa inscripción no Rexistro de Convenios e Acordos Colectivos de Traballo da Comunidade Autónoma de Galicia.

2º.- Dispoñer a súa publicación no Boletín Oficial da provincia da Coruña.

A Coruña, 13 de decembro de 2017

O Xefe Territorial

Isidoro Martínez Arca

CONVENIO COLECTIVO LECHE CELTA SLU

CENTRO DE TRABALLO: REGUEIRA, PONTEDEUME (A CORUÑA)

ANO 2017-2020

TÍTULO I

DISPOSICIÓNS XERAIS

CAPÍTULO I

EXTENSIÓN E VIXENCIA

Artigo 1º.Àmbito funcional.

O presente convenio estabelece e regula as condicións do persoal que desenvolve o seu traballo na empresa LECHE CELTA SLU no seu centro de traballo de Pontedeume, asi como os de aqueles traballadores/as mencionados no artigo 4º deste convenio.

Artigo 2º.Partes asinantes

Son partes asinantes do presente convenio colectivo de traballo, dunha parte, o comité de empresa, como representación unitaria dos/das traballadores/as, e doutra parte, a representación empresarial. Ambas as partes recoñécense a capacidade para a sinatura deste convenio colectivo.

Artigo 3º.Ámbito territorial.

O presente convenio será de aplicación no centro de traballo de LECHE CELTA SLU , en Pontedeume (A Coruña), Regueira, SN.

Artigo 4º.Ámbito persoal.

O presente convenio afectará a todo o persoal adscrito a este centro de traballo, tanto con carácter fixo como eventual, sendo de obrigatoria e xeral observancia Asi mesmo, será de aplicación a aqueles traballadores/as da empresa Lactogal que foron subrogados no seu dia da empresa LECHE CELTA SLU e que teñen asinado acordo de adhesión a calquera mellora que se aplicase ao persoal de LECHE CELTA SLU.

Artigo 5º.Ámbito temporal.

Con excepción dos artigos en que expresamente se estableza o contrario, o presente convenio entrará en vigor a data da súa sinatura, producindo os seus efectos económicos desde o dia 1 de xaneiro de 2017, sendo o seu vencemento o 31 de decembro de 2020, Unha vez rematada a súa vixencia inicial, prorrogarase de ano en ano no caso de non ser denunciado, continuando vixente o seu contido normativo até que sexa substituído por outro convenio do mesmo ámbito.

Artigo 6º.Denuncia.

A denuncia do presente convenio deberá facerse por escrito á outra parte e cun mínimo dun mes de antecedencia antes do seu vencemento ou de calquera das súas prórrogas. A parte que promove a negociación deberá presentar proposta concreta sobre os puntos e contido para a negociación do seguinte Convenio No caso de ser denunciado o convenio colectivo, continuará vixente o seu contido normativo até que sexa substituído por outro convenio do mesmo ámbito.

Artigo 7º.Vinculación á totalidade.

As condicións pactadas neste convenio forman un todo orgánico e indivisíbel que regulan todos os aspectos das relacións laborais entre as partes asinantes e serán consideradas globalmente a efectos da súa aplicación práctica

Artigo 8º.Direito supletorio

Todos os aspectos que neste convenio colectivo non estivesen expresamente fixados, regularanse polo disposto no Convenio colectivo estatal de industrias lácteas y sus derivados ,Estatuto dos Traballadores e Traballadoras e demais normas de carácter xeral, vixentes en cada momento.

Artigo 9º.Condicións máis beneficiosas.

Respectaranse as situacións económicas, persoais ou colectivas, que consideradas na súa globalidade, sexan máis beneficiosas que as fixadas no presente convenio, xa sexa en virtude de contrato individual ou de convenio colectivo subscrito conforme á lexislación laboral vixente.

Artigo 10º.Faculdades de compensación e absorción.

As condicións económicas, persoais ou colectivas, que consideradas na súa globalidade, sexan máis beneficiosas que as fixadas no presente convenio, xa sexa en virtude de contrato individual ou de convenio colectivo, non serán absorbidas polos incrementos ou melloras que se podan establecer neste convenio colectivo. Exceptuaranse os complementos salariais non regulados no Convenio que poderán ser absorbidos.

Artigo 11º.Comisión paritaria

Críase unha comisión paritaria que estará composta por tres membros pola parte empresarial, e tres membros por la parte social. Ambas as partes poderán por súa vez designar un asesor ou asesora, que poderá asistir ás reunións con voz mais sen voto.

Artigo 12º.Funcións da Comisión paritaria

a) Interpretar a aplicación da totalidade do contido do convenio

b) Vixiar o cumprimento do pactado.

c) Estudar e valorizar as disposicións xerais promulgadas con posterioridade á súa entrada en vigor que afecten ao convenio

d) Aprobar as inaplicacións do convenio colectivo e os descolgues do mesmo.

e) Cantas outras tendan á maior eficacia práctica do convenio e veñan estabelecidas no seu texto.

f) Aquelas outras competencias que se puideran acordar polas partes, ou no seu caso se dispoñan por imperativo legal.

g) Acordar , se é o caso,a distribución irregular da xornada a que se refire o artigo 34. 2 do E.T. así como as modificacións substanciais das condicións de traballo reguladas no artigo 41 da citada norma.

A comisión reunirase a instancia de calquera das partes, e previo acordo de ambas, sobre o lugar, data e horas de celebración, que deber efectuar-se no prazo máximo de 15 días desde a solicitude. A reunión comprenderá tantas sesións como sexan necesarias

TÍTULO II

DISPOSICIÓNS NORMATIVAS

CAPÍTULO I

CLASIFICACIÓN, FORMACIÓN , CONTRATACIÓNS E PROMOCIÓN PROFESIONAL

Artigo 13º.Clasificación profesional

GRUPOS PROFISIONAIS E DEFINICIÓN

Os grupos profesionais, a súa definición, funcións e factores de encadramento son os que se achegan a este convenio como anexo II.

Artigo 14º.Promoción Profesional

A promoción profesional desenvolverase dacordo co establecido no anexo II

Artigo 15º.Formación.

A formación profesional efectuarase dacordo co disposto no anexo II

Artigo 16º.Preaviso

O persoal que decida extinguir a súa relación laboral de forma voluntaria deberá notificalo por escrito á empresa cunha antelación mínima de 15 días. O incumprimento da obriga de a visar previamente coa indicada antelación,dará dereito á empresa a descontar da súa liquidación o importe dun día de salario por cada día de atraso no aviso.

CAPÍTULO II

XORNADA, HORAS EXTRAORDINARIAS E VACACIÓNS

Artigo 17º.Xornada.

A xornada máxima efectiva de traballo en cómputo anual será de 1768 horas.

Dentro do cómputo anual establecido ao comezo do artigo, a empresa disporá para a distribución irregular da xornada, de 90 horas anuais que poderán ser distribuídas libremente ao longo do ano, ao fin de adaptarse ás necesidades da produción. Un traballador/a non poderá ser obrigado, en aplicación desta distribución irregular da xornada, e salvo pacto individual ou colectivo en contrario, a prorrogar a súa xornada ordinaria en mais de dúas horas diarias ou reducila en mais dunha hora.

Poderase facer uso desta distribución irregular, tanto ao principio como ao final da xornada ordinaria, obrigándose a empresa a comunicarlle dita alteración con 72 horas de antelación mínima, salvo casos de forza maior. Porén o anterior, cando a ampliación da xornada diaria en dúas horas supoña a realización dunha décima hora de traballo, deberá este extremo pactarse previamente coa representación legal dos traballadores/as.

