Convenio Colectivo de Empresa de CENET 06, S.A. (CASTELLO D EMPURIES) (17100072012013) de Girona
Convenios
Convenio Colectivo de Emp... de Girona

Última revisión
11/02/2013

C. Colectivo. Convenio Colectivo de Empresa de CENET 06, S.A. (CASTELLO D EMPURIES) (17100072012013) de Girona

Empresa Provincial. Versión VIGENTE. Validez desde 01 de Enero de 2013 en adelante

Tiempo de lectura: 47 min

Tiempo de lectura: 47 min

Convenio afectado por
Documento oficial en PDF(Páginas 8-20)

Resolucio per la qual es disposa la inscripcio i la publicacio del Conveni col lectiu de treball de l empresa Cenet 06, SA, de Castello d Empuries, per als anys 2013 - 2020 (codi de conveni num. 17100072012013) (Boletín Oficial de Girona num. 29 de 11/02/2013)

Preambulo

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l empresa Cenet 06, sa, de Castelló d empúries, subscrit, d una banda, pels representants de l empresa, i de l altra, pel dels seus treballadors, el dia 14 de desembre de 2012, i d acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s aprova el Text refós de l estatut dels treballadors; l article 2 del reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball; el Decret 352/2011, de 7 de juny, de reestructuració del Departament d empresa i ocupació i altres normes d aplicació,

Resolc: -1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l empresa Cenet 06, sa, de Castelló d empúries, per als anys 2013 - 2020 (codi de conveni núm. 17100072012013) al registre de convenis i acords col·lectius de treball dels serveis Territorials d empresa i ocupació a Girona. -2 Disposar la seva publicació en el BoP de Girona.

Girona, 21 de gener de 2013

Marta Casacuberta i solà Cap del servei de Coordinació, en funcions Per suplència (resolució del secretari General de 6 de juliol de 2011)

Text original signat per les parts Conveni col·lectiu de treball de l empresa CeneT06 sa de Castelló d empúries

Capítol 1. normes generals

 
Article 1. àmbit d aplicació personal, funcional i territorial

Aquest conveni col·lectiu s aplica a tot el personal que presta els seus serveis a l empresa CeneT 06 sa, adscrit als serveis de neteja pública, regs, recollida d escombraries a domicili i altres residus. en l àmbit personal, afecta concretament als empleats/des relacionats en l annex II, relació que distingeix l adscripció actual dels empleats/des que són nomenats en les adjudicacions de Castelló d empúries, la qual cosa s especifica a l efecte de qualsevol futura subrogació per supressió a l empresa de les seves actuals concessions en l àmbit assenyalat en aquest article. la inclusió en el Conveni de la subrogació prevista en aquest punt, s han de regir per les normes que respecte a aquesta determina el Conveni general del sector (cap.11).

Article 2. Vigència

Aquest Conveni és eficaç l endemà de la seva signatura, sens perjudici dels efectes de la seva publicació e el DoGC i que l autoritat laboral el registri.

Article 3. Durada

La durada d aquest Conveni és de 8 anys (2013-2020), a comptar des de l 1 de gener de 2013. arribat el seu venciment, s entendrà prorrogat any rere any si no es formula denúncia fefaent per part de cap de les dues parts, la qual s haurà d efectuar amb una antelació mínima d un mes respecte de la data de la seva finalització.

Article 4. Dret subsidiari

En tot el que no està previst ni regulat en aquest Conveni, cal respectar el que disposa el conveni general del sector i altres disposicions laborals jurídiques que són aplicables.

Article 5. Vinculació

A la totalitat les condicions pactades conformen un tot orgànic i indivisible, i, a l efecte de la seva aplicació pràctica, es consideren globalment en còmput anual.

Article 6. Comissió Paritària

Es crea una comissió paritària d interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del Conveni a judici de la qual les parts s han de sotmetre en la instància. aquesta Comissió la constitueixen 2 membres que han d haver participat en la negociació del Conveni, un per la part dels treballadors/es i un altre per la part de la Direcció de l empresa. les funcions de la Comissió són:

1. Interpretació autèntica de l aplicació de la totalitat de les clàusules d aquest Conveni.

2.Vigilància del compliment del que s ha pactat

3.Totes les altres activitats que tendeixin a la major eficàcia pràctica del Conveni o que s estableixin en el seu text. Poden assistir a les reunions de la Comissió els assessors/es de cadascuna de les representacions.

Article 7. absorció i compensació.

Garantia personal aquest Conveni substitueix, deroga i deixa sense efecte les normes i disposicions de convenis col·lectius anteriors a aquest. les retribucions que estableix aquest Conveni han de compensar i absorbir totes les que hi ha en el moment de la seva entrada en vigor, sigui quina sigui la naturalesa o l origen d aquestes. els augments de retribucions que es puguin produir en el futur per disposicions legals només són aplicables quan, considerades globalment i en el còmput anual, superin les que aquí hi ha pactades. s hauran de respectar les condicions personals que en conjunt anual excedeixen de les condicions establertes en aquest Conveni i s han de mantenir estrictament com a personals.

Article 8. Interpretació del Conveni i resolució de conflictes

Per tal de resoldre conflictes laborals de caràcter col·lectiu o plural que es puguin suscitar, i específicament les discrepàncies que puguin sorgir durant els períodes de consulta en els casos i terminis previstos en els articles 40 (mobilitat geogràfica), 41 (modificació de les condicions de treball) 47 (suspensió del contracte de treball) i 51 (resolució del contracte de treball), de l estatut dels treballadors, en la seva nova redacció que li dóna el rDl 1/1995, de 24 de març, ambdues parts se sotmeten expressament als procediments de conciliació i mediació del Tribunal laboral de Catalunya.

Capítol 2. Condicions de treball

 
Article 9. Definició de temporades i de jornades de treball

Atenent a la naturalesa turística i estacional del municipi, anualment es defineixen dues temporades:

- Temporada alta (Ta): entre l 1 de juny i el 15 de setembre (ambdós inclosos)

- Temporada baixa (TB): la resta de l any la jornada és de 35 hores setmanals durant la TB i de 40 hores setmanals durant la Ta. aquest règim horari en Ta implica l atorgament de 7 dies laborables més de vacances durant cada any. en cas de retornar al règim de 35 hores setmanals, aquests dies suplementaris de compensació deixaran de tenir efecte. Dins de la jornada laboral s han de gaudir de 30 minuts de descans que s han de considerar com a temps efectivament treballat.

