Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE BENASAL. PERSONAL LABORAL (12001732011995) de Castellón
Convenios
Convenio Colectivo de Emp... Castellón

Última revisión
27/08/2020

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de AYUNTAMIENTO DE BENASAL. PERSONAL LABORAL (12001732011995) de Castellón

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2020 en adelante

Tiempo de lectura: 46 min

Tiempo de lectura: 46 min

Resolucion y articulado del Convenio Colectivo de Trabajo para el Personal Laboral del Ayuntamiento de Benasal, Codigo 12001732011995 (Boletín Oficial de Castellón num. 103 de 27/08/2020)

03106-2020 C.E.I.T.E. SERVICIO TERRITORIAL DE TRABAJO

Resolución y articulado del Convenio Colectivo de Trabajo para el Personal Laboral del Ayuntamiento de Benasal, Código 12001732011995

Visto el texto del Convenio Colectivo de Trabajo, para el personal laboral del AYUNTAMIENTO DE BENASAL, presentado en esta Dirección Territorial en fecha 27 de julio de 2020, en base a lo dispuesto en los arts. 89.1 y 90.2 y 3 del R.D.L. 2/2015, de 23 de octubre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley del Estatuto de los Trabajadores, así como en el art. 2.1º del Real Decreto 713/10, de 28 de mayo sobre Registro y Depósito de Convenios Colectivos y Acuerdos Colectivos de Trabajo, y en el art. 3 de la Orden 37/2010 de 24 de septiembre de la Consellería de Economía, Hacienda y Empleo por la que se crea el Registro de la Comunidad Valenciana de Convenios y Acuerdos Colectivos de Trabajo, esta Dirección Territorial de Economía Sostenible, Sectores Productivos, Comercio y Trabajo ACUERDA:

PRIMERO.Ordenar su inscripción en el registro de Convenios Colectivos de Trabajo de la misma, con notificación a la Comisión Negociadora del Convenio.

SEGUNDO.Disponer su publicación en el Boletín Oficial de la Provincia.

Castelló, 17 de agosto de 2020

EL DIRECTOR TERRITORIAL DE ECONOMÍA SOSTENIBLE, SECTORES PRODUCTIVOS, COMERCIO Y TRABAJO, José Vicente Andrés Peñarroja.

CONVENI COL.LECTIU I CONDICIONS DE TREBALL PER AL PERSONAL LABORAL DE L? AJUNTAMENT DE BENASSAL PER ALS ANYS 2020 - 2022.

En compliment de l? acord del Ple de data 19 de desembre de 2019, es fa públic el Conveni col·lectiu regulador de les condiciones de treball del personal laboral de l? Ajuntament de Benassal.

El presente convenio se concierta por la Sra. Alcaldesa, María Luz Monterde Puig, en representación del Ayuntamiento de Benassal, y Marcos Monraval Viñes, delegado de personal, como representante de los trabajadores.

ARTICLE 1.OBJECTE I NORMA SUPLETÒRIA.

1.El present conveni regula les condicions de treball del personal laboral que preste els seus serveis a l? Ajuntament de Benassal, amb l? abast i de conformitat amb el que es disposa en l? Estatut dels Treballadors i la part que els afecte de la Llei 7/2007, de 12 d? abril, de l? Estatut Bàsic de l? Empleat Públic i altra legislació a aquest efecte.

2.En tot allò no recollit en el present conveni seran aplicables les disposicions legals que els afecten en matèria de Funció Pública General, d? Administració local, o qualsevol altra normativa d? aplicació general que estableixca l? Estat o la Comunitat Autònoma en raó de les seves competències, així com altra legislació laboral aplicable.

3.-Així mateix es consideraran incorporats en el present Pacte, els acords subscrits o que puguen ser-ho en un futur, tant en la Taula General de la Funció Pública Estatal, com l? Autonòmica, o els signats entre els sindicats més representatius i la F.I.M.P. o si escau, per la F.V.M.P., en aquells aspectes que milloren allò acordat, previ estudi per la Comissió de Seguiment.

4.Els pactes i acords que puguen aconseguir les Comissions o grups de treball específics, que es constitueixen conforme a les previsions contingudes en aquest document sempre que siguen assumits per la Taula General de Negociació, i obtinguen la preceptiva aprovació per part de l? òrgan competent de la Corporació, seran incorporats.

ARTICLE 2.ÀMBIT D? APLICACIÓ.

El present conveni serà aplicable a tot el personal laboral que preste els seus serveis a l? Ajuntament de Benassal, tant als centres de treball actualment existents com en aquells altres que durant la seva vigència poguessen crear-se, en la part proporcional que els corresponga, prenent com a referència el temps treballat dins de l? any natural.

ARTICLE 3.VIGÈNCIA.

1.El present conveni assortirà efecte des de l? 1 de gener de 2020 fins al 31 de desembre de l? any 2022, considerant-se automàticament denunciat a aquesta data i prorrogant-se els seus efectes fins que no es firme un nou conveni. No obstant això, les parts signants d? aquest conveni, podran acordar la prorroga abans de data de finalització del mateix.

Els efectes econòmics s? aplicaran a partir de la signatura del present conveni excepte els punts que així es pacten, que la seva aplicació serà des de l? 1 de gener de 2020.

2.No obstant l? anterior, ambdues parts revisaran cada any tot l? aspecte econòmic del conveni, tenint com a referència els Pressupostos Generals de l? Estat. Així mateix s? incorporaran les clàusules de revisió salarial o de compensació acordades en l? àmbit de la Funció Pública per als empleats públics de l? Estat, o de la Generalitat Valenciana, o en la FVMP, o les que es pacten en la Taula General de Negociació de l? Ajuntament de Benassal.

ARTICLE 4.VINCULACIÓ A LA TOTALITAT

1.Les condicions que es pacten formen un tot, i a efecte de la seva aplicació, seran considerades globalment. No obstant això si per Actes de l? Autoritat Jurisdiccional competent es declarés la nul·litat o inaplicabilitat d? alguna de les seves clàusules, es procedirà a l? estudi i negociació de la part impugnada, però quedarà la resta del conveni en vigor en la seva aplicació, mentre es negocia en la Taula General de Negociació, la modificació de la part impugnada.

ARTICLE 5.SIGNATURA.

1.El present conveni serà signat per les parts negociadores i posteriorment aprovat en la primera sessió que celebre el Ple de l? Ajuntament; sent remès abans de 15 dies, des de l? aprovació pel Ple, a l? Oficina Pública de la Generalitat Valenciana, per a la seva publicació.

ARTICLE 6.COMISSIÓ DE SEGUIMENT, INTERPRETACIÓ, ESTUDI I VIGILÀNCIA.