Sempre que o permita o calendario laboral, e de común acordo entre a empresa e a representación legal dos traballadores/as, ou dos propios traballadores/as de non existir a mesma, poderanse acumular as horas de dita distribución irregular da xornada en xornadas de 8 horas, fixando o descanso compensatorio correspondente en outro dia alternativo.

Non poderá disporse desta distribución irregular da xornada nen das posíbeis acumulacións en xornadas de 8 horas, en domingos e festivos.

As horas de ampliación da xornada habitual derivadas da aplicación do tratamento anteriormente reflectido, non terán carácter de extraordinarias e se descansarán preferiblemente acumulando xornadas completas salvo pacto individual ou colectivo en contrario.

A empresa establecerá un sistema de control diario da xornada do seu persoal dando traslado mensualmente ao Comité de Empresa a relación de horas extraordinarias realizadas en dito período

Artigo18º.Horas Extraordinarias.

Realizarán-se as mínimas imprescindíbeis, sendo a súa realización de carácter voluntario.

O valor da hora extraordinaria será o resultado de multiplicar o valor da hora normal por 1.50.

O valor da hora normal será o resultado de dividir as retribucións totais anuais do traballador/a polo cómputo anual de horas ( 1768 ).

As horas extraordinarias realizadas en período de descanso do traballador/a serán aboadas a razón do dobre do valor da hora normal en caso de ser retribuídas, ou compensadas a razón de 2 horas de descanso por hora traballada. A elección do seu desfrute en tempo ou da súa retribución corresponderá ao traballador/a.

As horas adicadas a formación realizadas fora das xornada habitual, retribuiranse como horas extraordinarias como resultado de multiplicar o valor da hora normal por 1.50.

Artigo19º.Vacacións.

O persoal a quendas desfrutará de 30 días naturais de vacacións (neste caso terán que empezar as mesmas despois do último día de descanso). O resto do persoal desfrutará dos días laborábeis que resulten da aplicación do seu computo de xornada anual.

Artigo 20º.Calendário vacacional.

Coa antelación mínima de dous meses ao comezo do período vacacional o Comité de Empresa, previa consulta aos traballadores/as dos distintos departamentos, trasladará á empresa proposta de calendario de vacacións para a súa ratificación do mesmo se é o caso.

Artigo21ºFestivos.

Os días 24 e 31 de Decembro serán considerados festivos.

Non obstante para o persoal que ten que prestar servizos, os horarios serán :

- O persoal dos departamentos de laboratorio, proceso, recepción, mantemento traballarán con normalidade agás a quenda de tarde que finalizarán a sua xornada como máximo ás 20:00 e a de noite que non traballará.

-. Produción de envasado e loxística de produción traballarán con normalidade agás a quenda de tarde que finalizará a sua xornada como máximo ás 18:00 e a de noite que non traballará. Loxística de almacéns traballarán unicamente pola mañá.

- Control de Accesos finalizará a sua xornada ás 15:00 .

Para o persoal que ten que traballar os días 25 de Decembro e 1 de Xaneiro os horarios serán os seguintes :

- O persoal dos departamentos de laboratorio, proceso, recepción, mantemento traballarán con normalidade agás a quenda de mañá que comenzará a sua xornada ás 09:00.

-. Produción de envasado máis loxística de produción traballarán con normalidade agás a quenda de mañá que non traballará e a quenda de tarde que iniciará a sua xornada ás 18:00 . Loxística de almacéns non traballará nen quenda de mañá nen de tarde.

- Control de Accesos non traballará na quenda de mañá.

Artigo22º.Licenzas retribuídas

a) Por matrimonio ou parella de feito acreditada: 15 días naturais.

b) Catro días por nacemento de fillo ou adopción.

c) Catro días por falecemento de parentes até segundo grado de consanguinidade, ou afinidade e cónxuxe

d) Un día por falecemento de parentes de terceiro grado de consanguinidade e afinidade

e) Tres días, por accidente, enfermidade , hospitalización ou intervención cirúrxica con ou sen hospitalización , de parentes até o terceiro grado de consanguinidade ou afinidade.

Cando polas causas dos apartados c) e e) con tal motivo o traballador/a precise facer un desprazamento superior a 90 km, a licencia ampliarase a cinco días naturais.

d) Un día por traslado do domicilio habitual.

e) Polo tempo indispensábel, para o cumprimento dun deber inescusábel de carácter público e persoal, comprendido o exercicio do sufraxio activo. Cando este se determine nunha norma legal, estarase ao que a mesma dispoña en canto a duración da ausencia e a sua compensación económica.

f) Para realizar funcións sindicais ou de representación do persoal nos termos establecidos legal ou convencionalmente.

g) Permiso de como máximo 24 horas anuais de duración para consultas médicas propias ou acompañamento ao médico de fillos menores de idade,.

h) Polo tempo indispensábel para a realización de exames prenatais e técnicas de preparación ao parto e, nos casos de adopción ou acollemento, ou garda con fins de adopción, para a asistencia ás preceptivas sesións de información e preparación e para a realización dos preceptivos informes psicolóxicos e sociais previos á declaración de idoneidade, sempre, en todos os casos, que deban ter lugar dentro da xornada de traballo.

i) Un dia natural para atender persoalmente asuntos de xustificada urxencia

j) 2 días de asuntos propios. O traballador/a terá que comunicar o seu desfrute á empresa con 3 días laborais de antelación. Estes días terán a consideración de tempo efectivo de traballo. Serán concedidos sempre que non poñan en perigo o funcionamento normal de cada unidade ou departamento da Empresa, polo que as partes poderán modificar de mutuo acordo e dentro do mesmo ano natural as datas solicitadas polo traballador/a.

Non se poderán acumular a días festivos nin facelos coincidir con estes.

CAPÍTULO III

SAUDE LABORAL

Artigo 23º.Normativa.

A dirección da empresa e os representantes dos traballadores/as coinciden en afirmar a importancia que ten o estrito cumprimento do conxunto da normativa en materia de prevención, hoxe articulada en torno á Lei de Prevención de Riscos Laborais de 8-11-1995, sobre a base de considerar que a integridade física do traballador/a é un ben supremo e irrenunciábel.

Por elo, manifestan a súa total disposición a colaborar lealmente neste obxectivo común no ámbito das súas respectivas responsabilidades.

Os Delegados de Persoal terán como funcións entre as que dispón a LPRL, as seguintes:

a) Colaborar coa dirección do centro de traballo na mellora da acción preventiva.

b) Promover e fomentar a cooperación dos traballadores na execución da normativa sobre prevención de riscos laborais.

c) Ser consultados pola dirección do centro de traballo con carácter previo á súa execución, acerca das decisións ás que se refire o artigo 33 da Lei de Prevención de Riscos Laborais.

d) Exercer una labor de vixilancia e control sobre o cumprimento da normativa de prevención de riscos laborais nos lugares de traballo.

Existirá no centro de traballo de Pontedeume, un Comité de Seguridade e Saúde Laboral integrado polos delegados de prevención, dunha parte, e polos representantes da dirección, en igual número que éstes.

Xunto co Comité de Seguridade e Saúde, participarán, con voz pero sen voto, os responsábeis técnicos de prevención da empresa que non estean incluídos na composición do Comité asi como os técnicos que considere necesarios a parte social para o seu correcto asesoramento.

Este comité terá las seguintes competencias:

Participar na elaboración, posta en práctica e avaliación dos plans e programas de prevención de riscos do cento de traballo.

Promover iniciativas sobre métodos e procedementos para a efectiva prevención dos riscos, propoñendo á dirección do centro de traballo a mellora das condicións ou corrección das deficiencias existentes.