Article 10. Vacances

Atenent a la naturalesa turística i estacional del municipi, no es podrà gaudir del període de vacances entre l 1 de juny i el 15 de setembre de cada any. la durada anual de les vacances serà de 34 dies naturals a l any durant tota la vigència del present Conveni. a més, en cas de que el treballador/a no sol·liciti vacances en el període comprès entre l 1 i el 31 de maig, i entre el 16 al 30 de setembre de cada anualitat, se li compensarà amb 3 dies de vacances més a l any. no obstant però, durant aquest període, el nombre de treballadors que sol·licitin vacances no podrà superar el 10% del total de la plantilla a la setmana. l inici del gaudi de les vacances ha de ser en dilluns no festiu, llevat de pacte individual en contra. les vacances s abonen en iniciar-se el gaudi. la seva retribució es fa d acord amb la normativa vigent més una borsa de vacances amb independència de la categoria que el treballador/a tingui, la quantia de la qual consta en les taules.

Article 11. Festes

Les festes de què es pot gaudir són les que estableix el calendari laboral de la Generalitat de Catalunya, més les 2 locals i la del gremi. si el dia de sant martí de Porres (3 de novembre) o qualsevol altra festa local, autonòmica o estatal coincideix en diumenge, la festivitat es compensarà econòmicament o mitjançant dos dies de festa. Com a regla general, el personal afectat per aquest Conveni ha de gaudir del seu dia de descans setmanal en diumenge. no obstant, el personal que, per motius del servei, hagi de treballar en dies festius (diumenge o festius locals, autonòmics o estatals), tindrà una jornada laboral de 5 hores, les quals seran compensades bé econòmicament a raó de 100€ per als conductors de primera, 90€ per als conductors de segona i 80€ per als peons, o bé amb un dia festiu al llarg de la setmana en curs o durant l immediatament següent.

Article 12. Treballs en la nit de nadal i en la nit de Cap d any

Es procurarà no treballar durant les nits del 24 de desembre i del 31 de desembre, si bé, en cas de ser estrictament necessari i per raons de qualitat del servei, es podran avançar en horari de tarda aquells serveis mínims que siguin necessaris per a garantir la correcta recollida de residus. si en les festes esmentades coincideixen 2 o més dies festius consecutius, a partir del segon dia es podrà treballar en la jornada considerada festiva, és a dir, 5 hores, les quals seran compensades bé econòmicament o bé amb dos dies festius addicional a les vacances.

Article 13. Permisos retribuïts

- en cas de matrimoni: 15 dies - 5 dies en cas de malaltia greu, mort, ingrés hospitalari pels dies que duri l hospitalització i com a màxim de 3 dies, o intervenció quirúrgica fins al 2n grau de consanguinitat. el permís es pot ampliar a 2 dies més, en els casos de familiars fins al 2n grau de consanguinitat que resideixen fora de l estat espanyol. - 3 dies per naixement d un fill, ampliables a 3 dies més si l infantament és fora l estat espanyol. - 1 dia per casament de fill/a - 4 dies personals a l any. Graus de consanguinitat: 1er grau: pares, fills/filles 2n grau: avis/àvies, néts/es, germans/es

Capítol 3. Condicions econòmiques

 
Article 14. Conceptes retributius

La retribució de cada treballador/a està formada pel salari base, l antiguitat i els complements que per a cada activitat, nivell i categoria es determinen en les taules salarials annexes i en els articles següents. seran abonats i meritats per dia natural tot ells.

Article 15. salari base

El salari base per al personal adscrit a aquest Conveni és el que s especifica per a cada nivell i categoria en les taules salarials annexes, i està format pel salari base i els plusos d activitat i d absorció.

Article 16. antiguitat el personal

ha de gaudir d un complement d antiguitat consistent en triennis, els quals seran recompensats a raó de 45€ per trienni vençut. els triennis es meriten des de l 1 de gener de l any en què es compleixen.

Article 17. nocturnitat

Tots els treballadors/ores que duen a terme la seva jornada laboral entre les 22h i les 6h han de percebre un plus de nocturnitat, consistent en un 25% del salari base.

Article 18. Plus de vestuari, distància i transport en concepte d indemnització

per les despeses de vestuari, distància i transport, s ha de percebre aquest plus en la quantia que s especifica en les taules salarials annexes.

Article 19. Plus de toxicitat, penositat i perillositat

A tots els treballadors/ores afectats per aquest Conveni, llevat dels tècnics/ques i administratius/ves, se ls ha d abonar un plus de toxicitat, penositat i perillositat. la seva quantia és la que s estableix en les taules annexes.

Article 20. Hores extraordinàries

S ha de procurar evitar la realització d hores extraordinàries. en els casos en què, per necessitats del servei, s hagin de fer hores extraordinàries, s han d abonar a raó de 15€ per tots els conceptes i per a tots els grups professionals; els signants n han de reconèixer el caràcter estructural derivat de la naturalesa del treball de què es tracta, tot això a l empara del que disposen el rD 1858/1981, de 20 d agost, i les disposicions concordants. les hores extraordinàries que efectua el personal de recollida en els dies festius en què es duu a terme el servei, s abonen també al preu expressament pactat de 20€ per al conductor de 1a, de 18€ per al conductor de 2a i de 16€ per als peons. Pel que fa als mercats setmanals o mensuals, les hores de neteja a realitzar-hi s entendran com a hores extres, a recuperar bé amb 3 dies més de compensació o bé econòmicament. el gerent i/o l encarregat podrà imposar la realització d hores extraordinàries al personal de l empresa quan siguin per necessitat de força major (neteja d accidents, inundacions, foc, etc.). aquestes hores s abonaran amb els imports esmentats en l article corresponent del present Conveni.

