Convenio Colectivo de Empresa de CENTRO DE ALTO RENDIMIENTO DEPORTIVO DE SANT CU... VALLES de Barcelona
Convenios
Convenio Colectivo de Emp... Barcelona

Última revisión
02/06/2023

Modificacion / Interpretacion. Convenio Colectivo de Empresa de CENTRO DE ALTO RENDIMIENTO DEPORTIVO DE SANT CUGAT DEL VALLES de Barcelona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 02 de Junio de 2023 en adelante

Tiempo de lectura: 13 min

Tiempo de lectura: 13 min

RESOLUCIÓ de 23 de maig de 2023, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l Acord de la Comissió Negociadora de Modificació del Conveni col lectiu de treball del Centre d Alt Rendiment Esportiu de Sant Cugat del Vallès (codi de conveni núm. 08012792012003). (Boletín Oficial de Barcelona num. 0 de 02/06/2023)

RESOLUCIÓ de 23 de maig de 2023, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l?Acord de la Comissió Negociadora de Modificació del Conveni col?lectiu de treball del Centre d?Alt Rendiment Esportiu de Sant Cugat del Vallès (codi de conveni núm. 08012792012003).

Vist el text de l?Acord de la Comissió Negociadora de Modificació del Conveni col?lectiu de treball del Centre d?Alt Rendiment Esportiu de Sant Cugat del Vallès, subscrit pels representants de l?empresa i pels dels seus treballadors el dia 22 de març de 2023, i de conformitat amb el que disposen l?article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d?octubre; l?article 2.1.a) del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col?lectius de treball; el Decret 21/2021, de 25 de maig, de creació, denominació i determinació de l?àmbit de competència dels departaments de l?Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret 35/2022, d'1 de març, de reestructuració del Departament d'Empresa i Treball i altres normes d?aplicació,

Resolc:

1. Disposar la inscripció de l?Acord de la Comissió Negociadora de Modificació del Conveni col?lectiu de treball de del Centre d?Alt Rendiment Esportiu de Sant Cugat del Vallès (codi de conveni núm. 08012792012003), al Registre de convenis col?lectius, acords col?lectius de treball i plans d?igualtat en funcionament amb mitjans electrònics dels Serveis Territorials a Barcelona, amb notificació a la Comissió Negociadora.

2. Disposar que el text esmentat es publiqui al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Transcripció literal del text signat per les parts

Acta de la Comissió Negociadora per a la modificació del Conveni col?lectiu del personal laboral del Centre d?Alt Rendiment Esportiu de Sant Cugat del Vallès

Assistents

Representació empresarial:

Ramon Terrassa Cusí Gemma Ruiz Julià

Laura Cirilo Freixanet

Representació persones treballadores:

Salvador Pendón Ramos

José Manuel Vela Martínez

Àlex Balaguer Ruiz

Secretària: Laura Cirilo Freixanet

A Sant Cugat del Vallès, en data 22 de març de 2023, a les 12.00 h en la Sala ARC del CAR, d?acord amb l?anterior reunió mantinguda i atès l?informe conjunt favorable de la Direcció General de Pressupostos i la Direcció General de Funció Pública, relatiu a la proposta de modificació del Conveni col?lectiu del Centre d?Alt Rendiment Esportiu de Sant Cugat del Vallès, la Comissió Negociadora per a la modificació del Conveni col?lectiu del personal laboral del Centre d?Alt Rendiment Esportiu de Sant Cugat del Vallès,

ACORDA:

- Incloure en l?esmentat Conveni la Disposició addicional: Regulació del teletreball al CAR, que regula el teletreball al CAR, conforme amb la següent redacció:

?Disposició addicional

Regulació del teletreball al CAR

1. Requisits per a la prestació de serveis en la modalitat de teletreball al CAR

1.1 Els requisits per accedir a la prestació de serveis en la modalitat de teletreball són:

a) Ocupar un lloc de treball susceptible de ser exercit en la modalitat de teletreball, és a dir, ocupar un lloc de treball que pugui desenvolupar-se de forma autònoma, no presencial al CAR, sense necessitat de supervisions presencials o guiatges continuats, atenent a les seves característiques específiques i els mitjans requerits per al seu desenvolupament i en el marc d?un departament o servei amb dotació de personal suficient per a atendre diàriament la feina presencial.