O comité reunirá-se trimestralmente e sempre que o solicite algunha das representacións do mesmo.

Artigo 24º.Vixiancia da saúde.

Fíxase a necesidade de realizar recoñecementos periódicos (anuais) de carácter gratuíto, que serán levados a cabo mediante protocolos e persoal especializado. Ditos recoñecementos deberán respectar sempre o dereito á dignidade, intimidade e confidencialidade.

Os recoñecemento serán específicos en función do posto desenvolvido por cada traballador, incluíndo un recoñecemento xinecolóxico e incluído no recoñecemento para os traballadores maiores de 50 anos o marcador PSA .

Artigo 25º.Roupa de traballo.

A empresa entregará aos traballadores/as que prestan os servizos no centro de traballo, roupa axeitada ás súas necesidades e respectivas funcións, axeitándose ás regulamentacións técnico-sanitarias e de seguridade e hixiene no traballo.

CAPÍTULO V

DEREITOS E FUNCIÓNS DOS REPRESENTANTES DOS TRABALLADORES

Artigo 26º .Dereitos Sindicais.

Os integrantes do Comité de Empresa, disporán do creto legalmente establecido

O crédito sindical poderá-se acumular trimestralmente nunha bolsa de horas entre os integrantes do Comité de Empresa pertencentes á mesma organización sindical. Dita acumulación debe comunicárselle á empresa coa antelación mínima de 7 días ao comezo da mesma.

TÍTULO III

CONDICIÓNS ECONÓMICAS E SOCIAIS

CAPÍTULO I

SALARIO E COMPLEMENTOS SALARIAIS

Artigo 27º.Salario base.

Os salarios base deste convenio son os que figuran no anexo I adxunto.

Artigo 28º.Plus de nocturnidade.

As horas traballadas durante o período comprendido entre as 22:00 e as 06:00, agás que o salario fora establecido atendendo a que o traballo fose nocturno pola sua própria natureza, terán una retribución especifica incrementada, como mínimo , nun 25% sobre o salario base.

Artigo 29º Complemento de concentración de tarefas.

As persoas que desenvolvan tarefas no laboratorio percibirán un complemento de concentración de tarefas consistente en doce mensualidades de 104 euros cada una para o ano 2017. Dito complemento adquirirao o persoal despois de tres anos no posto de traballo.

Ditas contías experimentarán os incrementos salariais pactados para cada ano de vixencia do convenio colectivo.

Artigo 30º Prima de Festivos e Domingos.

Primas de festivos ou domingos: o traballador ou traballadora que traballe en domingos ou festivos, independentemente do descanso que desfrute entre semana, percibirá unha prima de 42,22€ por cada dia traballado para o ano 2017.

A partir do domingo número 26, éste incluído, percibirase a contía correspondente ao dobre do plus de festivos e domingos.

Ditas contías experimentarán os incrementos salariais pactados para cada ano de vixencia do convenio colectivo.

Se a xornada realizada no domingo ou festivo non fora completa, a prima calcularíase da forma seguinte :

- Até catro horas de traballo percibirase a metade do importe da prima

- A partir de catro horas de traballo percibirase o importe completo da prima.

- No caso do persoal de control de acceso, cando superen a xornada de oito horas percibirán a parte proporcional do importe da prima.

Artigo 31º.Quebranto de moeda.

O persoal que no desenvolvemento das súas tarefas traballe con cartos efectivo, aínda que sexa parte da súa xornada, ou determinados días ao mes, percibirá mensualmente por este concepto no ano 2017 a cantidade de 45€ .

Dita contía experimentará os incrementos salariais pactados para cada ano de vixencia do convenio colectivo.

Artigo 32º. Plus de Fin de Semana

Cando o persoal polo efecto das quendas de traballo, tivera que prestar servizos en sábado e domingo seguidos, percibirá un plus de fin de semana por importe de 25 euros por cada fin de semana que ocorra

Dita contía experimentará os incrementos salariais pactados para cada ano de vixencia do convenio colectivo.

Artigo 33º.Antigüidade

Os aumentos por antigüidade ou quinquenios do 5% do Salario Base de cada grupo profesional, comenzarán a contarse desde o día en que o traballador/a empezou a prestar os seus servizos na empresa, independentemente que os mesmos se desenvolveran directamente ou a través dunha ETT. Estes aumentos calcularanse sobre o salario base pactado para cada ano de vixencia do convenio colectivo que corresponda ao grupo profesional e función , sendo ilimitado o número de quinquenios a percibir

Artigo 34º.Pagas extraordinarias.

Os traballadores/as percibiran tres pagas extraordinarias: paga de verán, paga de Nadal e Paga de Beneficios, aboándose en xullo, decembro e marzo do ano seguinte , respectivamente.. A contía de cada unha desta pagas consistirá nunha mensualidade do salario base pactado para cada ano de vixencia do convenio colectivo, mais antigüidade.

Artigo 35º.Incremento salarial.

O incremento salarial, tanto do salario base e demais complementos salariais , para os anos de vixencia do convenio colectivo serán os seguintes:

Ano 2017: Segundo táboa que se adxunta como Anexo I

Ano 2018: Tanto o salario base como demais complementos salariais experimentarán un incremento igual ao que experimenten para ese ano estes conceptos no convenio estatal do sector das industrias lácteas e os seus derivados máis 1,5 puntos .

Ano 2019: Tanto o salario base como demais complementos salariais experimentarán un incremento igual ao que experimenten para ese ano estes conceptos no convenio estatal do sector das industrias lácteas e os seus derivados máis 1,5 puntos .

Ano 2020: Tanto o salario base como demais complementos salariais experimentarán un incremento igual ao que experimenten para ese ano estes conceptos no convenio estatal do sector das industrias lácteas e os seus derivados máis 1,5 puntos .

CAPÍTULO II

ASPECTOS SOCIAIS

Artigo 36º.Anticipos a conta.

O persoal que o solicite por escrito, terá dereito a percibir un anticipo a conta do traballo realizado durante a mensualidade na que se solicita por un importe máximo de ata o 100% do salario mensual devengado e que podería ser devolto no prazo máximo de 12 meses agás que a relación laboral se extinguirá antes de ese período en cuxo caso se liquidará á extinción da relación laboral.

En ningún caso poderase conceder un anticipo sen antes ter amortizado o anterior.

Os anticipos concederanse a maior brevidade posíbel desde o momento que se solicite, cun máximo de sete días..

Artigo 37º.Póliza de Seguros.

A empresa contratará un seguro colectivo a favor do seu persoal que dea cobertura ás seguintes situacións :

- Por morte (calquera causa) : 20.000 €

- Por morte, incapacidade permanente total,absoluta ou gran invalidez derivadas de accidente de traballo : 30.000 €

- Gastos de sepelio (por calquera causa de morte) : 2.200 €

Artigo 38º.Dietas de comida e aloxamento.

Aos/as traballadores/as que teñan de realizar tarefas ocasionalmente fóra da ubicación do centro de traballo seranlle aboados os gastos de locomoción dentro dos límites establecidos no Imposto da Renda das Persoas Físicas. Reembolsándoselles asi mesmo os gastos de manutención e aloxamento que se xustifiquen.

Artigo 39º.Complemento de Incapacidade Temporal.

En caso de enfermidade común, ou accidente non laboral, como complemento a empresa aboará a diferencia entre o setenta e cinco por cento da base reguladora e o salario base máis antigüidade, a partir do terceiro día da baixa.

Para aqueles traballadores/as que na data de inicio da baixa leven un mínimo de 5 meses sen ter faltado ao traballo, a empresa aboaralles dito complemento a partir do primeiro día da baixa.