Article 21. Gratificacions de juny i nadal

A tots els treballadors/ores compresos en l àmbit d aquest Conveni, se ls ha d abonar, en el mes de juny i per nadal, una gratificació de 30 dies de salari base més antiguitat. aquestes gratificacions podran fer-se efectives el dia laborable immediatament anterior al 22 de juny i al 22 de desembre, respectivament, o bé juntament amb la nòmina. la gratificació de juny es merita de l 1 de gener al 30 de juny. la gratificació de nadal es merita de l 1 de juliol al 31 de desembre. als efectes de la seva percepció, es considera temps treballat per baixa d IT derivades d accident laboral. en cas de consens amb la plantilla de treballadors/res, la gratificació de juny es podrà prorratejar al llarg dels mesos en què merita (1 de gener a 30 de juny). la gratificació de nadal es mantindrà com a paga única.

Article 22. Paga de beneficis

La participació de beneficis s ha d abonar a raó de 30 dies de salari base més antiguitat, més l import marcat a les taules. es merita de l 1 de gener al 31 de desembre, i s ha d abonar en el 1er trimestre de l any següent al dia de la seva meritació. als efectes de la seva percepció, es considera temps treballat les absències per baixa d IT derivades d accident laboral. en cas de consens amb la plantilla de treballadors/res, la paga de beneficis es podrà prorratejar al llarg dels mesos en què merita (1 de gener a 31 de desembre).

Article 23. Paga de setembre

La paga de setembre en aquest Conveni és de les quanties marcades en les taules. És cotitzable i anual, i el seu període de meritació és de l 1 de gener al 31 de desembre. en cas de consens amb la plantilla de treballadors/res, la paga de setembre es podrà prorratejar al llarg dels mesos en què merita (1 de gener a 31 de desembre).

Article 24. Dietes

Els treballadors/ores que han de pernoctar fora del seu domicili per ordre de l empresa han de percebre una dieta completa de 45€. en cas de que tornin als seus domicilis a la nit, han de percebre una dieta de 20€.

Capítol 4. altres condicions i millores salarials

 
Article 25. empreses de treball temporal

Durant la vigència d aquest Conveni, l empresa no pot contractar treballadors/ores mitjançant empreses de treball temporal.

Article 26. Contracte de formació

1. s ha de regular segons el que estableix l article 11 de l estatut dels treballadors, rD 5/2001 de 2 de març, o disposicions jurídiques que l afectin o el modifiquin.

2. el contracte de formació únicament es pot utilitzar per contractar personal que reuneixi els requisits legalment establerts i sigui destinat als departaments de taller mecànic o administració.

3. la retribució mínima garantida és la següent: a. de 18 a 19 anys d edat: el 90% del salari mínim interprofessional b. més de 20 d anys d edat: el 100% del salari mínim interprofessional 4. l edat del treballador/a, a l efecte del contracte de formació, ha d estar compresa entre els. els 18 i els 21 anys.

Article 27. Contracte a temps parcial

S ha de regular d acord amb el que estableix l estatut dels treballadors, article 12 del rD 5/2001, de 2 de març, o la legislació que l afecti o el modifiqui.

Article 28. Període de prova

La durada màxima del període de prova és, per a cada grup individual, el següent: Personal titulat: 2 mesos Personal directe i indirecte: 1 mes Personal aprenent o a prova: 15 dies article 29. mobilitat geogràfica 1. s estableix un període de 7 dies de consultes amb els representants legals dels treballadors/ores per als casos i supòsits en què l article 40 de l estatut dels treballadors no prevegi aquesta eventualitat. 2. en tots els supòsits de l article 40 de l estatut dels treballadors, ambdues parts s obliguen a sotmetre les seves discrepàncies als procediments de conciliació i mediació del Tribunal laboral de Catalunya, prèviament a l executivitat de la iniciativa empresarial i una vegada acabat el termini de preavís corresponent; llevat que, de comú acord, es determini que aquest procediment s inicia amb anterioritat.

Article 30. malaltia i accident

Quan un treballador/a pateix un accident, tant dintre de la jornada de treball com in itinere , i cal la baixa o l hospitalització, ha de percebre, mentre duri la seva situació, el 100% del seu sou. De la mateixa manera, ha de percebre el 75% del seu sou, a partir del 1er dia d incapacitat temporal, derivada de malaltia. s ha de percebre el 100% del sou en els processos d incapacitat temporal (IT) amb hospitalització superior a 2 nits; s ha d abonar durant 90 dies continuats a partir de l inici de l hospitalització, si continua de baixa.

Article 31. roba de feina

roba d hivern: cal lliurar-la abans de l 1 de novembre, i es compon de: 1 jaqueta o polar 1 gorro d hivern 1 pantalon, (si cal, en cas de que del que es disposi estigui en mal estat) 2 camisetes (si cal, en cas de que del que es disposi estigui en mal estat) 1 jersei 1 parell de sabates (si cal, en cas de que del que es disposi estigui en mal estat) 1 parell de guants (si cal, en cas de les que dels es disposi estiguin en mal estat) les botes d aigua i l impermeable es repartirà als treballadors que en tinguin necessitat per raons del servei. roba d estiu: cal lliurar-la abans de l 1 de juny, i es compon de: 2 pantalons 100% cotó 2 camisetes de màniga curta 1 parell de sabates (si cal, en cas de que del que es disposi estigui en mal estat) 1 gorra d estiu, si el treballador la demana

Article 32. Inclemències meteorològiques

Els dies que, per inclemències meteorològiques, no es puguin desenvolupar les feines habituals previstes, i que el gerent i/o encarregat disposi que el personal pot marxar a casa, es recuperarà la jornada laboral un altre dia o a hores, i s abonarà de forma normal al cap del mes.

Article 33. Privació del carnet de conduir

En cas de que a un treballador/a, en la realització del seu treball dins de la jornada laboral, incloent-hi el temps in itinere i complint amb la funció que li hagi estat encomanada, li sigui retirada la llicència de conduir, l empresa restarà obligada, mentre duri la suspensió, a donar-li feina en un altre lloc de treball amb el mateix salari, i a recol·locar-lo en un altre lloc de treball, encara que sigui de categoria inferior. al terme de la suspensió, el treballador/a ha de tornar a ocupar el seu antic lloc de treball, excepte si la pèrdua de la llicència ha estat motivada per motius d alcoholèmia o de consum de drogues. si la retirada de la llicència no guarda cap relació amb el treball realitzat a l empresa, s ha d actuar de la mateixa forma, però en aquest cas la retribució ha de ser la que correspongui a la categoria efectivament ocupada.