1.Es constitueix una Comissió mixta de seguiment, integrada per 2 representants de la Corporació, nomenats per Decret d? Alcaldia, i 2 representants dels sindicats signataris del conveni, amb els seus respectius assessors aquests amb veu però sense vot. Tindrà les següents funcions:

a) Interpretació autèntica del text del conveni, en la seva aplicació pràctica.

b) Resolució definitiva per majoria absoluta i vinculant de quants assumptes o reclamacions se sotmeten a la seva decisió respecte a qualsevol de les condicions establertes en el conveni.

c) Arbitratge, mediació i conciliació en el tractament i solució de les qüestions i conflictes de caràcter col·lectiu que se sotmeten a la seva consideració, si les parts discordants ho sol·liciten i la Comissió accepta la funció arbitral.

d) Vigilància del compliment col·lectiu i total dels pactes en el conveni.

i) Denúncia de l? incompliment del conveni.

f) Quantes altres activitats tendeixen a la major eficàcia pràctica del conveni o vaja establerta en el seu text i qualsevol unes altres que, si escau, puguen ser-los atribuïdes a l? empara de disposicions que en el futur es promulguen.

2.La Comissió haurà de reunir-se obligatòriament una vegada cada dos mesos. Cas de no haver-hi assumptes que tractar es comunicarà la no convocatòria de la mateixa. Podrà procedir-se a la seva convocatòria amb caràcter extraordinari, sempre que interesse a una de les parts, havent de donar-se trasllat amb caràcter previ del corresponent Ordre del Dia amb 48 hores d? antelació.

Per agilitzar certs tràmits interpretatius del conveni, es podrà reunir una Subcomissió, formada per la meitat dels membres de la Comissió.

3.Aquesta Comissió quedarà constituïda en el termini màxim de quinze dies a partir de la vigència del present conveni, estant subjecta a més a les normes establertes en la Llei Orgànica de Llibertat Sindical, Llei 7/2007, de 12 d? abril de l? I.B.E.P.

4.Els possibles supòsits de discrepància que puguen produir-se sobre la interpretació d? aquest conveni per part de la Comissió Paritària de Seguiment, es remetran a la Taula General de Negociació.

ARTICLE 7.MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ.

1Es constitueix una Taula General de Negociació de totes aquelles matèries i condicions comunes al laboral, a l? empara del que es disposa en la Llei 7/2007, de l? Estatut Bàsic de l? Empleat Públic (EBEP) i la Llei Orgànica de Llibertat Sindical, amb caràcter permanent.

2 En relació a les seves competències, i amb l? abast que legalment procedeixca en cada cas, seran objecte de negociació les matèries següents:

a) L? aplicació de l? increment de les retribucions del personal que s? estableixca en la Llei de Pressupostos Generals de l? Estat i de les Comunitats Autònomes.

b) La determinació i aplicació de les retribucions complementàries.

c) Les normes que fixen els criteris generals en matèria d? accés, carrera, provisió, sistemes de classificació de llocs de treball, i plans i instruments de planificació de recursos humans.

d) Les normes que fixen els criteris i mecanismes generals en matèria d? avaluació de l? acompliment.

e) Els plans de Previsió Social Complementària.

f) Els criteris generals dels plans i fons per a la formació i la promoció Interna.

g) Els criteris generals per a la determinació de prestacions socials i pensions de classes passives.

h) Les propostes sobre drets sindicals i de participació.

i) Els criteris generals d? acció social.

j) Les que així s? estableixen en la normativa de prevenció de riscos laborals.

k) Les que afecten a les condicions de treball i a les retribucions dels empleats públics, la regulació dels quals exigeixca norma amb rang de Llei.

l) Els criteris generals sobre ofertes d? ocupació pública.

m) Les referides a calendari laboral, horaris, jornades, vacances, permisos, mobilitat funcional, així com els criteris generals sobre la planificació estratègica dels recursos humans, en aquells aspectes que afecten a condicions de treball dels empleats públics.

n) Les que hagen estat objecte de discrepància en la Comissió Paritària de Seguiment del conveni/acord, i el possible nomenament de mediadors i àrbitres, per a la seva solució.

ARTICLE 8.SEGURETAT I SALUT.

Política Preventiva.

La gestió de riscos laborals és un compromís clar i ineludible de la Corporació, manifestant aquesta clarament el seu interès a millorar les condicions de treball de tots els emprats/as. Aquesta política ha de divulgar-se i documentar-se entre tots els emprats/as de l? Ajuntament, assegurant-se que és compresa i compartida per tots/as.

Per a això la Corporació es compromet a reconèixer la prevenció de riscos laborals com part integrant de la gestió que es desenvolupe en tots els serveis i activitats, a través del compliment de la legislació vigent i la millora contínua del treball.

Els Delegats de Prevenció

L? empleat/a té dret a una protecció eficaç de la seva integritat física i a una adequada política de seguretat i salut en el treball, així com al correlatiu deure observar i posar en pràctica les mesures de prevenció de riscos que s? adoptin legal i reglamentàriament.

Té així mateix el dret de participar en la formulació de la política de prevenció al seu centre de treball i en la vigilància i control de les mesures adoptades en el desenvolupament de la mateixa, a través dels seus representants legals i dels òrgans interns i específics de participació en aquesta matèria, això és, del Comitè de Seguretat i Salut.

Els Delegats/as de Prevenció són els representants dels treballadors/as amb funcions específiques en matèria de prevenció de riscos en el treball.

Elecció dels/as Delegats/as de Prevenció:

El delegat/a de prevenció serà designat per les organitzacions sindicals d? entre els representants electes.

No obstant el previst en el paràgraf anterior, les organitzacions sindicals podran designar delegats/ as de prevenció, entre els treballadors/as de l? Ajuntament que no siguin representants electes, de conformitat amb l? article 35.4 últim paràgraf de la LPRL.

Competències dels delegats/as de prevenció:

a) Col·laborar amb la Corporació en la millora de l? acció preventiva.

b) Promoure i fomentar la cooperació dels treballadors/as en l? execució de la normativa sobre prevenció de riscos laborals.

c) Ser consultats/as per l? empresa, amb caràcter previ a la seva execució, sobre les decisions al fet que es refereix l? article 33 de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals.

d) Exercir una labor de vigilància i control sobre el compliment de la normativa de prevenció de riscos laborals.

En l? exercici de les competències atribuïdes als Delegats/as de Prevenció, aquests estaran facultats/as para:

Acompanyar als tècnics/as en les avaluacions de caràcter preventiu del medi ambient de treball, així com, en els termes previstos en l? article 40 d? aquesta Llei, als Inspectors/as de Treball i Seguretat Social en les visites i verificacions que realitzen als centres de treball per comprovar el compliment de la normativa sobre prevenció de riscos laborals, podent formular les observacions que estimen oportunes.

Tenir accés a la informació i documentació relativa a les condicions de treball que siguen necessàries per a l? exercici de les seves funcions i, en particular, a la prevista en els articles 18 i 23 d? aquesta Llei. Quan la informació estigue subjecta a les limitacions ressenyades, només podrà ser subministrada de manera que es garanteixca el respecte de la confidencialitat.

Ser informats per l? administració sobre els danys produïts en la salut dels treballadors/as una vegada que aquell hagués tingut coneixement d? ells, en termini màxim de 24 hores, podent presentar-se, encara fora de la seva jornada laboral, en el lloc dels fets per conèixer les circumstàncies dels mateixos.