A estes efectos, entenderanse como faltas ao traballo as ausencias por causas de enfermidade común, accidente non laboral e faltas non xustificadas.

Este complemento percibirase mentres o traballador permaneza de alta na empresa e por un máximo de 18 meses.

En caso de enfermidade profesional ou accidente laboral, a empresa, cando se produza incapacidade laboral, aboarán aos traballadores/as a cantidade necesaria para que coa prestación de incapacidade perciban a totalidade dos importes pactados en convenio polos conceptos de salario base e complementos establecidos no Convenio colectivo, percibidos no mes anterior a baixa. Este complemento recibirase mentres o traballador/a permaneza de alta na empresa, e por un máximo de 18 meses.

Artigo 40º.Direitos Lingüísticos

Todo traballador ou traballadora ten o dereito a desenvolver a súa actividade laboral e profesional en lingua galega. A empresa favorecerá a formación lingüística para mellorar o servizo ao público nos postos de traballo de acordo cos seus recursos e necesidades. A Dirección da empresa e o representante dos traballadores e traballadoras normalizarán o uso da lingua galega nas actividades internas, nas relacións laborais, na formación profesional e nas súas relacións cos clientes, administracións públicas e entidades privadas radicadas na Galiza,.

Así mesmo, a empresa non empregará discriminacións nin estereotipos sexistas na linguaxe utilizada nas circulares ou calquera outra forma de comunicación.

Artigo 41º. Acoso sexual e laboral.

Defínense como condutas de acoso os comportamentos de carácter ou connotación tanto sexual como persecución e vexación no posto de traballo que poden consistir nunha variedade de comportamentos, como contactos físicos innecesarios, rozamentos, palmadiñas, observacións suxerentes e desagradables, chistes, comentarios sobre a aparencia, ou aspecto e abusos verbais deliberados, convites impúdicos e comprometedores, uso de pornografía nos lugares de traballo, demandas de favores sexuais, agresións físicas etc. Estas actitudes poden darse tanto entre compañeiros/as (acoso ambiental) sen que medie relación de superioridade xerárquica, como nos casos en que medie superioridade xerárquica (chantaxe sexual) . A graduación das faltas derivadas do acoso entre faltas leves, faltas graves ou faltas moi graves farase atendendo aos criterios que establece o presente convenio no capítulo de faltas e sancións, correspondendo á empresa a responsabilidade de impoñer o castigo correspondente cando o acoso se produce entre compañeiros e compañeiras de traballo. Do mesmo xeito responsabilizarase de tomar as medidas precisas para que estes feitos non se volvan producir. De producírense situación de acoso, aplicarase o establecido no protocolo de acoso, Anexo III.

Artigo 42º. Plan de igualdade .

A empresa implantará un plan de igualdade que incluirá a este Centro de traballo.

Artigo 43º. Lei de conciliación da vida laboral e familiar.

No concernente a esta materia haberá que remitirse á Lei 39/1999 do 5 de novembro para promover a vida familiar e laboral das persoas traballadoras e normativa posterior. A empresa promoverá todas e cantas accións sexan necesarias para que a liberdade e igualdade dos traballadores e traballadoras sexan reais e efectivas, e remover os obstáculos que impidan ou dificulten a súa plenitude facilitando a participación de todos os traballadores e traballadoras na vida política, económica, cultural e social.

Artigo 44º.Lactación.

As traballadoras e traballadores, por lactación dun fillo ou filla menor de nove meses, terán dereito a 1 hora de ausencia do traballo, retribuída, que poderán dividir en dúas fraccións ou reducir a súa xornada nunha hora. As traballadoras e traballadores poderán acumular a dita licenza logo da baixa por maternidade ou das vacacións, se for o caso. A duración do permiso incrementarase proporcionalmente nos casos de parto múltiple. Dito período non poderán gozalo os dous cónxuxes simultaneamente.

Artigo 45º.Faltas e sancións.

Aplicarase supletoriamente o disposto no Convenio Estatal de Industrias Lácteas y sus derivados .

DISPOSICIÓNS ADICIONAIS

Primeira.- Todas as referencias feitas no texto do Convenio aos traballadores, fillos, e outras referencias aparentemente realizadas ao xénero masculino, aos efectos dunha maior simplificación na redacción do texto, deberanse entender feitas a un xénero neutro, é dicir, tamén afectan ao xénero feminino, salvo nos supostos en que por imperativo legal correspondan á Muller traballadora.

Segunda.- As partes acordan que todo o persoal afectado polo presente Convenio en xornada continuada que exceda de seis horas,desfrutará de polo menos de 20 minutos para bocadillo que se computará coma xornada efectiva de traballo.

ANEXO I

TÁBOAS SALARIAIS 2017

GRUPOS PROFISIONAIS

SALARIO BASE ANUAL 2017

A

R. Proceso

25.000,00 €

R. Envasado

25.000,00 €

R.loxística

25.000,00 €

R. Mantemento

25.000,00 €

R. calidade

25.000,00 €

Del. Area Comercial

25.000,00 €

Key Account

25.000,00 €

B

Ing Proceso

23.000,00 €

Técnico/a Calidade I+D

23.000,00 €

Mantedor Sénior

23.000,00 €

Técnico Administrat Comercial

23.000,00 €

Xefe/a Produto

23.000,00 €

Responsábel Soporte Cliente

23.000,00 €

C

Técnico/a Compras Xen.

20.000,00 €

Técnico/a Planificación

20.000,00 €

Técnico/a Compras e SC

20.000,00 €

C. Dristr. Leiteiro/a

20.000,00 €

Técnico/a Administ de Campo

20.000,00 €

Secretario/a de Dirección

20.000,00 €

Técnica/o Contable

20.000,00 €

D

Piloto Mantemento

19.000,00 €

Operador/a Sénior Almacén

19.000,00 €

Operador/a Sénior

19.000,00 €

Técnico/a Calidade Planta

19.000,00 €

XPV

19.000,00 €

E ( AC )

Operador/a Loxística Externa

17.281,00 €

Administración +

17.281,00 €

Tesoureiro/a

17.281,00 €

Contable

17.281,00 €

E

Técnico/a Mantemento II

16.355,26 €

Encargado/a de Almacén

16.355,26 €

Operador/a de Produción Plus

16.355,26 €

Operador/a Proceso Plus

16.355,26 €

F( A C )

Administrativo/a

16.227,00 €

Administrativo/a Exp.

16.227,00 €

F

Técnico/a Mantemento I

15.886,58 €

Operario/a de Produción

15.886,58 €

Operario/a de proceso

15.886,58 €

Operario/a de Recepción

15.886,58 €

Operario/a de Loxística

15.886,58 €

Analista Laboratorio

15.886,58 €

G

Auxiliar Administrativo/a

15.300,00 €

Operario/a Produción Prácticas

15.300,00 €

Operario/a Proceso Prácticas

15.300,00 €

Operario/a Loxística en Prácticas

15.300,00 €

Operario/a Picking

15.300,00 €

Técnico/a EHS en Prácticas

15.300,00 €

Táboa de complementos 2017:

Complemento concentración tarefas: 104 euros brutos mes.

Prima de domingos e festivos: 42,22 euros domingo/festivo.

Prima exceso 25 domingos anuais: 84,44 euros/domingo.

Quebranto de moeda: 45 euros brutos mes.

Plus fin de semana: 25 euros brutos/fin semana.

ANEXO II

Nova Clasificación dos Grupos Profesionais

OBXECTIVOS XERAIS

Adaptar a estrutura da organización á realidade, analizando e clasificando os postos de traballo en niveis de responsabilidade homoxéneos.