Article 34. Detenció o empresonament del treballador/a

En cas que un treballador/a afectat per aquest Conveni pateixi detenció o empresonament preventiu o definitiu, ja sigui de caràcter judicial o bé imposat com a substitutiu de l impagament de sancions administratives, l empresa, si així ho vol, pot donar-lo/la de baixa de la seguretat social i procedir al seu acomiadament, tenint dret a l indemnització mínima corresponent fixada per la llei. Una vegada posat en llibertat, l empresa el podrà readmetre en les mateixes condicions que abans i li ha de respectar l antiguitat i la categoria anteriors. Per a poder exercir aquest dret, el treballador/a ha de manifestar la seva voluntat d incorporar-se a l empresa al llarg del mes següent al de la seva posada en llibertat, i ha de percebre les seves retribucions des del primer dia que s incorpori al treball. el que s estableix anteriorment no s aplica en els casos en què la detenció o l empresonament del treballador/a està motivat per la comissió de delictes o faltes que atempten contra la propietat de l empresa i les persones que la constitueixen. article 35. serveis mèdics anualment, s ha de fer un reconeixement mèdic a tots els treballadors/es. l empresa ha de determinar el lloc i la data d aquest reconeixement.

Article 36. Bestretes

Els treballadors/es que ho sol·licitin podran cobrar una bestreta els 15 dies de cada mes. la bestreta no pot ultrapassar els límits legals.

Article 37. assegurança de vida i indemnitzacions per accidents de treball

L empresa estarà obligada a contractar una assegurança d accidents per als seus treballadors/es, que els garanteixi a ells o als seus hereus una indemnització en els termes que es detalles a continuació, i d acord amb els supòsits següents derivats d accident laboral: Incapacitat permanent absoluta per a tot treball: 15.000€ mort: 6.000€ Invalidesa permanent total per a la seva professió habitual: 11.000€

Article 38. Jubilació als 64 anys (especial)

D acord amb allò que actualment està en vigor, segons el que estableix el rD 1194/1985, de 17 de juliol, sobre jubilació als 64 anys, l empresa accepta el compromís de substituir els treballadors/es que optin a aquesta jubilació especial, mitjançant la contractació d un altre treballador/a mitjançant un contracte en la forma i en les condicions previstes en aquest reial Decret.

Article 39. Premi de jubilació

Tot treballador/a adscrit a aquest Conveni, que es jubili amb una edat compresa entre els 60 i els 64 anys, ha de percebre un premi per any de servei d acord amb el barem que tot seguit es detalla:

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Article 40. ascensos

Tot el personal comprès en aquest Conveni té dret i preferència, en igualtat de condicions, a cobrir les vacants de categoria superior o les places de nova creació que es produeixen a l empresa. el criteri per a cobrir-les serà establert per l empresa amb el coneixement del/dels delegat/s sindical/s. els comandaments intermedis (encarregat/a i/o auxiliar tècnic) serà de lliure designació per part de l empresa.

Article 41. Préstecs

L empresa concedirà préstecs individuals per un import màxim de 1.202€, amb una carència de 6 mesos entre préstecs per a cada treballador. la dotació màxima que l empresa pot tenir desembossada per aquest concepte no pot excedir de 4.808€ (quantitat prestada menys quantitat amortitzada per devolucions). les devolucions per a l amortització dels préstecs s han d acordar individualment.

Article 42. Grups professionals

Es creen els següents grups professionals a la plantilla de l empresa:

1. encarregat: persona de comandament situada immediatament sota la gerència, que té al seu càrrec tot el personal operatiu de l empresa, i té per funció la seva observança, coordinació, control i vigilància de la disciplina d empresa. Té bon coneixement de les funcions de cada lloc de treball, així com de les àrees geogràfiques del municipi i de les necessitats i especificitats de cada indret en cada moment de l any.

2. Conductors de 1ª i 2ª: persones que tenen en possessió el/s carnet/s de conduir corresponents segons el vehicle que han de portar, i que tenen coneixements suficients com per a fer petites reparacions sense requerir els serveis de taller. És el responsable del vehicle durant el seu ús, i tindrà cura de que el vehicle que condueix surti del parc en les degudes condicions de funcionament i conservació. els conductors de 2ª col·laboraran amb el/s peó/ons que portin, si escau, en el desenvolupament de la feina, baixant de la cabina i ajudant-lo quan sigui necessari. la posició dels xofers de 2ª serà intercanviable puntualment amb la de peó o de peó deixalleria, quan sigui estrictament necessari per motius de servei, baixa de personal o substitució de vacances. en cas de treballar en horari nocturn (24h a 6h), es percebrà un plus de nocturnitat, fixat en un 25% addicional sobre el salari base.

3. Peó: Persones que desenvolupen tasques que comporten un cert esforç físic de neteja viària, recollida de residus, neteja de platges o gestió de deixalleries. la seva posició serà intercanviable amb la de peó de deixalleria. en aquest cas, serà la responsable de la gestió diària, tracte amb l usuari, neteja de la instal·lació, diferenciació dels residus i conservació general de la deixalleria en cas de treballar en horari nocturn (24h a 6h), es percebrà un plus de nocturnitat, fixat en un 25% addicional sobre el salari base.

4. mecànic: personal responsable del funcionament de taller mecànic i de les reparacions i manteniments mecànics del parc de vehicles. Vetllarà per al correcte funcionament, estat de neteja i bona conducció dels vehicles.

5. ajudant de mecànic: realitza i dona suport a les tasques auxiliars de mecànica.

6. administratiu: personal responsable de la gestió administrativa, comptable i laboral de l empresa, amb assessorament extern si escau. realitzarà totes les tasques administratives en general per al correcte desenvolupament de l empresa.