Rebre de l? empresari les informacions obtingudes per aquest procedents de les persones o òrgans encarregats de les activitats de protecció i prevenció en l? empresa, així com dels organismes competents per a la seguretat i la salut dels treballadors/as, sense perjudici del que es disposa en l? article 40 d? aquesta Llei en matèria de col·laboració amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

Realitzar visites als llocs de treball per exercir una labor de vigilància i control de l? estat de les condicions de treball, podent, a tal fi, accedir a qualsevol zona dels mateixos i comunicar-se durant la jornada amb els treballadors/es.

Recaptar l? adopció de mesures de caràcter preventiu i per a la millora dels nivells de protecció de la seguretat i la salut dels treballadors, podent a tal fi efectuar propostes a l? empresari, així com al Comitè de Seguretat i Salut per a la seva discussió en el mateix.

Proposar a l? òrgan de representació dels treballadors i al Comitè de Seguretat i Salut,. l? adopció de l? acord de paralització d? activitats al fet que es refereix l? apartat 3 de l? article 21.LPRL.

La decisió negativa de l? administració a l? adopció de les mesures proposades pel Delegat/a de Prevenció a tenor del que es disposa en la lletra f) de l? apartat 2 d? aquest article haurà de ser motivada per escrit i haurà d? elaborar-se en un termini de quinze dies, o en el temps imprescindible quan es tracte d? adoptar mesures dirigides a prevenir riscos imminents.

Pla de Prevenció.

Amb la finalitat d? establir, documentar i implantar procediments per identificar, mesurar valorar i gestionar els riscos derivats de les condicions de treball, amb l? objectiu de protegir la salut dels emprats/as i evitar danys a les instal·lacions, als equips i al medi ambient, la Corporació elaborarà el corresponent Pla de Prevenció.

Per a això s? haurà de realitzar la corresponent avaluació de riscos laborals, identificant i valorant les condicions de seguretat, els contaminants ambientals físics, químics i biològics, les condicions del espais de treball, la càrrega de treball i totes aquelles característiques dels llocs relatius a la seva organització i ordenació que influeixin en la magnitud dels riscos al fet que estan exposats els empleats/ des. establint un programa de prioritats en l? actuació preventiva establert en l? article 15 de la LPRL.

Per a això s? estarà com a mínim a l? establert en la guies elaborades per l? INSHT. que concreten l? establert en la normativa en prevenció de riscos laborals.

El Pla de Prevenció s? establirà conjuntament dins del Comitè de Seguretat i Salut determinant els següents aspectes:

Definició dels objectius.

Determinació de les mesures preventives a adoptar.

Assignació de recursos humans, econòmics, i materials.

Calendarització.

Inici de les accions.

Control del Pla de Prevenció.

Quan el Pla de Prevenció estiga realitzat i estiguen dutes a terme totes les mesures preventives, haurà d? avaluar-se l? eficàcia del mateix, comprovant si s? han aconseguit o no els objectius prefixats, per la qual cosa el Pla no tindrà una durada superior a l? any. Si fos superior s? establirà un programa anual d? activitats, amb els consegüents controls.

El Pla ha de considerar-se un procés dinàmic, subjecte a les modificacions que s? estimen pertinents entre la Corporació i els representants dels empleats/des; durant el desenvolupament de les activitats establertes en el mateix, permetent aquesta flexibilitat garantir l? eficàcia de les mesures preventives adaptant-les a tot moment a les noves circumstàncies.

Protecció de la Maternitat.

De conformitat amb el que es disposa en l? article 26 de Llei de Prevenció de Riscos Laborals durant l? embaràs, quan existeixca risc per a la salut de la mare o del fetus, i sempre prèvia prescripció facultativa, es tindrà dret al canvi de lloc de treball mentre dure aquell, sense que existeixca disminució de les seves retribucions. Així mateix, les treballadores tindran dret a l? adaptació de les condicions de treball inclòs el canvi de la jornada nocturna a la diürna i al canvi del torn de treball, acompanyant a la sol·licitud la recomanació mèdica, quan aquests suposen un risc per a l? embarassada, el fetus, la mare o el nen/a durant el període de lactància.

El que es disposa anteriorment, serà també d? aplicació durant el període de lactància natural, si les condicions de treball poguessen influir negativament en la salut de la mare o del fill i ho certifiqués el metge.

En el cas d? existir baixa laboral per risc, l? Administració complementarà les retribucions fins al cent per cent de les mateixes.

En tot el no previst en aquest article, serà aplicable la Llei 31/1995 de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals, i les seves normes de desenvolupament.

ARTICLE 9.JORNADA DE TREBALL, HORARI DE TREBALL I DESCANS.

1. La jornada ordinària de treball serà la que es determine per norma general per a les Administracions Públiques. No obstant això, l? ajuntament de Benassal, prèvia negociació col·lectiva, podrà establir als seus calendaris laborals altres jornades ordinàries de treball, un repartiment anual de la jornada en atenció a les particularitats de cada funció, tasca i àmbit sectorial, atenent especialment al tipus de jornada o a les jornades a torns, nocturnes o especialment penoses, sempre que en l? exercici pressupostari anterior s? haguessin complert els objectius en matèria d? estabilitat pressupostària, deute públic i regla de despesa. D? acord amb la normativa aplicable a les entitats locals, la regulació estatal tindrà caràcter supletori a falta d? acord de negociació col·lectiva.

En conseqüència, amb el respecte a la capacitat d? organització de l? Administració local, la distribució dels temps de treball de la jornada laboral és competència de cada entitat local, que ho haurà de fer amb criteris d? eficiència, en el marc de la Mesa General de Negociació, entre la corporació i el sindicats. No obstant això, el nombre d? hores de treball efectiu haurà d? atendre a criteris de distribució que conjuguen l? eficàcia en la prestació dels servicis amb el dret a la conciliació de la vida familiar, i possibilitarà tant com es puga una jornada genèrica, matinal, intensiva i flexible.

La jornada especial d? estiu es realitzarà des del 15 de juny al 15 de setembre, tots dos inclusivament, de les 8.00 a les 14:30 hores. Així com l? horari en la setmana de festes patronals, que serà de les 9.00 a les 14.00 hores. Per al cas de la brigada d? obres i altres departaments, que per motius del servei no puguen realitzar la jornada especial d? estiu, la reducció horària que suposa es durà a terme en dies d? assumptes propis.

3.Cada empleat públic disposarà d? un període de 30 minuts diaris per a descans i esmorzar (o un altre menjar) en els supòsits de jornada contínua, que s? aplicarà segons les necessitats de cada servei. Aquest període serà computable com de treball efectiu.

4.L? horari d? atenció al públic discorrerà entre les 9 i 14 hores, de dilluns a divendres.

ARTICLE 10CALENDARI LABORAL.

1.Anualment es procedirà a la publicació del calendari laboral de l? Administració i d? aquells departaments que ho requereixquen en els corresponents taulers d? anuncis. En el mateix constaran els dies festius, estatals, autonòmics i locals, així mateix constaran els dies totals a treballar, per completar la jornada de treball anual.