No són susceptibles de ser exercits mitjançant la modalitat de teletreball els llocs de treball la prestació efectiva dels quals només queda garantida amb la presència física de l'empleat o empleada en el centre de treball. Aquests llocs queden identificats en un annex revisable quan hi hagi canvis a la RLT del CAR.

b) Disposar de l'equip informàtic, els sistemes de comunicació i la connectivitat a internet suficients i segurs, d?acord amb allò establert per a cada perfil.

c) Disposar de l'autorització que es regula en l'apartat 3.

d) Haver formalitzat el pla personal de treball que es preveu en l'apartat 4.

e) Haver realitzat la formació obligatòria que es preveu en l'apartat 7.

f) Que hagin transcorregut dos anys des de la revocació d'una autorització de teletreball per avaluació desfavorable del compliment dels objectius fixats o per l'incompliment greu dels compromisos en matèria de ciberseguretat, protecció de dades i confidencialitat.

1.2 El requisits s'han de continuar complint durant tot el període de vigència de la prestació de serveis en la modalitat de teletreball.

1.3 La Direcció del CAR pot establir previsions d'ordre organitzatiu i de servei en relació amb la prestació de serveis en la modalitat de teletreball. En aquest sentit, poden dictarse instruccions de servei per establir jornades de presencialitat obligatòria i horaris de disponibilitat per garantir la presència d'un mínim d'efectius per departament/servei o unitat, o criteris davant la concurrència de sol?licituds d'accés a la modalitat de teletreball estrictament vinculats a raons del servei o a d'altres criteris objectius.

2. Règim general de prestació de serveis en la modalitat de teletreball

2.1 La durada màxima de la prestació de serveis en la modalitat de teletreball és d'un any.

2.2 Abans que finalitzi l'autorització de teletreball i sens perjudici de l'avaluació continuada o periòdica que es dugui a terme d'acord amb l'establert en el pla personal de treball, la persona supervisora emetrà un informe d'avaluació del compliment dels objectius i, amb la sol?licitud prèvia de la persona interessada, l'autorització de teletreball es podrà prorrogar per períodes màxims d'un any, sempre que no hi hagi canvis en les condicions de treball i l'avaluació hagi estat favorable.

2.3. La modalitat de teletreball es prestarà fins a un màxim de dues jornades setmanals. La jornada diària de treball no es pot fraccionar entre les modalitats de servei presencial i de teletreball.

2.4 La jornada de teletreball diària no pot superar les 8 hores, llevat de situacions excepcionals sol?licitades i justificades per escrit per part del/la cap d?Unitat, circumscrites a dies concrets, quan podrà allargar-se fins a les 9 hores diàries. El Servei de Recursos Humans haurà de disposar de còpia de la petició escrita del/la cap d?Unitat.

2.5 El personal que presti serveis en la modalitat de teletreball té els mateixos drets i deures que la resta del personal del CAR, sense que hi pugui haver per aquest motiu cap afectació retributiva, ni diferència respecte a les oportunitats de formació, de promoció professional, ni de cap altre dret reconegut al personal del CAR.

2.6 El personal que presti serveis en la modalitat de teletreball té dret a la desconnexió digital en els termes establerts en l'article 88 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i se li ha de garantir, fora de la franja horària de disponibilitat establerta, el respecte al seu temps de descans i a la seva intimitat personal.