7. auxiliar tècnic: persona amb titulació universitària capaç de desenvolupar tasques de suport tècnic a la gerència, a més de realitzar funcions de seguiment, control i sensibilització dirigides tant als usuaris del servei com a la plantilla de l empresa, per a garantir la correcta eficàcia i qualitat.

8. Capatàs: persona amb dots de comandament situada per sota de l encarregat responsable de la vigilància, direcció i ordenació de les feines i del personal. Tindrà coneixements del servei i de l àmbit del municipi, així com dots de comandament autònoms o delegats del encarregat i/o gerent.

Article 43. Dotació de vehicles

Els vehicles han d estar en cada moment en perfectes condicions tècniques i higièniques. el manteniment tècnic dels vehicles ha de correspondre al personal mecànic, encara que als conductors/ores els correspon comprovar els nivells d aigua, olis i fluids, la neteja i el greixatge del vehicle; han de comunicar l estat del vehicle a qui calqui i emetre l informe necessari, en cas de disposar del model d informe adient. Igualment, els vehicles han d anar proveïts de farmacioles i extintor, tal i com estableix la normativa de la Direcció General de Trànsit.

Capítol 5. acció sindical

 
Article 44. seguretat i higiene

Cal crear una comissió paritària de seguretat i higiene en el treball, a fi i efecte d adaptar la legislació vigent en aquesta matèria a la realitat de CeneT06 sa. ambdues parts, mitjançant la Comissió paritària, es comprometen a elaborar, en un màxim de 3 mesos, unes normes mínimes de funcionament. a petició de qualsevol de les dues parts, hi poden assistir assessors/es, tant de l empresa com dels sindicats. en aquesta matèria, s ha de respectar i s ha de desenvolupar la legislació aplicable en matèria de riscos laborals.

Article 45. Drets sindicals

Els delegats/es de personal de l empresa disposen de 15 hores mensuals per a l exercici dels seus drets sindicals, que es faran a partir de les 11h del matí, a l objecte de perjudicar el menys possible al servei. s exceptua d aquesta restricció horària les reunions convocades pels sindicats fora de la comarca. Dins de les hores sindicals, no es computa l excés que sobre aquestes es produeixen com a conseqüència de reunions convocades per l empresa pel seu únic interès i/o relacionades amb la competència dels representants/tes pel seu càrrec. aquestes hores es demanaran amb la major antelació possible. l empresa ha de tenir cura perquè el tauler o taulers d anuncis a què els treballadors/es tenen dret estiguin en perfectes condicions d ús en cada moment. Tot el personal té dret a 10 hores anuals dins de la jornada laboral per a fer assemblees, les quals es duran a terme, preferiblement, un cop acabada la jornada laboral. l empresa ha de proporcionar un local adequat per a la seva realització, prèvia comunicació amb 24 hores d antelació. les hores de les assemblees no poden acumular-se anualment (10), i és condició que cap assemblea superi la duració de 2 hores, i que no puguin dur-se a terme més de 2 assemblees en una mateixa setmana. Per a tot el que no es preveu en aquest Conveni sobre drets sindicals, cal atenir-se al que preveu la llei orgànica 11/1985, de 2 d agost, de llibertat sindical.

Article 46. lliure sindicació

L empresa garanteix el dret a la lliura sindicació dels treballadors/es de la plantilla i a la no discriminació per raó de l esmentada sindicació. article 47. Competències dels delegats/es de personal les competències dels delegats/des de personal seran aquelles establertes en la legislació sectorial vigent.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

 
D.A. 1ª. Condicions econòmiques

Dels 8 anys de vigència la taula que regeix les bases salarials per al 2013 és la que es fa constar en l annex adjunt al present Conveni. així mateix, els criteris de revisió de la taula del 2013 per a les anualitats del 2014 i 2015 és els següents: - 2014: 85% de l IPC interanual català, amb un mínim del 2% - 2015: IPC interanual català, amb un mínim del 2% Per a l anualitat del 2016 i següents, es consensuaran els criteris a aplicar entre l empresa i els representants dels treballadors.

D.A. 2ª.

Clàusula de normalització lingüística a l empresa, tots els anuncis o avisos han de ser redactats en català. no obstant això, per a la correcta comprensió per part de tots els treballadors/es afectats, es redactaran també en castellà. l empresa i els treballadors/es tenen dret a fer ús oral i escrit del català en totes les activitats que es desenvolupen dins de l empresa, sense cap mena de limitació o restricció.

D.A. 3ª.

Predisposició del personal el personal d aquest Conveni ha de posar el màxim esforç en la realització d eles tasques encomanades i s han d implicar en la nova organització que aquest Conveni comporta.

D.A. 4ª.

Reglament de règim Intern Com a part indissociable al present Conveni, s adjunta en l annex el document anomenat reglament de règim Intern (rrI) de CeneT06 sa, com a document intern de l empresa que recull el conjunt de normes generals de funcionament i de conducta per part de l empresa i dels seus treballadors, a fi que s assoleixi un grau satisfactori d eficàcia, coordinació i seguretat del servei que es presta. aquest document restarà aprovat paral·lela i conjuntament amb l aprovació del present Conveni, i al llarg de la vigència d aquest, s hi podrà afegir o modificar aquell contingut que es cregui oportú, sempre de mutu acord entre l empresa i el/s representant/s dels treballadors, sense necessitat de modificar la resta del contingut del Conveni.

DISPOSICIONS FINALS

 
D.F. 1ª. Entrada en vigor del conveni

El present conveni entrarà en vigor a tots els efectes a partir de l 1 de gener de 2013, independentment de la seva data de publicació.

Taules salarials

Annex 1. Taules salarials 2013, 2014 i 2015

Any 2013

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Any 2014 - 85% IPC (2,5%) 2,12%

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Any 2014 - 85% IPC (mínim assegurat 2%)

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Any 2015 - IPC (mínim assegurat 2%)

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Taula d antiguitat Triennis 2013-2015

Este documento contiene un PDF, para descargarlo pulse AQUI

Annex 2. reglament de règim Intern (rrI)

1. Què és el reglament de règim Intern (rrI) ? el reglament de règim Intern (rrI) de CeneT06 sa és un document de caràcter intern de l empresa, que es redacta amb l objectiu d establir un conjunt de normes generals de funcionament, per a què tots/es els/les treballadors/es de l empresa treballin de forma coordinada, eficaç i segura durant la seva jornada laboral. l objectiu del rrI és el de millorar la qualitat i les condicions generals en el treball, la coordinació i la col·laboració entre els treballadors i el bon ús dels vehicles i de la maquinària en general. en aquest sentit, desenvolupa i explicita aquells aspectes recollits en el Conveni Col·lectiu de treball de l empresa.