En aquest calendari, també figuraran els dies en els quals tinguen reducció de jornada.

2.En tot cas haurà d? estar-se a les disposicions i instruccions que es dicten pels òrgans competents en l? àmbit Estatal i de Comunitat Autònoma respecte dels dies festius, nombre d? ells i data de gaudi, i en aquelles altres acords vinculants que es pugen adoptar al sí de la FVMP entre els representants polítics i sindicals.

ARTICLE 11.-VACANCES.

1.Tots els empleats públics tindran dret a gaudir durant cada any complet de servei actiu, de 22 dies hàbils de vacances retribuïdes o els que en proporció li corresponguin, si el temps de servei actiu fos menor. Les vacances es gaudiran en un sol període o en varis.

La prolongació de vacances serà la següent:

1 dia més de vacances, als quinze anys de serveis en les Administracions Públiques.

2 dies més de vacances, als vint anys de serveis en les Administracions Públiques.

3 dies més de vacances, als vint i cinc anys de serveis en les Administracions Públiques.

4 dies més de vacances, als trenta o més anys de serveis en les Administracions Públiques.

Als anteriors dies de vacances, es tindrà dret a l? any següent d? haver complert l? antiguitat indicada per a cada cas

3.El personal tindrà dret:

a) Al retard de les seves vacances si no pot iniciar-les com a conseqüència d? incapacitat laboral temporal.

b) A la interrupció del període de vacances quan existeixca l? hospitalització justificada i no voluntària, per reprendre-les posteriorment fins a completar els dies que li resten.

c) Al gaudi de les vacances interrompudes per incapacitat temporal per accident o ingrés en centre hospitalari encara que haja expirat l? any natural. Aquest gaudi es durà a terme quan l? empleat ho sol·licite i sempre que el servei quede cobert.

4.Cada unitat administrativa proposarà al departament de Recursos Humans el calendari vacacional del seu personal abans de l? 1 de març de cada any.

5.Els conflictes que puguen sorgir respecte del personal afectat es resoldran en forma rotativa, sense que prevalga l? antiguitat, excepte en la primera elecció en aquells serveis en què no s? hagi utilitzat aquesta fórmula.

6.El pla anual de vacances haurà de quedar establert amb anterioritat al dia 1 d? abril de cada any i es considerarà d? obligat compliment tret que es produeixca l? intercanvi vacacional entre el personal del mateix servei, prèvia autorització de l? alcalde o regidor en qui delegue.

7.El dret al gaudi de les vacances anuals caducarà el 31 de gener de cada any, en tot cas, sense que puguin ser acumulades a les de l? any següent.

ARTICLE 12.PERMISOS I LLICÈNCIES.

Permisos:

1.Quinze dies per matrimoni o formalització de parella de fet, així com per separació o divorci o trencament de la convivència en les parelles de fet, distribuïts a petició de l? interessat/a a la seva conveniència. Almenys 11 dies d? aquests seran dies de treball efectiu.

El personal tindrà dret a gaudir de permís durant el dia de la celebració del seu matrimoni o unió de fet. Així mateix també dels següents parents:

-Pares, pares polítics, germans/as, germans polítics, fills/as, néts/as i avis/as; Si el lloc de celebració supera la distància de 100 km. computats des del lloc de residència de l? empleat públic, el permís serà de 2 dies naturals consecutius.

2.Quinze dies naturals per naixement d? un fill, adopció de fills/as o per acolliment familiar de nens/as. Si el part donés lloc a complicacions en el quadre clínic de la mare o del fill/al pare tindrà dret a dos dies més de permís.

2.1.Es concedirà permís en el dia de la celebració de batejos o comunions dels fills/as d? aquests, sempre que aquest dia sigui de servei.

3.Per mort o malaltia greu d? un familiar:

Es concedirà permís per malaltia greu quan hi haja hospitalització o siga acreditada per metge competent la gravetat de la malaltia. Aquest permís podrà ser concedit cada vegada que s? acredite una nova situació de malaltia greu. Quan aquesta situació es converteixca en llarga durada, aquests dies podran utilitzar-se de forma seguida o alternats a petició del personal. Els dies d? hospitalització hauran de justificar-se.

Els dies de permís per aquests conceptes seran els següents i es prendran en dies naturals a partir del fet causant:

3.1.Si és de primer grau, en línia recta o col·lateral, per consanguinitat o afinitat, 4 dies, i 6 dies si ocorregués a mes de 100 km. de la residència del personal.

3.2.Si és de segon grau en línia directa o col·lateral, per consanguinitat o afinitat, 3 dies, i 5 dies si ocorregués a mes de 100 km. de la residència del personal.

3.3.Els empleats que per necessitats pròpies o de menors, ancians o discapacitats al seu càrrec, podran acudir durant la seva jornada de treball a consultes, tractaments i exploracions de tipus mèdic, durant el temps indispensable per a la seva realització i sempre que no fos possible acudir a les mateixes fos de les hores de treball.

4.Per concórrer a proves selectives, per a l? ingrés en qualsevol administració pública, exàmens finals, i altres proves definitives d? aptitud o avaluació en centres oficials, en els dies de la seva celebració; encara que la realització de l? exercici sigui compatible amb la jornada laboral. Igualment per realitzar estudis sobre matèries directament relacionades amb la funció pública prèvia autorització de l? Alcaldia o Regidor en qui delegui.

5 Concessió de permisos retribuïts per concórrer a exàmens finals i avaluacions per a l? obtenció d? un títol acadèmic o professional.

6.Dos dies per trasllat del seu domicili habitual, aportant justificant acreditatiu.

7.Pel temps indispensable per al compliment d? un deure inexcusable, de caràcter públic o personal.

S? entendrà per deure públic o personal i inexcusable:

a) Citacions als Jutjats, Tribunals de Justícia, departaments policials o qualsevol altre organisme oficial

b) Compliment de deures ciutadans derivats de consultes electorals.

c) Assistències a les reunions dels òrgans de govern i comissions depenents dels mateixos, quan deriven estrictament del càrrec electiu de Regidor/a, així com Diputat/da.

d) Assistència com a membre d? un tribunal de selecció o provisió, amb nomenament de l? autoritat competent.

i) Compliment d? obligacions que generen a l? interessat una responsabilitat d? ordre civil, social, o administrativa.

8.Es concediran permisos per realitzar funcions sindicals, de formació i/o de representació del personal, en els termes pactats en el present conveni i en l? establert en la legislació vigent. Els representants sindicals d? una mateixa organització podran acumular les hores que disposen per a la representació sindical, en una borsa per a la distribució que més convinga al sindicat en qüestió.

9.Així mateix s? estarà exempt de l? assistència al treball els dies 24 i 31 de desembre.