3. Procediment d'autorització per a la prestació de serveis en la modalitat de teletreball

3.1 El personal que pot fer teletreball ha de presentar telemàticament la sol?licitud d'autorització de teletreball adreçada a la persona responsable del seu departament/servei o unitat i indicar-hi específicament la durada i quina jornada diària desitja realitzar en la modalitat de teletreball.

La tramitació de l'autorització s'ha de fer per mitjans electrònics.

3.2 En el termini màxim de 15 dies a comptar de la presentació de la sol?licitud, la persona responsable del departament/servei o unitat trametrà un informe proposta de valoració de la sol?licitud al Servei de Recursos Humans.

L'informe proposta serà desfavorable en els casos del personal exclòs, quan no es compleixin els requisits i quan hi concorrin necessitats dels serveis degudament justificades, com ara la coincidència de més d?una persona del mateix departament o servei en el mateix dia o dies de la setmana en règim de teletreball, especialment dilluns i divendres.

L'informe proposta podrà ser favorable a l'autorització, però condicionat a la modificació de la durada o del dia setmanal a realitzar en la modalitat de teletreball. En aquest darrer cas, abans de resoldre la sol?licitud d'autorització es donarà audiència a la persona interessada.

3.3 El director del CAR dictarà una resolució motivada d'autorització o denegació de la sol?licitud de teletreball.

El procediment d'autorització es resoldrà en un termini màxim d?un mes i el sentit del silenci és positiu.

La resolució desestimarà la sol?licitud en els casos del personal exclòs, quan s'incompleixin els requisits per a la prestació de serveis en la modalitat de teletreball o quan hi concorrin necessitats dels serveis degudament justificades, com ara la coincidència de més d?una persona del mateix departament o servei en el mateix dia o dies de la setmana en règim de teletreball.

La resolució d'autorització fixarà la durada de la prestació dels serveis en règim de teletreball, el dia a realitzar en aquesta modalitat i identificarà la persona que exercirà la supervisió. Així mateix, condicionarà l'inici de la prestació de serveis en la modalitat de teletreball a la formalització del pla personal de treball i a la superació de la formació obligatòria.

3.4 L'autorització de prestació de serveis en la modalitat de teletreball s'extingeix, amb l'audiència prèvia de la persona afectada, per necessitats dels serveis degudament justificades, l'avaluació desfavorable per part de la persona supervisora dels objectius fixats o l'incompliment greu dels compromisos en matèria de seguretat, protecció de dades i confidencialitat, sens perjudici de la responsabilitat disciplinària en què s'hagi pogut incórrer. Així mateix, l'autorització per a la prestació de serveis en la modalitat de teletreball s'extingeix pel canvi de lloc de treball i per renúncia de la persona autoritzada.

3.5 L'autorització es podrà suspendre temporalment, mitjançant la resolució de la Direcció, per circumstàncies sobrevingudes que afectin la persona autoritzada o per necessitats dels serveis degudament justificades. És causa automàtica de suspensió temporal de la prestació de serveis en la modalitat de teletreball el funcionament deficient, per un període superior a dos dies, de l'equip informàtic i dels sistemes de comunicació i connectivitat. En aquest supòsit la persona afectada ha de prestar serveis en règim presencial fins que es resolguin els problemes tècnics.

3.6 En cas d?extinció o de suspensió de l?autorització de prestació de serveis en la modalitat de teletreball, el termini d?incorporació al lloc de treball serà l?acordat amb el/la cap d?unitat i el director del CAR.

4. Pla personal de treball per a la prestació de serveis en la modalitat de teletreball

4.1 El pla personal de treball s'ha de formalitzar mitjançant un document subscrit entre la persona que exerceix la supervisió i la persona que té autoritzat el teletreball, amb el coneixement del/de la cap de la unitat i de la Direcció (servei del RRHH).