Dotar de maior recoñecemento a aqueles postos que por nova creación ou por ampliación das súas funcións experimentaron desenvolvemento.

Establecer criterios de encadramiento profesional que eliminen inequidades derivadas da subxetividade ou a indefinición.

Establecer bases retributivas equitativas, que a actual clasificación profesional non pode atender.

Elaborar o Mapa de Postos , a Descrición dos Grupos Profesionais e as Táboas Salariais

Efectuar a clasificación profesional reflexo da achega de cada posto e valorándoo en base aos factores e elementos seguintes :

Coñecementos ( competencia )

Iniciativa ( Solución de problemas )

Autonomía ( responsabilidade )

Mando

Complexidade

Os traballadores/as que presten os seus servizos en Leite Celta S.L.U. no Centro de Pontedeume, serán clasificados tendo en conta os seus coñecementos, experiencia, grao de autonomía e iniciativa, dacordo coas actividades profesionais que se desenvolvan e coas definicións que se especifican neste sistema de clasificación profesional.

A clasificación profesional realizarase, en divisións funcionais e grupos profesionais, por interpretación de criterios xerais obxectivos e polas tarefas e funcións máis representativas que desenvolvan os traballadores/as.

Todos os traballadores/as afectados/as serán adscritos/as a un determinado Grupo Profesional e a unha División Funcional; a conxunción de ambos establecerá a clasificación organizativa de cada traballador/a.

O desempeño das funcións que abranxe a súa clasificación organizativa constitúe o contido primario da relación contractual, non supoñendo que se exclúa, nos postos de cada nivel profesional, a realización de tarefas complementarias, que sexan básicas para postos clasificados en niveis profesionais inferiores,

CONDICIÓNS DE APLICACIÓN

Garantía de non disminución das retribucions logo da aplicación.

Na reclasificación dos Grupos A, B e C resultante, as persoas que teñen no conxunto das súas retribucións un salario superior ao mínimo recollido nas novas Táboas de cada nivel, o resultado da reclasificación non variará a suma das percepcións que polo conxunto de conceptos, viña devengando.

Do mesmo xeito, as persoas cuxo encadramento no grupo profesional correspondente ( D,E, F ou G ) , resulte que o seu salario base actual é superior ao definido para o seu grupo profesional, non verá alterado a retribución total devengada, establecendo o salario base correlacionado nas novas Táboas salariais e un complemento persoal non absorbíbel que complete a retribución actual, ao que se incorporará o incremento para 2017 do 1,65 % e en anos sucesivos o establecido.

En todos os demais casos destes Grupos ( D,E, F ou G ) garántese que as Táboas salariais para 2017 suporán un incremento, como mínimo, igual ao incremento fixado no Convenio Estatal de Industrias Lácteas e os seus derivados para devandito ano, máis 1,5 puntos sobre as Táboas salariais definitivas do ano 2016.

A nova Táboa salarial entrará en vigor con carácter retroactivo o 01 de xaneiro de 2017

Habilitarase un periodo non superior a catro meses desde a sinatura do Acordo no Convenio para a súa aplicación na súa totalidade.

IMPLANTACIÓN

Realizar o encadramiento de cada traballador , en función do posto que teña asignado no Grupo profesional que lle corresponda na nova clasificación profesional e transmitir a todos os membros da organización o sistema .

Elaborar un novo Organigrama matricial baseado no Mapa de Postos identificado. Este Organigrama figurará en todos os sistemas de xestión de Leite Celta, Centro de Pontedeume, e estará a disposición de todo o persoal.

A comunicación do sistema será realizada por Recursos Humanos en coordinación cos Responsabeis de Área e Mandos intermedios.

Elaboraranse unhas listas provisionais de encadramento de cada Área, baseada na actual asignación de postos.

No caso de persoal de Produción ( Proceso Envasado ) , que se desdobra en tres grupos, procederase a elaborar a lista conforme aos seguintes criterios :

Grupo G : todos os/as traballadores/as de produción que levan menos de 24 meses na organización no área de produción

Grupo F : operarios/as que levan máis de 24 meses e desenvolven as súas tarefas en Produción.

Grupo : ( pendente de realizar a avaliación ) : operarios/as que levando máis de 24 meses na organización en lle ámbito de Produción, desenvolven non só tarefas de produción senón que están desenvolvendo ou están capacitados/as e dispostos para realizar outras funcións avanzadas vinculadas á produción ( resolución incidencias , non averías, verificación e autocontrol de todo o proceso, responsabilidade do seu proceso produtivo na súa integridade, produción autónoma,..,)

A avaliación do nivel E de Produción realizarase mediante:

Valoración teórica- práctica das funcións mediante proceso externalizado cando sexa posibeis.

Certificación da capacitación , disposición ou realización das funcións avanzadas de produción incluídas na descrición así como o nivel de iniciativa e responsabilidade requiridos. Esta valoración será realizada polo de nivel xerárquico superior, validada polo seu responsable de Área e u Coordinador/a da Planta no seu caso.

Será condición necesaria para realizar a certificación da capacitación obter o resultado de apto na proba teórico-práctica.

Ninguén será asignado ao Grupo E sen aceptalo voluntariamente, excepción feita dos supostos de reasignación inicial.

Unha vez realizadas as reclasificacións para os postos novos, comunicaranse ao Comité de Empresa ao obxecto de manter a transparencia do sistema e á Dirección para a aprobación final.

A representación legal dos traballadore/as terá dereito a ser informada e consultada sobre o resultado da avaliación para os cambios a grupos de nivel superior ao asignado. O Comité de Empresa nomeará a un membro do mesmo para dar o seu conformidade.

Unha vez aprobadas, incluiranse os novos datos no sistema de xestión de nóminas , para que poidan ser aplicados os cambios derivados da nova clasificación

Establécese unha frecuencia de revisión do Mapa de Postos e o encadramento das persoas no mesmo con carácter anual, ao obxecto de actualizar a organización e evaluar cambios na adscripción de traballadores/as ao seu nivel axeitado.

A Empresa continuará despregando Plans de Formación anuais para capacitación dos traballadores/as conforme ás necesidades organizativas existentes e ás condicións de actividade e saúde financeira da mesma.

Movilidade Funcional

Considerarase movilidade funcional calquera cambio de funcións e tarefas previamente encomendadas e realizadas polo traballador/a, conforme ao Grupo profesional ao que está adscrito.

En calquera suposto de movilidade funcional, a Dirección da Empresa deberá garantir , os coñecementos, habilidades ou reciclaxes necesarias que faciliten ou habiliten aos traballadores/as afectados/as a suficiente adecuación e aptitude para o desenvolvemento das tarefas e funcións do Grupo profesional ao cal se transfire de xeito temporal.

A aplicación da movilidade funcional temporal farase salvagardando o principio de boa fe contractual así como o principio de igualdade e non discriminación nas relacións laborais, debendo existir acordo en caso de cambio substancial no réxime de quendas.

Ademais esta movilidade temporal producirase sen prexuízo dos dereitos profesionais ou económicos dos traballadores/as.

Para a súa correcta aplicación a Dirección da Empresa terá en conta as opinións e suxestións da representación legal dos traballadores/as respecto dos cambios propostos.

Por razóns organizativas, técnicas ou produtivas de carácter temporal, entendendo estas non superiores a seis meses, , a Dirección da Empresa poderá destinar aos traballadores/as á realización de tarefas dun Grupo Profesional de nivel superior ou inferior , dentro da mesma división funcional

Notificaranse os cambios simultáneamente aos traballadores/as afectados/as e á súa representación legal, incluíndo :

Descrición xustificativa das causas que motivan o cambio

A identificación dos traballadores/as asignados/as.