Llicències:

1.Cada any natural i fins al 15 de gener de l? any següent es podrà gaudir 6 dies per assumptes particulars, més els dies que estableix l? article 48.2) de la Llei 7/2007 de 12 d? abril, de l? Estatut Bàsic de l? Empleat Públic. El personal podrà distribuir aquests dies a la seva conveniència, prèvia comunicació a la corresponent unitat de personal amb la suficient antelació, i tenint en compte que la seva absència no provoque una especial dificultat en el normal desenvolupament del treball. L? Administració podrà negociar i establir les normes oportunes durant el primer trimestre de l? any perquè el gaudi d? aquests dies no repercuteixca negativament en l? adequada prestació dels serveis. Aquest supòsit haurà de negociar-se amb la Comissió de Seguiment.

Se sumaran a aquests dies d? assumptes propis els dies addicionals que estableix la Llei 7/2007 de 12 d? abril de l? EBEP, en ocasió d? antiguitat en el servei.

2.Podran concedir-se llicències sense retribució, per un mínim de 15 dies, sense que el període màxim de llicència pugui excedir de 12 mesos per cada dos anys efectius treballats, prèvia autorització de l? Alcaldia, o Regidor en qui delegue. El cost econòmic que es derive de les quotes a la seguretat social, seran a càrrec de l? Ajuntament els primers sis mesos i la resta a càrrec de l? empleat públic. Si el temps sol·licitat fos menor, igualment serà a càrrec de la meitat del temps sol·licitat per a cada part.

3.Per facilitar la formació i el reciclatge professional, l? Administració es compromet a concedir el següent permís:

Concessió de quaranta hores a l? any, per a l? assistència a cursos presencials de perfeccionament professional, i quaranta hores de formació on-line, quan el curs fos de l? Administració i el contingut del mateix estiga directament relacionat o sigui d? aplicabilitat en el lloc de treball per a la seva carrera professional en l? Administració. S? exclouen del còmput d? aquestes hores, les hores que comporten la realització de cursos als quals el treballador estiga obligat a assistir per les característiques concretes del seu lloc i les hores d? aquells cursos previstos en els plans derivats d? acords de formació continuats. Aquestes hores tindran la consideració de temps treballat.

El temps d? assistència als cursos de formació programats per diferents òrgans de l? administració o entitats amb capacitat homologada per a això, per a la capacitació professional o per a l? adaptació a un nou lloc de treball, compresos els inscrits en els plans previstos per a la formació contínua, es consideraran temps de treball amb caràcter general quan els cursos se celebren dins de l? horari de treball.. La negativa a la concessió d? assistir a aquests cursos haurà de ser motivada per l? administració.

En tot cas, la concessió o no de llicència, requerirà contestació motivada per part de la Corporació en el termini de 8 dies hàbils, en cas contrari s? entendrà concedit.

Si l? assistència es produeix a proposta de la Corporació, a sol·licitud de l? empleat públic o per mandat directe d? altres Organismes de l? Administració, l? empleat públic tindrà dret al 100% de les dietes reglamentàries, despeses de locomoció i a l? import de la matrícula, sempre que aquestes despeses no estiguen cobertes per altres organismes.

Quan l? assistència al curs fos sol·licitada per més d? un empleat públic i les necessitats del servei no permeten l? assistència de tots, es realitzarà per torn rotatiu, sense que prevalgui l? antiguitat, excepte en la primera elecció.

4.Quan siga necessari que un empleat públic es desplace fora del Municipi, per conveniència de la Corporació, se li abonaran amb anterioritat les dietes reglamentàries, havent de justificar el desplaçament posteriorment.

A l? efecte de la concessió de permisos i llicències establerts en aquest Acord/Conveni, la parella de fet tindrà la mateixa consideració que el cònjuge.

En tot allò no previst en aquest article s? estarà al que dispose la normativa autonòmica.

ARTICLE 13.CONCESSIÓ DE LLICÈNCIES.

La concessió de llicències establertes en els preceptes precedents, correspondrà al President de la Corporació, o Regidor en qui delegue. En el cas que es resolgués de forma denegatòria, la resolució que s? adopte deurà ser motivada, informant als representants dels treballadors.

En tot cas, el gaudi de qualsevol tipus de llicència requerirà comunicació escrita de concessió per part de l? Alcalde o Regidor Delegat de l? Àrea en qüestió, en el termini de 8 dies hàbils abans del gaudi, en cas contrari s? entendrà concedit.

Les Llicències hauran de sol·licitar-se amb l? antelació suficient, però com a període màxim s? estableix 20 dies i com a mínim 10 dies hàbils abans del gaudi, excepte casos d? urgència, que el temps podrà ser inferior.

ARTICLE 14.PERMÍS PER EMBARÀS-MATERNITAT.

1.En el supòsit de part, les empleades públiques tindran dret a un permís de setze setmanes ininterrompudes, 6 d? elles han de ser obligatòriament posteriors al part, a les quals poden sumar-se altres dues setmanes més per cada fill, a partir del segon, quan és un part múltiple.

Es concediran permisos al personal pel temps indispensable per a l? assistència a la realització d? exàmens prenatals i cursos de tècniques per a la preparació al part que hagen de realitzar-se dins de la jornada laboral, així com l? assistència a tractaments basats en tècniques de fecundació assistida, pel temps necessari i prèvia justificació.

2.En els supòsits d? acolliment familiar (permanent o pre adoptiu) o d? adopció d? un menor el personal tindrà dret a un permís de 16 setmanes, ampliables en dues setmanes més per cada fill o menor, a partir del segon, si es tracta d? una adopció o acolliment múltiple de menors de 6 anys, o de majors de 6 anys i menors de 18 anys amb alguna dificultat especial per incorporar-se amb normalitat a la família. Aquesta dificultat pot produir-se per la seva situació física, psíquica o sensorial, o per circumstàncies i experiències personals, o per venir de l? estranger i ha de ser recolzada pels serveis socials corresponents. Si treballen els dos, la mare i el pare, poden repartir-se el temps de descans per gaudir-ho al mateix temps o un darrere de l? un altre sempre que siguin períodes de temps sense interrupció i que no sumen més de 16 setmanes o de les quals corresponguen en cas d? adopció o acolliment múltiple.

3.Es concediran permisos al personal pel temps indispensable per a l? assistència a la realització d? exàmens prenatals i cursos de tècniques per a la preparació per al part que hagen de realitzar-se dins de la jornada laboral, així com l? assistència a tractaments basats en tècniques de fecundació als centres assistencials de la Seguretat Social o reconeguts oficialment, sempre que s? acredite que aquests centres no compten amb horari d? assistència fora de la jornada de treball dels interessats, tret que l? horari establert pel centre, no es puga variar per causes alienes a l? empleat públic.

4.Els empleats públics, per lactància d? un fill de fins a12 mesos, o per acolliment d? idèntic supòsit, tindran dret a una hora diària d? absència del treball, que podrà dividir en dues fraccions. Per la seva voluntat podrà substituir aquest dret a una reducció de la jornada normal pel mateix temps i amb la mateixa finalitat. Aquest permís podrà ser gaudit indistintament per la mare o pel pare, en el cas que tots dos treballin, però en qualsevol cas solament un d? ells podrà acollir-se a dita dreta. Aquest permís serà ampliable en la mateixa proporció per part, adopció o acolliment familiar múltiple.