4.2 El pla personal de treball ha de tenir el contingut següent:

a) Relació de les tasques que es realitzen en la modalitat de teletreball i els objectius a assolir.

b) Concreció del dia o dies de la setmana que es teletreballarà (evitant deixar els departaments/serveis amb més d?un membre sense personal presencial cap dia.)

c) Fixació de les franges horàries de disponibilitat obligatòria per a la interconnexió i coordinació dins l'horari de permanència obligatòria. La resta de la jornada en règim de teletreball admet una flexibilitat de dues hores respecte l?horari habitual, respectant les pauses i els descansos entre jornades.

d) Règim de control i seguiment periòdic dels objectius del treball i avaluació periòdica.

4.3 En el pla personal de treball ha de constar expressament el compromís de la persona autoritzada a respectar i aplicar:

a) La normativa i les mesures específiques que es determinin en matèria de prevenció de riscos laborals.

b) Les recomanacions d'ús i normes de seguretat que s'emetin per l'organisme competent en matèria de ciberseguretat de la Generalitat de Catalunya i per part del CAR.

c) La normativa, les instruccions i les mesures específiques que s'estableixin en matèria de protecció de dades de caràcter personal i de confidencialitat.

Així mateix, en el pla personal de treball s'establirà expressament que durant les jornades de teletreball, per necessitats del servei degudament justificades i amb un preavís no inferior a 24 hores, es podrà exigir la presència física en els centres de treball.

4.4 El pla personal de treball és un document modificable en qualsevol moment per mutu acord de les parts que l'han subscrit.

5. Règim especial de prestació de serveis ocasionals en la modalitat de teletreball

Amb caràcter excepcional, la Direcció del CAR podrà autoritzar ocasionalment la prestació de serveis en la modalitat de teletreball quan per necessitats del servei es derivin encàrrecs específics i concrets que calgui executar en un breu període de temps i sigui més efectiu i adequat emprar la modalitat de teletreball.

Les autoritzacions excepcionals i la seva justificació han de ser trameses als òrgans responsables del control horari.

6. Mitjans tecnològics per a la prestació de serveis en la modalitat de teletreball

6.1 El CAR farà les gestions per tal de posar a disposició del personal les eines i els mitjans que consideri necessaris i adequats per a la prestació dels serveis en la modalitat de teletreball. El departament d?Informàtica haurà d'avaluar, a instàncies del responsable del departament/servei o unitat, els mitjans propis que la persona interessada proposi utilitzar.

6.2 Les despeses de connexió seran a càrrec de la persona que té autoritzat el teletreball. Quan s'emprin mitjans propis, també ho seran les despeses d'assistència tècnica corresponents a l'ús de l'equip. El CAR prestarà el servei de suport en relació amb les eines i els mitjans que posi a disposició de la persona que té autoritzat el teletreball.

7. Formació per a la prestació de serveis en la modalitat de teletreball

Les persones que presten serveis en la modalitat de teletreball i les persones supervisores han de realitzar obligatòriament, amb anterioritat a l'inici del teletreball i amb la periodicitat que es determini, una formació específica en matèria de ciberseguretat, protecció de dades, prevenció de riscos laborals i seguiment per objectius.

8. Equivalències horàries i règim de control horari

8.1 El CAR establirà els mecanismes de control horari a efectes de registrar la jornada realitzada en la modalitat de teletreball i, si escau, dictarà les instruccions que siguin necessàries. Els registres horaris de teletreball es faran preferiblement en temps real.

8.2 L?horari de disponibilitat en teletreball per al personal que tingui l?horari general i/o horaris similars serà de les 9 a les 14h. La resta de la jornada es disposarà d?una flexibilitat de dues hores.

ANNEX

Activitats i serveis que s?han de prestar presencialment:

- Recepcions (CAR, Mòdul, Residència)

- Manteniment

- Logística / Transports

- Tutoria

- Fisioteràpia

- Fisiologia

- Medicina

- Preparació Física

- Residència?

I sense més punts a tractar finalitza la reunió a les 12.30 h.

Barcelona, 23 de maig de 2023

La directora dels Serveis Territorials a Barcelona, Lídia Frias Forcada