Duración estimadas da movilidade.

Si o cambio temporal de Grupo Profesional implica retribucións superiores, os/as traballadores/as percibirán as do posto de traballo de destino.

No caso que o cambio de posto supere os seis meses nun ano ou os 8 en dous anos , salvo que estea fundado nunha IT ou excedencia , o/a traballador/a poderá a vontade propia, continuar realizando estes traballos ou volver ao posto que ocupaba con anterioridade. No primeiro caso, ascenderá automáticamente.

No caso de movilidade descendente, por razóns organizativas, técnicas ou produtivas , -xustificadas en razóns imprevisibeis da actividade produtiva- a Dirección da Empresa poderá destinar aos/às traballadores/as á realización de funcións dun Grupo Profesional inferior.

Esta adscripción, farase polo tempo imprescindíbel , que en todo caso non haberá de exceder de tres meses. Transcorrido este periodo de tempo, o/a traballador/a será reincorporado/a ao seu Grupo Profesional de orixe.

Os/as traballadores/as afectados/as recibirán por esta clase de movilidade funcional as retribucións propias do posto e Grupo Profesional de orixe.

GRUPO G

Coñecementos:

Postos aos que se lles encomenda a realización de traballos sinxelos e rutineiros, que pode incluír o uso de maquinaria ou equipos de utilización simple.

Coñecemento mínimo requirido para o normal desempeño do posto equivalente a Ensino Secundario Obrigatorio -ESO- ou FPII .

Experiencia inferior 24 meses en Celta, computando a estes efectos o tempo prestado no posto a través de ETT.

Neste grupo funcional inclúense a título enunciativo, todas aquelas actividades que, por analoxía, pódense asimilar ás seguintes:

*Produción elemental en máquinas taponadoras, de formación e distribución de caixas e paletizado .

*Identificación do produto e realización de picking ou preparación de expedicións.

*Carga e descarga manuais ou con axuda de elementos mecánicos simples.

*Efectuar acondicionamento, limpeza e orde nos almacéns.

*Efectuar expedición para clientes internos e externos de acordo a criterio FIFO.

*Mantemento da orde e limpeza do posto.

*Autocontrol básico de produto conforme os procedementos definidos.

*Recepción, ordenación, distribución de mercadorías e produtos.

*Rexistros de produción ou loxísticos en almacéns.

*Procesos administrativos simples de apoio a funcións técnicas de Planta ou a funcións comerciais ou de Administración.

Iniciativa:

Postos que guían os seus pensamentos a través de instrucións estandarizadas, cunha estreita supervisión. Requiren unha iniciativa moi normalizada, e informan si hai algo que se aparta desa norma.

Autonomía/ Responsabilidade:

Postos aos que se lles indica como deben efectuar o traballo, da forma máis exacta posible. A súa responsabilidade limítase ao cumprimento das instrucións recibidas.

Mando:

Realizan tarefas simples e non integran resultados fóra do propio desempeño das tarefas encomendadas. A propia execución da tarefa que desenvolven fíxalles a disciplina do seu traballo.

Complexidade:

Están neste nivel os postos aos que se lles suscitan problemas que requiren a elección da resposta adecuada entre un número limitado de opcións, todas as cales deberon ser anteriormente aprendidas.

GRUPO F

Coñecementos:

Postos aos que se lles encomenda a realización de traballos sinxelos e rutineiros, que pode incluír o uso de maquinaria ou equipos de utilización simple.

Coñecemento mínimo requirido para o normal desempeño do posto equivalente a Ensino Secundaría Obrigatoria -ESO-.FPII en ramas técnicas ou equivalente.

Postos que realizan tarefas e actividades de apoio ou soporte administrativo, sinxelas e repetitivas, que esixen o coñecemento de procedementos dunha sección especializada.

Poden requirir destreza no manexo de equipo especializado de certa complexidade (PC con aplicacións ofimáticas, fax, fotocopiadora e outras ferramentas básicas de oficina) .

Neste grupo funcional inclúense a título enunciativo, todas aquelas actividades que, por analoxía, pódense asimilar ás seguintes:

*Produción elemental en máquinas que si requiran coñecementos específicos.

*Preparar os equipos baixo a súa responsabilidade para a entrada en funcionamento tendo en conta as normas establecidas.

*Vixiar todo o equipamento en funcionamento de modo de tomar coñecemento comunicar calquera anomalía.

*Auxiliar e realizar tarefas de apoio ao Operador Proceso ou Operador produción .

*Carga e descarga manuais ou con axuda de elementos mecánicos.

*Manipulación de cargas con elementos mecánicos.

*Mantemento da orde e limpeza do posto.

*Autocontrol de produto.

*Recepción, ordenación, distribución de mercadorías e produtos, sen risco do movemento dos mesmos.

*Rexistros de produción ou calidade.

*Mantemento eléctrico ou mecánico.

*Realización de analíticas físico.- químicas ou bacteriolóxicas

*Verificación calibracións elementos control calidade.

*Realización de test específicos de control non incluídos en Autocontrol.

*Control volante sobre operacións de autocontrol en produción.

*Dominio e uso sistema información para a xestión de materiais en almacéns, procesos de expedición ou recepción dos mesmos.

*Efectuar inventarios periódicos.

*Uso sistemas ofimáticos para soporte dos procesos funcionais de fábrica, comerciais ou da Administración.

Iniciativa:

Postos que guían os seus pensamentos a través de instrucións estandarizadas, cunha estreita supervisión.

Requiren unha iniciativa moi normalizada, e informan si hai algo que se aparta desa norma.

Autonomía/ Responsabilidade:

Postos aos que se lles indica como deben efectuar o traballo, da forma máis exacta posible. A súa responsabilidade limítase ao cumprimento das instrucións recibidas.

Mando:

Realizan tarefas simples e non integran resultados fóra do propio desempeño das tarefas encomendadas. A propia execución da tarefa que desenvolven fíxalles a disciplina do seu traballo.

Complexidade:

Están neste nivel os postos aos que se lles suscitan problemas que requiren a elección da resposta adecuada entre un número limitado de opcións, todas as cales deberon ser previamente aprendidas.

GRUPO E

Coñecementos:

Postos que realizan actividades e tarefas operativas dentro de procesos produtivos que lles esixen o coñecemento das rutinas e procedementos técnico operativos establecidos pola organización.

Postos que realizan traballos de soporte e xestión administrativa. Dominan procesos e sistemas técnico-administrativos dentro dunha sección especializada. Requiren destreza en equipos especializados de certa complexidade e dominio de ferramentas ofimáticas e aplicacións específicas.

Coñecemento mínimo requirido para o normal desempeño do posto equivalente a Ensino Secundaría Obrigatoria -ESO- , FPII en ramas técnicas ou equivalente.

Neste grupo funcional inclúense a título enunciativo, todas aquelas actividades que, por analoxía, pódense asimilar ás seguintes:

*Verificar funcionamento toda liña / equipos produción / proceso.

*Realización do Autocontrol de produción en todas as fases do proceso de acordo co definido.

*Asegurar as intervencións de mantemento preventivo e correctivo aos equipos de acordo ás regras e instrucións do R. Produción ou do O. Sénior.

*Manexo completo de maquinas envasadoras ou equipos de proceso de maior complexidade , sendo responsable do proceso produtivo no seu integridade ( produción, calidade, incidencias ,,,) .

*Resolución de incidencias sinxelas (non avarías) .