5.Qui per raó de guarda legal tinga a la seva cura algun menor de 6 anys, un disminuït físic o psíquic que no exerceixca una activitat retribuïda, o persona familiar (avis, néts, pare, mare, germans, cònjuge fills, cunyats, sogres) al seu càrrec i que per la seva edat, o per haver tingut un accident o patir una malaltia no pot valer-se per si mateix i no treballe, tindrà dret a una reducció de la jornada de treball, amb la disminució proporcional del salari. Entre com a mínim un terç i un màxim de la meitat de la durada de la mateixa.

6.En cas d? interrupció de l? embaràs, l? empleada tindrà dret a sis dies naturals i consecutius a partir del fet causant, sempre que no es trobe en situació d? incapacitat temporal. L? empleat d? aquesta Corporació el cònjuge de la qual o equivalent se sotmeta a aquesta interrupció, disposarà d? un dia, a més dels quals li puguen correspondre per hospitalització.

ARTICLE 15.EXCEDÈNCIES.

En aquesta matèria s? estarà al que es determini per la legislació vigent a cada moment. Si bé la plaça en qüestió tindrà una reserva de 2 anys, sense que la mateixa pugui ser coberta en propietat, per un altre empleat públic.

ARTICLE 16.PRESTACIONS SOCIALS-AJUDES.

1.En el cas que la condició d? empleat públic d? aquesta Corporació, recaigués en tots dos cònjuges, tan sols causaran dret a una sola ajuda.

2.Es prestarà revisió mèdica anual als empleats públics i, si escau, la Corporació sufragarà la despesa de qualsevol altre tipus de mesura preventiva (vacunacions, anàlisis, etc.).

3.L? empleat públic tindrà dret a la percepció en concepte de bestreta de dues mensualitats íntegres, amb un topall de 3000 euros , reintegrables en 24 mesos, o temps inferior si així ho sol·licita l? interessat, sense càrrec d? interès algun per part de la Corporació, no podent-se sol·licitar nou préstec fins a la cancel·lació del pendent.

Les peticions hauran d? estar motivades, tenint preferència els que hagen utilitzat menor nombre de vegades dit crèdit. En cas d? haver d? establir prioritat en la concessió de les bestretes, aquesta serà informada i resolta per la Comissió de Seguiment del present conveni/acord.

4.En cas d? accident laboral o per raó del servei, s? abonarà l? import íntegre de les pròtesis, ulleres, o qualsevol element que hagi sofert trencament.

5.Tots els empleats de l? Ajuntament de Benassal, tindran dret a utilitzar de forma gratuïta totes les instal·lacions municipals, propietat de l? Ajuntament.

6.Reconeixement i premi a l? antiguitat.

a) L? empleat públic de l? Ajuntament de Benassal, que compleixi els 25 anys efectius de servei al propi Ajuntament, percebrà en la nòmina del mes de compliment d? aquesta antiguitat i per una sola vegada, la quantitat per premi a aquesta situació de 300 euros.

b) L? empleat públic de l? Ajuntament de Benassal, que compleixi els 35 anys efectius de servei al propi Ajuntament, percebrà en la nòmina del mes de compliment d? aquesta antiguitat i per una sola vegada, la quantitat per premi a aquesta situació de 600 euros.

c) L? empleat públic de l? Ajuntament de Benassal, que compleixi els 45 anys efectius de servei al propi Ajuntament, percebrà en la nòmina del mes de compliment d? aquesta antiguitat i, per una sola vegada, la quantitat per premi a aquesta situació de 1000 euros.

A l? entrada en vigor d? aquest conveni es pagarà, amb efectes retroactius, l? últim premi al que es tingui dret.

ARTICLE17LLARGA MALALTIA.

1.L? empleat/al fet que, com a conseqüència de malaltia o accident, patís unes dolències tals que, sense ser bastants segons el parer de la Seguretat Social per accedir a la jubilació anticipada, siguin susceptibles d? accedir a la situació d? incapacitat temporal per malaltia segons criteris mèdics, tindrà dret a percebre, el 100% de les seves retribucions.

Al dret anteriorment descrit tindran accés els empleats públics amb contractes o nomenaments interins a partir de dotze mesos d? antiguitat en l? empresa.

2.El President de la Corporació, o Regidor Delegat, podrà ordenar la verificació, a qualsevol moment, de l? estat de la malaltia o accident de l? empleat públic, mitjançant reconeixement a càrrec del personal mèdic que estimin convenient. La negativa de l? empleat públic a aquests reconeixements podrà determinar la suspensió dels drets econòmics que puguen existir amb càrrec a la Corporació per aquestes situacions.

ARTICLE 18.CAPACITAT DISMINUÏDA.

1.Aquells empleats públics que per qualsevol circumstància veiessen disminuïda la seva capacitat per seguir exercint les funcions pròpies del seu lloc de treball, seran recol·locats en altres llocs de treball, adequats a la seva situació i capacitat.

2.En aquests supòsits, els serveis mèdics emetran prèviament el corresponent informe on se certifique l? existència de risc per a la salut o incapacitat de l? empleat públic o empleat afectat.

ARTICLE 19.ASSEGURANÇA DE RESPONSABILITAT CIVIL I ASSISTÈNCIA LLETRADA.

1.Per la Corporació i a les seves instàncies, es contractarà una assegurança de responsabilitat civil dels empleats públics en actiu que cobreixca els possibles perjudicis que, en la prestació de les seves funcions, puguen produir-se. No tindran la cobertura de l? assegurança aquelles actuacions que resulten causades per dol de l? empleat públic.

2.Els empleats públics tindran dret al rescabalament, per part de la Corporació, dels danys ocasionats en els vehicles propietat d? aquells, durant l? acompliment de l? activitat que constitueixca el seu treball propi i prèviament autoritzat pel President de la Corporació o Regidor en qui delegue ( p.e. cursos de formació), i sempre que no estiguen emparats per la pòlissa d? assegurances del vehicle propi, o si escau el contrari. Quedant exclosos els danys que poguessen ocasionar-se en els vehicles propis durant els desplaçaments del domicili del personal al centre de treball i d? aquest al domicili particular.

ARTICLE 20.ASSEGURANÇA DE VIDA I ACCIDENTS.

Es procedirà a contractar una assegurança de vida per a tot el personal en actiu, per una quantitat equivalent a 30.050, 61 , en cas de mort natural o per accident laboral o no laboral ; i una quantitat de 39.065,79 per invalidesa permanent absoluta per accident laboral o no laboral o per malaltia professional.

ARTICLE 21.SUPÒSIT ESPECIAL DE JUBILACIÓ.

1.Si arribat el compliment de l? edat reglamentària per a la jubilació forçosa l? empleat públic no tingués reconegut el temps exigit per causar dret de jubilació, conforme a les normes reguladores de la Seguretat Social, podrà continuar en la prestació dels seus serveis fins a totalitzar aquell període, sempre que conservés capacitat física o psíquica per a l? exercici de les seves funcions en el càrrec que ocupés en tal moment.