2. a qui va dirigit el rrI? a tots els treballadors de l empresa, tant si són fixes com temporals o fixes discontinus, ja que són normes de caràcter general. a més d aquestes normes de caràcter general, també hi ha unes normes específiques per a cada lloc de treball.

3. Quin contingut té el rrI? el rrI conté els següents apartats: eficàcia en el treball Ús dels vehicles, maquinària i estris en general regulació del calendari anual de vacances, assumptes propis i permisos retribuïts règim disciplinari

4. eficàcia en el treball Per tal de garantir un grau d eficàcia idoni en el desenvolupament dels treballs que formen part del servei de CENET, s haurà de donar compliment a les següents normes de conducta: a. no es podrà fumar, beure ni menjar a l interior de cap vehicle durant la jornada laboral normal o extraordinària que es pugui realitzar.

b. els vehicles hauran d abandonar la base per a l inici de la seva ruta en un termini màxim de 15 minuts respecte l hora d inici de la ruta.

c. el treballador que acudeixi amb retard al treball (més d un cop en 3 mesos) i no tingui una justificació de força major, independentment de recuperar el temps no treballat, serà sancionat com a falta, segons el que estableix el conveni general del sector.

d. l horari d esmorzar serà de 9:00 a 9:30. e. no es podrà utilitzar cap vehicle de l empresa per a recollir treballadors del seu lloc de treball i desplaçar-los a un bar per a esmorzar, o bé per a portar-los posteriorment al seu lloc de treball.

f. els/les treballadors/es que no vesteixin amb la indumentària de seguretat en el treball facilitada per l empresa, ho faran sota la seva responsabilitat legal i laboral; l empresa els advertirà per escrit de l incompliment de les seves obligacions en aquesta matèria, de forma que aquesta restarà exempta de qualsevol responsabilitat en cas d accident o incident laboral del treballador, que pateixi danys per no anar equipat/da com correspon. a més, el treballador podrà ser sancionat o amonestat per a aquest concepte.

g. el treballador vestirà sempre amb la indumentària de seguretat en les degudes condicions d higiene i netedat que s espera dels treballadors de l espai públic. Per això, es rentarà la roba almenys un cop a la setmana. Per altra banda, resta totalment prohibit vestir amb roba pròpia del treballador o amb qualsevol altra indumentària que no sigui la facilitada per l empresa.

h. Durant el servei de neteja viària dels vehicles escombradors i del camió renta-contenidors, en els que el vehicle realitza operacions per a les que no sigui necessària la presència del peó (càrrega d aigua, transport de residus a la deixalleria, desplaçament a taller per problema mecànic, etc), aquests restaran en l indret de la via pública on s ha interromput el servei, continuant realitzant tasques de neteja viària, fins que el vehicle retorni al lloc per a reprendre el servei.

i. Per al cas dels vehicles de recollida de residus, els peons acompanyaran al xofer en tots els serveis per als que siguin imprescindibles; en cas contrari, serà d aplicació la mateixa consigna esmentada en el punt anterior.

5. Ús dels vehicles, maquinària i estris en general a fi de millorar el manteniment general dels vehicles, i allargar-ne la seva vida útil, cal complir amb les següents normes de conducta:

a. el treballador vetllarà per a deixar, al final de la seva jornada laboral, el vehicle en les degudes condicions per al seu ús. en quant al manteniment dels nivells, (fluids, inflat de rodes, estris per a la neteja o recollida, aigua a la cisterna, nivell de combustible, etc.), aquests es controlaran al principi de la jornada laboral. en cas de ser necessari, al final de la jornada, el treballador comunicarà per escrit al responsable de taller qualsevol incidència mecànica que calgui resoldre de cares a la següent jornada de treball, per a què aquest en tingui coneixement i procedeixi, si es pot, a solucionar la incidència.

b. s ha de netejar la cabina de cada vehicle, almenys un cop a la setmana, de forma que quedi suficientment neta i endreçada per al seu ús normal. Per això, es portarà un registre de neteja, que el/s xofer/s responsables del mateix hauran d omplir amb la data i hora de la neteja i la seva signatura.

c. en cas de que un vehicle sigui utilitzat per més d un xofer cada dia de la setmana o durant 3 o més dies cada la setmana, cada xofer serà el responsable de netejar la cabina del vehicle cada dos setmanes, com a màxim.

d. la neteja exterior dels vehicles es realitzarà cada dia o cada dos dies al final de la seva jornada laboral, segons el vehicle, per part del xofer responsable. Per això, es farà un programa diari de rentat dels vehicles, especificant l horari de rentat i els dies de la setmana que pertoqui.

e. la durada de rentat exterior dels vehicles no podrà durar més de 30 minuts per als camions, escombradores i maquinària de platges, i de 20 minuts per a la resta de vehicles. en tots els casos, la responsabilitat de netejar els vehicles és del xofer.

f. el treballador/a que, anualment, extraviï la targeta personal per a fitxar, les claus de vehicles o qualsevol altre estri propietat de l empresa, abonarà l import de la seva restitució o compra, mitjançant una deducció en la seva nòmina. l empresa tindrà a disposició del treballador l import del material restituït o adquirit de nou, a mode de justificant.

g. en cas de que qualsevol vehicle, màquina o estri pateixi un dany, cop o accident, fruit de la negligència, descuit intencionat o no, o mal ús manifest per part del seu conductor o treballador, aquest en serà el responsable directe, i per això podrà donar lloc a un expedient disciplinari de suspensió de sou i/o feina, o l acomiadament en cas de reincidència de 3 cops al semestre.