*Produción autónoma.

*Mantemento de primeiro nivel (TPM) estandarizado baixo gamas concretas de actuación.

*Participación en Grupos de traballo de Proxectos de mellora.

*Postos que realizan actividades e tarefas operativas de soporte indirecto á produción que esixen o coñecemento de procedementos dun área especializada e que poden requirir o manexo de maquinaria e/ou equipos de certa complexidade.

*Mantemento electromecánico avanzado para resolución de incidencia e mantementos programados.

*Soporte avanzado procesos administrativos das funcións comerciais, desenvolvemento de mercado ou Administración.

Iniciativa:

Postos que guían os seus pensamentos a través de instrucións estandarizadas, cunha supervisión próxima. Requiren unha iniciativa normalizada, aínda que poden dispoñer de certa autonomía para organizar o seu propio traballo e informan si hai algo que se separadamente desa norma.

Autonomía/ Responsabilidade:

Reciben instrucións de traballo a través de rutinas e/ou procedementos estandarizados, onde están previstas as posibles continxencias pero que poden admitir certa variación ou interpretación por parte do titular, aínda que posteriormente poidan ser supervisadas.

Requiren unha iniciativa normalizada para a aplicación da solución máis adecuada a cada situación, e no caso de que esta afástese do habitual, dispoñen dun mando próximo ou referente técnico ao que recorrer.

Mando:

Realizan tarefas simples e non integran resultados fóra do propio desempeño das tarefas encomendadas. A propia execución da tarefa que desenvolven fíxalles e organiza a disciplina do seu traballo.

Complexidade:

Están neste nivel os postos aos que se lles suscitan problemas que requiren a elección da resposta adecuada entre un número limitado de opcións, todas as cales deberon ser previamente aprendidas.

GRUPO D

Coñecementos:

Postos que operan coa máxima eficacia e pericia en procesos produtivos, coordinando e supervisando as diferentes actividades produtivas baixo a súa responsabilidade, actuando como referentes técnicos na resolución de incidencias. O que esixe dominio dos procedementos e gamas establecidos. Poden esixir manexo de maquinaria e/ou equipos especializados.

Postos que realizan tarefas e actividades de soporte á produción que esixen dominio de prácticas e procedementos dunha especialización técnica ou oficio especializado e que poidan requirir manexo de maquinaria especializada ou equipos de utilización complexa.

Coñecemento mínimo requirido para o normal desempeño do posto equivalente a Bacharel, FPII, Ciclo Superior ou equivalente.

Neste grupo funcional inclúense a título enunciativo, todas aquelas actividades que, por analoxía, pódense asimilar ás seguintes:

*Mantemento eléctrico- mecánico para resolución incidencias complexas e mellora de instalacións.

*Funcións que esixan coñecementos avanzados de equipos para diagnóstico e resolución de problemas.

*Control volantes, Control de recepción e Audits Fabrica.

*Participación en Grupos de mellora e tratamento de Problemas

*Uso de ferramentas avanzadas de calidade.

*Seguimento obxectivos do área.

*Funciones de xestión e resolución de incidentes de calidade en planta.

*Xestión de o equipo humano en aspectos de seguridade, calidade, produción e medio ambiente.

*Xestión de Almacén con dominio de ferramentas do sistema.

*Xestión Punto de Venda.

Iniciativa:

Postos que dispoñen de procedementos algo diversificados para solucionar os distintos problemas que lles suscita a función, e nos que o titular debe aplicar a solución adecuada a cada situación, ou ben ten un mando próximo ao que pode recorrer facilmente, cando a situación se sae do normal.

Autonomía/ Responsabilidade:

Postos aos que se lles establecen prácticas e procedementos estandarizados, que requiren supervisión sobre o progreso do traballo e os seus resultados. Poden liderar un grupo pequeno de persoas que desenvolvan actividades de soporte operativo, con autonomía para interpretar as normas recibidas aínda que deben informar da decisión ao seu superior.

Requiren unha iniciativa algo normalizada para a aplicación da solución máis axeitada a cada situación.

Normalmente reciben as instrucións de traballo a través de ordes ou programas de traballo específicos.

Mando:

Poden liderar a un equipo de colaboradores ou ben desenvolver o seu traballo con certa autonomía.

A comunicación é un elemento importante para o normal desempeño do seu posto. Poden requirir a cooperación doutros, convencerlles ou exercer influencia sobre eles.

Complexidade:

Están neste nivel os postos aos que se lles suscitan problemas variados e complexos, que requiren amplos coñecementos para solucionalos. Esixen criterios propios xa que deben realizar a elección da solución máis axeitada de entre varias coñecidas.

GRUPO C

Coñecementos:

Postos aos que se lles encomenda a responsabilidade na coordinación e xestión de procesos e sistemas de carácter técnico que requiren certa compoñente intelectual (planificación, aprovisionamentos, compras , media ambiente,.. etc.) , ou ben que desenvolven traballos en procesos que esixen o dominio de coñecementos específicos da función a realizar ( técnicos en campo, asistente Dirección, técnico contable,..) .

Postos aos que se lles encomenda a responsabilidade en traballos cunha compoñente significativa de xestión na coordinación, o control e a supervisión de procesos técnico-operativos ou técnico-administrativos complexos e críticos para a organización, que requiren certa compoñente intelectual.

Coñecemento mínimo requirido para o normal desempeño do posto equivalente a Bacharelato ou Técnico Especialista.

Neste grupo funcional inclúense a título enunciativo, todas aquelas actividades que, por analoxía, pódense asimilar ás seguintes:

*Funcións de análises e de sistemas .

*Seguimento de stocks , demandas e capacidades para xestión de pedidos.

*Realización e xestión de compras xerais e para novos proxectos, así como a xestión integral do proceso de aprovisionamento

*Coordinación técnica dos sistemas de Prevención de Riscos Laborais e Medio Ambiente.

Iniciativa:

Postos que dispoñen de procedementos e sistemas para solucionar os distintos problemas que lles suscita a función, e nos que o titular debe aplicar a solución axeitada a cada situación.

Autonomía/ Responsabilidade:

Postos aos que se lles establecen prácticas e procedementos estandarizados, que requiren supervisión sobre o progreso do traballo e os seus resultados. Poden liderar un grupo pequeno de persoas, con autonomía para interpretar as normas recibidas. O seu nivel de autonomía queda circunscrito por modos de facer amplos.

Mando:

Desenvolven o seu traballo con autonomía, podendo liderar un equipo de colaboradores. Poden programar, coordinar e/ou supervisar de xeito próximo a obtención dun obxectivo único a través dun conxunto de obxectivos parciais distintos, aínda que fortemente relacionados entre si.

A comunicación pode ser un elemento importante para o normal desempeño do posto, xa que poden requirir a cooperación doutros ou exercer influencia sobre eles.

Complexidade:

Están neste nivel os postos aos que se lles suscitan problemas moi variados e complexos, que requiren amplos coñecementos para solucionalos. Esixen criterios propios xa que deben elixir a aplicación máis adecuada, extrapolando solucións previas anteriores.

GRUPO B

Coñecementos:

Postos aos que se lles encomenda a responsabilidade en traballos cunha compoñente certa de xestión na coordinación, o control e a supervisión dos procesos propios dun área técnica especializada de soporte á actividade produtiva ( Enxeñaría, I D,.. ) ; ou ben que desenvolven traballos en procesos complexos ( desenvolvemento comercial, desenvolvemento de produto, soporte clientes,..) .