2.Millores de jubilació:

L? empleat públic que desitgi acollir-se al sistema de jubilació anticipada, podrà sol·licitar-ho percebent en aquest cas una indemnització d? acord amb la següent relació:

Edat de jubilació / Indemnització

60 anys 3000 euros

61 anys 2500 euros

62 anys 2000 euros

63 anys 1500 euros

64 anys 1000 euros

65 anys 500 euros

Jubilació per invalidesa 500 euros

Serà requisit indispensable tenir una antiguitat mínima de 10 anys de servei en aquesta Corporació.

L? import de la indemnització es percebrà d? una sola vegada, al moment en què es produeixi la jubilació.

ARTICLE 22. DRETS DE LES CENTRALS SINDICALS, DELEGATS SINDICALS, AFILIATS, JUNTA DE PERSONAL i COMITÉ D? EMPRESA.

1.Els drets de les centrals sindicals, delegats sindicals o Comitè d? empresa, seran els establerts en la Llei Orgànica 11/85 de 2 d? Agost de Llibertat Sindical, la Llei 7/2007 de 12 d? abril, de l? Estatut Bàsic de l? Empleat Públic, la Llei de l? Estatut dels Treballadors (al personal que li afecte), així com l? altra legislació aplicable.

2.Els delegats sindicals pertanyents a les seccions sindicals constituïdes formalment davant la Corporació, tindran un nombre d? hores idèntic a les quals posseeixquen els membres electes, per a la realització de les funcions sindicals pròpies del càrrec.

3.Les seccions sindicals, degudament constituïdes, tindran dret, i així ho facilitarà l? Ajuntament, de la utilització de locals, per poder reunir-se, així com la utilització de materials de propietat municipal com puguin ser, ordinadors, telèfons, fotocopiadores, material d? oficina etc.

ARTICLE 23.DRET A REUNIÓ.

1.Estan legitimats per convocar una reunió:

a) Les seccions sindicals constituïdes, per si o a través de les seves organitzacions sindicals.

b) Els delegats de Personal i el Comitè d? empresa.

c) Els empleats de la Corporació, sempre que el seu nombre no siga inferior al 40% del total dels mateixos.

2.En tot cas seran requisits per convocar una reunió els següents:

a) Comunicar per escrit la seva celebració amb una antelació de dos dies hàbils.

b) En aquest escrit s? indicarà:

I) L? hora i lloc de celebració.

II) L? ordre del dia.

III) Les dades dels signants que acrediten estar legitimats per convocar la reunió, de conformitat amb el previst a l? apartat 1) del present article.

3.Les reunions al centre de treball s? autoritzaran fora de les hores de treball, a excepció de les quals a continuació se citen i amb els requisits que s? expressen:

a) Les convocades per la Junta de Personal i Comitè d? empresa, com a òrgans col·legiats, que disposarà d? un màxim anual de 50 hores per a aquesta fi.

b) Les convocades per les seccions sindicals, al fet que es refereixen els apartats 1 i 2 de l? art. 10 de la Llei Orgànica de Llibertat Sindical, que podran disposar per a aquesta fi, conjuntament de 20 hores anuals a repartir entre les seccions sindicals degudament constituïdes.

4.En qualsevol cas, la celebració de la reunió no perjudicarà la prestació dels serveis.

5.Els convocants de la reunió seran els responsables del normal desenvolupament de la mateixa.

6.En el no previst en el present article serà aplicable la Llei 7/2007 de 12 d? abril de l? I.B.I.P., i la Llei Orgànica de Llibertat Sindical.

ARTICLE 24.PLANTILLA ORGÀNICA. RELACIÓ DE LLOCS DE TREBALL.

1.La Corporació a la negociació del Present Conveni Col·lectiu realitzarà el màxim esforç, per negociar amb els sindicats signataris la RPT, en tal de concretar el llocs, les funcions a efectuar, i la valoració de cada lloc de treball.

2.El contingut de la RPT, s? incorporarà al present Conveni, en tota la seva extensió, en concloure la seva negociació com a ANNEX. Sent d? obligat compliment tot el seu contingut.

ARTICLE 25.SISTEMA D? ACCÉS I PROMOCIÓ.

1.Per cobrir les places recollides en l? oferta anual d? ocupació d? aquest Ajuntament, totes les places ofertades es convocaran en primer lloc per promoció interna, passant a torn lliure les que queden vacants en aquest procés.

2.El Capítol I del Pressupost anual i les Ofertes d? Ocupació Públiques, previ a la seva aprovació pel Ple Municipal, es negociaran obligatòriament en la Taula General de Negociació, fins que s? aconsegueixca acord.

4.Pel que fa als per circumstàncies de la producció, s? estarà al previst en la legislació vigent i la seva durada podrà ser fins a de 12 mesos dins d? un període de 18 mesos. Els contractes d? aquestes característiques, que a la signatura del present conveni estiguen en vigor, es podran prorrogar en els termes abans descrits.

ARTICLE 26. RETRIBUCIONS.

Tot el personal afectat per aquest conveni, percebrà retribucions econòmiques d? acord als següents conceptes, la valoració dels quals s? efectuarà en la negociació prevista en l? article 25 del present conveni (Annex II):

a) Salari Base: Retribueix amb unitat de temps, la prestació del treball i jornada ordinària.

b) Antiguitat: Retribueix la permanència en l? Administració Pública durant el transcurs de temps. Es computa per triennis reconeguts.

c) Nivell de Complement de Destinació: Els nivells estaran compresos entre l? 1 i el 30.

d) Complement Específic: Cada lloc de treball serà valorat sobre la base dels conceptes de dedicació, incompatibilitat, dificultat tècnica, penositat, perillositat, nocturnitat, turnicitat, festivitat i major responsabilitat.

i) Complement de Productivitat: Destinat a retribuir l? especial rendiment, el treball excepcional, l? activitat extraordinària i l? interès i iniciativa amb que l? empleat públic exerceix les seves funcions. Aquest concepte es retribuirà en base al reglament oportú , que es negociarà en la Taula General de Negociació.

f) Dues pagues extraordinàries, a percebre en els mesos de juny i desembre, l? import del qual serà, l? establert en l? article 22.4) de la Llei 7/2007, de 12 d? abril de l? Estatut Bàsic de l? Empleat Públic.

ARTICLE 27.SERVEIS EXTRAORDINARIS.

No es faran serveis extraordinaris. Si haguessin de realitzar-se per necessitats del servei, s? estarà al que es disposa en l? Annex I.

ARTICLE 28.DIETES.

1.La Corporació satisfarà als seus empleats públics el 100% de les despeses de dietes i quilometratge en aquells casos en què tinguen necessitat d? efectuar desplaçaments per raó del servei en la forma i quantia segons el RD 462/2002, de 24 de maig, Llei de Pressupostos Generals de l? Estat i altra normativa a aquest efecte.

2.En el cas que aquest desplaçament s? efectue per empleats públics pertanyents a diferents grups, s? abonaran per igual, en la quantia que corresponga a l? empleat públic que pertanyi al grup de major nivell de titulació.