6. regulació del calendari anual de vacances, assumptes propis i permisos retribuïts

6.1 Vacances a. no es podrà gaudir del període de vacances entre les dates entre el 1 de juny al 15 de setembre, i un màxim del 10% de la plantilla entre les dates de 1 de maig a 31 de maig i de 16 de setembre a 30 de setembre, així com durant la setmana santa. en cas de que hi hagi més d un 10% de la plantilla que hagi sol·licitat vacances dins d aquest període, els treballadors implicats hauran d acordar un altre repartiment i comunicar-ho a l empresa.

b. les vacances es realitzaran, preferiblement, dividides en dos torns, abans i després de l estiu, respectivament.

c. la durada mínima de les vacances és d una setmana natural (7 dies), començant en dilluns. d. el període vacances es podrà fer únicament dins de l any natural corresponent, i com a màxim, fins al 15 de gener de l any següent.

e. en cas de que, durant el període de vacances, recaigui un o més dies festius, aquests computen com a dia de vacances.

f. el termini per a sol·licitar vacances per part dels treballadors és de l 1 de desembre al 15 de gener de cada any.

g. el criteri per a emplenar el quadrant de vacances serà el d antiguitat a l empresa, que serà rotatiu al llarg dels anys.

h. Un cop tot el col·lectiu de treballadors hagi demanat vacances, l empresa revisarà les sol·licituds rebudes, i es reserva el dret de, previ consens amb el/s treballador/s, acordar un nou període total o parcial de vacances respecte l inicialment sol·licitat, amb la finalitat de no afectar a la qualitat ni a la freqüència de cada servei, ni als torns de la resta del col·lectiu.

6.2 assumptes propis (visites metge, dies personals, hores sindicals..) a. les visites metge, dies personals, hores sindicals o qualsevol altra absència parcial o total d una jornada de treball per part d un/a treballador/a, serà sol·licitada a l empresa amb una antelació mínima de 72 hores. en cas contrari, es podrà denegar per motius d organització i planificació del servei.

b. el treballador procurarà, sempre que sigui possible, fixar cites de visita metge fora del seu horari laboral per a no interferir en el servei. en cas que no sigui possible, el treballador realitzarà el seu torn normal en horari d abans i després de la visita, o bé, realitzar-lo completament, abans o després de la visita.

7. règim disciplinari el règim disciplinari a aplicar en el marc del servei de CeneT06 serà aquell recollit en les disposicions legals vigents. les faltes comeses pels treballadors es classificaran, atenent a la seva importància i circumstàncies concurrents, en lleus, greus i molt greus. la tipificació de les faltes és la següent, si bé no es tracta d una llista tancada, en tant la relació de faltes descrites no és una llista tancada, i qualsevol conducta no inclosa a la llista però que pugui considerar-se lesiva pels interessos de l empresa també podrà ser sancionada:

Faltes lleus a. els descuits, error o demora inexplicable en l execució de qualsevol treball.

b. D una a tres faltes de puntualitat en l assistència en el treball durant el període d un mes, inferior a trenta minuts, sense que existeixin causes justificades.

c. l abandonament sense causa justificada del lloc de treball, encara que sigui per un breu període de temps, sempre que l abandonament no resulti perjudicial per a l empresa ni pertorbi el treball dels demés operaris; en aquests casos, es considerarà com a falta greu o molt greu.

d. Petits descuits en la conservació del material, indumentària de treball o mitjans de protecció individual e. no comunicar a l empresa els canvis de domicili o circumstàncies personals que puguin afectar a la seva relació i obligacions amb l empresa, en el termini de cinc dies després d haver-lo efectuat.

f. Falta de neteja personal de forma ocasional.

g. Deixar roba o efectes personals fora dels llocs adequats per a la seva custòdia.

h. les discussions amb els companys de treball en les dependències de l empresa o durant la jornada laboral, sempre que no sigui en presència de públic.

i. Faltar un dia al treball sense autorització o causa justificada. j. retardar l enviament de partes d alta, baixa o confirmació en cas d incapacitat temporal.

k. menjar durant les hores de treball excepte el temps destinat al descans.

l. no comunicar, amb caràcter previ, l absència al treball i no justificar dins de les vint-i-quatre hores següents a la raó que l ha motivat, excepte que es provi la impossibilitat d haver-ho fet. m. no avisar al cap immediatament superior dels defectes de materials o de la necessitat de material per al bon desenvolupament del treball. n. Faltes de respecte i d educació en el tracte amb els companys de treball i faltes de respecte en quant a la incorrecció en el mode de dirigir-se als superiors. o. Trobar-se en el lloc de treball sense autorització fora de la jornada laboral, quan l empresa ho tingui expressament establert. p. l incompliment de normes de seguretat i higiene en el treball quan comportin riscos personals o materials. q. Qualsevol altra causa de similar naturalesa.

Faltes greus 1. més de tres faltes de puntualitat al mes, no justificades.

2. Faltar dos dies al treball durant un període de trenta dies sense causa justificada.

3. Una falta al treball no justificada, quan hagi de rellevar un company.

4. lliurar-se a jocs o similars, siguin quins siguin, estant de servei.

5. la simulació de malaltia o accident.

6. la desobediència als superiors en qualsevol matèria de treball. si la desobediència implica pèrdua evident per al treball o se n deriva perjudici notori per a l empresa, es considerarà com a falta molt greu.

7. Qualsevol alteració intencionada o falsificació de dades personals o laborals relatives al treballador o als seus companys.

8. Dormir durant la jornada de treball.

9. actituds o comportament que degradin la bona imatge dels treballadors del sector o de l empresa. 10. Falta notòria de respecte o consideració al públic.

11. Descuit important en la conservació i neteja de les eines, útils i mitjans de protecció que ho requereixin.

12. realitzar sense l oportú permís qualsevol treball particular durant la jornada, així com emprar per a ús propi eines o materials de l empresa sense l oportuna autorització.

13. l abandonament del lloc de treball, sense causa justificada, que ocasioni perjudicis a l empresa o pugui ser causa d accident dels seus companys.

14. l embriaguesa o toxicomania durant el treball quan no sigui habitual, o fora d aquest vestint uniforme de l empresa.

15. la disminució voluntària del rendiment normal del treball.

16. ofendre de paraula o mitjançant amenaces a un company o un subordinat.

17. Pujar als vehicles sense la deguda autorització; consentir els conductors que pugin els treballadors no autoritzats, o pujar i baixar dels vehicles en marxa sense que hi hagi causa justificada o força major.

18. aconsellar o incitar els treballadors que incompleixin el seu deure, de produir alteracions il·lícites i aconseguir el seu objectiu, excepte quan exerceixin drets constitucionalment protegibles.

19. manca de la diligència o atenció degudes en el treball encomanat, que pugui suposar risc o perjudici de certa consideració per al treballador, els seus companys, l empresa o tercers.

20. la inobservança de les ordres o l incompliment de les normes en matèria de seguretat i higiene a la feina, que impliqui un algun risc per al treballador, els seus companys o tercers, així com negar-se a l ús dels mitjans de seguretat facilitats per l empresa, o fer ús indegut dels mateixos.

21. la negligència o imprudència greu en el desenvolupament de l activitat encomanada.

22. no advertir, immediatament als seus caps, de qualsevol anomalia, avaria o accident que observi en les instal·lacions, maquinària o locals, així com ocultar o falsejar aquesta informació.

23. Introduir o facilitar l accés al centre de treball a persones no autoritzades.

24. la negligència greu en la conservació de materials o màquines, quan el treballador tingui al seu càrrec aquesta conservació. 25. la reincidència en faltes lleus que hagin estat sancionades, encara que siguin de diferent naturalesa, comeses en el trimestre anterior, excepte les faltes de puntualitat.

26. simular la presència d un altre empleat per qualsevol mitjà.

27. la reiterada manca de netedat personal.

28. Prolongar les absències justificades per temps superior al necessari.

29. l incompliment de normes de seguretat i higiene quan no comportin riscos personals o materials.

30. l alteració o permuta de torns o treballs sense autorització del superior jeràrquic.

31. al·legar motius falsos per obtenir llicències o bestretes.

32. no reflectir les incidències ocorregudes en el servei en la corresponent full de ruta i no emplenar-lo. 33. Totes aquelles altres de semblant naturalesa.

Faltes molt greus

1. més de deu faltes d assistència al treball sense justificar en un període de sis mesos o vint durant un any.

2. Faltar al treball més de dos dies durant un període de trenta dies sense causa justificada.

3. el frau, deslleialtat o abús de confiança en el treball.

4. la condemna per robatori, furt o malversació comesos dins o fora de l empresa, que pugui implicar desconfiança per aquesta i, en tot cas, les de duració superior a sis anys.

5. Fer desaparèixer, inutilitzar o causar desperfectes en materials, útils, eines, maquinària, aparells, instal·lacions, edificis, estris, documents, o qualsevol altre objecte de l empresa.

6. Fumar en llocs perillosos o inflamables.

7. Violar intencionadament el secret de la correspondència o documents reservats de l empresa, dels seus treballadors o de les representacions sindicals.

8. l embriaguesa habitual o toxicomania si repercuteixen negativament en el treball.

9. l incompliment del que estableix aquest Conveni en matèria de discreció professional.

10. la competència deslleial.

11. els maltractaments de paraula o obra o faltes greus de respecte i consideració als superiors, companys o subordinats.

12. l abandonament del lloc de treball sense justificació quan això ocasioni greu perjudici per a l empresa o fos causa d accident per al treballador, els seus companys o tercers.

13. la imprudència o negligència inexcusable, així com l incompliment de les normes de seguretat i higiene en el treball que ocasionin risc greu d accident laboral, perjudicis als seus companys o a tercers o danys a l empresa.

14. l abús d autoritat per part de qui la tingui.

15. la disminució voluntària i continuada en el rendiment normal del treball. 16. la desobediència continuada o persistent.

17. els actes desenvolupats en el centre de treball o fora d ell durant la realització del servei, que siguin constitutius de delicte.

18. originar baralles amb els companys de treball.

19. la reincidència en falta greu, encara que sigui de diferent naturalesa, dins dels últims sis mesos, sempre que hagi estat objecte de sanció.

20. la incitació als treballadors perquè incompleixin les seves obligacions laborals, quan tan sols parcialment, compleixin els seus objectius, excepte quan exerceixin drets constitucionalment protegibles.

21. Demanar regals de qualsevol tipus pels serveis de l empresa.

22. les faltes de semblant naturalesa.

En cas de manca de tipificat en els apartats anteriors, s aplicarà per defecte allò recollit en la legislació vigent si existeix. en cas contrari, s aplicarà el règim de sanció que s adeqüi a la naturalesa de cada tipologia de falta.

8. aplicació del règim disciplinari les sancions que l empresa podrà imposar, segons la gravetat i circumstàncies de les faltes comeses, seran les següents:

1. Per faltes lleus: amonestació verbal. amonestació per escrit. suspensió d ocupació i sou d un o tres dies.

2. Per faltes greus: suspensió d ocupació i sou de quatre a deu dies.

3. Per faltes molt greus: suspensió d ocupació i sou d onze a seixanta dies. acomiadament.

El procediment que se seguirà en l aplicació del règim disciplinari als treballadors serà el següent: a. per a faltes lleus, s amonestarà al treballador per escrit a mode d avís si és el primer cop; a partir de la segona vegada en endavant, es procedirà a sancionar efectivament al treballador, en la forma i contingut que escaigui segons el descrit.

B. Per a faltes greus i molt greus: es procedirà directament a sancionar efectivament al treballador, en la forma i contingut segons el descrit.

9. altres aspectes no contemplats en el rrI Tots aquells aspectes no inclosos en el present rrI es regularan segons la legislació sectorial vigent o el conveni general del sector, si bé prevaldrà sempre el principi d eficàcia en el treball i de qualitat del servei establert de mutu acord entre l empresa i el/s treballador/s.

10. ampliació de mutu acord del rrI el present rrI pot ser modificat, bé per rectificació del seu contingut actual o bé per addició de nou contingut, de mutu acord entre l empresa i el representants dels treballadors, sense necessitat de denúncia o de rectificació del conveni col·lectiu, si bé en forma part indissociable. núm. 1298