Postos aos que se lles encomenda a responsabilidade en traballos cunha compoñente significativa de xestión na coordinación, o control e a supervisión de actividades de soporte técnico ou técnico administrativas complexas (organización, soporte, comunicación,) , que requiren unha elevada compoñente intelectual.

Coñecemento mínimo requirido para o normal desempeño do posto equivalente a unha Titulación Media.

Neste grupo funcional inclúense a título enunciativo, todas aquelas actividades que, por analoxía, pódense asimilar ás seguintes:

*Funcións que engloben a definición de novos procesos e medios produtivos.

*Desenvolvo conceptos novos produtos.

*Xestión soporte Clientes.

*Organización e coordinación dos recursos de áreas comerciais.

*Coordinación e seguimento técnico de novos proxectos.

*Xestión e seguimento de ofertas provedores

*Desenvolvemento de sistemas de xestión de calidade, medio ambiente, seguridade alimentaria,..

Iniciativa:

Postos que dispoñen de procedementos e sistemas para solucionar os distintos problemas que lles suscita a función, e nos que o titular debe aplicar a solución axeitada a cada situación.

Autonomía/ Responsabilidade:

Postos aos que se lles indica claramente que tipo de problemas deben resolver e como conseguir os seus propios obxectivos. Os procedementos e os sistemas establecidos exercen unha forte influencia sobre a solución dos problemas, pero non lle proporcionan todas as respostas necesarias.

Mando:

Desenvolven o seu traballo con autonomía, podendo liderar un equipo de colaboradores. Poden programar, coordinar e/ou supervisar de xeito próximo a obtención dun obxectivo único a través dun conxunto de obxectivos parciais distintos, aínda que fortemente relacionados entre si.

A comunicación constitúe un elemento importante para o normal desempeño do posto, xa que poden requirir a cooperación doutros ou exercer influencia sobre eles.

Complexidade:

Están neste nivel os postos aos que se lles suscitan problemas de certa variedade e complexidade, que requiren amplos coñecementos para solucionalos. Esixen criterios propios xa que deben elixir a aplicación máis adecuada, extrapolando solucións previas anteriores e certa capacidade de análise.

GRUPO A

Coñecementos:

Postos aos que se lles encomenda unha elevada responsabilidade na xestión da programación, o control e a supervisión dos procesos produtivos ou dun área especializada de soporte á actividade .

Postos aos que se lles encomenda a responsabilidade no desenvolvemento de procesos e procedementos moi complexos; ou que realizan autónoma e globalmente a coordinación e xestión dos mesmos.

Postos aos que se encomenda a planificación e coordinación de sistemas de xestión.

Coñecemento mínimo requirido para o normal desempeño do posto equivalente a unha Titulación (Superior) Media.

Neste grupo funcional inclúense a título enunciativo, todas aquelas actividades que, por analoxía, pódense asimilar ás seguintes:

*Funcións que abarquen a xestión, seguimento e coordinación global de proxectos e medios produtivos.

*Funcións de planificación, coordinación e seguimento dos diferentes sistemas de xestión da empresa (xestión de diaria; xestión Medioambiental, xestión da prevención, etc.) nunha ou varias áreas funcionais ( Proceso, Envasado, Loxística, Mantemento, Calidade , )

*Funciones de Desenvolvemento áreas funcionais de Comercial, Desenvolvemento de Mercado e Administración.

*Funcións de soporte e desenvolvemento ( loxística, produción , calidade, mantemento ,loxística, etc.) así como liderado de plans de mellora continua e participación en novos proxectos.

Iniciativa:

Postos que realizan ou contribúen na elaboración dos procedementos, a xestión dos sistemas ou das contas relevantes de Clientes.

Autonomía/ Responsabilidade:

Postos intermedios entre a dirección e a execución do traballo. O seu nivel de autonomía queda circunscrito por modos de facer amplos; o control que reciben é sobre os resultados da acción. Son postos con influencia na consecución de obxectivos parciais da organización.

Mando:

Son postos que deben programar, coordinar e/ou supervisar de xeito próximo a obtención dun obxectivo único a través dun conxunto de obxectivos parciais distintos pero fortemente relacionados entre si, normalmente liderando o traballo dun equipo de colaboradores.

A comunicación é un elemento crave no seu desempeño, xa que deben requirir a cooperación doutros, convencerlles e exercer influencia sobre eles.

Requiren habilidade para negociar, aceptando puntos de vista alleos e comprendidos os obxectivos e desexos doutras persoas.

Complexidade:

Están neste nivel os postos aos que se lles suscitan problemas moi complexos que requiren amplos coñecementos e experiencia para solucionalos. Esixen criterios propios e unha elevada capacidade de análise.

ANEXO III

PROTOCOLO DE ACOSO

FASE DE INICIO

Calquera Traballador/a que considere que está sendo obxecto dun presunto acoso laboral (sexual ou moral) , poñerao en coñecemento da representación legal dos traballadores/as ou do/da Responsable de RRHH ou no seu caso da Dirección Xeral, utilizando calquera medio escrito dispoñible.

Tamén poderán denunciar casos de presunto acoso, os/as representantes legais dos traballadores/as, así como calquera Traballador ou traballadora que teña coñecemento da existencia de casos desta natureza.

o escrito de denuncia deberá contender, polo menos, a seguinte información:

. Identificación e sinatura do Traballador/a que formula a denuncia.

. Descrición dos feitos e natureza do acoso.

. Persoa ou persoas que, presuntamente, están cometendo o acoso.

. Calquera información que facilite a investigación dos feitos.

Non se terán en consideración, aos efectos do presente procedemento, aquelas denuncias que non se susciten por escrito, se realicen de fxeito anónimo ou non conteñan a relación de feitos que puedieran constituír dita situación de acoso.

Unha vez que a denuncia se atope en poder do/da Responsable de RRHH ou no seu caso da Dirección Xeral, nomearase a un/unha Instrutor/a que será o/a Responsable de RRHH ou en caso de ser esta a persoa acusada de acosar, designarase a outra persoa da Dirección e como secretario/a a un/unha delegado/a de persoal.

Este/a instrutor/a e secretario/a manterán unha entrevista coa presunta vítima para ampliar información sobre os feitos dando traslado á Representación dos traballadores da Apertura dun Expediente Informativo de Acoso.

FASE DE DESENVOLVEMENTO

Instrutor/a e Secretario/a realizarán as accións necesarias para aclarar/contrastar os feitos denunciados, tales como:

*Entrevista cos/coas demais traballadores/as do centro de traballo.

*Entrevista cos/coas superiores xerárquicos.

*Entrevista co/a presunto/a acosador/a.

*Solicitar cantos antecedentes ou información se considere útil para obter un mellor coñecemento dos feitos denunciados e para pescudar a veracidade dos mesmos (antecedentes disciplinarios, laborais, etc.) .

FASE DE FINALIZACION OU RESOLUCIÓN

A partir da análise da información obtida, poderanse dar as seguintes situacións:

1.- Que existan indicios racionais dunha posible situación de acoso, ou que, non existindo indicios de acoso, si os haxa de feitos ou circunstancias que puidesen ser constitutivos de falta laboral, emitindo a correspondente proposta de sanción/resolución.

2.- Que non se constaten indicios racionais dunha situación de acoso, nin doutra circunstancia constitutiva de falta laboral, emitindo a proposta de arquivo.

SEGUIMIENTO

O/A Responsable de RRHH comprobará o grado de cumprimento das recomendaciones realizadas nos informes de conclusións, supervisando a evolución do Traballador/a afectado, tanto no que se refire aos danos sobre a súa saúde como á adecuación das medidas organizativas correctoras, así como a aplicación das medidas disciplinarias impostas.

2017/10753