No obstant això, les quanties es fixaran d? acord amb la Llei vigent a cada moment.

3.El pagament de les dietes es realitzarà abonant l? import total a compte, sent únicament necessària la posterior justificació d? assistència al servei en qüestió

ARTICLE 29.ROBA DE TREBALL I EQUIPAMENT.

La corporació facilitarà la roba adequada de treball, i l? equipament adequat, al personal que preste els seus serveis en llocs de treball per les seues característiques implique un desgast de les peces de roba superior al normal o que requereixquen mesures de seguretat i protecció, així com al personal que haja d? emprar uniforme. Això es farà, com a mínim, dues vegades a l? any.

De la mateixa manera es facilitarà roba i calcer impermeable al personal que haja de realitzar tasques de treball a la intempèrie.

L? equipament facilitat per l? Ajuntament serà d? us obligatori i exclusiu durant la jornada de treball.

Els delegats de prevenció participaran en la selecció del vestuari, si fos convenient, per determinar allò més indicat pel que fa a qualitat, mides, i característiques tècniques.

En cas de necessitat, i prèvia sol·licitud individual, es podrà complementar l? equipament.

Per altra banda, a sol·licitud dels treballadors i /o els delegats de prevenció, s? adequaran les condicions físiques dels locals que es consideren deficients ( calefacció, refrigeració, ventilació, lluminositat, etc...)

ARTICLE 30.FUNCIONARITZACIÓ DEL PERSONAL LABORAL FIX.

La Corporació Municipal, es compromet a portar a terme l? adaptació, per la funcionarització del personal laboral de caràcter fix, a l? Ajuntament de Benassal, amb negociacions obertes amb els sindicats signataris Conveni, després de la signatura.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA

Les disposicions i adequacions sobre jornada, calendari, permís i llicències, que s? establisquen per a l? administració autonòmica, seran aplicables al personal de l? Ajuntament de Benassal.

Així mateix totes les ordres i instruccions que es desenvolupen en l? administració autonòmica, per mitjà de ordre, llei o decret, seran considerades com a normes complementàries d? aquest Conveni.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA

Si bé les parts consideren que els serveis s? han de prestar directament per la Corporació Municipal, cas que es presten mitjançant la fórmula de gestió indirecta, s? establiran en els plecs de condicions tècniques la contractació amb empreses que compleixquen la normativa en matèria d? integració soci-laboral de persones discapacitades i es contemplarà com a criteri d? adjudicació l? existència d? un Pla d? Igualtat d? Oportunitats en les empreses i l? estabilitat en l? ocupació. De la mateixa manera, es garantirà en el plec, que les condicions laborals i salarials dels treballadors de la prestació indirecta no inferiors als propis empleats de l? Ajuntament.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL TERCERA

S? estableix el compromís per a les parts signatàries de garantir i promoure la igualtat d? oportunitats entre dones i homes, evitant qualsevol discriminació directa o indirecta per raó de sexe, discapacitat, raça, edat, religió, opinió o qualsevol altra condició personal o social, de conformitat amb la legislació vigent, jurisprudència i directives comunitàries.

Per fomentar la igualtat d? oportunitats en tots els seus àmbits, s? establiran accions positives i bones pràctiques en l? àmbit de la Corporació.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL QUARTA

En l? àmbit d? aplicació del present conveni es contemplarà, amb caràcter general, tots els models de família (unitats de convivència, monoparentals, parelles de fet, adopcions i acolliments), recollits en la Llei de Parelles de fet de la Comunitat Valenciana.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL CINQUENA

Mesures en matèria d? incapacitat temporal.

L? ajuntament de Benassal podrà determinar, prèvia negociació col·lectiva, les retribucions del personal en situació d? incapacitat temporal, mitjançant l? establiment d? un complement retributiu que, sumat a la prestació del Règim General de la Seguretat Social o dels seus règims especials dels empleats públics , complemente fins a un màxim del cent per cent de les seves retribucions fixes prèvies a l? inici de la incapacitat temporal. L? articulació d? aquesta mesura podrà, si escau, establir diferents escenaris retributius en funció del tipus de contingència que hagi donat lloc a la incapacitat temporal o de la durada de la mateixa.

En tot cas, haurà de regular-se la forma de justificació de les absències per incapacitat temporal, mitjançant l? exigència del corresponent part de baixa o documentació substitutòria des del primer dia d? absència.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA.

Queden derogats i sense efecte tots els convenis i resolucions municipals que s? oposen a l? establert en aquest conveni, així com els anteriors acords concertats entre la Corporació i els representants del personal.

DISPOSICIONS FINALS.

Primera.En allò no previst en el present conveni, regiran les normes establertes en la Legislació vigent i les que, en el seu desenvolupament i aplicació, aprove la Corporació, amb la intervenció i participació dels sindicats signataris del conveni.

Segona.L? eficàcia d? aquest conveni està condicionada a la signatura de les parts.

Tercera.Totes les clàusules, obligacions i normatives romandran en vigència fins que es ferma el nou conveni.

En Benassal, a 21 de mayo de 2020

Fdo.: Marcos Monraval Viñes. Fdo.: M.ª Luz Monterde Puig Fdo.: Rosa Adela Segura Tosaca

Delegado de Personal. Alcaldessa-Presidenta. Secretaria-Interventora

SERVEIS EXTRAORDINARIS.

ANNEX I

1.Les hores extraordinàries es compensaran en temps treballat. En casos excepcional s? autoritzarà el pagament dels serveis extraordinaris.

2.La retribució de les hores extraordinàries, a partir de la signatura del present, es fixa com segueix:

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Es considerarà servei-festiu: La dels dissabtes matí i tarde, diumenges matí i tarde, vespra de festa a la tarde, els matí i tardes dels dies festius, i els matins i tardes de la setmana de festes patronals, i els matins i tardes del dijous al dilluns en la Setmana Santa.

Es considerarà servei-nocturn: Les nits de dies laborables i les del diumenge a la nit. Si en qualsevol servei nocturn en finalitzar, s? hagués de continuar aquest per raons del servei, les hores efectuades es consideraran com a nocturnes, el mateix si es comença el servei a les 21 hores. Aquesta consideració és per a qualsevol departament de l? Ajuntament.

Es considerarà servei festiu-nocturn: Les del divendres, dissabte i festius nit, les nits de vespra de festa, les nits de la setmana de festes patronals i les nits de dijous a dilluns, en la Setmana Santa.

3.L? import del preu del servei extraordinari s? incrementarà anualment en el mateix percentatge que la resta de retribucions.

4.El pagament dels serveis extraordinaris s? efectuarà com a màxim el mes següent al de la realització dels mateixos, o sigui, mensualment.

5.Referent als serveis extraordinaris, la compensació horària serà la següent:

1 hora extra normal, equivaldrà a 1 hora i 30 minuts de descans,

1 hora extra festiva, equivaldrà a 2 hores de descans.

ANNEX II

RETRIBUCIONS

A) PERSONAL LABORAL:

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI